Na prezentaci TGV přispěli na žádost Správy železnic její dodavatelé
TGV, ilustrační foto. Autor: SNCF
Další nové náklady s příjezdem retro soupravy. Správa železnic zaplatí za PR texty vydavatelství Mafra
Další nové náklady s příjezdem retro soupravy. Správa železnic zaplatí za PR texty vydavatelství Mafra
„Prezentaci TGV považuje za důležitou, aby lidé viděli, jak vypadá rychlovlak.“
Toto je naprostá perla, když se podíváme na vyjádření téhož ministerstva z roku 2014:
„Lidé přece vědí, jak vypadá vysokorychlostní trať,“ říká mluvčí úřadu Martin Novák.
Zdroj: https://zpravy.aktualne.cz/denik-insider/firmy-pomahaji-statu-s-rychlovlaky/r~i:insider:article:43129/
Je to hlavně úplně mimo. Pokud by to mělo ukazovat jak vypadá rychlovlak, tak musí dovézt něco novějšího než Pendolino, které už zná každý, ale dnes je taky staré.
Tak lidé na ministerstvu se mění stejně jako situace. Můžete si říkat co chcete, ale díky tomuto TGV se o rychloželeznici v poslední době mluví více, než kdy dřív. Za mne super PR akce a teď jen politickou podporu a začít to stavět.
Znáte někdo trasu do Brna a pak do Jihlavy? Že by obojí přes HavlBrod?
Vědecky dokázáno, že to určitě nepojede přes Blansko, protože tam nejsou koleje.
Škoda že přes Okříšky je taky výluka. Byly by z toho dobré fotky 🙂
A ještě lepší by byly…kdyby to vzali přes Studenec a Křižanov
To máte pravdu. A jak by to zdejší rychlíkové lokálce přidalo na popularitě! V Třebíči by se říkalo, „jezdí přes nás dokonce i TGV“.
Odpůrci přínosy VRT nevidí a nechápou, jiní je chápat nechtějí. Ovšem nejsem si vůbec jistý, zda tahle akce někoho z nich přesvědčí. Zastánce přesvědčovat netřeba, ti by raději VRT v ČR už dávno normálně používali.
Myslím, že akce má hodnotu coby prezentace legendárního stroje, který významně ovlivnil historii vysokorychlostní železniční dopravy (asi jako když se jdeme podívat na vzácný obraz do muzea). Při prezentaci nákladní Tatry z rallye Paříž-Dakar také nikdo nenamítá, že „vystavujeme jen starý náklaďák“.
V tomto světle mi ta šaškárna přijde ještě absurdnější než kdy dřív. 😄
Díky téhle „šaškárně“ jak tomu říkáte se o VRT mluví více, než kdy dřív. Také díky ní přijede managment z Francie, který má to potřebné know how. Možná to dehonestuje ten starý vlak, ale za mne to účel plní a teď jen politickou podporu a začít stavět..
Tak si to prohlídněte, protože VRT je v nedohlednu.
A spousta železničních „fanoušků“ dělá všecko proto, aby přípravu všem co nejvíc otrávili.
Vida, mně zrovna přijde, že „fanoušci“ mají rádi vlaky hlavně pro parádu, ne jako dopravní prostředek, čemuž by aktuální plán se stanicemi povětšinou v polích a vedení převážně v souběhu s již tak slušnými stávajícími tratěmi vyhovovaly. 🙂
Protože na těch slušných tratích není místo pro další vlaky. A taky je nabíledni, že Mochovanka dopravu z D1 nestáhne.
Já si ještě pamatuji, jak v září 1989 bylo v Přerově italské pendolino a prezentovalo světlé zítřky VRT v tehdejším Československu. Tak proč ne stále elegantní TGV v roce 2022 v Brně.
Když to berete takhle, tak Mikáda a Albatrosy jsou také stále elegantní…
Jistěže. Však se na ně také rád zajdu příležitostně podívat!
Tak teď by mohlo ČD jet propagovat 810 třeba do Albánie???
