Na lokálku do Velkých Opatovic naposledy vyjel osobní vlak, Správa železnic chystá její opravu
Poslední osobní vlak z Boskovic do Velkých Opatovic. Foto: Ohlasy.info
Důvodem zrušení objednávky je malý zájem cestujících.
Důvodem zrušení objednávky je malý zájem cestujících.
Tato výluka asi pravděpodobně není pro vyšší bezpečnost spíše pro to aby se z VO a Šebetova mohli udělat nákladiště
Achjo, chtěl jsem se tam vypravit, ale to už jaksi nestihnu. Nezbývá než doufat, že nějaký místní spolek tam aspoň občas něco vypraví. Není tu někdo znalý situace, kdo by si troufl předpovědět, jestli se tam vrátí aspoň občas výletní vlaky?
Takže místo vlaku, který jede do Opatovic 20 minut musí místní jezdit courákem s jízdní dobou 40 minut a k tomu si vzít kinedril. Super!
Tak hlavně, že to bude levnější. Po dalším ekonomickém zlevňování, už místní budou chodit pěšky, či jezdit na kole.
Ta levnost je dost zvýrazněna tím, že se nepřidal jediný spoj navíc.
Lidí ve veřejné dopravě tam za poslední roky přibylo, navzdory fanatikům a demagogům trefených želez. pražcem
Jestli také nepřibylo i lidí v autech v téže relaci.
Neboli: jestli se přepravní podíl veřejné dopravy vůči celkové dopravě tak jako tak nezměnil.
Toť jen technická poznámka; vlaky v té podobě, jakou ta trať mohla nabídnout, neobhajuji.
https://content.idsjmk.cz/jrady23/230611/251.pdf
Ráčil si všimnout, že většina spojů zastavuje v Opatovicích na aut. st. po 30 min. jízdy ze zastávky 17. listopadu.
Jízda vlaku 26 minut a ne 20 demagogu. K tomu nutnost šlapat téměř vždy ve VO a často i v Boskovicích.
K tomu se dají přidat příklady z Cetkovic, Světlé, Šebetova a dříve Jevíčka (to dělalo hodně) Chornice apd.
A máme výsledek, jaký máme.
To říká ten, který tady před pár lety obhajoval lokálku odnikud nikam Svojšín – Bor, jak úsměvné.
To asi zrovna moc ne é.
Zkoušíte to špatně.
Jako ujít v Opatovicích od kostela k nádraží 1,5 km na vlak je asi opravdu v dnešní době nepřekonatelný problém. Nehledě na to, že je možnost jet těch 1,5 autem za 2 minuty. Nojo, lidi jsou tak líný až jsou shnilí.
To řekněte lidem v Opatovicích.
Jezdit tam denně, zachovám se většinou jako se chovala většina 🙂
To mi nepřestává fascinovat! Kraj resp. objednavatel dopravy zařízne osobku, SŽ udělá výluku… a co ostatní dopravci? To mi připomíná Jeřábka z UK, ten taky má pocit, že je skoro majitel tratí.
Nicméně zrovna od pátku se do Opatovic naváží železná ruda po kolejích, takže nechť si zákazník počká….aneb jak dostat náklady ze silnice na železnici…Co na to pan Kupka??
Železná ruda? Na co?
Ano na co… na co koleje, na co vlečky, na co fabrika ve VO…na co…to je prostě čecháčkovství.
Pane agresivní. Vím, že je tam šamotka, tak se ptám, k čemu bude sloužit zmíněná ruda. Jinak se pravidelně vymezuji proti kamionům ne proti vlečkám, aby bylo jasno. A o výluce do Opatovic nevím, měl jsem za to, že zatím bude trať průjezdná.
A bez té 810 se šamot vozit vlakem nedá?
Když odhlédnu od toho, že o způsobu přepravy by neměl rozhodovat jediný správný dopravce, ani nikdo z ulice nesoucí naprosto nulovou zodpovědnost vůči zákazníkovi.
Kdoví. To se bude zkoušet teprve od zítřka.
To nelze s jistotou říct. 810 vydává silové působení a vibrace, které mají příznivý vliv na strukturu šamotu, který se tak samovolně posouvá ve směru jízdy vlaku a tudíž zlepšuje provozní podmínky dopravy a usnadňuje fírovi práci na lokomotivě, protože vyšší frekvence v elektroinstalaci vyselektují s nízkoatomárním polem lepší integraci mozku strojvůdce a přišpívají tak k lepšímu kompresnímu poměru a oktanového čísla motoru a nafty.
A co ta spojka směr na Brno tam dokonce měl jezdí přímý vlaky včetně elektrifikace
Přímé vlaky po Boskovice, s VO se nepočítalo,
Což je vpořádku, ukončit eSbahn „v polích u potoka“ a 1 zastávku od města s 12.000 obyvateli je poněkud… grrrr!
Tak naštěstí se plány dobré správy neopírají o názory antiželezničářů a elektrifikace se pro spoustu obyčejných obyvatel Boskovic jeví jako přínos. Ale chápu, že těch pár nových metru zatrolejovaných kolejí bude některé šetřivé rušiče dlouho strašit ve snech.
