Doprava ve městě Dopravci Železnice Zprávy

Na městské lince vypomohou Arrivě jednotky Desiro od Deutsche Bahn

Zázemí Arrivy v malešické teplárně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Zázemí Arrivy v malešické teplárně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Společnost Arriva vlaky dnes představila svůj model provozování pražské městské linky z Roztok přes Libeň do Hostivaře. Známý fakt, že linku budou od neděle zajišťovat motorové jednotky řady 845 z benešovských spěšných vlaků, firma doplnila oznámením, že počítá pro začátek provozu i s výpomocí nízkopodlažních jednotek Desiro, které si půjčí od mateřské Deutsche Bahn. K nasazení dvou jednotek Desiro dojde už v prosinci.

Šéf Arrivy Daniel Adamka odhaduje nasazení strojů Desiro na dva až tři měsíce do doby, než se zapojí do provozu další jednotka 845. Arriva jich má pět, šestá prochází rekonstrukcí. Hlavní jejich problém je, že nejsou nízkopodlažní. Podle Adamky by ale cestující na vozíku neměli mít při nástupu a výstupu problém. „Všechny vlaky mají nástupní kolejničky, po kterých vjede vozíčkář z vysokého nástupiště za pomoci stevarda bez problému dovnitř,“ sdělil Adamka. Vlaky nabídnou wifi, zásuvky, informační systém a vodu z barelu. Mají 122 míst k sezení, 21 sklopných sedaček a prostor pro kola.

Vlak Arrivy, nájezd pro vozíčkáře. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Vlak Arrivy, nájezd pro vozíčkáře.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Arriva přebírá městskou linku po Českých drahách, stane se tak po KŽC Doprava (Masarykovo n. – Čakovice) druhým alternativním dopravcem v závazku pražské integrované dopravy. Ve vlacích Arrivy bude nicméně možné využít vedle tarifu PID i jízdenky Českých drah, a to včetně všech předplatných kuponů.

S nástupem Arrivy dojde i ke změně konceptu linky. Vlaky budou jezdit i v pracovní dny po celé délce z Roztok do Hostivaře, dosud takto jezdily pouze o víkendech, ve všední dny končily v Libni. „Městská linka bude mít nově označení S49, protože spojuje linku S4 do Kralup na jednom konci s linkou S9 do Benešova na konci druhém,“ uvedl ředitel ROPIDu Petr Tomčík. „V ranní i odpolední špičce pojede každých 30 minut. Mimo špičku a o víkendech jednou za hodinu. Kromě několika spojů na začátku a konci špičky pojedou všechny vlaky linky S49 až do Hostivaře, kde můžete využít osmiminutový přestup a pokračovat dál vlakem na Uhříněves, Říčany, Strančice a Benešov,“ doplnil.

Městská linka vyjela poprvé 19. dubna 2004 v trase z Roztok u Prahy přes Holešovice do Libně a od té doby jezdí ve stále stejné trase. V roce 2010 se pak prodloužila z Libně až do Hostivaře, ale jenom o víkendech a svátcích. Arriva má smlouvu na deset let, garanci provozu ale pouze na tři roky. Poté chce ROPID nasadit pouze elektrické a nízkopodlažní vlaky. Podle Adamky se Arriva bude snažit udržet linku do budoucna s nabídkou elektrických vlaků.

Železniční provoz v Praze bude příští rok ovlivněn velkým množstvím výluk a stavebních prací, které se zřejmě dotknou i městské linky. Vliv může mít především fakt, že na trať Hostivař – Libeň budou pravděpodobně odkláněny některé spoje linky S9 z Benešova na pražské hlavní nádraží kvůli stavebním pracím ve stanici Praha-Vršovice a v jejím okolí.

Výňatek z tarifu Arrivu

III. D.     Specifické tarifní podmínky ve vlacích PID dopravce ARRIVA Vlaky s. r. o. (linka S49)

1.            Některá ustanovení tohoto Tarifu, týkající se vlaků PID provozovaných dopravcem ARRIVA Vlaky s. r. o. na území hl. m. Prahy na lince S49 (dále jen „vlaky PID ARRIVA“), jsou upravena odchylně.

2.            Ve vlacích PID ARRIVA platí Tarif PID a jízdní doklady PID v rámci své časové a pásmové platnosti. Ceny jízdních dokladů se řídí čl. III. tohoto Tarifu. Platnost jízdních dokladů se řídí čl. VII. tohoto Tarifu.

