Na Labi v Pardubickém kraji by měly vzniknout čtyři přístavy
Zdvihací most nad vjezdem do českobudějovického přístavu České Vrbné Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Po splavnění Labe do Pardubic by na řece v Pardubickém kraji měly vzniknout čtyři veřejná přístaviště nebo přístavy. Umístěny by
Sice to bude toální ekonomický propadák, ale co. Zvýšíme daně, lid zchudne, ale zdroje budou.
Velice dobrý počin. Jeden z kroků budoucího kanálu Dunaj – Odra – Labe, který prosazuje náš pan prezident.,
Hej mínusáři, ironie vám nic neříká?
K té jaksi chybí kontext, zvlášť když existují pisatelé, kteří mohou daný výrok myslet naprosto vážně.
Bez jezu v Děčíně to bude polovičaté řešení.
Ono by to velké využívání nemělo ani s tím jezem v Děčíně – leda snad pro nějaké komerční rekreační plavby větších lodí z Německa.
Nějak mě uniká k čemu ty přístavy.
Přece hned jak dostaví kanál Dunaj Odra Labe tak aby tam ty lodě mohli překládat náklad v rámci ekologie nejlíp na koňské povozy . Jen hradní mátoha to musí vydržet , protože s ním asi umře i tento dnes už mrtvý sen ……
Kolik desítek nebo stovek milionů se za tento Zemanův nesmysl vyhodilo oknem?
Až na to, že to vůbec není žádný Zemanův výmysl – ta problematika byla řešena už dávno před jeho vstupem do politiky a on jen prosazuje to, co už se ukázalo jako zbytečné a neefektivní.
Tak to je podle mě klíčová otázka: K čemu ty přístavy? Má někdo představu, co by se odtud/tam vozilo? Vezměte si třeba Vltavu v Praze. Dobře splavná řeka souvisle už přes 100 let, ale tradiční přístavy postupně zarůstají obytnými domy (Holešovice, Libeň), jsou tam ukotveny různé jachty a hausbóty (Libeň, Smíchov, Podolí), nebo se využívají spíše sporadicky (Radotín). Osobní doprava (hlavně vyhlídková a restaurační) frčí na náplavkách, no a z nákladní dopravy nejvíc vídám dovoz štěrkopísků někde z Polabí. Ty se ale vykládají nikoli v přístavech, ale přímo z řeky (betonárka TBG Metrostav Troja v Povltavské ulici, další betonárka na… Číst vice »
Bohužel politici si pro to důvod jistě najdou 😥
Přístavy v Prraze zprivatizovali Klaus a Kočárník a přiklepli to kamarádu panu Černému za Hubičku. Likvidace přístavů vůbec nesouvisí s tím, že by po přístavech nebyla poptávka, ale nasekat tam developerské projekty je daleko lepší business v miliardách Kč.
Na čerpání dotací.
Podle mne to jsou rekreační přístavy typu Hluboká nad Vltavou nebo České Vrbné. Článek to blíže nespecifikuje, což je škoda. Nicméně ta ilustrační fotka by tomu odpovídala. Poté by byly zdejší komentáře o velkých nákladních přístavech pro DOL liché.
Jo, tak to by dávalo smysl třeba v Kladrubech (návštěva hřebčína), z textu to ale bohužel nijak neplyne.
Ale tam u jezu už je plavební komora!
Otázkou zůstává jeho parametry, protože pokud se uvažuje o novém, tak asi pro plánované nákladní lodě silně nedostačuje
Ta komora má rozměry stejné jako ostatní na středním Labi (dlouhá 85 m, takže na dnešní poměry trochu krátká, ale šířka 12 m je v pořádku), bohužel poněkud nenavazuje na konec vzdutí u Chvaletic…
Takže i třeba taková „Florentina“ by se do ní v pohodě vešla – jen ještě vyřešit nějak všeobecně přijatelně, kudy by k ní mohla doplout …
Jo, ale pod jezem je nesplavný (pro velké lodě) úsek „Labské Hrčáky“, více zde https://www.horydoly.cz/vodaci/stare-labe-u-prelouce-a-hrcaky-k-tomu.html A přes ten se dnes jít nedá, protože se v mezičase stal přírodně cenným. A tak se má jit vedle přes Slavíkovy ostrovy (taktéž přírodně cenné)…
Ceným ho prohlašují jen ekoteroristi. Podvodem tam přesadili lekníny z Lednicko-Valtického parku z Moravy, což se prokázalo. Za tento podvod by měl stát viníky stíhat, protože vznikla škoda velkého rozsahu.
No, ono i ty Hrčáky jsou pozoruhodné. Vznikly napřímením meandrů Labe ve dvacátých letech (kvůli splavnění) a intenzivní těžbou štěrkopísků až na skalní podloží. No a tohle je dnes ukázka volně tekoucího Labe. 🙂 Mezi Týncem a Přeloučí byl původně plánován ještě jeden stupeň? Hydrostatická hladina Týnce je 200,79 m n.m., hladina v Přelouči 209,19 m n.m. a spád 3,10 m, takže pod jezem je 206,09 m n.m. a zbývá 5,3 metru rozdíl, což dost. http://www.pla.cz/planet/public/vodnidila/zsl_prelouc.pdf Nová komora v Přelouči má mít spád 8,4 m.