Na opravenou trať v centru Olomouce po několikaměsíční pauze opět vyjedou v sobotu tramvaje. Kvůli stavbě mostu na Masarykově třídě ale pojedou zatím pouze na Žižkovo náměstí a zpět.
Tramvajová linka číslo tři bude jezdit mezi zastávkami Trnkova a Žižkovo náměstí v pracovních dnech ve dvanáctiminutovém intervalu a ve dnech pracovního klidu jednou za 15 minut. „Linka číslo pět bude vedena ve své trase v pracovní dny v intervalu 36 minut, ve dnech pracovního klidu nebude provozována. Jízdní řády ostatních tramvajových linek a celá organizace tramvajového provozu zůstávají beze změny,“ uvedla mluvčí Dopravního podniku města Olomouce Martina Krčová.
Dočasná konečná bude na Žižkově náměstí
Náhradní autobusová doprava na lince X nebude od soboty v provozu. Naopak bude posílena autobusová linka číslo 13, která zajišťuje dopravní obslužnost škol a firem v okolí Žižkova náměstí. „Linka bude nadále provozována pouze v pracovních dnech,“ upozornila Krčová.
Dočasnou konečnou zastávkou pro tramvaje jedoucí přes centrum města bude Žižkovo náměstí. Volný průjezd tramvají až k hlavnímu nádraží bude možný až v polovině roku 2022, kdy má být otevřen nový most na Masarykově třídě.
Rekonstrukce ulice 8. května byla zahájena na jaře. Dělníci tam opravili tramvajovou trať včetně trolejového vedení, vozovku, vjezdy, chodníky, veřejné osvětlení a také inženýrské sítě. Oprava probíhala v úseku od křižovatky ulic Pekařská, Zámečnická a Opletalova až po zaústění ulice do náměstí Národních hrdinů. Stavební práce na jaře zkomplikovala epidemie koronaviru, kvůli které byla oprava ulice pozastavena.
ČTK
Interval 36 minut – tak to se určitě skvěle vymýšlejí návaznosti. Ale oni vlastně v Olomouci asi nic takového ani nemají, tam se odkudkoliv kamkoliv jezdí buď přímou linkou, nebo ničím.
Překážka bránící hustějšímu intervalu spíš bude nedostatek obousměrných tramvají.
To je sice pravda, ale neomlouva to to vikendove neprovozovani linky 5. Nejvetsi prekazkou v olomoucke MHD vzdy byla neochota mesta zaplatit trochu „luxusu“ navic.
Tady nejde ani tak o hustotu intervalu, jako o jeho nekulatost. Pro proklady a návaznosti je optimální taktová doprava ve stále se opakujících časech, tedy pokud možno skladebných do celé hodiny. Je fakt, že druhá mocnina šesti aspoň není prvočíslo a šlo by to nějak kombinovat třeba s šestiminutovým nebo dvanáctiminutovým intervalem jiné linky, ale přece jen je praktičtější takt po 20 nebo 30 minutách, v pražské noční dopravě dlouhou dobu fungoval i čtyřicetiminutový, který se prokladem mohl krátit na dvacet minut.
Pokud chcete v centru interval posílit na 12, na Trnkově něco s tím nenásobného těžko otočíte. Podrobněji jsem to popisoval na k-reportu.