Ono to bylo/je částečně způsobeno i infrastrukturou, kdy rekuperace do jednofázové troleje může být problém, případně krátké úseky u tramvajových tratí. A nevím jak na Rigi, ale na Zugspitze se aspoň donedávna moc nerekuperovalo a vozidla měla výkonné odporníky, protože k večeru stejně jedou všichni dolů a tudíž nejsou vlaky jedoucí nahoru, co by si rekuperovanou energii vzaly. Proto se dolů jezdilo se staženým sběračem a na troleji se dalo v denní době zároveň pracovat.
Tramvaje donedávna používaly stejnosměrné sériové motory, v brzdění fungující jako sériové buzená dynama. Napětí bylo nemožné regulovat tím, co bylo tehdy k dispozici, navíc bylo nižší než napětí sítě a do dost podstatné. Podmínkou rekuperace je to, aby napětí, do sítě dodávané, bylo naopak vyšší.
Jindra
2 let
Trochu z jiného soudku. Zatím náš web nepostřehl, že již přes týden probíhají práce na zbývajícím úseku tramvajové trati.Vratislavice _Jablonec.
Doplnil bych, že dosud byly v normálním pravidelném provozu různé motorové vozy a jednotky z let 1937 (3x), 1949 (2x), 1953, 1954, 1967, 1982 a 1986 (2x). Jsem rád, že jsem takový skanzen ještě stihnul loni navštívit.
Podobně na tom je Pilatus, kde je nahrazována desítka motorových vozů z let 1937, 1954 a 1967 (konstrukčně identických!).
Petr Suchý
2 let
Jen drobnost – „21. května 1871“ bylo spíše přesně před 151 lety.
Radomír Hanačík
2 let
Což tak opravit chyby v psaní a překlepy v článku pane Sůro. Nebo jste si ho po sobě nepřečetl? Nebo editor po Vás?
Indian
2 let
Vzhledově to připomíná vozy z Wengernalpbahn a Jungfraubahn. Technicky to bude evoluční krok, ale jinak v podstatě stejné.
Aleš
2 let
Větší okna pro větší výhledy? Jako větší než ten vlak na 9. a 10.obrázku? Kde se navíc dala otevřít až skoro na 100%?
Design naprosto příšerný a ta okna vypadají jako by bylya vyrobená ve VEB Wagonenbau v Budyšíně za soudruha Honeckera.
Nevím jestli je to nějaký bezpečnostní požadavek mít na čele dveře, ale spolu s tím jak je čelo černé a má zcela nevýrazná světla, to vypadá opravdu ošklivě, jako kdyby ten vlak někdo rozřízl a tohle zbylo. Nízkopodlažní nástup chápu, i když se jedná o dráhu vedoucí do hor, ale s tím výhledem taky nevím.
Když napadne sníh, tak při vystoupení bočními (nástupními) dveřmi na širé trati se často zaboříte do závěje. Čelními dveřmi vystoupíte na sníh upěchovaný na úroveň temena kolejnice / ozubnice.
Dopravak
2 let
Nemohu se ubránit dojmu, že nejen že z původních vozu je výhled daleko lepší, ale rovněž design byl designem a ne krabicí s WiFi.
Naprosty souhlas, design predchozi generace byl taky pomerne krabicoidni, ale byla to hezka krabice, tohle je podle me krabice vyslovene oskliva (hlavne to podivne asymetricky resene celo)…
Myslím, že to čelo je daň za požadavek na průchozí soupravu ze dvou jednotek a dost široké stanoviště zároveň. Taky se mi to moc nelíbí, ale je fakt, že nízkopodlažnost asi cestující ocení.
Určitě budou ta čela průchozí pro cestující? Je fakt že dveře jsou naproti sobě, ale moc se mi to nezdá. Jinak k tomu designu bych ještě dodal že font písma „Rigi“ na bočnici se k tomu krabicovému vozidlu také moc nehodí.
Proč Švýcarská Společnost Rigi Bahnen ?
Společnost je název firmy ?
To, že tramvaje metro i vlaky nerekuperují, jsem se divil už jako malé dítě. Kolik jich dnes toto umí (či neumí), je možná dost překvapující….
