Na letiště vlakem i s garancí při zpoždění. Austrian Airlines rozšiřují spolupráci s ÖBB
Odstavená letadla Austrian Airlines ve Vídni. Foto: Austrian
Z Lince či Salcburku budou vlaky na Schwechat jezdit už každých 30 minut.
Super služby pro zákazníky, jen tak dál
U nás jen kecá a radnice si přihřejí polívčičku – když je to erár. Bojím se, že místo pořádný železnice budeme mít armádní ………
Ať si nechají garanci a radši jezdí na čas
Mohlo by to fungovat i při zpáteční cestě. Dostal jsem jednou ke zpáteční letence do Paříže od SNCF v akci lístek do první třídy na TGV Paříž-Brusel. Zpáteční let měl 4h zpoždění, a k našemu velkému překvapení letecká společnost Kenya Airways poslala informací SNCF a ti nám místa přebookovali na pozdější vlak. Což bylo super, a vůbec jsme nečekali, že se tak zachovají, když to byla akce skoro zadarmo. To by se u nás nemohl stat. Takže jsme přistáli a po málem čekání už seděli ve vlaku do Bruselu.
A to jako myslíte, že to zpět není? 😂
Takže z hbf na letiště budou Railjety po 15 minutách?
Tento koncept by šel realizovat i v Praze. Vlaky by z HLN pokračovali pres Bubny a Dejvice až na Ruzyn.
Reálnější je varianta Praha hl. n., pak Pardubice, Brno, Břeclav, Vídeň a letiště.
Z Brna už to jezdí 😀
to jako ten 1 pár spojů a hlavně bez garantované návaznosti?
Zbytek všech jiných spojů je s přestupem na HBf
To raději vůbec neříkejte nahlas, protože se toho někdo chytí a Ruzyně bude ještě víc regionální, než je teď. Kdyby existovalo garantované spojení na Schwechat, tak kdokoliv od Pardubic na východ by byl blázen, kdyby jel na Ruzyň.
To je už teď.
Co jsem tak četl, tak po dokončení trati na letiště je v plánu protáhnout linku EX1 přes letiště na Kladno. Jakožto Olomoučák to rozhodně beru.
Takže by se jezdilo uvratí a nebo by se vynechával Hlavák?
S řídícím vozem by to neměl být problém vzít přes Halvák úvratí. S Pendolínem koneckonců taky ne a ČD právě řídící vozy pořizují v rámci souprav ComfortJet.
Pro úplnost: Jančura bude mít na R9 jednotky, čili taky by nemusel objíždět soupravu na Hlavním.
Pokud bude k dispozici pouze stávající uspořádání ŽUP, musela by pro vlaky od východu buď ta úvrať být dvojitá, nebo by to znamenalo okružní exkurzi po pražských periferiích přes Vršovice, Malešice a Libeň.
Však VRT napojení od Poříčan bude přes Běchovice a Vršovice…
S VRT jsem samozřejmě nepočítal – předpokládám, že trať na letiště by mohla být v provozu dřív než nějaký podivný minikousek VRT (proto jsem ostatně zmínil i současné uspořádání ŽUP). Pak by samozřejmě stačila jediná úvrať v Libni.
V Libni by ani úvrať být nemusela. Buď by se mohlo jed nepřímo na Bubny, nebo pokud by vlak jel přes centrum, tak mě napadá úvrať na Masaryčce.
Jj doufám, že se toho dožiji ještě před důchodem.
Nebo by šlo jezdit úvratí přes Masaryčku až jednou bude hotová trať skrz P6 a bude postaven jezdící chodník na hln
Záleží na tom, kolik Vám je? 🙂
Čerpal jsem z tohoto materiálu, ale teď když se na to dívám , tak to počítá ještě s realizací VRT na Pardubice a další tratí z hlavaku na letiště.
Určitě? Spíš se objevovaly plány protáhnout to přes Smíchov a zadrátovaný Semmering do Hostivice a novou tratí na letiště od západu. Spojení Smíchova s Moravou i letištěm by bylo fajn (resp. tomu prvnímu brání jen stav infrastruktury), ale má to i dost nevýhod.
Aha, takže to je ono. I na té mapě, co jsem sem dal, je to takhle vyznačené.
Při počátcích nadvlaku byla „letenka v hladině 0“ – Pendolinem Ostrava – Holešovice (nebo Hlavák), busem Airport Express na Ruzyň. Kooperace ČD + ČSA.
Palec nahoru.