Na linku Praha – Teplice míří další dopravce. V dubnu tu vyjede FlixBus
FlixBus, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
FlixBus bude mezi Prahou a Teplicemi jezdit v každém směru 6× denně. Konkurovat bude Arrivě a RegioJetu.
To už by mi přišlo lepší Ústí – Praha, než se cpát s nejmíň spoji na trasu kde jsou dva další.
Kdyby Regiojet udělal linku do Kojčic u Pelhřimova, tak za rok se tam Flixbus objeví taky…
A proc ne, ta draha taky neni zadarmo a Plhovi aspon usetri, az pojedou na Sdruzeni rodicu a pratel skoly 🙂
Pěkný, ale nikdo z nich nejede z Teplic v 5 nebo před 5 ráno do Prahy a z Prahy po 6.
A ani moc večer, v 18:50 je hrozně brzy na poslední spoj.
Proč zase z Celní? Vedle je skoro nevyužité autobusové nádraží a v Celní ulici se tísní cestující na chodníku, že se tam nedá ani pořádně projít. Navíc bez další infrastruktury jako jsou WC nebo stánek s jídlem.
Asi nejaka zhrzena firma vlastnici autobusak chce po zlych soukromnicich vysoke poplatky jako trest za to, ze konkuruji tem zavedenym 🙂
Víte něco určitě? Nebo se jen něco domníváte. Jsou i jiné modely? Asi jako v Třebíči, kde dopravce nechtěl platit za autobusák, po té co se provozovatelem stalo město, tak licence na linku se zastávkou u něj nebyla vydána a dopravce bez keců platí za autobusák, kde mu zastavit povolili?
Nevim to jiste, proto pisu „asi“, protoze to je takovy evergreen docela 🙂
Tak to bude velice zajímavé, čím chce Flixbus zaujmout a konkurovat, cena 125 Kč za jízdenku, wifi, větší prostor pro nohy. RegioJet má cenu 79 – 89 Kč Fun & Relax, automat na teplé nápoje, WiFi. Arriva cena 79 -105 Kč – nejpohodlnější sedadla, WiFi.
Sám jste to napsal, větší prostor pro nohy.
Myslím, že je to hlavně linka pro studrnty, protože Flixbus nechává i nadále 75% slevu na jízdné.
Škoda, že nenabízí nějakou jinou variantu cesty než stávající dopravci – mohli by jezdit třeba z Černého Mostu nebo z Palmovky. Takhle jen bude těžko paběrkovat cestující od dvou konkurentů a za rok se stáhne.
Tak na Palmovce tolik prostoru (nástupních hran) už dneska není. Co se týká Černého Mostu je to o dost dál.
Asi bych očekával, že Flixbus prodlouží své spoje na Florenc a hlavní nádraží (kde může být přestup na další linky Flixbusu, což aktuálně bez lístku na MHD nejde).
V každém případě jako cestující hodnotím kladně, že chodím na jeden autobusák (Holešovice) z kterého mi jede vše.
A Palmovka ne? Na Florenc stát v zácpě na Argentinské a další tři stovky za vjezd? Připlatí si dost lidí?
Troufám si tvrdit, že na Palmě by se jeden bus za dvě hodiny ztratil. Dobře dostupný z D8 by byly třeba Letňany. Ale máte pravdu, že může být výhoda, když spoj ujede, že pojede ze stejného autobusáku jiný.
Regiojet 79 kc, vlak CD 258 kc…
Vysvetli mi nekdo, jak je tohle mozne? Ze dotovany vlak je nasobne drazsi, nez autobus, ktery jezdi zcela bez dotaci? Porad tu bude nekdo mit drzost tvrdit, jak je tarif TR10 levny? 🤦♀️
Vlak má celkově vyšší náklady na provoz a ten Interjet taky nebyl zadarmo. Na západ od nás je celkem běžné, že vlak je dražší než autobus, nechápu co se divíte.
Na západ od nás je to skutečně běžné, ale zároveň ten vlak bývá výrazně rychlejší 🙂 Nicméně výše uvedené srovnání nejnižší ceny busu s nejvyšší cenou vlaku v 1. třídě je samozřejmě trochu mimo.
Honzovou logikou. Jezdily tam šroty takže do nedávna by měl stát lístek minimum. Proč tomu tak nebylo ? 🙂 Podobně vtipná cenotvorba ČD u typu 810 🙂
Ono je to také asi o 30 km dál. Mmch nevím kde jste přišel na tu cenu.