Co není, může být … nebo do Kosova, jistě levnější provoz než klasická lok … uživily by se i v Makedonii …
Dopravce je cargo, žádná barevná 754 pro šotouše nebude
Upřímně by mě zajímalo, zda bude jednotka v Brně volně přístupná, nebo bude na výstaviště zpoplatněn vstup. Pokud totiž bude profitovat provozovatel (subjekt, kterému potečou peníze ze vstupů), měl by se podílet na ceně zapůjčení jednotky poměrnou částkou odpovídající době pobytu jednotky v ČR! + jsem tedy velmi zvědav na kvalitu placených textů…
Zpoplatněn. Skvělý byznys pro pořadatele soukromé akce. A samozřejmě SŽ ještě zaplatí za účast na veletrhu.
Ano, tak nějak jsem si myslel, že to bude. Státní firma přistaví na své náklady soukromníkovi atrakci, nechá ho na ní vydělat, kvůli tomu nestihne objet trasy plánované výstavby a nakonec se bude moc divit, že mezi lidmi naroste spíš odpor k VRT než podpora. Geniální marketing… Ovšem když už tam někdo přihodil smlouvičku Mafře, asi se není čemu divit…
BVV není soukromní, je to taky „statní“ firma. Patří městu, ale nejedná se o sourkomníka.
BVV ovšem není organizátorem Rail Business Days; tím je VIA PRO MOTION s.r.o.
BVV jen komerčně poskytuje prostory.
Společnost Veletrhy Brno a.s. je soukromoprávní subjekt, vlastníkem akcií je město Brno.
Takže se o soukromníka jedná … Město vlastní akcie společnosti, nikoli společnost ….
Děkujeme za osvětu, takže společnost ČD, a.s. je soukromoprávní subjekt, vlastníkem akcií je česká vláda.
Takže se o soukromníka jedná…Stát vlastní akcie společnosti, nikoli společnost…
Je skvělé, jak jste nám to vysvětlil.
Tak jestli organizace takovéhle jízdy sebere tolik lidského času jako projednání 300 km trasy VRT, tak je někdě něco velice špatně a není to územním řízením jako takovým.
Celá myšlenka placení PR státní organizací je zvrhlá. Toho kdo na to utratí kačku, bych okamžitě zavřel, mohlo za to být něco skutečného pro železniční provoz. Dtto PR radnic, krajů, vlády nebo třeba Alenky Schillerové
PR dělají všichni a je důležitou součástí. Zrovna tohle je povedené PR. Najednou o VRT mluví celá republika i když kvůli staršímu vlaku. I ten u nás má bohužel co ukázat. Kéž by nebylo naším národním sportem do všeho štourat a na vše nadávat.
Přinejmenším mládež a studenti mají vstup na veletrh bezplatný. Chtělo by se říct, že nikdo starší se už v rychlovlaku v Česku nesveze, takže si rekordní TGV si může celá cílová skupina prohlédnout zdarma 😀
Pokud platí, že rychlovlak je vše s konstrukční rychlostí nad 200 km/h tak i Pendolíno je rychlovlak.
jako tohle oranžové TGV potáhnou brejlovcem nebo něčím podobným po Poříčí na vlečce na výstaviště?
na to si snad vezmu dovolenou…
PS: v případě brejlovce bych prosil červenou bleskovku (tuším 012?), ta by se barevně hodila
Ano, pojede po Poříčí a bude to poslední akce této vlečky, která má ustoupit budování protipovodňových zábran…
Přepravy je třeba přímo cpát na silnice. V polích u pražských Letňan bývala vlečka továren, která končila těsně před tamním rádoby novým pražským výstavištěm. Nu, co jiného než vytrhat. Je potřeba v krajině ty povodně podpořit, výrobce zábran má lepší lobby než výrobce kolejí. 🙂
A do té továrny to pojede po lokálkách, protože víc vlaků se na koridor už nevejde a František jejich posílení v podobě VRT odmítá.
A vy pak lidem poškozeným povodní uhradíte škodu?
