Shrnutí pro Gwann, Facepalm apod.: Pro rekonstrukci Libeňáku byli uváděny následující argumenty: 1) Jedná se o kubistický most, který je jedinečný na světě 2) Je to významná kulturní památka 3) Rekonstrukce bude levnější než nový most 4) Developeři by zneužili situace při zbourání mostu Další argumenty pro rekonstrukci zde uváděné: 5) Současná kvalita staveb nedosahuje úrovně historické kvality 6) Nový most by byl bez umělecké úrovně, zbytečně velký prostě nic nového nemůže být lepší, než co je tam teď Jaká je skutečnost: 1) Most není kubistický, má pouze kubistické prvky, je sice jediný na světě, což se ale nerovná významu… Číst vice »
Jakub P.
3 let
„Zachováváme hlavní a architektonicky nejcennější části soumostí. V případě rekonstrukce obloukového mostu přes Vltavu se bude jednat o investici zhruba 400 milionů Kč, v případě bourání a novostavby by to bylo cca 600 mil. Kč. Rekonstrukce jde tedy směrem k šetření a neprodražování.”
…nezapomeň odečíst těch 700+ metrů rámových části co budou komplet nahrazeny… takže ta cenovka se zjevně vztahovala pouze ke klenbové části přes Vltavu, v cenách snad 2019… tak se nechme překvapit, pak suďme…
Jan z Rokycan
3 let
Rekonstrukce za 3 giga s vidinou toho, že most bude za 20 let ve stejném stavu jako dnes, je oproti novostavbě za 500 mega, co vydrží 100 let, mrháním veřejnými prostředky.
a o těch 20 letech životnosti, když oblouky jsou v pořádku i po 100 letech i když posudek říkal obtížně opravitelné, berete z tiskových prohlášení té předchozí bandy, co ten most za každou cenu chtěl shodit?
jinak k cenám….
trojský most – délka: 262metrů. cena: 1,3 mld. stavěno 2010-2014.
libeňský most – délka části přes Vltavu je cca 400m. zbytek – kombinace náspu a rámových konstrukcí je cca 700m. tudíž – za 500 mio asi fakt zapomeňte. most má navíc iks různých sjezdů a nájezdů, tohle je opravdu velká stavba.
jakkoliv se mi z cenovky taky protočily panenky…..
Záleží na „kvalitě“ = složení betonové směsi. Pokud by se použila typu „pevnostní“ opevnění / řopíky, nebude dlouhá desetiletí problém, ale bude TO stát majlant ….
Jandera
3 let
tady je jasně vidět, že se to mělo zbourat – – sice by se taky někdo namastil ale aspoň by ve výsledku měla Praha nový most……takhle se v nejlepším případě dobereme předražené ohavné kapacitně nedostačující bůhvíproč přeceňované konstrukce
Ohavné a kapacitně nedostačující? To tam chcete vést dálnici, nebo co? Pokud Praha potřebuje nový most, tak patrně někde úplně jinde a ne místo stávajícího…
co je na tomto moste kapacitně nedostačující? podívejte se na napojení na libeňské straně….a vlastně i na holšeovické. kolik aut a odkud tama chcete hnát?
dva pruhy tam i zpět, + tramvajový pás + po obou stranách chodník 2,45m + cyklostezka 1,5m
Jakub P.
3 let
A za kolik ty nabidky jsou? Je to aspon pod 5? Vzhledem k pritomnosti nabidky od MTS to zase muze skoncit na UOHS, ale tam to muze dojit uz diky tem namitkam… Takze treba se posuneme do dalsiho volebniho obdobi a bude se to cele resit znovu 😀
Koukal jsem na prezentaci v CAMPu (už to je nějaká doba) a jedním z hostů byl někdo z ČVUT, kdo vysvětloval, že ten beton zvyšuje pevnost i v takhle dlouhodobém hledisku, tj. je po těch desítkách let jakoby kvalitnější, než byl po dostavění. Což kompenzuje tu degradaci časem.
