Mimořádné události Železnice

Na koridoru z Plzně do Chebu vykolejil nákladní vlak. Trať bude zavřená do pátku

Vykolejení nákladního vlaku na trati Plzeň - