Na lokálku Vlašim – Trhový Štěpánov se od června vrátí osobní vlaky
Hvozdnický expres. Pramen: FB Railway Capital
Vlak bude do Trhového Štěpánova jezdit od 4. června do 28. září o víkendech a svátcích.
Vlak bude do Trhového Štěpánova jezdit od 4. června do 28. září o víkendech a svátcích.
Změnový list do KJŘ najdete v řádné červnové změně na http://prelepky.wz.cz
Vždyť maj všichni dneska auta ne? A těch pár socek ze štěpánova ať choděj pěšky.
Proč pěšky, jede jim autobus.
Starosta moc chytrý není a neustále si myslí že vlak je důležitý. Po zrušení jezdil a linka nahrazující vlak. Časy byly stejné a byl o polovinu levnější jak vlak. Bylo to dočasné řešení než Vlašim přejde na pid a vyřeší budoucnost linky. Bylo řečeno že když Štěpánov (a zastávky po cestě) doplatí rozdíl mezi vlakem a busem (nebo tak nějak) tak autobusová linka zůstane. Jenže starosta bojoval proti autobusu už od začátku a striktně ho odmítal. Tím pádem tato linka byla zrušena a tím i velmi ranní a večerní spoje (ve 4h a 23h) byly zrušeny. A to nejen do… Číst vice »
Šotoušci jsou snad právě ti, kdo tam tu lokálku chtějí zachovat, ať to stojí co to stojí, i kdyby na ni měli místní chodit tři kilometry pěšky.
Ta demagogie, že „autobusy jezdí prázdné“, by se starostovi vůbec nemusela vyplatit. Tím potřebnost vlaku skutečně neobhájí.
Obnoveni provozu, trebaze hlavne pro turisticke ucely, je vzdy vitane. Ale sakra, ten plakat je graficky odpad:D
to mas asi problemy s pochopenim psaneho textu, hejkale.
jak muzes tvrdit, ze bus nikoho nezajima, kdyz i za existence vlaku vozil vic lidi? 🙂
V počtu negativních emocí suverénně vede tvůj příspěvek.
Obyvatelům vadí autobus? Bydlím cca 50 m od silnice a 150 m od tratě. Průjezd autobusu ani nevnímám, zatímco Regína na sebe upozorní vždy skřípáním v obloucích a za tichých večerů ji slyším vrčet z nádraží. Zatímco autobus, když nastupuji předními dveřmi, ani neslyším, zda má nastartovaný motor.
Podotýkám, že mi nevadí ani vlak, ani autobus, jen jsem reagoval na ,,vadění“ místním v článku. On jim tam jistě ten autobus se zavedením sezónního vlaku stejně nepřestane jezdit.
To je možná spíš věc reginy, než vlaku jako takového, hlučnější motorák při průjezdu obloukem určitě neexistuje, navíc sž nechce používat ty gumové tlumiče hluku na kolejnicích, jaké jsou v současnosti třeba na vlečce v Čakovicích, které tohle zvládají dost redukovat. Taky je velký rozdíl v tom, že autobus projíždí po silnice, kde je provoz, takže i když je výrazně hlasitější, než auto, tak se v šumu poměrně snadno ztratí, narozdíl od vlaku projíždějícího jednou za hodinu skrz jinak hlukově neznečištěné prostředí. Fakt ale je, že hlukové pozadí má na lidi a kvalitu života značně negativní vliv, což je jen… Číst vice »
Proč SŽ nechce využívat gumové absorbéry?
Kdo ví.
Kolik to stojí za kus? Nemusí se to třeba udržovat?
V ceně tso svršku to fakt nic neudělá a udržovat se to nemusí. Materiál je levnej, drahá je práce. Kdybychom neměli povoleného jen jednoho výrobce pražců, mohly by se na lokálkách používat třeba i plastové recyklované pražce, které mají taky velmi dobré vlastnosti i co do hlučnosti svršku, a levnější, než beton.
Tak ted už jen aby přestali uvažovat tak, že se ruší vlaky, ale naopak, aby tam kde je vlak, aby rusili nebo omezili bus, pak by si přestali stežovat že nikdo vlakem nejezdí, nebo je tam jeden člověk atd, bus by jezdil jen tam, kde není vlak. 😉
To je doufám ironie. V opačném případě doporučuji vyhledat odbornou pomoc.
