Na Moravě se zastavily koridory, Vindobona uvízla v Šakvicích
Railjet. Foto: České dráhy
(Aktualizováno 21:51) O smolném pátečním odpoledni mohou mluvit železniční cestující na Moravě. Hned dva koridory se mimořádně zastavily kvůli poruchám.
vlaky stoji auta jedou.
Po této mimořádnosti si tak říkám, co v případě, když by se tam stala nějaká větší mimořádnost, která by trvala třeba i více dní. Kudy by vlaky odkláněli? Přes Přerov? Nehodilo by se v takovém případě mít elektrifikovanou trať Brno-Kyjov-Moravský Písek?
Loni to dělali tak že dálkové vlaky do Prahy jeli přes Olomouc, do Brna rychlíky čekaly, nebo je zrušili. Samozřejmě že by se ta elektrifikovaná trať hodila, pokud všechno půjde dobře, tak to bude hotové ve 2026 jak se uvádí v investiční mapě SŽ. Pak by bylo možná ještě dobré tam udělat spojku směrem na Břeclav aby se dalo jet bez úvrati.
Ty přímé koleje Kyjov-Bzenec-Hodonín (tj. vynechat přestup v M. Písku) teoreticky vypadají dobře. Háček je v tom, že nepředpokládám nějaký velký zájem cestujících:
a) takto jezdit z Kyjova do Hodonína (Břeclavi) je dost velká zajížďka = a proto lidi kteří nejezdí autem je výhodnější sednout na přímý bus směr Hodonín a tam přesednout na vlak (v Hodoníně zastavují IC, EC, zatímco v M. Písku ne),
b) od Strážnice na jih vede vcelku slušná silnice+budoucí D55,
To je pravda, na druhou stranu pokud by se to zrealizovalo jenom jako spojka tratí, tedy přímo odbočka z koridoru na trať do Veselí, bude z toho teoreticky jenom asi kilometr kolejí, byť tedy s trochu vyšším sklonem, ale to by snad pro spojku nemuselo vadit. Stejně tak ta zaplacená suma by nemusela být tak velká aby se to nedalo odůvodnit.
Jenom pro představu:
Stahovačka je v úrovni vjezdového návěstidla od Břeclavi a končí po přejetí z 2. koleje na první. A dotyčný Railjet jel od Břeclavi rídícím vozem, tudíž pantografy vzadu na mašině.
Díky za podrobnější informace. Takže klasická situace. A nevíš ještě víc podrobnosti? Jestli pozdě nebo vůbec nestáhnul, nebo brzy zvednul?
Info pro laiky jak se stáhuje sběrač – třebas u Esa 363:
– sjedu z výkonu což trvá až 5 dlouhých vteřin ..
– vypnu hlavní vypínač = červené tlačítko
– stáhnu přepínačem sběrač (polopantograf)
Takže návěstidlo „stáhni sběrač“ musí být umístěno několik set metrů před úsekem kde je nutno jet setrvačností se staženým sběračem/sběrači.
Ale nemusí. To návěstidlo „stáhni sběrač“ vám totiž říká, že dále již smíte jen se staženým sběračem a svěračem. To, co vás upozorňuje na nutnost stažení sběrače se jmenuje „připravte se na stažení sběrače“.
….. A svěrače ne?
Kromě té technické stránky, dávám ještě pohled zákazníka. Den po Vánocích, v Olomouci stovky lidí z celých Čech, ale prostě spadla trolej, 4 hodiny nic nejezdí, a lidé z malými dětmi jsou najednou v panice, že nechytí v Praze poslední spoje z Prahy domů. Jak se o takové lidi ČD postará ??? Nijak.
Prostě z pohledu zákazníka je úplně jedno, že někdo nestáhl stahovačku, musí se jen dostat domů.
A tak mi nezbývá říct, že z cestování vlakem, a z ČD prostě jde strach, a ta firma se mi začíná pěkně hnusit.
Vánoční svátky, nikdo nemá kam spěchat.
A jak to řešil soukromník, když tu nadáváte na ČD?
Jak? Zaplatí ubytování nebo taxi, ČD to má v přepravním řadu.
Netvrdil tady někdo nedávno že pokud někdo nastoupí do už zpožděného vlaku,. je to jeho blbost, nárok nemá na nic a je to jeho blbost že si nepřečetl evropskou směrnici?
Já to rozhodně nebyl, ani bych se neoháněl evropskou směrnicí, jelikož tu skoro neznám, ale všiml jsem si, že tu píše ještě někdo s přezdívkou Dominik, tak možná on.
Byla to osoba nazývající se M19 v diskuzi ohledně jednotné jízdenky
Tak to jsem rozhodně nebyl já, vystupuji zde zásadně jako Dominik.
Jen pro tvoji informací. Mám několik podobných zkušenosti také. Už jsem to tu psal v jiné diskuzi. Mimořádnost na trati a já sedím ve žlutém vlaku a jen čekáme a čekáme. Myslíš že se o nás o své zákazníky někdo postaral? Ne nikdo. A ty otrávené a neochotné roznašečky kávy ani nebyly schopné zjistit jak mi jedou v Olomouci přípoje. A pak koukám, že o dvě koleje vedle přijel panter ČD a za pět minut se rozjel na opačnou stranu ale ne zpátky na Prahu zahnul na HK a to neprůjezdné místo prostě objel a my dál stali. V tu… Číst vice »
Taky mne štve, když sedím před výlukou v IC a kolem projede osobák… Ale vím, že nějak to na tu jednu kolej poskládat musejí….
„koukám, že o dvě koleje vedle přijel panter ČD a za pět minut se rozjel na opačnou stranu ale ne zpátky na Prahu zahnul na HK a to neprůjezdné místo prostě objel a my dál stali. “ Já tak zůstal v Pardubicích, kde umřela polská lokomotiva co táhla vlak ČD. Průvodčí pořád říkala, nevystupujte, už to pojede – mezitím projely dva vlaky ČD na Prahu. Pak přijel RJ a průvodčí všechny důrazně varovala před přestupem, dokonce byly zablokovány dveře, Až RJ odjelo ozvalo se – porucha lokomotivy, vlak zde končí, vystupte si. Toto považujete za chování dokonalého dopravce? Vyvrcholilo to… Číst vice »
Regiojet jede jede a najednou nejede protože se mu rozpadla mašina. Cestující najednou v panice že se nedostanou v čas domů a nakonec tam musí nocovat ? Pěkně se mi začíná hnusit cestování s touto společností ojeté vagóny, vadné mašiny. Uvědomujete si že váš komentář je absolutně nelogický ?
To je to kouzlo síťovosti, která ti zlí soukromnící rozbíjějí, že ČD spoje na sebe přeci čekají, cestující nikde nenechají případně jim zaplatí taxíka, ne?
čekají jak kdy…. zrovna minulý týden hlásil průvodčí ve vlaku ČD, který nabral 15 min zpoždění kvůli pracem na trati, že bohužel přípojný osobní vlak (ne rychlík) odmítl dispečer zpozdit o 5 minut a cestující budou muset skoro dvě hodiny čekat na další.