3.            Cestující je povinen nastupovat do vlaku PID ARRIVA s předem zakoupenou a označenou jízdenkou PID nebo jízdenkou dle Tarifu ČD TR 10 (omezené uznávání jízdného dle Tarifu ČD TR 10 viz dále). Nemá-li cestující k dispozici potřebnou jízdenku z předprodeje, zakoupí si ji u vlakové čety bez přirážky. Přímo ve vlacích PID ARRIVA se vydávají jednotlivé jízdenky PID vlakovou četou z příruční osobní pokladny (POP). Jízdenky dle tarifu dopravce ARRIVA Vlaky s. r. o. se nevydávají. Vlaková četa (pověřená osoba dopravce) je oprávněna kontrolovat jízdní doklady cestujících, a to i v době před odjezdem vlaku.

4.            Ve vlacích PID ARRIVA jsou cestujícím uznávány platné jízdní doklady dle Tarifu Českých drah TR 10, které byly předem zakoupeny cestujícími ještě před nástupem do vlaku PID ARRIVA. Prodej jízdních dokladů dle Tarifu ČD TR 10 přímo ve vlaku PID ARRIVA není zajištěn. Není možné ani vydávání doplatků dle Tarifu ČD TR 10, např. pro jízdu oklikou atd. Ve vlaku PID ARRIVA také není možné provádět platby z elektronické peněženky In Karty.

5.            Cestující je povinen nastoupit do vlaku PID ARRIVA s předem zakoupenou a označenou jízdenkou PID nebo jízdenkou dle Tarifu ČD TR 10. Ve vlacích PID ARRIVA neplatí jízdní doklady vydané dle mezinárodního železničního tarifu SCIC-NRT.

6.            Pro úhradu přepravného za zavazadlo podléhajícího placení, psa nebo jízdní kolo platí ve vlacích PID ARRIVA ustanovení Tarifu PID, pokud se osoba přepravující zavazadlo, psa nebo jízdní kolo přepravuje také na jízdní doklad PID. Pokud bylo přepravné uhrazeno dle Tarifu ČD TR 10, je tento jízdní doklad uznán i ve vlaku PID ARRIVA. Pokud cestující nemá platný jízdní doklad pro úhradu přepravného, uhradí přepravné ve vlaku PID ARRIVA zvýhodněnou jízdenkou PID dle odst. 7. tohoto článku.

7.            Přepravné za zavazadlo, psa nebo jízdní kolo, hrazené jízdenkou PID, ve vlaku PID ARRIVA při použití jízdního dokladu dle Tarifu PID nebo dle Tarifu ČD TR 10 činí 16 Kč. Časová a pásmová platnost jízdenky PID pro úhradu přepravného je shodná s časovou a pásmovou platností jízdenky cestujícího, který zavazadlo, psa nebo jízdní kolo přepravuje, nejvýše však 360 min.

67
Diskuze

avatar
7 Komentáře
60 Reakce na komentáře
1 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
32 Autoři komentářů
MichalX 1FrederickPavel Hromekpetr.r Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Pavel Hromek
Host
Pavel Hromek

Hm,to jsem zvědav,jak budou při 30-ti minutovém intervalu udržovat v provozu toalety.Bude to asi dost náročné,doplňování papíru,ubrousků a vody , přistavení „na fekál“ a vyprázdnění.Navíc,elektrifikovaná trať s motoráky…Lepší by byl kapacitně větší ešus ČD.

AAA
Host
AAA

a jak je udržovaly ČD v provozu v Regionově?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Běžně naprosto bez problémů – že by toaleta byla „znepřístupněna“, to se na „tangentě“ stávalo opravdu jen velmi výjimečně, protože je to krátká trasa, na níž použít toaletu obvykle mnoho lidí nepotřebuje (a ani nestačí): tak to ostatně platí i na mnoha dalších tratích, kde jezdí „regiokřápy“ ČD – ČD už se asi naučily s toaletami s uzavřeným systémem zacházet.

Michal
Host
Michal

Děláte si legraci? Jak často myslíte že to na fekál jezdí. Ubrousky a toaleťák doplní průvodčí za tři minuty..