Boskovice jsou od Brna už relativně vzdáleny natolik, že je sporné, aby přeprava mezi těmito městy byla řešena (vašimi slovy) „S-Bahnem“.
Reálně to po dokončení Boskovické spojky asi dopadne prodloužením cestovních dob oproti nynější kombinaci R do Skalice + tam přestup na Os do Boskovic (ostatně totéž se stalo v případě relace Brno – Hustopeče).
Zajímavé, jak je na obou tratích, kde končí osobní doprava (Kobylí – Hodonín, Boskovice – V. Opatovice) plánovaná výluka, kde se mj. argumentuje menším ojížděním kolejnic a z toho vyplývajících problémů. Zajímalo by mě srovnání nákladů na tuto výluku a jejich srovnání se zajišťováním provozu.
Vždyť to tam máš přímo v článku. Náklady na výluku trati 262 jsou cca ve výši ročních nákladů na provoz.
19 mil.od SŽ vs asi 9,5 mil kraj ušetří za rok, při provozování vlaku.
Opět lžeš. 9,5 milionů je za 7 měsíců letošního roku. Za celý rok to tedy dělá přes 17 milionů.
Ono kdyby se chtělo, tak se provoz dá zefektivnit, ale ono je pro papaláše jednodušší to zrušit. To samé platí o i Mutěnce.
Á pozor, zleva útočí nebezpečný Ikarus, zatím jen slovně, ale potkat se s ním naživo, už bych měl rozbitou držku.
Jsi k smíchu, kdyby jsi navrhl ze provoz zaplatíš e sveho,třeba by ji nezrusili, ale vysvětlí mi proč by se měl nevyužitý vlak platit z mých daní.
Stejně jako se platí nevyužité autobusy, prázdné místní cesty a další? Daně platí většina z nás, a lze to brát též tak, že každý za ně dostane kus toho svého.
provoz těch autobusu je levnější než vlak a stavi ve vesnicich, místní cesty jsou třeba i pro sanitku, ta po trati neprojede.
Ale rozšířil bych to rušení i na tratě, kdyz tam jede náklad 3x týdne, kolik ma asi vozu? Co z té trati udělat pro ty 3 vlaky tydne vlecku,u te bude udrzba levnější. Ono k tomu nakonec dojde.
Kvůli tomuto myšlení, kdy za levnější dopravu zaplatíme všichni ve formě globálního oteplování a neobyvatelné planety. Děkujeme vy tupci.
Muzete mi napsat jaký je rozdíl ve spotřebě mezi autobusem a orchestrionem resp. regionovou? Nevím co tam teď pravidelně jezdilo. Případně jaký jiný prinos ke globalnimu oteplování má autobus oproti vlaku?
Dekuji.
A poslední otázka, víte proč je lidstvo tam kde je? Dokázalo se přizpůsobít změně prostředí. Ziv. druh který se neprizpusobil vyhynul. Není lepší se přizpůsobit? I Sovětský Svaz který chtel porucit vetru, dešti nalem ekonomicky zkrachoval. Je to opravdu ta spravna cesta?
No, tak lidstvo je docela ve velkých srágorách, máme tady přelidnění a zhoršující se prostředí. Jaký je váš návrh na přizpůsobení? Už upravujete být?
Ano budují FV na střeše i když s ní z principu nesouhlasím. Ale musím se prizpusobit.
Jen mi napište jaký podil na prelidneni a zhoršení životního prostředí má nahrada naftového motoru vlaku za naftový motor autobusu, tedy to o čem diskuze začala. A prosím o konkrétní odpověď.
Děkuji.
Víte co znamená slovo nákladní?. Tak u nákladního vlaku je velká výhoda, že vagony (to jsou ty korbičky s kolama) ze zapřahují za lokomtivu ( to je ta věc co jede vepředu) A pak stačí jeden člověk, kterýmu se říká strojvůdce aby ten vlak (lokomotiva s těmi korbičkami) odvezla náklad po těch dvou ocelových prutech (kolejnicích) k zákazníkovi.
A tento způsob dopravy je o1/5 méně energeticky náročný, když místo jednoho vlaku jede 20 kamionů. Ale čeští daňoví poplatníci, kteří mají dost peněz i nafty do kamionů, a vzduch je tu čistší než v rakouských Alpách, železnici nepreferují.
A nákladní vlak po vleče neprojede? Já vím že projede, stejně jako po trati. Doporučuji důkladně číst.
I vlečka se musí udržovat. Ještě zmínit náhradu těch 3 vlaků 30 kamiony. Logiku ten komentář teda nemá. Asi do problematiky železnice moc nevidíte.
Opravdu nevidim? Jen jsem 15 let jezdil na masine a pak pár let v administrativě. Cim jste na dráze Vy? Proč by se měly nakladni vlaky nahrazovat kamiony jak radite? Neni to hloupost?Já nechci zrušit nákladní dopravu, jen nevyhazovat peníze.
Tak jste jezdil, dobře.
Já za se dělám stroje na kterých se ty mašiny vyrábí.
