Na letiště ve Vídni začnou jezdit nové jednotky KISS od Stadleru
Jednotka Stadler KISS pro spojení centra Vídně a vídeňského letiště. Foto: Stadler Rail
Důvodem nákupu je rostoucí poptávka po cestách na letiště.
Důvodem nákupu je rostoucí poptávka po cestách na letiště.
Jo jo, Rakousko. My tady muzeme jen zavidet.
Mohl by mi někdo vysvětlit, z jakého rozumného (rozumného!) důvodu se zamykají vozy ČD vlaku Moravia v úseku Břeclav Vídeň? To samé platí pro opačný směr.
nejsou technicky působile pro pžepravu osob dle předpisů OBB, tudíž v nich nelze přepravovat osoby
Kvůli nákladům na personál. Interní předpis ÖBB vyžaduje jednoho průvodčího na každých 5 vozů. Ty vozy ČD jsou šestý a sedmý. Tím, že se uzačou, se ušetří druhá osoba vyškolená na evakuaci osob a hašení požáru. Z vlastní zkušenosti vím, že se cestující do těch zbylých 5 vozů většinou bez problémů vejdou.
Souhlasím s názory, že pro mnoho cestujicich je CAT zbytečně drahé spojeni, ale určitě ne pro ty kteří se v centru Vídně odbavi i se zavazadlem.
Pokud bydlíte přímo na Wien Mitte, tak možná. Pokud bydlíte kdekoliv jinde, tak to zas taková výhra není. Odbavení CAT v centru je dost zastrčené a jak ze Schnellbahnu tak z Ubahnu je to docela štreka. Pokud na Wien Mitte přijedete třeba U3, tak je na počet kroků a výtahů, které musíte absolvovat s kufrem, nejspíš lepší kratší přestup na S7 a odevzdat kufr normálně na letišti, než se s tím kufrem trmácet z Ubahnu na CAT.
Vidim, že jste znalý mistnich pomerů a tak si dovolím ještě jeden dotaz: pokud mne paměť neklame, tak původní soupravy byly třisystémové a počítalo se, ze by jednou mohly spojit letiště Vídeň a Bratislava. Mám ale pocit, Bratislava couvla od majetkového vstupu Rakušanů. Existuje dnes nějaký projekt železničního propojeni BTS a VIE?
https://openrailwaymap.org//mobile.php?style=standard&lat=48.080831428223966&lon=16.628494262695312&zoom=12 Plánuje se spojení letiště a Ostbahn. Teoreticky by se pak mohlo jezdit z Petržalky přímo na letiště ve Vídni. V Blavě by se toho zas tak moc stavět nemuselo, ale jestli se nějaký takový projekt připravuje netuším. Nevím o tom, že by se rakouská strana nějak snažila znovu oživit myšlenku majetkového nebo aspoň železničního spojení těch dvou letišť. Původně vlaky CAT vozila řada 1014. Umělo to sice jezdit i pod 25kV a zajíždět do ČR, SR a Maďarska, ale to provoz CAT to bylo irelevantní. Byla to spíš taková zašívárna pro tuto řadu, kterou v té dobře začla vytláčet… Číst vice »
Pokud vím, tak ne. Naposledy se to zvažovalo někdy v letech 2009, 2010 v rámci komplexní úpravy železnic v Bratislavě a okolí s tím, že byla úvaha propojit BTS na vlaky ze severu východu. Dokonce se zvažovalo, jak trať zahloubit, protože by musela být vedena pod prahem RWY 13. Nakonec to vysumelo.
Každý si vybere, co je pro něj nejvýhodnější. Někomu ty ušetřené minuty za ty peníze stojí. Nebo si to bohužel třeba nedohledá, že může cestovat levněji. Jak je známo: Každá věc, v tomto případě služba, má svého kupce.
CAT je past na turisty. S7 a REXy jsou jen o pár minut pomalejší ale podstatně levnější. Jenže na letišti jsou všude obrovské zelené cedule a normální vlaky znají pouze místní. Letiště je totiž spoluvlastníkem CATu.
Zajímalo by mě, jak moc to vydělává. Moc plné to nejezdí a drtivá většina cestujících jsou lidé pracující na letišti, kteří to mají zadarmo.
Jako místnímu by mě to celé mohlo být ukradené, jenže to každou hodinu v každém směru blokuje dvě trasy na Stammstrecke. Schnellbahny jezdí přeplněné, ale místo na poloprázdnou komerční past na turisty se se přesto nějak najde…
Vídeňskej CAT nemá daleko k okrádajícím pražskejm taxikářům – past na turisty.