ULTRAS-FSČR
Host
ULTRAS-FSČR

Tato pochybná firma má provozovat příměstskou dopravu kolem Prahy, a dokonce i některé rychlíky? Libor Poláček je před rokem usvědčil v Zájmech strojvůdce. Přikládám článek z čísla 15/2017. Nabídka, které nelze odolat: Zážitkové cestování vlakem s hromadnou návštěvou staničního WC! Nelze říci, že by letošní letní okurková sezóna nenabízela zajímavá témata týkající se železnice. Z kategorie těch nepřehlédnutelných byla interpelace poslance Parlamentu ČR Ludvíka Hovorky k ministru dopravy Danu Ťokovi. Upozornila na skutečnost, že jeden ze soukromých dopravců provozuje na mezinárodním, tedy dálkovém vlakovém spoji mezi Prahou a slovenskou Nitrou vlakovou soupravu, jež disponuje jedinou toaletou. Ta ještě bývá z… Číst vice »

ULTRAS-FSČR
Host
ULTRAS-FSČR

A znovu opakuji – my, hrdí členové Federace strojvůdců ČR, se uznáváním režijních jízdenek nenecháme koupit!

petr.r
Host
petr.r

ty budeš první na pracáku, nebo jestli ti to ještě nedošlo, tak tímto začalo pomalé přebírání čd k DB. Nebo ty si jako myslíš, že DB koupí čd a nebude uznávat jízdenky čd?

ULTRAS-FSČR
Host
ULTRAS-FSČR

Za záchranu národního dopravce budeme bojovat všemi dostupnými legálními prostředky. A to včetně posílání podnětů na Drážní úřad ohledně jiných dopravců.

Jestli si páni manažeři z Arrivy myslí, že jim nebudeme dělat potíže, když budou uznávat režijní jízdenky, tak se šeredně pletou!

petr.r
Host
petr.r

kdybyste přestali okrádat stát, tak by jste aji měli na vaší straně nějakýho cestujícího.

Jirka
Host
Jirka

Jestli máte důkazy o spáchání trestného činu,měl by jste se neprodleně obrátit na policii a podat trestní oznámení.

petr.r
Host
petr.r

já jsem se na policii obrátil a vy ne? V y vše přehlížíte?

Pavel Hromek
Host
Pavel Hromek

Akorát si spočítejte,kolik vlaků denně vypravují ČD a kolik ostatní dopravci…LEO je před krachem,ARRIVU dotují Němci a rychlík RJ z Prahy do Košic stál při námraze 7 hodin v Ústí n.Orlicí,jelikož nemají ddieselovou mašinu.Je fakt zajímavé,jak se zde hodně diskutujících naváží do ČD a jejich vlaků,zatímco „soukromníci“jsou zázrakem.Nic proti soukromníkům,ať klidně jezdí,ale vše brát s rezervou.

petr.r
Host
petr.r

a co má dieslová městská linka společnýho s rychlíkem RJ? Víte vůbec o čem je článek?

X 1
Host
X 1

Dobře Péťo.
Bez ironie. Teď jsi mu to nandal.
Sehr gut.

AAA
Host
AAA

Tak se hlavně starejte o toalety svého chlebodárce.

Pavel Hromek
Host
Pavel Hromek

Původní německé 654 byly úplně bez toalet a to není zase tak staré vozidlo.Toaleta se dodělávala až při rekonstrukci.

X 1
Host
X 1

Ultras-pacient
Minulý týden na EC do Hamburku ve voze 1.třídy nefungovalo žádné wc. Cestující, kteří si připlatili nemalé peníze za pohodlí, museli chodit ma nejbližšší wc přes jídelní vůz, plný přiopilých Němců, až čtvrtého vozu od konce, kde bylo první funkční wc a tam si stoupnout do fronty. Legrace na téma socialistické fronty na nedostaskové zboží, byly z těch jemnějších. Jak vypadala ona toaleta, si ani nepřejte vidět.
V ekvivalentu pořekadla „Zloděj křičí, chyťte zloděje“, by se dala parafrázovat způsobem „Ten co se nestará o vlastní wc, krizuje druhého za jeho wc“.

Bůh ochraňuj kolejnicu, před takovéma lidma jako jste Vy.

Pavel Hromek
Host
Pavel Hromek

Přiopílí cestující, v tomto případě Němci,nemají ve vlaku co dělat….Podle přepravního řádu mohou být vyloučeni z přepravy.Navíc,i v tom slavném Německu,jsou některé vlaky bez toalet.

Michal
Host
Michal

A tím jste kolosální bordel uměleckého dua ČD-PRAS dialekticky vyřešil.