A jestli se na železnici vyhazují peníze tak to je jen kvůli byrokracii, poplatku za přidělení cesty, důrazná kontrola hmotnosti nákladu atd. A tohle všechno kamionová džungle nemá. A ještě je lobbovaná Česmadem a ropnýma společnostma. Je hovadina převádět náklady z tratí na kamiony. Pak se totiž může stát, že stát bude jedna velká dálnice.
asi takto,
nikde jsem nenavrhoval zrušit tam nakladni vlak a nahradit ho kamiony, stačí číst A VNIMAT ČTENÉ
O převedení dopravy na kamiony se stará draha sama. Tím myslím CD ale i To co se dříve nazývali SZDC.
A proč tedy platíš z daní prázdné autobusy, drahé auto a pojištění proti havárii? Když bude autobusů víc než vlaků, tak to logicky bude větší částka.
Což se VO – Boskovice netýká!
My si tykame? Odkud se známe? Trochu slušnosti místo buranstvi pls. Nechapu otazku, možná si po sobě prectete to co jste napsal bez to odešlete.
Dekuji
Ty tykáš, já tykám soudruhu. A souhlas, že trochu slušnosti by u vašich komentářů neškodila. A otázka zněla naprosto jednoduše. Jestli z jste z daní ochoten platit prázdné autobusy a výdaje na ze 3/4 prázdné auto, když ne „nevyužitý vlak z našich daní“?
Ja netykam Vy tykate, Jasná odpovědná otazku: na autobus, ano , raději zaplatím za prázdny autobus než prázdný vlak. Za autobus platím totiž méně.
A auto, na to mi nikdo z daní nepřispívá, provoz platim ze sveho, pokud Vám ano, poraďte mi rád bych věděl jak to zařídit . Využil bych to taky. Dekuji
Využívám sdílené auta, tudíž veškerý servis, úklid i palivo řeší daná společnost. Platím opravdu jen pouze za jízdu.
Zajisté píšete o svém vystoupení tady. Suprová sebereflexe!
Samotné řízení provozu mělo být zefektivněno dávno.
Přítomnost výpravčích v Šebetově, Velkých Opatovicích, Velkých Pavlovicích, Kobylím, Čejči a Mutěnicích byla (resp. u většiny z těch stanic nadále platí čas přítomný) dost neefektivní věc.
Promítlo by se zefektivnění provozu na straně SŽ do nižších nákladů na osobní vlaky na straně objednavatele (který je zrušil)?
Přinejmenším by v důsledku mělo. Stejně jako by neměla být počítána úhrada za vlakokilometry všem vozidlům stejně bez ohledu na kapacitu apod.
Takže i kdyby ne, je lepší mít výpravčí ve stanicích, kde co 2 hodiny projede vlak a s ničím po celý den nekřižuje? Hlavně, že v jiných případech je dogma ušetřit za každou cenu.
Ne, nepromítlo.
Což nemění nic na tom, co jsem napsal.
No to jsou Kvůli směnám minimálně 3 a půl na stanici × 50 000 měsíčně s odvodem a spíš 70 to je každá stanice roční úspora 2 000 000 a víc.
Dej si facku
Pokud tam jezdilo 10 lidí, tak to jde zefektivnit Dekstrou, co může jezdit co hodinu a pořád to vyjde levněji.
A nebo tam nechat momentální bus linky a žádná Dekstra se tam dávat nemusí….
A taky nebude.
Zefektivnit to lze i takovou nabídkou, která tam přitáhne část existujících silnějších proudů. Podstatný je poměr příkonu a výkonu, nikoli samotná výše výkonu.
Takže na Jevicko – Boskovice necháte jen autobusy a bude to v pohodě.
Jenže to už by bylo zcela jiné zadání.
Hoďte návrh, jak to zefektivnit?
Stačí použít mozek, zvýšit rychlost, upravit zastávky, nasadit nová vozidla. Pak se žádný autobus na jízdní časy vlaku nedostane.
Co Ty si za ováda.Tahni k certu
To je tak,když železnice přestal provozovat centrálně stát, ale kraje.
Nikde není psáno, že by tam stát nezrušil osobní dopravu už dávno s dovětkem „tam ať si kraj objedná autobusy“ (což ostatně udělal).
… a ještě bych dodal – co konkrétně by tam měl stát případně objednat? 2h takt z Chornic všemi směry?
Pokud by měla být všesměrová přípojová skupina v Chornicích, pak by zase nevycházelo zapojení chornických vlaků do uzlů v Prostějově ani v České Třebové (do obou cílů se těsně nestihne dojet z Chornic za méně než hodinu).
Když se těsně nestihne, pak to lze řešit svižnými vozidly, odstraněním propadů rychlostí, atd. Chce to někdo?
Muselo by to chtít MD v situaci, kdy by objednávalo všechny spoje.
Ironií je, že MD leckde nechce svižná vozidla ani v situaci, kdy objednává „jen“ rychlíky.
No nevím, trať zůstává, státní SŽ ji i nadále bude provozovat a bude se používat rovněž nadále pro nákladní dopravu. V čem je teda problém?
Ve zmatení pana Ladislava.
