Na Rajské zahradě roste nová zastávka. Hotová bude letos, cestující ji možná využijí až příští rok
Stavba zastávky Praha - Rajská zahrada. Foto: PID
Zastávka bude hotová do konce roku, zhotovitel přístupové lávky není dosud vybrán.
Kdyby radši obnovili vlak, co staví v Lysé a pak až v Praze.
To byly hradecké rychlíky, které se asi vrátí až poté, co bude celá trať zrekonstruovaná 🙁 Během prací prý pro ně není místo, tak jezdí odklonem…
Doufám, že se reálně nevrátí už nikdy, a naopak začnou obsluhovat NB město. Časem rovnou na VRT.
Hmm, takova bozska linka Rajska zahrada – Eden bez prestupu a za par minut, to by bylo primo biblicke pojezdeni 🙂
Nešlo by to se zajížďkou na Čertousy?
Jak na tom vlastně je ta stavba Vysočany – Mstětice celkově, bude letos hotovo?
to bych teda neocekaval. v lepsim pripade by mohli konecne otevrit stanici vysocany, ale vsude chybi rekonstrukce jedne koleje. (vc. spodni stavby)…
Že by se státní organizace a samospráva nedokázaly synchronizovat? To mě překvapuje, to se u nás přece nestává
Každá nová zastávka je dobrá, ale nedávalo by větší smysl ji postavit v úrovni černého mostu? Jsou tam obchoďáky i konečná autobusů.
Na RZ to bude podstatně kratší přestup a mohou tam zastavovat i vlaky z Neratovic (Všetat).
V úrovni černého mostu je myšleno za odbočkou skály na začátku tříkolejky kde by mohly zastavovat i vlaky od Všetat.
Jenže tam nic není, ke stanici metra je to daleko a k většině obchoďáků ještě dál.
I tadle bude pro černý most více než dobře využitelná. Už se člověk nebude muset kodrcat busem do horních počernic či daleko zpátky do Vysočan..
Na úrovni černého mostu. By byla vzdalena asi 15 až 20 minut chůze. Na kraji pole a zadní casti obchoďáku, ještě horší než Běchovice střed.
No, s BS bych to nesrovnával. Běchovice střed jsou kousek od centra Běchovic (škola, hospoda, krám, pošta, stadion, …)
Tam by bylo na metro a autobusy dost daleko (skoro 1 km) a narozdíl od R. zahrady tam nikdo nebydlí, výhodné by to bylo jen pro ty hypermarkety.
Někdy na začátku 90-tých let se to plánovalo a cca kolem roku 94-96 se to i posuzovalo. Měl jsem v ruce jakési stavební skicy, kdy na železniční zastávce stála „jedna noha“ obrovského černého mostu, druhá „noha“ byla za silniční výpadovkou. Vypadalo to jako obrovský kamenný Černý most (z černého kamene), ale mělo to být udělané z něčeho lehčího. Už tehdy to měla být sdruže ná investice ČD a města. Stanovisko ČD tehdy bylo, že samozřejmě zastávku s relativně přímým napojením na budoucí metro chtějí, protože v té době byl prostor nádraží Vysočany buď ještě prostorem starých starých vybydlených domů tesně… Číst vice »
Proč nevadí nástupiště do oblouku na Rajské zahradě, ale na Vyšehradě se kvůli tomu zastávka zprovoznit nemůže?
V patřičné normě (lze vygooglit, jen teď na to nemám kapacitu) lze najít konkrétní podmínky – nejde o samotný oblouk, ale jeho poloměr a tuším i další parametry koleje.
Jen teď na to nemám kapacitu = nechce se mi 😀
No nevím, kvůli normám „ubírat“ zastávku „schopným“ cestujícím – kdyby se ji dalo levně zprovoznit, určitě mohla sloužit až do postavení té nové.
Není to spíš kvůli viditelnosti ze začátku na konec vlaku, nebo něco v tom smyslu?
Předpokládám, že hlavně kvůli výrazně menšímu poloměru oblouku na Vyšehradě.
