Na prodej. Vedení DB poprvé oficiálně potvrdilo možnost zbavit se Arrivy

Nová vozidla trutnovské MHD. Pramen: ArrivaNová vozidla trutnovské MHD. Pramen: Arriva

Největší tuzemský autobusový dopravce může změnit majitele. Vedení Deutsche Bahn včera poprvé oficiálně potvrdilo, že řeší prodej společnosti Arriva. Deutsche

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Standa

Není to ta skvělá firma, co má spolu se Žlutým Spasitelem zachránit českou železnici a nasazením supermoderních vozidel pozvednout českou železnici minimálně o několik tříd vstric světlým zitrkum pod praporem pokroku,lasky pravdy a liberalizace ?

No možná nebude tak skvělá, když je na prodej.
Že by se Bulhaři přece jen nestihli naučit číst, psát a počítat česky?

jerry

Roman: trefa do černého.

Aslanex

Hlavně bych na tomto kroku ocenil, kolik práce vynaložila Arriva na zakomponování DB do loga 😀

Aslanex

Podíl Arrivy v Česku poroste? Má sice autobusy v Plzeňském kraji, ale současně přišla o skoro celé Moravskoslezko…

Pirát

Třeba to není až takovej žert 🙂 , jako níže:
Dohodlo se DB s ČD a bude parádní odkup, splní se sen ČD o autobusové dopravě, zbyde i na vlastní NAD. K tomu všemu návrat smluv na železniční dopravu …. . Načasované krátce po ukončení rozstřelů a koupí to ten nejbohatší, tedy opět Český stát.
Takové myšlenky, prodeje firem, ukazují jednu z velkých zranitelností liberalizace železnice v Českém provedení.

MichalM

Stejně tak „Piráta“ může kdykoliv přejet auto a tento aspekt ukazuje na jednu z velkých zranitelností zaměstnávání Piráta v českém provedení.

Aneb kdyby byli všichni jako vy, lidé nejenže nevylezou z jeskyní, ale asi by tam ani nevlezli…

Pirát

Prosím, než se vůbec začnu snažit vlézt do té jeskyně, kde už zjevně Vy jste domestikován, pokuste se to alespoň trochu vysvětlit co tím chtěl pračlověk říci, děkuji.

Přeci nic nebrání firmě, která získala smlouvu na provoz veřejné železniční dopravy v závazku ve vlastním prodeji. Do toho už jí kraj bude těžko mluvit, samozžejmě to nepopírá povinnosti převzít existující závazky nástupnickou právní strukturou.
Tato země má ale bohaté zkušenosti z přeprodejem firem na bílé koně a není jim ani zdaleka konec. Jediní, kteří zapláčou budou tak pouze cestující, ale zase aut je stále více než dost, ne 🙂

V.N.

Takový odkup je mimo finanční možnosti ČD. Navíc Arriva je firmou s globální působností a nevím , zda v zájmu ČD je provozovat nějakou autobusovou linku 800 km za českými hranicemi…

Pirát

Jednak je to od počátku podanná žertovná teorie, ale není zde bohatší kupec než je Český stát prostřednictvím ČD, jen to stačí kvalitně odůvodnit. Předmětem aktivit ČD je již delší dobu vstoupit na Evropský trh, zde je tedy příležitost, okořeněná chutí mít něco, co dělá i další konkurent Radim 🙂
Rozhodně je to lepší příležitost, než mít nejdražší lokomotivu na světě … .

X 1

Nech na hlavě Piráte. On to není zas tak nelogickej či nerozumnej nápad. Samotná mutter DB neví jestli prodat Arrivu celou nebo po částech. Je blbost aby ČD kupovali celou globální Arrivu. Ale koupit Českou a Slovenskou divizi, by logiku o koze a vlku mělo. Koupit Arrivu Netherland, tak jim spadne do klína i Holandská a hlavně Německá licence. Potom kontrakty na dopravu výhodně střelí místnímu národnímu (NL a DE) a licence zůstanou. O obchodování ve státní sféře jsi to napsal dobře. Pokud by ČD potvrdili svůj zájem, že to koupí za XX +/- peněz, tak se objeví Kyperská firma,… Číst vice »

Frantisek

Až na jeden detail – stát už dávno není nejbohatší institucí. Dokonce bohužel ani nejvlivnější (respektive už je dávno pod vlivem bohatších).

Standa

Stát je pořád nejbohatší subjekt.
Když na to přijde tak si tech směšnych barevných papírků co nejsou kryty vůbec ničím natiskne kolik chce ( USA to tak praktikují léta) a když bude chtít tak svoje virtuální dluhy zruší jediným škrtem pera… A na rozdíl od vas na něj exekutor nepřijde…

Ludvík

DB chtěli prodat Arrivu již před několika lety. Bylo to už „na spadnutí“, ale po odhlasování Brexitu byl záměr odložen.

mikiqex

Ne celou, v květnu 2016 byl návrh prodat v Británii 45 % Arrivy (pouze železniční část) a DB Schenker (vše).

