Doprava ve městě Tramvaje

Na Pankrác k metru přijela poprvé tramvaj, cestující sveze ale až příští rok

Měřící tramvaj na Pankráci. Foto: DPP
Měřící tramvaj na Pankráci. Foto: DPP
Nová linka 19 začne zajíždět na Pankrác až od června po dokončení další části rekonstrukce tramvajové tratě.

Pražská tramvajová síť dnes zažila malou historickou událost. Došlo k protažení tramvajové trati až ke stanici metra Pankrác.  Po zkušebních jízdách v příštích dnech se sem ale ještě téměř půl roku žádná nepodívá.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP)  dokončil stavbu tratě ze stanice Pražského povstání k metru Pankrác. Novým úsekem dnes projela měřicí tramvaj, následovat bude ještě testování s běžnými tramvajemi. „V pátek dopoledne by mělo proběhnout jednaní o uvedení do zkušebního provozu a následně odpoledne plánujeme obnovit provoz k pankrácké vozovně,“ řekl vedoucí oddělení komunikace DPP Daniel Šabík.

Nová trať vznikla během rekonstrukce trati v ulicích Na Veselí a Soudní, ta odřízla od provozu i pankráckou vozovnu. V rámci rekonstrukce DPP nahradil stávající velkoplošné panely pevnou jízdní dráhou s upevněním typu W-tram. Současně s tím v tramvajové trati nainstaloval protihluková opatření ve formě antivibračních rohoží a kolejových mazníků. Rekonstrukci trati DPP využil k výměně kolejových konstrukcí a oblouků před samotnou vozovnou Pankrác.

Prodloužení tramvajové trati ke stanici metra Pankrác je součástí plánu protáhnout tramvaje až na Budějovickou ulici (po křižovatku Budějovické a Bystřické ulice), ten schválili v říjnu radní. Podle původních plánů měla na Pankrác vyjet linka 19, Praha nakonec plán posunula a k nové zastávce budou tramvaje zajíždět až příští rok v červnu po dokončení rekonstrukce tramvajové trati v Táborské ulici do Nuslí, která by měla začít hned po zimní technologické přestávce.

Na Pankrác už do stejného místa tramvaje jezdily v minulosti, provoz skončil ale den poté, co začal provoz metra.

100 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kalanis
miztli

Takže, zastaralý druh dopravy, který plně nahradilo metro, byl zcela zbytečně obnoven, aby opět překážel na povrchu. Zkrátka pošahané vedení Prahy se zelenými ekofanatiky vymýšlí tyto zbytečnosti.

Jan

Odkdy jezdí metro v noci?????

Tade

No vida…dalsi trat co se drive zrusila zase oziva…

Havel

To protáhli snad vo sto metrů jen ne?

Bdtax Fan

Je škoda, že se celý problém zavedení pravidelné dopravy do nového úseku zredukoval na rozhodování „buď zkrátíme 193, nebo tam nebude jezdit vůbec nic“. Je přeci spousta možností mezi.

Třeba vznik linky přinášející ještě jiná nová spojení, aniž by se cokoli měnilo u 193. Nebo – co kapacita jednokolejky dovolí – přetrasování části frekvence 18 k metru na Pankrác.

mirek

Jenže už dnes se tam vozí vzduch. A přidávat další linku v době, kdy se v MHD šetří a Praha přijde kvůli Babišovi o miliardy, si nikdo netroufne.

mirek

Jinak ano, půlku spojů 18 poslat na Pankrác by bylo super řešení. K vozovně to stejně jezdí prázdné.

Aleš

Takže když dáme dohromady co píšete Vy a Miky, hodně by se toho podle mě zlepšilo:
– 18 každý druhý spoj na Pankrác
– 193 neukončovat na Pankráci, ale protáhnout jí kolem Jezerky k novému buď přes Vršovice do stávající konečné nebo k novému nuselskému vstupu do nádraží.

