Autobusy Doprava ve městě Letiště

Na letiště bez potu? DPP nasadil na linku 119 jen klimatizované autobusy

Autobus DPP na Letišti Václava Havla. Foto: Jan Sůra
Autobus DPP na Letišti Václava Havla. Foto: Jan Sůra

Cestování autobusem na Letiště Václava Havla prošlo mírným vylepšením. Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) začal na linku 119 mezi Nádražím Veleslavín a letištěm už jen klimatizované autobusy.

„Na lince jsou nasazeny už jen vozy s celovozovou klimatizací. Nelze vyloučit, že v případě poruchy bude nasazen jiný vůz bez klimatizace,“ řekla mluvčí DPP Aneta Řehková. 

DPP na linku nasazuje nové kloubové autobusy SOR NB18, které vysoutěžil v loňském roce a postupně je přebírá. Autobusy postihl předminulý týden problém se závadou na elektroinstalaci a musely být odstaveny, už ale všechny opět jezdí.

Ne vždy ale autobus s klimatizací skutečně chladí. I na této lince, podobně jako na jiných nebo v jiných městech, totiž dopravce bojuje s tím, že lidé otevírají okénka a účinnost klimatizace tak snižují k nule. Někteří řidiči navíc klimatizaci nezapínají, aby ušetřili naftu.

Otevřené okno na lince 119 v autobuse s klimatizací.


Linka na letiště prošla nedávno rozšíření počtu spojů, nyní navazuje autobus na každé metro. I tak kvůli nárůstu počtu cestujících na Ruzyni jsou autobusy často přeplněné. Kolejové napojení je stále jen na obrázcích v různých studiích, teprve nedávno se začalo alespoň částečně projektovat.

18 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Tak nevim, kde jsou ty klimatizovane autobusy, ale jezdim na letiste temer kazdy den a za posledni 3 dny, kdy jsou zase velka horka, tak pokazde na letiste i z letiste bez klimatizace, takze spoceny az na … . Nevim jestli mam takovou smulu nebo jsou busy zase na oprave 🙂

    • Pátek 17.8. odpoledne – bus ev.č. 5006, řidič ručník okolo krku jak byl zpocenej (kdo ví kam mu to až steklo) a vnější teplota byla znatelně nižší než vnitřní a to ještě na výdechu z klimy bylo tepleji než v salónu 🙂

  • Tak možná kdyby lobbing taxikaru a majitelů parkovišť někdo překazil tak už tam máme metro. Praha 6 protestuje proti povrchové i podzemní variante.

  • To je zastávka „k Letišti“ ve směru do centra..
    V pozadí je vidět moje středoškolská „alma máter“ – SPŠ Dopravní
    Tehdy velmi dobrá na jazyky..

  • Tak to je mazec :))) Klima a řidiči, co rozumí v roce 2018 „How are you“ and „Welcome“ poté, co projdou rychlokursem.

    http://www.metro.cz/to-airport-dopravni-podnik-uci-ridice-jazyky-fn3-/praha.aspx?c=A180813_153906_metro-praha_hyr

    Ještěže ty kaštani jsou jistý, protože jinak než taxíkem, Uberem apod. nebo Airport Expressem se do města nebo na letiště nedostanou…. Tak třeba v roce 2222 se přijde v některé ze studií k závěru, že se mělo prodložit metro, vybudovat odbočka ze železniční tratě na Kladno nebo rychlodráha anebo loop express!

    Za ty prachy všech by možná měli na náměstí, kde mají super nápady upravit pravidla a každému z cestujících jedoucích na lince věnovat také jedno pivko, minimálně v letních měsících. Doporučuji však místo alkoholického dvanáctistupňového ležáku spíše nealko…

    https://www.pivoprazskychodec.cz/

    Mafiánské způsoby se vším všudy.

  • Když jsem teď nedávno jel busem se zapnutou klimatizací, tak paní řidička okýnka zamkla v OTEVŘENÉ pozici… to jsem fakt nepochopil

  • Proč tedy okénka v těchto autobusech nejsou aspoň zamčená? Ideálně by neměla být vůbec otevíratelná, což by mj. eliminovalo i problém se zatékáním při dešti.

    • Asi proto, že když je 35 st., tak klimoška to stejně nedává… zvlášť, když některý řidič jede mírně „předčas“ a na každé zastávce po nástupu a výstupu cestujících otevře třeba na minutu všechny dveře a čeká na pravidelný odjezd. Nápad dobrý, provedení horší – výrobce zřejmě nepočítal, že s busem budou jezdit lidi, kteří se v životě naučili jen točit volantem.

      • A já myslel, že klimatizace je právě pro případ takových veder, kdy větrání okny a dveřmi nestačí!

    • v reportáži ČT to jeden řidič zdůvodnil tím, že když to zamkne, tak i tak to lidé rvou a rozbijou tím celé madlo i se zámkem …. prostě češi nooo 😉

      • Pokud by řidič chladil na správnou teplotu, asi by nikoho nenapadlo, aby se snažil okna otevřít. Snaha o otevírání oken je znamením, že chlazení a větrání zřejmě není dostatečné.

        • Řidič nemůže plně automatickou klimatizaci příliš regulovat, nemá tam ovládání jako na palubce osobáku.

          Ohledně otevírání oken, v první řadě, proč tam ty madla vůbec jsou pokud jsou okna zamknuté? Samozřejmě když jsem jel poprvé Elefantem, také jsem si chtěl vyzkoušet, zda-li se dá okno s madlem otevřít.

          • Madlo (alespoň teda ve vlacích s výklopnými okénky) tam je proto, abyste to okno mohl otevřít, když ho odemknete. Za klíč to tahat nemůžete, nedrží tam.

    • Možná i proto, kdyby byla klimoška z nějakého důvodu nefunkční. Dovedete si představit, jak by to pak v tom autobuse vypadalo, kdyby se nedaly ani trochu otevřít okénka?

      • Autobus bez funkční klimatizace by neměl být vůbec provozován. U dálkových autobusů nebo vlaků jsou neotevíratelná okna samozřejmostí a nikdo se nad tím nepozastavuje. Tady u těchto busů s běžnými okny se ale zřejmě počítá, spíš že se klimatizovat po většinu provozu nebude kvůli úsporám.

  • To je ten autobus s „výdechem“ klimatizace v prostoru nad druhou (s třetí) nápravou, takže v prostoru kolem prvním nápravou to prakticky není poznat…?

Newsletter

Partneři


Výběr editora