Na první trati je zastaven provoz kvůli koronaviru. Nákaza výpravčí vyřadila spojení Pardubice – Hradec Králové
Nádraží Pardubice-Rosice nad Labem. Autor: Palickap – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=40791178
Nákaza koronavirem způsobila první velkou komplikaci v řízení železničního provozu. Správa železnic musela zastavit provoz ve stanici Pardubice-Rosice nad Labem
Proč bordel ve stanici = zastavení provozu na trati?
Nestačilo by zamknout výhybky a brát to jako zastávku?
Zamknout Rosice? Koukněte se na mapu, nejlépe železniční 🙁
Pokud někdo neodbytně touží pracovat na CDP, může reagovat na tuto neopakovatelnou nabídku: https://www.szdc.cz/documents/50004227/84101901/20200212+CDP+Prerov+Tratovy+dispecer.pdf/a5c16e02-be5e-43ee-89fc-255cd230e223
Praxe není podmínkou. Začínám se bát…..
Kecy od 50tis tam není.
No já jsem kdysi říkal, že centrální řízené není úplně dobrý nápad.. A že to má své jisté nevýhody.. 🙂
Zatím – a to po mnoho let – ty výhody převažovaly.
Stejně jako převažují výhody elektrické trakce, ale po námraze se vyrojilo spousta „já-to-říkalů“, kteří najednou věděli, jak je el. trakce na houby.
Jeden bývalý rakouský rakouský politik zase říkal, že Temelín jednou postihne jaderná katastrofa.
No tak určitě. A taky trochu toho štěstíčka, ne?
Neuškodí mít plán B.
Při námraze jezdily diesely. Může SŽ poslat výpravčím SMS typu „nechoď na CDP, zejtra máš stanici xxx“?
To by spíš bylo na domluvě, než jen prosté SMS, zda se má dotyčný do dané stanice jak dostat, když by to bylo takto na poslední chvíli.
Jasně, ale aby si odemkl výpravnu, utřel prach z pultu a mohl pracovat. Dají se stanice napojené na CDP ovládat místně?
Mělo by to jít, například Přelouč jde určitě (monitory, myše, atd… tam zůstali), ale u takového Záboří si vůbec nejsem jistý, zda tam zůstal počítač (obrazovka, myš, atd…), aby se to dalo ovládat místně (a to jsem v té dopravní kanceláří byl několikrát, ale nepamatuji si, jestli tam toto zařízení bylo, jediné co si pamatuji, že tam byl telefon.
Každá stanice zapojená do CDP má možnost místní obsluhy. V tom AŽD zas tak blbí nejsou.
Jéé a to bude srandy, až to bude v centrálním open space CDP :-))
Jestli jim mohu doporučit.. Měřte vstupujícím zaměstnancům teplotu… 🙂
to už ale nemá moc valný význam, když se vir nejvíc přenáší,když infikovaný nemá žádné příznaky.
To jsou takové ty kecy.. Jsem přesvědčený, že většina lidí dostane JASNÉ varování.. Že pak zpětně většina zapírá.. Aby nevypadalo tak blbě, že roznášejí koronavir mezi tolika kontakty…. Některé zprávy to potvrzují, jak z itálie, tak wuhanu, že příznaky 97 % má.. A tak nevěrte… Uvidíme, kdy cdp zavřou..
Příznaky většina nějaké sice má, ale infekční jsou už pár dní před tím…
To souhlasím no..
A že to v Čezu dělají.. A že to v číně všude dělají.. Když teplota je jeden z průvodních projevů nemoci… Už jsem to říkal, že to má být na letišti… Ale tady má vždy někdo tento názor..
Dělají to, protože neumějí dělat nic lepšího. Chytnou ty, u kterých se to už dostalo do fáze boje organizmu s virem (tj. horečka). Nechytnou ale ty, co zatím virus přenášejí a dále šíří, ale jejich vlastní tělo s ním zatím nebojuje.
Já si dokonce myslím, že bez ohledu na epidemii by na vybraných místech (letadla/letiště…) mělo probíhat měření.
Když podle termokamery budu mít víc než X, tak se něco stane(místo vpuštění do letadla mě odvedou do ordinace).
X nastavovat rozumě(odhalení nákazy versus plané poplachy, někde mezi 37 a 39), když není epidemie tak si nevšímají lidí se kterými sem přišel do styku,…
Jo, bude. Chtěli jsme rozhodit po stanicích, a šlo by to. Prý zbytečné.