Promiňte. Ale o jakých lidech to mluvíte? Domnívám se, že se máji budovat zábrany někde,kde nikdo nežije. Jen se tam nějaký smejd snaži přestěhovat nadrazi
Určitě si dovolenou vemte, protože jste očividně cílová skupina, na kterou SŽ míří, a právě kvůli takovým ten zbytečný cirkus pořádá. Budete mít fotku za 10 míčů z kapes daňových poplatníku (že si to SŽ se svými monopolními dodavateli pak posílá tam a zpět nepočítám) a to se vyplatí, nemusíte už jezdit do Francie.
Vezměte si léky na zvracení…
Bude mít aspoň něco, když už to neovlivní. I to se počítá.
Ty si dost pleteš příčinu a následek.
Zjevně jste nepochopil, že to považuji za slušnou absurditu. Ale zaslepena nenávist chapavosti nepomaha
„Prezentaci TGV považuje za důležitou, aby lidé viděli, jak vypadá rychlovlak.“
Pane Kupko, Vy jste rikal pred volbami, ze to budete po volbach delat lepe – tohle je to Vase „lepe“? NAPROSTO vyhozene penize podle me.
Videt vlak TGV muzu i ve filmu Blbec k veceri – za me vsak jste ted za blbce Vy…
Vidět ho v televizi a na vlastní oči je jako sedět doma u televize nebo jít na ten fotbal/hokej/koncert na stadion.
Radsi prenos utkani v televizi, nez videt na stadionu jenom statickej nastup a akci zadnou…
„Prezentaci TGV považuje za důležitou, aby lidé viděli, jak vypadá rychlovlak.“
Parafráze: Prezentaci Škody Plzeň považuje za důležitou, aby lidé viděli, jak vypadá parní lokomotiva.
Já nevím, ale pokud nám chtěli ukázat rychlovak a nalákat nás tím moderní rychlé cestování v Česku dosud nepoznané, tak měli zajistit něco nového a moderního a nikoliv 40 let starý vlak.
I když je to 40 let stará souprava TGV, tak to neznamená, že se nejedná o rychlovlak a že v i současnosti neumí vyvinout dostatečnou rychlost. Naopak … moderní (mladší) rychlovlaky ICE můžete vidět prakticky kousek od našich hranic … třeba v Drážďanech či Vídni … ale tuto francouzskou soupravu, která se v minulosti proháněla po Francii a zajížděla pravidelně třeba i do Bernu, jen tak neshlédnete. Nevím, proč lidé nad tímto rychlovlakem ohrnují nos … asi jim chybí pokrytí soupravy signálem Wi-Fi.
Třeba proto, že tahle výstavka přichází v době, kdy SŽ musí škrtat peníze na údržbu tratí?
Hezký den, pane Sůro … ano, Správa železnic dostala na údržbu infrastruktury v rozpočtu na rok 2022 méně peněz než žádala, a to na základě rozhodnutí státu / vlády … ale údržba infrastruktury je jiná ˝kapitola˝ rozpočtu SŽ než kapitola přípravy VRT, do které je zahrnuta pravděpodobně i tato prezentace vlaku. Pokud to chápu dobře, nelze ( nevím proč ) převádět finance z jedné kapitoly do druhé … A v kapitole na přípravu VRT finance evidentně jsou. Dokázal bych pochopit ˝plýtvání˝, kdyby TGV bylo prezentováno na úkor údržby tratí … ale myslím, že to tak není. Prezentace soupravy TGV je… Číst vice »
Tyhle hrátky na téma rozpočtové kapitoly mě vždy fascinují. Stále jde o peníze daňových poplatníků. Akce s prezentací TGV zcela krásně odhaluje přístup k penězům.
Máte pravdu – nejenom Vás rozpočtové kapitoly fascinují, pane Sůro … Správa železnic je ale státní organizace a tak zde existují kapitoly … Takto je způsob financování v celém státním sektoru obecně nastaven všude, od obrany přes policii a zemědělství až po zdravotnictví …
I kapitoly lze rozpočtovými opatřeními měnit a přesouvat v nich peníze.
Možná lze … ale v praxi se tak neděje a nespotřebované finance v kapitolách propadají zpět do st, rozpočtu … nemůžete si ani již přidělené a nevynaložené finance převést do dalšího roku. Buď prostředky vyčerpáte nebo o ně jednoduše přijdete … smutné.