Nutnou podmínkou pro obnovení provozu je boskovická spojka. V plánu již mnoho let, ale kvůli sporu o jedno pole je stále v nedohlednu. Boskovická spojka umožní přímé vedení elektrických vlaků na Blansko a Brno. Což přitáhne do vlaků v Boskovicích násobné množství lidí než dnes. A pak udělat nové zastávky. Například Vážany. Vlak jede středem obce a žádná zastávka. Hned vedle Knínice. Zastávka s dřevěným přístřeškem na okraji obce. Přitom by mohla být blíž středu obce. Šebetov má nádraží i s knihovničkou v dřevo-průmyslové zóně fakt daleko od vesnice. Dostupné po silnici bez chodníku. Světlá nic. Cetkovice mají zastávku na… Číst vice »
Souhlas, V. Opatovicích je nejkratší možná trasa od železnice do centra 880m, což se dá ujít za 10 min. Chtělo by to vylepšit, a hlavně zvýšit rychost, aby vlak nemusel před každým přejezdem zpomalovat na 15km/h.
A právě jsi odhalil, proč s tím nikdo nejezdil. Ani při dvou přestupech při cestě z/do Brna během dne.
A to je důvod nikoli k odstranění příčin, nýbrž k zastavení provozu…
Jenže ve Velkých Opatovicích by muselo vzniknout nové nádraží zhruba takto: https://mapy.cz/s/borohotuzo
Pak by měla smysl i železniční doprava z Boskovic do Velkých Opatovic v podobě přímých elektrických vlaků z Brna, jedoucích po boskovické spojce. Jenže Velké Opatovice mají cca 3500 obyvatel a tohle by byla akce v řádu stamilionů. Kdyby Velké Opatovice byly tak alespoň trojnásobně velké (tedy se blížily svojí velikostí k Boskovicím), tak by se o takové záležitosti dalo uvažovat, ale se stávajícím počtem obyvatel asi těžko…
Přesně tak, tady není důvod tahat bus i vlak.
V klidu, Poláci obnovují trať i do Mirsku, který má taky kolem 3800 obyv. Hustopeče mají do 6 tis obyv a mají lepší nádraží než v Boskovicích. Židlochovice mají 3800 obyv a mají elektrifikovanou trať. VO mají 3600 obyv a je tam velká fabrika. Podle mě je 2500-3000 obyvatel důvod proč nechat vlakový spojení.
No, a s tímto srovnání nekoresponduje logika vedení JMK, kdy se někde za stejných podmínek buduje a někde ruší.
Svoji roli asi u Židlochovic vs. V. Opatovic hraje délka modernizovaného úseku a také přepravní potenciál (závislý mj. na vzdálenosti od Brna).
Jádrové slovo: „stávajícím“ Od toho se odvíjí všechno. Např. stávající nenávoz autobusů k vlakům jako to má Švýcarsko.
Násobný množství to nepritahne, stejně jako nepritahlo v Hustopečích.
Nemá totiž koho, jen kvůli přímému spojení tam nezačne jezdit do Blanska a Brna násobný počet lidí.
Proč by měl začít jezdit „násobný počet lidí“? Potřeba je především vytvořit podmínky k tomu, aby stávající silnější proudy jezdily pokud možno hromadně a po kolejích, pokud mají jezdit nadále. Akorát, že podmínky tvoříme přesně naopak; potom se nelze divit, že to tak nedopadá.
Já to nevymyslel, byla to reakce na Pavla.
A na VO není důvod násilně přetahovat lidí z vytíženych busu za každou cenu do vlaku. Zas tak silná relace to není a nebude!
Rozhodně nesouhlasím. Pokud bude vlakový spoj bezkonkurenční rychlostí a kvalitou proti autobusům, nikdo po busu ani nevzdychne, a všichni se budou hrnou do vlaků. A spojení do Hustopečí je naprosto luxusní záležitost.
Bavíme se o relaci VO – Boskovice, kterou evidentně neznáte.
Boskovice mají přes 10 tis obyvatel. Pokud by vlak jezdil rychleji než dnes bylo by spojení bezkonkurenční. O současném stavu se nebavím, vím, že je po zanedbání jakéhokoliv vylepšení neutěšený.
V Hustopečích ani nemělo moc co přitahovat – cestovní doba se prodloužila (!), namísto většiny času jízdy v Interpanteru, jde o jízdu v Bdmtee.
Chápal bych argumentaci, že vlak je tam nadbytečný, protože bus obslouží vše potřebné. A že vlak má některé zastávky odlehlé.
Ale argumentovat nízkým počtem cestujících při tom torzu, které tam od loňského srpna zůstalo, je hodně pokrytecké.
Je to tak. To je postup, jak někde v diktatúře a ne v demokracii, že si nějakej papaláš na kraji usmyslí, že provoz zruší i přesto, že lidi by jej rádi využívali. A aby měli argument, tak nejdřív zruší spoje ve špičkách. To je podraz nejvyššího kalibru. Kdyby zrušili trať někde, kde nežijí lidi a nejsou tam fabriky, a opravdu by tam za celý den nejela ani noha, tak nikdo ani necekne.
300 podpisů. Náklady zůstávají.
I kdyby jich bylo jen 50 tak pořád někdo ten vlak chtěl využívat. Mohli tam nasadit menší jednotku než Reginu. Mělo být těmto lidem vyhověno a šetřit jinak. Třeba nenechávat motory v koncových stanicích běžet, nejezdit tak šíleně pomalu.
Koupit auto snad taky mají právo všichni, ne? Takhle se jen podpořili prodeje aut.