Přesně to bylo první co mě napadlo, ještě dřív než byl vyhlášen stav nouze, že CDP by se mělo vrátit do stanic. Jinak hrozí pěkný průs*r
Snad se z toho manažeři SZ poučí a rozešlou výpravčí zpět kam patří!!!
Jako že by se dispečer třikrát naklonoval, aby obsadil ty čtyři stanice, které normálně ovládá? Že mě to nenapadlo.
rozdělit na skupinky, které se nebudou vzájemně potkávat
Spíš : v tomhle sále budou lyžaři z Itálie, v druhém z Rakouska, třetí ti co se potkali a nakazili v Bille… 🙂
Jedna epidemie a železnice je prakticky k ničemu. Všechno teď zachraňuje silnice.
Jo, to vidíme na hranicích. Můžu vědět, proč se musíte u každého článku vysírat do dráhy? Je jasný, že bez těch kamionů to dnes už asi nepůjde, ale v každé kabině může být jeden potencionální přenašeč, šířící to po celé Evropě. A že jich je. Tak si laskavě odpusťte ty svoje moudra.
Nenechte cloumat svým majestátem, jen trollí. 🙂
A jistě mu moje reakce udělala radost. Když já někdy musím reagovat.:D
Doporučuji se na tu železnici občas podívat v praxi. Cargo jezdí „jako dráha“. Do kytek jde osobka. Ale to jdou autobusy úplně stejně. „Zachraňující silnice“ stojí v kolonách na hranicích.
To je ale překvapení. Na to odborníci z SŽ ani nepomyslili.Zavřít až zčernají.
můžete mi říct za co by jste je chtěl zavřít ?
Každá centralizace nese tyto rizika. Požár, živelní katastrofa, nemoc, útok. Proto musí mít zpracované řešení, aby v případě jejího výpadku nenastal kolaps. A tady to očividně bylo v rámci úspor potlačeno. Stačí takto ?
řešení zpracováno je. Jakýpak máte další neléčený mindrák?
Můžete prosím dát na něj odkaz ? Zatím to tak nevypadá. Pravděpodobná situace. Jeden nakažený, nakazí v řídícím sále ostatní a ti se rozjedou vlakem do desítky kilometrů vzdálených domovů po Moravě a nákazu budou šířit dál.
Určitě se strategické plány budou ukazovat šotoušům. Co tam máte dál?
Opravdu si myslíte, že jsem šotouš ?
Jen tak z dnešního rána. Nepotřebujeme ani virus, stačí drobná závada. A dálkově řízená trať Ov.Svinov – Op.Vychod stála od pěti do devíti.
4 hodiny jsou kolaps? Co jsou potom každou chvíli stržený troleje ve Vršovicích nebo několikahodinové vyšetřování bežného skokana?
Tady jde pouze o stanici „menšího“ významu. Představte si CDP to máte hned několik dispečerů z jedné směny to už pak budete další dny těžko nahrazovat provoz po téměř půlce republiky.
Ze dvou směn. Minimálně.
Mě fascinuje ten myšlenkový obrat, že nám tady zkolabovala předpotopně vybavená stanice za zablokovala provoz na trati a proto je centrání řízení k ničemu.
Zřejmě jste to nepochopil. Ta úvaha je: jedna stanice- jedna trať, to je zatím dobrý. Až to bude dispečerské pracoviště, bude to půl republiky a to na hodně dlouho – protože nebude náhrada. Dnes docela významný zdroj obav.
„Máme největší obavy, že k tomuto dojde i na centrálních dispečerských pracovištích“ – tak hlavně že tam cpete těch lidí čím dál víc…
Ano v jednom sále je čím dál tím víc lidí. Není to tak, že jeden sál (místnost) = jedna trať.
Koukám, že od cca 19:30 se už přes Rosice jezdí z Pardubic do Hradce (a dokonce křižuje – tj. výhybky zamčené nejsou) . Ale směrem na Medlešice stále ne. Docela by mě zajímal důvod….
pravděpodobně tam sehnali někoho kdo to tam kdysi dělal. Zda tam má tzv seznání nebo ne asi už dnes nikdo neřeší.
