Doprava ve městě Infrastruktura

Praha vypsala soutěž na opravu Libeňského mostu, rozpočet míří ke třem miliardám

Libeňský most po opravě. Vizualizace hl. m. Prahy.
Vedení Prahy ještě v září mluvilo o nákladech kolem dvou miliard korun, cena v soutěži je téměř o miliardu vyšší.

(aktualizováno 11:35 o vysvětlení vyšší ceny) Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) vypsala dlouho očekávanou soutěže na opravu Libeňského mostu. Odhadovaná cena na projektanta a zhotovitele opravy celého soumostí spojující městské části Praha 7 a 8 je nakonec výrazně vyšší, než kolik Praha ještě před měsícem uváděla: 2,85 miliardy korun. Podle vedení Prahy je součástí akce nakonec více stavebních objektů.

Vypsání soutěže vyplývá z informací ve věstníku veřejných zakázek. Zakázka proběhne podle standardu Design and build, kdy se soutěží současně stavební firma i projektant. Oprava se týká kompletního úseku od křižovatky Dělnické s Jankovcovou až po Palmovku. Součástí obnovy má být i výstavba nových ramp pro pěší a cyklisty na Rohanský ostrov, kde má vzniknout park.

Zájemci o rekonstrukci mostu mají termín do 22. února. Hlavním kritériem bude cena, která bude mít v hodnocení váhu 80 %. Dvacetiprocentní váhu bude mít doba navržené výluky tramvají. TSK současně soutěží firmu, která bude dělat správce stavby.  Hodnota této zakázky má 50 milionů korun.

Provoz pro pěší a cyklisty zůstane po celou dobu opravy

Cena za rekonstrukci tak bude výrazně vyšší, než ještě před měsícem uváděla Praha v tiskové zprávě. Původní odhad byl dvě miliardy korun. Konečnou cenu zjistí až samotná soutěž. Radní vypsání soutěže schválili v září. Práce mají začít v polovině roku 2022, hotovo má být do roku 2025.

„Soutěž je vypsána i na další objekty, které byly dříve připravovány zvlášť u jiných městských organizací. Nám se vše podařilo zkoordinovat a připravit najednou,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr. Jde podle něj například o retenční nádrž, proplachovací kanál nebo protipovodňové úpravy. Samotná rekonstrukce mostu přes Vltavu podle něj má vyjít na zhruba 400 milionů korun.

Končí tak zřejmě letité dohady o tom, zda most zbourat a postavit nový nebo rekonstruovat. K obratu došlo s příchodem nového vedení pražské radnice. Zátěžové zkoušky ukázaly, že most architekta Pavla Janáka je stále v relativně dobrém stavu.

Je to neuvěřitelný příběh, k zemi měl jít most, na který se 92 let nesáhlo, a přitom zvládl zkoušky s extrémní zátěží 547 tun. Jasně se tedy ukázalo, že správnou cestou je rekonstrukce, zatěžovací zkoušky nám navíc daly do ruky velmi podrobná data, díky kterým se vyhneme slepým cestám,“ uvedl v září náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr, který ještě před vstupem na magistrát založil v roce 2015 iniciativu „Libeňský most Nebourat, Nerozšiřovat“.

Libeňský most (spíše soumostí) měří 1 200 metrů. I po rekonstrukci zůstane stejně široký, tedy 21 metrů, a bude mít kromě dvou tramvajových kolejí v každém směru jeden pruh pro auta, jeden pro cyklisty a jeden pro chodce. Pěší a cyklistický provoz zůstane zachován i během rekonstrukce.

115 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Franta

Doporučuji prostudovat zadání zakázky: https://www.tsk-praha.cz/wps/portal/root/archiv-tiskovych-prohlaseni/!ut/p/a1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOKd3R09TMx9DAzcvbxcDRz9Lc1NzHy8jQ0szYEKIpEV-LuYGRo4upsZGZm6BRoZeJoRp98AB3A0IKQ_XD8KVQkWF4AV4LGiIDc0wiDTUREAxMOosA!!/?1dmy&current=true&urile=wcm%3Apath%3A%2Fportal%2Bsite%2Fz6_000000000000000000000000a0%2Fz6_cgah47l00od610ag6225fq20i6%2Fz6_cgah47l00gjje0ao9746lk3097%2Fdd3ef62e-e527-46b0-8fe4-a45fb23009f4

