Na široký chodník se vejdou cyklisté i chodci. Praha propojila Střešovice s oborou Hvězda
Nový smíšený provoz chodců a cyklistů na pražských Petřinách. Foto: Městská část Praha 6
Praha dál vytipovává místa, kde by se dal zavést smíšený provoz pro cyklisty i chodce.
Kolmo je nejlepší způsob dopravy po městě na menší vzdálenost.
V cíli jste rychle a navíc si zacvičíte (blahodárné na tělo).
Máte nick Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou.
Šlušný člověk může jezdit jakýmkoliv druhem dopravy.
Dokonce si myslím, že veřejnou dopravou jel možná jednou někdy i nějaký hulvát.
Hezké nálepky.
Viděl někdy někdo slušného člověka v ČR?
Vážený pane Nevyhoštěný, prosím o opravu. Píšete: Praha dál vytipovává místa, kde by se dal zavést smíšený provoz pro cyklisty i chodce. Podle mne se zavádí „něco“ „někam“, takže by věta měla znít: Praha dál vytipovává místa, kam by se dal zavést smíšený provoz pro cyklisty i chodce. Děkuji předem a přeji hezký den. P. S. Stejný názor má i Slovník spisovného jazyka českého: SSJČ zavésti dok. (1. j. -vedu, rozk. -veď, min. -vedl, trp. -veden) 1. (koho, co kam; koho, co) vedením dostat, dopravit (op. odvést 1): z. hosta do pokoje uvést; z. ztracené dítě domů dovést; pes zavedl… Číst vice »
To je beztak nějaká moravština;)
Tak kde je chodník fakt široký, tak OK. Ale chtělo by to i omezit motoristy a část jimi zabíraného prostoru dát cyklistům a chodcům.
a ohradu nebo klec na vlky
Monarchie už je dávno minulost. A pochybuji, že by vás dnes dobrovolně zvolila většina.
Ať se jedou podívat, nejen z Prahy, do Vídně. Zdejší cyklo, to je parodie.
Konečně! Cpaní cyklistů na dvoupruhovou silnici fakt není dobrý nápad. V Praze je to nyní velká móda. Na západě je úplně běžné, že se o chodník podělí cyklisti a chodci. Je to o vzájemné ohleduplnosti.
Na Západě je taky běžné omezit auta a nacpat na silnici, i třeba dvouproudou, pruh pro cyklisty.
Někde jsem četl, že v tomto čtvrtletí zahynulo, nejvíc cyklistů.
Víra, že se podaří, rychle vybudovat síť cyklostezek je lichá. Může to trvat třeba 100 let. To, že to bude brzy, je stejně pravděpodobné, že bude brzy VRT.
Byl zaveden předpis o objíždění vozidly 1,5 m a stejně bohužel úmrtí přibylo. Bohužel přiměřené opatrnosti nikdy nezbývá.
Tak bohužel, je pořád dost závislých řidičů, kteří dávají odstup pár cm až mm. A policie to, bohužel, neřeší.
Vybudovat síť cyklostezek by šlo i velmi rychle. Jen tady není vůle. Ale když omezíte auta, tak tu síť fakt dokážete udělat docela rychle.
To jste četl pitomost. Ve druhém čtvrtletí letos zahynulo 10 cyklistů, což je čtvrté nejlepší číslo za sedmnáct let.
Osm z nich nadto bylo viníky těch nehod, takže se obávám, že tomuto cyklostezky příliš nepomohou..
Nedodržení bočního odstupu mělo za těch sedmnáct let (co jsou k dispozici statistiky CDV) za následek 13 úmrtí, z toho jedno jediné po účinnosti novely (loni v červnu). To jsou tak nízká čísla, že z nich sotva lze odvozovat trendy..
OK. Dopustil jsem se určité nepřesnosti. Zde je článek tak jak je něchtěně se mi to spletlo s jiným za minulé čtvrtletí, když jsem to zpětně dohledával. Mea culpa.
https://www.denik.cz/nehody/v-cesku-zemrelo-za-prvni-pololeti-nejvice-cyklistu-za-poslednich-sedm-let-202407.html
Message je stejná, cyklostezek nebude v dohledné době dost a je třeba opatrnost.
Představa, že budeme výrazně omezovat (myšleno de facto zakazovat nebo znepraktičnit) autombily, jak mi to případá u některých diskutujících v jiných příspěvcích je také ekonomicky a z důvodů většinového názoru politicky nereálné.