No to už je asi jedno, jestli tam zvládá křižovat, tak úvrať vlaku by měl zvládnout taky. Přinejhorším by to akorát trvalo delší dobu.
„na centrálních dispečerských pracovištích v Praze a Přerově. Pokud by se tam objevila nákaza a byla nařízena karanténa ostatních zaměstnanců, je to prakticky konec železničního provozu“
Tolik k boji proti terorismu.
Titulek je chybný. První tratí zastavenou kvůli koronaviru je lokálka z Červenky do Senice na Hané, tj. včetně odbočky do Mladče. Což postihlo nejen osobáky Červenka – Senice, ale i nákladní vlaky PP z mladečské vápenky do Zlína.
Jen tak mimochodem: na jak dlouho mají elektrárny typu Opatovice, Mělník, Chvaletice zásoby uhlí?
Před velkou čistkou starých předpisů u nás ve stanici jsem našel jeden studenoválečnický (myslím D22?) s návěstmi „Zamořeno“, „Letecký poplach“ atd. a ten počítal s obsazením několika hlavních stanic s tím, že by se jezdilo ve sledu „na dohled“ (neplést s jízdou podle rozhledových poměrů), pak by se jelo opačně… Těžko říct, jak by vypadala praxe😂😂😂
Náhled zde:
https://www.antikvariat-bohumin.cz/cz/knihy/doprava-auto-moto-hasici/vlaky/26740-predpis-pro-vykon-dopravy-v-mimoradnych-podminkach-d22-csd.html
ECHVA minimálně na 2 měsíce.
No co, už se nákaza rozšíří na CDP, dispečeři dostanou domů nebo do nemocnice notebook na homeoffice 😇😅😅 (sarkasmus)
Teď se krásně ukáže, jaká je CDP skvělá věc ◇
A nedej bože se nakazí někdo z CDP a nestojí je jen jedna trať a hlavně karanténa postihne víc lidí naráz.
Doufám, že naše jaderné elektrárny jsou zabezpečené personálně lépe, než centrální řízení naší železnice.
Centrální? Rosice jsou řízeny místně a nejsou zapojeny do žádné DOZ.
Měl jsem na mysli to, operátoři elektráren jsou snad zálohováni v případě onemocnění a povinné karantény, na rozdíl od dispečerů centrálního řízení železnice v Přerově a Praze.
Predpokladam ze v pripade karanteny jaderne elektrarny by ji bud vypnuli nebo by udelali karantenu kolem elektrarny. Ale jestli drabova vyda oficialni prohlaseni ze pri nakazeni vyjmenovanych pracovniku je s temelimen amen..
Věřte tomu, že jsou.
Rosice jsou zapojeny do DOZ? Jistě tam sloužíte nebo máte více informací jak já, nejsem opravdu výpravčím. Tak bych byl rád, za více informací, odkud lze dálkově řídit Rosice, když tam je elektromechanika a fungují tam klasická hradla.
Předpokládám, že Martin odpovídal na zabezpečení elektráren, ne na situaci v Rosicích.
V době vydání tohoto článku ( 17:38 hod ) už autobusy náhradní dopravy do Rosic zajíždějí.
Mohl by pan Zazvonil poradit, kde vzít výpravčí na to, aby řídili stanice místně ? Jen v obvodu žst Č. Třebová je podstav 19 výpravčích. A to většina stanic v jejich obvodu na koridoru je řízena dálkově.
Není kde. Vyházeli jsme je 🙂
Prosím kolik výpravčích byli propuštěno z důvodu nadbytečnosti při aktivaci CDP? Tipuji že ani jeden když i po úspoře míst je stále nedostatek.
Prozradit ne, možná by to mohl vyzvonit….
Určitě by se to dalo i za současné situace řešit lépe a lidi rozdělit. Ale muselo by se chtít
jak rozdělit? Každá stanice má většinou 5 stálých lidí, kteří se střídají a pak 1 až 3 lidi, kteří by je mohli zastoupit, kteří pracují v okolních stanicích. To není jako střídat se v autě za volantem. Každá stanice, každé pracoviště má svá specifika a je třeba několik směn na poznání místních poměrů a přezkoušení kontrolorem. Když onemocní jeden ze stálé posádky, musí do karantény všichni, protože během 72 hodin se všichni potkají při střídání a pak pobývají 12 hodin v kanceláři po nakaženém kolegovi. Při současném podstavu výpravčích, kdy chybí náhradníci, není koho rozdělovat
Lidi z CDP lze rozdělit do stanic
Tak znovu: „každá stanice, každé pracoviště má svá specifika a je třeba několik směn na poznání místních poměrů a přezkoušení kontrolorem“.