Rakouské dráhy s městem Vídeň nemají daleko k okrádajícím pražským taxikářům? Mají jasně danou cenu, která je dokonce levnější než flexibilní (tedy neplatící pouze na konkrétní spoj) lístek koupený v aplikci rakouských drah na jejich vlakový spoj, lze si koupit i kombinaci s jedno či vícedenní jízdenkou na víděňskou MHD… Tomu říkáte past na turisty? A co jsou potom České dráhy s jejich předpotopní In-kartou? To je teprve past na turisty a nepravidelné či náhodné cestující.
mate to malinko pomotane.
CAT nema s rakouskymi drahami nic spolecneho.
kdyz si listek na railjet koupim primo na letisti z automatu 1 minutu pred odjezdem je porad vyrazne levnejsi, nez CAT.
padr na turisty to opravdu je (zejmena na ty, co akorat prileti a potrebuji se dostat do mesta). bohuzel, turistu, kteri se pred priletem nekam nejprve informuji o tom, co a jak, je porad malo
CAT je spoluvlastněný rakouskými drahami a městem Vídní. Napřed si o tom něco zjistěte, než tu začnete psát takové nesmysly. Aplikace OBB flexibilní jízdenku nabízí na dnes za 15,60 euro. Na konkrétní spoj je výrazně levnější. Cena na CAT je nižší než cena flexibilního lístku OBB. Zkuste se řídit vlastní radou a napřed se informujte. 😉
kam jsem oci dal 😉 mate pravdu (s obb)
a proc tam tahate flexibilni jizdenku furt?
vylezu z letadla, vyzbednu zavazadlo, zajdu na zastavku, koupim listek usetrim spoustu.
jste se prehnane upnul na flexibilni listek a ted jim budete operovat do konce zivota?
Hlavně v railjetech v úseku mezi letištěm a Hbf platí i regionální tarif VOR (jednotlivé jízdné je snad pod 5 €) – a ten je, řekl bych, dostatečně flexibilní. Jízdenka stojí stejně, ať už ji koupíte měsíc dopředu, nebo minutu před odjezdem. Jen na rozdíl třeba od PID Lítačky musíte v okamžiku nákupu vědět, kdy chcete, aby začala platit – nedá se aktivovat později. Ale nic vám nebrání si ji v aplikaci naklikat právě tu minutu před odjezdem.
Vidím, že vám došly argumenty, tak jste přešel k osobnímu osočování.
Vy jste nepochopil spojitost s tím tvrzením o pasti na turisty? Mám tomu rozumět tak, že nick Petr a Tomas je ta samá osoba? Když vám někdo něco zopakuje, abyste to pochopil, když to evidentně popíráte, tak to je upnutí se? Já vidím upnutí u někoho jiného. 😉
No, ono to spíš vypadá, že vám nějak došly argumenty, tak jste si našel „flexibilní jízdenku“ jako takovej „what aboutism“.
past na turisty to je.
Tak to by asi měli aerolinkám zakázat bussinnes a fist class. A jelikož jsou lidi, co nemají ani na levné letenky, tak by se mělo letectví zakázat. No a pak jsou lidi, co nemají kde bydlet, takže by se bydlení mělo zakázat. A strojvedoucí nemají na lokomotivě záchod, takže by se měl záchod zakázat všem. Lepší!?
nekdo nekde neco zakazuje?
Kdykoliv kupuji lupen z letiště do mesta, typicky potřebuji na Bud., tak i minutu před odjezdem v automatu je za 4.40 eur. Jak tušíte, minutu před odjezdem mě flexi lístek vůbec nemusí zajímat…..
No a?
Tarif ÖBB? Proboha proč, když tam platí integrace za 4,40 €?
Každý kdo přiletí na letiště okamžitě
nikoli. kazdej si ten listek koupi v automatu, a ten nabizi i regionalni tarif, pripadne levny tarif na dalsi vlak.
flexi jizdenku si koupite asi jen vy. inu, na nekom rejzovat musi
Každý kdo přiletí na letiště zná místní tarifní zvyklostí? Ne, každý není šotouš. A pokud někdo něco tvrdí o předražení, tak je třeba to zasadit do celkového kontextu a ne vytrhávat ve prospěch jednoho argumentu.
proc by je mel znat? nemusi. automat mu je nabidne sam.
