Na nákladové nádraží Žižkov už vlak nezajede ani teoreticky, SŽDC zrušila výhybku

Odbočka na Žižkov bez výhybky. Autor: Martin KubíkOdbočka na Žižkov bez výhybky. Autor: Martin Kubík

Trať na nákladové nádraží Žižkov byla definitivně odříznuta od železniční sítě. Správa železniční dopravní cesty se rozhodla, že po nedávné

99 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
libor

„uvažujeme o malém hubu pro místní městskou cargo dopravu“
Žižkov začne nově topit uhlím a mohly by to tam vlaky navážet, aby se bylo eko :))

lokodepo

ORI je, bohužel, jediná koncepce, kterou DS SŽDC má. Optimalizace rozsahu infrastruktury je v podmínkách DS SŽDC v podstatě cílené odřezávání nákladní železniční dopravy od možných zdrojů nakládky a vykládky. Bohužel podruhé – s velkou podporou odboru strategie MD…

Oldřich Sládek

No, a ŽESNAD.CZ dělá už tři a půl roku asi co?

lokodepo

Sám dobře víte, že ŽESNAD pro jednotlivé vozové zásilky nedělá prakticky nic, zajímají ho pouze hlavní tahy pro kontejnerové a ucelené vlaky. Proč taky, když se jednotlivými vozovými zásilkami zabývá pouze jediný člen sdružení, a to pouze jako doplňkovou činnost? ŽESNAD se o tuto problematiku začne zajímat až v okamžiku, kdy tento člen, popř. i další členové ŽESNADu, si JVZ vytyčí jako stěžejní činnost svého podnikání. Do té doby bude beztrestně řádit ORI a česká železnice si bude ukrajovat pouze malinký podíl z ohromného dopravního „koláče“.

Jarek

A NNŽ je „zdroj nakládky a vyklády“? Tam vzniká nebo se spotřebovává něco, co je výhodné přepravovat po železnici?

lokodepo

Asi znáte původní účel NNŽ, než jej likvidátoři železnice na přelomu tisícletí dovedli do stavu, v jakém se nyní nachází. Praha je nejen významným producentem různých produktů, ale především ohromným spotřebitelem. Rozvoz zboží po Praze nejspíše zůstane na silniční dopravě, ale proč, proboha, se skoro všechno zboží musí do Prahy dopravovat auty? Copak je těžké si představit, že do Prahy dojedou ucelené vlaky s mléčnými výrobky, minerálkami, pivem a dalším zbožím, které se dál po Praze rozvezou malými auty? Jak to ale udělat, když si kvůli bytové a kancelářské mánii cíleně likvidujeme překládací místa v Praze (NNŽ, Smíchov, Bubny, Masarykovo… Číst vice »

libor

jenže dneska ten svět funguje jinak, jinak představa je to hezká. ale dnes asi ne. tato to bylo přes 100lety

Tom

Škoda, jde ale jen o mou nostalgii, praktický význam už trať nemá.
Doufám, že na trati brzy uvidíme tramvaj.
A mezitim než k tomu dojde cyklostezku.

Brian Griffin

„…že EU nařídila že do určitého roku musí být minimálně třetina zboží převážena po kolejích a do určitého roku dokonce polovina. A naše vláda prý teď řeší jak toho dosáhnout“
Jeden způsob existuje: snížít životní úroveň obyvatelstva na stav cca před 100 lety, pak už železnice tu svoji polovinu jakžtakž zvládne.

Oldřich Sládek

Ano, do roku 2030 třetinu silniční dopravy. S klidným svědomím mohu veřejně prohlásit, že už teď je zcela jasné, že je to v ČR neuskutečnitelné. Z jednoduchého důvodu – ne, že by dopravci ŽESNAD.CZ nechtěli, ale je to vyloučeno kvůli nedostatečné kolejové kapacitě a propustnosti tratí. A to se vzhledem k časovým termínům přípravy staveb a k ohromnému množství potřeby investičních prostředků prostě nedá vyřešit.

