Na Libeňský most se částečně vrátí tramvaje. Současně se však začne opravovat jiná důležitá trať
Tramvaj 15T na Libeňském mostě. Foto: Jan Sůra
Od soboty bude přerušen provoz mezi zastávkami Těšnov a Vltavská.
Od soboty bude přerušen provoz mezi zastávkami Těšnov a Vltavská.
Uděláme anketu. Kdo si myslí, že akce Libeňák, tj. náhrada, bude hotova do 2030 dá palec nahoru a kdo si myslí, že až po 2030 dá palec dolu. 🤩
Co přesně znamená výraz „bude hotova“? Myslíte tím, že vše už bude ukončeno a „v mašličkách“, nebo most už bude jen nějak sjízdný a běžně pojížděný minimálně MHD s tím, že práce na různých částech stavby nebránící provozu budou probíhat dál?
Já si upřímně myslím, že celé to opatření je jedan velká zvrhlost a upřímně bych když už tak Libeňák nechal bez obsluhy a nechal bych ten stav, který tu byl s linkou X1, ale bohužel je to talk Čižinskému a uřpímně nevím, je to zvrhlost.
Protestům proti výlukovému linkovému vedení se nedivím. Nejvíce do očí bijící je ztráta spojení z Orteňáku či z Dělnické/Tusarovy na B. Zájem cestujících na posledním místě.
Zajímavé je i plýtvání na Sokolovské a na hlavu postavený dlouhý souběh s metrem tří linek (3, 14, 24).
„Nejvíce do očí bijící je ztráta spojení z Orteňáku či z Dělnické/Tusarovy na B“
A jak byste to chtěl řešit, aby to fungovalo lépe než ten návrh? Možná by sice šlo třeba zavést „převlékání 12/14“, ale tím například výrazně oslabíte rozumné povrchové připojení Libně a Vysočan s centrem – a co z toho bude lepší?.
Nechat X1…
Ve schématu je přece X25 – ale to stejně neřeší PŘÍMÉ spojení dost velké části Holešovic s metrem „B“ tramvajovou dopravou.
Možná by přijatelnějším řešením bylo vzájemné „převlékání“ linek 12 a 6 (nejlépe asi v zastávce Dělnická), protože „šestka“ určitě Trojskou až do Kobylis jezdit nutně nemusí, a ostatní by už mohlo zůstat tak, jak je to navrženo – případně by ještě ten náhradní autobus X25 mohl i ve dne jezdit stejně jako noční X94 až do Holešovic.
Zajímalo by mě, jak dlouho budeme čekat, než se s pražskýma mostama začne něco dít = začnou se opravovat…
Barrandovský je letos v poslední fázi rekonstrukce.
Hlávkův se začíná opravovat po nulté etapě před dvěma lety.
Na všech ostatních v uplynulých letech proběhla podrobná diagnostika.
Dvě nové lávky vznikly v uplynulých letech.
Dvorecký most se otevře příští rok.
Z těch v gesci SŽ je Negrelliho po kompletní rekonstrukci a Branický se opravuje.
Co tím chtěl autor říct?
No myslím, že chtěl říct, že by se stejně mělo zrychlit. Nebo spadne i zbytek Libeňského mostu, Hlávkův most, Palackého most, most Legií…
V čem nemám pravdu? Že ty mosty spadnou – již brzy? 🙂
neni jediny duvod, aby padaly.
Ty mosty nejsou v dobrém stavu, nicméně základní opravy proběhly a do řádné rekonstrukce se používat dají. Jsou ve frontě za Libeňákem, snad nechcete aby se zavřelo několik mostů v Praze najednou. Ten „zbytek“ se začne rekonstruovat už na konci roku, tam se na nic nečeká, jen se dokončuje projekt k rekonstrukci dle požadavků města.
Třeba neprotlačovat rekonstrukce tam, kde je most v takovém stavu, že novostavba je výhodnější.
Osobně čekám, kdy se dozvíme, že ani zbylá část Libeňského mostu není v bůhvíjaké kondici.
A pak je tu další most, kde se nesmyslně protlačuje rekonstrukce, i když ji de facto nelze provést – hádejte, který to je.
Před pár lety byla ještě dokončena oprava Nuseláku a to za provozu.
Proč byl inundční most ze dne na den zavřen i pro pěší a cyklisty, když po něm před tím jezdily tramvaje?
Není to ode zdi ke zdi?
Diagnostika ukázala, že nízké teploty způsobily narušení polohy kloubu, což začalo akutně ohrožovat stabilitu mostu.