To nicméně platí v podstatě jen o těch obloucích, ta předpolí a ty části s trámovou konstrukcí jsou pokud si správně pamatuji ve zcela havarijním stavu a jsou navrženy ke kompletní demolici.
JJ, měl by AFAIK zůstat jen vlastní Libeňák, ostatní části soumostí by měly být zbouraný a postavený znovu. Na druhou stranu na to, že šlo při stavbě o dočasná provizoria, nevydržely úplně málo.
Jo, to jsou ty předmostí, a krátký doplňkový mosty na obou stranách, který nikdy nikdo zachovat neplánoval, protože jednak nejsou nijak cenný a jednak jsou, jak je dávno známo, v hodně blbým stavu. To, co se tam řešilo, je vlastní Libeňskej most, tedy ta část soumostí s obloukama. Kterej je z toho jedinej cennej a není v háji (jak prokázaly zátěžový zkoušky).
Pro realisty plati, ze nic nedela. Zatim se ani nekoplo a jeste dlouho ani nekopne. Diky metode design and build bude i pri idealnim prubehu zhotovitel resit neresitelne problemy s projektem. Treba nesoulad se stavajicimi normami a nutnost dosahnout na vyjimky, coz se taky nemusi podarit.
Vetsina Prahy se modli, aby to ta jedna stavajici garnitura nestihla;-)
Proste to, ze dorazily dve nabidky je s ohledem na dalsi okolnosti spise zoufalost nez uspech.
Za dobu snazeni o prohlaseni kulturni pamatkou a hledani zpusobu jak nepripraveny projekt zadat aspon v podobe design and build se mohl postavit novy krasny most na dalsich sto let… Ted se budou resit nejasnosti, namitky, reference a rozsudek MTS, pak pokud se podari uzavrit smlouvu, tak nekolik let bude zhotovitel resit projekt a mozna v roce 2023-2024 se mozna i poprve kopne. A bude to koncit podobne jako tunel Blanka.
Není zoufalost, když 5 nejvýznamnějších firem v oboru se rozhodne podat nabídku. Zoufalostí je naopak fakt, že předcházející polit. garnitury s mostem nic ne(u)dělaly
Spíše pět firem, z nichž jen tři patří mezi nevýznamnější, podají dohromady 2, slovy dvě, nabídky… To už je celkem rozdíl 5 nebo 2. Libeňák je velká a měla by to být i zajímavá zakázka, takže těch 5 nabídek je tak minimum co by mělo být. Navíc ještě jsou to jen podané nabídky, nikoliv vyhodnocené a odsouhlasené, takže výsledek může být ještě horší. Někdo mi v tu v jiné diskuzi psal, že investice do rekonstrukce kubistického mostu se vyplatí, protože turisté do Prahy jezdí kvůli kubistickým památkám. No a jako příklad dával Tančící dům, kde turisté fotí o sto šest.… Číst vice »
architektonicky cennější? v jaké zemi žijete? podívejte se na novostavby skoro čehokoliv z veřejných prostředků za posledních 30 let. 99% staveb je zfušovaných a odporných, bez jakékoliv architektonické ceny.
a pokud chcete stavět architektonicky zajímavé nové mosty, v Praze pár míst kde most je třeba ale žádný není jistě najdeme.
argument s turisty je mimo, ale na obě strany. pokud jezdí málo turistů na vední pilu v peníkově nebo se podívat na mikuláštíkovo fojtsví či na bechyňskou duhu…tak to nebudeme chránit????
protože s tímto kritériem je hlavní památka český jarmark pitomia (sekce lidové zvyky), lochneska na matějské a pod.
