Na most v Petrově naložili 455 tun, stále drží. Následovat bude klasická demolice
Most na I/11 v Petrově nad Desnou. Pramen: ŘSD
Celý den dnes mohli zvědavci sledovat pokus, při kterém silničáři postupně zatěžovali most na silnici I/11 v Petrově nad Desnou.
Krátké video:
https://video.aktualne.cz/z-domova/ani-se-nehnul-stary-ocelovy-most-ustal-460-tun/r~800d0c24b3c111e9a049ac1f6b220ee8/
Kéž by tento pokus, ze kterého asi „odborníci“ nemají dobrou náladu, že most nespadl, vedl k větší úctě ke starým nýtovaným mostním konstrukcím, které se šmahem likvidují, ale jak je na tomto petrovském mostě vidno, dost možná zbytečně.
Je vidět že naši předci když něco stavěli tak to stavěli tak aby to vydrželo, zajímalo by mne kolik by unesl podobný most postavený dnes.
Nezhroutil se. Nejzajímavější tak bylo sledovat ten přístup k BOZP. Tam bylo špatně snad úplně všechno. Občas člověku až spadla brada s myšlenkou, zda je to v dnešní době vůbec ještě možné…
Kdy již současní inženýři pochopí, že kvalita vzdělání jejich předchůdců a zejména jejich mravní úroveň vedla k vysoce odpovědné a kvalitní konstrukční činnosti. Morandiho lajdáctví se v naší zemi nenosilo a lze jen doufat, že tento pokus v Petrově onen bohulibý trend nadále zachová a posílí. Kvalitní konstruktér pracuje s realistickými modelovými výpočty a je seznámen s lokalitou, kde jeho konstrukce má být umístěna, protože laboratoř a skutečnost jsou dvě odlišné věci. Dnešní železobeton závisí na schopnosti opustit stereotypní myšlení a pracovat s aktuálními parametry betonu i ocelového armování. Jak to, že vstupní roura Plechhamru na Kocábě dodnes bez nátěrů… Číst vice »
Přemku, na Kocábě to znám, ovšem kde je zmíněná vstupní roura nevím. Můžete mi sdělit kde je? Rád se tam zajdu podívat.
Děkuji.
Taky jsem ji hledal ..
Je to u obce Stará Huť, na naučné stezce, byly tam celkem 4 hamry. Kocábu a okolí mám taky moc rád (tedy až na ty hrůzy, co tam za ty roky nekontrolovaně všude kolem nastavěli lidi v touze po rekreaci v neporušené přírodě…). A ti stejní o kousek vedle se teď brání D3, ale to sem už nepatří.
Aha, tak to asi nikdo ze stavařů, ani pan Rydl nepotřeboval že, aby to nespadlo. To je pak velký kontrast, když pak obhajují, proč se most na dálnici ještě v záruce vlní a jiný po 10 ti letech generálkuje…
Pry havarijni stav…Stale jsem nepochopil, kdo a proc rozhodl a domolici tohoto mostu.
Kšefty musí být.
Tipuji, že se zdál být pro současnou dopravu na silnici I. třídy v obci asi už příliš úzký.
Jj, také mám ten dojem. Ostatně v reportáži TV Noha se tak vyjádřil jeden domorodec, co po něm každý den chodil do práce.
Předpokládám, že Bögl & Krýsl se na stavbě mostu nepodíleli. Těším se, až tam postaví ten nový. Kolik mu dáváte? Aspoň 5 let?
Tradiční koeficient bezpečnosti býval 10, někdy i 20. To už dnes v dobách časované životnosti a design-to-cost většinou neplatí :-(.
S koeeficiententem bezpečnsoti 10 byste Goldengate nepostavil. Byl by příliž těžký, neunesl by se. Takže se zákonitě musí rozpadnout do 5 let.
Lakýrníci se rozhodli bojovat proti Vaší „zákonitosti“…
Ano, takové stavby potřebují patřičnou údržbu, k čemuž patří mimo jiné již několik generací lakýrníků. (Nehledal někdo Sochu zodpovědnosti? A musí to být nutně socha?)
Já jen, že předřečník si stěžuje na to, že se nestaví stavby s koeficientem bezpečnosti 10, někdy i 20 a že moderní způsob výstavby je špatně.
Když se podíváte, jak se počítá HDP, tak se design-to-cost nebudete divit. Vše v tomto sebedestruktivním systému krásně zapadá, jen česká paličatost a uvědomění si svého svědomí se s tím šlendriánem nehodlá smířit. Máme na mnohem více než co předvádíme…
Bavíte: „jak se počítá…“ Není spíš důležitější, jak se tvoří?
Protože je stavěn 1900 a ne 2005..
Jak říkával jeden stavbyvedoucí, stáří dědci věděli co dělají a proč.
Staří Egypťané dokonce věděli, proč je nestavět mosty. Egyptská víra zakazovala postavit most přes řeku (Nil).
Jak kteří. Znám staré dědky, co svému oboru vůbec nerozumí.
Jojo, protože tehdy nikdy nikomu stavba nespadla. Neví se o tom, a tak se to stát přece nemohlo.
Přesně tak, moc hezký to je když člověk čte o počítcích železnice u nás, první mosty se po pár letech měnily, nádraží bourala a první povodeň jim vzala mosty i s náspy, protože řeku/potok příliš sevřeli.
Taky se to ti předci někde museli naučit.