To není nějaké náhlé zjištění, je to změna stavu, kvůli které tam přesně ten monitoring byl od poslední nouzové sanace.
Proste by ten most mohl spadnout sám od sebe nehledě na zátěž.
Nejen diagnostika, ono je to vidět i okem, že se to poněkud zbortilo, riziko kolapsu oblouku je nyní krajní.
Jestliže vypadne i Vltavská – Těšnov a tohle bude nadlouho nemělo by cenu tady udělat provizorní přemostění pro tramvaje?
Třeba zbytek nějakého železničního mostu, ke kterému by byly vyvedené tramvajové koleje, aby se to tam mohlo střídat? Váha se rozloží mimo vadný most a ten se pod tím může klidně bourat a případně i stavět…
Chybi Rohansky most, planovany jiz za prvni republiky…
Před nedávnem se tvrdilo, že jeho přednostní výstavba by měla být předpokladem pro návazné velké opravy Libeňského a Hlávkova mostu, ale místo toho máme lávku přes Štvanici – sice drahou a „luxusní“, ale je otázka, zda by na ni v případě nouze směly vjet aspoň sanitky …
Na sanitky údajně navržená je, stejně jako Trojská lávka.
No, tak aspoň něco ze zbytků inteligence ještě snad na Magistrátu funguje …
Tipuju že Hlavkuv most bude hotový dřív, ale máte pravdu ze nějaký ramusák by se hodil.
Jinak nechapu proc tolik zmen, klidne mohli na libensky most jen protahnout 1 a 6… zbytek mohl zustat tak jak je…
protože na to není dost obousměrných tramvají. 27 už teď jezdí na libuš
Ajo, me nedoslo, ze 27 je s uvrati… ale i tak je to zbytecne moc zmen,… kvuli tomu opet prohazuji 7 a 19…
Ale i tak to jde lip, treba prohozenim linek v Nuslich, napr. 14 a 19, a pak v Holesovicich 1 a 27 a na masarykove 14 a 6… Hilesovice by meli spojeni s centrem, prestup na B i A… v Nuslich by to byla nevyznamna zmena…
na libenak by sla 14 od severu a 27 od jihu…
Základem je politické zadání, že z toho pahýlu nad C metrem (Pankrác) musí jet linka přes půl Prahy. Když už tam kvůli jedné zastávce musí něco jezdit, max. po NBS.
Ten pahýl bude příští rok pravděpodobně dost přecpaný a navíc se teď staví prodloužení.
19 jezdí plná po účelovém ořezání 193.
Podobně by fungovala i jiná tram linka, třeba přes Nusle(24/18) nebo Ipák (13). Pendl ze Synkáče na Pankrác by byl horší ale vlastně fungoval by podobně.
Hlavně by to asi byl pro dost lidí nesmyslný další přestup navíc (a s tím i spojená zbytečná ztráta času).
já jí jezdím v takových časech, kdy plná k prasknutí není, je ale rozhodně se nedá říci, že by byla prázdná
Koukněte se tam někdy. Taky by mě nenapadlo že tam hude dost lidí aby si to začalo plnohodnotnou linku, ale je to tak.
DPP k zprovoznění zastávky využije obousměrné tramvaje, nově bude na mostě konečná linky 1. Ta se dosud v holešovické zastávce Dělnická měnila na linku 6 a pokračovala do Kobylis.
Tak to pravda neni, 1 se menila na 6 a pokracovala pres Vystaviste, Strosmayer., do Vrsovic…
Vzal jste mi tuto poznámku z klávesnice :-).
„při záplavách pod ním může protékat voda.“
Až na to, že tenhle kus mostu se nachází za hrází. Průtok vody by zde byl značně nežádoucí.
Bohužel, povodeň se neptá, kde je její průtok žádoucí…
https://ctrlv.cz/PBSV
Bylo by možné doplnit k jakému průtoku se to vztahuje?
Jedná se o Q100. Ale je otázka, jestli mají mapku aktualizovanou, most se nyní opravdu nachází až za hrází. To však nic nemění na tom, že se jedná o inundační most.
Nechápal jsem, jak se někam mohou vrátit tramvaje pouze „částečně“ ale tenhle kočkopes je u nás přece jen možný…
Třeba tak že skončej v půlce mostu, respektive za řekou směr Palmovka kde je zastávka. Pak už je to pěšky na Palmovku kousek.
no kousek ano, ale jen pokud nebude most uzavreny, jinak by to chtelo provizorni lavku pres tu dalnici dole ve voctarovce…
A případně i parkoviště půjčovny (e-)kol(oběžek).
Kousek? No, možná jak pro koho…