Protože smyslem VHD je přeprava osob tak, aby to vyhovovalo cestujícím, bylo to efektivní a zbytečně nezatěžovalo veřejné rozpočty, nikoliv provozování vlaku děj se co děj.
jak vidite, s timto nazorem jste osamocen. v autobuse neplati rezijka a to je hlavni.
Před nedávnem jsem si tam pořídil pár záběrů. Jednu z posledních směn tam sloužil ještě i výpravčí, který ale za směnu odbavil jen jediný nákladní vlak…
https://youtu.be/QISZTGZOtmQ
se divím, že nemají plány tu trať propojit do Zruče a zavést linku do kutné hory
jo to by bylo jako kdyby jim nekdo prisil treti ruku 😀
Tunelem pod VD Švihov, aby to bylo bez úvrati. 😛 A pokud se něco nepovede, tak bude 1,5 milionu lidí bez pitné vody.
Ze Zruče do KH ten vlak jede jenom 1:36, je to předlouhých 34 kilometrů. Vymetací autobus to dává za 1:19 se zajížďkou do Opatovic a Křesetic. Z Křesetic na vlak je to 3 km.
Ze Štěpánova do Chabeřic je to okolo 6,5 km ne zrovna jednoduchým terénem, což je asi i důvod, proč se ani nikdo nesnažil to postavit.
Odstranění úvratě ve Zruči směrem Kutná hora by se dalo dosáhnout tratí asi takhle: https://mapy.cz/s/penonelatu
Šlo by i obnovit úsek přes Keblov do Bernartic (k sousednímu Lokti zajíždějí i dálkové autobusy z D1, mohl by tedy být tento uzel nově o kousek vedle…). Současně by to chtělo prověřit možnosti zrychlení tratě k Benešovu, ideálně s přiblížením se sídlům, respektive nevzdálením se od nich. Výhledově lze zvážit další pokračování k Ledči, případně do Humpolce. Nová trasa přes Soutice (?) do Zruče je možná, současně asi nejefektivnější z hlediska přepravních proudů.
a postavil bych to rovnou v maglevu, co se s tím budem s-át!
frantisku, mokry hadr na hlavu…
a vypustit přehradu ne
Podle starosty autobusy obyvatele obtěžují(!) a jezdí prázdné(?). Tak proč se s krajem nedohodnou na omezení autobusů a přesunu peněz na vlaky? Když k tomu přidají to, co teď budou platit na víkendový motoráček, divil bych se, kdyby se z toho ta ZDO vlakem nezaplatila.
Ty autobusy obsluhují i jiná sídla než jen Trhový Štěpánov.
To vlak taky dělal
Bus obsluhuje i sídla, kam vlak nejezdil (Řimovice, Chlum).
Hlavně tam ty busy prázdné nejezdí.
Obsazenost je naprosto srovnatelná s dobou (před covidem),kdy tam jezdily vlaky.
Co tam chybí, je spoj kolem 19h o víkendu z Vlašimi, radnice si to nepohlídala, dostat se dá jen do Zdislavic.
Celkově je proti jiným oblastem v PID nahrazena oblast východně od Benešova docela slabě.
Jasně, vesnice o pár obyvatelích. Vlak zase obsluhoval Bolinu, kam nejezdí 794.
Hlavně že u Rožmitálky bylo nespočet komentářů o tom, jak ty vesnice Zadní Poříčí, Oslí a Skuhrov veřejnou dopravu nepotřebují. Ale obsluha Chlumu, který nemá ani 200 obyvatel, je najednou strašně důležitá a stojí za to zhoršovat dopravu do Trhového Štěpánova.
Dle údaje z roku 2022, má dokonce jen 124 obyvatel.
Nicméně Zadní Poříčí má 28 obyvatel, Oslí 12 a Skuhrov 47 obyvatel. Tedy v součtu (!) ještě méně než Chlum.
Příklady dalšího spojení na Bolinu:
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L200849_220401_324612.pdf
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L206001_220201_321687.pdf
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L200843_220401_324607.pdf
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L104406_220401_324685.pdf
Předpokládám, že pan starosta to hodnotí optikou řidiče automobilu, kterému autobus překáží na silnici, zatímco vlak ne. Kdyby se zeptali uživatelů těch prostředků VHD, asi by odpověď vypadal jinak.
Už nyní je obsluha Trhového Štěpánova slabá, o víkendu jsou tam díry a nedá se odtamtud dobře dostat.