Mluvčí SŽ uvedla, že to byla pravděpodobně chyba…….. Vyšetřování neskončilo ale viník je znám. Už mám objednanou kamerku a záložním si na YouTube kanál „pasti dobré správy“. To bude pokoukání.
A píšete hlášenku, když je něco špatně ( zarostlé návěstidlo, špatně umístěné, atd…), Nebo jen brečíte zde v diskuzi?
Hele, píšu a jsem tudíž problémovej a ko… . A stejně se nic neděje. Zarostlé vjezdové návěstidlo nahlášeno 14 dní a stále zarůstá. Má to cenu?
Záleží, jak rychle se to dostane k traťovce, která to stejně přehodí na dráteníky, když je to na elektrifikované trati. Na OTV, kde jsem pracoval, jsme se snažili vše řešit, co nejrychleji, když se to k nám dostalo (cca 5 dní – 7 dní, pokud to nebylo jo akutní), ale taky jsem zažil situaci, že byly na regionální trati nahlášeny větve, které se přibližovaly vedení, ale bohužel na hlavním tahu byly výluky, tak to muselo chtě/nechtě skoro 3 neděle počkat.
A třeba ty nahoře přestane bavit psát omluvné fráze, když to budou mít na stole 4 krát do týdne a zefektivní systém předávání těchto hlášení a začnou řešit, jak to odstraňovat rychleji, třeba i lepším platem, aby přitáhli nové zaměstnance, aby to měl kdo udělat.
Jim je to úplně, ale úplně jedno, to mi věř.
Rád bych věřil v opak, ale to je asi utopie.
Tomu rozumím, nejsi sám. Pokyny k eliminaci problémových jedinců vydává, je to k neuvěření, dopravce.
Názor odborové organizace, “ víš, že hlavou zeď neprorazíš“ , oslovení „Don kychot“, je to v uvozovkách – výslovnost, vypovídá zřetelně o neměné, tradiční, situaci.
Stohy hlášenek, škoda že dnes jen v elektronické podobě, kde jejich sdílení se správným místem by bylo dílo okamžiku, jenže to má svůj úřední postup, že. Hlásení sepíše strojvedoucí, to letí na řadu míst, někdo, kdo uzná za vhodné, že se obsah hlášení se týká jeho oboru, jej zpracuje, nebo taky nezpracuje. V prvním případě se postoupí na GŘ, kde jej znovu zpracují, posoudí a možná osloví SŽ s problémem. Takže když začnete v pondělí, tak do pátku se možná lejstro dostane k SŽ, do té doby nezájemem. Původce, strojvedoucí, vůbec nemá zpětnou vazbu k sepsanému hlášení, jenom pokud to… Číst vice »
Taky už jsem párkrát raději zavolal konkrétním lidem.
A víš co je taky zajímavé? Nedávno když Leo měl podobný incident, tak se tu psalo, že najel do spadlé troleje. To se citoval mluvčí Lea a teď se automaticky píše, že to je vína strojvedoucího i když v obou případech je třeba vyčkat na vyšetření. To není moc objektivní.
proč musí stáhnout sběrač, muže někdo poskytnout info
protože tam třeba chybí kus trakčního vedení (drátu) nebo je vypnut proud (výluka napájení trakčního vedení) nebo je tam dělení (jeden drát končí a jiný začíná), tak aby ty dva obvody sběrače nepropojil
Ptám se jako naprostý laik, takže se stáhne sběrač, dané místo se projede setrvačností a pak se sběrač zase nahodí?
Ano, přesně tak.
Ano. A když strojvedoucího napadne tam zůstat, tak si vlak taky roztlačuje (což se stává hlavně tramvajím, když kvůli nedané přednosti musí ve městě brzdit).
Máme už docela slušné možnosti, jak odjet ze sekce – tedy úsekového děliče, ale je potřeba být alespoň trochu na kopečku. U takové čtrnáctky (14T) stačí „havarijní pojezd“ a odbrzdit pákou. Blbé je, stane-li se to to na rovině s prázdným vozem – nemá kdo zatlačit :-)). Nejjednodušší je souprava 2x T3. Tam se prostě našlápne jízda a vůz bez proudu se ze sekce odtáhne :-).
Ale to pořád neodpovídá na otázku proč. Ten první důvod (mechanická nesjízdnost) je vyložená prasárna od SŽ a nutnost nepropojit je taky podivná – na to jsou děliče konstruované, aby pantograf (nebo celá lokomotiva, když má nahoře oba) nepropojil, co nemá. Samozřejmě se musí vypnout.
Třeba v Anglii stahovačky prakticky nejsou (snad jen tam, kde končí elektrizace jedním systémem). Místo toho jsou tam vypínačky, a i ty jsou automatické, strojvůdce se o ně nemusí starat. Podobný systém je i ve Francii.
Protože SŽ.
Nechci se hádat, ale 99% z nich pochází z éry ČSD nebo ČD.
ony by vypínačky stačilu, ale pokud je náhodou projedete pod výkonem, oblouk dokáže konec/hzačítek troleje dost poškodit, o smětáku nemluvě. Tj stahovačku u každý vrby jsou „sichr“ ze strany SŽ – dráteníků.
Je potřeba za nestáhnutí sběrače dávat tak vysoké pokuty, aby se to dopravcům vyplatilo dát strojvůdcům do denně aktualizované aplikace v tabletu 🙂
Stačilo by zas umisťovat hákovnice u výluk, nyní jde sice často zjistit, jaký vlak stahovačku projel (pokud nedojde ke stržení TV), ale i když se podá podnět dopravci, tak ten to moc bohužel neřeší.
Co to vlastně je ta hákovnice?
Hákovnice, je zařízení, které se umístí na trolej aby se napětí nedostalo do vypnuté části TV.
Takový hák, co „urve“ zvednutý sběrač, pokud ho fíra nestáhne.
Kdyý hákovnice strhne sběrač,je to MU a vyšetřuje se to 2-3 hodiny.
Ale škoda půjde za dopravcem (nehledě na škodu na poničeném sběrači). Bohužel jiné páky, aby strojvedoucí respektovali návěsti pro elektrický provoz asi nejsou, a ačkoliv se jedná taky o porušení předpisů, tak to v současné době dopravce tolik neřeší, většinou to skončí nějakým poučným listem.
Aha, aha. 🙂 Hákovnice je ve skutečnosti většinou kus ohnutého trolejového drátu, nebo svorka s vyčnívajícím šroubem, což defakto jistí místo, kde se na trolejovém vedení pracuje, nebo v jeho blízkosti a je bez napětí. Opomenutí stažení sběrače by mělo za následek propojení napájeného úseku s tím vypnutým a uzeměným, což by vedlo ke zkratování napájeného úseku se zemí a ohrožení pracovníků na nebo u trakčního vedení. Proto se tam dává pojistka v podobě hákovnice, kde lišta sběrače klouzající po trolejovém drátu je zachycena (zaháknuta) oním zařízením a sběrač se vlastně vyvrátí. Ceny sběračů jsou dost velké, hlavně ty se… Číst vice »
Tak toto bych zrovna netvrdil, že je to 50:50 nebo, že to nedělají schválně. Proč, nedávná diskuze problém TV Smíchov – Beroun kde se v diskuzi rozebíralo co vše je potřeba vypnout, aby ten smeták dolů prostě nemusel. Pokud mají fírové takovýto přístup pak to bude více než 50 na 50 v neprospěch strojvedoucích.
