Na novou trať z Barrandova do Holyně vyjela první tramvaj, měřicí vůz pomeranč
Měřicí tramvaj na trati Barrandov - Holyně. Autor: Dan Šabík, DPP
Za rok by měla začít stavba zbývajícího úseku do Slivence, který bude ukončen smyčkou.
Náměstí Olgy Scheinpflugové – to je snad za trest
Na konečné by stačily 2 výhybky, když je to provizorium na rok tak dáme 4… peníze jsou… Také ty sloupy zakončujíci trolejové vedení nebudou při dostavbě ale vůbec vadit.
4 vyhybky umozni pohodlnejsi odstaveni dvou tramvaji a sloupy jsou na mobilnich zakadech. spis je teda pakarna ze se to nepostavilo naraz cele, kdyz je to kilometr.
To nejsou mobilní základy, ale běžné kopané.
Ty koncové rozhodně jsou mobilní, proto jsou tam ty gigantické betonové bloky ležící na základu svršku. Sloup s běžnými základy má beton pod zemí a trčí jen ocel.
Ty koncové opravdu nejsou mobilní. Čtu si technickou zprávu a o mobilních základech tam není ani slovo, tak se se mnou nehádej. Mobilní základy tam nedal ani zhotovitel. Jsou to provizorní povrchové betonové patky s provizorními stožáry. Mobilní základ vypadá úplně jinak.
No a po roce se veksličky demontují a použijí jinde – to šedou kúru mozkovou nenapadlo …. ?
Výhybky se dají vyjmout a použít jinde. Navíc to činí konečnou „bezpečnější“, třeba když nějaká tramvaj odmítne jízdu opačným směrem, tak to nezablokuje celou trať. Nějaký sloup je na konci „drátu“ nutný, jinak by trolej neměla tah a byla prověšená.
Záleží na intervalu spojů. Ve špičce je plánován interval 7-8, což by bylo s jednou obratovou kolejí dost na těsno, protože změna stanoviště KT8 zabere minimálně 5 minut. Taky je potřeba počítat s nějakou pauzou pro řidiče.
Neměla se zastávka jmenovat „Kaskády“ všude v předchozich plánech a nákresech to tak bylo psáno. Nevíte proč to změnili ???
Než to člověk vůbec řekne….
Protože leží na stejnojmenném náměstí.
Které zatím ani neexistuje 😁
Protože je to delší, špatně vyslovitelné a nikdo to nezná. Té části Barrandova se 20 let říká Kaskády a najednou tohle
Možná proto, že Kaskády je developerský název? (Ale to Spořilov taky)
V Brně třeba takhle ke konci výstavby změnili pracovní název zastávky Nová Jihlavská právě na developerský název lokality, Západní brána.
Kolik má vůbec DPP obousměrných tramvají ? Nějak nám ty nesmyčkové konce přibývají, napřed Opletalka, teď Holyně, vypuknout má prodloužení do Libuše. K tomu užití Kaliforňanů při rekonstrukcích …
Libuš snad bude s provizorní smyčkou.
A zapomněl jsem na Pankrác.
Na Pankrác by spousta lidí zapomněla ráda…
No kdyby se to prodloužilo, pak už by nebyla úvrať potřeba…
A pak je otázka jak dále. Snad všechny nově zřizované tramvajové provozy jsou založené na obousměrných tramvajích a úvraťových konečných. Evidentně to má výhody, které převažují nad nevýhodami.
Je to berlička za to, že se nepodaří postavit smyčku nebo vratný trojúhelník, v hodně případech hlavně kvůli územnímu řízení.
Bacha, obousměrná tramvaj, to je potřeba dvojnásobného počtu dveří (složitost, cena, místo kde nemohou být sedačky), potřeba dvojice kokpitů …
A co je na tom složitého, ten cenový rozdíl je jaký ? U vlaku to nevadí ? Lokomotiva má taky dvě stanoviště. O kolik by byla levnější, kdyby měla jen jedno ?
U tramvaje je obousměrnost citelná. Proto jich je v Praze jen pár desítek.
U vlaku bývají nástupiště po obou stranách, střídavě se vystupuje na jednu, nebo na druhou stranu. A lokomotivy s jedním stanovištěm existují.