Ono to bylo/je částečně způsobeno i infrastrukturou, kdy rekuperace do jednofázové troleje může být problém, případně krátké úseky u tramvajových tratí. A nevím jak na Rigi, ale na Zugspitze se aspoň donedávna moc nerekuperovalo a vozidla měla výkonné odporníky, protože k večeru stejně jedou všichni dolů a tudíž nejsou vlaky jedoucí nahoru, co by si rekuperovanou energii vzaly. Proto se dolů jezdilo se staženým sběračem a na troleji se dalo v denní době zároveň pracovat.
Tramvaje donedávna používaly stejnosměrné sériové motory, v brzdění fungující jako sériové buzená dynama. Napětí bylo nemožné regulovat tím, co bylo tehdy k dispozici, navíc bylo nižší než napětí sítě a do dost podstatné. Podmínkou rekuperace je to, aby napětí, do sítě dodávané, bylo naopak vyšší.
Trochu z jiného soudku. Zatím náš web nepostřehl, že již přes týden probíhají práce na zbývajícím úseku tramvajové trati.Vratislavice _Jablonec.
Zatím tento web nepostřehl, že by byla podepsána smlouva. Tedy to, co nyní v úseku probíhá, jsou přípravné práce.
Váš web? 🙂
Doplnil bych, že dosud byly v normálním pravidelném provozu různé motorové vozy a jednotky z let 1937 (3x), 1949 (2x), 1953, 1954, 1967, 1982 a 1986 (2x). Jsem rád, že jsem takový skanzen ještě stihnul loni navštívit.
Podobně na tom je Pilatus, kde je nahrazována desítka motorových vozů z let 1937, 1954 a 1967 (konstrukčně identických!).
Jen drobnost – „21. května 1871“ bylo spíše přesně před 151 lety.
Což tak opravit chyby v psaní a překlepy v článku pane Sůro. Nebo jste si ho po sobě nepřečetl? Nebo editor po Vás?
Vzhledově to připomíná vozy z Wengernalpbahn a Jungfraubahn. Technicky to bude evoluční krok, ale jinak v podstatě stejné.
Větší okna pro větší výhledy? Jako větší než ten vlak na 9. a 10.obrázku? Kde se navíc dala otevřít až skoro na 100%?
Design naprosto příšerný a ta okna vypadají jako by bylya vyrobená ve VEB Wagonenbau v Budyšíně za soudruha Honeckera.
Souhlas.
Mno právě jste hodil rukavici všem milovníkům Béček. 😀
Nevím jestli je to nějaký bezpečnostní požadavek mít na čele dveře, ale spolu s tím jak je čelo černé a má zcela nevýrazná světla, to vypadá opravdu ošklivě, jako kdyby ten vlak někdo rozřízl a tohle zbylo. Nízkopodlažní nástup chápu, i když se jedná o dráhu vedoucí do hor, ale s tím výhledem taky nevím.
Když napadne sníh, tak při vystoupení bočními (nástupními) dveřmi na širé trati se často zaboříte do závěje. Čelními dveřmi vystoupíte na sníh upěchovaný na úroveň temena kolejnice / ozubnice.
Nemohu se ubránit dojmu, že nejen že z původních vozu je výhled daleko lepší, ale rovněž design byl designem a ne krabicí s WiFi.
Naprosty souhlas, design predchozi generace byl taky pomerne krabicoidni, ale byla to hezka krabice, tohle je podle me krabice vyslovene oskliva (hlavne to podivne asymetricky resene celo)…
Myslím, že to čelo je daň za požadavek na průchozí soupravu ze dvou jednotek a dost široké stanoviště zároveň. Taky se mi to moc nelíbí, ale je fakt, že nízkopodlažnost asi cestující ocení.
Určitě budou ta čela průchozí pro cestující? Je fakt že dveře jsou naproti sobě, ale moc se mi to nezdá. Jinak k tomu designu bych ještě dodal že font písma „Rigi“ na bočnici se k tomu krabicovému vozidlu také moc nehodí.