Petr Šimral

Jemně upozorňuji (stále se na to zapomíná), že jde o 30% nákladní přepravy nad 300 km přepravní vzdálenosti…

Jiří Kocurek

Bodejť, vozit mléko z kravína do 5 km vzdálené mlékárny nově postavenou zubačkou je kravina. Zubačkou, protože stávající silnice místy dosahuje sklonu 200 promile.

Mirek

Tak tohle je taky demagogie. To se ani nikdy nevozilo. Ale je spousta přeprav na krátké vzdálenosti, které zanikly ze spoust jiných důvodů. Třeba arogance a ignorace zákazníků ČD před 10-30lety, kdy byla nákladní doprava cíleně likvidována přímo odshora, kdy aby dostali tehdejší náměstci odměny, za to jak zredukovali počet zaměstnanců, tak odmítali zákazníky a posílali je k silniční konkurenci. Vždyť kolik bývalých zaměstnanců železnic si založilo autodopravu?Takto se třeba podařilo téměř zlikvidovat kusové zásilky napříč republikou, někde víc někde méně. A nebylo to tehdy jen o nezájmu firem, dnes už tam ten nezájem logicky bohužel je. A stát prostřednictvím… Číst vice »

Brian Griffin

To má předvídatelný důsledek: ve chvíli, kdy bude na speditéry vyvinut tlak, nasekají logistická u dálnic po 290 km.

Oldřich Sládek

To máš sice pravdu, ale je to úplně jedno.

Mirek

Likvidace vleček, nezájem firem o přepravu železnicí, resp. o ekologii obecně. Kdo uvažuje ekologicky, je okamžitě prohlášen za ekoteroristu a brání prý ekonomickému rozvoji. Ale k čemu nám je celá ekonomika když s tuhle planetu sami sobě zničíme právě díky ekonomickým zájmům úzkých skupin honících se za ziskem. Stát podporuje železniční dopravu slovy, zatímco silniční činy. Proč někdo dovolí výstavbu logistických center u dálnic, zatímco napojení na železnici se za posledních 30 let dočkaly tak maximálně automobilky a tím to hasne. Část viny pak nese obyvatelstvo samo a to tím, že požaduje věci z druhé strany planety a to se… Číst vice »

Jarek

Takže na vině jsou všichni, nebo co si z traktátu máme odnést?

Mirek

Ano, taky. A proč ne? Každý nese svůj díl odpovědnosti, i když je to jen kapka v moři. Třeba tím co a kde kupuje. Pokud to snad není jasné, tak pak není co řešit, ale myslím, že každý rozumně uvažující člověk to musí pochopit.

Dalibor

Jestli ono to nebude tím, že firmy a jejich majitelé myslí především ekonomicky. A v tu chvíli přeprava v menším je vladke úplný nesmysl. Dokud nebude ekonomičtější, nebude dominantní.

Martin

Skoda nevyuzite trati, ale s tim se neda nic delat… co s vyhybkou, ktera nicemu neslouzi…
Ja bych trat vyuzil pro linku metra protazenou zizkovem do centra a na druhe strane Jarovem az do Rican…

No metro muze by vlastne i vlak, ne?

HonzaX

Metro obvykle mívá dvě koleje. Tady je jen jedna. To samé platí pro tramvaj. Místo pro druhou kolej by tam bylo (kromě viaduktu nad ul. U Tvrze), ale pozemky jsou bůhví koho …

Martin

Projdete si leteckou mapu trati, kus jsou dve koleje pak jedna, ale prostoru pro dve az tri koleje az k viaduktu u Tabora v Malesicich,… Uplne bez problemu by sel rozsirit na 2 koleje, od Malesic uz jsou 3 az na Skalku, kde dve jdou na Z.Mesto a jedna do Hostivare, opet spousta prostoru pro druhou…

Martin

Pro zacatek bych postavil tunel z hlavaku na Olsanskeho nam. a na nadrazi Zizkov a odtud dve koleje do Hostivare uz na povrchu…
Ale az pri stavbe nove ctvrti, drive to nema smysl vubec… Planovane tramvaje jsou dobre, ale Zizkov uz je docela pretizeny…
Pozemky na Zizkove uz jsou asi v rukou developera, trat ale bude porad asi patrit draze…

Ferenc Futurista

Ten Ošanský byl kdo?

