Autobusy Doprava ve městě Letiště

Na letiště bez potu? DPP nasadil na linku 119 jen klimatizované autobusy

Autobus DPP na Letišti Václava Havla. Foto: Jan Sůra
Autobus DPP na Letišti Václava Havla. Foto: Jan Sůra

Cestování autobusem na Letiště Václava Havla prošlo mírným vylepšením. Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) začal na linku 119 mezi Nádražím Veleslavín a letištěm už jen klimatizované autobusy.

„Na lince jsou nasazeny už jen vozy s celovozovou klimatizací. Nelze vyloučit, že v případě poruchy bude nasazen jiný vůz bez klimatizace,“ řekla mluvčí DPP Aneta Řehková. 

DPP na linku nasazuje nové kloubové autobusy SOR NB18, které vysoutěžil v loňském roce a postupně je přebírá. Autobusy postihl předminulý týden problém se závadou na elektroinstalaci a musely být odstaveny, už ale všechny opět jezdí.

Ne vždy ale autobus s klimatizací skutečně chladí. I na této lince, podobně jako na jiných nebo v jiných městech, totiž dopravce bojuje s tím, že lidé otevírají okénka a účinnost klimatizace tak snižují k nule. Někteří řidiči navíc klimatizaci nezapínají, aby ušetřili naftu.

Otevřené okno na lince 119 v autobuse s klimatizací.


Linka na letiště prošla nedávno rozšíření počtu spojů, nyní navazuje autobus na každé metro. I tak kvůli nárůstu počtu cestujících na Ruzyni jsou autobusy často přeplněné. Kolejové napojení je stále jen na obrázcích v různých studiích, teprve nedávno se začalo alespoň částečně projektovat.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Martin
Host
Martin

Tak nevim, kde jsou ty klimatizovane autobusy, ale jezdim na letiste temer kazdy den a za posledni 3 dny, kdy jsou zase velka horka, tak pokazde na letiste i z letiste bez klimatizace, takze spoceny az na … . Nevim jestli mam takovou smulu nebo jsou busy zase na oprave 🙂

Honza D.
Host
Honza D.

Pátek 17.8. odpoledne – bus ev.č. 5006, řidič ručník okolo krku jak byl zpocenej (kdo ví kam mu to až steklo) a vnější teplota byla znatelně nižší než vnitřní a to ještě na výdechu z klimy bylo tepleji než v salónu 🙂

Ondra
Host
Ondra

Tak možná kdyby lobbing taxikaru a majitelů parkovišť někdo překazil tak už tam máme metro. Praha 6 protestuje proti povrchové i podzemní variante.

Johnny Gomezz
Host
Johnny Gomezz

To je zastávka „k Letišti“ ve směru do centra..
V pozadí je vidět moje středoškolská „alma máter“ – SPŠ Dopravní
Tehdy velmi dobrá na jazyky..

PAN
Host
PAN

Tak to je mazec :))) Klima a řidiči, co rozumí v roce 2018 „How are you“ and „Welcome“ poté, co projdou rychlokursem. http://www.metro.cz/to-airport-dopravni-podnik-uci-ridice-jazyky-fn3-/praha.aspx?c=A180813_153906_metro-praha_hyr Ještěže ty kaštani jsou jistý, protože jinak než taxíkem, Uberem apod. nebo Airport Expressem se do města nebo na letiště nedostanou…. Tak třeba v roce 2222 se přijde v některé ze studií k závěru, že se mělo prodložit metro, vybudovat odbočka ze železniční tratě na Kladno nebo rychlodráha anebo loop express! Za ty prachy všech by možná měli na náměstí, kde mají super nápady upravit pravidla a každému z cestujících jedoucích na lince věnovat také jedno pivko,… Číst vice »

Márty
Host
Márty

Když jsem teď nedávno jel busem se zapnutou klimatizací, tak paní řidička okýnka zamkla v OTEVŘENÉ pozici… to jsem fakt nepochopil

Svojsin
Host
Svojsin

Paní řidička asi zase nepochopila, jak má klima fungovat….

Milan
Host
Milan

Proč tedy okénka v těchto autobusech nejsou aspoň zamčená? Ideálně by neměla být vůbec otevíratelná, což by mj. eliminovalo i problém se zatékáním při dešti.

To
Host
To

Asi proto, že když je 35 st., tak klimoška to stejně nedává… zvlášť, když některý řidič jede mírně „předčas“ a na každé zastávce po nástupu a výstupu cestujících otevře třeba na minutu všechny dveře a čeká na pravidelný odjezd. Nápad dobrý, provedení horší – výrobce zřejmě nepočítal, že s busem budou jezdit lidi, kteří se v životě naučili jen točit volantem.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

A já myslel, že klimatizace je právě pro případ takových veder, kdy větrání okny a dveřmi nestačí!

DP
Host
DP

v reportáži ČT to jeden řidič zdůvodnil tím, že když to zamkne, tak i tak to lidé rvou a rozbijou tím celé madlo i se zámkem …. prostě češi nooo 😉

Milan
Host
Milan

Pokud by řidič chladil na správnou teplotu, asi by nikoho nenapadlo, aby se snažil okna otevřít. Snaha o otevírání oken je znamením, že chlazení a větrání zřejmě není dostatečné.

Jakub
Host
Jakub

Řidič nemůže plně automatickou klimatizaci příliš regulovat, nemá tam ovládání jako na palubce osobáku.

Ohledně otevírání oken, v první řadě, proč tam ty madla vůbec jsou pokud jsou okna zamknuté? Samozřejmě když jsem jel poprvé Elefantem, také jsem si chtěl vyzkoušet, zda-li se dá okno s madlem otevřít.

Radek Janata
Host
Radek Janata

Madlo (alespoň teda ve vlacích s výklopnými okénky) tam je proto, abyste to okno mohl otevřít, když ho odemknete. Za klíč to tahat nemůžete, nedrží tam.

Tomáš
Host
Tomáš

Možná i proto, kdyby byla klimoška z nějakého důvodu nefunkční. Dovedete si představit, jak by to pak v tom autobuse vypadalo, kdyby se nedaly ani trochu otevřít okénka?

To
Host
To

Asi jako ve vlaku, kde se nedají otevřít okénka…

Milan
Host
Milan

Autobus bez funkční klimatizace by neměl být vůbec provozován. U dálkových autobusů nebo vlaků jsou neotevíratelná okna samozřejmostí a nikdo se nad tím nepozastavuje. Tady u těchto busů s běžnými okny se ale zřejmě počítá, spíš že se klimatizovat po většinu provozu nebude kvůli úsporám.

bkp
Host
bkp

To je ten autobus s „výdechem“ klimatizace v prostoru nad druhou (s třetí) nápravou, takže v prostoru kolem prvním nápravou to prakticky není poznat…?

Partneři


Newsletter

Výběr editora