Na Rajské zahradě začnou zastavovat vlaky 10. prosince, instalace lávky uzavře na několik dnů Chlumeckou
Budování zastávky Praha-Rajská zahrada. Foto: Praha14.cz
Přechod silnice a kolejí budou tvořit dvě ocelové lávky zakončené dvěma věžemi, ve kterých bude schodiště a výtahy
„protože už letošní jízdní řád počítal s tím, že se v průběhu roku zastávka otevře“
To je, minimálně pro vlaky linky S3, dost odvážné tvrzení, jelikož tam se úplně běžně nestíhá jízdní řád ani v úseku, kde žádné nové zastávky nejsou. V úseku Měšice-Satalice úplně běžně zpoždění 3-4 minuty, aniž by se s čímkoliv křižovalo. Papírové jízdní doby neodpovídají dynamickým schopnostem nasazovaných vozidel, a se zastávkou na RZ to bude ještě větší průser.
Nesouhlasím s vámi. Jízdní doby se stíhaji úplně v pohodě. Průšvih tam není jízdní doba, ale křížení. Díky němu je tam pořád zpoždění. Trať jezdím denně a to vším co tam jezdí (OS,Sp i R). Když jedou protivlaky včas jezdí se na minuty přesně.
Bohužel nemáte pravdu. Jezdím těmihle vlaky často a sleduji zpoždění na GRAPPu. Ano, často osobák zaseká rychlík, který nevím proč jede už z Prahy zpožděný. Ale jednak ne všechny se křižují s R/Sp, a jednak pokud by se stíhaly jízdní doby, jak tvrdíte, pak by vlak jedoucí z Měšic s +5 přivezl do Kbel a Satalic stejných +5. To se ale neděje. Vlak, který jede z Měšic včas, nikdy neodjíždí včas ze Kbel.
Jezdím denně Neratovice – Praha. Trať znám naprosto nazpaměť a bez grapp nejedu. Jízdní doby se stihaji naprosto z přehledem. Téměř všechny os krizuji sp a R. Ve směru na phu krizuji os v měšicich (sp a R). Ve směru na Nera krizuji v Čako (opět s Sp a R). Tak je to vždy. Jsou os co nekrizuji vůbec ale je jich naprosté minimum. Spesny vlak je dokonce schopen mezi Nera a Čako dohnat až o tři minuty (rychlík arrivy ne ten nemá výkon). Co se nestíhá jsou spíše doby na pobytu ve stanici, ty dokážou cestu o několik minut… Číst vice »
Nebo naučit se jezdit podle GVD, mít pobyty které lze stihnout.
Což by bylo super ale to nevyřeší nejčastější příčinu zpoždění, kterou je krizovani vlaků. Ta trať je v tomhle prokleta…
Já jezdím jenom Os, zato v různé denní doby, takže občas i těmi, které se s R/Sp nekřižují. Jako cestujícímu je mi jedno, jestli je zpoždění způsobeno pobyty ve stanicích, prostě pokud ten vlak má nějaký úsek včetně zastávek překonat za x minut, a nikdy se to nestíhá, je jízdní řád nakreslený špatně.
Máte pravdu, že směrem z Prahy z Vysočan do Satalic rezerva prakticky vždy je. Opačně ne, protože osobák do Satalic nepřijede včas ani v případě, že se nezpozdí křižováním.
Nepřijede. Protože se právě že v Mesicich předtím krizuje s R nebo Sp a včas nepřijede. Osobně mi je jedno jestli mi vlak přijede nakonec se zpožděním 0 nebo 5minut. To beru jako toleranci úplně v pohodě. Ale oba víme že v případě této trati se bavíme spíše o 10min a to vadí samozřejmě i mě. Bohužel většina zpoždění je přenesena z čekání na zpožděne připojne vlaky v Boleslavi (od České Lípy). Pokud vše na sebe všude musí čekat tak se nedivme zpoždění, když se takto jeden opozdeny vlak projeví všude a zpozdi tak i druhý směr. Takže myslím že… Číst vice »
Další zastávka v Praze, super. ALE – nechtělo by to už konečně nějaké rozumné spěšné vlaky, aby cesta třeba do Čelákovic netrvala z centra Prahy déle než rychlíkem do Kolína? Je sice fajn, že na Čerňáku bude lepší přestup, ale hodně lidí jede prostě až do centra a těm se jízdní doba protáhne. Aspoň ve špičkách pracovních dnů by mohl jezdit vlak Masarykovo nádraží – Rajská zahrada (ano, bez Vysočan, ten, kdo jede na vlak metrem, si může přestoupit jinde) – Čelákovice – Lysá….