Aleš

Omlouvám se ze chybu. Tedy:

– 18 každý druhý spoj na Pankrác
– 193 neukončovat na Pankráci, ale protáhnout jí kolem Jezerky a pak buď přes Vršovice do stávající konečné nebo k novému nuselskému vstupu do nádraží v Bartošce

Martin

Ja tou 193 obcas jezdim, vetsina lidi vystoupi na Pankraci u Arkad, v autobuse zbylo sotva 5-8 lidi, a spousta jich nastoupila, ti co nastoupili budou moci nove nastoupit rovnou na tram.
Opravdu neni uplne mozne mit prime spoje odevsad pro 10 lidi… navic 193 uz pak do Vrsovic kopiruje tram. trat a je pomerne dost do kopce…
Myslim, ze tramvaj bude od zavedeni docela od arkad vyuzivana, nevim, jesti je dobre na ni mit ve spicce 16min. interval (dvojnasobek) a co potom o vikendu 40min…

Aleš

Jasně, ten proud Arkády – Synkáč je dost silný. Šlo mi o to, co tu bylo zmiňováno – současná vzdálenost 193 od budovy nádraží vs. vzdálenost tramvajové zastávky od budovy nádraží.

Miky

Té 193 by byla škoda, možná by šlo nějakou smyčkou přes Bartoškovu (jak je ten nový východ) zachovat spojení s Vršovickým nádražím. Bylo by to krátké a nebylo by to tak citlivé na zácpy kolem Synkáče a na Vršovické. Navíc pokud se seknou tramvaje, byla by alternativa.

looking4bucho

Porad me mrzi ze se to kvuli parkovacim mistum nebude protahovat az na Budejovickou. Opravdu neverim ze tech par mist nedalo konpenzovat nekde jinde.

Panda

Pěkně to ilustruje, jak je automobilová doprava náročná na prostor ve městě…

klammer

Naprostý souhlas. Odhlédneme-li od ideologické funkce individuálního automobilismu (potvrzení vlastního sociálního statusu), pak z čistě racionálního hlediska se jedná o ten nejméně výhodný způsob dopravy. Pro přepravu v rámci urbánního celku jsou lepší prakticky všechny jiné dostupné formy – od chůze, přes jízdní kolo a zmiňovanou tramvaj až po autobus, metro a S-Bahn nebo třeba lanovku.

...

„z čistě racionálního hlediska se jedná o ten nejméně výhodný způsob dopravy“

No, v každém případě je nejflexibilnější a na mnoha místech nejdostupnější, což vcelku snadno přebíjí takové argumenty, jako je energetická a prostorová náročnost, nákladnost, environmentální zátěž atd., tedy přinejmenším u lidí, kteří jsou dnes a denně postaveni před volbu způsobu dopravy. Navíc teď je tam ještě ten antiepidemiologický aspekt.

Panda

Částečně je to tím, že negativní externality nejsou vždycky dobře kalkulovatelné a tedy i vymahatelné, zvlášť když třeba přesně nevíme, jak moc škodlivý pro zdraví je např. otěr z pneumatik. Zároveň je parkování výrazně dotovaný statek, když přihlédneme k ceně pozemků v Praze. IAD se postihuje spotřební daní, ale to ve městě nemá šanci pokrýt náklady, včetně nákladů obětované příležitosti (tzn. místo parkovací ploch můžete mít třeba bytové domy, u kterých se nejen zaplatí tržní cena pozemku, ale ještě se sníží tlak na zvyšování nájmů/ cen nemovitostí).

...

1. Pozemky s parkováním nemixujte. Parkovat se dá bez jakýchkoli dotací na libovolném pozemku, bez potřeby jakékoli další investice či infrastruktury. Ty pozemky Praha taky nestvořila, jen zabrala…

2. I v Praze a okolí je mnoho lidí, kteří se parkují ve svém či na svém.

3. Kde berete jistotu, že tlak na zvyšování nájmů je nutně špatný?

Panda

1. Na místě veřejného parkoviště bych si také mohl postavit dům, ale to by asi neprošlo – kromě změny územního plánu bych musel za pozemek zaplatit. Takže jsou tu nerovné podmínky pro zábor půdy autem a pro zábor půdy domem, které ani parkovací zóny úplně nevyrovnávají. 2. Souhlas a ti ať si autama zastaví klidně celou zahradu, do toho mi fakt nic není. 3. Já to nehodnotím jako špatný nebo dobrý, prostě zabírání drahé půdy něčím jiným než domy bude mít za důsledek větší tlak na ceny nemovitostí (a s tím i na větší dojíždění, které zas bude vytvářet další… Číst vice »

...

