Na rozkopaném nádraží Vršovice roste provizorní lávka, propojí nástupiště
Nádraží Vršovice se modernizuje. Pramen: Správa železnic
Ve stanici Praha-Vršovice vyrůstá provizorní lávka, která umožní přístup na všechna nástupiště přímo od nádražní budovy. Zprovozněna bude 22. června.
Úplně by stačilo, kdyby někdo přemýšlel dopředu a udělaly by v tom stávajícím podchodu provizorní dočasný dřevěný osvětlený průchod.
Bylo by po problému,ale to by někdo musel přemýšlet dopředu.
Teď tam prochází jenom dělníci na stavbu.
Takže jestli to chápu dobře, až se ta lávka postaví, tak bude celé nádraží kompletně přístupné z Bartoškovy?
Ano, ale kombinací cesty podchodem z Bartoškovy na 4. nástupiště a z něj přes lávku na nástupiště ostatní.
lávka je k ničemu. stejnak lidi budou chodit přes koleje. Ono když není člověk blbej tak ho nic nesrazí.
Ta lávka jsou zbytečně vyhozené peníze. Když se ukázalo, že lidé nerespektují přístupovou cestu (a lezou do kolejiště), tak se jednoduše, z důvodu bezpečnosti, mělo nástupiště opětovně uzavřít, do dokončení rekonstrukce. Ať se ROPID staví třeba na hlavu
Chyba vznikla už při projektování. Není možné, aby kvalitní projekt „zapomněl“ na chybějící přístupovou cestu na nástupiště od nádražní budovy.
Jak mohla chyba vzniknout při projektování, když SŽ počítalo s otevřením nástupiště až při dokončení rekonstrukce?
Zde je na vině ropid, který trval na otevření nástupiště, doufám, že tu lávku platí oni.
ROPID zakázal postupovat stejně jako při rekonstrukci Přerova (cestující chodí přes „služební“ přechod), nařídil zastavovat na čtvrtém nástupišti(jak je uvedeno v tištěných jízdních řádech).
A hlavně ROPID má přímou pravomoc o takových věcech rozhodovat.
Ne, ROPID sice nemá pravomoc něco nařizovat, ale tlačil na to, aby se u perónu zastavovalo.
A jak jsem napsal níže, v Přerově (apod…) neexistoval bezpečnější přístup, tak to bylo vyřešeno dočasným přechodem.
Vůbec nemáte pravdu s tím ROPIDem, v projektu se počítalo se zastavováním Pacifiku u provizorního nástupiště u 9. koleje s úrovňovým přístupem přes koleje od východu z podchodu na 3. nástupišti, kdy do podchodu byl příchod pouze od Nuslí. Tudíž, co se týká přístupu, stejná situace jako nyní. Jenom místo provizorního nástupiště je tam už nástupiště definitivní.
Pošleme cestující na nesmysl přes Synkáč a když si to zkracují, tak jim nebudeme zastavovat.
V některých stanicích SŽ zvládla při rekonstrukci povolit chození přes koleje.
Ano, je to nejlepší řešení, nebo je snad lepší vyhodit další peníze za lávku, jen proto, že jsou cestující nezodpovědní?
Jistě, ale v ostatních stanicích neexistoval bezpečnější přístup, zde existuje (byť z druhé strany), takže při prvním průseru by byl řev, proč to takto dělali, když existuje bezpečnější varianta. Hlavně ani nevím, jestli je taková varianta vůbec možná, když existuje bezpečnější přístup.
Reálně jaký je rozdíl mezi služebním přechodem (po kterém kromě výpravčího s vysílačkou chodí občas i zaměstnanci dopravců,….) se zakázkovou cedulí
a přechodem pro veřejnost s varovnou cedulí?
Jestli by se někdo nechal přejet, já bych neřval, jeho rozhodnutí lozit před vlak. Spíše teď vidím důvod k řevu když ofiko cesta není značená (šipky od tram zastávek) a někomu ujede vlak ačkoliv na nádraží přijde jak mu aplikace ukazuje.
