Na kratší cesty použijte veřejnou dopravu. Reklamy na auta ve Francii doplnily povinné slogany

Reklama na vůz Audi s energetickým štítkem a povinným sloganem. Foto: Audi.frReklama na vůz Audi s energetickým štítkem a povinným sloganem. Foto: Audi.fr

Francie si od sloganů slibuje snižování emisí z dopravy.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Džamel

A co to napsat povinně na polovinu auta i s brutálními obrázky z nehod… 😀 U kuřiva to jde.

Tomáš679.2

Vůbec mi to nepřijde vtipné. Krabička od cigaret by se správně neměla dostat do ruky dítěti a proto jsou děti oněch vyobrazení ušetřeny. Vám by se líbilo aby dítě na takové obrázky koukalo na autech?

oce

Má to stejný smysl jako psát cokoliv o rakovině na krabičky cigaret. Stejně se hulí o 106….

Otakar

Čekal jsem nějaký pomalý sestupný trend. Překvapilo mě, že je to jako na houpačce. Děkuji za sdílení odkazu pane Sůro, jsem rád, že si na webu o dopravě rozšířím i obzory mimo dopravu.

BND30

2020 cca 5 cigaret na osobu a den. Docela dost.

Pražec

A to je na průměrného Čecha vč. nekuřáků. Co teprv na průměrného kuřáka.

Kubrt

Domnívám se, že ta houpačka zejména v 90. letech není obrazem reálné spotřeby cigaret, ale spíš míry aktivity na černém trhu s cigaretami. Ostatně, kdyby se ten graf vykreslil korektně, s počátkem osy y v nule, zase by to nevypadalo tak divoce.

xyz

Zajímalo by mě, co se stalo v roce 2001 (a zároveň ne v následujících letech), že se ta spotřeba tak propadla.

První mě napadlo zvýšení věku legálního prodeje cigaret z 16 na 18 let věku, ale k tomu došlo už od 8/1999.

babilon

Pozor, graf zkresluje, je to jenom o 12 %. Nebylo tam třeba nějaké výrazné zdražení? Ale spíš mi přijde, že před rokem 2003, kdy to lítá nahoru dolů, nebyly ty údaje moc přesné.

Roman Soudný

Ne, díky. I nadále se budu rozhodovat na základě pohodlí, časové náročnosti a ceny za cestu. Někdy je výhodnější i na krátkou cestu vzít auto a někdy je výhodnější na delší cestu vyrazit VHD. Prostě je potřeba každou cestu hodnotit individuálně a ne se snažit tupě generalizovat.

M@trixX

Ano, ale autisti „tupo generalizuju“ a vsade idu autom, co je rozmyslanie, ktore sa takouto reklamou da trochu ovplyvnit.

Pražec

Ze začátku mi to přišlo jako pitomost. Jistě jsou rozumnější způsoby jak snižovat počet zbytečných jízd autem.

Ale tento krok:
1) nepřináší žádné omezení prodeje
2) daňové poplatníky vůbec nic nestojí

Takže není důvod to nezkusit.

babilon

Kdo rozhoduje o tom, co je zbytečná jízda?

Pražec

V ideálním případě trh.
Ale kdo jezdí do práce v centru města v SUV, ten ceny paliva obvykle neřeší.

johny

selský rozum třeba?

Pája

Ten část řidičů nepoužívá. Bohužel to slogan nespraví.

Stanley

Obvykle kádrově bezúhonný soudruh, který je ideologicky na výši, přičemž zbytečná je v zásadě jakákoliv jízda, kterou nevykonává zmíněný soudruh nebo úzký okruh osob s ním spjatých.

Daniel Jablonecký

Na kratší cesty použijte veřejnou dopravu a na ty delší auto? Má tohle nějakou logiku nebo hledat logiku ve Francii je pošetilé?

původní Jakub P

Jo, má to logiku, když si člověk uvědomí, že těch krátkejch cest na pár km je zdaleka nejvíc, spalovací motory aut při nich fungujou ve zdaleka nejhorším režimu a že na nich je vyměnit auto za hromadnou dopravu/kolo/chůzi většinou nejjednodušší. Takže je to dobrej začátek.

Že lidi, kteří si zvyknou nepoužívat auto na každou prkotinu kolem komína, začnou spíš uvažovat o tom, že nahradí autem i ty delší cesty, je přirozenej důsledek, kterej není třeba rvát za každou cenu do sloganu pro začátek.

původní Jakub P

Má tam být „i ty delší cesty autem“ samozřejmě, pardon.

Petr

„na nich je vyměnit auto za hromadnou dopravu/kolo/chůzi většinou nejjednodušší.“ – to zdaleka být nemusí. Spousta lidí má auto pro dopravu pro „poslední míli“ k nádraží. Pěšky nebudou chodit několik kilometrů, stejně tak kolo není volba pro každého (a odložená kola se kradou víc než odložená auta).
A dává to smysl, hromadná doprava nemůže být kvalitní úplně všude. Motor nemá optimální režim, ale pořád na těch 5-10 kilometrech produkuje méně emisí než na celé cestě do města, kde ten smrad vadí víc a navíc tam není místo.

původní Jakub P

Je rozdíl krátký cesty a krátký segmenty delších cest. Jsou lidi, kteří klidně startují auto kvůli míň jak kilometru. A ne, nejsou to ani zdaleka jen lidi, kteří prostě kilák obtížně dojdou. Navíc tohle platí daleko víc na venkově, většina lidí na planetě žije nebo v budoucnu nejspíš bude žít ve městech. Ve Francii to už dost možná platí teď. Jasně, že se najdou případy, kdy má auto na „poslední míli“ smysl. A samozřejmě lepší kombinace auto na poslední míli + VHD než celá cesta autem. To nic nemění na tom, že většina těch krátkých cest, který se dneska dělaj… Číst vice »

původní Jakub P

Plus to teda neříká tu část „na delší cesty použijte auto“

Říká to spíš „když už máte (kupujete si) auto, nestartujte ho kvůli každý prkotině, jako je cesta za roh pro bagetu“.

xyz

„Za roh“ je ale nejefektivnější jít pěšky, případně jet na kole.

A ne jet veřejnou dopravou.

původní Jakub P

V diskusi je zase nejefektivnější nechytat se za slovo a nepitvat donekonečna detaily na úkor důležitejch faktorů, ale co naděláme.

mic

Jasně, třeba do stavebnin, do superkrámu apod…

M M

Ve Francii hlavně mimo městské oblasti veřejnou hromadnou dopravu používat nelze. Vůbec tam neexistuje, až na svozy pro školáky.

původní Jakub P

Ve Francii velká část, dost možná většina, lidí žije v těch městskejch oblastech. A mnozí v nich dosud používaj auta i na cesty, který by bylo triviální dělat jinak. Na ty to celý míří. Tohle chtěj změnit, protože to je jednak nejsnazší, jednak to má ve výsledku velkej vliv. Jestli někde v horách pojede člověk ze svý samoty jednou za čtrnáct dní navštívit kamaráda ve vesnici kus dál autem, je proti tomu prkotina.

Kleist

Tam vůbec katekogrii autobusů LE neznají.

Kleist

* kategorii