Výkresová část je perfektní a jasně ukazuje, co se rekonstruuje a co je novostavba: http://www.tsk-praha.cz/static/005_VYKRESOVA_CAST.pdf

Franta

Hlavně celý úsek, co je od Vltavy k protipovodňové hrázi na Libeňské straně, je podle vizualizací nově na mostě. To je úplně nový most dlouhý cca 300 metrů. Dneska je tam u golfu násep. Oprava toho mostu přes samotné koryto dnešní Vltavy, co se zachová, je za 400 milionů. Cela oblast od Palmovky až po Vltavu se musí zkultivovat, což tenhle projekt řeší. Tj. přípravu na stavbu nového ramena Vltavy a nového ostrova mezi protipovodňovou hrází, na které je dnes cyklostezka a Vltavou. A musí se brzy, protiže první etapa první etapa Rohan City se začala prodávat – http://praha.camp/praha-zitra/5b6db268c416556f0f5cbae5-rohan-city. Navíc… Číst vice »

franzJosej

zkultivilovaat Palmovku? a kdo? socialka co tam bydli?

Franta

Existuje proces, který se jmenuje gentrifikace (https://cs.wikipedia.org/wiki/Gentrifikace). Tedy, že se z méně prosperující části města postupně stane lépe prosperující část města tím, že se do ní začnou stěhovat lidé s vyššími příjmy. Uznávám, že současná struktura obyvatel Libně je sociálně slabší, ale mění se to a teď si myslím, že se to bude mnoha stavbám, které se dostavěly, staví nebo jsou v povolovacím procesu, bude měnit hodně rychle. Přesně kvůli tomu, co popisuje Adam Gebrian o Palmovce: https://www.mall.tv/gebrian-prekvapive-stavby/palmovka-open-park-neobycejne-administrativni-budovy , se z méně prosperujících brownfieldů stanou lepší čtvrti. Ono Palmovka (Libeň) ani jako čtvrť spojující Holešovice a Karlín, kde už je… Číst vice »

Zrzek

Jen mám takový tušení, že po 40 letech bude ta nově postavená část v horším stavu než ta část původní.

Luděk S.

Ta Praha se prostě nedá. Já čekal 3 giga za most a ono je to za celý. To sou fakt neomarxistický havlistický dobroserové.

franzJosej

ten most je docela hnus. chce to novej

standa

to máte jako se starými baráky….. ty je taky lepší koupit za cenu pozemku ( když už je někdo nabízí) , zbourat a postavit si nový domeček jinak čau a dělejte si s tím co chcete… kdyby byl most na prodej jeho hodnota se blíží též k nul… už jen proto že i když do něj narvu 3 mld.. tak ekonomická návratnost není žádná… protože by to trvalo 50 let a tak dlouho tu nebude..

Y.K.

Jojo, proto se v Praze vybouralo Staré a Nové město, Vinohrady a místo toho staví betonkostky… Nulová hodnota. Sranda je, že ty +-100 let staré činžáky zřejmě přežijí paneláky na sídlišťích. To že je něco nový most neznamená, že to vydrží více, naše dálniční objekty by mohly vyprávět.

franzJosej

a kdo v tech starejch barabiznach bydli? balabenka = ujanci a socialka

Gwann

Hodně slabomyslne

Jiří Kocurek

Technický dotaz k tomuhle: https://mapy.cz/s/buzugurave – nelekněte se, odkaz zobrazuje odhalenou výztuž.

Chápu to srpávně, že vlevo je jedna konstrukce, vravo je druhá konstrukce a na pilířích s náběhy dilatační spára mezi jednotlivými mosty?

Martin

Nejsem si jisty, ale tato cast mostu pujde k zemi urcite, mam pocit, ze je to dokonce cast, ktera je podeprena a v havarijnim stavu…

Jiří Kocurek

Ano, je to ta podepřená část. Vypdá to děsivě, kam až to nechal správce dojít.