Tak přece třeba nová lávka HolKa bude přímo architektonický skvost 😉 A je to už je jen co by kamenem dohodil. Mohl být třeba most LiHo nebo HoLi, architekt by byl stejný, jen by se návrh lávky trochu přifouknul do šířky. Pokud bych akceptoval vaši logiku, tak už raději nikdy nic nepostavíme, protože to co na tom místě stojí teď je na 99 % cennější a lepší než jakákoliv novostavba… Naštěstí si to dost lidí nemyslí a stále jsou tu nové a kvalitní stavby i z veřejných rozpočtů. Jinak pro info, proti stávajícímu mostu nic nemám, není podle mne ani… Číst vice »
cenovku neumím posoudit, ale 3 mld, tak to je síla….to je pravda na druhou stranu, kolik stál nový trojský most – 1,7 mld či kolik….takže tohle by se nové za 1mld jistě nepostavilo a navíc v tomhle není jen část reko + novostavby mostu ale bůh ví co jiného. a taky komplet soumostí, vč. sypané části je delší než 1km… k hodnotě současné stavební produkce – jakkoliv už je to lepší než to bývalo např. v 90. letech, tak si pořád myslím, že nahrazovat staré vizuální řešení za každou cenou něčím novým…není správně. pouze pokud je stará stavba v totálním… Číst vice »
Zajisté, Libeňský most je skutečně unikátní a druhý podobný most na světě nestojí, i proto by se mělo do posledního dechu bojovat za jeho záchranu a nedat prostor ničivé developerské lobby. (citát z vašeho článku)
tudíž…jak sám sebe usvědčit z absolutní neschopnosti v práci se zdroji. nic sám nevím a svůj primitivisticky postoj dokladuji prameny tvrdícími opak toho co tvrdím.
😂😂😂😂😂 Ano ano ano! Víte, je to s vámi prča. Určitě developeři koupí Libeňák a přestaví ho na obchody a kanceláře…. 🤣🤣🤣 Odkazovaný článek má několik základních myšlenek. 1. Most není kubistický 2. Most je unikátní 3. Most stojí za to zachránit 4. Argumentem pro záchranu nemůže být to, že je to kubistický most, protože platí bod 1. To s developery je v článku dost nesmysl, žádný z politiků nikdy nechtěl území prodat developerům ani žádný developer neměl zájem na nějaké úpravě mostu… zbytek článku rozporuje tvrzení o kubismu. No a tvrzení o jedinečnosti je argumentačně dosti slabé, protože skoro… Číst vice »
To jste uplne mimo. Plati zakladni pravidlo – penize musi tect. A tady mate tri zajmy. Za prve nikdo nechce, aby byl Metrostav dlouhodobe ze hry. Jasně, bude chvili divadelko, ale uz ted par zakazek novemu Metrostavu proslo, takze bude mit reference. Za druhe je to uzemi natolik cenne, ze nejvetsi developeri si pohlidaji, aby verejne prostory byly opravene. Tady je Crestyl (www.dockin.cz), Rohan City (https://sekyragroup.cz/pages/developersky-projekt-praha8-rohan-city-1), http://www.frgmnt.cz, hotovy je Skanska projekt Karolina, na Palmovce je Central Group a dela se na dalsich minimalne 20 projektech v Holesovicich, Karline a Libni. A za treti, kdyz bude cele uzemi opravene, tak minimalne… Číst vice »
V tomto případě ale peníze nepotečou, budou spíše přímo tryskat 😀 Ale pokud si dobře pamatuju, tak aktuální vedení města před volbami strašně bojovalo proti zbytečnému utrácení z veřejného rozpočtu. Asi ztratili paměť…
Jinak souhlas, město je potřeba rozvíjet a budovat, zároveň se musí rozvoji stanovit nějaký řád a podmínky. To je ale něco úplně mimo téma Libeňáku, v jeho případě jde o prostou obnovu stávající infrastruktury, kdy rozvoj je s ohledem na zadání asi spíše sprosté slovo.
Jojo, svého času se tvrdilo, že postavit nový most za necelou miliardu je vyhazování peněz. Že jako stačí opravit ten stávající … Takže kolik nových (širších) mostů by bylo místo téhle opravy?
