Na osoblažské úzkokolejce slavnostně otevírají opravená nádraží, trať čeká přes měsíc trvající výluka

Nádraží Koberno. Foto: Facebook / Jaroslav KaniaNádraží Koberno. Foto: Facebook / Jaroslav Kania

Za 30 milionů korun prošla opravou čtyři nádraží. Stavělo se podle původních plánů.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JirkaJJ

Super, takže nádraží opraveny, ale stejně tam nic nejezdí, takže můžeme trať zrušit, jak bývá zvykem…

Gwann

Možná budou brzy nějaká hnací vozidla k dispozici…

Ondra

Nestrašte..

Gwann

Bohužel to vypadá dost reálně. Reorganizace nevypadá vzhledem k záležitostem s licencí moc nadějně, i další předpoklady jsou dost pochybne.

Samotnému mi je to líto.

Pája

Mně napadlo asi to, co spoustu jiných – nešlo by prozatím „něco“ funkčního od JHMD pronajmout? Jasně že doprava by stála víc než „Děkuju“ nebo – podle gusta třeba „Zaplať Pánbůh“ , na druhou stranu JHMD potřebuje prachy, ČD mašinu…

Vojtěch Suchan

Kdyby se chtělo, daly by se na Osoblažku nakoupit nízkopodlažní netrakční jednotky z Vrútek. Na Pinzgauer lokalbahn i Zillertalbahn se v nich jezdí celkem obstojně. Nové lokomotivy vyráběl Gmeinder. Nebo sehnat dva motoráky 5090 z Rakouska a přidat pár spojů.

Pája

Tohle řešení by jen tak mimochodem doceka zkulturnilo i cestování po JHMD, myslím tím takové to běžné, ne parní vlaky.

jal

Když to budete platit, proč ne. Koho by ty spoje navíc vozily? Bohužel je to hlavně turistická zajímavost, kdyby byla normálně rozchodná, byla by už zrušená.
Jen zásluhou kraje a dotacemi nejen do dráhy, ale i do zámků atd. se ten region má šanci rozvíjet. Snad to půjde https://bruntalsky.denik.cz/zpravy_region/starosta-divciho-hradu-obyvatel-pribyva-stavime-domky-i-vyrobni-halu-20210902.html

Jen ty dotace nesmí zneužít podobní
https://bruntalsky.denik.cz/zpravy_region/hlinka-osoblazsko-dotace-na-dum-senioru-ted-je-tu-ubytovna-neprizpusobivych-2022.html

Vojtěch Suchan

Ty co dnes vozí šedesát let starý Balm. Na turistické dráze by snad měla být nízkopodlažnost a prostory na kola samozřejmostí, ne. K tomu by push-pull šetřil čas (a peníze) při objíždění.

jal

Kolo už jsem tam vezl.
Jaký čas při objíždění? Tam je času …
Především musí být požadavek po cestování.
A ten je dost malý. Ani nízkopodlažní a s jinou barvou to nezmění.

Granja

Velká gratulace, ten region si zaslouží pro svoji odlehlost a minimum pracovních příležitostí rozvoj turismu, což tato dráha je k tomu zásadní.