Teplice jsou z Prahy pořád stejně daleko a autobusové i vlakové nádraží je v obou městech vedle sebe.
Ovšem vlak to nebere po dálnici, když už chcete trolit.
To není trolení, ale konstatování faktu. To že to ČD berou delší trasou a účtují si za to přirážku je stejné jako, když vás delší trasou veze taxi, aby si víc vydělal.
Zaprvé, srovnávat akční cenu lowcost autobusového dopravce s neakční cenou do 1. třídy vlaku je… prostě mimo. Zadruhé, není to dotace, ale proplacení případné prokazatelné ztráty, který být může a nemusí.
Pravda s tou dotací… tržby jdou v podstatě objednavateli, který počítá s tím, že na tom tratí.
Kilometricka vzdálenost versus nákladová cena, které se mění v závislosti na poptávce. Navíc autobusy Regiojetu, potřebovali průměrnou obsazenost 80 %, aby se dostali na nulu. Standardně měli obsazenost okolo 86 %, zatímco u ČD se nikdy tyto data nezveřejňoval, protože objednatelé platili historicky jen s minimálním ohledem na potřeby cestujících.
Vlak ČD 258Kč, právě jsem koukal do aplikace Můj vlak a na dnešní spoje je cena 89-129Kč bez jakékoliv slevy.
Coz je porad o hodne vic, nez autobus, kde dostanete zdarma noviny a piti… Takze ty reci o tom, ze RJ je low cost dopravce jsou tradicne uplne mimo 🙂
Nebo mi vysvetlete, v cem je low cost klimatizovany pohodlny autobus s doplnkovymi sluzbami.
V ničem, ale musí se tam kupovat jízdenky. Oni jsou schopni kvičet, že autobus lowcost i mezi Brnem a Olomoucí, kde mají sami akorát hromadu plesnivého šrotu.
Ale notak, co je špatného na rekonstruovaném Bdt? Vždyť v něm nemusíte sedět celou cestu, můžete v Nezamyslicích přestoupit na Tronádo a to je panečku hukot!
Mě je to upřímně celkem jedno, jednal jsem pouze na vámi uváděný nesmysl v podobě porovnání ceny 79 vs. 258Kč. Jinak nevím jestli jste na tom tak špatně, jestli je pro vás v dnešní době hodně rozdíl desetikoruna nebo její nižší jednotky, já tohle obvykle neřeším, vždyť i nejvyšší cena za vlak je nižší, než obyčejný oběd v Praze. Tuto trasu běžně nejezdím, ale osobně bych neměl problém jet i autobusem, když by mi více vyhovovala časová poloha nebo místo cílové zastávky. Vlak zase nabídne výhodu, že jede již z hlavního nádraží a jsou zde nasazeny úplně nové soupravy InterJet.
Neresim par korun (nicmene 79 vs 120,kdyz to mam dat cd nebo si to nechat, tak je asi volba jasna)a jde hlavne o princip
Interjet pridana hodnota oproti busu rj neni, neni v nicem pohodlnejsi. A hlavne ta cena byla stejne vysoka i kdyz ram jezdily vychodonemecke kozenky, takze s timto fakt neargumentujte.
Jde ciste princip, ze se mluvi o tom, jak by se lidi meli presvedcovat o cestovani vlakem, a pak tu mame dopravce s cenotvorbou, ktera je i pres dotaci od statu vyssi, nez zcela nedotovany soukromnik, ktery zije jen z jizdneho.
Když chce někdo jet z centra, tak ušetří za cestu do Holešovic, stejně tak cestující kteří nejedou přímo z Prahy, ale třeba z Pardubic, ale stejně je rozdíl pár drobných, dnes už normální člověk neřeší jestli ušetří dvacku.
Porad nechapete, ze tu jde o princip, ze dotovany vlak je o desitky korun drazsi. To je proste absurdni.
