Doprava ve městě Tramvaje

Na Pohořelci nejezdily tramvaje, retrolinka nacouvala do 15T

Nehoda tramvají na Pohořelci. Foto: Policie ČR
Nehoda tramvají na Pohořelci. Foto: Policie ČR

Provoz na tramvajových linkách 22 a 23 byl od 16. hodiny odkloněn na Pohořelci na jinou trasu. Důvodem byla nehoda tramvaje T3SUCS jedoucí na retro lince 23, která z neznámých příčin nacouvala do tramvaje Škoda 15T na lince 22. K obnovení provozu došlo v 18:55.

Příčiny nehody se vyšetřují. Na místě je jeřáb, který uvolňuje trať,“ řekla mluvčí Dopravního podniku hl.m. Prahy Aneta Řehková.  Nehoda se podle ní obešla bez zranění. Podle informací Zdopravy.cz došlo k nehodě tak, že řidič tramvaje 23 zjistil, že výhybka byla přestavena do odbočky Dlabačov, kam nechtěl a proto začal couvat.

 

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
František Mrkus

Někdo mi vysvětlete, kdo přehodil výhybku na Dlabačov. Ten se přece nepoužívá od prvního sletu na Strahově.

Leinad

23 tam končí docela pravidelně.

Frederick

23 končí na Královce, nikoliv na Dlabačově.

Jaroslav Wolf

23 je do Královky a ne do Dlabačova

Jaroslav Wolf

Leinard: 23 Královka – Zvonařka a zpět. Vy nesledujete JŘ nebo webové stránky o lince 23 od 25. 3. 2017 12:00 například http://www.retrolinka23.cz .

Kuba

Třeba cvička.

Jaroslav Wolf

To asi těžko. Je to technická závada na výjezdové výhybce Dlabačov a kvůli nechtěnému couvání soupravy může způsobit nehodu.

Jan

Jak se projevuje to nechtěné couvání?

Ryk Mat

Na žudrolince nemá co jezdit? Zrušit a sešrotovat i ten zbytek.

René Krejcárek

Aby se to nestávalo tak by byla potřeba zvýšit časové intervaly spojů a často frekventovaných linek na 25 až 35 minut a u méně frekventovaných linek 45 až 60 minut. U této historické linky bych to nastavil na 90 minut. Třeba to pomůže že bude v ulicích v jeden časový blok méně tramvají než nyní a nebude docházet ke kolizím.

Ryk Mat

Lmao

XXXD

A jinak zdravíčko slouží?

Kamui

Z fotek je hezky vidět, že T3 je oproti 15T doslova z papíru.

Poudy

Výborně, další 15T na bůhví jak dlouho v háji… Kolik kousků dnes vlastně jezdí? 200 nebo ani to ne? Nemá někdo informace?

Peno

Čert vem 15T. Větší škoda je té historické T3. Těch DPP rozhodně na rozdávání nemá, takže to nejspíš dopadne tak, že na 23 bude zase nějakou dobu jezdit normální tramvaj. Škoda.

Dushan

T3 není historické vozdilo. Liší se v detailech od běžně provozovaných tramvají, pod rozlišovací schopnosti běžných cestujících. Být to T1/T2 to už je něco jiného i ztráta by více bolela.

MajsterN

V Praze jezdí historických tramvaji vic než dost.

Pražák

Bohužel, kromě těch šotouši nenáviděných 15T jsou ve flotile DPP pouze muzeální kousky

súdružka Kolesárová

T3sucs neni moc historicka tramvaj. Uprimne mi uplne unika, pro je tahle linka (23) nazyvana historickou nebo nostalgicku? Mel jsem za to, ze kdyz tramvaj couva, musi ridic prejit dozadu, kde ma ovladani na couvani = tzn. za sebe (pri couvani pred sebe) musel videt dobre. Nechapu, jak to mohl do te 15T takhle naprat.