Myslíte že teď v Rosicích slouží někdo kdo má seznání? Pochybuji. Pemluvili někoho z výpravčíh, který si na to troufne bez seznání. Sice se poruší předpis ale bude se jezdit i za cenu že to možná nebude zcela bezpečné.
Tak to určitě ne, slouží tam výpravčí, který tam byl do nedávna.
Spíš tam nikdo nebude chtít, aby nechytl koronavirus. Zvlášť ti starší výpravčí a těch je hodně.
A má SŽ(DC) připravené nějaké epidemické plány, a nebo to budou vymýšlet až teď?
Jsou zpracovány krizové plány pro migraci medvědú a žab.
Docela by mě zajímalo, jaká je situace v nejvíce postižených místech v Itálii. Tam je dálkové řízení dopravy dost rozšířené. Patrně k takové situaci budeme směřovat i my.
Viz web TI. Mnoho spojů zrušeno, dálkovka osekáná. A to dálkové řízení tam zase není tak rozšířené, jak by se zdálo.
Že by Evička ? (-:(-:
Jíťa 🙁
Přeju brzké uzdravení.
No, vida, ta republika se celá za chvíli opravdu zastaví. Ale ne preventivně,ale nuceně díky onemocnění personálu. A důsledky budou mnohem horší. Hlavně že zdejší duchaprostší diskutující zavrhovali preventivní zastavení dopravy.
Pisete ze nucene zastaveni ma horsi dusledky nez zastaveni preventivni. V ceme presne je preventivni UPLNE zastaveni lepsi nez nucene CASTECNE zastaveni dopravy?
Taky to vyhrozovat nekomu kdo byl proti zastaveni dopravy zastavenim dopravy nedava zrovna smysl. Pokud naznacujete ze ze se doprava obnovila drive tak neobnovila protoze vladni opatreni nesmeruje ke zkraceni krize ale naopak jeho prodlouzeni a orezani spicky nemocnych v danem case.
kdyby se zastavila preventivně osobní doprava, tak ve výsledku to bude mít ve výsledku menší ekonomické důsledky, než když dojde k jejímu zastavení nuceně-tzn díky velké nemocnosti populace.
Jj není nad centralizaci.
Centralizace je dobrá jen do „dobrého počasí“. Ale vše jsme zrušili bez náhrady.
A zdaleka nejen na železnici. Ostatně dnes tak časté „lítání po celém světě“ také velice pomohlo rozšíření nákazy.
V tej stanici je elmech zariadenie z prvej polovice 20. storočia, 4 ľudia v smene pre riadenie jednej stanice. Ale ďakujeme za názor.
No a tu jednu stanici bez problemu objizdeji autobusy. Jine stanice na morave bez problemu projizdeji vlaky.
Dotycny pravdepodobne poukazoval spise na centralni rizeni dalkove dopravy. Pak staci vyradit dve kancelare a nic mezi bohuminem a prahou se nerozjede (nadsazka samozrejme vzdy lze jezdit na papir).
ne všechny stanice lze jen tak projizdet bez personalu. Z tech vetsich stanic prakticky zadnou. Takze az se nakaza rozsiri do stanice typu Pardubice, Kolin, Praha hl.n., Ostrava hl.n. tak je to konecna
Jistě, ke každé výhybce jednoho chlapa. Žádné stavědlo, kde by jeden člověk ovládal celou stanici, jak je tomu v Rosicích. A radši na každý vagon brzdaře, namísto centrálně ovládané brzdy z lokomotivy.
Z extrému do extrému, hlavně ne přiměřeně. 😉
Neni to tak davno co slo kazdou vyhybku prehodit rucne. Duplicity jsou drahe a neefektivni takze zalezi jestli je nekdo ochoten zaplatit rucni brzdu na vagone abysme tam v pripade krize mohli toho chlapa postavit (i kdyz si nedokazu predstavit situaci kdy by zrovna tohle bylo potreba).
To nebude potřeba nikdy.
Zde se ukazuje výhodnost globalizace a centralizace. Když jsem na zranitelnost před lety upozorňoval, byl jsem za zpátečníka a milce starých pořádků.