Protože je tam oblouk o příliš malém poloměru, takže by musela být nižší nástupiště (tj. stanice by nikdy neumožňovala bezbariérový nástup). Pokud se povede realizovat zastávku na Výtoni, tak to stejně nebude vůbec vadit, jelikož je to jen o 1 zastávku tramvaje vedle.
Ten Genius co to vymyslel zjevně nejezdí vlakem nebo MHD protože přestup mez Vlakem a metrem zabere tolik času že ten vlak mezitím pojede až na Masaryčku a šlo to udělat i podstatně jednodušší a rychlejší jen s tím že by auta to měla komplikovanější
Myslím, že smyslem té zastávky nikdy nemělo být, aby lidé, kteří jedou do centra, zde přestupovali z celostátní železnice na metro. Spíš asi má sloužit k obsluze Černého Mostu, případně Kyjí a Horních Počernic, aby lidé nemuseli jezdit z venkova na venkov přes Vysočany.
A jak to tedy šlo udělat?
Tipuju, že myslí přechod a semafor.
Myslet si mohu co chci, mě zajímá jak si to představuje on. Zrovna minuta, dvě čekání na semaforu rychlosti moc nepřidá.
Pacienti co dávají minusy si povinně vemte kočárek kolo Půjčte si k tomu dítě a psa a běžte si natrénovat přestupování nastupování vystupování a pak pochopíte proč ženy preferuji leo express ( bezbariérový vlak) anebo auto. A pak se nedivte, ze to s ekologii a železnici jde do kytek a souběžných metrem jezdí 1000x více lidi
Soutěž je vypsána od května. V rámci boje proti zjevným lhářům byl toto váš poslední příspěvek zde.
A to jsem mu sem dal odkaz.
Je to těžký, no…
Pardon, ale co je zjevně lživého na tvrzení, že ta zastávka bude bez nadchodu? Sice jen asi půl roku, ale bude, vzdyt o tom ten článek snad je? A taky by mě zajímalo, proč nešlo stihnout aby byla hotová současně se zastávkou.
Zastávka bude s nadchodem. Slovíčkaření je zbytečné. Ano, nadchod bude se zpožděním a o tom bude samostatný text.
Ze třetí věty podle mě vyplývá, že to také není myšleno, že to má být natrvalo 😉
Scheinherr na svém profilu na FB píše, že probíhá soutěž na zhotovitele a do konce roku se začne stavět. Tak co, omluvíte se?
Tak je otázka, jestli fejsbůk lze brát jako releantní zdroj informací.
coze?
Odkaz na profil zadavatele není také relevantní informace?
Ten přístup na nástupiště a vůbec i ta vopičárna s lávkou?!
Vědí oni, že máme jednadvacaté století? Bezbariérový je pro ně asi sprosté slovo.
A co si představujete pod pojmem bezbariérový?
Bezbariérové? Přístupné pro kočárky, invalidní vozíky a podobně bez použití elektřiny.
Viděl jsem kočárek pro dvojčata, který prostě do výtahu neprojel. Dnes jsou běžné kočárky pro dvě různě staré děti. A přívěsné vozíky za kolo taky nejsou malé.
A kvůli pár takovým tam mají stavět dálnici? Bezbariérové to podle norem zjevnê je, a na tyhle popisované extrémy nepamatuje skoro žádná infrastruktura. Jak s dvojkočárem třeba vjedete do metra? Nebo nastoupíte do tramvaje?
Hlavně jsou v médě kočárky pro dvojčata, kdy ty děti jsou vedle sebe, nikoliv za sebou …..ti mají potom smůlu. Jestli chci s kočárkem jezdit VHD, tak musím při jeho nákupu myslet.
https://www.facebook.com/187407575190610/posts/pfbid022XtQgCu3ktExsxH7VwZuy6wyTwKrBnSkc8hLYQuWyyzDHnLoYjb1dTBpowQqBa88l/
Tak alespoň, že tam není těch 8 ramp, ale stejně je to pro bezbariérový přestup naprosto nevhodné. Neb to neřeší to hlavní a to je jak se dostat bezbariérově k metru / sídlišti. Takže jsou ty výtahy vlastně úplně zbytečné, protože to stejně nemá kdo použít.
