Na okruhu začalo testování nových vlaků pro Británii
Nová dieselová jednotka CAF pro Birmingham. Pramen: West Midlands Trains
Dva zahraniční výrobci začali v těchto dnech na okruhu VÚŽ v Cerhenicích u Velimi s testy nových vozidel pro Velkou
Ach, ta úporná snaha Britů dbát na tradici „staré, dobré Anglie“ a vyrábět v jejím duchu hnusné autobusy, taxíky a vlaky… Čekám, kdy v záchvatu nostalgie opráší design letadla Comet 🙂
A mohl by jste vysvětlit, jak jinak si teda představujete vlak (ucelenou jednotku), která by vyhověla jejich tratím?
Nebo si maj na vaše přání předělat celou železniční síť?
Bohužel jako první průkopníci ve stavbě tratí a provozování železnic mají průjezdný průřez oproti většinové Evropě menší, nástupiště vyšší a s toho plyne ten pro nás nezvyklý tvar (řez) vozu.
Však to jen potvrzuje ten jejich „nostalgický progres“. Nebo chcete tvrdit, že s tím nemohli od dob vlády královny Viktorie nic udělat?
No, zbavovat se vysokých nástupišť, to by byla opravdu ptákovina, protože lepší řešení neexistuje a pokud chtějí mít spojené jednotky průchozí, jako že se to mnohde považuje za automatické, tak holt čela budou vypadat jak vypadají. Funkčnost na prvním místě.
Přeprofilovat celou síť je finanční nesmysl a nedělá to nikdo (jen přerazit tunely by bylo zajímavé).
A používají tu průchodnost celé soupravy v praxi? Já se v Anglii nikdy nesnažil dostat z jedné DMU do druhé, takže nevím. Jinak s nástupišti naprostý souhlas. Vzhledem k jejich průjezdnímu profilu nehrozí patrové vozy, takže odpadá (německé) dilema jak lézt do spodního patra. Potom jsou vysoká nástupiště jako v metru logickou volbou.
S patrovými vozy si některé studie pro dopravu v Londýně zahrávají. Potřebují ještě větší kapacitu než 400m jednotky co jezdí skrz Londýn. Viděl jsem na internetu i náznaky typových výkresů, samozřejmě tam byly schody do obou pater (nahoru a dolů), a uspořádání sedadel 2+1 (taky v obou patrech), a průchozí výška nepřekročila 2,0m, takže někteří basketbalisti by se bouchali o strop.
I v Japonsku se někdy leze po schodech dolů u patrových vozů (spíše vyjímečných), ale angláni na to nemají zrovna vhodný profil. 🙂
Jo, pokud vím. Dopravci, které to nebere, objednávají jednotky bez přechodů na čelech (možná méně počítají se spojováním).
Vzhledem k rozsahu sítě to už tenkrát bylo určitě finančně náročné, a ještě bych řekl, že tehdá před 70 lety je to netrápilo.
Jinak souhlasím i s vyjádřením od Y.K.
Mám celkem výhrady k designu panterů, ale v porovnání s tímto bastlem jsou to krásné vlaky.
Jako strojvedoucí bych ocenil „dokonalý“ výhled na trať.
Řekl bych, že v provozu bude ta harmonika zmačknutá a nepřekáží výhledu „křížem“. Aspoň teda dle zkušeností s jinými vozidly v UK.
Ve stanici to asi bude docela otrava, ale na širé trati to zas takový problém není, ne? Ale za jízdy člověk asi spíš stejně kouká „dál“ před sebe a tam mu zřejmě ten přechodový měch do výhledu zasahovat asi nebude. Výhled z podobně řešené řady 387: https://farm5.static.flickr.com/4337/35975091240_eaf7c43fc5_b.jpg
Fíra sedí vlevo, takže ve stanici to zas taková otrava nebude 🙂
Jasně, tohle z druhé strany, stanoviště je vlevo, jak říkáte. Šlo mi spíš o ilustraci rozhledu na trať.
Mimochodem, ne všechna nástupiště jsou vlevo, čili si to můžete představit jako případ příjezdu k ostrovnímu nástupišti. Pak na něj vidíte z toho „svého“ okna asi takhle.
Tohle je jedna z parních mašin s dobrým výhledem na trať:
https://www.youtube.com/watch?v=SW6mOqf2qj8
Oproti tomu takový Štokr:
https://www.youtube.com/watch?v=9AWrpLt8TMw
… a přesně z tohoto důvodu porušili §1 a vyrobili cab forward mašinu.
Ta je ale škaredá… Čela s přechodovými měchy obvykle moc krásy nepobrala, ale tohle ještě horší než průměr. Ty přechody se používají v Británii jen pro služební účely nebo se tudy u spojených jednotek trousí i cestující?
Jak to, ze ti Japonci jsou v Britanii tak aktivni…
Něco koupili v Itálii a tam to vyrábí a navrhují… Už je to nějaká doba.
Hitachi koupilo AnsaldoBredu, která teď hodně dodává do UK, kde i má závod v Newton Aycliffe.
Ne AnsaldoBredu, ale Ansaldo STS.
Výroba kolejových vozidel někdy spdala pod Ansaldo STS? Já tedy AnsaldoBredu (vozidla) a Ansaldo STS (zabzař) vnímám jako sesterské společnosti.
Jací japonci? CAF a Bombardier jsou z evropského kontinentu.
Jako že ve West Middlands Trains mají podíl japonské železnice JR East a Mitsui – japonský konglomerát. Někde holt investují Japonci, my se musíme spokojit s činskými investicemi do TV Barrandov.
Ještě vídávám, že zakázky v UK vyhrává též Hitachi. Ti patři do toho konglomerátu Mitsui?
Ne.
Bombardier je kanadský.
Ano, Bombardier je Kanada, CAF – Spanelsko, ale JR East a Mitsui jsou Japonci…
Mitsui je firma jako blazen,… https://www.mitsui.com/jp/en/company/index.html