A nemate pravdu v tom, ze to lidi neresi, vetsina lidi pojede radeji levnejsim busem, kde navic dostane noviny a napoj zdarma, nez o desitky korun drazsim vlakem, kde je jedinou sluzbou „pristooupili jizdeeenky prosim“. RJ ma holt mezi vetsinou cestujici verejnosti daleko lepsi povest, a kdyz se k tomu prida tenti cenovy rozdil, nema bezny radovy cestujici i vzhledem k povesti cd divod jezdit vlakem. At se vam to libi nebo ne, takova je realita
Mě to absurdní nepřijde, v Evropě naprosto běžná věc. Navíc cena je hluboko pod cenou stanovenou objednavatelem (One ticket). Mnoho lidí zase nepojede autobusem už z principu, že je to autobus, ale je to každého věc. A nechápu proč by se ČD měly zapojovat do cenové války mezi autobusovými dopravci mezi Prahou a Teplicemi, když jejich produkt je v mnoha ohledech odlišný a hlavně neřeší jen úsek mezi Prahou a Teplicemi a co jsem tam párkrát jel, tak nemůžu tvrdit, že cestujících ve vlaku bylo málo.
No a co navrhujete? Mají ČD sledovat ceny Flixbusu a podstřelovat je z principu, nebo chcete tlačit na MD aby dosypalo víc? Přes ta všechna negativa jezdí vlakem z Prahy do Teplic pořád dost lidí a prioritou ČD asi nebude tento počet navyšovat nižšími cenami, aby to pak ubíralo kapacitu vlaku pro cestu z Ústí někam dál než do Teplic, kde žádné podobné komerční bus linky moc nejezdí.
Přesně. A klíčový je čas. A tím nemyslím čas jízdy, ale čas na práci. V autobuse jsem měl problém otevřít notebook na klíně a jako bonus mě vyklopí v Holešovicích a musím ještě na metro.
A jsou v tom vlaku polohovací sedačky, tak jsou v autobusech na této trase?
Ano
To je příjemná změna proti Railjetům Ex Praha – Brno – Vídeň, kde polohovací sedačky nejsou a přesto jsou ČD dražší než konkurence.
Protože vlak jede přes Ústí a tam žádná konkurence mezi dopravci není a nebude. Jak by to vypadalo, kdyby jízdenka z Prahy do Ústí stála cca 150,- a jízdenka do Teplic třeba 100,-
To se ale v minulosti stávalo. Jízdenka do Teplic vlakem byla levnější než do Ústí. Spousta lidi to hojně využívala.
Jakých 258? Vázaná jednosměrná se dá pořídit už od 89, Flexi stojí 179 (to je uznávám dost, ale zase kdo na to jezdí…), One ticket za 198.
Pohodlí InterJetu i „starších“ souprav se s autobusem nedá srovnat.
To si rad necham velmi podrobne vysvetlit, v cem je pohodli vlaku vyssi, nez u autobusu s kvalitnimi polohovatelnymi sedackami. Prosim o podrobny popis, neberte to jako vytku nebo vysmech, fakt me to zajima, protoze jsem ti za 20 let, co verejnou dopravou cestuji opravdu hodne a pravidelne, nepochopil.
Dekuji modrym gumam za 2 palce dolu a nulovy argument, ostatne jako v podstate vzdy 🙂
Ve vlaku se můžete například projít. Což v autobuse není moc praktické. Pro lidi, kteří mají problém déle sedět, je dobře. Autobus i vlak své cestující najde.
Myslím, že víc lidí bere vlak jako pohodlnější. 1) nekodrcá se po často nekvalitních silnicích a nedostane se do zácpy 2) většinou více místa pro nohy 3) pokud je parta více lidí může si společně sednout na čtyřku nebo do kupé (je-li takový vagon) 4) možnost 1.třídy a hlavně v některých vlacích tichý oddíl 5) WC (mají ho i některé autobusy, ale ve vlaku je to více standard) 6) možnost zvednout se a projít se (podstatnější na delších trasách) to je tak asi vše co mě zrovna teď napadlo. Osobně autobusem tak max. do 50 km, ale preferuji vlaky a… Číst vice »
Autobusem TP-Praha jsem jel párkrát. Sedačka je možná polohovatelná, ale velmi stísněná, masíroval jsem vedle sedícího rameno na rameno jak při hokeji, notebook jsem sotva otevřel, zásuvka nikde. Ve vlaku toto vše je, pracuje se mi tam velice dobře, prostě kancelář na kolech.
Autobus, který jezdí bez dotací … tedy pokud bude ještě jezdit, než se dopravce jednoho dne rozhodne, že jezdit nebude. A polohavatelné sedačky vám budou víte na co. 🙂