Všichni nepracují v centru, resp. nemají své potřeby jen v centru…
Přece nepíšu opak. Ale lidi jezdí vlakem už tolik, že by stálo za to mít v nabídce 2 typy spojení a oba by se uživily
Ptáte se dobře, ale Ropid spěšňáky neumí.
Umí, ale je na ně kapacita? Na 070 jezdí rychlá vrstva ve špičce po hodině a osobáky v ranní po půlhodině za Prahou a po 15 min v Praze, díky tomu (jednokolejce) více stojí než jedou. V Neratovicích i rychlá vrstva předjíždí osobáky. Na 232 je +/- 15 min interval a do dokončení stavby kapacita také není, v programu ROPIDu i IDSK jsou od příštího prosince zrychlené vlaky, ale má to tu zásadní podmínku, že to SŽ stihne, což vypadá, že nikoliv.
99% cestujících nepotřebuje zastávky Jiřina, Mstětice a Zeleneč. Část z nich z tohoto důvodu přešla do aut. Jednou za hodinu celotýdenně by chtělo tyhle zastávky vynechat.
Aktuálně je náznak Sp v pracovní dny u posilových S9, které alespoň vynechávají zastávky Kamenné zboží, Ostrá, Stratov, Mstětice.
Taky jsou celkem znát chybějící spoje R10, běžně zastavující V LnL.
S tou běžností nevím nevím, kolikrát tam stavěly za posledních 10 let? 🙂
Do prosince 2018 každou hodinu. 🙂
A pár let předtím zase vůbec, tuším 2013, 2014, možná 2015?
Asi nejvíc chybí rychlíky právě v ranní špičce, kde je od 6 ráno půlhodinová díra. Z Lysé jsou odjezdy XX:56, XX:26, XX:37 (S9). Rychlík jezdíval právě cca XX:07-XX:14.
Ze Zelenče a Jiřiny jezdí docela dost lidí
Na to jste jak přišel?
Na to jste jak přišel? Vystupoval jste tam někdy? V Zelenči bydlí 3200 obyvatel a v docházkové vzdálenosti od zast. Jiřiny asi třetina Čelákovic, tj. asi 4000 obyvatel. Rušit vlak 7,5 tisíci lidí fakt není dobrý nápad
Dotyčný myslí ty cestující co už jsou ve vlaku.
A řešením by měly být právě ty spěšńáky. Osobáky by ve zmíněných stanicích stavěli nadále.
Mstětice mají 39 obyvatel podle sčítání z roku 2021. Kolik byste tam čekal cestujcících do Prahy? Kdo jede po II/101, tak do Prahy nejspíš nemíří a z Úval do Brandýsa vlakem?
PS: Plánovaná bytová zástavba nějaké cestující vygeneruje, až bude obydlená, ne dřív.
Kvuli tem skladum v okoli tam ted nastupuje docela dost lidi. A to jim tam samozrejme na rozdil od silnic zapomneli udelat chodnik.
S těmi 99% jste si ale trochu zapřeháněl, že? Zkuste si na zastávky Zeleneč nebo Jiřina někdy na hodinku ráno stoupnout…
Tak jich bude jen 90% na potřebě nějakých zrychlených vlacích to nic nemění.
@Jyřýk no dovolím si tvrdit že v zelenči nastupuje počet lidí rovný alespoň 3/4 čelákovickeho nadrazí
Od GVD 2025 by Os z Kolína měli zastavovat z Lysé v Čelákovicích a pak až ve Vysočanech
To zní dobře.
Všechny? Takové Horní Počernice by to ale chtělo…
@Michal² Fakt? To mi pave prijde jako blbina, protože když chci jet ze zelence prestoupit do kolina na nejaky rychlik, tak bych musel prestoupit v lysé n/L? Nebo to mají být sp a ne os?
Jo a do skoly do prahy taky jedu esdvojkou a prijde mi ze aspon ted pri celkovem taktu 30min blbost aby S2 nezastavovala v zelenci, msteticich, ostre , stratove a vsech tehle mistech, protoze by to lidi akorát z vlaku vyhnalo, protože pulka vlaku nastoupi prave nekde mezi lysou a h. Pocernicema. Ale pokud to bude spěsný vlak vedle os tak to smysl dává…
Hodně lidí nejen z Čelákovic pracuje v obchodní zóně na Černém Mostě a dosud pro cestu do práce vlak nepoužívali, nebo přestupovali v Horních Počernicích na bus.
