Na Opatově vyroste parkovací dům za 660 milionů, postaví ho BAK, Metrostav a Geosan
Vizualizace parkovacího domu Opatov. Pramen: Město Praha
Nový parkovací dům pojme téměř 500 aut, součástí stavby bude i navazující park.
Docela nesmysl vzhledem k tomu, že na Praze 11 nejsou modré zóny, takže motivace platit za takovéhle stání bude malá…
Že nejsou dnes, znamená že nebudou nikdy? Navíc P+R nemusí být jen o modrých zónách.
To musí být bohatý investor, že se mu to vyplatí.
Překvapuje mě, že se pokoušejí o „unikátní dopravní stavbu.“ Parkovací dům má být typizovaná modulární stavebnice s minimálními náklady. Takové typizované domy nemusejí působit nikterak zle a v naprosté většině lokalit na pražské periferii by vypadaly lépe než okolní sídlištní zástavba. Pokud by se jim podařilo zadat zakázku na několik domů současně, a že taková akutní potřeba tu je, tak by mohli srazit cenu natolik, že by se dům z parkovného někdy možná i zaplatil (což by měl být žádaný stav).
Pokud na Opatově, tedy teritoriálně na příjezdu po D1 je „nedostatek parkovacích míst v této lokalitě“, pak by mne zajímalo jak nazvat situaci na příjezdu po D5, kde dnes zbylo jediné P+R a to je miniparkoviště Zličín I+II, které je 100% plné do 6:30. Když se podíváme zpět, pak P+R Radlická bez náhrady zrušeno, na místě stojí centrála ČSOB, P+R Nové Butovice převedeno fakticky do volného režimu, opět bez jakékoliv náhrady. Nedostatek míst je na všech příjezdech, ale různé kategorie. Nemám problém odstavit auto na P+R a pohybovat se po Praze VHD, problém je kam s ním. Praha je v… Číst vice »
Naprosto přesné shrnutí
Staví se P+R v Butovicích, připravují se velká parkoviště poblíž nově budované zastávky metra Depo Zličín. 🤷♂️😏🤷♂️
1.) P+R Butovice je další výsměch Prahy zbytku republiky, 50% kapacity bude blokováno rezidentům. Je to pak vůbec P+R? Těch 200 míst bude zaplněno cca v 6:45 a do 15:30 si nikdo další ani neťukne. 2.) Vaše „připravují se“ velká parkoviště kdesi na poli (depo Zličín) je dobré říci, že kupříkladu Radlická radiála „se připravuje“ v režii pražského magistrátu a x dalších institucí cca 45 let. Jaký bude interval metra mezi Depem Zličín a dnešním Zličínem? 15-20 minut? Těžko se v této zem i najde neschopnější město, nežli je Praha. Stávající povolební vyjednávání jsou toho křišťálově čistým důkazem.
Jak vám v dojíždění do Prahy pomůže okruh?
Mimochodem, metro D je plánováno v části Prahy, kde oba okruhy už dávno jsou. Tj. tak nějak víme, že okruhy dopravu po Praze nijak nesnížily, naopak z okruhu se chce sjet do města.
Praha, město, kde stavíme sociální bydlení pro auta, ale ne pro lidi, protože to je komunismus.
Když firma BAK loni stavěla P+R v Brandýse nad Labem, tak cena za 1 parkovací místo byla cca 440 tis. Kč. Přestože je tu inflace, tak navýšení na 1,33 mil. Kč za 1 místo bude způsobena asi něčím jiným. Jednak účast jedné dcery Metrostavu a Geosanu (obě společnosti mají pestrou minulost v oblasti manipulace zakázek) a pak také pražský příplatek a poplatek za správný výběr 🙁
Nejdříve je tam potřeba zkapacitnit křižovatku a odstranit kruhový objezd na Šeberov a odstranit kolony co tam už jsou a pak teprve stavět něco co další auta natáhne!
Kruháč na Šeberov je úlet, kapacitně je tak 3x nedostatečný. Snad by pomohlo SSZ, které by alespoň poptávku ze všech směrů rovnoměrněji usměrnilo.
Tam se uplne nestoji kvuli kruhaci na Seberov, ale spise kvuli ucpanemu kruhaci na Kunratickou spojku. Pak to stoji az na Seberov kruhac a lidi co jedou ze Seberova do Chodov Office parku nemaji jak kruhac opustit.
Jsem docela zvedav, jestli nekdy bude zausteni D3 a nova kunraticka spojka co magickeho udelaji s temi kruhaci.
Ocekaval bych, ze to postavi primo nalepene na metro Opatov, nebo na miste toho venkovniho parkoviste, pripadne jinde pobliz. Mista je tam vsude dost. Ale oni to postavi na miste zemniho valu se vzrostlou zeleni, takze zelen na dalsi roky nebude a do metra to bude tak 300m. No to mi hlava nebere, kdyz se stavi za temer tri ctvrte miliardy, proc to neudelat komfortni.