Rozpočtové opatření. Ostatně, děje se to každoročně.
Ani nad parními mašinami a ani nad tímto TGV (či obecně jinou technikou) žádný nos neohrnuji – jsou to krásné kousky techniky minulosti. Ale patří už historii a muzeu a výstavám a jízdám takto pojatým. Tj. neměly by nám ukazovat budoucnost české železnice. Buď tu akci měli udělat historickou a nebo měli přivézt nový vlak.
P.S.: Funkční Wi-Fi ve vlaku je dobrá věc, nicméně já jsem rád občas i offline.
Já reaguji obecně na základě dlouhodobé kritiky lidí, kteří zde v několika diskuzích věnované prezentaci tohoto rychlovlaku hojně odsuzují … No, kdyby byla prezentována například souprava ICE první generace, která vznikla roku 1991 a byla postupně modifikována do různých modernějších verzí, tak by tomuto rychlovlaku bylo dnes 31 let . A prototyp ICE byl vyroben ještě o 6 let dříve, v roce 1985. V TGV je zřejmě určitá symbolika – výstavba VRT v ČR se bude provádět dle francouzského konceptu VRT, proto SŹ zvolilo zřejmě prezentaci soupravy TGV. A podařilo se zajistit tuto krásnou oranžovou jednotku. Nevím, zda bylo v… Číst vice »
Ti sponzoři jsou v podstatě monopolní dodavatelé Spržele, takže se nebojím, že si svůj příspěvek stáhnou zase na nějaké akci zpět, nejspíš i s úroky… Že je to stará souprava je logické, ty moderní jsou v provozu a aby z něj na týden vypadly, to by stálo řádově víc. A pro železniční nadšence je určitě zajímavá i takto stará souprava (možná tím spíš, když už není běžně v provozu). Nicméně pokud to má propagovat VRT pro širší publikum, než jsou čistě lidé, kteří se o železnici sami zajímají, přijde mi to hrozně marné. Propagovat VRT statickou ukázkou jakékoli soupravy (ať… Číst vice »
Ok … zkuste si představit – kdyby jste měl povinnost zajistit prezentaci VRT na našem území tak, aby nebyla vznášena kritika na financování prezentace a na Správu železnic – jaký koncept by jste navrhl ?
Z čeho ta povinnost plyne? Rozhodně je levnější vzít starosty a zastupitele dotčených obcí do zahraničí a ukázat jim, co provoz VRT obnáší. Ale na tom by pořadatelé veletrhu asi nevydělali.
Ano, levnější by to možná bylo … ale předpokládám, že záměrem prezentace je priblížit VRT občanům a ne pouze nepatrnému vzorku starostů … a prezentovaná souprava je takový magnet, která má přitáhnout občany … Předpokládám, že mnoho lidí se přijde na akci podívat, což je zřejmě jeden ze záměrů akce. Nicméně – já se raději půjdu na soupravu podívat osobně, než abych zpovídal našeho pana starostu o jeho dojmy ze zahraniční cesty věnované infrastruktuře VRT třeba ve Francii … a rád si udělám sám vlastní názor.
40 let stará souprava je magnet pro šotouše. Klíčové je přesvědčit obce, které leží v trase VRT a se stavbou nesouhlasí. Ne šotouše. Jestli si o přínosu VRT uděláte vlastní názor na základě této výstavky, tak gratuluji.
V konečném důsledku se obcí ptát stejně nikdo nebude – v případě blokace pozemků budou státem stejně vyvlastněny ve veřejném zájmu … máte ale pravdu, že konkrétně této z výstavky si vlastní názor o přínosu VRT sotva udělám … psal jsem to obecně, rád si dělám sám vlastní názory na různou problematiku … nicméně ani starostové by si na případném výjezdu do zemí, kde mají funkční VRT, těžko udělali názor na její přínosy u nás – my zde máme zcela jiné výchozí podmínky než vyspělé západní země. A obce preferují svoje zájmy, ne přání státu.