Vy se na to díváte z pohledu, že do teď to bylo nějak a potom to bude jinak (o dvě minuty delší myslím plus mínus), ale ten úsek mezi H.Poč a Vys. je opravdu dlouhý a další zastávka mezi ně prostě tak nějak patří. A jakožto obyvatel Čelákovic bych si úplně netroufal si stěžovat, cestu do Prahy máme opravdu luxusní a už bude hotovo, tak se počítá s taktem 15 minut a to je prostě super
Tak ale v 15minutovém taktu by opravdu měl být aspoň 1 vlak za hodinu rychlý…
Taky že bude
Pro zajímavost:
Kousek od této zastávky stojí torzo silničního mostu, který zde stával do roku 1924 a lidově se mu říkalo černý a to od sazí parních lokomotiv. Tento most tak dal katastrálnímu území (městské části) Černý Most název.
A mám pocit, že jméno odvozené od špíny tak nějak předurčilo tvář celé této čtvrti.
Hlavně aby tam nestavely R a Sp od Boleslavi, stačí už ten „doubleshot“ v Neratovicích. Jinak dobrý.
R ne, ale Sp bych tam zastavit nechal.
Na Neratovice Sídliště nám neplivejte. Díky této zastávce se Nera stěhují postupně z busu do vlaku. Tenhle doubleshot kupodivu smysl dává. Jinak budou tam stavět jenom Os.
I přes spoustu komplikací ve finále dobrý počin. Další propojení železnice na metro.
Vubec jsem z clanku nepochopil, jestli bude lavka k metru od 9. prosince. V jedne vete se pise ze ano a hned v dalsi ze ne.
Bude jen před Chlumeckou, ale hrubá konstrukce lávky pro tuto část až k metru se bude osazovat v průběhu listopadu (a dodělávat v následujících měsících).
Metro je hned za Chlumeckou. Takže přes Chlumeckou znamená k metru.
A tato věta „O den dříve (9.12.) bude zprovozněna nová lávka přes Chlumeckou ulici, po které lidé přejdou k vlakům. “ je teda špatně?
Táhne se to pěkně, ne že ne… zpoždění rok a stejně se to bude ještě dodělávat v 2024. Stejně jako celá nekonečná rekonstrukce trati na Lysou.
Ale hlavně, že už bude zastávka použitelná.
Ono je minuta mezi Vysočany a Počernicemi? A ta jízdní doba 10 misto 8 mezi Masnou a Vysočany je co? 🙁
Jinak zastávka naprosto zbytečná… Než člověk vyjde ty dvě patra, tak je to jako přestup na Vysočanech….
Hlavní smysl zastávky není v tom že přestoupím na metro a pojedu do centra, to bude asi pořád lepší ve Vysočanech. Ale mnohem lépe se dostanu na Čerňák, do Hloubětína a kolmými směry autobusem.
…a lidé bydlící v okolí budou moci jezdit vlakem bez zbytečných oklik, když už jim jezdí před domem.
Kolik jich je? Nemaji uz paralelni metro?
Bydlím na Hutích, pracuji v HočoPočo, teď jezdím autem, protože jsem v práci za 8min. Současný stav mhd Hutě – HočoPočo – 40-50min (byt-zastavka-prestup CM-zastavka-kancl). Vlakem to budu mít 20min a mile rád přesedlám na vlak. To samé když jedu do centra, většinou jezdím do okolí Masaryčky, bude cesta vlakem rychlejší než metro. Takže za mě není zbytečná 😉
Metro nevede z Rajské Zahrady do Čelákovic, Satalic, Vršovic…
8 minut stačí, jde to jež i za 6
Je to celé docela ukázka nezvládnutého plánování. Šplhat po schodech na lávku, pak z lávky dolů a pak ještě dolů do metra, přitom by se tak nějak nabízelo vzít rozum do hrsti v době, kdy se plánovala stanice metra Rajská Zahrada a nakonfigurovat to tak, aby se z perónu vlaku dostal člověk podchodem a tunelem pod Chlumeckou rovnou na úroveň nástupiště metra.
výtah…
V dobách kdy se plánovalo metro Rajská zahrada byly ČSD (pro mladší dnes ČD+SŽ v jednom) ještě mnohem větší a arogantnější moloch než dnes. Takový stát ve státě, který zřizoval nové zastávky jen zcela výjimečně a integrovaná doprava pro ně byla neznámým pojmem. Takže představa že by se někomu nebo něčemu přizpůsobovaly je hodně půvabná…
Ona ta integrovaná doprava tehdy v Č(SF)R obecně byla neznámým pojmem. A s vlaky se tehdy v městské dopravě vůbec nepočítalo.