Já neříkám, že to musí být vždy vinna fíry, jak by se prokázalo, že něco závažným způsobem porušila i Správa železnic, tak je jasné, že by platila i ona, ve finále by to mohlo pomoct, aby se věci začaly dělat správně. Neumí? Asi jste se nikdy nepohyboval na koridoru od Kolína po Třebovou, tam byste menší porušení spočítal na prstech jedné ruky (zas tak troufalý nebudu, abych tvrdil, že nikdy, asi se občas stalo, že vše nebylo úplně OK). Zas to, že nejsou rozkazy není vinna OTV, ale s umístěnou přípravou by neměl být problém správně reagovat i na stahovačku… Číst vice »
Je vidět že jste se asi na tom koridoru, který popisujete, nepohyboval na mašině. Jinak by jste nemohl tvrdit, že i bez rozkazu by při umístěné přípravě neměl být problém včas stáhnout. To je velikánský omyl. Víte jak snadné je něco přehlédnout, když to nečekám? Názor, že strojvedoucí má čas jen sledovat trať a návěstí je chybný. Víte co věci odvádí jeho pozornost? Co věci musí sledovat a dělat? Asi by jste se divil, jak dokáže pozornost rozhodit i zařízení, které by mělo zvyšovat bezpečnost. Teď mluvím o zabezpečovací Mirel, nebo LS6. Zabezpečovací by měl hlavně hlídat strojvedoucího, ale v… Číst vice »
Ano, máte pravdu, na klasických vlacích ať osobních či nákladních jsem se nepohyboval (resp. párkrát jo, ale pouze na školní praxi a to jsem samozřejmě neřídil). Ale nebojte, vím, co všechno musí strojvedoucí sledovat a dělat, licenci mám taky. Jo, myslím, že v odvádění pozornosti to nemáte o nic horší, jak fíra na MVTV, Vás nezajímá zákaz práce pod napětím, snížená výška trakčního vedení, Vám se nestane, že by do ruční vysílačky dával pokyny vedoucí práce (ideálně z plošiny, takže ještě k tomu omezená rychlostí), na velkou vysílačku volal výpravčí a na mobil ideálně elektrodispečer. Takže vy řešíte výpravčího, elektrodispečera… Číst vice »
Ano každý má mnoho starostí a spoustu věcí na hlídání. Má reakce byla jen na to, že dle vás by při umístěné přípravě neměl být problém stáhnout i bez rozkazu. Věřte že při rychlosti 160 km/h to problém je.
Přesně, už jenom úvaha, dávat návěsti pro elektrický provoz do kolejistě bez zpravování rozkazem je totalní zvrhlost a ignoranství nejen předpisu SŽ, ale i dopravního řádu drah! Ještě také musím uvést, že nejde jen o prosté stažení sběrače, je nutné dopředu vědět, že stahovačka je, neboť je tomu nutné přizpůsobit jízdu vlaku jako takovou. Jen těžko si představit, že dojedete k návěstidlu v souladu s předpisem SŽ D1 a zastavíte cca 10m před ním, před návěstí stůj a za ním uvidíte neočekávanou návěst přikazující jízdu se staženým sběračem v okamžiku, kdy bude vjezd dovolen a to nemluvím o jízdě, rozjezdu… Číst vice »
Ne nám se stane, že sejmeme zkratovací soupravu umístěnou v sousední koleji zasahující do průjezdného průřezu pojížděné koleje v rychlosti 140km/hod, nám se stane že srazíme ve 110km/hod terč uprostřed koleje, která byla při výluce vyloučená a po jejím ukončení tam byl terč zapomenut.
To jsou chyby, které by se rozhodně stávat neměly a docela by mě zajímalo, jak tam mohli zapomenout terč, když ten většinou dávám za sebou, tudíž, pak ho musím sundat, když chci zpět.
A přeci se stalo. Je to zkrátka aspekt lidské chyby, třeba i rutiny, vyrušení z rutiny, čert ví. Za jedno bych dal ale ruku do ohně, ani v jednom případě to není dílem naschválu. Ještě k těm stahováním, obecně se jejich počet značně snížil, řada trvalých je podmíněná, s indikátorem, děličníky jsou téměř pasé, řada stahovaček byla nahrazena pouhým vypnutím trakčního odběru, přičemž centrálně napájet soupravu vlaku lze bez omezení, což má blahodárný vliv na spolehlivost klimatizací ve vozech. Bohužel současná míra výlukových činností notně poměr stahovaček zvyšuje a když na osobáku točíte úsek stále dokola, kde v několika stanicích… Číst vice »
OTV je SŽ a rozkazy tvoří SŽ. Čí to je chyba?
Dát Stáhni sběrač 30m za ceduli Konec nástupiště (délka nástupiště 100m) do oblouku ve stoupání se ti zdá košer? Zkus se tam rozjet s osobákem. Aby se ta stahovačka projela, MUSÍ fíra něco porušit, jinak tam zůstane. Ale to SŽ nevadí, podle jejich předpisu D1 je to ok a ty se fíro starej, jak to zvoráš tak to je na tebe. Super ne?
Chyba je to toho, kdo tvoří rozkazy a to OTV opravdu není, nehledě nato, že OTV často ani není objednavatelem výluky, ale pouze zajišťuje pracoviště (a samozřejmě si přitom udělá i svou práci, pokud to jde). Ano, jestliže kousek za tím místem ono vypnuté místo, těžko to mohu dát do vypnutého (a nevím o jaké zastávce/stanici mluvíte), tudíž Vám k tomu nic konkrétního nemohu povědět. Tak tam zůstanete, prostě zavoláte, že se nemáte šanci rozjet tak, abyste vypnutý úsek projel se staženým sběračem, lepší než něco porušovat, ať si někde seženou traktor a stáhnou Vás tím. Ono totiž, když vytáhnete… Číst vice »
OTV skutečně netvoří rozkazy, to je pravda, něco jsem se pro PTV najezdil, to vím, ale OTV je pod SŽ, takže jeden podnik. Chyba je v kanceláři SŽ.
Konkrétně zast. Želénky trať 130.
Ano, a rozkaz o tom, že strojvedoucí musí zastavit většinou vlaku mimo peron není ani uvedena v rozkaze = až tam pojede někdo letmo, při platnosti poznání a zajede tam k peronu jak se patří, tak má on i SŽ při jednokolejném provozu smolíka. Lze se ale vhodně po dohodě s osobou řídící drážní dopravu ( Oldřichov u Duchcova) a sepsání náležité dokumentace vrátit zpět, do výhybny Ledvice a pak opět rozjezd a frrr. Jen tato „blbost“ = +30″ a zpoždění vlaků protijedoucích i ve sledu. Je odpovědností SŽ, že neinformuje všeobecným rozkazem o stavu a potřebě zastavit jinak než… Číst vice »
Na 130 jsem jezdil a na ní výhybna Ledvice není. … … Bílina – Chotějovice – Želénky – Duchcov …. To je něco nového?