Jarek

Zakladatel a první majitel Olšanského hřbitovů. 🙂

Petr Šimral

Správná volba, SŽDC chválím.
Trať je nevyužívaná, není v současnosti žádný projekt na její využití. Výhybka je poruchový prvek vyžadující častou a drahou údržbu.
Pokud by se narodil smysluplný projekt (já v něj nevěřím), dá se bez problémů vložit zpět.

LWQ

Velky kontejnerovy terminal ve stredu mesta nedava smysl. Ucel NNZ take nebyl kontejnerove prekladiste, ale prekladani zasilek z vlaku na male dodavky a ty dovezou zbozi poslednich par kilometru, kde draha nikdy nemuze dat smysl. Tento ucel by mel davat smysl i dnes – kdyz napriklad vidim zasobovani OC Smichov kamiony co nekolikrat denne v podstate zastavi provoz na Radlicke a blokuji i tramvaje. Jako rozumnou budoucnost NNZ (i trate ktera ho stale pripojuje k celostatni draze) vidim v zeleznicnim telese spolecnem pro tramvajovy a klasicky zeleznicni provoz. Zeleznicni provoz by zajistoval dopravu zbozi a cestujicich v ramci PID ze… Číst vice »

David

„Jak ti lide co tam budou bydlet (a nejde o mala cisla) budou jezdit do prace atp? Autem? Autobusem?“ Jak kdo a taky podle toho, kde kdo pracuje. Část pojede tramvají, část autobusem, část metrem (přestup na metro Želivského/Palmovka), část autem, někdo na kole, koloběžce a jiný pěšky. Metro D bude za 15 let snad v Písnici, dá-li Bůh tak i na Náměstí Míru a to je tak asi všechno. Kdo se tam rozhodne bydlet s tím musí takhle počítat a přizpůsobit se. Všem mínusářům připomínám, že toto není stav, ze kterého bych jásal, nebo ho snad i propagoval, ale… Číst vice »

Jarek

Existuje prostor, kde vaše myšlenky nemohou mít devastující vliv na okolí. (S přiloženým nákladním autem se výborně hodí i pro navrhovanou multimodalitu.)
https://www.conrad.cz/startovaci-sada-h0-piko-57111-parni-nakladni-vlak-oval-1100-x-880-mm.k247834

Juraj

Sympatická idea, avšak bohužel nepraktická. Berme to tak, že v 30. letech jednak zdaleka nebyl zavážen do obchodů tak velký sortiment zboží, a jednak neexistovala úplně dobrá silniční vozidla, takže překladiště v širším centru dávalo smysl. Dnes?! Představa, že kamion doveze zboží ze skladu někde v SČK k železnici, tam se to přeloží na vlak, ten se proplete Prahou až na NNZ, a odtud si to zase rozvezou další náklaďáky, nebude nikomu logisticky dávat smysl. Železnice je skvělá a efektivní na velké těžké náklady (komodity, auta, kontejnery), ale ne úplně na drobné zásobování citlivé na čas. Na NNZ jsem se… Číst vice »

LWQ

Souhlasim, ze za posledni stoleti se zmenilo skoro vse. To ze velko sklady nemaji povinne zeleznicni vlecky mi prijde jako trestuhodne, cest vyjimkam. Je to komplexni problem, ale naklady patri na zeleznici a ne tisice a desetitisice kamionu.

Jiří Kocurek

Zato když tam místo jednoho kamionu projede 8 až 10 dodávek, tak to bude vpohodě.