Gwann

Když tak moc chtěli bourat…

Démon

už mohl být nový most, bohužel zase zvítězil politik

Márty

Zvítězila hodnota původního mostu.

standa

jaká hodnota? je to hybrid hnusnej , starej z!!!! ty prachy jste tam mohly mít druhý troják který je bez pochyb lepším a hezčím dílem!!

jan

Jedná se o asi jediný kubistický most na světě. Kubismus je umělecký směr, který se pouze u nás v Čechách dostal z uměleckých pláten malířů i do architektury. Máte pravdu, že ten most je, momentálně, hnusný. Ono se totiž, jak je v Čechách zvykem, do jeho údržby nevrazila ani koruna po většinu jeho existence. Ano, postavit nový most by možná bylo marginálně levnější (ikdyž, po zkušenosti s realizeací např. tunelového komplexu blanka, jehož součástí je Trojský most, si o tom dovolím pochybovat). Rozhodně by se ale nejednalo o most, který by byl kulurně významější, než zachování toho současného, už jenom… Číst vice »

Jiří Kocurek

NIkdo neříká, že nový most nemůže být replika toho starého s nějakou tou úpravou podplavné výšky.

Jackub

A co přesně je na něm kubistického?

Paja

To se už řešilo dřív, tuším že to byly lampy.

jan

To je zajímavé otázka, samozřejmě celý koncept mostu je pojat s kubistickou estetikou: Podívejte se například na předposlední fotografii v tomto článku: Povšimněte si zalomení zakončení oblouku klenby, pak pozorně prozkoumejte jak je řešen pilíř ve Vltavě, všiměte si jak je na své namáhané hraně osazen kameným blokem (který na prvním pilíři již chybí) Dále se podívejte na řešení „balkónů“ na nichž jsou umístěny ty betonové lampy. Rovněž betonové schodiště jsou na svou dobu velmi moderní a odvážné řešení a dodávají mostu až sochařské kvality. Je to velmi hezky promyšlený celek, který byl proveden mimořádně kvalitně. Mimo to je to… Číst vice »

noerf

Otázka je, zdali chceme mít několik významných a historických památek pro turisty a moderní dopravu 21. století (zejména infrestrukturu). Nebo zda z republiky uděláme zaostalé muzeum, kde se nic neopravuje, protože je to finančně neudržitelné a nové stavby nejsou, protože památky.
Jsou architekti například pan Lábus, který umí podařené rekonstrukce historických budov, ale ne všechno je efektvní rekonstruvat zejména s ohledem na stav dané stavby.

Gwann

Nejsem turista a i tak chci památky a ne jen zrovna módní novostavby. Běžte se podívat jak dnes působí a jak se udržují typické stavby konce 90.let.

Hnus na zbourání.

Paja

A přitom už by měly být vyhlášené jako památky.

jan

No Pajo, v prvé řadě by měly být řádně udržovány, bez ohledu na stáří. U nás se ale zásadně údržba neprovádí a mosty (nebo lávky, jak chcete) pak div že nepadají do Vltavy. Ale hlavně že se smějeme Italům, jaký že to mají doma šlendrián.

jan

Ten most, krom toho, že je nositelem určité estetické a techické kvality své doby, bude také po své opravě sloužit svému předchozímu účelu – tedy pěší, tramvajové a individuální automobilové dopravě. A je zde reálný předpoklad, že jí bude schopen sloužit dalších osmdesát let, bude-li provedena v dostatečné kvalitě. Lze dokonce argumentovat, že moderní městská doprava pro jednadvacáté století neznamená „individuální automobilová“ v takovém případě je dokonce ten most více než dostačující.

asdf

Máte pravdu,, že tato otázka je důležitá a bojím se že nikdy nelze najít konsenzus. Nezbývá, než posuzovat vše individuálně. V případě Libeňského mostu a infrastruktury – stávající most řeší veškerou poptávku dostatečně a není potřeba jeho rozšíření, tím pádem zde odpadá stavba nového mostu, který by řešil například soupající dopravu. Co se týče hodnoty, to je těžká otázka, nicméně nějak se to posuzovat musí, a kdyby se to posuzovalo dle toho, jakém je most stavu, mohlo by to vytvořit nepříjemný precedenc, kdy se bude nechat úmyslně chátrat některé stavby, aby se mohly pozemky pak nějak lépe zhodnotit novostabou, což… Číst vice »

Gwann

Tak že trojsky most je hezčí si dovolím nesouhlasit.

Názory jsou od toho aby se lišily, stejně jako vkus…

Paja

Tak jistě. Určitě se dá akademicky debatovat o tom jestli je hezčí pohledovej beton (kterej je neuvěřitelně trendy) nebo obložení dřevem. A pak se taky dá jít k lidem domů a podívat se kdo má zdi z pohledového betonu a kdo obložené dřevem.

XXXD

Něco moderního na způsob Trojského mostu by bylo daleko hodnotnější.