A s tím uváznutím, hezky se to píše, ale jak k tomu přijdou zákazníci? Lidi ve vlaku? Budou 2 hod čekat než něco seženou, a SŽ to shánět nebude – to je problém dopravce, 2 hod se budou smažit neboť klima nepůjde a v těchto vedrech zvláště, Nemluvě o tom, že hlavní trať na Cheb bude neprůjezdná.
Je to hlavně svinstvo SŽ, byť je tam výluka.
Dobře, tak k tomu, Vám stejně víc nepovím, protože tam to neznám. Spíš jsem mluvil o situaci, že se ani ze zastávky nerozjedete (třeba zastavíte až na konci nástupiště a víte, že prostě 30 metrů je málo), protože víte, že to nemáte šanci projet. Ale dobře i kdybyste tam uvázl pod vypnutým, je to sice nepříjemné, ale lepší než porušovat předpisy, protože může dojít k úrazu elektrickým proudem u dráteníků, byť je zazkratováno, a tedy k napálení tyčky a nutného přeměření kabelu. 2 hodiny? To tam nic jiného (třeba i jiný dopravce, vždyť je povinnost stáhnout do nejblížší stanice jakýkoliv… Číst vice »
Je tam neutrální pole, žádná tyčka a kabel. Jen pro sichr při stavbě mostu u sousední koleje. Uvedl jsem to jenom pro ilustraci s čím se fírové setkávají a kancelářím je to putna. O provoz se nezajímají, jestli to je reálné, jezditelné .
Jinak strom před vjezdem je pryč a to to trvalo jen 18 dní.
Dobře, ne tam tedy neutrální pole, ale ani to není důvod porušovat předpisy, zůstat tam vícekrát za den, tak by se jak dopravce, tak případně i správa železnic , chytl za nos a začal to řešit.
Při uváznutí v neutrálním poli lze příslušnou sekci oživit a umožnit odjezd takto uvízlého vlaku…
To sice máte teoreticky pravdu, ale prakticky jsem to ještě nezažil, aby se rušilo neutrální pole a pak zas vytvořilo. Jo, že se přerušila výluka, aby mohl uvázlý vlak odjet, to jo, ale tam jen stačí sundat tyčky.
Zde nikoliv, neb neutrální pole je zřízeno takovým způsobem, že instalované děliče jsou technicky nesjízdné, kromě dělení zároveň plní funkci hákovnice a není instalováno ani spínatelné propojení.
Teorie a praxe je hodně odlišná. Ono na papíře a z kanclu to jde, ale skutečnost …..
Já vím, že papír snese hodně, tak jim je potřeba ukázat, že v praxi to nejde a ne zachraňovat dráhu, dopravce se pak víry v případě průseru nezastane.
A MVTV2 utáhne 260t ? Ano utáhne za jistých podmínek, ale už jsme zase u porušení předpisů. No o tom to je. Ale to my tady nevyřešíme.
Proto já vždy odmítal vytlačit vlak, jak my řekli, že tam stojí nějaký Rychlík, že na to prostě rozhodně nemám stroj.
Nikoliv, dle platné instrukce dopravce tam vjedu a volat budu až uváznu. Toť výklad, že strojvedoucí nemá uvažovat o tom, co by se mohlo stát, má řešit stav až skutečně nastane. Co je psáno, je dáno, vyšlo s číslem jednacím právě po situaci, kdy strojvedoucí odmítl vjet do stanice, kde měl dodržet přibližně následující znění všeobecného rozkazu: v ŽST XYZ za vjezdu, jizdě po všech dopravních kolejích a při odjezdu projeďte beznapěťový úsek se staženým sběračem přičemž vedený vlak byl osobní dopravy v této stanici zastavující pro vystup a nástup cestujících.
To je pro mě nová informace a to vzešlo od dopravce nebo o Správy Železnic?
Je uvedeno na začátku, instrukce dopravce, nevím, že by jí někdo zrušil. Řekl bych, že jsou v zásadě dvě skupiny strojvedoucích, které reagují na jedno znění všeobecného rozkazu rozdílně, opačně. Při znění vseobecného rozkazu: „při vjezdu do ŽST XYZ projeďte beznapěťový úsek se staženým sběračem“ a fyzickému nenalezení návěsti připravte se ke stažení sběrače a následující návěsti přikazující jízdu se staženým sběračem v ŽST XYZ, kterým je označen začátek beznapěťového úseku, jedna skupina raději sběrač stáhne, z opatrnosti, přestože beznapěťový úsek není označen ani kilometricky vymezen, druhá sběrač nestáhne, protože není označen, byť jeho existenci všeobecny rozkaz předpokládá a najde… Číst vice »
A pak je čtvrtá, co i při správném návěštění a rozkazu má staženo, i když jede pod zapnutým, a na otázku proč, odpoví, co kdyby ses spletl. Já to sice chápu, každý kryje sám sebe, ale při takové odpovědi mám sto chutí odpovědět, že tedy na začátku stanice dám stahovačku a na konec zvedačku a víc mě nezajímá.
Nestačí změna příslušných paragrafů, pokuta za projetí stahovačky?
A to nerespektování návěstí pomůže k čemu? To si myslíte, že strojvedoucí si řekne: dneska je pátek, tak se vyseru na stahovačku?.
To ne, ale víte jak to vzniká, ještě kousek, aby se dost rozjel vlak.
Nebo jsem zažil i výmluvu, že neodstal rozkaz, který sice měl, ale výlukové stahovačky platí i bez něho.
A to jste vzal kde? Pouze na základě obecného principu, když si strojvedoucí v čas všimne návěsti pro elektrický provoz o které nebyl zpraven, máučinit vše, aby splnil co mu navěst přikazuje. Když to nestihne, vina je na SŽ. Když ale vyletite z oblouku a hle u koleje vidíte oranžovou desku, tak nepřemýšlíte, prásknete do hlavního vypínače, provedete úkony ke stažení sběrače a čekáte, zda to sběrač stihne, či nikoliv. Sevřený žaludek z možné škody, byť nejde za Vámi, ohrožení osob na vedení pracujících Přitom by stačilo řádně zpravovat a návěstit. Uplně top je situace, kdy při jízdě, například posunu,… Číst vice »
Asi by taky stačila, ale pokud TV nespadne, tak se max může poslat podnět dopravci (pokud tedy nastal výpadek u elektrodispečera, a vy jste si všiml, že k projetí stahovačky došlo, aby se dal zjistit vlak) a pak je na něm to nějak vyřešit. Ano mohla by pomoct úprava paragrafů, ale to je za prvé zdlouhavé a za druhé to nezamezí zavlečení napětí do vypnuté části. Navíc umístění hákovnice, je nadále jedním ze způsobů, jak zajistit vypnutpu část, jen se neumisťuje na po dohodě s dopravci.