Pan starosta evidentně svou obec zná. Prostě autobusy překážejí a hotovo 😁
a to je jako vtip? o kousek vedle jsou o vikendu 4 pary autobusu a proti casu pred integraci je to pomalu zazrak…
asitak, kde je vlak, mohli omezit nebo zrušit bus a hned by jezdili tim vlakem 😉
Stačí když by tam kde jezdí autobus, zrušili vlak.
Jeho zrušením jako by nám utrhli ruce boze ten clovek je opravdu magor. doufam, ze se jim povede na podzim vylosovat nekoho vice pri smyslech.
Pan Korn při smyslech je, narozdíl od vás si totiž uvědomuje význam železniční dopravy a každou lokálku za každou cenu neodsuzuje. A nemyslím si, že jakožto starosta města o místních poměrech nic neví.
Áno, tahle lokálka je zcela nenahraditelná pro velké objemy přeprav na velké vzdálenosti, jako teď ukrajinské obilí do přístavů. Vždyť obyvatelé Chlumu zcela jistě a rádi půjdou na vlak, aby jim na návsi nezavazel autobus. Ještě je přejede nebo se jim vybourá do domu.
To jste četl kde?
Aha, najednou je obaluha vesnice o 138 obyvatelích nezbytná a musí se kvůli tomu zhoršovat doprava do Štěpánova, který má obyvatel 10x více. Fakt argument jak Brno, hlavně za každou cenu obhájit neobhájitelné. Tohohle se může zastávat fakt jen někdo, kdo veřejné dopravě vůbec, ale absolutně vùbec nerozumí.
Do Štěpánova samotného je to sporné – ano, vlak jede přímý z Benešova.
Ale autobus obslouží samotný Štěpánov lépe + může pokračovat dále směr Zruč.
I některé autobusy z TŠ do Benešova (dokonce až do Prahy) byly přímé, např. linka Snět – Praha.
Podle hodnocení obsazenosti ani vědět nechce….
urcite, pan korn si hlavne uvedomuje vyznam politickeho pseudotematu „at nam nekdo cizi dotuje vzduchovozic“…
Lokálka, která ve Štěpánově končí 300 metrů od nejbližšího obydleného stavení, strašně chybí a autobusy, které jezdí až na náměstí obtěžují. Tak určitě. Jízdní doba stejná. Cena pro cestujícího stejná. Cena pro kraj poloviční nebo třetinová. Význam železniční dopravy opravdu není v tom, aby vlak zajížděl všude, kde vedou koleje, ale aby rychle a kapacitně přepravoval velká množství cestujících a nákladu.
Jízdní doba stejná není, nelžete. Vlak do Benešova jel 52 minut, autobusy s přestupem jedou mnohem déle. I s tou docházkovou vzdáleností na vlak to bylo rychlejší, než teď.
Autobus s přestupem jede 48 minut. Ale z náměstí…
Já zase doufám, že jim do jejich věci bude kafrat pokud možno co nejméně lidí.
Chápete proboha, že pokud starosta udělá takovejhle krok před volbama, tak je to pouze a jen proto, že to místní většinově chtějí a přejí si to? Že do publicitního stuntu by nikdo v tuhle dobu nešel ani kdyby mu za to platili?
ne, je to tema toho starosty s useknutou rukou.
Vám už to šotoušství fakt vlezlo na mozek :D. Fakt mě fascinuje jak můžete furt dokola urážet chlapa, zvolenýho lidma, kterej dělá to co lidi, který ho zvolili chtějí, jenom proto, že se jedná o lokálku. Prostě zassupitelstvo usoudilo, že to tak chce, a že jim to přinese víc hodnoty, než sebere. Magor jste tady akorát vy, protože tímhle debata končí. Vy tam nevolíte ani nejste zastupitelem.
sotoustvi spis vlezlo na mozek cloveku, ktery oznaci nahradu vlaku autobusem jako „useknutou ruku“, nemyslite?
Autobus má vozit lidi k vlaku a vymetat všechny obce, aby se lidé dostali do celé ČR. Ne tedy, aby nahrazoval vlak a do obcí nejezdilo nic nebo jen 4 x denně. Pak jde také o to, aby s e na ty koleje dostala přeprava zboží z těch silnic v co největším rozsahu a zdroje a cíle zboží byly na trase tratí, dále vlečky, podniky, sklady atd. a ne v polích na zemědělské půdě s hektary parkovišť, odstavných ploch a přízemních staveb. To je i ta ekologie a ne to, co se za ni vydává. V tom Trhovém Štěpánově se… Číst vice »
No jo, je před volbami. Pokud se tyto vlaky dožijí roku 2023, pak teprve lze mluvit o tom, že je město skutečně chce.
