Na Letiště Václava Havla začaly jezdit nové autobusy Crossway LE

Iveco Crossway LE pro Airport Express. Foto: DPPIveco Crossway LE pro Airport Express. Foto: DPP

Kromě Airport Express se nové autobusy objeví ještě na lince 100 ze Zličína na letiště.

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pako

NAD za trať, která už měla dle slibů mnoha a mnoha politiků dávno stát.

Ivan_pha

Za což v současné době (ne)děkujme hlavně Praze 6.

Jiří Kocurek

A také Správě, která nebyla schopná jednat jinak než z pozice síly, čímž proti sobě poštvala lidi. A kdejaký tydýt by nejradši železniční policii k vydírání majitelů domů, po vzoru ruské mafie.

dawidoff

Proc to ma zase tak osklivou masku vepredu? To nemuzeme mit nikdy asi zadny hezky autobus v trochu modernim designu, co.

Kernteriér

Protože je to Iveco.

Facepalm

Myslíte něco jako SORy?

Pepíček

Nedávno jsem přiletěl do Prahy s Ryanairem a byl nám na ploše přistaven autobus, který nás měl dopravit k terminálu pro zavazadla a poté dále k východu . A jedna slečna cca 25 let blond, tlusté silné brýle,ačkoli pršelo ten den, si chtěla hned v tom autobuse koupit lístek na Hlavní nádraží a nedala si vymluvit, že toto není Aerport shinkanseeen))))

Petr

Tak ono sluneční brýle, zvláště pak ve dnech, kdy absolutně postrádají smysl, jsou poměrně typickým znakem nuzné inteligence, viz např ten primitiv a bývalý řidič ČSAD SC z nedávného videa 🙂

Igor Mauricio

Ještě Vás to stále baví?

Petr

Jo, do toho zoufalce si vždycky milerad kopnu 😁

Jiří Kocurek

A jste si jist, že tam nahoře nad mraky (letadla létají výše) nedávají smysl? Člověk se občas zapomene…

Petr

Jsem, nalétáno mám dost a v životě jsem v letadle neměl slunecni brýle, ani jsem snad nikdy nikoho s nimi v letadle neviděl 😀 Ani mi neni proboha živého jasné, na co by je kdokoli mohl v letadle potřebovat, ale možná jsem na to jen blbej 😀

David Tomáško

Moc se do této kategorie nedívám, ale jaký typ kloubových autobusu ma DPP u Iveca objednané ?

MK Šotouš

Takže zase levný turek místo osvědčeného Urbanwaye z vysokého Mýta?

Mikuláš Pelíšek

A už vůbec není osvědčený. 😂

Jakub

Ten Turek je na tom lépe než Urbanway

MK Šotouš

Aha, tak to pardon, pane Sůro. Vždy jsem si myslel, že ho tam také vyrábí. Chápu to teda správně že Karosa teď vyrábí už jen Crosswaye?

Cestující

Urban taky bude, ale hybrid

Georg

proc to ma na sobe loga pid, kdyz tam neplatio tarif pid?

Šalina na Špilas

Nebude zřejmě dedikován jen pro AE, ale bude jezdit i na jiných linkách v PID, kupříkladu ta 100. Což přináší řadu výhod, např. zálohy těchto vozidel budou pro AE i 100 společné a nebudou muset být zvlášť.

Petr

Jistě, ale úplně to popře smysl, proč se ten jednotný design zaváděl, tedy jistota, že v buse s určitým nátěrem bude platit tarif PID 😀 Tady je tedy jasný nátěr a PID tam platit nebude, tzn úplně zadupeme původní a snad jediný smysl celého toho přelakování vozidel v celém systému 😀

esc

Počítá do budoucna DPP s možností předělávky těch autobusů pro provoz na normálních linkách? Nebo proč jsou piktogramy na podlaze také pod policemi?

intrus

Hele, není trochu zavádějící, že jsou v nátěru PID? Myslím AE, nikoli 100.

Mimopražský

To je podnětná připomínka. Komerční linka mimo tarif PID a přitom v korporátu. Ty momentální dva minusy máte jistě od zaměstnanců oné organizace v Rytířské ulici, kterým jste tak trochu zkazil závěr víkendu.

Leinad

Platí tam „expresní tarif PID“ byť je to slátanina jen pro tuhle linku.