Stačilo by, kdyby SprŽel nešetřila každý pětník a do míst stahovaček dala sjízdnou trolej a kvalitní děliče. Těch smetáků á 500 000,- Kč za kus už leží okolo tratí až příliš mnoho.
To se řešilo už v diskuzi s Berounem. Kvůli 6 hodinové výluce dávat děliče a tvořit neutrální pole je blbost, umístit dělič není opravdu záležitostí 5 minut a co po tu dobu, co se bude dělič umisťovat, to jako bude zastavený provoz, nebo jak?
Šestihodinovku dělejte v noci a s vypnutím komplet liché nebo sudé skupiny a s provozem vlaků jednokolejně již v přilehlých traťových úsecích.
A ty hrůzné stavební stahovačky (Třebušice, Králův Dvůr, Radotín), kde je to měsíce a měsíce dělejte tak, aby tam visela sjízdná trolej a dvojité děliče, které spolehlivě vypnou hlavní vypínač loko pod výkonem.
Prostě vystrčte hlavu za hranici a podívejte se třeba do Německa. Ono je to pro vás strašně jednoduché –> však tam ten blbec má stahovačku…
Jasně, je potřeba mít vypnuté TV nad 3 kolejemi, proto vypneme celou lichou/sudou a zavedeme jednokolejný provoz, v přilehlých úsecích, aby náhodou strojvedoucí nebyl stresován stahovačkami.
On totiž na koridoru je v noci klid, nákladů moc nejezdí, že?
Hlavně je to super bezpečný dělat takovéto věci, já bych tam všechny ty chytraky na tu noční pozval ať se ukážou.
Z pohledu ohrožení ostatní dopravy je to v noci super bezpečné, protože té dopravy je násobně méně.
No, méně jí trochu je, ale udělat jednokolejný provoz Přelouč – Kostěnice, tak Vám nákladní dopravci moc nepoděkují, obzvlášť, pokud byste vypnul celou lichou nebo sudou, jelikož se provádí dost manipulace.
Dobré. Z toho vyplývá, že se motáte jenom v Pardubicích? No, teď se tam zase bude pracovat a zase budeme poslouchat, že sprŽel nedá ani jeden dělič navíc, to bude zase sranda…
Ne, tam se nemotám skoro vůbec, to byl první příklad koridoru co mě napadlo.
Souhlas, třeba takové kácení či ořezávání, to se v noci dělá úplně samo. Nebo údržba odpojovačů, to je sice vinnaa Správy železnic, že osvětlovací věže nedokáže dát kousek dál, aby osvítily i záhlaví, aby na práci bylo vidět, ale pak to je taky super. A další práce. A nebo za tmy rozmísťovat terče.
Chudáci hasiči a zdravotníci. Taky si v klídku počkají na sluníčko, jako vy? Já vím, klídeček, pohodička, my za nic neneseme odpovědnost, to jen dopravci prudí…
Ne samozřejmě při poruše taky vyjíždíme při každém počasí a v kteroukoliv denní dobu, to je fér srovnání s hasiči, ne plánovaná výluka.
Rozhodně je tam menší provoz, když okýnka konečně spinkají. A jak vidíte, dělat to v občanský den pak znamená zastavení provozu na hodně dlouhou dobu, ale já vás chápu. Vás toto netrápí a dobře na to vidíte. Na M153.017 jsem se v Sokolově něco najezdil a i pokoukal, jak se to dělá a co se dělá.
Uznávám, že jsou věci co by se dali zlepšit, ale když je podstav, tak denní jsou lepší i z pohledu toho, že je lepší jít 2x za sebou na denní výluku, jak na noční. Jeden měsíc jsem měl jen samé noční výluky a doufám, že to dlouho nezažiju, za ty příplatky to nestojí. Jo něco jiného je udělat 5 noční za měsíc a něco jiného 15. A to věřte, že na koridoru už teď je velká část výluk nočních (údržba ÚO, ÚD, bleskojistky, apod…), Navíc to jsou chvilkové, třeba hodinu vyplá jedna skupina, další hodinu druhá. Denní výluky většinou bývají… Číst vice »
V normálním světě správce dráhy udělá děliče tak, že nemusí vypínat půlku stanice až za vjezd , kvůli výluce nějakých staničních kolejí. Ale my máme holt Socialistické železnice…
Za vjezd? Naopak ÚO jsou na záhlaví mezi označníkem a vjezdovým návěstidlem.
Ukažte mi stanici, kde kvůli výluce nějaké 11. staniční se musí vypínat ÚO 401/402 (411/412), tedy napětí nad 1. či 2. staniční.
Sám víte, že většinou se vypíná celá lichá, nebo sudá kolejová skupina, tudíž je nutno za vjezdu i odjezdu stahovat. Vy to budete do nekonečna obhajovat, já tvrdím, že je to česká specialita. Možná ještě i slovenská.
Přesně tak. V Německu, Rakousku věc téměř neznámá…
V Německu taky moc neznají operativní řízení, a než by řešili, kde vykřižuuje zpožděný rychlík (na jednokolejce), tak ho raději zruší.
Ale znají. Ten rychlík bývá nejčastěji odřeknut z důvodu průjezdu potřebných nákladních vlaků.
Možná tak v menší stanici, kde jsou tak maximálně 2 koleje na Lichu a 3 na sudu (tudíž to ani jinak nejde), na koridoru rozhodně ne, a už vůbec ne ve stanicích typu Třebová, Hradec Králové, Kolín i v menších typu Řečany nad Labem. Vypíná se to nejnutnější, jo když jsou ve stanici 4 koleje (2 třeba na lichu a 2 na sudu) tak je jasné, že musím vypnout celou skupinu, protože se s největší pravděpodobností bude provádět údržba (apod…) na obou kolejích.
A jak tedy provádějí údržbu ti vykutálení Němčourkové, že je pojížděný drát stále pod napětím? Jak Oberleitung kontrolují vám prozradím. Nejede mandelinka s několika člennou osádkou, ale jde človíček pod dráty a dalekohledem kontroluje, když se mu něco nezdá. U nás se dopoledne vyloučí třeba předlouhý úsek Prackovice- Ústí, Povrly – Děčín atd.