Roman

Zvítězili občanské sdružení bohužel

franzJosej

hloupost vyhrala a socky

Gwann

S těma sockama se jdete bodnout. Chtěl bych vidět Vás, vaši práci, příjmy a majetek.

Zdá vyhrála či nevyhrála hloupost se ukáže. Od profesora stavare mám potvrzené že to opravit jde. Jak dlouho to vydrží, uvidíme. A kolik to bude stát, o tom už nemluvě.

Gwann

Občanské sdružení kandidovalo a vyhrálo. Ze Vám se to nelíbí, jen Vás problém. To je demokracie. Já je volil a tleskam jim.

franzJosej

spis hloupost a populismus.. scheinherr

Gwann

Sef-populista sedi ve Strakovce a snad již brzy ve Vinaricich či na Ruzyni, ne na Mafianskem náměstí.

Georg

neni nad to si za tri milardy koupit neco, na co vam nikdo strizlivy nemuze dat zaruku… kdyz uz tak stavba repliky, ale za velke prachy opravit podobne shnilotiny… ze statniho krev netece, ze.

Ondra

nekomentuj něco, čemu nerozumíš

Georg

ech ja jsem prave opravil jednu barabiznu, kterou jsem mel zbourat.
narozdil od pana scheinherra ovsem za vlastni…

Gwann

No a já právě nechal zrepasovat staré parkety a dveře. Chybky se najdou, ale když to vydrželo 115 let, tak to přece neznicim a nenahradim nějakým plastovo-laminatovym hnusem.

Paja

A proč by se to nedalo nahradit třeba dřevem co? Kdo říká že náhrada za parkety musí ausgerechnet bejt plovoučka z hobbymarketu? Trochu omezené myšlení ne?

Petr

V článku se taky píše: „Samotná rekonstrukce mostu přes Vltavu podle něj má vyjít na zhruba 400 milionů korun.“ Takže je to dodrženo.

Georg

a zbylych 2,6 miliardy jde teda kam?

David

Do předpolí mostu, které je v nejhorším stavu. Celé to soumostí je dlouhé skoro kilometr, část přes Vltavu z toho má necelých 200m

Martin

je dlouhy cca 1200m..

Petr

Most přes Vltavu, ten jediný z celého mostu, o který se bojovalo za záchranu má celkem asi 250 metrů a ten vyjde na 400 milionů. Celé soumostí má ale 1200m. Jeho součástí je dalších asi 5 mostů a jeden nový most má vyrůst namísto násepu přes celý Rohanský ostrov. Plus se píše o retenční nádrži, proplachovacím kanálu, protipovodňovým opatřením…

Georg

takze aspon predpoli se udelaji znovu?

Martin

To musi, pac to je v havarijnim stavu, vlastne zustanou oba mosty pres Vltavu (oblouky), zbytek ma byt novy…

náhodný kolemjdoucí

Takže ty fotky vyhřezávajících armatur jsou z částí, které půjdou dolů? Nebo je v takovém stavu i část, která se bude opravovat?

Jakub P

Jo, to by měly být ty dávno přesluhující provizoria na březích, který čeká demolice a znovupostavení.

Gwann

A tohle by asi za 400 mio znova nepostavili…Takže palec nahoru!

zdeva

Není důležité opravit (nebo postavit nový),ale opravovat…

PepaK

Ano, léta se kašlalo na údržbu a takhle to pak dopadá.. Pak samotná oprava vyjde víc než kdyby se o ten most město průběžně s péčí řádného hospodáře staralo

Vrabec na střeše

No snad to vydrží aspoň 20 let.

Roman

20 let nejspíš ano ale pak bude muset opět přijít rekonstrukce protože víc jak 30 let to životnost nebude mít

Gwann

A proto velká část soumosti bude nová…

Ale jo, ta nová se bude za 20 let dělat znovu. Stará po opravě vydrží. Přesně dle vzorů Hlavkuv most…cim starší, tím v lepším stavu.

Michal

No pěkně ta cena vystoupala. Doufám, že to takto nedopadne i s železničním mostem na Výtoni.

Jirka

jj, ten by se měl nahradit podobným mostem jen s kolejí navíc a se širšími lávkami a širšími pilíři. Z pohledu z boku by nikdo nepoznal rozdíl oproti současnosti.