Pavel Hromek
Host
Pavel Hromek

Původní německé 654 byly úplně bez toalet a to není zase tak staré vozidlo.Toaleta se dodělávala až při rekonstrukci.

AAA
Host
AAA

No a? To ostatně původně i Regiosprintery. Jiný kraj, jiný mrav.

X 1
Host
X 1

Pavel Hromek
Pokud objednavatel nepožadoval ve vlaku toaletu, tak ji dodavatel nevyrobil. Respektive dopravce u výrobce neobjednal a ten nevyrobil.
Další zaprděnej kritik, kterej nevystrčí hlavu ze zadele aby se rozhlédl, jak se vyvíjela a vyvíjí železniční evropa.
Volný trh je tady !

Pavel Hromek
Host
Pavel Hromek

Díky,bezvadný příspěvek…,raději rychle pryč s takovými „dopravci“.

X 1
Host
X 1

Pavel Hromek
V drtivé většině vlaky bez toalef provozoval a provozuje státní dopravce DB. Soukromníci vlaky bez toalet již povětšinou vyřadily.
Ale jak jsem napsal výše. Jestli toalety ve vlaku jsou nebo nejsou, je záležitost objednavatele! Nikoliv dopravce.

Patrik
Host
Patrik

Pochybnou firmou myslíte DB, tedy Německé státní dráhy? Vy už to nehulte…

Mirek
Host
Mirek

„Všechny vlaky mají nástupní kolejničky, po kterých vjede vozíčkář z vysokého nástupiště za pomoci stevarda bez problému dovnitř,“

Zrovna v Roztokách s nízkými nástupišti to bude mít vozíčkář i za pomoci stevarda hodně těžké. Naštěstí příprava na bezbariérovost teto stanice už probíhá

Démon
Host
Démon

… několik let.

Miloň
Host
Miloň

A není pro vozíčkáře jednodušší si normálně na ulici počkat na autobus nebo tramvaj, kde je max. každé druhé vozidlo nízkopodlažní než se tahnout na nádraží?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ono záleží i na tom, odkud a kam ten vozíčkář jede – třeba to ani nemusí být Pražan a do Prahy přijede či bude z Prahy odjíždět vlakem a „tangenta“ mu může dobře posloužit k dalšímu přesunu po části Prahy nebo pro tranzit mezi nádražími.

Svojsin
Host
Svojsin

Chápu správně podle komentářů níže, že Arriva nasadí Desira a je to velice špatně?
A kdyby je (úplně stejný) nasadil jeden nejmenovaný tradiční státní dopravce, bylo by to neskutečně dobře?
Nebo jak se to má tedy chápat?

Mrc
Host
Mrc

Nevidím nikde, že by to vyloženě vadilo… Osobně to desiro mi tam přijde vhodnější, než limeta, ale jde o to, že je bude mít jen propůjčené… Osobně bych si tam dovedl představit nějakého pantera, aby se nespalovalo pod dráty

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Dvoudílný „panter“ by tam byl v současnosti ideálním vozidlem – ale „najdi chlup na dlani“, N.B. když nově turnusová potřeba s prodloužením až do Hostivaře i v pracovní dny vzroste na troje náležitosti (bez zálohy) …

Pavel Hromek
Host
Pavel Hromek

Domnívám se,že dvoudílná jednotka je málo kapacitní.Když už,tak 3-vozová.

X 1
Host
X 1

Pavel Hromek
Chlape, viděl jste někdy dvoudílného Regiopantera?
Kapacita je na danou linku naprosto dostatečná.
Někdy by jste měl z teho pseudo-Pupku světa, vyjet ven a nepřesvědčovat ostatní, že pokud to není v Praze, tak to neexistuje.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Já bych sice raději počkal, co s frekvencí udělá provoz až do / z Hostivaře ve všední dny, ale jsem přesvědčen, že i tak by dvoudílný „panter“ naprosto vyhovoval: dosud bývala v ranní špičce maximální obsazenost asi 100 osob (odpoledne méně). Osobně předpokládám, že ta dvě „desira“ se bude dopravce snažit nasazovat denně na celodenní výkony, a to co nejdéle, aby maximálně vyhověl zájmu o nízkopodlažnost, a jako třetí náležitosti jen ve špičkách pracovních dnů bude používat toho nově dovezeného vysokopodlažního vozidla (řady 845), které má být zmodernizováno a „přebarveno“ do“standardu PID“ – ale mohu se mýlit, a navíc: i… Číst vice »

Pavel Hromek
Host
Pavel Hromek

Já také nepíši o 2-dílném Regiopanterovi,to má na mysli „železničář v důchodu“.Osobně navrhuji 3-vozového ešuse,ale pro mě za mě,nasaďte si tam co chcete.

pony
Host
pony

> pomoci stevarda

Stevarda? Jakože tam bude krom strojvedoucího i další personál? Gratulki na PID, když takhle moc neví co s prachama teda.