Myslíš šlapací drezínu? Ani s tou by často neměl kdo jet.
„Mohli tam nasadit menší jednotku než Reginu.“
Vždyť tam přesně to udělali. Nasadili tam menší autobus.
Jeden?
Co to melete? Tam se teď nenasazuje žádný! bus navíc, už tam jsou.
Nemusíte se vyjadřovat ke každé lokalce, nevíte o ní nic a nebo jste absolutně nechapavy.
Ale ten nejrychlejší autobus je pokaždé o 15 pomalejší než přímý vlak na trase Skalice-Opatovice. Podle mě je to změna k horšímu. Nebo dnešní cestující raději cestují pomaleji? #Icestamuzebytcil, #19.stol,
Pokud jedete od 17.listopadu do centra VO, je vlak pomalejší atd.
Proto byl tak obrovský rozdíl v obsazenosti už před posledním skrtanim spojů.
Od kdy je autobus vlaková jednotka? Měl jsem na mysli kolejový autobus.
I tak působí rušení na dvakrát divně. Proč to nezrušili najednou ale museli nejdřív omezit spoje ve špičkách? Velký alibismus.
Protože se to v rámci úspor odehrálo na jednu Reginu. A když i vlakem na odpolední směnu nikdo nejede, což jsem si několikrát ověřil, zatímco ve stejnou dobu vyjíždějící 251 veze 30 lidí, tak je prostě konec.
Takové zadání bylo z principu nesmyslné, protože při jednom vozidle v oběhu + při několika spojích do V. Opatovic, byla pak cca 2h díra ve spojení Skalice – Boskovice.
Zcela nesystémová změna, která buď tehdy neměla být vůbec provedena, anebo ta „úspora vozidla v oběhu“ měla už tehdy být provedena zrušením spojů Boskovice – Velké Opatovice.
Přesně tak.
I když třebas se zastánci zachování osobní dopravy do Velkých Opatovic a jejich argumenty nesouhlasím, tak jejich příspěvky jsou daleko hodnotnější než to, co tady zanecháváte vy.
Kolikrát jsi tam byl? A kolik lidí v tom vlaku jsi viděl? Minimálně jedno z těch čísel bude nula
Co je ti po tom kolikrát jsem tam byl. Jel jsem viděl jsem, hodil řeč jak to vypadá, umím číst a zajímat se. Hodnotím obecné hledisko věci. Ale tady je dvouřádkových komentářů o ničem jak máku.
Nic mi po tom není. Ale děkuju za potvrzení.
Cipe
Jenže lidí to nevyuzivali ani v době, když bylo spojů více. A bus tam nejde omezit, pokud většině nechcete zhoršit veřejnou dopravu jako takovou.
Což vas lokalkovy fanatiky nezajímá, že…..
Jasně o 15 min pomalejší spojení, je určitě zlepšení dopravy.
Melete nesmysly!!
Cesty většinou ne začínají a nekončí na vlakové zastávce.
Evidentně to tam neznáte.
Neznám závody rallye, kdy by se do soutěžního času počítaly i předstartovní úpravy vozidla, a doprava vozidla na trať.
Ale tohle nejsou závody rallye, ale přeprava cestujících z „bodu A“ do „bodu B“.
… neboli: zatímco závod začíná startem a končí projetím cílem, tak přeprava cestujících je „ode dveří ke dveřím“.
Ale prd. S tím jezdilo minimum lidí už dříve, a nepomohlo tomu ani utnutí 251 v Boskovicích. Kdo by s tím taky jel? V součtu časů vyšla 251 z VO nastejno bez nutnosti chodit nakonec světa, Cetkovice a Šebetov jsou jasné, Knínice semtam něco vygenerovaly, ale to se dalo na jedné ruce spočítat. A žádné nářky těch, co tam nikdy nebyli, ale petici podepsali, protože Pepa v hospodě říkal, aby to udělali, to nezmění.
Pak ale ta argumentace nesedí tím více – minimum lidí tím jezdilo už dříve, ale „kvůli minimálnímu počtu cestujících“ byly ty vlaky zrušeny až nyní?
Ano, bohužel se k tomu JMK dokopal až teď. Mělo se to zrušit už dávno.
Tam to fakt nebylo o tom, že by se rušily vlaky (polo)plné lidí do podoby, kdy tím nikdo nejezdil.
Resp. ještě přesněji – proč to teda „kvůli minimálnímu počtu cestujících“ nezrušili např. už loni v srpnu? Proč namísto toho rušili spoje v ranní/odpolední špičce, aby namísto toho zavedli spoje před těmito špičkami a po jejich skončení?
Případně – proč ty spoje nezrušili v nejlogičtější termín, tedy od nového GVD?
P. S. I když taky „na prstech jedné ruky“, tak sem tam něco vygeneroval i Šebetov.
Je to ubohost od kraje takhle přistupovat k dopravě. Ale na tyto připomínky, všichni odpoví jen: „Prostě to tak je“, „Dokopal se k tomu až teď“, „To určitě nebylo účelový“.
Jen zlehčování, nemastné, neslané argumenty. #19. století, #nikdo, nikdy nejezdí, #všichni vlastní Mercedesy.
