cargo

Na nejstrmější železnici světa vyjedou nová vozidla

Nová vozidla pro ozubnicovou železnici na Pilatus. Foto: Pilatus.chNová vozidla pro ozubnicovou železnici na Pilatus. Foto: Pilatus.ch

Dopravce vymění až 80 let stará vozidla. Nová začnou jezdit do roku 2023.

Zpět na článek
27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Moc se mi tam líbilo. Jen ta cena 2500 Kč za zpáteční jízdenku je docela ranec 😀

Miroslav Zikmund

Existují slevy, já jsem investoval před 20 lety do HalbtaxAbo a jezdil za 50 %.

xyz

Přesto je tuto cenu ochotno zaplatit tolik lidí, že spoje ve směru špičky bývají plné i ve chvíli, kdy na nich jede maximální možný počet 5 (samostatných) vozů.

Také zaznívají argumenty, že i tak je počet lidí navštěvujících vrchol té hory až příliš vysoký s ohledem na tamní vegetaci apod. (i když pravda, tato zubačka není jediným způsobem dopravy na ten vrchol).

Dopravak

Existují i regionální síťové jízdenky, platné na všechny tratě, lodě, a mnoho muzejí….. ve kterých je mj. i tato trať …. jedna jízda pak vyjde cca na 200Kč …. (při průměrném využití).
Ne tato, ale jsou tam i oblasti, kde jízdenku na zubačky/lanovky dostanete v ceně ubytování….. takže je to pak ve výsledku levnější než jet na Ještěd nebo Pustevny…..

XYZ

Já jel zadarmo. 😛

Dopravak

Titulek není úplně přesný. Je to nejstrmější trať s osobní dopravou. Jinak ještě strmější je železnice na panamském průplavu, ještě o 10 promile strmější než tato.

BND 30

Pohledný, jednoduchý, řekl bych, nadčasový design. Prostě Švýcarsko…🥰

Miroslav Zikmund

T3 má taky nadčasový desing, lepší než hranatá KT8

BND 30

O tom se nechci přít, to je fakt.
Srovnával bych srovnatelné.
Doba zaoblená (RTO, T3, M240). doba hranatá (Karosy B a C, T5-6, KT8, M152) a doba ulítlá různými výstřelky.

Řiditel

No vidíte, do dnes tam jezdily vozy ze 30.let min. století a u nás si někdo stěžuje na vozy 40 let staré.

medical_examiner

A proč? Protože neflákají údržbu!…

Jiří Kocurek

Dokonce i 25 let staré stroje jsou totální šrot a nebezpečné vraky, které by se měly znárodnit a sešrotovat.

xyz

Kdyby jen 25leté – i jen cca 20leté Linty v provozu Arrivy jsou „totální šrot“. 🙂

xyz

To je ale hodně specifiká výjimka i na švýcarské poměry.

PetrN

Ale i ty 80 let staré vozy jsou furt lepší, než Bdt 😀 😀

Miroslav Zikmund

Kdyby jen na 40 let staré. V SRN jezdí vozy 60 let staré, leč opakovaně modernizované ….

starý dědek

Je dobře, že si nechají alespoň vzorek dosavadních vozidel: z principu = nejen kvůli případným nostalgickým jízdám, ale i z úcty k dílu předků.
Je to úžasný zážitek, a tak mi nezbývá než litovat, že se tam v tomto životě určitě už (znovu) nepodívám – ale snad to vyjde aspoň v některém z těch příštích …

xyz

„Součástí úprav je i vybudování druhého nástupiště v dolní stanici, aby se mohlo nastupovat oběma stranami a zkrátila se tak doba pobytu.“ V té dolní stanici ale jsou dvě koleje vedle sebe. Tzn. myslí se tím vybudování vnějšího nástupiště i u té druhé koleje? Pokud ano, pak by i z tohoto nástupiště byl pouze jednostranný nástup do vozidla. Nebo zřízení (polo)ostrovního nástupiště mezi kolejemi? Pozn. nyní je stav takový, že jeden konkrétní spoj může být veden i větším počtem vozů jedoucích v těsném sledu bezprostředně za sebou (může jít až o 5 vozů), kdy na dolní stanici se tato vozidla… Číst vice »

Havel

super video

Jenda-71

Tam asi už nebudou stahovací okénka 🙁

Honza

Na videu IMO jsou vidět dvoudílná okna ve dveřích, třeba bude půlka stahovací.

Kalanis

Dokonce vidím na tom modelu na 4. dveřích odpředu, že jsou okénka postahovaná.

Vít Jůza

Je libo na kliku, nebo na řemen?

Zrzek

Radši tu kliku, řemen by nemusel dlouho vydržet.

medical_examiner

Řemen by velmi rychle někdo ukradl…

Zrzek

Já to nechtěl napsat tak natvrdo.

Tomáš Záruba

Zejména když je řeč o Švýcarsku, tak ani jedno. Ale pěkně pečlivě vyvážená okna s pouze miniaturními madly vzor „puntíky“ přímo na nich, prosím pěkně. 🙂