Na letiště ve Vídni začnou jezdit nové jednotky KISS od Stadleru

Jednotka Stadler KISS pro spojení centra Vídně a vídeňského letiště. Foto: Stadler RailJednotka Stadler KISS pro spojení centra Vídně a vídeňského letiště. Foto: Stadler Rail

Důvodem nákupu je rostoucí poptávka po cestách na letiště.

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Traman

Jo jo, Rakousko. My tady muzeme jen zavidet.

Jméno.m

Mohl by mi někdo vysvětlit, z jakého rozumného (rozumného!) důvodu se zamykají vozy ČD vlaku Moravia v úseku Břeclav Vídeň? To samé platí pro opačný směr.

Avlaky

nejsou technicky působile pro pžepravu osob dle předpisů OBB, tudíž v nich nelze přepravovat osoby

Jan

Kvůli nákladům na personál. Interní předpis ÖBB vyžaduje jednoho průvodčího na každých 5 vozů. Ty vozy ČD jsou šestý a sedmý. Tím, že se uzačou, se ušetří druhá osoba vyškolená na evakuaci osob a hašení požáru. Z vlastní zkušenosti vím, že se cestující do těch zbylých 5 vozů většinou bez problémů vejdou.

Vlastik

Souhlasím s názory, že pro mnoho cestujicich je CAT zbytečně drahé spojeni, ale určitě ne pro ty kteří se v centru Vídně odbavi i se zavazadlem.

Jan

Pokud bydlíte přímo na Wien Mitte, tak možná. Pokud bydlíte kdekoliv jinde, tak to zas taková výhra není. Odbavení CAT v centru je dost zastrčené a jak ze Schnellbahnu tak z Ubahnu je to docela štreka. Pokud na Wien Mitte přijedete třeba U3, tak je na počet kroků a výtahů, které musíte absolvovat s kufrem, nejspíš lepší kratší přestup na S7 a odevzdat kufr normálně na letišti, než se s tím kufrem trmácet z Ubahnu na CAT.

Vlastik

Vidim, že jste znalý mistnich pomerů a tak si dovolím ještě jeden dotaz: pokud mne paměť neklame, tak původní soupravy byly třisystémové a počítalo se, ze by jednou mohly spojit letiště Vídeň a Bratislava. Mám ale pocit, Bratislava couvla od majetkového vstupu Rakušanů. Existuje dnes nějaký projekt železničního propojeni BTS a VIE?

Jan

https://openrailwaymap.org//mobile.php?style=standard&lat=48.080831428223966&lon=16.628494262695312&zoom=12 Plánuje se spojení letiště a Ostbahn. Teoreticky by se pak mohlo jezdit z Petržalky přímo na letiště ve Vídni. V Blavě by se toho zas tak moc stavět nemuselo, ale jestli se nějaký takový projekt připravuje netuším. Nevím o tom, že by se rakouská strana nějak snažila znovu oživit myšlenku majetkového nebo aspoň železničního spojení těch dvou letišť. Původně vlaky CAT vozila řada 1014. Umělo to sice jezdit i pod 25kV a zajíždět do ČR, SR a Maďarska, ale to provoz CAT to bylo irelevantní. Byla to spíš taková zašívárna pro tuto řadu, kterou v té dobře začla vytláčet… Číst vice »

Apex

Pokud vím, tak ne. Naposledy se to zvažovalo někdy v letech 2009, 2010 v rámci komplexní úpravy železnic v Bratislavě a okolí s tím, že byla úvaha propojit BTS na vlaky ze severu východu. Dokonce se zvažovalo, jak trať zahloubit, protože by musela být vedena pod prahem RWY 13. Nakonec to vysumelo.

RadkaS

Každý si vybere, co je pro něj nejvýhodnější. Někomu ty ušetřené minuty za ty peníze stojí. Nebo si to bohužel třeba nedohledá, že může cestovat levněji. Jak je známo: Každá věc, v tomto případě služba, má svého kupce.

Jan

CAT je past na turisty. S7 a REXy jsou jen o pár minut pomalejší ale podstatně levnější. Jenže na letišti jsou všude obrovské zelené cedule a normální vlaky znají pouze místní. Letiště je totiž spoluvlastníkem CATu.
Zajímalo by mě, jak moc to vydělává. Moc plné to nejezdí a drtivá většina cestujících jsou lidé pracující na letišti, kteří to mají zadarmo.
Jako místnímu by mě to celé mohlo být ukradené, jenže to každou hodinu v každém směru blokuje dvě trasy na Stammstrecke. Schnellbahny jezdí přeplněné, ale místo na poloprázdnou komerční past na turisty se se přesto nějak najde…

Petr

Vídeňskej CAT nemá daleko k okrádajícím pražskejm taxikářům – past na turisty.