Ubohost je především myšlení šotoušů, že pro jejich ztopořené údy bude někdo platit vlaky k ničemu.
Hlavně, že pevné údy nad IAD, či autobusy jsou naprosto v pořádku.
Proč ne loni v srpnu? Protože vedení kraje (dopravu v JMK řídí ODS) se bálo to udělat před volbami, a to loni v létě před komunálními a stejně tak prosincovou změnou před prezidentskými (navíc návrh by vyšel už v létě). Letos už volby nejsou.
Tak to měli zrušit ve 12/2019 (tzn. neobjednat pro ten „soutěžený“ všeobjímající balík), když tam už tehdy jezdilo jen těch 75 cestujících.
I tehdy byly nejbližší volby až o necelý rok později.
Ta argumentace mluvčí v článku je pocet cestujích před covidem a před první redukcí provozu (těch 75). Tj. v době, kdy vlak do Opatovic jezdit ve špičkách PD každou hodinu.
75 cestujících je určitě víc než sedadel ve standardním buse. Proto se to muselo udělat na dvakrát. Aby byl uměle doložen argument nedostatečné vytíženosti.
75 bylo nejvyšší číslo v nejsilnějším úseku u cca 14 – 16 spojů . Jste demagog jak vyšitej.
Tak teď jsi té své demagogii nasadil korunu. Celkový počet lidí za den vs. kapacita jednoho autobusu.
Že to zrušili zrovna teď o víkendu…zástupy lidí tady na diskuzi tam určitě měli naplánovanou cestu s kolem.
Však v neděli můžou jet.
Sorry, ale v dnešní době kdy má každý auto je to jedno. Chápu, pokud někdo dojíždí vlakem z velkých měst je to pohodlné, ale bydlet v horní dolní a xkrát přestupovat, to bych se radši přestěhoval.
Každý auto nemá, takže veřejnou dopravu je nucen využít.
Tam se využívá veřejná doprava dobře, jde hlavně o linku 251, tu použije i v poledne z Boskovic po Jevíčko i přes 50 cestujících.
Výborný využití má i o víkendu, stejně jako např. linka Jevíčko – Trnávka – MT – Svitavy, když půjdeme víc na sever.
Zprehledneni a doplnění bus linek tam byla dost zásadní rána pro vlak.
Lidi si vybrali čím pojedou, vlak to nebyl.
Když zlepšíte busy (silnice) a vlaky (koleje) necháte na prd, nelze ani nic jiného čekat. Akorát ten zbytek zůstane pořád v autech, protože bus jim nenabídne nic moc lepšího, čest výjimkám.
Silnice tam jsou cca stejný.
Cestujících v busem tam evidentně přibylo!
Takže se opět vyjadřujete k relaci, o které nic nevite.
Každá? Jde u vás o nějaký osobní průzkum, nebo jen tak agitujete?
6.5 mio aut platící povinné ručení a 6mio řidičáku…
Napsal každá, a to zjevně není poravda. Jinak já řidičák mám, a auto ne. Tak do které škatulky budu podle Vás zařazen?
A to jí máme 2 000 000 zaregistrovaný v Praze protože sídla firem při první registrace. Bydlím na Praze jedna a mám auto s mimo pražskou značkou
To bude lež.
Lež, znám spousty lidí co auto nemají.
To je ovšem jejich problém a volba. Ale rozhodně jim zrušení vlaku do Opatovic nic nenaruší.
Reaguji na tvrzení, že všichni mají auto.
Takže zrušme tratě, obchody, hospody, fabriky, a nakonec ty vesnice a městyse. Pěkné věci prosazujete. Nakonec se zruší i celá republika. Sbohem a šáteček, Česko, už tě nepotřebujeme.
Prostě se smiřte s tím, že posílat vlak kvůli pár lidem je drahá blbost, tak se objedná autobus.
nebo minibus
Na zmíněné trati ale není třeba objednávat minibus, bus linky tam už jsou a využívány velice dobře.
V pořádku. I ta republika pro 10milionů lidí je drahá záležitost. Dost bychom ušetřili, kdybychom byli součástí větší země Německa, Rakouska, pro některé třeba Ruska.
nemají auto, ať jedou busem! tečka
A ti jedou z Opatovic busem. Jezdí se tam tako často I do práce, rozhodně nejde jen o děti a důchodce.
Jetzt mal halblang Kollege, já třeba auto nemám.
Furt jsou lidi, kteri ridit nemuzou. Nekdo dlouhodobe, nekdo docasne. Mladi, ruzne nemocni. Ona staci zlomena noha a bez funkcni VHD je clovek odkazanej na to, kdy bude mit nekdo cas ho odvezt. Samozrejme ta funkcni VHD neznamena nutne vlak, muze to byt bus, podle toho, co je kde sikovnejsi.
A někdo nepoužívá auto prostě jen z principu, že kvůli tomu aby koupil 10 rohlíků, chleba, máslo a kilo vepřového, sebou nemusí tahat 1500kg plechů. A hledat 15 min místo na zaparkování.
Mám auto dokonce velmi luxusní auta a stejně raději jezdím vlakem nebo MHD.
Mluvíte mi z duše. Místo čumění na středovou čáru a krajnici se raději kochám nerušeným výhledem na okolí.
