Infrastruktura Silnice

Na silnici I/7 do Chomutova končí po půlroce kyvadlový provoz, most u Kutrovic je hotový

Oprava mostu u Kurovic na silnici I/7. Foto: ŘSD
Oprava mostu u Kutrovic na silnici I/7. Foto: ŘSD
Most bude sloužit pro jeden jízdní pás budoucí dálnice D7.

Řidičům na silnici I/7 z Prahy do Chomutova končí od zítřka dlouhé omezení na mostě u Kutrovic za Slaným. Od druhé poloviny května zde byl zaveden kyvadlový provoz kvůli rekonstrukci mostu přes Bakovský potok.

Otevření mostu oznámil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martin Buček. V celé šířce bude most průjezdný od čtvrtečního poledne. Provoz po mostu byl řízen semafoty, kvůli tomu se zde v době dopravních špiček tvořily často kolony.

Most je z roku 1990, podle Bučka bylo rozhodnuto o rekonstrukci zejména z důvodu propadu přechodových oblastí na obou koncích mostu. „V průběhu rekonstrukce byla zbořena pokleslá křídla mostu, byly odtěženy stávající přechodové oblasti a provedeny nové, včetně nových křídel a přechodových desek,“ popsal Buček rozsah opravy. Ta vyšla na 52 milionů korun, zhotovitelem byl Strabag.

Současně došlo k vybudováni chybějícího odvodnění založení krajních opěr a přechodových oblastí. Most byl odstrojen až na nosnou konstrukci, došlo k výměně nefunkčních dilatačních závěrů a ložisek u krajních, sanovaných opěr. Nová jsou svodidla i zábradlí.

Most se v budoucnu stane součástí levého jízdního pásu plánované dálnice D7. Ve směru na Chomutov vyroste při výstavbě dálnice na pravé straně nový mostní objekt. „V rámci jeho výstavby bude sice ještě provedena oprava spodní stavby stávajícího mostu, ale doprava na mostě již nebude nijak omezena,“ dodal Buček. Podle aktuálního harmonogramu by se mělo začít v roce 2023.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luboš Beneš

Dostavba dálnice na Louny měla být dávno hotová, pak by se doprava převedla na druhý most.Místo stavby nového mostu se dá na 10 let 30km/hod.

looking4bucho

Tak myslim ze uleva nejen pro ridice ale hlavne pro prilehle obce pres ktere se to tam ted rok valilo. Snad se ted ty objizdne trasy taky opravi, jsou po tomto fakt v zalostnem stavu.

Honza D.

Most u Kutrovic je velký průser neúdržby ze strany kladenských cestářů. Například za mostem na pravé straně ve směru na Chomutov dlouhodobě docházelo k podemílání náspu odtékající vodou až do té míry, že svodidla visela ve vzduchu. Údržba dilatací je v tomhle okrese asi sprosté slovo. Dále v posledních letech vím o dvou mrtvých v této oblasti, na jejichž smrti má svůj díl viny okresní správa silnic. První případ je řidič přepravníku aut, který na konci obchvatu Slaného (křížení s I/16) v mlze přehlédl zbytečky vodorovného značení a trefil pilíř mostu. Druhým je dodávkář, kterého za Lotoušem při předjíždění ve… Číst vice »

leviathan

No, místní cestáři se patrně rekrutovali ze správců důlních komunikací. Obávám se, že ohledně vlivu povrchových a spodních vod na silniční stavby nevědí vůbec nic.

...

Škoda, že nebylo možné už postavit ten druhý dálniční most v předstihu, mohlo to ušetřit půl roku kyvadlového provozu a i výsledek té opravy by asi byl lepší.

Ondra

A k čemu by ten druhy most byl napojen ?

Pietro

A po čem si myslíte, že jezdíte, když se uzavře kus dálnice a doprava se převede do protisměru. Prostě by měli hotový kus dálnice s mostem na který by se v tomto úseku přesměrovala doprava a opravil by se ten starý most. Bez kyvadlového omezení provozu. Nicméně, možné je, že než by k tomu došlo, tak už by se po tom starém mostě nedalo jezdit.

looking4bucho

Kdyby jenom pul roku. Navic jina omezeni (retardery) a jine drobnejsi opravy ktere se na tom moste odehraly uz trvaji minimalne 5 let.

BeHe

Díky Bohu za ty dary, které….

Martin V.

Je to most, co tam byla už minimálně rok třicítka přes obrovský hrb na spodním konci? Pokud ano, tak jsem rád, že tahle hrůza zmizela. Snad to opravené i vydrží!

kulhán

Jj to byl on, dalo se to objet, bylo to o 2km delší. Tím bylo vidět, že ani pod mostem se nepracovalo a nahoře odstavené stroje které hlidal černoprdelník v karavanu.

bkv

„že ani pod mostem se nepracovalo“
To bude tím, že oprava spodní stavby je plánovaná na rok 2023…

Miroslav

Hrby byly jak na začátku, tak na konci mostu. Dokonce mám pocit, že hrby v jednu chvíli odstranili, ale za pár týdnů byly zpět.

Honza

Pozoroval jsem. Makali na tom intenzivne. Dobra prace.

kulhán

Tak to si pozoroval někde něco jinýho!
Ostuda, nic víc! Práce na 1 směnu a o víkendech mrtvo. Když se pracovalo tak sporadicky.

Honza

To neni pravda. Jezdim tam soboty a nedele a vzdy makali.

kulhán

Já 3x v týdnu. Kdyby makali tak jim taková lávka nebude trvat 7 měsíců.
Jsi asi nějaký zaměstnanec co tam “pracoval” pak to chápu.
Asi semafory neuměli seřídit za celou dobu. Od projetí posledního vozu se čekalo 70sec. na zelenou. Teď poslední dobou byl interval 8 min. Zelená byla tak dlouho, že ani neměl kdo projíždět a v protisměru se čekalo zbytečně, protože nikdo už neprojížděl.
Podle toho vypadala celá stavba. Pracovalo se tam až když nebylo co dělat na prioritních zakázkách.

jirka

dal bych jim to čekání navíc všech řidíců k úhradě!

Partneři

Škoda transportation