Nejen územní plán. Vám nevadí pod oknem zaparkované auto, ale co by vám vadilo, to by bylo, kdyby tři metry od vašeho okna vyrostl další barák, který by stínil, soukromí na minimu atd. Takže na takové Budějovické by stejně uprostřed ulice žádný dům nevyrostl.

Panda

Já jsem tím jen ilustroval přístup u pozemků pro domy vs. pro parkování, samozřejmě si nechci stavět dům uprostřed silnice. Jen nevím, proč by měl být nárok na parkování skoro kdekoli, když to zabírá dost drahého prostoru. Tramvaj na Budějovickou (a dále na Brumlovku/Dvorce) by svezla pravděpodobně více lidí, než auta zaparkovaná na tom pásu. Ať se klidně pro místní udělá parkovací dům na Kačerově (u metra/Jižní spojky), kde půjde parkovat výrazně levněji než přímo u domů. A obětovanou příležitostí nemusí být jen dům nebo tramvajová trať, ale samozřejmě i zeleň, která pomáhá mj. aspoň lehce kompenzovat právě negativní dopady… Číst vice »

robert

To platilo do doby, než automobilismus začal omezovat sám sebe.

Véna

Já bych majitele aut zase tolik nekamenoval. Autem se nemusí nutně jezdit jenom po Praze, plno lidí jezdí po městě MHD a autem mimo Prahu, na nákup apod. A někde zaparkovat se prostě musí. No a mít auto jako sociální status je dneska přežitek – naprostá většina lidí ho má proto že ho prostě potřebuje.

looking4bucho

Ja myslim ze naprosta vetsina lidi auto potrebuje, ale prumerne tak 2x tydne. Specialne ne ve meste. Zbytek casu to auto stoji na ulici. Prave proto me stve ze tady neudela tramvajou trat i miste kde navic parkujici auta tu ulici vylozene hyzdi. Samozrejme mistnim by bylo potreba zajistit alternativni parkovani a verim ze by to slo – akorat by to nebylo tak pohodlne a prave proto to blokuji.

Pišta

Copak na Budějovickou, ale na Kačerov to mohlo zajíždět.

looking4bucho

Souhlasim, ale to nikde v zadnych planech neni. Naproti tomu pres Budejovickou tramvaj snad v budoucnu povede tzv. jizni tramvajova tangenta z Lihovaru pres Dvorce. Nepropojit to kvuli par autum mi prijde opravdu jako nedobry napad.

robert

Pěkné. Byl jsem se tam podívat v pátek, ještě tam něco dodělávali. Jako projektant jsem z toho měl bobky, ale jsem rád, že se to podařilo. Můžu se pochválit, za výsledek jsem spokojený. 🙂

Lemmy

No nevim… Zastávka je jednokolejná, to znamená, že se to bude muset zase rozmlátit pro napojení dál.
Dál je otázka jak to vypadá – je to zaasfaltované, čímž vznikla strašně široká a strašně hnusná plocha asfaltu.
Ulice není až tak frekventovaná, možná se tramvajový pás mohl snížit do úrovně vozovky, využít jako jeden z pruhů a chodník rozšírit do nějaké zeleně kombinované s parkováním. V současné situaci to s odlišnou niveletou tramvajového pásu už nedáte.

robert

Fajn. Tak až se bude projektovat prodloužení, půjdu za tebou, pomůžeš mi a poradíš mi. Ano?