Martin

Tak i ten bude pekna palka, kdyz zapocitace celou cast predmosti se stanici…

Petr

Most přes Vltavu, ten jediný z celého mostu, o který se bojovalo za záchranu má celkem asi 250 metrů a ten vyjde na 400 milionů. Celé soumostí má ale 1200m. Jeho součástí je dalších asi 5 mostů a jeden nový most má vyrůst namísto násepu přes celý Rohanský ostrov. Plus se píše o retenční nádrži, proplachovacím kanálu, protipovodňovým opatřením…

magor32

Došlo k tomu, co říkala původní pražská koalice. Oprava starého bude dražší, než výstavba nového. Navíc nový most by měl lepší parametry pro všechny uživatele včetně lodí. Takhle se rozhoduje, když to nemusím platit ze svého.

Juraj

No, „lepší parametry“ je relativní. Navrhované řešení se 4 jízdními pruhy by reálně zhoršilo dopravní situaci v Holešovicích, ostatně vycházelo z dávno zapomenuté myšlenky druhé, východozápadní magistrály. To přesně ta lokalita nepotřebuje.

Georg

a to je fyzikalni vlastnost noveho mostu, ze musi byt ctyrpruhovy?

Martin

Jina varianta nebyla v planu… bud 4 pruhy nebo oprava… dokonce padl i nazor, ze soucasny most by neunesl presun bojoveho vojska (zrejme dobry material z 60-70 let)…

Paja

Zhoršilo čím? Čtyřpruhovej most odnikud nikam by dle zákonů indukce (to se musí učit na nějaký Auto*Matí akademii) by přitáhnul auta z celýho okolí? A kdyby ho udělali 8 pruhovej tak by přitáhnul auta z celý Prahy?
To tak asi nefunguje.
A on ani magor32 nepsal nic o tom, že těmi lepšími parametry jsou myšleny 4 pruhy, které by tam reálně k ničemu nebyly.

Georg

presne to me napadlo. nevim, co si scheinherr dokazuje – samozrejme, ze je mozne kazdou hovadinu za bambilion a s mizernym vysledkem „opravit“, ale jestli byl trojsky most za 1,3 milardy a byla to hrozna palka, tak opravdu nevim, k cemu je tohle za trojku…

Petr

Most přes Vltavu, ten jediný z celého mostu, o který se bojovalo za záchranu má celkem asi 250 metrů a ten vyjde na 400 milionů. Celé soumostí má ale 1200m. Jeho součástí je dalších asi 5 mostů a jeden nový most má vyrůst namísto násepu přes celý Rohanský ostrov. Plus se píše o retenční nádrži, proplachovacím kanálu, protipovodňovým opatřením…

Martin

Trojsky je asi polovicni na delku, a prakticky to novy most bude, zachovaji se pouze obloukove casti..

Jakub P

Oproti celýmu soumostí Libeňáku je Trojskej na délku míň jak čtvrtina, je pravda o třetinu širší.

Martin

Ano, ma chyba…

Georg

tak to pak jo, ale nikde jsem to explicitne nevidel napsane…

Petr

V čem by měl lepší parametry pro lodě? Vždyť dnešní Libeňský most má jedny z nejlepších parametrů pro lodě ze všech pražských mostů.

Jirka

Nový most by vyšel levněji a vydržel by třeba dalších 60 let. Tento most se bude draze opravovat tak, aby vydržel dalších 20 let.

Jan

Nové mosty se snad s staví s životností minimálně 100 let.

Paja

Tak Jirka asi mluvil o realitě a ne předpokládaný životnosti. Těch zkušeností jen v Praze co se týká mostů co vydrží 100 let je bohužel dost – Trojská lávka, Libeňskej most, Hlávkův, železniční je taky na spadnutí byť je už přes 100 let

Alibaba

Právě že Jan mluví správně. Mosty se navrhují na minimálně 100 let. K tomu je ale potřebná i průběžná údržba, na ní soudruzi kašlali.
A právě ten železniční je toho důkazem, že by se po 100 letech měla vyměnit komplet ocelová konstrukce.

Paja

Jenže před 100 lety si asi pánové s buřinkami neuměli představit že budou existovat památkáři a občanští aktivisté a obě ty skupiny budou mít právo rozhodovat k železničním mostě víc než jeho vlastník.

looking4bucho

Aneb jak si opravit most za cenu dvou novych. Dekujeme!

Frantisek

Ani tři nové by ale neměly hodnotu původního. Smiřte se s tím, že už i stoleté stavby jsou občas z nějakého důvodu významnými památkami.