Naprostý souhlas, od začátku nerozumím tomu, proč to není na místě současného povrchového parkoviště. Je to škoda.
Zemni val se musí odstranit, tedy práce navíc a samozřejmě i spousta peněz navíc. Proč šetřit peníze města, když provize může být o dost vyšší 😉
Pro odpověď se stačí podívat na majitele pozemků – město může stavět jen tam, kde je vlastníkem. Navíc tohle bude aspoň blízko křižovatky a těch pár stovek metrů snad lidi dojdou, stejně jako na ČM, DH a dalších P+R, které nestojí bezprostředně u zastávky MHD.
No, spíš než ta zeleň, která na tom valu není ledajak udržovaná je větší výsměch to, že to postaví přímo pod okny seniorů z Pečovatelského domu.
Opravdu mě dostává spojení „vznikne park“. A co je tam teda teď, ta zelená plocha s lavičkami?! A taky pochybuji, že na tu horní zelenou plochu budou ti senioři chodit po těch betonových schodech s holemi, berlemi, chodítky a vozíčky… Do toho výfukové zplodiny… To se fakt povedlo – tady si MČ pod vedením Jiravy (ANO) a Dohnala (piráti) protlačila svoje (i proti petici)…
Nelze než souhlasit. Tato stanice si zaslouží kompletní rekonstrukci. Popravdě nevím, jestli je ta nadzemní část spíš budova nebo most, popřípadě něco mezi tím, ale ten podchod si také zaslouží opravu nebo přestavbu. Mohli to udělat rovnou a rozšířit to na jednu nebo druhou stranu a nalepit k nádraží parkoviště a případně další služby. Pokud chtějí dělat zelenou strechu, tak by ani nevadil zábor části opravdu rozsáhleho parku.
Hned u toho metra se bude stavet novy office park. Navic primo nad tim parkovistem rekonstruuji hotel/ubytovnu na byty. Na velmi preplnem miste tak brutalne vyroste poptavka po parkovani u rezidentu.
Takovych parkovacich domu by tam melo byt vyrazne vic.
Je mi teda lito, ze kdyz uz se stavi takhle treba obchodaky, ze neni pozadavek od mesta na nekolik stovek P&R mist.
Tak ještě řidiče motivovat, aby to využívali. Nové P+R na Černém Mostě je prý využito z třetiny a dojíždějící stejně blokují sídliště.
No…, já to tedy beru, neb jsem typickým uživatelem tohoto mechanismu a upřímně bez Chodova bych Prahu nedával. Pravdou je, že nedojíždím denně, ale občas do „Práglu“ musím a na výlet 1x ročně s kochačkama z okna vlaku to není. S VHD dávám centrální Prahu z baráku, když to klape, tak za 4,5 hod. Autem za 2 a čtvrt. Samozřejmě za stavu, že vše nějak běží normálně. Obě strany mohou mít exces – dva jugoši s melouny po celém benešovském exitu, či stržená trolej před Kolínem. Takže, pro hodně z nás co přijíždí po D1 to bude fajn, protože nebudeme… Číst vice »
Tam se stejně nevejdete… Byly by potřeba stovky tisíc P+R míst v podobných domech a to je nereálné.
No tak se podívejte na https://www.tsk-praha.cz/wps/portal/root/aktualni-doprava/parkoviste/x Právě teď (2.11.2022 9:33) je tam z 866 míst volných jen 78, tedy je plné z 90%.
Tak zpět, omlouvám se, to je jiné parkoviště, v parkovacím domě je 386 volných, tedy je plné z 55%
Kde prosím vidíte Černý Most 1?
Patrová parkoviště patří do měst, ale uvnitř. Na okrajích je to příšerné plýtvání penězy, když se to dá umístit za zlomek ceny na pole pár set metrů dál, a prodloužit tam jednu zastávku autobusu.
Jako by pole nemělo žádnou hodnotu…
V sirsim okoli toho mista bydli vic lidi nez v nejake olomouci.
v okruhu 2km bydli vic lidi nez v Plzni – touhle optikou je pole zbytek republiky.
Vim, ze neco malo z ceny padne na ten park. Ale stejne uz je to hodne pres milion za 1 misto. Kolik promile aut z tech, ktery tam zaparkujou, bude mit takovou cenu? A kolik procent se za ziivotnost toho parkoviste vrati na platbach za parkovani. IAD je proste nejvic dotovanej zpusob dopravy ve mestech a okoli…
Životnost garážového domu je delší, než průměrná životnost auta. A k tomu tvrzení máš nějaká konkrétní čísla?
„řidiči jsou velkými finančními podporovateli státu. Stát za rok 2019 inkasoval na spotřební dani z paliv, dálničních známkách a mýtu přes 109 miliard korun…“ zdroj: https://autobible.euro.cz/ridici-statu-odvedou-109-miliard-rocne-do-silnic-se-nevrati-ani-polovina/
To bohuzel zdaleka nestaci na celkovy naklady IAD zpusobeny. Coz fakt ani zdaleka nejsou jen silnice.