Lemmy

To podle mě není na projektanta, ale na městského architekta. Můj pohled na věc je, že rekonstrukcí tohoto kousku nic moc hezkého nevzniklo.
Mimochodem, tohle je finální místo zastávky tram Pankrác?

robert

To není jen o architektovi. Je to i o DPP, který si jako provozovatel diktuje podmínky.

Tobek

Umis houby

robert

Co umím, ty nedokážeš posoudit. 🙂 Vzhledem k tomu, že se realizovalo už mnoho mých projektů, umím toho víc než ty. 😉

Karel

Souhlasím, asfaltové plochy všude kam se podívá, to je memento většiny komunistických architektů, kteří vedle betonu a asfaltu nic jiného neznali. Bohužel, v 21. století to někteří dodnes udržují.

Bob

Pokud je asfalt udržovaný, tak to je luxusní povrch.

Pišta

Dobrá práce 😉

robert

Děkuju. 🙂

Jarda Š.

Zavedení tramvaje č. 19 má být kompenzováno zkrácením autobusové linky č. 193, takže pro dost velkou část cestujících to bude znamenat naopak zhoršení cestování (přestupem a pro toho, kdo jede na nádraží Vršovice i delší cestu pěšky).

Martin

Pro dost velkou asi ne, pac 193 je spise napajec k metru, pak uz jen kopiruje prave tramvajovou trat…
Jinak zkraceni 193 se uvazuje az po prodlouzeni trati na Budejovickou, coz v tuto chvili neni mozne,…

Kalina

Zkrácení 193 je správné, jelikož jde o souběžnou trasu s tramvají, navíc do kopce a v docela hustě obydlené oblasti, takže kromě úspory ubydou i zcela zbytečné emise.

Jarda Š.

Z hlediska emisí to prospěšné bude, to máte pravdu, ale přestup navíc moc nepotěší a zrušení autobusové zastávky, která je hned u východu z nádraží, také ne.

Jan Dobiáš

Je to paradox. Prodloužení 193 až k nádraží Vršovice bylo inovací ve prospěch větší integrace MHD s železnicí a lepšího propojení na Praze 4. Dneska ta linka rozvoj MHD v těchto místech spíš komplikuje.

Sopko

Zrušení zastávky před nádražím je škoda, vždycky tam z vlaku přestupovalo dost lidí (a S9 byla na vzestupu). Na druhou stranu 193 ve špičce strašně dlouho stála před odbočením vlevo z Otakarovy směrem na nám. bratří Synků, tramvaj bude rychlejší.

Tomáš Záruba

Ten kousek mezi Táborskou a Na Veselí nejsou, nebo zůstanou (zatím) panely?

Bram

Na jaře se bude pokračovat v rekonstrukci, takže panely zmizí úplně.

robert

Nezůstanou. Bude se rekonstruovat na jaře až ke křižovatce u Nuselské radnice. Celá rekonstrukce ale měla proběhnout najednou.

IBM

Dotaz: To tam tu tramvajovou trať opravdu zrušili před postavením metra? Proč? Příjde mi, že tunely jsou mimo ulici s tou tratí.

2084

Protože komunistická politika – kam jede metro, nejede tramvaj

Marek

Hledal jsem mapu zaniklých tramvajových tratí v Praze. Nevíte o nějaké stránce, kde by byla tato mapa? Např. mě zajímalo, kam jezdily tramvaje dále z Pankráce – to se mi taky nepovedlo najít.

Kubrt

V podstatě všechno se dá najít na níže už uvedené stránce prazsketramvaje.cz , bohužel bez map. Na Pankráci to bylo asi takto: původní trať z Nuslí vedla z Náměstí hrdinů po dnešní magistrále a poté ve směru dnešní Pikrtovy ulice do oblasti dnešní stanice metra Pankrác. Tam byl velký dopravní uzel, končil tu trolejbus z Podolí a řada linkových autobusů z oblastí na jih od Prahy. Tramvaj vedla dál Budějovickou ulicí až do oblasti dnešní další megakřižovatky Budějovická-Olbrachtova. Tady se rozdělila – jedna větev vedla dnešní Jihlavskou na konečnou Kačerov (na konci Jihlavské, vlastní smyčka je dnes překrytá magistrálou) a… Číst vice »

Martin

Uplne presne 🙂

Otto

Ano, přesně tak !