J.L.
Host
J.L.

Jel jsem na této lince s ČD jen jednou, ale průvodčí tam byl.

To
Host
To

akorát teď už to bude stevard… česká slova došly, cizincům až do střev

pony
Host
pony

Když už si chci stěžovat na češtinu, tak poprosím o „slova došla“.

Tak či onak, na týhle lince mi to přijde jako dost zvláštní luxus, bylo to v zadání, nebo si to arriva vymyslela sama? A pokud, proč jim na to ropid přistoupil…

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Pokud vím, tak nynější firma „ARRIVA vlaky“ nikdy nikde v ČR úplně bez personálu kontrolujícího a obsluhujícího cestující žádné vlaky neprovozovala – a ostatně i ČD obsazovaly „tangentu“ průvodčími v pracovní dny až do letošního časného jara: vozit na ní průvodčí v sólo „šukafónu“ o víkendech by samozřejmě přílišný smysl nemělo.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

To už ovšem dost dávno (někdy od letošního časného jara) neplatí – občas se tam sice objevují aspoň vlakoví revizoři, ale většinou spíše o víkendech: v pracovní dny by toho mezi Podbabou a Holešovicemi, kde je (zatím) frekvence jednoznačně největší, stejně mnoho zkontrolovat nestihli, a naprostá většina lidí tam stejně jezdí na „tramvajenku“. Pro revizi je navíc „zajímavější“ úsek Sedlec – Roztoky, který už leží mimo hlavní město, takže tam už pouhá „vnitropražská tramvajenka“ neplatí.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

V aktuálním jízdním řádu je tam samoobsluha jen ve volné dny.

Vlastimil
Host
Vlastimil

Tak to je úplná komedie od mateřské DB, která nedrží nasazení jednotek 642 na pravidelných výkonech a najednou je má na půjčení.

Pavel Macoun
Host
Pavel Macoun

O tom přeci to je… Získat příhraniční U28 pro svoji dceřinou společnost.
Kdo má z ostudy kabát, když lidi musejí přeskakovat i dvakrát občas z 810 na 642 a znovu 810? DB to jistě není.

Zapa
Host
Zapa

Přesně na tohle jsem si vzpomněl. Poslední týden fakt komedie.

X 1
Host
X 1

Vlastimil
Tato problematika je víceméně záležitostí jednotlivých spolkových zemí. Nebo-li jejich provozních skupin DB.
Jestliže v Sasku nemá DB Regio dostatečné množství odpovídající techniky, mohou požádat centrálu v Berlíně o dočasný přesun techniky. Samozřejmě se to poté projeví v rozpočtu dané oblastní resp. zemské organizační jednotky. Proto se ani není co divit, že využili levnější alternativy svého Českého partnera, tedy ČD.
Arriva si patrně taky zažádala. A jí přidělené vlaky mohou být z ktéréhokoliv koutu Říše.

Lojza
Host
Lojza

Potřebuji si to ujasnit. Jsem držitelem ZTP/P a pokud mi to JŘ dovolí, tak chci jezdit z Podbaby do Úval s přestupem v Libni. V Podbabě si lístek nekoupím, takže potom co? Běžnou MHD mám grátis. To mi ve vlaku Arrivy prodají lístek až do Úval, potažmo budu moci zakoupit jízdenku třeba přes aplikaci ČD? Netušíte někdo?

Démon
Host
Démon

Z Podbaby do Klánovic zadarmo a pak ve vlaku z Klánovic do Úval s přirážkou ve vlaku 🙂

Kirschner
Host
Kirschner

Ona se k průkazu ZTP vybírá přirážka? Opravdu?

To
Host
To

ZTP po Praze ve vlaku normálně platí… bych řekl, aspoň loni to tak ještě bolo

J.L.
Host
J.L.

Přirážka za nákup jízdenky ve vlaku je jednou z největších lumpáren ČD. Zřejmý pozůstatek z dob Císařsko-královských rakouských státní drah.
Zatím všude v cizině jsem koupil jízdenku bez problémů přímo ve vlaku za stejnou cenu jako v nádražní pokladně a platil jsem kartou.

coudy
Host
coudy

Ale ne jen ČD mají přirážku má ji i Jančura a to koukám nenadáváte nebo to nevíte.