Petr Šimral

Bohužel „pravda“.
A ještě chybí fenomén „bílých“ dodávek…

Původní Pražák

Chápu správně, že vám dává smysl, že by OC Smíchov zavážely dodávky ze Žižkova?

LWQ

To byl priklad. OC Smichov by mohl mit vlastni vlecku ze Smichovskeho nadrazi napriklad.

Démon

Namísto toho, aby využili nákladové nádraží Žižkov k něčemu smysluplnému (např. nová obytná čtvrť, prodloužení tramvajové trati do Malešic) nebo jako malé příměstské nádraží. Tak se z toho udělá zase něco památkově chráněné. Tedy soudruhům důchodcům z úřadů zdar.

Poudy

Ti to tam zabily už dávno, poslední perla je změna plánu na vedení tramvaje právě středem nákladového ve stopě železničních kolejí, ale jejich přesun severním směrem po ulici Malešická. Ale pozor, nepojede se tamtudy do Malešic, nýbrž na spojovací nebo někam tam okolo Českobrodské. Ona to tam mohla být velice inovativní čtvrt 21. století. Ale to by neměl být Žižkov v Praze, potažmo v ČR a na jeho zastupitelstvu by museli sedět jiní lidé.

Juraj

Jenže Sídliště Malešice má být na tramvaj napojeno od Želivského kolem Hagiboru, kde to v podstatě dává větší smysl – rychlý přístup k metru i k autobusovému terminálu. Okolí Třebešína sice v posledních letech zažilo velký rozvoj, ale trasování tramvaje tudy není zase tak perspektivní. Využití objektu NNZ včetně kolejí pro tramvaje je asi kontroverzní věc, ale mně se líbí – přijde mi, že to tomu objektu vdechne nový život a symbolicky to naváže na železniční historii. Zároveň nový výstavba na Vackově a lidé z Jarova tramvaj určitě ocení. A pokud se zastaví opuštěné plochy kolem NNZ, o to lepší… Číst vice »

Martin

asi smysluplnejsi by mi prisla zel. linka, byt by zizkovem musela vest pod zemi jako metro… Proti tramvaji nic nemam, ale bude to jen doplnkova doprava, znacne vytizena ve smeru Palmovka a Zelivskeho…

Kubrt

Přímá železniční linka – kam? Pod zemí na hlavák?

Martin

podzemi jen od nakladoveho na hlavak, pripadne na NS2 a dal na Smichov, … prakticky dnes velmi vytizena trasa,..
nezapomenme na pozemcich ma vyrust cela nova ctvrt… na druhe strane uz po zeleznici, Malesice, Hostivar, Ricany nebo nove Prumyslova, Sterboholy…
Proc nevyuzit to co uz existuje alespon z casti pro osobni dopravu?

Oldřich Sládek

Vzhledem k atypické výhybce, jejíž výroba by trvala nejméně měsíc, bych zrovna tohle SŽDC nevyčítal , na skladě ji jaksi nemají – naopak, racionálně udělali vše pro to, aby se co nejdříve začalo jezdit. Pokud bude Praha chtít mít v budoucnu na Žižkově citylogistiku, není problém tam tu výhybku opět vložit. A co se týče vlastního Žižkova, stejně by se na novou funkci musel udělat projekt, tak bych to momentálně nějak zvlášť neřešil. Jsou jinde větší problémy s nákladní dopravou…

Alibaba

Navíc bych řekl, že v budoucnu by se celé zhlaví mělo překopat, když by z Libně měly přijít taky dvě koleje. Bylo by nešťastné, že by se dvě dvoukolejky a případná kolej ze Žižkova měly na zhlaví sloučit do dvou kolejí jako je to teď.

Jirka

Nevím jestli to nějak nezměnili, ale kdysi (tak 5 let zpátky) byla v projektu libeňského přesmyku v malešickém tunelu jen jednokolejka, na 3 koleje se to rozjíždělo až za ním.

Y.K.