To vedení města není jedna osoba, skládá se z pětičlené koalice. Praha Sobě, tedy jmenovitě Scheinherr byl ten co celou dobu tlačil zachovat most za každou cenu, i když během „opravy“ zbourají min. 80% materiálu a zbytek bude de fakto novostavba. Vybavuji si, že třeba Piráti byli (a stále jsou) pro šetření veřejných financí, ale jsou pouze jedním ze subjektů koalice, takže sami tomu nezabrání. Bohužel vždycky se jako alternativa opravy podsouval nový, široký, megalomanský most. Ale to přece nemusel být, stačila by replika hlavních oblouků a lamp se zábradlím, mohla to být kvalitní novostavba na dalších 100 let, která… Číst vice »
Ale stejně tak by si to Scheinherr sám neprosadil bez podpory Pirátů.
A ano souhlasím, že alternativou neměl být automobilový čtyřpruhový most. Mělo se odložit černobílé vidění a populismus a měl se dát prostor novým nápadům a neotřelým řešením. Mohlo by tam být cokoliv, co by nám jinde třeba i záviděli. Třeba auta v uzavřeném tubusu, aby neotravovala, nebo dvoupatrový most, nebo prostě cokoliv. Ten okolní prostor je už dnes spíše zastavěn moderními budovami a tak se nemusíme držet jen stávajícího řešení mostu. A hlavně, nový most už mohl stát nebo už by se alespoň budoval.
Vzhledem k tomu, že kubismus pronikl do architektury takřka výhradně v Česku, tak to není nic divného. Akorát že “”kubistický“ most nám nikdo nezávidí ani neobdivuje. A kromě málo početné ale hlasité skupiny odpůrců jeho nahrazení ho vlastně ani nikdo neřeší z hlediska slohu. Odborníci navíc upozorňují, že most vlastně kubistický vůbec není, maximálně má některé kubistické prvky. Ale pokud po rekonstrukci všichni prozřou, most se bude objevovat na titulních stranách průvodců Prahou jako jedno z architektonických lákadel a turisté ho začnou obléhat stejně jako třeba Tančící tak se vám zde milerád omluvím a pošlu vám klidně čtvrtou lahev vodky… Číst vice »
Zajisté, Libeňský most je skutečně unikátní a druhý podobný most na světě nestojí, i proto by se mělo do posledního dechu bojovat za jeho záchranu a nedat prostor ničivé developerské lobby.
i ten váš clanek, že kterého čerpate..navrhuje most zachovat. olalalala, je treba to i docist
tak to co je co za styl je u moderních staveb mnohdy taky názor. a to nejen u moderních.
ani gotika není zcela jasná vždy, rozdíl mezi renesanci a rannym barokem je uz občas větší ořech…a jak pojmenovat stylové stavby cca pro roce 1910…to už chce hodne fantazie…
ale…práce s fakty…vyberu si jen co a zbytek názvu názorem, to je takový faul, ze je zbytečné pokračovat v diskuzi.
Shrnutí pro Gwann, Facepalm apod.: Pro rekonstrukci Libeňáku byli uváděny následující argumenty: 1) Jedná se o kubistický most, který je jedinečný na světě 2) Je to významná kulturní památka 3) Rekonstrukce bude levnější než nový most 4) Developeři by zneužili situace při zbourání mostu Další argumenty pro rekonstrukci zde uváděné: 5) Současná kvalita staveb nedosahuje úrovně historické kvality 6) Nový most by byl bez umělecké úrovně, zbytečně velký prostě nic nového nemůže být lepší, než co je tam teď Jaká je skutečnost: 1) Most není kubistický, má pouze kubistické prvky, je sice jediný na světě, což se ale nerovná významu… Číst vice »
„Zachováváme hlavní a architektonicky nejcennější části soumostí. V případě rekonstrukce obloukového mostu přes Vltavu se bude jednat o investici zhruba 400 milionů Kč, v případě bourání a novostavby by to bylo cca 600 mil. Kč. Rekonstrukce jde tedy směrem k šetření a neprodražování.”
Adam Scheinherr, náměstek primátora za dopravu
Zdroj: https://www.campuj.online/blog/libensky-most
Tak kolik to nakonec bude?