Většina našich koridoru je přetížená a bez automatizace to prostě nejde
Stanice Rosice n/Labem není řízena centrálně. Tam je ještě staré zabezpečovací zařízení typu „elektromechanika“ a výpravčí tam ještě točí klikou. Naopak v případě, že by byla řízena dálkově, tak by možná k té nákaze nedošlo, protože by výpravčí / dispečer nebyl ve styku s nikým z venku, jako je zde. Navíc při případné nákaze dispečerského pracoviště lze řízení předat na záložní pracoviště a po případné desinfekci zase převzít řízení zpět.
Jistě, cestou do nádražní budovy by se nenakazil. Obzvlášť ne na kole.
K nákaze je zpravidla potřeba déle trvající bližší kontakt a absence hygieny… Nevím, co z toho (ne)splňuje kolo.
Kolo je temer absolutne bezpecny dopravni prostredek pokud jde o nakazu jakoukoliv chorobou. Nejspise jedinym zpusobem jak se na kole nakazi je jezdit skrz hloucky kaslajicich lidi.
„Máme největší obavy, že k tomuto dojde i na centrálních dispečerských pracovištích v Praze a Přerově. Pokud by se tam objevila nákaza a byla nařízena karanténa ostatních zaměstnanců, je to prakticky konec železničního provozu“
Nejvyšší čas zavést místní řízení na koridorech. V CDP Praha a Přerov ponechat pár dispečerů, kteří budou koordinovat práci výpravčích na tratích, a řízení provozu přesunout do uzlových stanic (Kralupy, Kolín, Zábřeh, Hranice, Otrokovice, Břeclav atd.). Z čím více míst se bude řídit provoz, tím menší bude riziko nákazy výpravčích/dispečerů.
Toto pokud vím nabrhovala odborová orgabizace Aliance drážního provozu už někdy před týdnem ale nebylo žádosti ze strany Správy železnic vyhověno.
Aha, pak se nakazí jeden výpravčí v nácestné malé stanici a celý koridor bude stát, než se tam dopravní kancelář vydesinfikuje.
jeden výpravčí na místě který slouží osamoceně se může nakazit ale pravděpodobně se dříve nakazí člověk na CDP když tam celou směnu sedí s 20 dalšími kolegy v jedné místnosti.
A neni levnejsi udelat kazdymu dispecerovi vlastni plexisklovou klec? Jako nechapu proc by melo nakazu zlepsit kdyz mezi lidma misto jedne zdi bude par desitek kilometru.
Ono to nejde přepínat na dálkové řízení, když je potřeba?
ADP akorát současnou situaci zneužívá k boji proti CDP. hahahaha
A pane chytrá nákazo, máte snad jiné, či lepší řešení? Decentralizace bude brzy nutná.
nouzově ano ale trvale je to nereálné a nesmyslné protože naše koridory jsou přetěžené a není na nich dostatečná kapacita
Máte pravdu, že pro budoucnost bude třeba řešit zranitelnost CDP v případě podobných situací. Ne očekávám však, že se půjde cestou opětovné decentralizace. Předpokládám, že budou připraveny krizové plány zahrnující možnost včas v případě rizika operativně rozdělit tým pracovníků CDP na 2 skupiny, které se nepotkají. Případně se bude pracovat po zkušenostech i s technickými a provozními prostředky. Jistě časem vznikne na Správě železnic nějaká pracovní skupina, která bude mít za cíl zmapovat rizika a navrhnout opatření. A centralizace to nebude. Co navrhne z důvodu neznalosti rizik a možností nevím.
Jako nejrozumější kompromis mi příjde mít více CDP. Na spoustě nádraží jsou stejně volné prostory. Přidat CDP třeba do Plzně, Pardubic a do Brna výrazně zvýší odolnost v případě jakékoliv krize. Bude to sice o něco dražší než 2 CDP, ale ten rozdíl bude dost malý.
Jak se tam mluvi o tom, jaky by to byl prusvih, kdyby byl nekdo nakazeny na centralnim rizeni v praze nebo prerove. To uz me napadlo kolikrat, jestli je to vubec dobry napad takhle zeleznice ridit. Chapu, ze v normalnich podminkach je to neuveritelne efektivni zpusob. Ale kdyz se na tom centralnim rizeni cokoliv stane, je cela draha mimo provoz. Kdyz se podivame do minulosti, kdy zeleznice dokazaly fungovat za neustalyho bombardovani, za povodni a jinych katastrof. Dnes bourkova fronta nebo jeden nakazeny zloutenkou a cela draha stoji.