Jenže železnice je o mno výše silnice a ta je výše než je metro. Ulice Borská ještě výše.
a protože je železnice o mnoho výše, tak naplánujeme pěší propojení s nízko položeným metrem ještě o mnoho výš? Podchod pod Chlumeckou s výstupy na peróny by se logicky nabízel.
Lávka přes Chlumeckou bude na úrovni peronu, takže zbytečné převýšení budete muset udělat jen ze severní koleje.
lávka přes Chlumeckou je nejvyssi bod, vubec nerozumim jak by navazovala na peron, je tam dlouhe schodiste
Nejvyšší bod je lávka přes koleje, která je ve stejné úrovni jako ulice Borská. Asi o 5m nižší je lávka přes Chlumeckou, která je na úrovni kolejí.
Celý ten konec metra včetně neslavného Černého mostu je taková devadesátková srágora.
Propojování s vlakem, který tehdy jezdil všelijak a bůhvíjak tehdy byla myšlenka spíš ve stadiu úvah.
Takže pokud to správně chápu, vaše navrhované řešení je
– vrátit se zpět v čase do poloviny 90. let, kdy se projektovala stanice metra,
– vysvětlit jim, že jednou bude v Praze integrovaná příměstská železnice,
– dosypat jim nějaké peníze přivezené z budoucnosti,
– a nakonec třicet let vysvětlovat rýpalům, proč tam stojí něco, co na nic nenavazuje a nevyužívá se.
Nebo to teď předělat, aby to bylo pro lidi. A nevymejšlet, proč to nejde, protože už je to udělaný.
Co branilo DP mit na Rajske Zahrade pripravu pro podchod i nadchod?
Pri soucasne modernizaci trati, kdy se stejne vsechny mosty postavili znova, by uz podchod nevyl nicim navic.
Uspořádání stanice metra, že koleje jsou nad sebou. Stanice by musela vypadat úplně jinak, aby podchod měl kde vyústit
Rajska zahrada je resena vyborne, kde jinde se dostanete ven (k autobusu, do sidliste) bez schodu? Podchod mohl ustit do horniho obchodniho patra. Mozna pres kus rampy pro podejiti Chlumecke.
úplně by stačilo, kdyby si např. Kotas při dizajnování Rajské Zahrady všiml nedaleko procházející trati a vizionářsky by nevyloučil budoucí horizontální napojení na metro. Říká se tomu plánování a třeba takový okruh kolem Prahy má trasu plánovanou 60let a není síly s trasou pohnout. Napojení metra na trať tedy máme, ale trochu nešťastně se tak pošlape nahoru do schodů a pak zase dolů. Když už je to tak blbě, neslyšel někdo z projektantů a investora o zařízení s názvem eskalátor ?
Pro trať do Lysé úplně zbytečná zastávka.
Pro trať od Neratovic dobrá zastávka.
A podle čeho se to pozná?
Přece podle Zbyňka…
každý omezenec vidí jen ten svůj pohled
Zbyněk si udělá turka, vypije ho a na dně najde odpověď…
Podle toho, ze nenabizi nic navic. Pro prestup z metra jsou Vysocany, kde si dokazu predstavit mnohem velkorysejsi reseni ulice pro chodce, kdyz je tam parkovaci dum.
A z Cerneho Mostu, z metra, obchodaku i z vetsiny sidliste jede primy bus do Pocernic. Kdyz ne od kazdeho metra, tak od kazdeho druheho.
Jedina pridana hodnota je pro lidi bydlici v bezprostrednim okoli a jezdici smer Lysa.
Navic zpomalujici vlaky v nejvytizenejsim useku.
O týhle zastávce se čtvrt století žvanilo a přesto se nakonec postavila. Mohl jste se do diskuse zapojit…
Zbyňku viděl jste někdy jak vypadá po ránu a odpoledne výpadovka právě v Horních Počernicích? Mnoho lidí co pracuje na Černém Mostě dojíždí auty právě od Lysé. Část z nich přesedne do vlaku.
Od Lyse se jezdi z HoPo busem. Cesta pres Rajskou bude casove stejna, ale s vyssim prevysenim.
S poctem aut to vubec nijak nehne.
Copak do centra (metro jede často), ale z centra, tam jsem vázán na odjezd vlaku v HoPo a vyjíždět často solidně ucpanou výpadovkou to není úplně ideální. Takže když to ujede blbě, čeká se +30 minut.
Rozbor pěkný, pak se podíváme kolik lidí tam bude v každém směru vystupovat z S2 a S3.
a kdyz chci z lysý n Černák???
mam taky jet jak blbec do Vysočan, protoze tohle je zbytečný?
Konečně hotovo!