V případě cesty ve tmě či po trati vyzděné protihlukovými stěnami nejde o nerušený výhled.
To je právě jen důsledek protože často do té dané vesnice nejezdí prostě vůbec nic a nebo dva autobusy za den
Tyhle lidi prostě nenapadne, že kdyby ty obce měly kvalitní služby pro občany, tak by nemuseli nikam jezdit, a kdyby ty obce měli kvalitní vlakové spojení, auta by nebyla tak nutně potřeba.
A navíc obce kde jsou jen auta, ve mě evokuje zapadlé vesnice, kdesi v Africe, či na Balkáně. Protože nemají na to vybudovat vlakovou infrastrukturu.
Zde máme krásný případ bolševika, který se uspokojuje nad zrušeným funkčím systémem. Takové jsme tu měli 40 let, a svůj velký vzor měli a mají v rašistickém Russku. Ještě chybí budování internačních táborů pro železničáře, strojvedoucí a výrobce lokomotiv, nucené práce v uranových dolech a dílo zkázy bude dokonáno.
A vy si myslíte, že děcka jezdí do školy autobusem proto, že nenávidí vlaky?
To právě ne, že. Řídí se patrně tím, co je jim nabídnuto. Jako většina ostatních. Když nabízíme relativně funkční silnici a relativně nefunkční železnici… 🙂
„Ještě chybí budování internačních táborů pro železničáře, strojvedoucí“, kteří porušili fanatická dogmata tím, že mají řidičský průkaz. Vy a František jste toho schopní.
Dnes jsem jel autem a neosypal jsem se z toho.
Blbost. Nemůžu přece někoho nutit aby jezdil rychlejší, či levnější dopravou.
A nezačal jste tady agitkou právě Vy?
Běž plánovat koncentrační tábor pro šotouše.
K čemu se bude pracovní síla táborů využívat? K nucené montáži zrezlých Ikarusů?
D znamená d*bil?
Tak teď jsem se rozbrečel.
Copak, došly argumenty?
„Argumenty“ jako údajné posílání strojvedoucích do uranových dolů?
No příspěvek od Rozpadlýho Ikaruse tak vyzněl. Nejprve sebrat právo na ježdění, pak zrušit a zavřít strojvedoucí a šotouše do uranových dolů. Co je na tom divnýho? Myslel jsem, že žijeme v demokracii a i vláčkaři mají právo na svoji dopravu. Ale asi ne.
Jakop Vám z autobusů?
Rusko se píše s jedním s, blbe.
Takhle tupý příspěvek jsem nečekal ani od tebe. Už ta poslední dvě slova první věty…
Nu, v originále Rossija. 🙂 Fakt je potřeba se tu vzájemně urážet? Ani hádka o to, kdo začal, ničemu nepomůže. Ach, ty hormony.
Musím ale zmínit, i lokálku ze Zaječí do Hodonína, kde to z ekonomickou „“úsporou“ bude podobné. Ale tam mě je místních lidí líto ještě víc. Protože místo přímého spojení vlakem budou muset až dvakrát přestupovat. A i zde myslím byl vlak o asi 10 min rychlejší než bus. (Nezmiňuji nehodu busu v Litvínově). Takže tak nějak. A kdy začneme rušit mobily a počítače? Abychom udrželi nastolený směr zpět do jeskyní.
Z čehokoliv mezi Brnem a Břeclaví do Čejče či Mutěnic.
Od arogantně se vyjadřující osoby jako jste vy si nepřeji tykání.
A „průzkumem“ budiž mj. ti cestující, kteří dosud v uvedených trasách (tzn. obecně „skrz Kobylí a zároveň skrz Zaječí“) jezdili.
V Čejči, Mutěnicích nikdo nebydlí? Nejezdí se tam od letoška do vinných sklepů? On rozhoupaný Ikarus a pár 7 vína nedělá žaludku dobře.
Bydlí. Ale málokdo tam je tak blbý, aby využíval vlak, který tam je víceméně k ničemu.
Tak zrovna využití vlaků v Mutěnicích bylo limitováno i neexistencí zastávky nejblíže středu obce (zato se zastavovalo na obou koncích obce) plus četnými dírami v taktu – 4h díra v X dopoledne. A odpoledne konec provozu už (v závislosti na směru) v 17 – 18 h.
Při tomhle (+ navíc provoz se zastaralými šukafony) se nedivím tomu, že tím jezdilo fakt málo lidí.
A využití vlaku Blansko – Vyškov je limitovano nepostavenim již naplánované železnice.
Srovnání absolutně mimo. Velký rozdíl je v tom, že přes mutěnice vedou koleje. Sice blbě ale vedou. Zajímalo by mě jak by se vám líbilo, kdybych vám každý ráno nalil do nádrže vodu a pak se vám posmíval, proč to auto nepoužívate.
Nepostavená železnice vs. železnice s nevhodným rozmístěním zastávek není totéž.
Takoví lobbisti jsou nejhorší, kteří mluví za místní i když jich spousty podepsali petici o nerušení. Co přesvědčovat lidi, že nemají nohy ale 4 ruce? Možná by se na tom dalo vydělat.
Odkdy je 403 podpisů na internetové petici spousta?