Pro spoustu lidí není nejdůležitější kolik přesně to stojí, ale jistota že vám to pak zaměstnavatel proplatí. Což by teda asi neměl být problém ani u jedné jízdenky.
Já teda jel hbf – letiště a poté zpět. Žádné celodenní jízdné atd mě nezajímalo. A pro 4 lidi byl cat o dost dražší než obb.
Ano vás něco nezajímalo a podle toho se točí svět? Nebo co jste tím chtěl říci?
Ty CATy jsou ale strasny úlet – drahé jako svin, a pritom z nadrazi co par minut jezdi railjety za vyrazne nizsi ceny. Turisti musi mit radost.)
Za nižší cenu pokud si koupíte lístek přímo na konkrétní spoj, jinak jsou dražší.
Detto „flytoget“ medzi Oslom a letiskom Gardemoen. Oproti regulernym vlakom do centra drahsi v prepocte o dobrych desat eur a rychlejsi o styri minuty (19 vs 23). Na druhej
strane, obvykle si mozete byt isty, ze si sadnete, co v beznych vlakoch v spicke nie je samozrejmost. A ked sa trepem z kufrom jak hovado, ma to svoje caro…
Flytoget aspoň má v rámci Osla a jeho aglomerace více zastávek. A jezdí snad každých 10 (?) minut.
Na rozdíl od CAT a jeho 30min. intervalu a jen jedné vídeňské zastávky.
Ma jen jednu. Lilestrom
xyz má pravdu. Oslo C je vo východnej časti, prbližne každý druhý Flytoget ale ide ďalej krížom pod mestom na západ. Takže má v meste viacero zastávok.
Dál jich jede snad už většina. Mimochodem, v dohledné době by údajně měl být Flytoget taky integrován. A jenom drobná technická, Oslo S 🙂
Teda nechci kecat, ale vlaky CAT na cesty na vídeňské letiště jezdí trvale poloprázdné, jízdné je v nich třikrát vyšší než v příměstských vlacích a navíc ani nejezdí z hlavního nádraží. Cesta s nimi je kratší o pár minut. Je to jen turistická past pro cizince.
Takže vynikající byznysplán…, každá služba má svého zákazníka, pokud je ochoten za ni zákazník platit. Mě spíš dělá starost, zda se neunáhlili, teď když se u nás rozlétalo to nové letiště Josefa Švejka v Budějicích, tak jim bude výrazně klesat počet cestujících…. :-):-):-)
Tak to, že nejezdí na hlavní nádraží, ale prakticky přímo z centra, je jeden z největších „benefitů“ CAT. Hauptbahnhof je dost bokem, Mitte je v mnoha ohledech praktičtější.
Nicméně, tu raketovou cenu to nijak neobhajuje .) Ale proti gustu.
Tak jsou tam nějaké extra služby jako baggage drop pro některé linky přímo na mitte, to asi za 10 euro navíc nestojí, ale ono je to spíš relativní levností vídeňského s-bahnu než drahotou CAT, po spoustě Evropy se pod 10 euro z letiště člověk nedostane.
Z Rennweg i Mitte se dá dostat i za pomoci S7 a REX7. Cestovní doba je o 6, respektive 4 minuty delší než CAT. Každopádně si evidentně CAT svoje zákazníky najde, jinak by tahle investice nikdy neproběhla. Každopádně jako uživatel Klimaticketu nemůžu soudit CAT, ale jak S7 tak REX7 bývá dost nabitý, což se ale dá 20 minut vydržet.
Pokud si koupíte lístek přes aplikaci rakouských drah na jejich spojem tak jedině lístek na konkrétní spoj je levný, flexibilní jízdenka je ještě o 2 eura dražší, než nabídka CAT.
Uznavam, ze ta jejich fixni jizdenka na konkretni spoj + na jakykoliv nasledujici spoj do 2h je takova divna, ale priletim, koupim listek na netu nebo v automatu (jsou i primo na nastupisti) a jedu tim fixnim spojem, pripadne tim nasledujicim kdyz mi nahodou muj spoj ujede. Existuje jeste jedna finta. Kdyz ma clovek jakykoliv listek Kernzone Wien (jednorazovy, jednodenni, tydenni, ci rocni), tak je cena pouze 2€ (byvalo 1,8€). Staci pridat slevu v OEBB Kernzone Wien.
A nebo pro cestující z byznys třídy. Ta je taky dražší než economy.
Ale mají neskutečnou reklamu. Na letišti je všude jen cat reklama.