Tak hlavně jestli si tam cyklisti nebudou vynucovat přednost najížděním do chodců tak až jim musí uskakovat. Jako jich má spousta (nejen) v Praze ve zvyku. Mě osobně takhlr jeden málem srazil na chodníku ve Vídni až jsem musel uskočit do vozovky a ani vůbec nebrzdil.
jezdil jsem temer mesic po reichu a po Polsku. Po pobřeží. např město Kolobřeh , to je cyklistická euforie. kam vás napadne jet je cyklostezka. ne ta blba nepoužitelná česká kde je provoz smíšený a chodci ai chodí jak s opicí , ale čarou rozdělené na část pro pěší a pro kolaře . v centru města , na promenádě se stovkami lidí. a oni ti chodci chodili ve své polovině , mnohdy i třetině jim vyhrazené. nikdo neuskakoval , nehádal se , jen ukázněný proud lidi ve svém pruhu. a ano , idiot se v davu najde vždy – na… Číst vice »
Se to do toho Polska můžete klidně odstěhovat, když je tam skvěle, že se smí na kole i legálně po přechodu. Jo a obnovují tratě o jejcihž zrušení se u nás nikdy ani neuvažovalo, ale proč si tu lež neopakovat do kola.
to jsem rad ze me neposilate do severni koreje nebo na kubu jak to maji zdejsi diskutujici ve zvyku kdyz s necim nesouhlasi a nemaji relevantni reakci k pouziti. bydlim v cechach a bydlet budu . poznatky ze zahranici trestne nejsou a i mensi ovy nazor je v diskuzi mozne publikovat . pokud s tim mate emocni nesoulad , muzete se odstehovat vy do zeme kde se toto nesmi . radílku
Dobrý den, i tam, kde jasná oddělovací čára je (dokonce vydlažděná) tehdy i viditelné nástřiky, co je pro chodce a co pro cyklisty, si páreček nechal batolit dítě na cykločásti a poté, co projel cyklista, ještě maminka zuřivě nadávala, že tyhle nesnáší… (viděl jsem jako chodec) V tomtéž místě (stezka podél Vltavy z Dolní Libně od ústí Rokytky a protipovodňových vrat běžně v cyklistické části chodili chodci a v chodecké částí jeli závodní cyklisté a když jsem tam v noci šel s čelovkou, která do cyklistické části nesvítila (schválně jsem se díval směrem k řece), ještě si stěžovali, že jim… Číst vice »
A neporušil jste náhodou naopak pravidla Vy či jiní chodci – https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361 §53. odst.5 „“Je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou „STEZKA PRO CHODCE A CYKLISTY“, NA KTERÉ JE ODDĚLEN PRUH PRO CHODCE A PRUH PRO CYKLISTY, JE CHODEC POVINEN UŽÍT POUZE PRUH VYZNAČENÝ PRO CHODCE. Pruh vyznačený pro cyklisty může chodec užít pouze při obcházení, vcházení a vycházení ze stezky pro chodce a cyklisty; přitom NESMÍ OHROZIT CYKLISTY JEDOUCÍ V PRUHU VYZNAČENÉM PRO CYKLISTY.““? PS: Chodci žel často ignorují své povinnosti vůči ostatním účastníkům tzv. silničního provozu – žel i včetně §54. odst.3 ““Jakmile vstoupí chodec… Číst vice »
Šel jsme po chodníku pro chodce na normální Vídeňské ulici, nešlo u žádnou stezku v parku. Cyklista tam neměl co dělat.
Já jsem takhle v Berlíně zažil chodník, na kterém mne taky překvapovali cyklisté. My jsme na něj přišli od přechodu a až když jsme šli jednou nakoupit, cca 0,5 km daleko, tak tam byla značka pro kola. Jinde ne.
Naštěstí byl dost široký a jezdili celkem v pohodě.
Nové řešení pro cyklisty v Bucharově ul. směr Nové Butovice – Motol, je OK a zelená vlna pro cyklisty funguje. Co se ale vůbec nepovedlo a co jsem myslel, že je na to u nových staveb pamatováno je levé odbočení z Bucharovy od Butovic do Nárožní pro cyklisty – je tam sice předsunutá stop čára, ale cyklisté nejsou řídícím systémem registrováni – nepostaví-li se za vás auto, zelená pro odbočení v cyklu vůbec nepadne a stojíte tam s kolem jak trubka, čekáte a kolem vás sviští auta. Vyzkoušeno takto už několikrát od zprivoznění. Za mě je ta křižovatka pro cyklisty… Číst vice »
Cyklisté a Bucharově jsou prostě nesmysl. Předchozí řešení bylo směšné a nesmyslné a to současné není o moc lepší. Prostě na konci 4 proudé radiály cyklista nemá co dělat. Není problém jet třeba souběžnou Pekařskou. Je to takové to řešení na just. Místo, aby se řešil skutečný problém – jak se bezpečně na kole dostat z města (Pekařská + K hájům), tak se malují čáry na silnici, kde jede jedno auto za druhým. Výsledkem jsou jen nehody a naštvaní cyklisti i řidiči. Na druhou stranu musím přiznat, že ten odbočovací pruh tam měl být už 10 let. Je to typické… Číst vice »
To je hrozně důležité, to tam namalovat a prezentovat s velkou slávou na sociálních sítích. Jinak by tamtudy určitě žádný cyklista nikdy neprojel.