Tak každá stanice od CDP se dá přepnout na místní řízení. Otázkou je, kde se do všech těch stanic seženou ty lidi…
kde seženou lidi, kteří vůbec mají potuchu „jak to funguje“ když je dlouhodobě ruší?
Ja samozrejme nejsem odbornik, ale tyhle udalosti – a nejen ty, by podle me mely vest k tomu, aby byl system rizeni nejakym zpusobem trvale diverzifikovan i za cenu vyssich nakladu. Vzdyt nejaka nehoda na CDP muze zpusobit preruseni provozu na cele dny nebo tydny. Vubec mi nejde na rozum, jak muze byt v dnesni dobe, kdy neustale resime ruzna rizika, black-outy, hackerskd utoky, terorismus a ted i nakazlive choroby, jak muze byt vytvaren takovy krehky system, ktery navic cim dal vic visi na uzoucke skupince specialistu, jejichz praci nikdo nerozumi.
Že je něco fyzicky odřìznito neznamená, že se tam virus nebo hacker nedostane. Viz centrifugy v Íránu, které jsou hlídány řádově mnohem více než zabzař SŽ. Nouzové postupy mít musíte a pokud ne, jste břídilové…
Jojo, taková mechanika… dejte mi kleště, sřoubovák a pár spojek, otočím vám logiku volno/stůj a nepoznáte to, dřív než na volnoznak vjede do stanice vlak, kterému dal výpravčí na vjezdu stůj.
Takže raději by tam měl být chlapík s praporkem.
Jojo hackerské útoky. Třeba takový bankomat. Ten je taky připojený k internetu.
No letadlo komunikuje po internetu dokonce bezdrátově. Takže to může kdejaký šotoušek s mobilem heknout ještě jednodušeji než optický kabel.
Chapu, ze system je dobre zabezpecen. Ale neskryva se prilis velke riziko v tom, ze tak velke komplexy trati (v budoucnu tedy asi vetsina) bude rizena ze dvou mist? Jestli to dobre chapu, nelze jen tak zajistit nouzovy provoz bez CDP tak, aby podstatna cast dopravy mohla fungovat i pri vypadku. Nebylo by proveditelne takovy system diverzifikovat do treba 20 mensich pracovist, ktera by se mohla prekryvat a ma
…se mi ten prispevek omyle predcasne vlozil… Nebylo by proveditelne takovy system diverzifikovat do treba 20 mensich pracovist, ktera by se mohla prekryvat a nahrazovat?
RDP se stavět bude. Minimálně je už v plánu postavit jedno v Ostravě kunčicích.
nemáte nějaký odkaz kde bych se dozvěděl víc ?
https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=20&ved=2ahUKEwjKg-yflqvoAhVJwAIHHemKC8U4ChAWMAl6BAgKEAE&url=https%3A%2F%2Fsmlouvy.gov.cz%2Fsmlouva%2Fsoubor%2F9114255%2FSOD%25202995-2018-17-9.2018-%2520redigov%25C3%25A1no.pdf&usg=AOvVaw104RLEFJXyHVD2MWOBiurs
Vlastně se o tom stále nic moc nedá zjistit, protože je to stále ve fázi příprav a na mluvené zdroje se velmi blbě posílají odkazy. Ale v základu jde o to, že po modernizaci 323, 325 a dalších se má ovládávní přesunout právě na nové RDP.
Opatření jistě přijdou. Nikoliv však formou decentralizace, ale příprav na krizové scénáře. Včetně investic do technologií, které to budou umět.
Jo dálkové řízení dělali novolidé, každého přesunout na centrální pracoviště nebo vyhodit, výpravčí ve stanicích byl přežitek, teď se uvidí, když se uzavře jedna stanice, dá se provzorně jezdit v delším mezistančním úseku zavedení dopravní výluky v té které zavřené stanici (netýká se Rosic, a jiných odobčných stanic, zde vsdz zavést nelze), zavře-li se cdp je konec .