František Mrkus

Taky proto se tomu říká „zpětný pohyb“, a ne jak „couvání“ v autě.

dopravák

„Uprimne mi uplne unika, pro je tahle linka (23) nazyvana historickou nebo nostalgicku?“ Mně také, protože fakticky jde stejně jen o posilu kapacity linky č. 22 v jejím velmi vytíženém úseku, byť ve velmi podivném intervalu (ale to „statistiky“ z ROPIDu a DPP nezajímá = oni se zaštiťují „hodinovou nabídkou (kapacitou)“ v jednotlivých úsecích). Ale jako princi tu „posilu“ neodsuzuji, byť jsem ji využil jen výjimečně (a možná nejčastěji paradoxně v úseku Náměstí IPP – Bruselská). Běžný cestující na „marketingový tah“ spočívající v názvu „nostalgická linka“ (provozovaná za běžný tarif) samozřejmě nijak nereaguje, ale DPP i ROPID mají možnost se… Číst vice »

František Mrkus

Škoda moc není, už se to řešilo, že u starých tramvají se to dá vždycky vyklepat, u těch nových je podstatně horší sehnat náhradní díly.

Lektor

Senior likviduje mládežníka 🙂

súdružka Kolesárová

spis „senior se nechal zlikvidovat mladeznikem“

Karel

Zase 15T to už není možné!!!!

Anonym ze severu

Tentokrát za tu nehodu ale nemůže 15T, ale ta T3 🙂 Ale je blbý, že je to další 15T odstavená, to jo.

Pražák

Stejně jako za tu poslední a pár dalších.

Tomas

Taky si rikam, ze to je nejake prokleti, posledni dobou jich bouralo na muj vkus uz moc… Jsem zvedavy za jak dlouho se vrati ty nabourane

Tomas

zpet do provozu 🙁 Nejak mi to uteklo 🙂

Anonym

Klasika, řidič udělá jednu chybu, která by ho stála pár stovek a za pár dní by se tomu zasmál, ale při snaze o její odstranění plus v kombinaci s neznalostí vozu, stresu a okamžitou snahou o nápravu způsobí chybu mnohem větší. Doufejme, že podobná individua nebudou pušťena na vozy T2.

Leinad

Jakou roli v tom hraje neznalost vozu? Chceš říct že nevěděl jak se to brzdí a jel vstříc 15T i když o ní už věděl?

Anonym

No on to možná i věděl, jak se chová 2xT3. Bohužel spousta lidí přestane znát chováni techniky ve chvíli kdy dochází k nátlaku či stresové situaci.

náhodný kolemjdoucí

A šotouši už si běží vyfotit jeřáb…

Jinak zírám, co vydrželo sklo 15T – jenže řidiči to, koukám, moc platné nebylo (řídicí pult mu šel naproti). Jen doufám, že ho nepolechtala na chodidlech ojnice T3, těžko říct, kde je zaražená.

Zdeva

Další 15T je v soutezce s dírou…

Jiří

Stejně bude mít mnoho lidí kecy, že to bylo naopak, že 15T4 najela do T3SUCS 😂

O.K.

Pěkně nám odpadá jedna 15T za druhou… :'(

Palecek.M

Ta Retrolinka je nějaká zpátečnická

JménoJeštěNevymyslel

Ty ejich pražské šaliny sú snad ňáké prokleté. Furt to je nabúrané.

DPP odbornik

Kdyby se tato nesmyslna nesystemova linka s vystrely po pulhodine linka neprovozovala, tak by se to nestalo. Snad si z toho uz vezmou pouceni.

Leinad

To je fakt. Všechno co jezdí 23 bych dal na 41. A protože je na 41 menší vypravení, dal by se šotoušům kalendář, který vůz kdy.

Dushan

Pokud by i pak platil běžný tarif PID, tak možná.

Pražák

Proč? Smyslem existence DPP je hromadná doprava osob v závazku ho. města Prahy a nikoliv provozování zážitkových jízd muzeálními vozidly. Pokud se chce někdo něčím podobným povozit, tak ať za to zaplatí plnou cenu.

Dushan

Až na to, že vozidla nasazovaná na linku 23 nelze nazývat „muzeálními vozidly“. Jsou to obyčejné, ničím zajímavé tramvaje, nerozeznatelné od desítek jiných v Praze.

Leinad

Tak jestli je to běžná linka PID, tak ať má běžný interval a ne náhodné vystřely po půl hodině. Docela by lince 23 slušel proklad s 22.

Pražák

V tom případě pak tak linka nemá už vůbec žádný smysl.

František Mrkus

23 je jako 22, jenom zkrácená na úsek Malovanka – Ípák (stejně jako je teďka půlka 22 zkrácena na Nádr. Strašnice – Vypich). Takže smysl má…

Leinad

To by platilo kdyby byly proloženy.