Štěpán

Souhlasím. Pro komunistické vedení v Praze to opravdu bylo typické (Václavské náměstí, Na Příkopě…). A bohužel nejen pro ně. Podobný přístup praktikuje také Vídeň (úsek mezi Západním nádražím a Muzejním kvartýrem na „vnitřní“ Mariahilfer Strasse zlikvidovaný v 90. letech nebo tratě do Leopoldau a Oberlaa zrušené ve 21. století).

ušatá

Pozor! Tyto názory přetrvávají dodnes, i když se s nimi moc nechodí na veřejnost. Ten tlak na likvidaci tramvají tam, kde je metro, stále je. To není v režimu, ale v konkretních lidech. Stačí si všímat neochoty stavět tramvajové tratě v centru města – tedy i tam, kde bývaly. Zato snaha dostat všude auta je neskutečná. Stále je tu totiž snaha využít prostory povrchové veřejné dopravy pro silniční dopravu a parkování!!!

Kubrt

Podle webu prazsketramvaje.cz byl provoz tramvají – v místě dnes budované tratě – ukončen se zahájením provozu metra. Asi došlo k nějakému zmatení, ty tratě, resp. dílčí úseky, se tam otvíraly a rušily poměrně bouřlivě.

IBM

Se zahájením provozu by to dávalo smysl. Děkuji za odpověď.

Radiátor

Lehce of topic, ale ten polopantograf té T3 fakt sluší. Najednou hned nevypadá jako relik z minulého tisíciletí 🙂

robert

A to sis všiml až teď? 🙂 Neber to jako negativní rýpnutí, polopantografy mají T3 už dlouho. 🙂 Třeba v Liberci nebo v Plzni.

px50pha

tvl co to jako je? ten cancour, mimo stanici metra a s jednou kolejí???????????????? jestli to budou vůbec někdy v následujících 50 letech posouvat, tak proč už neudělali další kolej. nebo bude jezdit tam jen po jedné koleji tam a zpět od pankrácké pošty? to zase navrhnul nějaký ING co tam v životě nebyl a nejel v místě MHD!!!!!!!!!!!!!!!! jestli se k tomu bude hlásit nějaký pražský papáš, jako že je to pro dobro Pražanů, tak je padle na hlavu…. vyhozený peníze!

Frantisek

Ba ne. Sešlo se zde více faktorů:. 1) Staronové, z politického převratu mimo volby vzešlé zastupitelstvo s jistým podílem „starých struktur“, které dávají přednost neomezování aut. 2) Budoucí stavební zásahy u stanice metra Pankrác, které by pokračování dále stejně zanedlouho narušily. 3) Z bodu 1 částečně vycházející požadavek na zachování samostatného odbočovacího pruhu ve směru náměstí Hrdinů – Jezerka. 4) Neochota lidí od Veselí používat místo kapacitní tramvaje prakticky stejně vzdálený autobus, protože přestup směrem do centra, a horší přístup k tramvaji na hlavní kvůli podjezdům magistrály. O vyhozených penězích bych hovořil leda v případě té koncové zastávky, jinak jde… Číst vice »

px50pha

asi jsme si nerozuměli, politické rozhodnutí je politické rozhodnutí. nicméně projektování prodloužení je záležitost INGpánů a ti to zmršili už od základu, jak píšu výše. takže vyhozené prachy.

robert

Nechápeš to a ani se o to nesnažíš.

Grossák

Ten jednokolejný šturc je do doby, než se prodlouží trať k poště. Čili na několik let. Připadný dvoukolejný šturc, mimochodem také provizorní, by potřeboval o 3 vyhýbky více + ovládání jedné z nich. Plus zábor jízdních pruhů u křižovatky, kde by vznikla 2 provizorni nástupiště.