Osobně v tom vidím jen další vizuální smog.
Ovšem jinak cyklisté na chodník nepatří a bylo by dobré jim to připomínat.
Záleží. Pokud jede pomalu (rychlostí klusu, u chodců vídanou) po prázdném chodníku, tak chybí jak poškozený, tak i materiální aspekt. Obzvlášť, než by zdržoval autobus, který ho na silnici jen tak nepředjede, vyber si menší zlo…
Ovšem řítit se 20+ mezi chodci, kteří to nečekají, to je prasárna.
Měl by mít maják, když už: 😀 https://www.ptakoviny.biz/obrv/SF23280x-10.jpg
to máte pravdu. jenze z meho pohledu je nejvice kolaru na chodniku v seniorskem veku a v bezne denni hodiny kdy je tam i plno chodcu , oni se boji na silnici kdyz je kamion miji o pul metru. neschvaluji to , nemaji tam co delat. a uhanet 20 po chodniku je pouze zdroj konfliktu.uhanet 20 po silnici je zase problem pro nervozni autisty. me se ta čára uprostred proste líbí, chodci na své polovine a kolari take na své.
Kdyz uz, mel by mit zvonek, jako v Mnichove, take na vas zvoni, kdyz jim nahle vlezete do cesty, tady se hnete a nevite o cyklistovi za vama a hned vas srazi, krom toho, ze jede jako by jel Tour de France…
To vážně nepatří. Ale jsou prostě místa, kde je celkově bezpečnější jet po chodníku, např. tady: https://mapy.cz/s/jomoladuze , kde není žádná vhodná objížďka (jediná legální cesta pro cyklisty je až o kilometr na sever). Navíc tady po silnici všichni jezdí ve vláčku v pravým pruhu (protože levý pruh přechází v odbočovací na slepé ulice) a 50 tam taky nikdo nedodržuje.
Přesně tohle jsou případy, kde je lepší jet pomalu na kole po chodníku.
Že chodníku, kdejaká vesnická cesta není ani takhle široká. Odhadem to má šířku 3,5 metru, vesnické mívají kolikrát jen 2,2 metru. Ideální případ pro shared space minus motorová vozidla s výjimkou údržby.
Hlavně by bylo dobré legalizované chodníky značit i jinak, než svislou dopravní značkou – zkrátka tak, aby chodec i cyklista věděli, že se tam jezdí legálně.
Takhle se jízda po chodníku normalizuje a například pro mě je takové řešení vlastně dost nepříjemné. Zaprvé mám pořád pocit, že tam nemám co dělat a zadruhé chodci s cyklisty nepočítají, což může vést k nebezpečným situacím.
Od toho je vodorovné značení, prsknout piktogram a je. Nemusí být ani mnohametrový. Pod sněhem sice nebude vidět, ale …
Vodorovné značení by v ideálním světě nemělo být řešeno jenom barvou, ale i materiály a sem tam nějakým usměrňujícím prvkem. Hlavně by to mělo být intuitivní a navazující, což tady moc neumíme.
V Praze se navíc často na legalizovaných chodnících neobjeví ani ten piktogram, zkrátka se umístí značka a je hotovo. A to i u kompletních rekonstrukcí, jako např. nedávno Bubenské nábř.
mnohametrový ne , klouže , v české kotlině se používají nějaké kluzčí barvy , jen obreslit šablonu a hotovo. ty červené silnice jsou na zabití , hlavne v zatáčkách- kolín nádraží napr.
chodník je pro chodce , silnice pro vozidla. je tedy dobré připomínat řidičům že kola patří na silnici. vyznacena mista pro parkovani na chodniku jsou v poradku? vyznacit cyklostezku na chodniku je neco spolecensky neprekonatelneho? ceska kotlinka je pod knutou automobilistu a jizda na kole je nechtena ani na silnicich ani na chodnicich a na extra stezky neni misto. udelat caru rozdelujici chodnik na pul je v civilizovanych zemich akceptovane reseni , snad to v čr nebude problém
Bohužel, současný stav vznikl tím, jak špatně se chovali a dosud chovají někteří motoristy. Jet v provozu, kam cyklista patří, při agresivním chování řidičů není úplně příjemné. Proto je třeba dělat cyklopruhy, což se ale nesmí, protože by se omezovala autíčka.
V Absurdistánu objevili nový kontinent.
Myslím, že Ameriku.
Vy spíš nemyslíte.