Na Ruzyni začíná přestavba „Pentagonu“, největší letadla mohou na vedlejší dráhu
Pentagon, aneb křižovatka pěti pojezdových drah. Pramen: Letiště Praha
Na Letišti Praha začne od pondělí rekonstrukce dráhového systému. Zakázku za 139 milionů korun získala podle informací ve věstníku veřejných
Jak je mozne ze vzdy vyhrajou firmy co maji opletacky se zakonem.
Jaké má Strabag oplétačky se zákonem?
pro ty co si stěžují pode mnou že bydlí u dráhy…
a byl tam nejdřív Váš domek nebo ta dráha?
hádej .. 🙂 většinou nejvíc prskatjí ti, co se tam nastehovali jako poslední .)
Já bydlím pod dráhou 12-30 takže jsem spokojenej že alespoń ta velká letadla se tady občas ukážou ,ale jen škoda že na dráhu 12-30 nepoletí všechny lety .
Bydlím taky pod 12-30 a v 2012 slibovali, „…že už nikdy na tak dlouho!“. Ještě že ranní long hauly z Kitáje budou déle mimo provoz. Ale carga a další wide body sajrajt nám zhnusí rána i večery.
A co bylo dřív, váš dům nebo 12/30? Jestli nechcete aby nad váma něco lítalo tak se přestěhujte a pořád si nestěžujte na to že nad váma poletí asi 50 letadel ročně…
Moje vila je z roku 1923.
Docela by mě zajímalo jestli někdy jezdíte autem a jestli si uvědomujete, že to lidi u hlavních silnic musí poslouchat.
Provoz na 12/30 je naprosto směšný a v noci mnohem omezenější než to co musí poslouchat ti co bydlí pod 24/06.
Než byla zprovozněna v prosinci další část obchvatu, tak 10 metrů od baráku bylo při sčítání 2016 naměřeno téměř 12.000 vozidel denně. Copak ve dne, to byl takový trvalý hluk popojíždejicí někdy až 2km kolony, ale v noci když bylo volněji a na na rychlost se typicky počesku nehledělo, tak najetí kamionu na víko od kanálů, nebo na nerovnost, to bylo teprve něco – lahůdkou byly převozy tlakových lahví plynů v těch klecích. To nemluvím o otřesech a s tím souvisejících poruch staveb. A víte že mi ten hluk docela chybí? Jsou to necelé 3 měsíce, třeba si zvyknu. Takže… Číst vice »
No ale ona se ta draha 12/30 nebude pouzivat pro vzlety a pristani velkych letadel, ale pouze jako “objizdka” pri taxi, ne?
obcas je dobre si precist clanek dříve, nez neco tykajici se jeho obsahu budete komentovat 🙂
ano, ta draha se muze diky oprave pouzivat casteji pro vzlety a pristani velkych letadel.
duvod je predpokladam ten, ze v prubehu rekonstrukce muze dojit k omezeni provozu na pojizdeckach, ktere umoznuji provoz velkych letadel (ne kazde letadlo muze na vsechny drahy).
Pokud se nepletu, tak se 24/06 a 30/12 potkávají, takže pokud se dostanu na 30, můžu odbočit na 24 a na konci se otočit. 😀 (a předpokládám že pokud bude vítr který vynutí použíti 24, tak se to i udělá)
Na dráze široké 45m se nedá otáčet, tzn. A380 nebo B 747 bude moci na 24 přistát, využít pojezdovky, vrátit se na 24/06 a z druhé strany na stojánku A7/9 či přistát na druhou runway 30 / 12 a dokončit to stejně tj. po 24 / 06.
Na vzlet se použije 24.
Jen při pojíždějí po 24 nebude moci nic pristávat, tzn. když se úplně zavře 24 /06 pro přílety/odlety bude vše v cajku 🙂
Bude to takhle pokud bude rwy v používání budou přistání velkých letadel normálně na rwy 24 ale odlet z 12 nebo 13. Pokud bude rwy v používání 06 můžeme očekávat ze se velká letadla budou přistávat na rwy 12 nebo 13 ale odlety budou normálně na 06.
oprava=13 má být 31
jen poopravim… draha v praze neni 13/31 ale 12/30 … par let 🙂
psal jsem to rychle tak se omlouvám.
Vysvětlení je tady https://ibs.rlp.cz/notam.do?id=notam_LKPR_cs&anode=notam_LKPR&csrfpId=GrU4islhw8JsButX57vp13g5PS0edssubjSqM29xIuE=
TWY H v úseku mezi TWY A a TWY J bude jen pro letadla s rozpětím do 65 m a v článku zmíněná křižovatka uzavřená úplně.