Thegrid

Tak hlavně že kvůli tomu rozhodnutí pak nebude třeba na mhd. Přitom nový by vydržel dalších 100 let, tento max 40.

Martin

Odkud mate tech 40 let? I v soucasnem stavu pokud by ho udrzovali v soucasnem stavu by vydrzel dalsich odhadem 30 let…
Nemyslim si, ze by mel vydrzet jen 40let,…

Gwann

Naučit se číst. Vy i další. Cca 2/3 soumosti bude nové.

Paja

Možná se nabízí otázka, proč to nestojí 30 mld. a součástí není i část MO mezi Trojou a Krejcárkem.

Jan

Co má na tom stávajícím hodnotu? Nekvalitní beton uvnitř nebo vnější vzhled? Pokud se shodneme na tom druhém, tak snad není problém postavit vizuálně identickou repliku s použitím moderních technologií, kvalitních materiálů a s výrazně vyšší životností do budoucna a zároveň s menšími náklady na údržbu. I když se Scheinherr v pražské dopravě snaží tak tímhle super drahým pomníkem přebije všechny ostatní dopravní investice a úspory a ještě na tom budeme desetiletí doplácet.

looking4bucho

Pominuli fakt ze nazory na historickou hodnotu mostu se opravdu velice ruzni a to i mezi odborniky, tak chapete ze se tady bavime o promrhanych miliardach do ucelove stavby? Tento most opravdu neni Karlstejn.

Paja

To je v pořádku, ale to není případ Libeňskýho mostu. Je prima, že je v Praze unikátní, ale i unikátní památky se někdy bourají, pokud nedostačují době nebo kvalitou. Praha je žijící město a nikoliv skanzen. Je prima, že si pan radní splnil svůj osobní sen a bude to stát jen 3 miliardy a nějaký dobrý k tomu za to co už se udělalo, podpěry, posudky atd.
Ale trochu mi to připomíná jednoho pána z Hradu a jeden sen o kanálu.

Gwann

Další dojmolog. Většina peněz by se musela vynaložit tak jako tak. Mimo jiné na nahrazení tramovych mostů, které nikdo opravovat nebude.

Širší most zde potřeba není.
Proto stačí nahradit dozile a bezcenné a opravit cenné a opravitelne

Paja

Dojmolog jste vy. Nebo my alespoň vysvětlete v čem je levnější nebo rychlejší kompletní rekontrukce zahrnující zbourání velké části soumostí?
Jak tady píše plno lidí, zpravidla je rychlejší i levnější zbourat komplet a komplet postavit. Tady jde jen o osobní angažovanost pana radního, kterej si na tom postavil svůj program.

Jiří Kocurek

Tímhle způsobem by nebylo v Praze možné provést spoustu věcí. Například založit dva pilíře Karlova mostu na kesonech. Muselo by se ponechat původní pilotové založení, které se ukázalo jako nesotačující, když povedeň v roce 1890 most strhla. Rovněž by ty dva pilíře nesměly být o 1 metr užší než původní, argument propustnosti pro povodňový průtok by byl smeten ze stolu.

Nestalo se tak, 2 pilíře Karlova mostu mají odlišné technické řešení i rozměry. Jenom to není vidět.

Gwann

Tohle je akce pozdního 19.století. Kdy jim nevadilo bourat dochovane romanske palace a kostely.

Tímto obdobím bestia triumfans se neridme. Staré Prahy, ale i Brna a dalších měst je nenapravitelna škoda. 500+let vývoje zničili za 20let…

Paja

No a konzervací se to zlepší. Už teď je centrum Prahy skoro mrtvý, protože místní odsud zmizely. A pokud bude všechno památkově chráněný nejen na Praze 1 a 2 ale i na 3,4,5,6 tak v hranicích velké Prahy brzo nebude žít nikdo kromě lidí na sídlištích.
Bude to krásný skanzen, nad kterým budou historici architektury plesat a do budoucna tam zakážou vstup každýmu, aby jim to neničil (ála naše NP).
Fakt super 🙂

standa

Příspěvek smazán pro vulgární slova

Tomáš

Nesouhlas se dá vyjádřit i slušně…

Jakub P

Zhruba půlku stál před 6 lety Trojskej most. Taky je kombinovanej pro tramvaje a auta, délku má míň než čtvrtinovou… Obdivuju vaši jistotu, že by se dneska dal za stejnou cenu jako u Trojskýho mostu pořídit most víc jak čtyřikrát delší…

looking4bucho

Tento most se mel bourat a stavet novy jiz v r. 2008. Takze pokud Vam jde o ceny v ruznych casovych obdobich, tak se mozna nebavime o dvou, ale o trech novych…

jkjk

No jestli zvládnete za 1,45 mld. starý most zbourat, nový most naprojektovat, získat stavební povolení, postavit provizorní most (pro inženýrské sítě a pontonový pro dopravu), postavit nový most (780 m) + dalších 400 metrů nové komunikace + křižovatku + retenční nádrž a proplachovací kanál, hned se hlašte na TSK!