Ještě by bylo fajn do jízdního řádu uvést, co tam bude jezdit.
S rodinou se s koly do 810 nenarveme…
A co jet z Vlašimi do Štěpánova na tom kole?
Z Benešova do Vlašimi jezdí ČD taky s 810, tzn. tam by se jim kola taky nemusela vejít.
Máte pravdu, nedávno jsme jeli dva dospělí s dětskou sedačkou a zabrali jsme celé místo. Ještě, že nejel kočárek a že jsme byli bez dětí na vlastních kolech.
810 spojující Benešov a Vlašim, čili města, která nejsou zrovna malá považuju za neštěstí a ostudu objednatele. O co dražší by byla regína?
cd zadne volne regionovy nema. to byste musel vymenit i dopravce nebo o veci zacit nejak premejslet koncepcne – a to boli…
(teda ne vy, ale idsk)
810 vs 814 do Vlašimi nemusí být nutně jen otázka ceny – jde o to, že 814 nevjede v Čerčanech do depa (malá točna). Samozřejmě se nabízí, aby tedy vykony do Vlašimi/Olbramovic zajišťovalo depo Tábor se svými 814, které tak jako tak do Benešova jezdí. Proč se tak neděje netuším, možná cena, možná to nikdo při jednání ČD a kraje nenadnesl??
primarne asi proto, ze sukafon kapacitne staci…
Reginy (o RS1) jezdí i na řadě výkonů, kde by kapacitně stačil šukafon, ale objednavatel požaduje nízkopodlažnost a přeci jen lepší kulturu cestování.
to ovsem rozhodne neni pripad stredoceskeho kraje, tady se bagruje a nic se nepozaduje.
jo a mozna ze duvod je i to, ze sukafon je rychlejsi nez regiosuk a stiha krize v postupicich.
Už jen to mi přijde neuvěřitelné – ten (dávno přežitý) postoj „jeden z mnoha dopravců 🙂 má malou točnu, takže na tratích X, Y a Z budou jezdit jen 810“ – aneb velmi pasivní postoj objednatele, který to přitom celé… objednává a platí.
ano, stredocesky skansen je primarne mentalni…
A jak to, že se tam dosud vešla?
To se dá. Nejlépe od Billy do Římovic do kopce. V sobotu ráno to klidná silnice není, s dětmi bych radši tím vlakem…
Žádná cyklostezka, jak bych na nejfrekventovanějších příjezdech do měst očekával z Vlašimi nevede. Z žádného směru.
Co když cílem není Štěpánov? A k tomu ještě zpátky…
ani do té modernizované verze co jezdí Benešov – Vlašim? Nedávno jsem s tím jel a vypadalo to nadějně. Kolo jsem neměl, spíš mě to zajímá, jestli se to vleze.
Na druhou stranu já mám třeba problém se s 29“ koly narvat do elephantu. Ve dvou prakticky zabereme jeden „oddíl“ pro kola, protože se nedají zavěsit.
Jen aby to borci z krajského úřadu neotočili proti obcím. Jo ty chceš vlak tak si ho sežeň a zaplať.
Krajský úřad nic točit nemusí. Takhle to funguje už dávno.
Nemá náhodou provoz v úseku Vraňany – Straškov končit letos v prosinci?
Máte zdroj takové informace?
Nemám, ale četl jsem to někde na FB.
Snad ne, i když se odborníci ze SČk snaží. A nejen zde.
To je sice dobrá zpráva, ale předpokládám, že tam tarif PID platit nebude a navíc to pojede jenom z Vlašimi, takže půjde skutečně jenom o šotojízdy, nikoli o dopravní obslužnost. Nezbývá než doufat, že to starosta Trhového Štěpánova nehodlá vzdát (a s jeho slovy ohledně autobusů a cyklostezky nelze nesouhlasit) a že se tam brzy vrátí pravidelná doprava, tedy linka S99. Autobusů z Vlašimi jezdí oproti vlakům výrazně méně (tvrzení Boreckého, jak dopravní obslužnost nelikviduje, ale jen ji převádí na autobusy, je v případě této trati čistá lež, viz počet spojů na lince 794 o víkendech), mají trasu výrazně delší… Číst vice »
Tam jezdí o víkendu ještě tohle:
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L200795_220501_325851.pdf
A pro Zdislavice ještě např.linka do Ratají.
Souhlasit se dá s tím, že tam chybí večerní víkendový pár spojů do Štěpánova.
