Na letiště vlakem i s garancí při zpoždění. Austrian Airlines rozšiřují spolupráci s ÖBB

Odstavená letadla Austrian Airlines ve Vídni. Foto: AustrianOdstavená letadla Austrian Airlines ve Vídni. Foto: Austrian

Z Lince či Salcburku budou vlaky na Schwechat jezdit už každých 30 minut.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ivan

Super služby pro zákazníky, jen tak dál

medvěd

U nás jen kecá a radnice si přihřejí polívčičku – když je to erár. Bojím se, že místo pořádný železnice budeme mít armádní ………

Petr

Ať si nechají garanci a radši jezdí na čas

Pavel Kopeček

Mohlo by to fungovat i při zpáteční cestě. Dostal jsem jednou ke zpáteční letence do Paříže od SNCF v akci lístek do první třídy na TGV Paříž-Brusel. Zpáteční let měl 4h zpoždění, a k našemu velkému překvapení letecká společnost Kenya Airways poslala informací SNCF a ti nám místa přebookovali na pozdější vlak. Což bylo super, a vůbec jsme nečekali, že se tak zachovají, když to byla akce skoro zadarmo. To by se u nás nemohl stat. Takže jsme přistáli a po málem čekání už seděli ve vlaku do Bruselu.

PetrV

A to jako myslíte, že to zpět není? 😂

J.K.

Takže z hbf na letiště budou Railjety po 15 minutách?

Michal82

Tento koncept by šel realizovat i v Praze. Vlaky by z HLN pokračovali pres Bubny a Dejvice až na Ruzyn.

Pavel

Reálnější je varianta Praha hl. n., pak Pardubice, Brno, Břeclav, Vídeň a letiště.

Jiří Kocurek

Z Brna už to jezdí 😀

*h8*

to jako ten 1 pár spojů a hlavně bez garantované návaznosti?
Zbytek všech jiných spojů je s přestupem na HBf

off

To raději vůbec neříkejte nahlas, protože se toho někdo chytí a Ruzyně bude ještě víc regionální, než je teď. Kdyby existovalo garantované spojení na Schwechat, tak kdokoliv od Pardubic na východ by byl blázen, kdyby jel na Ruzyň.

Zlámalík

To je už teď.

Jirka

Co jsem tak četl, tak po dokončení trati na letiště je v plánu protáhnout linku EX1 přes letiště na Kladno. Jakožto Olomoučák to rozhodně beru.

Nokkonen

Takže by se jezdilo uvratí a nebo by se vynechával Hlavák?

Jiří Kocurek

S řídícím vozem by to neměl být problém vzít přes Halvák úvratí. S Pendolínem koneckonců taky ne a ČD právě řídící vozy pořizují v rámci souprav ComfortJet.
Pro úplnost: Jančura bude mít na R9 jednotky, čili taky by nemusel objíždět soupravu na Hlavním.

praktik

Pokud bude k dispozici pouze stávající uspořádání ŽUP, musela by pro vlaky od východu buď ta úvrať být dvojitá, nebo by to znamenalo okružní exkurzi po pražských periferiích přes Vršovice, Malešice a Libeň.

Lada

Však VRT napojení od Poříčan bude přes Běchovice a Vršovice…

praktik

S VRT jsem samozřejmě nepočítal – předpokládám, že trať na letiště by mohla být v provozu dřív než nějaký podivný minikousek VRT (proto jsem ostatně zmínil i současné uspořádání ŽUP). Pak by samozřejmě stačila jediná úvrať v Libni.

Jirka

V Libni by ani úvrať být nemusela. Buď by se mohlo jed nepřímo na Bubny, nebo pokud by vlak jel přes centrum, tak mě napadá úvrať na Masaryčce.

Jirka

Jj doufám, že se toho dožiji ještě před důchodem.

Šimon

Nebo by šlo jezdit úvratí přes Masaryčku až jednou bude hotová trať skrz P6 a bude postaven jezdící chodník na hln

PetrV

Záleží na tom, kolik Vám je? 🙂

Jirka

Čerpal jsem z tohoto materiálu, ale teď když se na to dívám , tak to počítá ještě s realizací VRT na Pardubice a další tratí z hlavaku na letiště.

Twix

Určitě? Spíš se objevovaly plány protáhnout to přes Smíchov a zadrátovaný Semmering do Hostivice a novou tratí na letiště od západu. Spojení Smíchova s Moravou i letištěm by bylo fajn (resp. tomu prvnímu brání jen stav infrastruktury), ale má to i dost nevýhod.

Jirka

Aha, takže to je ono. I na té mapě, co jsem sem dal, je to takhle vyznačené.

Leinad

Při počátcích nadvlaku byla „letenka v hladině 0“ – Pendolinem Ostrava – Holešovice (nebo Hlavák), busem Airport Express na Ruzyň. Kooperace ČD + ČSA.

Růža

Palec nahoru.