Na přehradě Gabčíkovo skončila po letech modernizace plavebních komor, vyšla na čtyři miliardy
Modernizovaná plavební komora na přehradě Gabčíkovo. Pramen: Metrostav![Modernizovaná plavební komora na přehradě Gabčíkovo. Pramen: Metrostav](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/02/Gabcikovo_1.jpg)
![Modernizovaná plavební komora na přehradě Gabčíkovo. Pramen: Metrostav](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/02/Gabcikovo_1.jpg)
Rozměry vrat jsou 36 metrů krát 22 metrů, tloušťka je dva metry. I s pomocnými konstrukcemi váží 1 200 tun.
Je dobře, že se od tohoto plavebního stupně, po zrušení druhé části stavby Nagymaros, od dokončení této stavby tehdy neodstoupilo.
Alespoň se nějak využila i vlečka v Metrostavu, která je jinak trvale bez provozu.
Řeč je o vlečce v HoPo? Fakt to jelo vlakem? Pokud vím plánovali dopravu auty…
Nikoliv, vlečka Metrostavu v HoPo byla využita jen jako technologická drážka. Vždyť je to na fotkách vidět :-).