Kalanis

Plus počítat s překopáním vestibulu metra Pankrác, při kterém má přibýt podchod pod silnicí a výstupy na nové zastávky.

Jiří Kocurek

No hlavně si kopnout. Vymyslel to dopravní podnik spolu s městem. Může je jít seřvat, že to umíte líp než oni.

robert

Hele, trotle, projektoval jsem to tak, jak si řeklo město. MHD používám už od základky a auto nemám. Máš problém s mým titulem? Už kvůli pozemkům bylo zadání města takové, jaký vidíš výsledek. Až se dohodnou na městě, budu projektovat tu trať dál.

Jenyk

@Robert: Dobře si to navrhl, nevšímej si těch negativních komentářů. I v zahraničí je běžné že konečná stanice je udělaná jako jednokolejná. Jde jen o zvyk, lidí si na to zvyknou… 👍

...

Kolik ta nová trať má? 220 metrů? Tak to je ale štreka…

Frantisek

Dál to zatím blokují jiné zájmy. Silnice se stavějí salámově už léta, konečně jednou došlo taky na koleje, byť samo o sobě to má jen ten význam, že silnější frekvence z Nuslí k Pankráci mohla být převedena z autobusu na tramvaj.

Jiří Kocurek

Tak si vystupte o zastávku dřív a dojděte si to pěšky…

...

Rekurzivním využitím vaší rady dojdeme k tomu, že vůbec žádnou tramvaj potřebovat nebudu… 🙂

robert

Že ji nepotřebuješ ty, neznamená, že ji nepotřebují ostatní. 😉

Panda

Jaká by měla být trasa 19, prosim?

Martin

PANKRÁC =C= – Pražského povstání =C= – Palouček – Nuselská radnice – Náměstí Bratří Synků (směr Kubánské náměstí v ulici Na Zámecké, směr Pankrác v zastávce linky 18 na náměstí) – Otakarova (Z) – Nádraží Vršovice =S= – Bohemians – Koh-i-noor – Slavia – KUBÁNSKÉ NÁMĚSTÍ

Kalanis

Spíš směr Barrandov-Holyně – tam bude taky úvrať. PANKRÁC =C= – Pražského povstání =C= – Nuselská radnice – Náměstí Bratří Synků (obojí na náměstí) – Nuselské schody – IPP =C= – Karlovo nám. =B= – Palackého nám. =B= – Zborovská – Anděl =B= (u S vestibulu) – Plzeňka – Zlíchov – Chaplinovo nám. – Sídl. Barrandov – „Gollové“ – „HOLYNĚ“ Do dostavby téhle části je tam také omezení díky opravě estakády Krejcárek – taky zralé na úvrať PANKRÁC =C= – Pražského povstání =C= – Nuselská radnice – Náměstí Bratří Synků (obojí na náměstí) – Nuselské schody – Nám. Míru =A=… Číst vice »

Martin

To mate odkud, ja jsem uvedl trasu, ktera mela byt zprovoznena 28.11., ale odklada se to az na pristi rok, az do prodlouzeni k poste (ZELENA LISKA),… tak jak je to v planu ROPID…
V budoucnu mozna bude prodlouzena az na LEHOVEC, misto linky 16, ale to je hodne vzdalena budoucnost…

Z Barrandova do Holyne ma byt prodlouzena linka 5, pozdeji i linka 4…

Kalanis

Reko Krejcárku mám od jistých Ropiďáků. Ta estakáda to po 30 letech s naprosto minimální údržbou potřebuje a spíš se řeší kdy a jak. Na Barrandově se celkem intenzivně staví domy kolem budoucí ulice (byl jsem tam v neděli). A trať má být protažena příští nebo další rok.