Nemluvě o tom, kolik lidí z toho to podepsalo, aniž by je to zajímalo a používali to.
Petice nejsou všechno. Četl jsem reportáže od místních, kteří ten spoj využívají. Ještě že nechali alespoň víkendy.
Podepisují často členové OSZ, kteří tu trať neviděli ani z auta.
https://zpravyzmoravy.cz/krajsky-dopravni-plan-omezuje-vlaky-na-boskovicku-a-hodoninsku/
Přímého? Jako od Brna? Protože ten jeden přestup tam byl vždy, teď přibude druhý v Kobylí. Pro jednotky lidí obrovská tragédie.
A vlak nikdy rychlejší než autobus, co tam teď bude, nebyl, to je lež.
Ty zabedněnej idiote. Ty lži si vykládej jinde.
Vyhledám ti to:
https://idos.idnes.cz/vlakyautobusymhdvse/spojeni/vysledky/?date=09.06.2023&time=05:05&f=Zaje%C4%8D%C3%AD&fc=100003&t=Hodon%C3%ADn&tc=100003
Vlak
https://idos.idnes.cz/vlakyautobusymhdvse/spojeni/vysledky/?date=09.06.2023&time=05:05&f=Zaje%C4%8D%C3%AD&fc=100003&t=Hodon%C3%ADn&tc=100003
Autobus.
Srovnatelný čas, 2 přestupy. A to je 810 starej křáp, kterej zpomaluje na každým přejezdu. Kdyby se tam nasadil novej vlak a trať se upravila s použitím mozku a ne s použitím nohy, jak je to teď, tak by žádným autobusem na té trati nikdo v životě nejel.
Fakt se divím, že takovýhle lidi jsou svéprávný.
Dávat dočasný odkaz na Idos může jen nesvéprávný zabedněný idiot.
To zpomalení na přejezdech přece není dáno typem vozidla, akorát ta výkonnější se rychleji (a o to dráže) rozjedou. Potřeba je především vytvořit podmínky k nezpomalování před každým přejezdem – a obecně zlepšovat parametry tratí. Jenže tady jsme zvolili investice do zlepšování silnic a „zazdívání“ tratí ve stávajících parametrech, až na výjimky. Je zbytečné si ničit nervy uštěpačnými poznámkami „vítězů“. Důsledky žel sklidíme všichni.
Tak já ti to vyhledám:
Zde je vlak:
https://idos.idnes.cz/vlakyautobusymhdvse/spojeni/vysledky/?date=09.06.2023&time=05:05&f=Zaje%C4%8D%C3%AD&fc=100003&t=Hodon%C3%ADn&tc=100003
Zde autobus:
https://idos.idnes.cz/vlakyautobusymhdvse/spojeni/vysledky/?date=12.06.2023&time=05:05&f=Zaje%C4%8D%C3%AD&fc=100003&t=Hodon%C3%ADn&tc=100003
Rozdíl je 1 minuta, autobusem je nutné 2× přestupovat.
Co je horší? Autobus
A to srovnávám křáp 810, kterej zpomaluje na přejezdech. Kdyby tam byly nový vlaky a ta trať by se upravila s použitím mozku a ne kolena jako nyní, v životě by nikdo tím autobusem NEJEL.
Přestoupi v Čejči ti, co jedou do Hodonína.Naopak nebudou muset přestupovat cestující do Kyjova, kteří do teď museli.
V obou případech jde malé množství lidí.
Šukafon v úseku Čejč – Kobylí nevozil prakticky nikoho!!
Svojšíne:
To je ale zvláštní.
Já mezi Kobylím a Čejčem vozil v 6, 7 ráno asi 20 – 30 lidí na každém spoji.
Z Mutěnic do Hodonína nástup 15-20 lidí, takže do Hodonína sme v 7:15 přivezli 50 cestujících.
Jel ste tudy vůbec někdy?
Lokálka na Velké Opatovice tedy končí. Z čeho ale mám radost, že Správa železnic zacpala hubu šetřičům. Tam kde kraj ušetří 9,6 milionu, tam Správa nacpe 19 milionu. Jestli mě někdo někdy napíše něco o ekonomice nahrazení vlaku autobusem, tak mu to omlátím o hlavu. Z čeho zas takovou radost nemám, že vlak nahradili o 15 pomalejším autobusem.
Dobrá správa těch 19 mega bude dávat každý rok?
Ne, proč by je měla dávat každý rok? Nedokážou udělat opravu napoprvé? Vy taky investujete do auta, které už nejde na technickou ale bude stát někde v garáži?
3x ročně. A bude to platit kraj.
Podobný demagog už byl snad jenom slavný „Jaa“
A nějak rozvést to neumíte, nebo jste se ve škole naučil psát jen jednu větu? A to ještě agresivní?
Ne, jen se v té škole naučil počítat. Má rozdíl od tebe.
Na rozdíl, pardon.
A to jsi ještě nezmínil, že do 255 nasype SŽ těch milionů cca 50.
Jo no, Korbelova Lhota, Bezděčí, Svárov… Jak se tam teď lidé dostnou? https://mapy.cz/s/pelehadaho Neměly by se autobusy zakázat ve prospěch 60 let starého autobusového motoru?