Na Masaryčce SŽ dokončila nové sanitární koleje. Objevil se však problém s obří platformou nad nástupišti

Příprava napojení kolejí pod Vítkovem na Negrelliho viadukt. Foto: SŽPříprava napojení kolejí pod Vítkovem na Negrelliho viadukt. Foto: SŽ

Trať z Masaryčky do Libně je opravená, nová nástupiště se otevřou později.

Rekonstrukce pražského Masarykova nádraží a navazujících kolejišť vstoupila do další fáze. Správa železnic oznámila v tiskové zprávě dokončení speciálních sanitárních kolejí pod Vítkovem. Vzniklo zde zázemí pro vlakové soupravy, kde se budou mimo jiné vyprazdňovat toalety.

Zároveň byla dokončena rekonstrukce trati směrem k libeňskému nádraží, takže tudy vlaky budou moci jezdit vyšší rychlostí. Opravy obnášely sanaci železničního svršku, spodku i trolejového vedení.

Stavbaři nyní mimo jiné pracují na rozšíření počtu kolejí ze sedmi na devět, budování nové platformy si vyžádá změnu technického postupu,“ uvedla mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová.

Obří nová platforma nad nástupišti propojí ulice Na Florenci, Hybernská a Opletalova. Podle projektu vypracovaného externím dodavatelem je již částečně postavená, Správa železnic však podle mluvčí zjistila, že dílčí část platformy nemusí být dostatečně vyztužená.

Nyní se situací aktivně zabývají, zpracovávají se technické posudky, které pomohou najít vhodný a efektivní postup pro pokračování výstavby. Náklady, které si dodatečné práce vyžádají, bude Správa železnic vymáhat po projektantovi. Z navrženého postupu také vyplyne aktualizace termínu otevření nástupišť u nových kolejí 8 a 9,“ dodala mluvčí.

Přestavba Masarykova nádraží v Praze, stav k 4. dubnu 2025.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýPřestavba Masarykova nádraží v Praze, stav k 4. dubnu 2025.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýPřestavba Masarykova nádraží.
Zdroj: SŽ

Otevření nových nástupišť tzv. liché skupiny se dle dosavadního harmonogramu očekávalo ještě letos v závěru roku. Dokončení modernizace stanice za téměř čtyři miliardy korun je naplánované na srpen 2027.

V posledním červencovém týdnu proběhla na nádraží kompletní výluka, kterou si vyžádala instalace nového zabezpečovacího zařízení. Přepojilo se 60 návěstidel a 90 počítačů náprav. Vlaky kvůli tomu jezdily na jiné pražské stanice, zejména na hlavní nádraží. Omezení se dotklo mimo jiné regionálních spojů mezi Prahou a Kolínem.

Začíná horký týden na Masaryčce: Během výluky se přepojí 60 návěstidel a 90 počítačů náprav

Modernizace Masarykova nádraží je součástí projektu železnice Praha – Letiště – Kladno, který tvoří 11 samostatných staveb. Hotová je už rekonstrukce Negrelliho viaduktu, od srpna je v provozu nové nádraží v Bubnech a zastávka na Výstavišti a úsek mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec. Před zahájením je modernizace trati z pražské Ruzyně až do Kladna. V příštím roce pak Správa železnic začne hledat zhotovitele prací v úseku od Výstaviště do nové podzemní stanice v Dejvicích.

Tagy masaryčka Masarykovo nádraží praha Praha - Masarykovo nádraží Správa železnic
8 komentářů