Na silnici I/34 se řidičům otevřela nová přeložka mezi Stráží nad Nežárkou a Lásenicí
I/34, Dolní Lhota obchvat. Pramen: ŘSD
Stavba obchvatu Dolní Lhoty navázala na obchvat Stráže nad Nežárkou, který byl dokončen v roce 2007.
Existuje nějaký plán na přestavbu úseku I34/E551 Humpolec – Pelhřimov na čtyřpruh se středovými svodidly? Současný stav by si zasloužil sníženou rychlost, dějí se tam věci …
Od 90. se tato silnice dramaticky zlepšila. Jako dítě mě vozili na chatu ke Kamenici nad Lipou a jenom za Pelhřimovem se projíždělo asi 6 vesnicemi…
Skoro se chce napsat, že 1/34 začíná na jihu vypadat konečně jako silnice 1. třídy. Ještě ten Lišov a Štěpánovice.
I/34 je už teď jednou z nejlépe vypadajících silnicí I. třídy. Stovnejte to třeba s I/14, I/19, I/57, … V ČR jsou takovéto silnice spíše výjimkou.
Přitom Budejce-D1 už se jezdí přes D3-I/19-D1 a na JH to vyjde plus mínus nastejno přes D3-I/23. A s dalšími obchvaty na těch jedničkách se to ještě zlepší. Kámen, Kardašova Řečice, Obrataň a další.
Kámen už je několik let hotový, velmi pomohl Chýnov, chystá se pokračování kolem Kladrub, ale Lejčkov je hrůza a zatím nic a Obrataň je úplně ve hvězdách.
Lišov a Štěpánovice už se staví, ale úsek Lásenice – JH je také hodně problémový a zvláště když namrzá silnice, je hodně „o dršťku“.
Konečně si v Dolní Lhotě oddechnou. Ten výjezd na hlavní nebyl nic moc.
ještě E551 (České Budějovice – Humpolec)
Ta jedna úrovňová křižovatka je úplně zbytečná. Namísto dvou úrovňových měla být jedna mimoúrovňová.
Ta cesta slouží i pro cesty z obce do obce, a to nejen auty. V té krajině dosud žijí lidé, za což bychom měli být spíše rádi.
Obchvat pěti domů, ale tak každý obchvat, dobrý obchvat.
Není to jen o „5. domech, ale také klesání/stoupání z jedné strany a poměrně nepřehledné zatackyz z druhé.
Pravda, jak je v článku uvedeno obchvat Lišova a Štěpánovic by byl prospěšnější, čili opačné pořadí výstavby.
Souhlas a ta křižovatka na Bystřici taky nebyla nic moc…
Fajn by byl i obchvat Laseni e, ale toho nevim, jestli se nekdy dockame
Asi nedočkáme. Východně to nelze kvůli rybníkům, západně by to bylo hodně dlouhé, protože by se to muselo řešit společně s Horním Žďárem a to už je 7,5 km.
Nejvíc nehod je v okolí téhle zatáčky: https://nehody.cdv.cz/detail.php?p1=20306150426
Na mapy.cz je pěkně vidět, jak je tam nagumováno, ona ta potvora vynáší.
A taky je vidět, že trasování té jedničky odpovídá mapě z 19. století. Proč vlastně starej pán Procházka jezdili na koni a ne na motorce?
Jo to pole na východ od ní by mohlo vyprávět!
Aby ne když je zlomená jak loket a ještě skloněná ven, dopravní závada ako prasca! 😉
Obchvat pěti domů? Jak se to vezme. Zmizelo snížení rychlosti z 90 na 50, opětovné rozjíždění. Pokud si dobře pamatuju, v Dolní Lhotě je škola, ke které se většina dětí dostává přes přechod na původní 1/34.
Škoda, že se úprav plynulosti (a místy i dostupnosti) nedočká železnice přes Jindřichův Hradec. Možná by pak část tranzitu z Budějovic na Vysočinu přešla tam, což by bylo celkově přínosnější.
Je tam jen stará školní budova, která patří třeboňskému archívu. Škola už tam dávno není. V dírách s cca 120 obyvatel už zanikly nejpozději v šedesátých letech.