Když pominu všechny ostatní drobnosti, tak mě zaráží, že minimálně nevzešel požadavek Prahy 3, zajistit obsluhu staveniště budoucí výstavby třeba z 90 % vlaky. Jsme v širším centru Prahy, materiálu se tam bude navážet mnoho let kvanta, no asi to neumí me jako ve Vídni, kdy se stavba Wien hbf musela obsloužit po kolejích, když tam jsou, s výjimkou jen na několik nákladních aut denně.

Zapa

To je jediné využití které mě napadá.

ondra

To by bylo rozumné,na druhou stranu ta výstavba je zdá se zatím v nedohlednu a celou dobu by správa tratí dle zákona musela trat udržovat.Zrovna tak se mohla nechat jedna kolej na Sm. společné směrem Na knížecí,kde na přelomu tohoto roku má začít výstavba nové čtvrti.

Dushan

Bude tam vznikat obrovské množství stavebního odpadu, při bourání budovy CETIN v příštím roce. Budova je v těsné blízkosti nákl.nádraží, takže minimálně pro účel jako stavební vlečka měla být trať zachována. Odstranění výhybky tedy chápu jako rychlý workaround pro zprůjezdnění tratě, ale v dohledné době by mělo dojít k opětovnému zprovoznění.

Xaver

Problém je v tom, že koleje jsou už dávno vytrhané i na Žižkovském nádraží a kus před ním a nikdo je tam znovu pokládat už nebude.

Dushan

Při tom mnohamiliardovém rozpočtu na celý projekt je renovace pár set metrů vlečkových kolejí marginalita.

Xaver

Přesněji cca 900 metrů. A to jen v případě jedné jediné koleje.

Gremli

Jestli tam nic neodbočuje, tak rychlá oprava bez vyhýbky smysl dává…to není trhání kolejí. Až tam někdo bude chtít jezdit, tak se tam ta vyhýbka může snadno znouvu udělat…

Petr

Škoda. Vzpomínám ještě 3, 4 roky zpátky, když jsem chodíval pěšky na Třebešín do práce a občas se poštěstilo, že se pod tím mostem v ulici K Červenému dvoru zrovna ploužil vlak kontejnery. Byla to taková poklidná šotoušská idyla, co už se takhle blízko centra Prahy nezažije. Ale co už, vývoj jde kupředu.

František

Ano, na kamiony. Sice to není moc kupředu a v důsledku to víc škodí, ale jde se.

Hrackalw

Petře ano vývoj jde kupředu ale ten vývoj se teď pomalu obrací o 180 stupňů a minimálně celá Evropa se teď snaží a znovu přiklání k železniční dopravě včetně té nákladní. Myslím že to nebude dlouho trvat a znovu se tě idylky dočkáte 😀. Při současné hustotě dopravy ostatně asi ani nic jiného nezbývá.

dada

ze by se zizkovu zase vdechlo zivot? v to neverim. muselo by se mnohe zmenit v mnoohych hlavach, aby se tam udrzel rozumny provoz ktery i ekonomicky dobre vyjde

Hrackalw

Nedávno jsem četl článek že EU nařídila že do určitého roku musí být minimálně třetina zboží převážena po kolejích a do určitého roku dokonce polovina. A naše vláda prý teď řeší jak toho dosáhnout. Myslím že i to Źižkovske nádraží se bude jednou hodit 😀.

Jarek

Určitě, bude se tam vozit z Benešova mléko v konvích. Pro další rozvoj nápadů doporučuju odkaz výše.

Hrackalw

Jarku ale to je skvělý nápad 😀. Jen tak mimochodem ochutnal jsi někdy mléko nabrané přímo z konve jak to bylo dříve? To byla pochoutka 😀.

AAA

A tráva byla zelenější, deset deka salámu to bylo nějakýho salámu a člověk se do schodů nezadejchal…

Jarek

U mléka z družstevní mlékárny dovezeného v 60. letech vlakem v konvi do Prahy, bych tento postup bez převaření nedoporučoval.

AAA

odkaz by byl?