😂😂😂😂😂😂
P.S. Pro rejpaly: i po odečtení návazných staveb, retenční nádrže apod.
…nezapomeň odečíst těch 700+ metrů rámových části co budou komplet nahrazeny… takže ta cenovka se zjevně vztahovala pouze ke klenbové části přes Vltavu, v cenách snad 2019… tak se nechme překvapit, pak suďme…
Rekonstrukce za 3 giga s vidinou toho, že most bude za 20 let ve stejném stavu jako dnes, je oproti novostavbě za 500 mega, co vydrží 100 let, mrháním veřejnými prostředky.
Pokud bude nadále průběžně udržován, v havarijním stavu nebude. Životnost současných staveb 100 let (a bez údržby)? 🙂
Tu novostavbu za 500 mega bych chtěl vidět.
a o těch 20 letech životnosti, když oblouky jsou v pořádku i po 100 letech i když posudek říkal obtížně opravitelné, berete z tiskových prohlášení té předchozí bandy, co ten most za každou cenu chtěl shodit?
jinak k cenám….
trojský most – délka: 262metrů. cena: 1,3 mld. stavěno 2010-2014.
libeňský most – délka části přes Vltavu je cca 400m. zbytek – kombinace náspu a rámových konstrukcí je cca 700m. tudíž – za 500 mio asi fakt zapomeňte. most má navíc iks různých sjezdů a nájezdů, tohle je opravdu velká stavba.
jakkoliv se mi z cenovky taky protočily panenky…..
Záleží na „kvalitě“ = složení betonové směsi. Pokud by se použila typu „pevnostní“ opevnění / řopíky, nebude dlouhá desetiletí problém, ale bude TO stát majlant ….
tady je jasně vidět, že se to mělo zbourat – – sice by se taky někdo namastil ale aspoň by ve výsledku měla Praha nový most……takhle se v nejlepším případě dobereme předražené ohavné kapacitně nedostačující bůhvíproč přeceňované konstrukce
Ohavné a kapacitně nedostačující? To tam chcete vést dálnici, nebo co? Pokud Praha potřebuje nový most, tak patrně někde úplně jinde a ne místo stávajícího…
co je na tomto moste kapacitně nedostačující? podívejte se na napojení na libeňské straně….a vlastně i na holšeovické. kolik aut a odkud tama chcete hnát?
dva pruhy tam i zpět, + tramvajový pás + po obou stranách chodník 2,45m + cyklostezka 1,5m
A za kolik ty nabidky jsou? Je to aspon pod 5? Vzhledem k pritomnosti nabidky od MTS to zase muze skoncit na UOHS, ale tam to muze dojit uz diky tem namitkam… Takze treba se posuneme do dalsiho volebniho obdobi a bude se to cele resit znovu 😀
Tak ty námitky snad smáznou hravě vzhledem k tomu, že to podal bílý koník… MTS by mohl překvapit cenou vzhledem k tomu, že to má pod okny…
pozoruhodné…oblouky vykazují stejnou zatizitelnost jako když most postavili…
a pro nenávistniky…vidíte, že Scheinherr něco dělá…
za mne palec nahoru
Koukal jsem na prezentaci v CAMPu (už to je nějaká doba) a jedním z hostů byl někdo z ČVUT, kdo vysvětloval, že ten beton zvyšuje pevnost i v takhle dlouhodobém hledisku, tj. je po těch desítkách let jakoby kvalitnější, než byl po dostavění. Což kompenzuje tu degradaci časem.
To nicméně platí v podstatě jen o těch obloucích, ta předpolí a ty části s trámovou konstrukcí jsou pokud si správně pamatuji ve zcela havarijním stavu a jsou navrženy ke kompletní demolici.
JJ, měl by AFAIK zůstat jen vlastní Libeňák, ostatní části soumostí by měly být zbouraný a postavený znovu. Na druhou stranu na to, že šlo při stavbě o dočasná provizoria, nevydržely úplně málo.
Mohou za to České Loděnice a letitá výroba říčních sacích bagrů ???