Jinak pokud jedete linkou 795, jste u většiny zástavby naopak rychleji,!! než vlakem a bez dlouhé cesty pěšky.
O nepohodlnosti ř.810 ani nemá cenu mluvit.
A zase opakovaně vynecháváte obce, kde vlak nestaví.
A vy zase vynechávate obce, kde vlak staví a autobus ne (Bolina). Prostě měříte dvojím metrem a obhajujete to obsluhou miniaturních obcí, zatímco na Rožmitálce jste zase vyvracel aegumenty ohledně ztráty veškeré VHD pro obce mezi Březnicí a Rožmitálem. A 810 na opravené trati je milionkrát pohodlnější, než autobus na rozbitých silnicích, prostě je. Každý totiž není taková palice a nemá za každou cenu extrémní odpor k 810, většině cestujících toto vozidlo nevadí. Naopak, jsou rádi za větší pohodlí jízdy a rychlejší cestu bez přestupu.
Výše příklady možnosti busu přes Bolinu.
Autobus jede do Vlašimi z každé vesnice v dotčené relaci….
Celkově stav silnic II. a III. tříd ve Středočeském kraji je absolutně mizerný.
Přijeďte k nám do Libereckého. Taková trasa II/286 nebo II/283 je vynikajícím testerem odolnosti tlumičů, silentbloků, ložisek a pneumatik…
Schází cca 50 miliard a prosazovaný převod dopravy na silnice (tedy i autobusy a nákladní doprava) způsobují další nárůst této částky. A to zejména v důsledku toho, že silniční doprava obecně neuhradí své náklady na opravy a investice silniční sítě. A pak to ježdění po silnicích platí státní rozpočet a třeba i ti, co jezdí vlaky. Takže nad celkovou koncepcí dopravy – a nejen v tomto kraji, ale i v celé ČR zůstává stát rozum. Navíc v dnešní době, kdy se ukazuje, že doprava i ekonomika bude muset vypadat úplně jinak. Včetně pohledu na životní prostředí, zdraví obyvatel i zajištění… Číst vice »
No jo, když ale máme ve SČk zdatného odborníka (ky) na dopravu, kteří třeba ani nejsou schopni vysvětlit z odborného a ekonomického hlediska řadu věcí, natož naslouchat a hledat řešení. Tedy kromě rozvoje silniční dopravy a výstavby dalších silnic a pruhů. Pročpak asi? Jaká je tam skutečná motivace?
V rámci turistického provozu by nebylo od věci zavést nějaký spoj v pátek navečer. Ne každý vyjíždí až ráno …
ja bych ten turisticky provoz asi potreboval trochu vysvetlit. stepanov je takova trochu vetsi vesnice, ve ktere nic extra neni.
třeba ten turistický provoz je ve směru ze Štěpánova někam.. (namísto do Štěpánova)
Taková normální venkovská krajina, lepší než takové ty profláknuté turistické destinace. Pro Pražáky, kteří prošmejďují celé okolí, určitě dobré.
ja to tam znam, ale stale mi to neseplo 🙂
Úsek Vlašim- ŠTĚPÁNOV není turisticky významný asi ničím.
Sice je tam celkem pěkně, ale srovnatelne s okolím jinde.
Oproti oblasti kolem Sázavy určitě mnohem méně atraktivní
POTENCIÁL! Nezapomeňte! POTENCIÁL!
A kýbl nafty.
A co okolní krajina, lesy, do které by také ty lidi měly rozvézt ty autobusy a ne kopírovat trať.
Pod Keblovem je několik dětských táborů a základen. Okolo Želivky se jezdí na kole.
Kolik jste ochoten zaplatit za jízdenku pátečně večerního speciálu, kvůli kterému musíte zaplatit další den prvozu a ještě musí personál mít kde přespat?
Zeptal bych se protiotázkou – jak to u téže firmy dělají v případě Hvozdnického expresu, který tam ten páteční podvečerní spoj má?
Ráno ve směru na Prahu a večer zpátky a to každý všední den. To tam schází a lidé to kritizují, ale kraj to nezajímá, stejně jako ty kritiky železnice zde. Navíc chtějí pohodlí a vybavenost. A to skutečně autobus neumožňuje.
Tak podle starosty jezdí autobusy prázdné, kdežto vlaky by jezdily zcela jistě plné až po střechu?