Já myslím, že se to nutně nemus dít najednou. Jedna akce je pro šotouše, další bude pro starosty, další pro projektanty, další pro veřejnost. Je strašně snadné kritizovat. Nemluvě o tom, kdo ten vlak doprovází. Nemám pochyb, že díky jeho příjezdu se odehrají velmi důležitá jednání.
Přesvědčit starosty a zastupitele je věc jedna, druhá věc je ukázat vlak obyvatelům co tam bydlí a ty starosty a zastupitele volí. Zastupitelé se mění častěji než obyvatelé. Dělat cestovku pro starosty a zastupitele, když se do doby výstavby minimálně jednou, ale spíš vícekrát vymění, taky není úplně efektivní. Navíc spočítejte si dotčené zastupitele. A náklady na takovou cestu. „Rozhodně levnější“ by to teda nebylo.
A vy fakt žijete v iluzi, že obyvatelé dotčených obcí se pojedou na putovní výstavku podívat?
To se uvidí příští týden. Já doufám, že jich přijde co nejvíc. Zároveň jsem přesvědčený o tom, že tato akce bude mít větší dosah (za stejné peníze) mezi obyvatele, než cestovka pro zastupitele.
Samozřejmě, naženeme tam školy a pochlubíme se, jaký to byl geniální nápad. Dosah a efekt jsou poměrně rozdílná slova.
Proč vám ta výstava tolik vadí? I vy jste díky ní napsal o VRT více článků, než za posledních 6 měsíců…
Množina monopolních dodavatelů … zajímavé …
Je úplně jedno, co sem přivezou. Zbytečné vyhazování peněz.
Říká se, že reklama prodává výrobek … v tomto případě je výrobkem VRT . Je nás v zemi cca 10 milionů, takže teoreticky daňový poplatník vynaloží na akci 1 Kč … možná méně, když odečtu příspěvka sponzorů … v tomto úhlu pohledu se nejedná o rujnující výdaj státního rozpočtu, i když levnější by bylo nedělat nic. Je ale škoda, že souprava, když už je v ČR, nezavítá na okruh VÚŽ – zde by se teoreticky jednotka mohla prohánět vlastní silou, pokud by jejímu provozu nebránily nějaké technické odlišnosti vlaku … i s návštěvníky. Pořád je ta souprava vedena jako provozní.
Omlouvám se, ale na tento styl argumentace „říká se“ opravdu už nemám sílu.
A jsme zas u toho – je to šotoakce placená z veřejných peněz, nebo součást systematické a promyšlené propagace VRT a přesvědčování odpůrců?
Celé šotoprojekty jménem ČD Nostalgie nebo Železniční muzeum NTM jsou placené z veřejných peněz. A za vstup se tam i tak musí platit.
Železniční depozitář NTM je klasické muzeum, budete se vymezovat i proti masopustu na Veselem kopci nebo to neberete tak osobně?
Nostalgie CD je trochu slozitejsi, je to něco mezi muzejnictvim a marketingem dopravce. Ale spíš firemní muzeum než něco jiného. Rozhodně to je smysluplnejsi než muzejní TGV tažené brejlovcem či cim
Však jsem se proti nikomu nevymezil. Považuji za normální půjčovat si exponáty i mezi státy a za zapůjčení platit. Je mi jedno, jestli je to sada obrazů, rukopisů, nebo přelomový vlak.
Tak nevím … myslíte, že raději měla Správa železnic v rámci propagace VRT zvolit a instalovat v nějaké vhodné lokalitě jako ukázku například 300 m vysokorychlostní tratě s trakčním vedením ???? I tuto prezentaci by ale platil daňový poplatník …
Kolik metrů že má pevná jízdní dráha (RHEDA 2000) u Rudoltic? Tam se po tom ledaskterý daňový poplatník sveze. Jen to zkrz podlahu vagonu není vidět.
Pane Kocourku, kdyby jste měl osobně na starosti propagaci VRT na našem území, jaké by bylo Vaše řešení ? Ve stylu (obrazně) : ˝vlk se musí nažarat … ale koza zůstat celá˝?
Tahle (oranžová) souprava rozhodně do Bernu nikdy nejezdila.