Jak údržbu provádějí to nevím, když práci pod U vůbec neznají, pravda mají jen střídavinu, tudíž by ani být nemohla (u nás se smí jen na stejnosměru). Jinak pochůzky jsou u nás na tratích s rychlostí nad 120 km/h zakázány, tudíž bych musel jít leda vedle kolejí v poli (na koridoru), ale hlavně na stejnosměru se hodně údržby udělá i pod napětím (výměna laníčka, údržba ÚD, apod…), ale že by se na koridoru dělala výluka jen kvůli kontrole TV (třeba klikatost a výška) to opravdu ne (hlavně výluku nelze mít z hodiny na hodinu, pokud by se neobjevila závada ohrožující… Číst vice »
Děkuji za obsažnou odpověď, uznávám, že o věci hodně víte. Ps: Zrovna nejezdīme přes Phn, prý porucha TV.😭
Samozřejmě nemohu mluvit za celou republiku, jsme na koridoru, takže tlak na to, aby to jezdilo je velký, proto se co nejvíc věcí snažíme dělat pod U (vzhledem k vytíženosti trati jsem zvědavý, jak to bude vypadat, až se trať přepnou na střídavinu – bohužel práce pod U je jediná výhoda stejnosměru, jinak převládají zápory), denní výluku na revizi ÚO, bleskojistky, apod… dostane člověk zcela výjimečně, takže jinak noční. Ale jak to vypadá třeba na Brněnsku nevím, či jaké mají postupy u Děčína, je klidně možné, že efektivita je tam menší. K té Praze žádné informace nemám, co se tam… Číst vice »
Úplně nejvíc idiotské, co jsem zažil byla výluka v Nedakonicích. Z Moravského Písku po první koleji, do boku stahovačka, protože lichá vypnutá, průjezd po druhé koleji, v půlce změna systému a potom stahovačka zase zpět ze druhé do první. Můžete mi vysvětlit, jak se toto dá projet, zvláště s lokomotivami Vectron a pod, kde oživení loko po stahovačce trvá dlouhé minuty??
Nebo výluka v Hranicích na Moravě vlak 2200tun, od Drahotuš na vjezdu stahovačka do boku 40km/hod, průjezd po 3.SK, možno zvednout, u odjezdového návěstidla další stahovačka a ještě svítí světelná na odjezdu??
V době autonomního řízení vozidel je na železnici stahování sběrače stále závislé na lidském zásahu? Proč takto primitivní záležitost není dávno již řízena automaticky? Manuální ovládání by se snad dalo tolerovat u 50 let staré laminátky nebo plecháče, ale nikoli u relativně nového railjetu.
V případě stahování sběračů je největší problém opět, jako u spousty jiných věcí u SŽ. Dříve strojvedoucí byli o výlukách i o stahovačkách mnohem lépe informováni rozkazem. Udávalo se, který úsek stanice je vyloučený, kilometrická poloha přípravy ke stažení i stahovačka. Dnes si SŽ ulehčuje práci a na rozkaz se napíše jen např. za vjezdu stáhněte sberač a to je vše. Pak velice snadno dojde k takovéto mimořádnosti.
A návěsti přímo na místě jsou jako na co? A to nezmiňuju, že tam spousta těch strojvedoucích jezdí dost často tam a zpátky a ta výluka tam zdaleka není od včerejška…
To, že se dříve informovalo lépe a že teď to není zdaleka ideální ten, kdo nikdy na mašině neseděl, nepochopí.
Bez předzvěsti na nic.
Chcete říct, že by si nějaké OTV trouflo dát stahovačku v hlavní kolejí bez přípravy?
Jo, to se mi několikrát už stalo a poslední dobou častěji. Jenom terč Kolej ve směru doprava ( doleva) bez trakčního vedeni, Připravte se stažení sběrače nikde. A ješte znak buď na zemi vedle koleje, nebo na stožáru TV, případně v troleji. A hledej fíro. Jo a pokud nevěříš, jeď se podívat z Děčína do Ústí- tam to je a dokonce modrý.
Nejenom tam, a přes urgence, rozpor s vlastním předpisem SŽ D1 dílčí náprava trvala skorem půl roku, děs 🙂
Jenom včera takový úkaz viděn 3x. Jinak každodenní chleba, jedete, jedete, na rozkaze nic a hle u vámi pojížděné, hlavní, dopravní koleje u země, návěsti pro elektrický provoz, přikazující jízdu se staženým sběračem. A co teď?
Jeden týden se za to omluví, za 14 dní při další výluce znovu to samé. Takže ano dovolí, běžně a ani ne tak naschvál, ale z prosté neznalosti!
Teoreticky mě sice jeden případ napadá, ale že by pro jízdu proti správnému směru nedali ani přípravu na zkrácenou? No neříkám, že to není možné, tak si nato stěžovat, stěžovat, stěžovat.
Kdyby byla spadlá příprava, tak si člověk řekne, že se to stane, ale každá výluka, to už náhoda není, teď je otázkou, zda se to k tomu danému OTV dostalo, že tam měli něco špatně.
Ano a jsou schopni tam tu stahovačku i nedat vůbec a začít na troleji makat.
Když dříve měl strojvedoucí na rozkaze napsáno, že je vyloučena např. druhá staniční kolej, protože je školený i o konstrukci trakčního vedeni, již předem věděl kdy bude třeba stáhnout sběrač a nemusel jako teď hledat, kde stahovačka je. Pak stačí, aby na něj railjet začal řvát “ porucha ! “ Odvede to jeho pozornost a stahovačku snadno přehlédne.
Tyhle změny ve zpravování si před cca patnácti lety vymohla FS, protože jim to připadlo zbytečně složité. Chtěli zjednodušené rozkazy, strojvedoucího nemělo zajímat, kde se co kope. Osobně mi to předchozí přišlo lepší.
A k čemu by to bylo, když dneska plno strojvedoucích neví ani na které kolejí jsou nebo kam pojedou natož aby měli ponětí o elektrickém rozdělení té které stanice.
Ty jsi blb,…
Představ si, že tam mohu jet jednou po 11 měsících.
Souhlasím, že by se dalo lépe informovat, uvést třeba ve stanici je napěťově vyloučena 1. a 3. kolej. Sice si dost dobře neumím představit, jak tam byly i uvedený přesné kilometrické polohy stahovaček a příprav, to lze možná tak u stahovaček v dělení (ty jsou otočné), ale zbytek co se rozmísťuje ručně, tak záleží na dotyčných pracovnících, jak návěsti umístí. Sice se při výlukách umisťují plus mínus stejně, ale jeden umístí přípravu se šipkou a následně stahovačku, druhý dá klasickou přípravu (nebo třeba na zkrácenou) a následně konec vpravo/vlevo. Způsobů, jak oterčovat jednu výluku je vždy víc, tak nevím, jak… Číst vice »
Mohl byste nám tu ve stručnosti načrtnout (pokud možno slovy srozumitelnými pro nás zaostalé), jak by takové zařízení fungovalo?
Já tomu teda prd rozumím, ale je tam přece návěstní opakovač, a když je na něm Stůj, tak lokomotiva umí sama zastavit. Proč by neměla umět i stáhnout sběrač?
Návěstní opakovač nepřenáší na lokomotivu návěstí pro stažení sběrače. Proto je to vše jen na pozornosti strojvedoucího.
Aha 🙁 Ani ETCS tohle neumí/nebude umět?
Umí. Ale v CZ zatím nechce umět. Byla by to práce SprŽele.
A kde mašina vezme tu informaco, že tam ta výluková stahovačka je?
Úplně stejně, jako vezme informace o omezení rychlosti.