Plné po střechu až do Štěpánova by nejezdily, ale z Benešova jezdily velmi slušně obsazené téměř v jakoukoli denní a týdenní dobu. Cestující se mají sčítat v místě maximálního profilu, nikoli na konci linky. Nerovnoměrná poptávka je na jakékoli radiální lince (lhostejno zda autobusové či vlakové) naprosto běžným jevem a na konci linky nejdále od centra regionu je prostě cestujících vždy méně.
Rozhodně by se měli sčítat na vícero místech.
Jsou trasy, u kterých by tento rozdíl byl až extrémní; namátkou Brno – Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov.
jezdily by zcela jiste plne az po strechu – ostatne uplne stejne jako driv. 🙄
Že ty busy tam prázdné nejezdí, se může každý přesvědčit sám.
Stejně tak, jak tam nejezdily narvaný vlaky, nedala se čekat enormní vytíženost u busů.
Asi by musel pan starosta definovat jeho pohled na „prázdnost“.
Co tak třeba nikdo nebo jeden až dva cestující? Pokud bude u nádraží terminál a lidi se dostanou do celého okolí a bude návaznost na vlak, bude to jinak. Proč to třeba funguje v tom Švýcarsku, kdy vlak a autobus mají třeba jedno nástupiště? A to i u těch místních spojů do vesnic?
To závisí na organizaci dopravy a provázanosti autobusů s vlaky. Prázdné tam to bylo díky špatné koncepci tehdy, i nyní. A to platíme z daní – tedy neschopnost či neochotu udělat dopravu pro lidi a ne pro fandy silnic či provozovatele autobusů apod.
Vlak? jako 810? to není vlak, to je předražený dobytčák.
A co to teda je, letadlo?
o letadle bych raději nemluvil, někdo se toho chytne a příští rekonstrukce 810 bude mít vrtule
To letadlo byla jen reakce na tvrzení, že 810 není vlak. I sólo motorový vůz je za vlak považován.
V doslovném smyslu lze hovořit o vlaku, až když je něco vlečeno.
Ovšem. Můžete použít termín kolejový autobus (který je i o něco logičtější než „autobusové nádraží“, jakkoli fyzikálně i autobus svou dráhu má).
Slovo „dráha“ či „draha“ se v češtině používalo dávno před tím, než vznikla kolejová doprava. Etymologicky není na koleje a železnici nijak vázáno. Jinak je sice pravda, že pro autobusové linky se původně používal spíše termín „trať“ nežli „dráha“, ovšem i kdyby termín „autobusové nádraží“ vznikl z vlakového nádraží metaforickým přenosem (na základě funkční podobnosti), není na tom naprosto nic nelogického.
Však ono sa to vleče krajinou. Spravidla 30-40 km/h, za poskakovania a hádzania do strán.
No jo, když ty tratě se po desítky let neudržovaly a neopravovaly, že?!
V doslovném smyslu nemáte pravdu. Vlak může být samostatná lokomotiva, pracovní vůz atd. 🙂
To už ovšem není v doslovném smyslu, ale ve smyslu poněkud absurdní odborné hantýrky. Mimochodem, nemají nádražáci termín „vlak“ vyhrazen pro „spoj“? Skutečnému vlaku říkají „souprava“, pokud vím.
V tom případě ovšem nejsou vlakem ani vícečlánkové jednotky, dokud nejsou spraženy. Nebo trolejbus, byť se jakožto drážní vozidlo za vlak považuje v širším kontextu též.
Ne každé drážní vozidlo je vlakem. Trolejbus, kabinu lanovky nebo sedačku lanovky nikdo seriózně za vlaky neozančuje ani nepovažuje, i když to jsou drážní vozidla. U vícečlánkových kolejových souprav je asi trochu složitější posoudit, jestli jednotlivé články považovat za vozy. To je podobné jako rozlišovat, jestli obytný blok je jedním dlouhým domem s mnohva vchody, nebo řadou domů.
Mučící nástroj.
Ne, je to dopravní prostředek, je to vlak a 99% cestujících a ním nemá problém.
To je zajímavé..tak první se zastaví provoz a pak se tam začne jezdit o víkendu.
Myslím, že na tom znovuobnovení provozu půjdou získat politické body místní samosprávy. Kraj zastavením provozu ušetří minimum které pak stejně rozhází jinde. Není prozíravé rozhodnutí jít proti vlastním občanům a tedy voličům.
„Rozhází jinde“ – no ovšem, mj. za jiné výkony v osobní dopravě, zdražené vlivem zvýšení ceny PHM i dalších vstupů.
Nicméně takto navýšené částky by „rozházel“ i bez zrušení osobní dopravy na zmiňovaných úsecích.