Mirvald

Vážený soudruhu tajemníku. Děkuji Vám za blahopřání k narozeninám. Velice si toho vážím. S pozdravem Josef Mirvald

AAA

o malém hubu pro místní městskou cargo dopravu

…. V jakém jazyce ten pán hovoří?

Štěpán

To je snad jasné, malý cargo hub multimodální dopravy kde se bude překládat z kontejnerů na cargo kola…

František

Já bych tam překládal klidně i na dodávky. Lepší, než to ještě autem vozit do skladu za Prahu a pak dodávkami zpátky. Pokud to tedy vůbec dnes jede alespoň kus po kolejích…

David

A vy si myslíte, že ze skladu za Prahou se zásobuje jenom Praha? To toho o současné logistice tedy moc nevíte.

David

Je tam moc češtiny. Správně mělo být: „o malém hubu pro lokální city cargo transport“

Kamui

Opravdu nechápu tohle rušení a prodávání drážních pozemků developerům (Žižkov, Smíchov severní n., Bubny) místo toho aby to buď prodali přímo dopravci, ať si tam zřídí depo, nebo to depo postavili sami a dopravcům ho pronajímali. Zvlášť v situaci, kdy postavit cokoli nového je téměř neprojednatelné. Tady však už dráha je, tudíž místní by měli mnohem méně možností jak to sabtovat.

Xerxes

Máte sice pravdu, ale zároveň ve státě s demokratickým zřízením prostě nejde, aby stát vámi popsaným způsobem vyjebával s vlastními občany.

František

Bohužel se sebou vyjebávají sami – chceme všechno, ale ne u nás. To je pak těžké. Důsledkem je zabírání polí halami, množení dálnic a dopravy všeobecně, a stagnace podílu kolejí někde kolem 10 %.

David

Zrovna „množení dálnic“ není něco, čím by ČR v poslední dekádě trpěla. Jsme rádi, že jakž takž funguje to co máme.

Kubrt

Depo v širším centru města? Kromě toho, ze Žižkova se na hlavak jezdí dost komplikovane, z Buben to neni o moc lepší. Osobně si myslím, že jestli v CR někdy vznikne nějaké nové „depo“, bude to někde mimo Prahu při nějaké hlavní trati. Cena pozemku, pracovni síla.

Kamui

Tak zrovna do Buben se mohla klidně přestěhovat Hala 512 z odstavného. Alespoň by panťáky z depa na Masaryčku nemusely absolvovat vyhlídkovou jízdu kolem celé Prahy.

Zapa

Kdyby se ta hala dala jen tak přenést, tak možná ano, ale pořád by to byl provoz, který v centru Prahy už dneska být nemusí. Čeho v Bubnech lituji, tak toho, že všechno zbourali. Podle mě to mohli vhodně zakomponovat do nové výstavby.

František

Ano, zrušíme ve městě veškerou činnost, hodíme ji do polí, a budeme pak dovážet jak výsledky této činnosti, tak potraviny. Důsledkem vymístění práce z města je akorát více dopravy, zejména automobilové, se kterou však nemáme naprosto žádné problémy. 😉

Jirka

Ale tohle přece není „zrušíme veškerou činnost“. Naopak, depo (např.) nabízí té činnosti celkem málo, zato na velkém prostoru. Když si přenesete půdorys depa nebo třeba ONJ někam na Pankrác, ale třeba i do Vinohrad, tak tam najdete víc lidí, víc pracujících a i víc činnosti než v tom depu. Problém je, že i části, které ve městě mít chceme (třeba nádraží a restaurace), k sobě potřebují i ty prostorově náročné (odstavné a fekální koleje, sklady). Problém je jak to skloubit. Na fekál a krátkodobé odstavení by soupravy třeba mohly jezdit do Libně, až se tamní ranžír zruší. atd.

LKB

Muzete mi vysvetlit, z jakeho duvodu restaurace v byvale zeleznicni budove potrebuje fekalni kolej? Asi to nechapu.