Tak silnice neslouží jen IAD, jak z tvého příspěvku mylně vyplývá. Takže raději napiš nějaká čísla, ať se bavíme konkrétně.
Ano,slouží i kamionům natahání stejného zboží proti době
Oprava: proti sobě.
Můžete si při tom vašem hloubání o dotované dopravě, pane Jakube, také lehce zjistit, kolik desítek miliard stát ročně utopí v drážní černé díře a kolik drobných se z toho státu vrátí.
Buďte šťastný za odlehčení pro silnice, za to, že ještě ne všichni jsou závislí na autě.
Silnice slouží i pro MHD, základní služby státu a obce apod. A slouží dost často i cyklistům. Takže dávat rovnítko mezi náklady na silnice a IAD je totální nesmysl.
To řekněte autobibliofilům z Eura.
Ne tak docela, kolik jezdí sanitek, hasičů a kolik ostatních?
I kdyby tam jela jen jedna sanitka za den, tak porad ta jedna jedina sanitka potrebuje silnici. Po polnacce pojede o dost pomaleji. Krome sanitek tu ale mame i popelare, rozvozy jidel pro duchodce, pecovatelskou sluzbu, servisy a zasobovan, postu a jine dorucovatele… Proste i kdyby nejezdilo jedine osobni auto, tak silnice budou stejne vsude potreba. Usetrilo by se pouze na vicepruhovych komunikacich, ty by nebyly potreba.
Jak bys jinak řešil sanitky, hasiče a policii, kdyby IAD a silnice nebyly. Letecky?
Já jsem rád, že jsou. Využije se synergie infrastruktury. Což jí zlevní. Ale tento argument se ti asi blbě čte…
A teď kolik z toho jde do pokladny Prahy – nic 🙂
Za jakou cenu pro okolí?
Řidič jsou velkými příjemci městských i státních dotací. Náklady na údržbu jednoho místa na ulici vycházely v Praze kolem 7000 Kč, za parkování platí v Praze směšných 1200. V parkovacím domě platí návštěvník 50 Kč za den, což je skoro cena za hodinu v modré zóně, při splacení nákladů na jedno místo za 20 let by měli platit minimálně 250 za den (při 100% obsazenosti v pracovní dny). SFDI má na tento rok rozpočet 127,5 miliardy. Za to platí řidiči jen část, silniční daň přinesla v roce 2020 6 miliard při nákladu 460 milionů. Spotřební daň z paliv má doplácet… Číst vice »
To castka na udrzbu parkovaciho mista je nesmysl. Mel jsem tu studii v ruce a mela uroven prvnacka na zakladni skole. Jako zaklad byl vzat rozpocet TSK a ten zjednodusene vydelili plochou vydefinovame oblasti a nasledne vydelili poctem mist v dane oblasti. Problem je v tom, ze rozpocet TSK zahrnuje i udrzbu zelene po celem meste, zimni a letni udrzbu silnic a chodniku, udrzbu mostu a lavek a spoustu dalsich veci. Na parkovaci mista z toho rozpoctu jde jen zlomek. Mozna ta studie byla drazsi nez rocni naklady na udrzbu vetsiny parkovacich mist v Praze 😉
Mimochodem, koukal jsem do zákona návrhu rozpočtu na příští rok, 2023. Výběr ze spotřebních daní z minerálních paliv je plánován těsně pod 70 miliard korun. To je při současné inflaci směšné (ta daň se s inflací nezvyšuje, ale naopak). SFDI už musí vydávat dluhopisy.
A to tu daň platí i motorové vlaky a autobusy a jak udává název „minerální paliva“, nejsou to jen paliva na provoz aut, ale i na další účely…
https://www.finance.cz/dane-a-mzda/dph-a-spotrebni-dane/spotrebni-dane/mineralni-olej/
Kolik se vrátí na tom, že nebudou jezdit po městě?
Nic se nevrátí, místo po městě zaberou jiná, další auta. Takže vy výsledku jich bude víc.
To je problém „pražských“ cen. Už když se stavělo nové P+R na Černém mostě, tak cena za jedno místo byla minimálně dvojnásobná oproti ceně o kus dál (myslím v Brandýse nad Labem). Prostě v Praze se umí „dobře“ vybírat vhodné místo a následně soutěžit 😀 Pořád jsou na pozadí nějací šíbři a jen se mění podle aktuálního politického obsazení magistrátu.
32 kol?! tak snad to bude formou nějakých cykloboxů. Na tohle se hodně těším!
Za 660 Mega mohlo být 60 cyklovezi. Zhruba jedna do každého puvodniho okresního města.
Což u mě vyvolává litost. Teseni rozhodně ne.