No ano, částečným řešení je udělat linku která obrací na obou koncích do šturcu. 🙂 A některé jsou dočasné.
Pokud taková linka ROPIDu vyjde a bude mít smysl. 😀
Jistě, reagoval jsem čistě na potřebu vozidel. 🙂 Schválně s čím ROPID přijde.
Má jich 53 a dalších 10 v přípravě, takže na pokrytí linek 5, 19 a poloviny pořadí linky 17 pořád dostatek.
V Libuši nicméně má být bloková smyčka a ve Slivenci nakonec bude smyčka taky, takže dlouhodobě bude úvraťová jen ta 19.
V hodně vzdálené budoucnosti může být jižní tramvajová tangenta a do ní se dá 19 Pankrác zapojit.
https://en.mapy.cz/zakladni?x=14.4308592&y=50.0496004&z=14&base=ophoto&source=base&id=2242960
V hodně vzdálené budoucnosti se mohou další obousměrné nakoupit, konečně ty stávající tu nebudou na „věčné“ časy a ani o minutu déle …
Ta „šturcová“ konečná (Pankrác) má tu nespornou výhodu, že na konečné může být jen jedno vozidlo a nemůže tam docházet ke shlukování vozidel a řičičů téže linky, posunujících se po intervalech cca až 30 minut neproduktivního pobytu na smyčce …
A těch 30 minut postávání je v Praze možné vidět konkrétně kde?
No ale když se sekne, pak druhá tramvaj stojí před výhybkou a cestující hnijí (proč nemůžou vystupovat na vlastní nebezpečí, netuším).
Však oni se ještě nějaké KT8D5 na Balkáně ke zpětnému odkupu najdou.
Na Balkáně asi těžko ale třeba Brně už druhá čeká na šrotaci. A pak smlouva na odkup plzeňských.
O brněnskejch moc dobře vědí a taky o jejich stavu.. Proto z nich neberou ani ty NP články..
DPP to ví moc dobře. Kdyby nevěděl, nepouštěl by se do takových akcí. Pochybuju o tom, že jim tato zásadní věc při plánování unikla.
Přibližně 50.
Je smutné, že i takováto malá stavba jako Barrandov – Holyně musí být rozdělena na dvě substavby.
Proč je to smutné? Zástavba se zatím rozrostla jen po současný konec trati, tak nemá cenu vozit dál luft .
Jedna stavba by v očích škudlivých politiků byla moc drahá, dvě stavby budou podle nich levnější … ve skutečnosti to bude naopak, ale to politiky nezajímá, oni už u koryta buď nebudou (aby to zdůvodnili) nebo budou „jen“ v opozici a tam nemusí zdůvodňovat nic ….
Proc se umistnil ‚stary‘ typ oznacniku a ne ten novy z designove souteze? Prijde mi to zvlastni, ze ostatni mobiliar je jiz v souladu s poslednim navrhem. Dekuji za odpoved.
Novy typ jeste neni definitivne schvaleny, na Palacaku je zatim jenom prototyp ve zkusebnim obdobi
Že tam nedali trychtýř…
estetika šla do…le, některé sloupy jsou na x cm soklu, proč? info cedule je od sloupku odsazena o polovinu svojí délky, proč? to jsou ale v DPP patlalové…
Já doufal, že bude další tramvajová zastávka od Kotase, aby se dodržela řada. 😀 😛 Už nebyly peníze?
To by uz nebyly penize ani ja toaletak.
taky je dost ubohy ten asfalt na chodnikach…
Na první zastávce je žulová dlažba, na jterou navazuje zámková, na druhé zastávce je asfalt. Logiku v tom asi nehledat.
Zároveň je krásná dlažba v manipulačním prostoru pro řidiče. Také to nechápu…
…kteryzto za rok zanikne. 🙂
Logiku v tom hledat… první zastávka je v definitivní poloze, zastávka Holyně má posunutou hranu kvůli průjezdnímu profilu při jízdě přes výhybky = provizorium, které se s velkou pravděpodobností bude následně upravovat.
aha, jestli by se to lip neupravovalo kdyby to bylo ze zamkovky 🙂 ale nechci do toho kecat, dlazdic nejsem…
Až tam někdo pojede s kufrem na kolečkách, tak ten asfalt oceníte.
Možná. Nebo už byla soudnost. Nebo obojí.