Oblouky dejme tomu. Ale tohle už je celé roky podepřené: https://mapy.cz/s/luhojoneza
zajímavé jsou akorát oblouky. zbytek ať klidně zmizi
Jo, to jsou ty předmostí, a krátký doplňkový mosty na obou stranách, který nikdy nikdo zachovat neplánoval, protože jednak nejsou nijak cenný a jednak jsou, jak je dávno známo, v hodně blbým stavu. To, co se tam řešilo, je vlastní Libeňskej most, tedy ta část soumostí s obloukama. Kterej je z toho jedinej cennej a není v háji (jak prokázaly zátěžový zkoušky).
Pro realisty plati, ze nic nedela. Zatim se ani nekoplo a jeste dlouho ani nekopne. Diky metode design and build bude i pri idealnim prubehu zhotovitel resit neresitelne problemy s projektem. Treba nesoulad se stavajicimi normami a nutnost dosahnout na vyjimky, coz se taky nemusi podarit.
zařiďte 20lete volební období. aby to vše stihnula jedna garnitura. nebo jak to myslite???
Vetsina Prahy se modli, aby to ta jedna stavajici garnitura nestihla;-)
Proste to, ze dorazily dve nabidky je s ohledem na dalsi okolnosti spise zoufalost nez uspech.
Za dobu snazeni o prohlaseni kulturni pamatkou a hledani zpusobu jak nepripraveny projekt zadat aspon v podobe design and build se mohl postavit novy krasny most na dalsich sto let… Ted se budou resit nejasnosti, namitky, reference a rozsudek MTS, pak pokud se podari uzavrit smlouvu, tak nekolik let bude zhotovitel resit projekt a mozna v roce 2023-2024 se mozna i poprve kopne. A bude to koncit podobne jako tunel Blanka.
Není zoufalost, když 5 nejvýznamnějších firem v oboru se rozhodne podat nabídku. Zoufalostí je naopak fakt, že předcházející polit. garnitury s mostem nic ne(u)dělaly
Spíše pět firem, z nichž jen tři patří mezi nevýznamnější, podají dohromady 2, slovy dvě, nabídky… To už je celkem rozdíl 5 nebo 2. Libeňák je velká a měla by to být i zajímavá zakázka, takže těch 5 nabídek je tak minimum co by mělo být. Navíc ještě jsou to jen podané nabídky, nikoliv vyhodnocené a odsouhlasené, takže výsledek může být ještě horší. Někdo mi v tu v jiné diskuzi psal, že investice do rekonstrukce kubistického mostu se vyplatí, protože turisté do Prahy jezdí kvůli kubistickým památkám. No a jako příklad dával Tančící dům, kde turisté fotí o sto šest.… Číst vice »
architektonicky cennější? v jaké zemi žijete? podívejte se na novostavby skoro čehokoliv z veřejných prostředků za posledních 30 let. 99% staveb je zfušovaných a odporných, bez jakékoliv architektonické ceny.
a pokud chcete stavět architektonicky zajímavé nové mosty, v Praze pár míst kde most je třeba ale žádný není jistě najdeme.
argument s turisty je mimo, ale na obě strany. pokud jezdí málo turistů na vední pilu v peníkově nebo se podívat na mikuláštíkovo fojtsví či na bechyňskou duhu…tak to nebudeme chránit????
protože s tímto kritériem je hlavní památka český jarmark pitomia (sekce lidové zvyky), lochneska na matějské a pod.