Samuel Novák

Možný prodej firmy je mocným impulsem pro nové zaměstnance, kteří hledají nové zaměstnání. Stabilita, prosperita, sociální jistoty a perspektiva kariérního růstu jsou zaručeny. Tento článek hodně o něčem vypovídá a daný do kontextu včerejšího článku o hledání zaměstnanců v pralese znamená, že mohutný nástup firmy na české koleje bude fenomenální úspěch!

MichalM

Jojo, prodej firmy rovná se ve většině případů krach. Ještě že v tom máte u vás na lampárně jasno… 🙂

Standa

Prosperující bussines se neprodává.
Takže nemusí to byt hned krach, ale o něčem to vypovídá

X 1

Standa Plácáš nesmysle ! Ve světě velkého byznysu, je naprosto běžné koupit podnik před bankrotem, revitalizovat jej, dát směr, přivést do plusových čísel a prodat. Tímto se v malém, zabývá spousta podnikatelů a ve velkém, konglomeráty a investiční fondy. V tomto případě DB zvažuje prodej jedné, ze svých několika desítek dceřiných firem. A to v době, kdy je na tom daná firma velmi dobře. A to za účelem sanování dluhů mateřského holdingu. Arriva například uspěla v soutěžích na zajišťování veřejné dopravy na severu Nizozemí. Má tam objednáno několik Stadlerů Flirt a Wink. Příště vystrč hlavu ze zadnice a rozhlídni se… Číst vice »

Martin K.

Takže my jsme pro změnu prales pro Němce?

Samuel Novák

To nevím, ale zkuste si něco najít o dvojí kvalitě potravin, například.

Bivoj

Ale no tak. Jaká dvojí kvalita potravin? To přeci výrobce jen zohlednil specifické chutě východoevropských spotřebitelů!

V.N.

Co se změní ? Nějaký velký hráč to koupí a pojede se dále. Různé prodeje firem , případně jejich fůze …to je v ekonomice naprosto běžný jev.

Roman

Hráč jo? Spíš nějaký kapoždímač aby se doprava v ČR ještě více personálně vyprazdnila.

jan

A to je od nich moc pěkné, že získají rychlíkové tratě, zlínský kraj a pak to někomu prodají.. Neměla být právě ta DB zárukou nějaké kvality?

MichalM

Neměla. DB nemá s běžným provozem Arrivy nic společného.

Kirschner

No výraz „německá kvalita“ u DBAG začal kulhat na pravou zadní. Jo mají spousty nových vozidel (ta stará lifrují právě přes Arrivu do ČR) a svezete se rychlostmi o kterých se nám bude ještě dlouho zdát. Ovšem taky umí pořádný Verspätung a vobčas jsou i schmutzig.

Daniel Mach

Je to právě o tom „občas“. Mám zkušenosti jen se Saskem, ale tamní vlaky DB a vlaky ČD třeba v Libereckém kraji … to DB stále vyhrávají. Zpoždění výjimečně a čistota téměř vždy. Ale než se začnete čertit, zažil jsem 15 minut zpoždění i v Japonsku (ne na shinkansenu) no a prostě to tak je.

Kirschner

Proč bych se čertil? Je to tak jak píšu a píšete. Zpoždění ať už je zaviněné čímkoliv, znají i v nedostižném dopravním ráji Švýcarsku.

X 1

To si Kirschi nevybereš. 1.Stojíš v Česku na peróně, doba odjezdu a vlak nikde. Mrkneš na Můj vlak nebo Idos a tam je napsáno, že vlak z technických důvodů nejede. Prostě ta lokomotiva nebo souprava totálně chcípla. 2. Stojíš v Německu na peróně, doba odjezdu a vlak nikde. Mrkneš na DB Navigator a tam je napsáno, že z důvodu chřipek a personal mangel, zug prostě nejede. Je to prašť jak uhoď. Na první pohled se může zdát něco o Německé kvalitě ale v druhém pohledu, si dopravci mohou podat ruce. 3. Stojíš na Slovensku na peróně, ……. . Info? Nula,… Číst vice »

jan

A jakou mají ziskovost? Pro čr je to spíš špatně, protože DB jsou asi jediní, kteří mají v Anglii trochu slušný zvuk.

Pako

Tyhle prodeje většinou mají svůj důvod, ale je jiný než ten který oficiálně prezentují…

MichalM

V Německu je na dráze docela bordel, jsou zadlužení kvůli VRT vlakům a vzdát v tu chvíli mezinárodní aktivity v regionální dopravě (a vytankovat z toho cash) mi nepřijde jako zcela nereálný motiv. Jaké skryté motivy by Vás napadly?