Pokud by takový dočasný přechod nebyl střežen, tak už jen v řízení provozu, kdy nesmí dojít k tzv. jízdě do lidí, tedy, že by na vzdálenější koleji od budovy stál vlak a na bližší by jiný vjížděl (samozřejmě pokud takové místo nebude kryto návěstidlem). A jde o definici jako samotnou, přes služební přechod můžu v případě, že jsem v zaměstnání a mám povolení ke vstupu do kolejiště (mám tedy školení z BP1 a nějaké dopravní minimum). A takové místo je pro veřejnost nepřístupné a nelze dělat vyjímky. Jo za neoznačení trasy Správa železnic nemůže, ta to i chtěla, ale zamítl… Číst vice »
Byl, proto bych za správné řešení považoval:
1) přestupní časy (v aplikacích) jako že se jde okolo. Počítat výstup/nástup do tramvaje na Synkáči.
2) Pěší trasy značené minimálně okolo.
3) Přechod přes koleje nezakázán.
Týkalo by se pravidlo o vjíždění celého nádraží? Nešlo by na druhé nástupiště podchodem pak přechodem, tudíž kolem prvního nástupiště může profrčet co chce.
1) Ano, proč ne, ale to je spíš na správce těch aplikací než na Správu železnic. 2) S vyznačením pěší trasy měl problém magistrát. 3) Ano, byla by to varianta, pak by se samozřejmě vjíždění netýkalo prvního peronu. Ale stále to neřeší výškový rozdíl, který byl mezi náspy. A celkově se mi tato varianta nelíbí, když existuje bezpečnější přístup na peron. A hlavně, přechod přes koleje se nezakazuje případ od případu, ale je všeobecně zakázán zákonem, vyjma vyjmenovaných případů (přejezd, přechod, atd…). Za mě jsou, vzhledem k bezpečnosti, přípustné jen 2 varianty (upozorňuji, že jde o můj subjektivní názor): a)… Číst vice »
1) Ok, tady jsem to neprověřoval. Často se stávalo, že u některých stanic a vlaků nebyla v CIS JŘ uváděna nástupiště a z toho bych podezíral SŽ. 2) Na výsledku to nic nemění, přestup je pro neznalé obtížný. Co mají co kaštani prudit, když si to neumí najít. (Mimochodem obávám se, že na nenalezení kompromisu mezi SŽ a magistrátem mají podíl obě strany. A ROPID že se nesnažil to zmoderovat) 3) Nejen kvůli výškovému rozdílu chci v bodě jedna preferovat/propagovat obchozí trasu a zkratku beru tak trochu „na vlastní nebezpečí“ jenom neznám důvod zkratku pokutovat. Dělá zaměstnanec na služebním přechodu… Číst vice »
1) Já využívám jen Můj vlak, tak nevím, jak jiné aplikace, ale u vlaků na Dobříš mám klasicky uvedeno 4. nástupiště a v poznámce dole je uvedeno, že přístup na perón je pouze z Bartoškovy ulice (dočasně). 2) SŽ by tak maximálně mohla umístit cedule u nádraží, či na perónu (nevím zda tak udělala, nebyl jsem se podívat) a probíhá hlášení o přístupu na perón. 3) Jenže zkratka na vlastní nebezpečí není dost dobře možná, bylo by to proti zákonu, buďto to je místo veřejnosti přístupné a podle toho vyznačeno a zabezpečeno nebo není a v takovém prostoru nemá co… Číst vice »
A i vzhledem k výškovým rozdílům a různým dírám by ve Vršovicích byl přechod dost komplikovaný.
Pánové, Dominik a Leinad, si tu pěkně notujute, ale nesmysly. Uvědomte si, že rekonstrukce stanice postupuje od nástupišť vzdálenějších k těm bližším k staniční budově. Totéž se týká podchodu – tudíž po celou dobu výstavby budou vzdálenější nástupiště nepřístupná podchodem od staniční budovy, 4. a 3., a zanedlouho i 2., protože se bude kutat podchod mezi 2. a 1. To by pak podle vašeho mustru musela zůstat zavřená nástupiště 2. – 4. Zůstala by tak jedna hrana na 1. nástupišti.
Mohli tam přesunout u ze zastávky Praha-Strašnice. Ta je hotová, trať se stejně po dokončení úseku do Vršovic zruší a lidi ji skoro nepoužívají a chodí přes koleje… každý den to vidím. Jinak zprovoznit nástupiště a nemít k němu přístup od staniční budovy, to je možné asi jen u nás. A taky pěkná vizitka SŽDC alias správy (špatné zprávy).