Martin

To ja vim, Krejcarek neni treba vubec obsluhovat tramvaji, nahradni dopr. zajisti jako vzdy 136, na Barrandove se ma brzo prodlouzit trat v casti planovane trasy do Slivence, vznikne provizorni uvrat, a planuje se prodlouzeni linky 5,…

Martin

Je samozrejme otazka, zda jim to vyjde, pac na linku 19 by potrebovali cca 6 vozu, na linku 17 (kazdy druhy) cca 15 vozu, na uvedenou linku 5 v soucasnosti 17 vozu,..
To mate celkem 38 KT8 ze 48 co DP ma a 15 z Miskovce co se rekonstruuji jeste pribude…
Celkem by tedy melo byt vozu dostatek, uvidime,…

V Holyni by uvrat nemela byt dlouho, v Libusi se take neplanuje trvala, ale dlouho tam vydrzi..
Jedina trvala bude spise na lince 19, kde se smycka neplanuje a neni pro ni misto…

Kalanis

Na Pankráci je v plánu salám. To znamená k poště a pak později, až se vymyslí parkování, tak dál na Budějovickou. Protože to je hlavní brzda. A na Budějovické je smyčka nakreslená.

Kalanis

Hlavní přepravní proud je mezi Palmovkou a Ohradou, na Vysočanskou tolik cestujících nejede. A protože má být výluka estakády prakticky dvouletá, je blbost, aby zůstal kus té tratě bez obsluhy. Na výměnu spodku a vyházení dříví stačí 4 měsíce.

Martin

I kdyby, tak na to staci par vozu bud z Palmy nebo z Ohrady… a tech tramvaji bude dost…
A opravdu si nemyslim, ze tech par cestujicich co ji vyuziva, musi mit zajistenu tramvajovou linku, muzou tocit autobus mezi Palmovkou a Ohradou…

Petr

„Poprvé přijela tramvaj ke stanici metra Pankrác.“

Opravdu poprve?Ja mel za to, ze uz zde tramvaj pred lety jedzila.

Petr

Uz jsem to docetla az do konce, je to tam.
Super! Mam radost za kazdy metr. Uz se tesim az dojedu k poste!!

Jakub P

Jak je uvedeno v článku, jezdila, ale to tam ještě nebylo to metro…

Bob

„Zde“ jezdila, ale ne ke stanici metra Pankrác, která tam v té době ještě nebyla.

Jakub

Myslím že by měl DPP začít co nejdříve shánět nějaké další obousměrné tramvaje. Protože pochybuji že budou kachny v budoucnu stačit. Když se ještě do r. 2022 počítá s prodloužením tratě z Barrandova do Holyně.

Frantisek

I kvůli jejich nedostatku byla volena k prodloužení na Pankrác co nejkratší linka. 19. měla výhodu, že mohla nahradit 193 k nádraží, a nevýhodu, že by neodstranila přestup na jiné linky do centra.

Frantisek

Ale jinak si myslím, že obousměrná varianta 15T by se vyrobit dala…

Ondřej Raška

A nebo kdyby koupili Vario LF+/O(protože podobná trať je i v Olomouci).

Kubrt

Což je asi ten nejméně efektivní způsob, jak získat obousměrnou tramvaj.

Twix

Tak obousměrné tramvaje už Škoda dodala do Miskolce, Konye a Bratislavy, akorát přímo z 15T nevycházejí.

Grossák

Modrenizuji se kachny z Miškovce. Celkem by DPP měl mít cca 65 obousměrných tramvají. Někdo možná upřesní.

Kalanis

A je třeba dodat, že na obsazení linky oběhy jich je třeba cca 25 (když to trochu přeženu). 40 pořadí mají šílenosti jako neomezená d-9 a d-22.

M M

Na 22 kachny nejezdí vůbec.

Kalanis

To byl příklad linek s vysokým počtem pořadí a tedy vypravených vozů/souprav. Nikde netvrdím, že 22 má být v kachnách.

medical_examiner

Ale když můžou KT8 jezdit na 18, tak by na 12 nebo 20 taky sem tam mohly…

robert

Hloupý příspěvek. Myslíš, že si DPP neumí spočítat, že při úvraťovém obratu nepotřebuje víc obousměrných tramvají? Když mi ten projekt zadávali, tak určitě počítali s následky.