Paja

A ta retenční nádrž musí být součástí mostu?

Petr

Retenční nádrž není spjatá s mostem, ale spolu s proplachovacím kanálem se nachází v dotčeném území. Buď by se dělaly jako samostatné investice, což by vyžadovalo vyšší finance a negativní důsledky stavby, anebo, a to udělalo vedení Prahy velice správně, se to spojilo do jednoho projektu.

jirka

nespletli se o řád??

R2R2

30 miliard by bylo moc 😉

Poudy

To snad není možný na jakou částku to postupně vyrostlo…

Jirka

Oprava většinou stojí více než postavit něco nového.

Jan

To ano, jenže o kolik? Pan radní za dopravu se teď chlubí, že je most v lepším stavu než se zdá a přitom cena za opravu vyrostla během pár let na víc než trojnásobek odhadovaný ve zprávě Kloknerova ústavu. A to jsme teprve u zadání soutěže.

Petr

Most přes Vltavu, ten jediný z celého mostu, o který se bojovalo za záchranu má celkem asi 250 metrů a ten vyjde na 400 milionů. Celé soumostí má ale 1200m. Jeho součástí je dalších asi 5 mostů a jeden nový most má vyrůst namísto násepu přes celý Rohanský ostrov. Plus se píše o retenční nádrži, proplachovacím kanálu, protipovodňovým opatřením. Takže cena není vyšší z důvodu opravy.

Jan

Taky by mě zajímalo o kolik to prodraží ta snaha nechat ho po celou dobu otevřený pro pěší a cyklisty. Za mě je lepší to uzavřít a udělat vše co nejrychleji a najednou. Pěší a cyklisti můžou s klidem použít přívoz, místo trojské lávky to zvládali i necelé tři roky.

Peeetr

To tolik neprodražuje, je to tam hlavně jako poslední populistický argument pro rekonstrukci místo bourání. Ale i nový most by se dal nakonec stavět hned vedle, a pěší dopravu s koly taky udržet.

Petr

Hned vedle se jen tak nic stavět nedá, nejen, že to není v územním plánu, ale z obou stran stojí výškové budovy 😉

Jiří Kocurek

Je sice dost široký, ale nejsou to dva mosty vedle sebe. Napříč je to spojitá deska. Mno při přerušení provozu tramvají a automobilů nad 3,5 tuny by to neměl být problém provozovat pouhou 1/4 mostu, 1/4 mít zabranou jako staveništní komunikaci a zbytek ve stavbě. Nicméně stavbu to prodlouží.

Jakub

a mame porovnani kolik by stalo vybudovani noveho mostu ve stejne delce 1,2 km vcetne projektovych praci? Trojsky most ma 262m – stal 1,3 mld. Tady se bavime o unikatnim mostu v delce1,2 km, ktery nikdy nikdo neopravoval a cena za Design and Build je necele 3 mld. Mne to teda nejak prehnane neprijde..

Jirka

1,2 km je délka celé ulice Libeňský most od Manin až po Palmovku. Ve skutečnosti se jedná o mosty o délce :
337 m
25 m
40 m
Zbytek je na terénu.
V podstatě se řeší jen ten 337 metrů dlouhý most, z kterého je nad vodou 160 metrů.

Petr

A ten dle článku vychází na 400 milionů.

Y.K.

Ne. U mostu přes Vltavu se řešilo co s ním, ale opravovat se bude celé soumostí. Ostatně zrovna ty ostatní mosty jsou v nejhorším stavu.

269 má hlavní most (ten kubistický) a nad řekou je víceméně v celé délce
+ 43 m dlouhý železobetonový most o dvou polích
+ 13,4 m klenutý most
+ 13, 4m rámový betonový most o jednom poli
+ 115 m klenutý most přes původní rameno Vltavy
+ 19,5 m novější most přes Octářovu ulici