Tam asi nebude úplně sedět délka, kromě toho když na tu lávku ze Strašnic sáhnou, tak se nejspíš rozpadne.
Šel jsem přes ni párkrát a stal jsem maggi v kostkách. A to je 15 let zpátky…Ale je fakt, že mi tohle řešení teoreticky taky napadlo.
nastupiste nemelo byt zprovozneno, otevrelo se na natlak objednatele aspon pro lidi chodici od synkace. par lidi nastupujicih i vystupujicich tam vidam, mozna se nastupiste melo jmenovat jinak nez praha-vrsovice.
Když už to má stejné jméno, mohli si ohlídat přestupní časy v aplikacích (čas na přestup aspoň 15 minut) a vlastně i pěší trasy (přestup tram-vlak ukazovat s výstupem z tram na Synkáči).
Taky mohli to nástupiště nechat zavřené až do dokončení podchodu. Prostě, někteří musí remcat za každou cenu.
Především se mohli snažit co nejrychleji provizorně zpřístupnit ten podchod, aby žádná lávka nebyla potřebná, a dodělat jej definitivně až v době, kdy nové nástupiště nebude bezpodmínečně nutno používat, protože už budou provozovatelná nástupiště bližší k výpravní budově.
Osobně by mě celkem zajímalo, co na poskládání „skládačky z lega“ bude ještě měsíc trvat – nosníky jsou už dnes postavené, lávka je složená vedle ….
Ještě chybí schody.
A jak to u nás bývá ve zvyku, z dočasného řešení na dva roky se stane čtyřicet let.
A jak jste na to přišel?
Po dokončení stavby bude podchod…
Jak? Žiji v Česku. Lávka stačí, lidé si zvykli, stálo by to moc peněz, archeologický nález atd… důvod se vždy najde.
Kde se něco takového v Česku v železničních stavbách událo?
Proč „by“ (to stálo moc peněz)?
Podchod je naplánovanej, je rozestavěnej, nic jiného tam logicky nejde. Jestli jsem pochopil, nadchod je jako reakce na „přání“ ROPIDu zprovoznit a zpřístupnit nástupiště dříve.
A nemohla by se taková věc, prosím pěkně, postavit na Masaryčce, od Opletalky k Florenci? (Je drzost a arogance, že to tam už desítky let nestojí!)
Já bych chtěl heliport na Václaváku. Ta drzost a arogance, že tam ještě není.
Nicméně lávka by pomohla většímu množství lidí, přistávací plocha možná tak Vám. 🙂
Ne, pozemky tam nepatří státu, ale soukromému vlastníkovi a ten má jiné úmysly než činit blaho občanovo.
Jenže právě ten zlý soukromí vlastník, to přemostění u státu proloboval a částečně i zaplatí, protože jinak by tam nic nebylo.
Loboval leda pro svůj megalomansky business projekt, který naopak nedávno stát napadl, prostřednictvím NPÚ… https://www.npu.cz/cs/pro-media/60304-npu-bude-pozadovat-prezkum-uzemniho-rozhodnuti-ve-veci-vystavby-nove-budovy-u-masarykova-nadrazi
Tak! Měli by mu ten pozemek vyvlastnit a místo megalomanského projektu tam pěstovat lebedu. A né že tam bude průchod pro lidi.
Jiný článek tady o tom píše. Bude to celé zastřešení.
ene bene: Lávka je sice jistě stavebně jednodušší záležitost, ale z pohledu uživatelů je to nesmysl, protože vyžaduje překonávat rozdíl nivelet o 2 metry větší než podchod, který tam právě měl být už dávno a i s přístupy na peróny!
„Později obě pražské čtvrti i nástupiště propojí podchod, který vznikne rekonstrukcí a prodloužením nynějšího podchodu. Ve Vršovicích vyústí vpravo vedle nádražní budovy“ …… a v Nuslích vyústí před eskalátorovým tunelem k nástupišti Nám Bří Synků-D; a bude vybaven pohyblivými chodníky. Škoda, že to je jenom vize fanouška dopravy. Jinak to mohl být užitečný dopravní uzel městské + příměstské dopravy
To už by snad bylo lepší přeorientovat tu stanici (a vést D jinam než souběžně s C), než zatížit systém trvalými výdaji na takovouto monstrózní záplatu. Při vedení D souběžně s C i železnicí k hlavnímu nádraží pak snad postačí okolní autobusy a tramvaje…
Metru D se už dělá i geologický průzkum (sice na Pankráci, ale dělá). Jaké jsou podle vás důvody, že se jeho stavba zařízne? Ten ocásek bez protažení minimálně na Náměstí Míru nemá smysl.