Tak přece třeba nová lávka HolKa bude přímo architektonický skvost 😉 A je to už je jen co by kamenem dohodil. Mohl být třeba most LiHo nebo HoLi, architekt by byl stejný, jen by se návrh lávky trochu přifouknul do šířky. Pokud bych akceptoval vaši logiku, tak už raději nikdy nic nepostavíme, protože to co na tom místě stojí teď je na 99 % cennější a lepší než jakákoliv novostavba… Naštěstí si to dost lidí nemyslí a stále jsou tu nové a kvalitní stavby i z veřejných rozpočtů. Jinak pro info, proti stávajícímu mostu nic nemám, není podle mne ani… Číst vice »
cenovku neumím posoudit, ale 3 mld, tak to je síla….to je pravda na druhou stranu, kolik stál nový trojský most – 1,7 mld či kolik….takže tohle by se nové za 1mld jistě nepostavilo a navíc v tomhle není jen část reko + novostavby mostu ale bůh ví co jiného. a taky komplet soumostí, vč. sypané části je delší než 1km… k hodnotě současné stavební produkce – jakkoliv už je to lepší než to bývalo např. v 90. letech, tak si pořád myslím, že nahrazovat staré vizuální řešení za každou cenou něčím novým…není správně. pouze pokud je stará stavba v totálním… Číst vice »
Jako samozřejmě vám nikdo neupírá právo nevnímat Libeňák jako něco jedinečného, leč faktem je, že je to jediný kubistický most na světě.
Nebo taky není 🙂
https://nazorne.wordpress.com/2018/04/26/libensky-most-neni-kubismus-tecka/
To že to konstatoval Vít Máslo ještě neznamená, že je to jediná správná pravda.
Chápu, že jste googlil, ale bylo by dobrý si to, co jste vygooglil, taky přečíst.
Zajisté, Libeňský most je skutečně unikátní a druhý podobný most na světě nestojí, i proto by se mělo do posledního dechu bojovat za jeho záchranu a nedat prostor ničivé developerské lobby. (citát z vašeho článku)
tudíž…jak sám sebe usvědčit z absolutní neschopnosti v práci se zdroji. nic sám nevím a svůj primitivisticky postoj dokladuji prameny tvrdícími opak toho co tvrdím.
fakt úžasné skóre…
😂😂😂😂😂 Ano ano ano! Víte, je to s vámi prča. Určitě developeři koupí Libeňák a přestaví ho na obchody a kanceláře…. 🤣🤣🤣 Odkazovaný článek má několik základních myšlenek. 1. Most není kubistický 2. Most je unikátní 3. Most stojí za to zachránit 4. Argumentem pro záchranu nemůže být to, že je to kubistický most, protože platí bod 1. To s developery je v článku dost nesmysl, žádný z politiků nikdy nechtěl území prodat developerům ani žádný developer neměl zájem na nějaké úpravě mostu… zbytek článku rozporuje tvrzení o kubismu. No a tvrzení o jedinečnosti je argumentačně dosti slabé, protože skoro… Číst vice »
citát je z vašeho článku. pokud z textu si vybíráte jen co chcete, tak pak dost libovolně pracujete s textem. prostě manipulator a demagog.
jo, a to zda tam ta zmínka s developery je ci není…nic nemění.
ale diskuze je zde zjevne zbytečná.
To jste uplne mimo. Plati zakladni pravidlo – penize musi tect. A tady mate tri zajmy. Za prve nikdo nechce, aby byl Metrostav dlouhodobe ze hry. Jasně, bude chvili divadelko, ale uz ted par zakazek novemu Metrostavu proslo, takze bude mit reference. Za druhe je to uzemi natolik cenne, ze nejvetsi developeri si pohlidaji, aby verejne prostory byly opravene. Tady je Crestyl (www.dockin.cz), Rohan City (https://sekyragroup.cz/pages/developersky-projekt-praha8-rohan-city-1), http://www.frgmnt.cz, hotovy je Skanska projekt Karolina, na Palmovce je Central Group a dela se na dalsich minimalne 20 projektech v Holesovicich, Karline a Libni. A za treti, kdyz bude cele uzemi opravene, tak minimalne… Číst vice »
V tomto případě ale peníze nepotečou, budou spíše přímo tryskat 😀 Ale pokud si dobře pamatuju, tak aktuální vedení města před volbami strašně bojovalo proti zbytečnému utrácení z veřejného rozpočtu. Asi ztratili paměť…
Jinak souhlas, město je potřeba rozvíjet a budovat, zároveň se musí rozvoji stanovit nějaký řád a podmínky. To je ale něco úplně mimo téma Libeňáku, v jeho případě jde o prostou obnovu stávající infrastruktury, kdy rozvoj je s ohledem na zadání asi spíše sprosté slovo.