Bernem projířděla a končila až v Curychu … vyjížděla z Paříže a po Švýcarsku jezdila v trase Geneve – Lausanne – Zurich a zpět ( tedy přes Bern) … časem byla nahrazena stříbrnými soupravami TGV.
Ten Kupka je odborník. To se pozná!
Vypadá to však, že se dostal teprve k VTM z roku 1989. Ale já mu věřím, že to dožene. Teď se nechá vyfotit u historické soupravy (takovej druh páva) a příště ….. kdo ví!
Moderní vlak vám nikdo nepůjčí, ten má jezdit. Moderní vlak si musíte koupit. A postavit pro něj koleje.
Hmm, mám za to, že RailJet je vcelku moderní vlak…
Hlavně by měli zajistit kvalitní, dopravně přínosné a uživatelsky vstřícné tratě. Výstavka vláčků je fajn, ale když pak vidíte to ‚praktické‘ spojení, motivuje vás to často použít zase auto(bus).
Pořád je to něco, co u nás není a zřejmě ještě dlouho nebude. Bohužel, chybí politická podpora. Na druhou stranu, díky akci jako je tahle se to možná přiblíží. Není to jen o vlaku, ale o lidech, kteří jsou s ním spjati. Tím myslím delegaci z Francie, která má potřebné znalosti a mohou pomoci s plánováním, projektováním. Když budeme na všechno nadávat, tak se určitě nebudeme mít lépe.
Přemýšlím, co může být „Zajištění zastavení jednotky TGV po síti Správy železnic“.
Jak odpověděli, tak zveřejněno.
Hodí se dodat, že třeba Legiovlak v pohodě funguje jako putovní výstavka po nádražích. Prezidentský vlak svého času taky… Zajistit pro SŽ, aby na akci pořádané SŽ zastavil vlak na nádražích SŽ by rozhodně neměl být problém, ale tohle je k pláči 🙂
Asi to nechtějí brát bokem v žádné stanici 😀
No tak ještě že to organizují i ti „Francoužští kolegové“, protože bez nich by to asi byla ještě větší fraška než je to teď.
Proč tolik negativity? Někomu se to líbí, někomu ne. Já se tam rád půjdu podívat a dozvědět se něco bližšího. Neshazujte lidi co pracují na SŽ. V posledních letech se toho povedlo dost. Nevím, zda jste i vy ve své práci tak výkonný.
Brno je podle SŽ a Ministerstva dopravy velmi dobře dostupné? Zapomněli říct, že díky výlukám na síti SŽ na sebe nečekají vlaky ani tam, kde normálně. Ověřeno na vlastní kůži včera. 4 průvodčí byli z dispečerů zoufalí, pátý normálně vypadal, že ten den stresu ve zdraví nedá a ani uštvaným fírům snažícímu se o nemožné takový den na zdraví rozhodně nepřidá.
No, ale oni nenapsali „vlakem dostupné…“. 🙂
Máte pravdu. OK, na tu kolonu stojící na opravované silnici se raději snažím zapomenout, nehodou přicpanou dálnici minulý měsíc taky. Letecky to moc dobře ze všech regionů nevidím a ještě hůř je na tom voda. Takže jak to s tou dostupností mysleli? Něco mi uniklo… Teleport? 😃
Rozhodně lépe dostupné než Chornice.
Já nenarážím na lokalitu – s tou vůbec problém nemám. Narážím na to, že Ministerstvo záškodnictví (s krycím názvem dopravy) dělá i nemožné, aby se nikam normálně dostat nešlo a pak drze napíše něco o dostupnosti. Kupka „nezklamal“, SŽ taky ne.
Tož jak s těma výlukama při opravách? SŽ má rozpočet stejný jak naplánovala minulá vláda (a to byl řev o totální lidvidaci železnice ministrem). A když se velká údržba dělá podle plánu z roku 2019 tak za to zase může Kupka zvolený 2021. Není to blbé?
A že si Správa železnic nepohlídá dobu trvání stavebních prací… ministr ten časový rozpis stavebních prací dělat nebude, to si musí Správa ohlídat sama.