Tomu nějak nerozumím. Ještě v lednu tam prý pokladní tvrdila lidem, že v dubnu už tam povede podchod. A místo toho se v květnu dozvídáme, že od června tam bude provizorní lávka.
Tak pokud to říkala pokladní, což navíc víte jen z doslechu, moc velkou váhu bych tomu nedával.
Z doslechu ne, ale z celostátních médií. Od pokladní se to dostalo na fejsbůk, a z fejsbůku pak do Pražského deníku a na TN Nova. Ty citace jsou skoro stejné, ale je zajímavé, že slova „ale v dubnu už bude ten podchod“ cituje pouze Pražský deník, zatímco u TN Nova věta těsně před nimi končí. Tomu, že ani pokladní – tj. prakticky jediná osoba, která na tom nádraží je v přímém kontaktu s veřejností – neměla v takto nestandardní situaci relevantní informace, bych váhu docela dával. A koresponduje to s tím, že serióznější informace nebylo příliš snadné dohledat, tj. SŽ… Číst vice »
Nějak nevím nad čím se většina pozastavuje – běžná stavba, jde od zadu. Původně měl být střežený přechod, ale dělníci z východu na to nemají zkoušky, tak Praha prosadila lávku., protože s další etapou (2 nové perony -3,4, díra místo 2 a jeden do Prahy by stavbě už rozdělené nádraží neprošlo. Ten podchod je rozestavěn a nikdo nečeká, že by tam zůstala díra v zemi bez podchodu a lávka o 100 m vedle…
No, jedno médium důvěryhodnější než druhé. Co nemá z druhé, třetí či čtvrté ruky, to si vymyslí.
Když občas slyším dotazy „redaktorů“ TN na tiskovkách, mám chuť dát se k myslivcům.
Nemyslela nějakej příští duben?
Pokladní není zaměstnancem provozovatelem dráhy, ale pouze dopravce. Tudíž to je jako kdyby jste se ptal zaměstnankyně benzínky kdy bude opravena silnice. Ale předpokládám, že prostě tuto informaci pokladní někde od někoho pochytila jako vy.
To je problém a vizitka SŽ, jak informovali ty nejpovolanější pracovníky dopravce, který jako téměř jediný to nádraží užívá a je tam v přímém kontaktu s cestujícími. Ostatně pokud by SŽ neodflákla informační systém, za který odpovídá, tak by se žádné pokladní nikdo nemusel na nic ptát.
Nespletl jste se ve jméně a místo o nemá být l?
Tak pokud věříte JPP (jedna pokladní povídala)…
Samozřejmě nevěřím. A ulhaným tiskovým mluvčím státních molochů nevěřím už vůbec.
Spíš myslím, že paní pokladní si spletla pojem POD/NADchod. Protože jsem jeden z těch, co využívají přestup mezi 1. a 4. (novým) nástupištěm – pro neznalé: v tuto chvíli neprůchozí – tak vím, že od zprovoznění nového nástupiště byl komunikován provizorní nadchod někdy v květnu/červnu, což celkem sedí.
potvrzuju, takhle se to v zime domluvilo a mluvilo se o kvetnu. do cervna to asi padlo covidem…
Konečně po velké době dobrý počin, co SŽDC udělala.
Podobné provizoirum bývalo svého času i na hlavním nádraží v Ostravě. Tak uvidíme, zda vydrží taky tak dlouho. 🙂
Snese se po otevření podchodu.
Očekáváte něco jiného?
Nevím, nechám se překvapit.
A taky se omlouvám za zdvojeny komentář, ono poprvé je to vždy s chybami..
Taková provizorní lávka bývalá svého času i v Ostravě na hlavním nádraží. Jsem zvědavý, jak dlouho zůstane tato.:).
dèja-vu?
Zrovna předevčírem jsem tam jel a říkal jsem si co to tam kutí 🙂
aaale, nejaka parta chlapku tam stavi novy nadrazi… 🙂