Na opravenou trať v centru Olomouce se v sobotu vrátí tramvaje
Tramvaj EVO 1/o v Olomouci. Foto: DPMO
Opravy probíhají od jara, zkomplikovala je pandemie koronaviru.
Opravy probíhají od jara, zkomplikovala je pandemie koronaviru.
Interval 36 minut – tak to se určitě skvěle vymýšlejí návaznosti. Ale oni vlastně v Olomouci asi nic takového ani nemají, tam se odkudkoliv kamkoliv jezdí buď přímou linkou, nebo ničím.
Překážka bránící hustějšímu intervalu spíš bude nedostatek obousměrných tramvají.
To je sice pravda, ale neomlouva to to vikendove neprovozovani linky 5. Nejvetsi prekazkou v olomoucke MHD vzdy byla neochota mesta zaplatit trochu „luxusu“ navic.
Tady nejde ani tak o hustotu intervalu, jako o jeho nekulatost. Pro proklady a návaznosti je optimální taktová doprava ve stále se opakujících časech, tedy pokud možno skladebných do celé hodiny. Je fakt, že druhá mocnina šesti aspoň není prvočíslo a šlo by to nějak kombinovat třeba s šestiminutovým nebo dvanáctiminutovým intervalem jiné linky, ale přece jen je praktičtější takt po 20 nebo 30 minutách, v pražské noční dopravě dlouhou dobu fungoval i čtyřicetiminutový, který se prokladem mohl krátit na dvacet minut.
Pokud chcete v centru interval posílit na 12, na Trnkově něco s tím nenásobného těžko otočíte. Podrobněji jsem to popisoval na k-reportu.