Na kratší cesty použijte veřejnou dopravu. Reklamy na auta ve Francii doplnily povinné slogany

Reklama na vůz Audi s energetickým štítkem a povinným sloganem. Foto: Audi.frReklama na vůz Audi s energetickým štítkem a povinným sloganem. Foto: Audi.fr

Francie si od sloganů slibuje snižování emisí z dopravy.

Už měsíc musejí automobilky a prodejci aut ve Francii uvádět u reklamy nejen emise nového vozidla, ale také nový text, který konzumenty inzerce nabádá k používání veřejné dopravy, chůzi, jízdě na kole nebo spolujízdě.

„Na krátké cesty upřednostňujte chůzi nebo jízdu na kole. Jezděte každý den veřejnou dopravou. Přemýšlejte o spolujízdě.“ Takové slogany se objevují povinně u všech reklam na nová auta.

Jde o povinnost, kterou zavedlo ministerstvo pro ekologickou transformaci. Pokud zadavatel reklamy pravidlo poruší, úřady ho na to nejprve jen upozorní. Pokud nedojde k nápravě, hrozí mu pokuta až 50 000 eur (1,2 milionu Kč) za každé uveřejnění reklamy bez patřičného sloganu. Povinné je i uvádění energetického štítku s emisemi CO2.

„Cílem je zavést novou kulturu mobility zaměřenou na takové druhy dopravy, které vypouštějí méně emisí skleníkových plynů a jsou příznivější pro klima,“ uvedlo ministerstvo. Slogany mají upozornit i na aktivní mobilitu.

Podle ministerstva je doprava hlavním sektorem produkujícím skleníkové plyny ve Francii: v roce 2019 představoval 30 % emisí skleníkových plynů v celé zemi.

Zda opatření bude mít dopad na prodeje nových aut není zatím jasné. Za březen spadly registrace nových aut ve Francii o pětinu. Registrace ale neukazují reálnou poptávku, zejména kvůli dlouhým čekacím dobám na nové vozy jde často o objednávky z loňského roku.

Tagy francie reklama na auta snížení spotřeby pohonných hmot
31 komentářů