Jojo, svého času se tvrdilo, že postavit nový most za necelou miliardu je vyhazování peněz. Že jako stačí opravit ten stávající … Takže kolik nových (širších) mostů by bylo místo téhle opravy?
To vedení města není jedna osoba, skládá se z pětičlené koalice. Praha Sobě, tedy jmenovitě Scheinherr byl ten co celou dobu tlačil zachovat most za každou cenu, i když během „opravy“ zbourají min. 80% materiálu a zbytek bude de fakto novostavba. Vybavuji si, že třeba Piráti byli (a stále jsou) pro šetření veřejných financí, ale jsou pouze jedním ze subjektů koalice, takže sami tomu nezabrání. Bohužel vždycky se jako alternativa opravy podsouval nový, široký, megalomanský most. Ale to přece nemusel být, stačila by replika hlavních oblouků a lamp se zábradlím, mohla to být kvalitní novostavba na dalších 100 let, která… Číst vice »
Ale stejně tak by si to Scheinherr sám neprosadil bez podpory Pirátů.
A ano souhlasím, že alternativou neměl být automobilový čtyřpruhový most. Mělo se odložit černobílé vidění a populismus a měl se dát prostor novým nápadům a neotřelým řešením. Mohlo by tam být cokoliv, co by nám jinde třeba i záviděli. Třeba auta v uzavřeném tubusu, aby neotravovala, nebo dvoupatrový most, nebo prostě cokoliv. Ten okolní prostor je už dnes spíše zastavěn moderními budovami a tak se nemusíme držet jen stávajícího řešení mostu. A hlavně, nový most už mohl stát nebo už by se alespoň budoval.
„Nahradíme jediný kubistický most na světě čímkoli, co by nám mohli všichni závidět.“ Logika právě ze žalu odšpuntovala třetí flašku vodky.
Vzhledem k tomu, že kubismus pronikl do architektury takřka výhradně v Česku, tak to není nic divného. Akorát že “”kubistický“ most nám nikdo nezávidí ani neobdivuje. A kromě málo početné ale hlasité skupiny odpůrců jeho nahrazení ho vlastně ani nikdo neřeší z hlediska slohu. Odborníci navíc upozorňují, že most vlastně kubistický vůbec není, maximálně má některé kubistické prvky. Ale pokud po rekonstrukci všichni prozřou, most se bude objevovat na titulních stranách průvodců Prahou jako jedno z architektonických lákadel a turisté ho začnou obléhat stejně jako třeba Tančící tak se vám zde milerád omluvím a pošlu vám klidně čtvrtou lahev vodky… Číst vice »
Zajisté, Libeňský most je skutečně unikátní a druhý podobný most na světě nestojí, i proto by se mělo do posledního dechu bojovat za jeho záchranu a nedat prostor ničivé developerské lobby.
i ten váš clanek, že kterého čerpate..navrhuje most zachovat. olalalala, je treba to i docist
Je potřeba umět rozlišit v článcích mezi faktickou a názorovou částí. Já jsem si článek přečetl i rozlišil, vy jste si ho pouze přečetl….
tak to co je co za styl je u moderních staveb mnohdy taky názor. a to nejen u moderních.
ani gotika není zcela jasná vždy, rozdíl mezi renesanci a rannym barokem je uz občas větší ořech…a jak pojmenovat stylové stavby cca pro roce 1910…to už chce hodne fantazie…
ale…práce s fakty…vyberu si jen co a zbytek názvu názorem, to je takový faul, ze je zbytečné pokračovat v diskuzi.
Replika je řešením ve chvíli, kdy se daná věc nedochovala, jinak je to pitomost.
Vy věříte v nadpřirozené bytosti ? Pochybuji, že „většinu“ Prahy ty mosty zajímají ….