Kajman

Aby jim lidi nechodili na dvorek 🙂

Jiří Kocurek

Takže 80 % obyvatel Prahy se vystěhuje, sídiště postavené po roce 1850 se zbourají bez náhrady. … no to neudělal ani Hitler.

Petr Šimral

Sídliště po roce 1850 jsou z naprosté většiny zbourány již mnoho let. Nemyslel jste rok 1950?

David

Nové depo? Běchovice třeba?

Zapa

Jj, v centru budou depa a odstavné plochy a nové byty se budou stavět kdesi za městem, aby se ještě zvýšila doprava do města.

František

Anebo to bude opačně. Základní problém – přehuštění centra a vylidnění periferií – to nijak neřeší. Jen to přináší další a další spotřebu energie na dopravu.

Jirka

Fakt máte pocit, že (širší?) centrum Prahy je přehuštěno?

Bolek

Podle mě je zrovna Žižkov pro depo nevhodný. Dopadlo by to stejně jako Vršovice a ONJ – závada na jedné koleji by narušila půlku dopravy v Praze. A IMHO by byl velký problém to napojit ještě jinudy. U ONJ to jde, byť to nepostavili.

František

Tak tam mají postavit druhou kolej do Libně a trať od Žižkova zaústit do některé z vedlejších kolejí.

Jirka

A to by mělo pomoct JAK? Konkrétně proti tomu, že závada na té spojovací koleji od Žižkova, na krajní výhybce, na troleji atd. tam uvězní soupravy? Z Malešic není problém se po Praze dostat více cestami (jen je to dálka), ale jak na to NNŽ?

Dushan

Ideální místo pro nové depo považuji v prostoru tzv. Nového spojení, ze kterého je dobrá dostupnost prakticky do všech směrů, přitom místa je tam stále dost, poblíž Balabenky. Je potřeba, aby odstavování souprav bylo poblíž hlavního nádraží, nikoli aby soupravy musely jezdit pro odstavení desítky kilometrů někam na periferii do Běchovic, jak snad bylo zvažováno, to není ekonomické.

Jerry

To SŽDC jde rušit výhybky a trhat staniční koleje.nedavno sem četl že na Žižkově nákladovém n. Mneli mít snad vetnamci sklady , vlakem by se to zásobovalo.

AAA

Já jsem zase četl že pod Skalou mají tajné tunely, třeba už jim jezdí metro aniž bysme to věděli 🙂

AAA

Skalou … Sapou… vivat automatické opravy

Glo

Vedení SŽDC by mělo mít odměny podle toho, kolik km dráhy je sjízdných.. a to by se pak našly peníze i na opravu Kralovice-Mladotice :))

Dalibor

na druhou stranu udržovat kus tratě, kterou nikdo nevyužívá je poněkud vyhazování peněz. Udržovat b ys emělo jen to, co je užitečný, po čem se jezdí. A tam kde je zájem jezdit i stavět nodé tratě. Žižkov? Tam jsem už pár let neviděl jet ani MUVku.

Dushan

V blízké době v celé oblasti bude velký stavební ruch – bourání, výstavba prakticky celé čtvrti a s tím související velké nároky na odvoz odpadu a návoz stavebních materiálů.

Dalibor

už vidím to nadšení při stavbě vše řešit dopravou po vagónech…. na tohle je dnes opravdu kamion vhodnější.

Dushan

To nebude stavba domečku v polích za Prahou, ale má vzniknout obytná čtvrť uprostřed hustě obydleného území, navíc s velkým dopravním zatížením i bez těch tisíců kamiónů, které budou potřeba, pokud se vlečka nevyužije.

Jiří Kocurek

Nejen to, dokonce by se postavila železnice Opava − Fulnek. Ale možná by jenom na širém poli natahali koleje, jakože nádraží. Nikdo by tam nejezdil, tak by se to neopotřebovávalo a stačily by ručně stavěné výhybky. Vzít volnou plochu a prostě ji zakolejovat.