Mrc
Host
Mrc

Přirážka je pouze ze stanic, kde funguje klasická pokladna – prodej jízdenek… A je to dost logické, neb ne? 🙂

Nosek
Host
Nosek

Opravdu jste někdy zkusil v Rakousku, Německu nebo kdekoliv ve Švýcarsku vlézt do vlaku bez jízdenky a čekal jste až přijde Schaffner, který Vám ji bez řečí prodal? Ja jen, že v případě Německa by tohle bylo za 60 €, v případě Švýcarska za 80 SFr. A to bez debat! Takže lžete! Vážně si myslíte, že tu nejsou lidi, kteří vědí jak to kde chodí?Ale účel kopnout si do ČD byl splněn, že? Jo jedině, že byste hrál natvrdlého Čecha, co „nezná“ a „neví“ a průvodčí nad Vámi raději mávnul rukou nebo to „všude v zahraničí“ byla jedna cesta z… Číst vice »

anti-omezenec
Host
anti-omezenec

Jste pravděpodobně nějaký omezenec, který si rád vymýšlí, ale stejně vám odpovím, zkuste si sednout do ICE Sprinter, nebo ICE International bez lístku a uvidíme, jak vám prodají lístek bez přirážky :)), (min. 60 EUR Nebo si sedněte do polského pendolina (Express InterCity Premium) – přirážka 650PLN (4000CZK)

Kirschner
Host
Kirschner

Jo tak to jste pak valil oči na výpis z konta. 😁
Takzvanou manipulační přirážku (40 kč) neplatíte:
při nástupu v nebsazené stanici.
při jízdě za původní cílovou stanici.
při jízdě po delší trase (oklika).
při doplatku do jedničky.
pokud jste držitelem průkazu ZTP nebo ZTP/P.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„Přirážka za nákup jízdenky ve vlaku je jednou z největších lumpáren ČD. Zřejmý pozůstatek z dob Císařsko-královských rakouských státní drah.“
No, oni asi už i úředníci „Císařsko-královských rakouských státní drah“ dobře věděli o české „vyčůranosti“, kdy cestující bez jízdenky nastoupí do vlaku co nejdále od průvodčího a „hraje ruletu“, jestli jeho černá jízda vyjde či nikoli …

Vaclav Taborsky
Host
Vaclav Taborsky

Dobry den, v pripade prestupu z vlaku jineho dopravce do vlaku CD, se prirazka neplati.
S pozdravem
V. Taborsky

michal
Host
michal

Bude to uplne stejne jako nyni. To znamena do Klanovic na ZTP/P, a na Podbabe v automatu si koupite jizdenku na 2 zony PID (1 zona ve vlaku neplati) nebo u pruvodciho/v Libni/ v aplikaci CD jizdenku CD na usek Klanovice-Uvaly.

petr.r
Host
petr.r

A bude to stát 4kč a doprovod to bude mět zdarma.

Milan
Host
Milan

Jízdenku PID si můžete předem koupit a aktivovat v aplikaci PID Lítačka.
Podle mě budete potřebovat zvýhodněnou třípásmovou jízdenku (pásma B-0-1) za 6Kč.

Osoby s průkazem ZTP a ZTP/P jezdí v celém systému PID bezplatně s výjimkou vlaků.

petr.r
Host
petr.r

Máte pravdu, zkusil jsem e-shop a opravdu vypadl lístek s cenou. Nemají ztp v praze lítačku co je i na vlak zdarma?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

michal:
Sice nevelkým, ale přesto trochu problémem v Podbabě je fakt, že nejbližší automat na jízdenky PID je až na zastávce tramvaje „Nádraží Podbaba“ na nástupním ostrůvku ve směru do centra, což je od „bližšího“ perónu železniční zastávky (směr do Prahy) odhadem asi 120 metrů daleko a přes dva přechody se světelnou signalizací – takže se vyplatí nezapomenout na to a opatřit si příslušnou jízdenku včas.

Frederick
Host
Frederick

Až na to, že ZTP a ZTP/P v pásmech P, 0 a B plati plné jízdné, ve vnějších i s kombinací 0 a B zvýhodněné. Bezplatná přeprava je v dopravních prostředcích mimo vlaky.