Zastávka v oblouku .- to až uvidí šalingradští odsunovači, tak je klepne.
Ústí n. Orlicí… Bern ve Švýcarsku.
Berlín
Ten projekt lávky by si zasloužil celý přepracovat.
Pracuje se na tom. Ale za 4 roky fakt nejde napravit všechno, co se v Praze ku*vilo dlouhá desetiletí…
A co se nyní děje 4 roky?
Za 4 roky se dal ten návrh přepracovat. Jediné co se stalo je, že se nahradily rampy za výtahy, ale celková koncepce zůstala vlastně stejná.
A jak byste si to představoval vyřešit?
Bohužel tohle se mělo promyslet před stavbou metra. Místo toho podivného řešení stanice mohly být obě koleje ve výšce té horní, tím by se mohl protáhnout jeden podchod od sídliště pod (jedním společným) nástupištěm metra, Chlumeckou silnicí i budoucí železniční zastávkou. Na opačném konci by pak musely být ty schody/rampy/výtahy.
Asi by to bylo o něco dražší než tahle slátanina, ale i mnohem praktičtější. V západní Evropě by o ničem jiném ani nepřemýšleli a samozřejmě by mezi otevřením stanice metra a vlakové zastávky v jednom místě neuplynulo 24 let.
No, a teď zpátky do reality, jak to chcete řešit v dnešní době, když už prostě veškerá infrastruktura stojí?
😀
Stejně jako je to napsáno, vybourat jednourovnovy podchod, auta poslat do haje a v metru se holt jedním směrem pojede do patra ; rampa už tam je. Kdyby to bylo hrana hrana přestupní na jednom místě , tak by najednou jezdilo vlaky tolik lidi, ze by jsme museli koupit další a postavit nejméně 4 kolej. Každý metr přesunu snižuje množství cestujících Jo ono to vlastne není žádoucí , ekologie počká
Například jedinou lávkou na jejímž konci se výtahem dostanu na obě nástupiště metra (resp horní nástupiště či uliční úroveň). Bezbariérový přestup u té navrhované totiž vypadá tak, že z metra musíte sejít po rampě dolů, obejít celou budovu po cca 500m dlouhém chodníku a potom vyjet po rampách na první lávku, pak znovu po rampách na druhou lávku a pak výtahem dolů na nástupiště.
Čím později, tím lépe. 🙂
Proč?!?
Protože pro lidi, kteří nyní jezdí vlakem a nechtějí vystupovat na RZ (což bude asi většina) to znamená zdržení.
Geniální přístup. Jak by asi vypadal železniční provoz při jeho uplatňování? Každá zastávka jeden svůj spoj denně, ovšem bez zastavení jinde? Chápu, že s množstvím zastávek to nejde přehánět, ale mezi HoPo a Vysočany se jedna vejde.
Mezi Satalice a Vysočany snad taky.
jezdil vlakem, ale chtěli ho využívat i další lidi
Přesně tak, ale dal jsem tam i :-). Dojíždět někam dál než za Neratovice už bude očistec.
Tak pro cestující za Neratovicemi by měla vzniknout rychlejší vrstva (Sp).
Tak ta už existuje. A předpokládám, že tady stavět bude. Stejně jako na další nové zastávce Neratovice-sídliště.
O co, že tam bude výrazně větší obrat cestujících než třeba v Mstěticích.
Myslím, že tam bude větší obrat i ve srovnání s novými Vysočany, protože přestup na metro tady bude kratší.
Kratší ano. Rychlejší cesta do centra? Pochybuju. Metro na stejné trase několikrát zastaví.
O rychlejší cestu do centra asi moc nejde (i když hádám že dřívější metro na Vysočanské se stejně nestihne). Z Rajské Zahrady se dá jet na Čerňák, do Hloubětína, nebo spoustou autobusů kolmo na obě strany. Rychlejší cestu do centra to naopak může přinést těm co tam do vlaku nastoupí.