Jo a pak zjistíte, že když ke každému vagonu dáte řidiče a namontujete na vagon pneumatiky, aby si stejně jako MHSka vyhnul s protijedoucím, tak najednou objevíte ….
Pane Kocurku, Vaše komentáře jsou naprosto nemístné a hloupé.
Byla to TA výpravčí, mladá slečna, která netuší, kde se mohla nakazit…v MHD, v práci od někoho z cestujících,… 🙁 Je v nemocnici, špatně se ji dýchá. Je to poměrně družná slečna, takže je riziko, že to bude mít značný dopad na disponibilitu pracovníků v širším okolí Pardubic, a to jak u SŽ, tak zejména u ČD (vlakvedoucí, strojvedoucí) 🙄 Zatím jsou v karanténě 3 výpravčí.
Potěš koště. Ale do teď se to veřejné dopravě docela vyhýbalo(asi kromě Prahy) tak bych propadl panice raději později.
Dnes do teď+ 68 nakažených, to je prozatím nadějné číslo, včera bylo za celý den +205 (je třeba si uvědomit, že je to i zvýšeným testováním.
Jinak je kouzelné, když o KONCI mluví ZAZVONIL 🙂
Jméno možná příznačné, nicméně věřte, že dělá vše proto, aby toho nedostál. ADP (na rozdíl od jiných organizací, zejména té největší) aktivně kope za své členy na úseku řízení provozu a využívá k tomu všech dostupných legálních možností. Předseda i celé vedení jsou aktivními výpravčími v ne zrovna malých staničkách (Plzeň hl.n., Praha-Smíchov, Praha-Vršovice, Brno hl.n., Pardubice hl.n., CDP Praha) a vědí, co zaměstnance v provozu skutečně trápí.
Kurňa, to je Náš Žanek a pere se za Nás, jak eskimácé pes.
No hlavně, že ty co té organizaci velí, jsou ti nejlepší výpravčí ……hahahahahahaha. A jsou strašně „přetížení“ až si musí pozvat odborníky z Dopravní fakulty JP. Ale jaké byli výsledky to už se nechlubí ………hahahahaha
Šufo, nevím čemu se řechtáš, tobě musel někdo hóóódně ublížit. V době studie jsem ještě dělal signála v uzlu a na jejím základě jsem dostal vyšší TS a prémie. Po vziku RO ADP v Našem uzlu se v řizení provozu zlepšilo vše od A až po Z. Jsem na kolejích již 34 let a věřte Nákazo, že vím očem mluvím.
„Družná slečna s dopadem na disponibilitu pracovníků v širším okolí Pardubic“
To jako, že je do větru a vyspala se s každým východočeským nádražákem? Určitě Vám za tyhle moudré řeči potom poděkuje. Začal bych být Vámi nosit místo roušky helmu, protože někdo by Vám to pak mohl vysvětlit ručně…
Trochu moc z toho domýšlíte … tahle nemoc je přenosná nejen sexuálním stykem, družnost v češtině neznamená ještě snad doufám s každým se vyspat …
Hele, kdyby to bylo přenosné jen a pouze při pohlavním styku, tak vysvětli ty nakažené důchodce.
Já netvrdím, že je to přenosné jen pohlavně, já jen napsal, jak vyznívá ten za tepla vyklopený žblebt, který je svým způsobem poplašná zpráva…
Ověřili jsme a opravili výpravčího na výpravčí.
Ty frajere, pokud to nemáš podložené, tak Tvoje úvaha je docela na přes hubu….
A kdyby o ní napsal, že jezdila hrávat s kapelou, tak co?
Přemýšlím, čím je způsobena ta nenávist místních diskutérů a jejich asociace „družná = kurva“? Dle slovníku synonym „družná = přátelská, společenská,…“ 🙄
Pane Kosek, ještě Vás osobně neznám, ale už Vás nemám ráda. Použil jste definici mé dcery tak, že vyznívá velmi negativně a řekla bych, že to hraničí s pomluvou. Ta holka se nakazila od jedince, který možná o tom, že je nakažený ani nevěděl, a to buď cestou do práce, nebo v při nákupu potravin, takže stala se pouze nevinnou obětí současné situace. A ano, měl by jste si pořídit helmu, protože pokud je mi známo, pracujete v České Třebové, což od mého bydliště je to jen cca 3 hodiny cesty a věřte mi, že mi bude potěšením, dát Vám… Číst vice »