LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Na opravenou trať v centru Olomouce se v sobotu vrátí tramvaje

Tramvaj EVO 1/o v Olomouci. Foto: DPMOTramvaj EVO 1/o v Olomouci. Foto: DPMO

Opravy probíhají od jara, zkomplikovala je pandemie koronaviru.

Zpět na článek
5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bob

Interval 36 minut – tak to se určitě skvěle vymýšlejí návaznosti. Ale oni vlastně v Olomouci asi nic takového ani nemají, tam se odkudkoliv kamkoliv jezdí buď přímou linkou, nebo ničím.

V. K.

Překážka bránící hustějšímu intervalu spíš bude nedostatek obousměrných tramvají.

Tady na Moravě

To je sice pravda, ale neomlouva to to vikendove neprovozovani linky 5. Nejvetsi prekazkou v olomoucke MHD vzdy byla neochota mesta zaplatit trochu „luxusu“ navic.

Bob

Tady nejde ani tak o hustotu intervalu, jako o jeho nekulatost. Pro proklady a návaznosti je optimální taktová doprava ve stále se opakujících časech, tedy pokud možno skladebných do celé hodiny. Je fakt, že druhá mocnina šesti aspoň není prvočíslo a šlo by to nějak kombinovat třeba s šestiminutovým nebo dvanáctiminutovým intervalem jiné linky, ale přece jen je praktičtější takt po 20 nebo 30 minutách, v pražské noční dopravě dlouhou dobu fungoval i čtyřicetiminutový, který se prokladem mohl krátit na dvacet minut.

Jva

Pokud chcete v centru interval posílit na 12, na Trnkově něco s tím nenásobného těžko otočíte. Podrobněji jsem to popisoval na k-reportu.