Nevím, proč jsem dostal tolik mínusů. O nových cestujících, které RZ může nalákat do vlaku, jsem vůbec nepsal. Nějací určitě budou. Stejně tak až se postaví Čakovice-Havraňák a Kbely-Pod Nouzovem, určitě to tam pár lidí bude mít blízko a budou tím vlakem jezdit, ale zase jím přestanou jezdit lidi z větší dálky, pro které se stane časově nekonkurenceschopným.
Ale vždyť se zrychlí se příjezd do Vysočan a o 10-15 km/h se zvýší traťová rychlost mezi Vysočany a odbočkou Skály. Zdržení bude možná 1 minuta.
Příjezd do Vysočan bude rychlejší oproti současnému provizoriu, nebo původnímu stavu?
Aby vyšší traťová rychlost byla k něčemu, to by tam taky muselo jezdit něco, co ji využije. Brejlovec se třema je rád, když do kopce vytáhne 70.
Co to plácáš za nesmysly. 750.7+2 a ŘV, úplně na pohodu proti kopci 90 a to s výraznou rezervou ještě před rekonstrukcí. Já na tom jezdím v turnuse…Jo u 854 v trilobitu je to proti kopci cca 70 a to víc nejede.
Bude to rychlejší oproti obojímu. Celá trať se modernizuje, napřimuje a staví se nástupiště umožňující rychlý a bezkolizní nástup cestujících.
Brejlovec nahoru to dá. Ale na 070 se zase někam přeloží pravidelné křižování. Satalice a Měšice jsou zkriplené tím, že 1. kolej je prostě 1. i fyzicky a vykřižovat osobák s R nebo Sp stojí průjezd 40 km/h.
To jsou dva naprosto odlišné případy. Ve Mstěticích bude velké P+R, navíc se tam plánuje výstavba. Pro lidi z „venkova“ do města je vlak vhodný. Naopak si nejsem jistý, jestli je vhodné už tak vytížené vlaky doplňovat cestujícími do míst, kam vede metro (a tak mu dělat konkurenci). Bylo by fajn, kdyby na RZ byl nějaký cíl pro ty venkovany, ale nemyslím, že by takovým cílem bylo sídliště. Prostě vlaky by měly mít po Praze zastávky v místech s dobrým přestupem na MHD (ten už čelákovická trať má na Vysočanech, kde je navíc několik frekventovaných linek autobusů a tramvaje). Samozřejmě,… Číst vice »
To není konkurence metra. Ve vyspělém světě je normální že z jednoho místa do centra vede přímo metro i vlak. Naopak časté pražské řešení že obojí se z centra rozbíhá a nikde se to už nepotká je zbytečně nepraktické (pro cesty kamkoliv jinam než do centra). Provázání vlaku s metrem není kvůli tomu, aby si lidi mohli vybrat čím pojedou, ale kvůli přestupům na všechny ostatní směry.
To jo, ale na Rajské zahradě téměř není kam přestupovat – resp. skoro tytéž přestupní vazby jsou ve Vysočanech taky a lepší.
Přestup Vysočany na metro je úplně nahovno. Když vystoupíš v Čakovicích sedneš na 136 nebo 140 bus tak včetně ranní kolony budeš na metru B = vysočanská nebo palmovka rychleji než jet vlakem a přestupovat pěšky ve Vysočanech (rozdíl je skoro 5 minut, osobni zkušenost na denní bázi).
Úsek o délce 9 km přepůlíme zastávkou Rajská zahrada, co je na tom divného?
A co to znamená pro lidi, kteří tam naopak vystupovat chtějí (nebo i nastupovat směrem do centra) ale vlakem nejezdí protože tam není zastávka?
Mají přeci použít metro, a dojet si na Vysočany, ne?
Nastupovat směrem do centra tam nikdo nebude, když je tam metro. Vystupovat? Vždyť tam je to samé sídliště, nic moc pracovních příležitostí, kam by někdo dojížděl.