V tom případě bude muset někdo zadat, kam umístil který terč, a pracovníci OTV mají na výlukách tolik času to někam zadávat (ideálně přes mapu, nevím, jak bych hledal kilometrickou poloh ve stanici).
Jestli by nebylo efektivnější, kdyby práce jednoho ušetřila práci desítkám jiných než naopak.
To fakt aby poplatky za DC nebyly paušál, ale skládaly se ze služeb, při odchylce nula.
– km koleje bez závad povrchu hlavy, gem. polohy a odchylek z návrhových parametrů – x kč/tkm
– souvislé TV xx/km
– funkční zabzař xx/km
– jízda na přivolávačku, nefunkční přejezd atp mínus xx/km
atp
Asi bude potřeba něco jako traťová mapa v mobilce. Pozice odometrem od balízy. Tím máme spouštěč. Na něj se nasadí událost, která se má provést. Umí AVV odblokovávat dveře na správné straně? Pak by to mohlo i stahovat sběrač. Je to bude jiný povel.
A z návěstního opakovače bych to netahal. Stejně jako bych z něj netahal pomalou jízdu. Od rádia taky neočekávám příjem televizního signálu a od slepice aportování.
nejhorsi je, kdyz lidi sedi doma v obyvaku, a predstavuji si vse, jako hurvinek valku.
A výlukové stahovačky, se tam dostanou jak? To jako pracovník OTV bude někam zadávat, kam umístil návěstidlo?
Pracovník OTV umístí návěstidla do přesných poloh podle Rozkazu o výluce. A dispečer CDP to zadá do radioblokové centrály a pod ETCS to bude fungovat, až SprŽel pochopí, že již není rok 1970…
Ale v ROV, ale nic takového uváděno není a byla by to zhovadilost, těch terčů taky není neomezeně a pokud mám na stroji 25 stojánků na oterčování, tak jich prostě víc z fleků nezískám (což by se s ROV stát mohlo, že bych jich mohl potřebovat více) a co je nejhorší, při teoretickém rozmístění v ROV by z toho v reálu mohl vzniknout les, a zas by byly stížnosti, že se v tom nelze vyznat. Což už jsou občas i dnes, protože to prostě lépe rozmístit nelze. Navíc se občas i stane, že na papírů teoreticky to vypadá dobře, ale… Číst vice »
Ale pane kolego. Mě je úplně ukradené, kolik vám SprŽel dala stojánků. Já po Vás chci, aby návěstidla byla správně osazena, jejich přesná kilometrická poloha byla oznámena strojvedoucímu a zadána v RBC pro jízdu pod ETCS. Je to úplně přesně stejný systém, jako je u pomalých jízd, takže nic, co byste neuměli.
Tady nejde o správnost, ale o umisťování, protože jsem neřekl, že je kvůli nižšímu počtu osazujeme špatně, ale, že je více způsobů, jak jednu výluku oterčovat a bude to i tak správně. Například buďto mohu umístit 3 přípravy ke každé kolejí zvlášť (třeba 8, 10, 12), nebo dám k angličáků jednu na zkrácenou vzdálenost a zas to bude správně a to samé stahovačka, buďto dám ke každé kolejí zvlášť, nebo jednu k děliči za výhybku a obojí bude správně. A mám obavu, že určení ROV by přineslo zbytečné zvýšení počtu použitých návěstidel. To je, jako byste mi chtěl určit ROV,… Číst vice »
Tož, asi jste se v tom trošku pozamotal. Chcete stahovat sběrač na koleji 8, 10, 12 a k tomu chcete umístit tři samostatné návěsti připravte se ke staženi sběrače? Přitom je zřejmé, že už při jízde z koleje 6 bude muset byt staženo, aby se nepropojila živá a uzeměná část. Tedy bude jedna návěst připravte se ke stažení sběrače, buď sprágně umístěná, nebo na krátko a pak před vyhybkou z koleje 6 na větvení 8, 10, 12 návěst stáhněte sběrač. Dostačující, přehledné, v souladu s SŽ D1 když započtu i zpravení rozkazem. Poud to nebude takové, že stahovačku, která je… Číst vice »
Blbě jste mě pochopil, vypínat chci 2 – 6, tedy potrebuji stahovat při jízdě z 8a až 10a do trati, takže buďto dám 3 samostatné přípravy (8 – 12) a 2 samostatné stahovačky (8 – 10), nebo dám přípravu na zkrácenou k angličáků (8 – 10) a stahovačku pak umístím k děliči mezi 8 a 6, nebo 2 samostatné stahovačky na 8 a 10. Ono by to chtělo spíš nakreslit, takto věřím, že to je docela komplikované.
AVV dveře neodblokovává, neotvírá!
Tipnu si, že tohle by šlo celkem snadno realizovat i před 100lety.
To zařízení se jmenuje ETCS.
jak s tim souvisi automomni vozidla (mimochodem, zadne automomni vozidlo doposud neexistuje)?
Je tím naznačeno, jak daleko technologie pokročily, když vozidlo je schopno autonomně řídit, rozpoznat a reagovat na aktuální situaci kolem. V přímém protikladu je stav na železnici, kde i tak rutinní záležitost typu stažení a vytažení sběrače v předem známém úseku, závisí na lidském ovládání.
zadne takove auto neexistuje. neverte vsemu, co musk pinda na twitteru.
O muskovi zde nepadlo slovo a je to irelevantní. Informace je o již dostupných pokročilých technologiích v protikladu téměř nulové automatizaci řízení na železnici (v ČR).
Takže ty autonomní taxíky, co už někde jezdí (a ne, nejsou to tesly s autopilotem), to je podle vás hoax?
Ani v případě budoucího ETCS nebude do něj v CZ implementováno stahování sběrače kromě míst na styku soustav. Zadávání dat o různých stahovačkách by bylo pro SprŽel příliš složité.
Můžeme děkovat pánu bohu, že zvládli zadávat Pomalé jízdy a Op na přejezdy fungují automaticky (tam je jen problém, že si pak nikdo nevšimne, že porucha odezněla a je možné Op zrušit).
Jak tak čtu o tom, že: České dráhy začínají shánět nové motorové lokomotivy. I duální s pohonem na baterii, nebylo by lepší dávat baterii i do těch současných elektrických?
ono by stačilo kdyby se tak nekriticky netlačilo na elektrizaci. Ona ta nezávislá trakce má i svý výhody.
Ono se v ČR nějak tlačí na elektrizaci? Nějak sem si nevšiml spíš naopak.
To by se rovnou mohly zrekonstruovat 843 tak, aby na střeše byly baterie…
Dnes jsem zase cestoval z Petržalky do Passau s ÖBB a vše jelo načas. Nuda. I výluka na rychlodráze v úseku Knoten Rohr a Ybbs an der Donau bravurně zvládnutá, vše jezdí po staré trati a odjezdy z Vídně byly uspíšeny. Fakt nuda.