Georg

kdyby sel koupit v litacce a zastavilo to na veleslavine, nereknu ani n. 🙂

Frantík

Před prodloužením metra stavil AE na Dejvické, tak teď nevím proč ne na veleslavíně…

intrus

Mno, netušil jsem, že něco takového existuje 🙂 Mohlo by to být ale trochu elegantněji třeba v ceně tří lupenů nebo tak.
Nicméně hezké zamyšlení do budoucna – třeba na zPIDovatění rychlíkových linek.

Marek

Ryhliky v PID dávno jsou, dokonce i jedno večerní a ranní EC do Hořovic je v PID.
Pokud máte na mysli zrychlené autobusy, ty tam jsou taky, třeba linky po dálnicích do Mladé Boleslavi, Berouna, Benešova, nebo Ostředku. Vše za běžný tarf PID.
Jen linku AE a na Petřínkou lanovku neplatí běžný tarif PID…

Georg

zrovna to pisu… 🙂

Pan průvodčí

Zřejmě jde o variabilitu vozidla v budoucnu. Dá se totiž předpokládat, že už budou vlaky počátkem 30. let obsluhovat letiště ať už z Veleslavína, nebo přes Semmering. To ale budou vozy teprve v polovině životnosti. Dalším důvodem může být například efektivita výkonů, kde se může pracovat např. s přejezdy mezi AE a linkou 100.

Adam

Až bude vlak na letiště, tento bus bude ve šrotu

Jakub

Tak vypravovat je budou i jinam a hlavně AE je linka dohodnuta s ČD a DPP- jezdí tam vozidla DPP takže proto jsou v PID nátěrů

Pavel

To ze nekam jezdi vozidla DPP neni vubec zadny duvod pro to, aby byla v nateru PID.

Jakub

Tak DPP patří do PID a všechna nová vozidla DPP jsou už v tomto nátěrů

Platamon

Už od roku 2019 není. Jen ČD spolupracuje na prodeji jízdních dokladů. Provoz je již čistě věcí města a DPP.

Peeetr

Jo dobrý, už jsem se lekl, že se zbláznili z „nedostatku“ řidičů, a chtějí stovky těchto do města nevhodných krámů. Jenom deset přerostlých nekloubáků, a převážně na letiště s konstrukcí pro kufry, je plně v pořádku.

Olcit

V čem je vlastně ekologičtější železniční doprava v praktickém srovnání se silniční?

Když si srovnám Regionovu 814 (ČD), typ 830 (KŽC), strašně těžký RegioShark 847 (ČD), Mravenec 813.2 (KŽC) nebo typ 845 (Arriva) … a tento bus, které obsluhují podobné čtvrtě v Praze?

Prach z otěru pneumatik?

Jelen

Zkuste svoji odpověď hledat pod heslem valivý odpor.

Olcit

Tvrdíte, že tento konkrétní typ busu od metra na letiště má větší spotřebu než RegioShark jedoucí podobným směr (tj. z centra přes P-Ruzyně)?

Já bych si spíše tipnul, že naopak

watslaw

To je oblíbená mantra příznivců železnice, ale jako odpověď to nestačí. Na základě toho rozhodnou, že je železnice ekologičtější, a odůvodní tím sebevětší prasárny. Valivý odpor by se uplatnil hlavně kdyby se jelo tak do 40km/h, nehrálo roli zastavování a jelo se po plus minus stejné trase. A i tak je otázka, jestli výhoda nižší měrné spotřeby není vyrovnána vyšší hmotností a vyššími emisemi motorů některých zmíněných vozidel. Porovnat se musí konkrétní případ, což ale v tomto případě nejde, jelikož v trase AE ani 100 žádný vlak nejezdí. Obecně po Praze by výhodou i dieslové železnice mohlo být méně časté… Číst vice »

Jiří Kocurek

A proto žere 810 o dost víc než linkový autobus.

Michal²

Jezdí RegioNova ze Zličína na letiště?

Bartol

Na silnicích je kapacita tak dostačující aby autobus jezdil na minutu přesně?

Gajda

No na kolejích zcela očividně taky ne. I tam je zpoždění na denním pořádku, stejně tak občas vlak nedojede ani do cíle a pokud pod něj skočí nějakej sebevrah, je železnice oproti silnici naprosto v pr****, stejně jako poruchy zabezpečovacího zařízení a infrastruktury. A metro na letiště jezdit nebude, to je jedinej prostředek, kde na pár případů lidí v kolejích by šlo věřit nějaký přesnosti.

Jiří Kocurek

Ono se jezdí na minutu přesně i na kolejích všude a za všech okolností? Nikdy nedává Os přenost NExu?

https://grapp.spravazeleznic.cz/ … nejezdí.