M19

Rakouské dráhy s městem Vídeň nemají daleko k okrádajícím pražským taxikářům? Mají jasně danou cenu, která je dokonce levnější než flexibilní (tedy neplatící pouze na konkrétní spoj) lístek koupený v aplikci rakouských drah na jejich vlakový spoj, lze si koupit i kombinaci s jedno či vícedenní jízdenkou na víděňskou MHD… Tomu říkáte past na turisty? A co jsou potom České dráhy s jejich předpotopní In-kartou? To je teprve past na turisty a nepravidelné či náhodné cestující.

Tomas

mate to malinko pomotane.

CAT nema s rakouskymi drahami nic spolecneho.

kdyz si listek na railjet koupim primo na letisti z automatu 1 minutu pred odjezdem je porad vyrazne levnejsi, nez CAT.

padr na turisty to opravdu je (zejmena na ty, co akorat prileti a potrebuji se dostat do mesta). bohuzel, turistu, kteri se pred priletem nekam nejprve informuji o tom, co a jak, je porad malo

M19

CAT je spoluvlastněný rakouskými drahami a městem Vídní. Napřed si o tom něco zjistěte, než tu začnete psát takové nesmysly. Aplikace OBB flexibilní jízdenku nabízí na dnes za 15,60 euro. Na konkrétní spoj je výrazně levnější. Cena na CAT je nižší než cena flexibilního lístku OBB. Zkuste se řídit vlastní radou a napřed se informujte. 😉

Tomas

kam jsem oci dal 😉 mate pravdu (s obb)

a proc tam tahate flexibilni jizdenku furt?
vylezu z letadla, vyzbednu zavazadlo, zajdu na zastavku, koupim listek usetrim spoustu.

jste se prehnane upnul na flexibilni listek a ted jim budete operovat do konce zivota?

Izvornjak

Hlavně v railjetech v úseku mezi letištěm a Hbf platí i regionální tarif VOR (jednotlivé jízdné je snad pod 5 €) – a ten je, řekl bych, dostatečně flexibilní. Jízdenka stojí stejně, ať už ji koupíte měsíc dopředu, nebo minutu před odjezdem. Jen na rozdíl třeba od PID Lítačky musíte v okamžiku nákupu vědět, kdy chcete, aby začala platit – nedá se aktivovat později. Ale nic vám nebrání si ji v aplikaci naklikat právě tu minutu před odjezdem.

M19

Vidím, že vám došly argumenty, tak jste přešel k osobnímu osočování.
Vy jste nepochopil spojitost s tím tvrzením o pasti na turisty? Mám tomu rozumět tak, že nick Petr a Tomas je ta samá osoba? Když vám někdo něco zopakuje, abyste to pochopil, když to evidentně popíráte, tak to je upnutí se? Já vidím upnutí u někoho jiného. 😉

Tomas

No, ono to spíš vypadá, že vám nějak došly argumenty, tak jste si našel „flexibilní jízdenku“ jako takovej „what aboutism“.

past na turisty to je.

Jiří Kocurek

Tak to by asi měli aerolinkám zakázat bussinnes a fist class. A jelikož jsou lidi, co nemají ani na levné letenky, tak by se mělo letectví zakázat. No a pak jsou lidi, co nemají kde bydlet, takže by se bydlení mělo zakázat. A strojvedoucí nemají na lokomotivě záchod, takže by se měl záchod zakázat všem. Lepší!?

Tomas

nekdo nekde neco zakazuje?

Gunduľ neubiješ

Kdykoliv kupuji lupen z letiště do mesta, typicky potřebuji na Bud., tak i minutu před odjezdem v automatu je za 4.40 eur. Jak tušíte, minutu před odjezdem mě flexi lístek vůbec nemusí zajímat…..

M19

No a?

Juraj

Tarif ÖBB? Proboha proč, když tam platí integrace za 4,40 €?

M19

Každý kdo přiletí na letiště okamžitě

Tomas

nikoli. kazdej si ten listek koupi v automatu, a ten nabizi i regionalni tarif, pripadne levny tarif na dalsi vlak.

flexi jizdenku si koupite asi jen vy. inu, na nekom rejzovat musi

M19

Každý kdo přiletí na letiště zná místní tarifní zvyklostí? Ne, každý není šotouš. A pokud někdo něco tvrdí o předražení, tak je třeba to zasadit do celkového kontextu a ne vytrhávat ve prospěch jednoho argumentu.