Já měl tím rozhazováním na mysli spíše odměny pro odborné poradce, služební vůz pro kadeřníka – manžela bývalé hejtmanky a další aférky. Jste si úplně 100% jistý, že za tohohle vedení se kraj žádného pochybení nedopustí? Veřejná doprava je s politikou provázána jako cokoliv jiného.
Jen tak mimochodem, byla provedena malá analýza toho, jak kraj dlouhodobě vozil cestující nad 70 let zdarma v autobusech a ve vlacích museli platit – proč? A škoda na jízdném byla odhadnuta za jeden rok okolo 90 milionů korun. Co je to tedy za hospodaření a proč tedy jen v autobusech? Toto opatření asi nahnalo moře lidí do vlaků ,jestli se nepletu. A tak zrušením pár vlaků údajně šetříme 40 milionů Kč. Zajímavé rozpory a opatření od odborníků na slovo vzatých!
nahrada sukafonu modernim autobusem je „jit proti vlastnim volicum“? neleze vam ta draha trochu uz na mozek?
Moderní autobus na rozbitých silnicích jedoucí pomalejší a klikatější trasou rozhodně není lepší, než modernizovaná 810 na opravené trati jedoucí přímo do centra regionu (Benešov). Zkuste se zeptat cestujících, kteří tam jezdí, nikdo vám vaši domněnku o pohodlnějším autobusu nepotvrdí.
a rozbite silnice jste si vyfabuloval, stejne jako opravenou trat, ze? 🙂
Trať do Štěpánova je opravená, v roce 2016 byl opraven železniční svršek, důkazem budiž cedulka na nádraží ve Vlašimi. A rozbité silnice jsou taktéž fakt, zajeďte se tam podívat místo plácání nesmyslů.
Silnice II/112 z Vlašimi do Benešova na podstatné části délky prošla nedávno důkladnou obnovou a je v dobrém stavu. A z TŠ do Vlašimi to taky není žádná katastrofa.
A byl jste se na tu trať podívat a třeba ji projít, abyste si všimnul, co se tam všechno v posledních letech udělalo? Mne spíš udivuje, že se tam nezvedla po těch opravách výrazněji rychlost, což by v řadě úseků nebyl problém a nic tomu (kromě postojů SŽ) nebrání.
A platit autobusových 25 litrů nafty namísto kolejbusových 35 litrů je rozhazování peněz. Kolejbusová nafta je totiž úplně jiná.
Těch 35 litrů berete kde? A započítal jste délku trasy, převýšení, nutnost zpomalování a rozjezdů?
Zato autobus jede konstantní rychlostí, nikde nebrzdí, nezrychluje, jede po rovině. Děkuji za vysvětlení, demagogu.
Tu spotřebu udávají často např. fírové ČD….
A neplatit opotřebení silnic a jejich opravy není vyhazování peněz. A třeba motor na spádu do Štěpánova (Vlašimi) spotřebuje kolik litrů? Víte vůbec (a už se na tomto fóru o tom psalo) kolik je spotřeba 810 v dobrém a rekonstruovaném stavu na takové lokálce? Najděte si to a také pak si opravte i tu spotřebu u autobusů, pokud jedou kopcovitým terénem a když musí často zastavovat.
Možná to bude tím, že SOR imitující moderní autobus na rozbité silnici mi leze dost dlouho na nervy???
hele ale tam zadne sory nejezdi, jezdi tam icomacke setry, coz je nizkopodlazni klimatizovane vozidlo o 50 let mladsi nez sukafon.
jestli je ii/125 mezi vlasimi a stepanovem rozbita netusim, mezi vlasimi a lounovicemi urcite neni.
Co je to moderní autobus? Nehází to se mnou, mám tam moře místa, mám snadno kam dát tašky, mohu se projít, umýt, dojít na záchod, najíst se atd.? Opravdu máte zajímavé argumenty. I ten nejlepší autobus je jen na krátké cesty, ale hlavně se nevyplatí na místní trasy, takže tam nic extra kvalitního a pohodlného jezdit nemůže. Zářným příkladem je Praha, kde kvůli šetření se už autobusy nedá jezdit, protože z nich člověk vyleze roztřesený a s polámanou páteří. Nevšimnul jste si toho. A tvrdé, studené sedačky atd. A to ještě někdo prosazuje plastové. Nevím ,jestli jde jen o provokace… Číst vice »
A přitom se to mohlo vytrhat a pozemky rozprodat…třeba developerovi, šotoušci by jistě hýkali blahem, jako v případě společného nádraží. Tam se taky nemůžou dočkat, až budou koleje pryč.