No jo,určitě ten Railjet ovládal z řídícího vozu a sběrač mě tím pádem až vzadu.Uviděl návěst „Zvedni sběrač“ a poslechl…Kdo nejezdil, nepochopí,stačí vteřina nesoustředění a sběrač vyletí, a nosná lana i troleje letí dolů.Od klávesnice se to dobře kritizuje(hlavně neobjektivním fandům žlutého zázraku…)
Co s tí má společného Plasser & Theuer? Jakože bez něj by se to nestalo?
Zvednutý zadní sběrač mají všechny elektrické jednotky, když s tím neumí má jezdit jenom diesely.
Ono kdyby se tlačilo tak lze spoustu úseků elektrický objet.
Samozřejmě vím že zrovna Šakvice a Lipník zrovna složitě. Ale valašský by mohl jet přes Holešov.
S hodinovým zpožděním. To snad ne jen kvůli stahovačce?
Sehnat mašinu a chlapa, který má seznání. To se v pátek odpoledne při mimořádnosti bude shánět mimořádně složitě.
To nemá měření ujeté vzdálenosti? Neumí i 843 po zvýšení tahu čekat až zadek mine místo kde to fíra zadal?
Říká vám něco zodpovědnost? Chirurg na operačním sále nemůže povolit ani na vteřinu a to zodpovídá za jeden život.Vy ve vlaku zodpovídáte za desítky až stovky životů. Palce dolů chápu, palce nahoru nikoliv.
To je ale hloupé přirovnání. A taky chirurg operuje dvě trinactihodinove operace za dva dny? Porovnávat s neporovnatelne . Příklad: jedete autem , 15 , 30 km . Pak ulice a teď , řekněte si pro sebe barvy vrat na levé straně ulice , všechny značky a to v úseku pouhých 500 m . A to se nerozptylujete rádiem , vezetkou , rozkazy na pulte , atd . Soustředit se na jednu konkrétní věc pár hodin je nepochybně vyčerpávající , ale možné . Pochybuji , že teplem , nevyspáním , a jinými libustkami uondany strojvedoucí je schopen držet smysly ve… Číst vice »
A proto tam není chirurg ale celý operační tým. Alespoň sestra.
Proto je ten rozdíl že fíra je jen jeden kdežto chirurgů je na sále více, teda více lidí
Pane kolego, kruciš. V případě stahování to přece klidně stáhněte až před řidičákem. Maximálně tam zůstanete viset. A na zvednutí si klidně počkejte, až budete mít jistotu. Já pořád netuším, proč fírové musí zachraňovat dráhu, snažit se jezdit nesplnitelně na čas, když to po nich nikdo nechce a pak to ještě všechno zaplatí sami, protože nikdo jiný za nic nemůže…
Když to nebourá tak to pro změnu nejezdí.
Na druhou stranu, když to nejezdí, tak to nebourá.😉
Vlak Ex 140 v úseku Lipník nad Bečvou – Praha hl.n. NEJEDE, vlak pojede spojen s vlakem Ex 124.
Jako nácvik na ty chystané opravy a s tím spojené výluky?
Do toho ještě porucha zabzař mezi Přerovem a Brodkem. Vlaky linky R13 odřeknuty. Když se daří, tak se daří.
To je bohužel nevýhoda dálkoviny. Být v každé stanici výpravčí, tak by se jezdilo sice na přivolávačku, pomalu a se zpožděním, ale jezdilo.
To není pravda. Na privolavacku se dá jezdit i na dalkovine. A při spadenych drátech se nejezdí na nic, ani když ten výpravčí ve stanici je.
Tak proč tam tedy na tu přivolávačku nejezdí ? 😀 Kamui má naprostou pravdu.
Ono, pokud nastala fialová smrt, tak se málo kdo odváží do toho jít.
To já vím moc dobře. Proto jsem psal že Kamui má pravdu. Být ve stanicích výpravčí prostě by se na tu přivolávačku jezdilo. Za mou dlouholetou praxí jsem zažil spoustu výpadku zabezpečovacího zařízení, ale aby to úplně zastavilo provoz je až teď na dálkovině.
Když si člověk uvědomí, co tma je za provoz, tak bych si taky neodvážil na přivolávačky jezdit.
za ty 2 hodiny by tam projely 3 vlaky místo žádného .)
Jakože by výpravčí ty vlaky vytláčel, když je trolej vypnutá?
A co vlecna lana v kolejich? Jelo by se pomalu, ale jiste 🙂
A při napájení přes DAK, nebo jak se říká té krabici, která mění trakční napětí na 230/400 V zbývají Burlaci.
Ne, problém je ve špatné topologii železniční sítě a nedostatku elektrifikovaných tratí, eventuálně výkonných dieselů. Pokud na té jedné koleji co tam je sundal trolej, pak není kudy a jak projet, pokud by ale v Bzenci, nebo ve Veselí byly trojúhelníky a ne jenom jednostranné spojení, tak by bylo možné vlaky mezi Břeclaví a Brnem vést po Vláře. A je to chyba že se po zrušení tratě z Kyjova do Hodonína ten trojúhelník nedoplnil. Další věc je že Vlára dodnes není pod drátem… To je némlich stejný problém jako u Třebové, nedá seto pod dráty objet jinak než přes Brod.… Číst vice »
Po Vláře? To by bylo tak +60 k jízdní době. To je jednodušší mít pozastrkané záložní autobusy po kraji (IDSJMK je má). Navíc jich za cenu jedné dieslové mašiny můžete mít 10 a budou luxusní, operativnější a dle Murhyho zákona bude ta Dieslová mašina v Kyjově, když to praskne v Šakvicích.
Nejlepší je mít jednotnou trakci a na ní jednotnou fázi. To aby se nemuselo salutovat sběračem u každé vrby.
Oukej, IDSJMK zálohy má, alternativní dopravci jsou kritizováni, že je nemají. Kde je mají modří?
Stahovačky nemusí být ani tam kde se mění fáze, dá se udělat neutrální trolej. (Jenom se nedá projíždět tahem)
Spadlou trolej by vyresil Maglev 😀 Mozna by bylo dobre preskocit planovani planovani priprav VRT a jit hned dal.
Taky si říkám, jestli by nebylo lepší čistou VRT vynechat a soustředit se na budoucí možnosti, tj. maglev a hyperloop. Zásadní nevýhody maglevu jsou značně vyšší finanční prostředky na výstavbu a nekompatibilita se zbytkem sítě, ale jinak to má spoustu výhod.
Jo , a nebo teleportace . To má budoucnost
Do toho bych nešel packet loos je pěkná ku.rva a když se cestou ztratí pár paketů tak Vám může něco chybět tu oko, tu ucho nebo něco jiného třebas to na čůrání : 🙂
Všichni kdo vám dávají mínusy, jen dokazuji, že provozu na železnici vůbec nerozumí. A jak tak pozoruji je jich hodně.
haha
Taky mezi ně patříte 😀 ?
Nezlobte se, ale tady někdo sundá trolej a to vyřeší jakože jízda na přivolávačku?
Přečtěte si celý článek a co psal pan Kamui. Tady se řeší problém výpadku zabezpečovacího zařízení.
Klasika. Pátek odpoledne. 😁
§8 Zpoždění k cestování prostě patří