Na městské lince vypomohou Arrivě jednotky Desiro od Deutsche Bahn

Zázemí Arrivy v malešické teplárně. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZázemí Arrivy v malešické teplárně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Společnost Arriva vlaky dnes představila svůj model provozování pražské městské linky z Roztok přes Libeň do Hostivaře. Známý fakt, že

Společnost Arriva vlaky dnes představila svůj model provozování pražské městské linky z Roztok přes Libeň do Hostivaře. Známý fakt, že linku budou od neděle zajišťovat motorové jednotky řady 845 z benešovských spěšných vlaků, firma doplnila oznámením, že počítá pro začátek provozu i s výpomocí nízkopodlažních jednotek Desiro, které si půjčí od mateřské Deutsche Bahn. K nasazení dvou jednotek Desiro dojde už v prosinci.

Šéf Arrivy Daniel Adamka odhaduje nasazení strojů Desiro na dva až tři měsíce do doby, než se zapojí do provozu další jednotka 845. Arriva jich má pět, šestá prochází rekonstrukcí. Hlavní jejich problém je, že nejsou nízkopodlažní. Podle Adamky by ale cestující na vozíku neměli mít při nástupu a výstupu problém. „Všechny vlaky mají nástupní kolejničky, po kterých vjede vozíčkář z vysokého nástupiště za pomoci stevarda bez problému dovnitř,“ sdělil Adamka. Vlaky nabídnou wifi, zásuvky, informační systém a vodu z barelu. Mají 122 míst k sezení, 21 sklopných sedaček a prostor pro kola.

Vlak Arrivy, nájezd pro vozíčkáře. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Vlak Arrivy, nájezd pro vozíčkáře.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Arriva přebírá městskou linku po Českých drahách, stane se tak po KŽC Doprava (Masarykovo n. – Čakovice) druhým alternativním dopravcem v závazku pražské integrované dopravy. Ve vlacích Arrivy bude nicméně možné využít vedle tarifu PID i jízdenky Českých drah, a to včetně všech předplatných kuponů.

S nástupem Arrivy dojde i ke změně konceptu linky. Vlaky budou jezdit i v pracovní dny po celé délce z Roztok do Hostivaře, dosud takto jezdily pouze o víkendech, ve všední dny končily v Libni. „Městská linka bude mít nově označení S49, protože spojuje linku S4 do Kralup na jednom konci s linkou S9 do Benešova na konci druhém,“ uvedl ředitel ROPIDu Petr Tomčík. „V ranní i odpolední špičce pojede každých 30 minut. Mimo špičku a o víkendech jednou za hodinu. Kromě několika spojů na začátku a konci špičky pojedou všechny vlaky linky S49 až do Hostivaře, kde můžete využít osmiminutový přestup a pokračovat dál vlakem na Uhříněves, Říčany, Strančice a Benešov,“ doplnil.

Městská linka vyjela poprvé 19. dubna 2004 v trase z Roztok u Prahy přes Holešovice do Libně a od té doby jezdí ve stále stejné trase. V roce 2010 se pak prodloužila z Libně až do Hostivaře, ale jenom o víkendech a svátcích. Arriva má smlouvu na deset let, garanci provozu ale pouze na tři roky. Poté chce ROPID nasadit pouze elektrické a nízkopodlažní vlaky. Podle Adamky se Arriva bude snažit udržet linku do budoucna s nabídkou elektrických vlaků.

Železniční provoz v Praze bude příští rok ovlivněn velkým množstvím výluk a stavebních prací, které se zřejmě dotknou i městské linky. Vliv může mít především fakt, že na trať Hostivař – Libeň budou pravděpodobně odkláněny některé spoje linky S9 z Benešova na pražské hlavní nádraží kvůli stavebním pracím ve stanici Praha-Vršovice a v jejím okolí.

Výňatek z tarifu Arrivu

III. D.     Specifické tarifní podmínky ve vlacích PID dopravce ARRIVA Vlaky s. r. o. (linka S49)

1.            Některá ustanovení tohoto Tarifu, týkající se vlaků PID provozovaných dopravcem ARRIVA Vlaky s. r. o. na území hl. m. Prahy na lince S49 (dále jen „vlaky PID ARRIVA“), jsou upravena odchylně.

2.            Ve vlacích PID ARRIVA platí Tarif PID a jízdní doklady PID v rámci své časové a pásmové platnosti. Ceny jízdních dokladů se řídí čl. III. tohoto Tarifu. Platnost jízdních dokladů se řídí čl. VII. tohoto Tarifu.

3.            Cestující je povinen nastupovat do vlaku PID ARRIVA s předem zakoupenou a označenou jízdenkou PID nebo jízdenkou dle Tarifu ČD TR 10 (omezené uznávání jízdného dle Tarifu ČD TR 10 viz dále). Nemá-li cestující k dispozici potřebnou jízdenku z předprodeje, zakoupí si ji u vlakové čety bez přirážky. Přímo ve vlacích PID ARRIVA se vydávají jednotlivé jízdenky PID vlakovou četou z příruční osobní pokladny (POP). Jízdenky dle tarifu dopravce ARRIVA Vlaky s. r. o. se nevydávají. Vlaková četa (pověřená osoba dopravce) je oprávněna kontrolovat jízdní doklady cestujících, a to i v době před odjezdem vlaku.

4.            Ve vlacích PID ARRIVA jsou cestujícím uznávány platné jízdní doklady dle Tarifu Českých drah TR 10, které byly předem zakoupeny cestujícími ještě před nástupem do vlaku PID ARRIVA. Prodej jízdních dokladů dle Tarifu ČD TR 10 přímo ve vlaku PID ARRIVA není zajištěn. Není možné ani vydávání doplatků dle Tarifu ČD TR 10, např. pro jízdu oklikou atd. Ve vlaku PID ARRIVA také není možné provádět platby z elektronické peněženky In Karty.

5.            Cestující je povinen nastoupit do vlaku PID ARRIVA s předem zakoupenou a označenou jízdenkou PID nebo jízdenkou dle Tarifu ČD TR 10. Ve vlacích PID ARRIVA neplatí jízdní doklady vydané dle mezinárodního železničního tarifu SCIC-NRT.

6.            Pro úhradu přepravného za zavazadlo podléhajícího placení, psa nebo jízdní kolo platí ve vlacích PID ARRIVA ustanovení Tarifu PID, pokud se osoba přepravující zavazadlo, psa nebo jízdní kolo přepravuje také na jízdní doklad PID. Pokud bylo přepravné uhrazeno dle Tarifu ČD TR 10, je tento jízdní doklad uznán i ve vlaku PID ARRIVA. Pokud cestující nemá platný jízdní doklad pro úhradu přepravného, uhradí přepravné ve vlaku PID ARRIVA zvýhodněnou jízdenkou PID dle odst. 7. tohoto článku.

7.            Přepravné za zavazadlo, psa nebo jízdní kolo, hrazené jízdenkou PID, ve vlaku PID ARRIVA při použití jízdního dokladu dle Tarifu PID nebo dle Tarifu ČD TR 10 činí 16 Kč. Časová a pásmová platnost jízdenky PID pro úhradu přepravného je shodná s časovou a pásmovou platností jízdenky cestujícího, který zavazadlo, psa nebo jízdní kolo přepravuje, nejvýše však 360 min.

Tagy Arriva městská linka PID Pražská integrovaná doprava ropid
67 komentářů