Doufám, že bude na slavnostní zahájení pozváno vedení kraje. 😂
Co že se to bude dít na podzim po celé republice?
Alternativní cesta autobusu se zastávkami v obcích netrvá o moc děle a za cca 70 Kč/km tam mohou mít pořádný zájezdový autobus a nikoliv 810.
Místní si určitě rádi připlatí za historické vozidlo starsi než jsou sami. Hlavně že rám můžou vozit ty kola!
a dojít si na záchůdek, ale pouze pokud není vlak ve stanici!
a chodit na kadibudku.
Jenže na zájezdový autobus moc turisty nenalákáte a děti se prostě chtějí projet vláčkem. Navíc tyto jízdy sponzorují i dvě místní firmy, takže asi ví co lidi chtějí a mají rádi.
Když jedete k moři, také Vas někdo dotuje, nebo auto, autobus či letadlo si platíte sám?
Ono objednat vlak umí každý, ale aby dokázal jezdit bez dotací umí málokdo.
Je to zvrhlost, ale nezaznamenal jste, že některé kraje výrazně dotují i letecké spoje?
Kultura a turistika a mnoho dalších lidských aktivit je dotovaná z veřejných zdrojů. To by jste mohl zrušit úplně veřejnou dopravu.
hele tyhle argumenty pro provoz sukafonu do vsech prdeli sveta jako svetove kulturni dedictvi jsou opravdu postavene na hlavu. nepripadate si jako pitomci? a to z vas pulka pracuje na draze, aniz by pochopila k cemu ten vlak vlastne je (a neni).
Stejně jako u autobusu a celé silniční dopravy, nákladní v prvé řadě. Bez masivních dotací by se na silnicích nic nehnulo. A platíme to v daních všichni. Ne uživatelé silniční dopravy. Už si to konečně zjistěte v číslech, aby vám v tom bylo jasno.
Lidi možná, ale ČD fans by to vytrhali jako společné nádraží na Smíchově.
Ale houby, to by tam ten motorák musela provozovat Arriva.
to by byla uplne zbytecna linka, tam je trhani na miste.
Šukafon nie je vláčik.
No ještě že tam nejezdí KŽC , to by měli za trojnásobek.
Vlak taky zastavuje v obcích, v Bolině je to sice trochu stranou, ale 0,5 km od autobusové zastávky. Docházková vzdálenost od autobusových zastávek na vlakové je max. 10 minut, časová úspora přímého vlaku do Benešova byla rozhodně větší, než při současném autobusovém řešení s přestupem ve Vlašimi.
Sice je to z vlaku dál, ale zato horší cesta..
Takže kdo jel z dědiny do dědiny, tomu se to prodlouží o 2x 10 minut každou cestou. A kdo je o dvou berlích, ten ať neotravuje ve veřejné dopravě. Kočárek v 810 …
pan jelen pujde asi na vlasimsko delat osvetove prednasky o vyhodach sukafonu. muzete si vzit toho pana korna a vytvorit komicke duo, dokonce by se dal udelat i nejaky kouzelnicky trik se sekanim ruky. pro zpestreni…
No z vašich komentářů je evidentní, že jste to vy, kdo tam absolutně nezná.
V Bolině to nikdo nemá na autobus dál než 450 metrů, ale vlak má ve vzdálenosti 450 jen 5 stavení, většina 600 – 1000 metrů. Ale je to „jen trochu stranou“. Bolina má 326 obyvatel, kolik jich asi tak má potřebu jezdit do Benešova a kolik by jich jelo přímým vlakem? Ostatně linka 406 je přímo do Benešova zaveze také a bez přestupu dokonce i do Prahy na Roztyly.
Linka 406 ale nejede z Boliny. Navíc jede jen na Roztyly, do centra musíte přestoupit na metro. Tedy minimálně 2 přestupy a do toho kolony každé ráno na D1 před Prahou.
mapy.cz udávají linku 406 na zastávce Vlašim, Bolina, rozc., kam to má podstatná část obyatel Boliny blíž, než na vlak, a větší část té ta druhé části to má stejně daleko.
Ještě tam schází zastávka Bolinka – docházka cca 150 – 400 m pro cca 30 objektů jen v této vzdálenosti. A ti lidé by pak bez přestupů mohli jet do Benešova, ale i třeba do Prahy, což jsou zde časté trasy.