Tomas

proc by je mel znat? nemusi. automat mu je nabidne sam.

pony@bahnhof.cz

Pro spoustu lidí není nejdůležitější kolik přesně to stojí, ale jistota že vám to pak zaměstnavatel proplatí. Což by teda asi neměl být problém ani u jedné jízdenky.

Janek55

Já teda jel hbf – letiště a poté zpět. Žádné celodenní jízdné atd mě nezajímalo. A pro 4 lidi byl cat o dost dražší než obb.

M19

Ano vás něco nezajímalo a podle toho se točí svět? Nebo co jste tím chtěl říci?

Tomas

Ty CATy jsou ale strasny úlet – drahé jako svin, a pritom z nadrazi co par minut jezdi railjety za vyrazne nizsi ceny. Turisti musi mit radost.)

M19

Za nižší cenu pokud si koupíte lístek přímo na konkrétní spoj, jinak jsou dražší.

slsp

Detto „flytoget“ medzi Oslom a letiskom Gardemoen. Oproti regulernym vlakom do centra drahsi v prepocte o dobrych desat eur a rychlejsi o styri minuty (19 vs 23). Na druhej
strane, obvykle si mozete byt isty, ze si sadnete, co v beznych vlakoch v spicke nie je samozrejmost. A ked sa trepem z kufrom jak hovado, ma to svoje caro…

xyz

Flytoget aspoň má v rámci Osla a jeho aglomerace více zastávek. A jezdí snad každých 10 (?) minut.

Na rozdíl od CAT a jeho 30min. intervalu a jen jedné vídeňské zastávky.

Mengo

Ma jen jednu. Lilestrom

birch77

xyz má pravdu. Oslo C je vo východnej časti, prbližne každý druhý Flytoget ale ide ďalej krížom pod mestom na západ. Takže má v meste viacero zastávok.

TSTT

Dál jich jede snad už většina. Mimochodem, v dohledné době by údajně měl být Flytoget taky integrován. A jenom drobná technická, Oslo S 🙂

David

Teda nechci kecat, ale vlaky CAT na cesty na vídeňské letiště jezdí trvale poloprázdné, jízdné je v nich třikrát vyšší než v příměstských vlacích a navíc ani nejezdí z hlavního nádraží. Cesta s nimi je kratší o pár minut. Je to jen turistická past pro cizince.

PeDazOl

Takže vynikající byznysplán…, každá služba má svého zákazníka, pokud je ochoten za ni zákazník platit. Mě spíš dělá starost, zda se neunáhlili, teď když se u nás rozlétalo to nové letiště Josefa Švejka v Budějicích, tak jim bude výrazně klesat počet cestujících…. :-):-):-)

Tomas

Tak to, že nejezdí na hlavní nádraží, ale prakticky přímo z centra, je jeden z největších „benefitů“ CAT. Hauptbahnhof je dost bokem, Mitte je v mnoha ohledech praktičtější.

Nicméně, tu raketovou cenu to nijak neobhajuje .) Ale proti gustu.

pony@bahnhof.cz

Tak jsou tam nějaké extra služby jako baggage drop pro některé linky přímo na mitte, to asi za 10 euro navíc nestojí, ale ono je to spíš relativní levností vídeňského s-bahnu než drahotou CAT, po spoustě Evropy se pod 10 euro z letiště člověk nedostane.

Valtteri

Z Rennweg i Mitte se dá dostat i za pomoci S7 a REX7. Cestovní doba je o 6, respektive 4 minuty delší než CAT. Každopádně si evidentně CAT svoje zákazníky najde, jinak by tahle investice nikdy neproběhla. Každopádně jako uživatel Klimaticketu nemůžu soudit CAT, ale jak S7 tak REX7 bývá dost nabitý, což se ale dá 20 minut vydržet.

M19

Pokud si koupíte lístek přes aplikaci rakouských drah na jejich spojem tak jedině lístek na konkrétní spoj je levný, flexibilní jízdenka je ještě o 2 eura dražší, než nabídka CAT.

Václav

Uznavam, ze ta jejich fixni jizdenka na konkretni spoj + na jakykoliv nasledujici spoj do 2h je takova divna, ale priletim, koupim listek na netu nebo v automatu (jsou i primo na nastupisti) a jedu tim fixnim spojem, pripadne tim nasledujicim kdyz mi nahodou muj spoj ujede. Existuje jeste jedna finta. Kdyz ma clovek jakykoliv listek Kernzone Wien (jednorazovy, jednodenni, tydenni, ci rocni), tak je cena pouze 2€ (byvalo 1,8€). Staci pridat slevu v OEBB Kernzone Wien.

Jiří Kocurek

A nebo pro cestující z byznys třídy. Ta je taky dražší než economy.

Janek55

Ale mají neskutečnou reklamu. Na letišti je všude jen cat reklama.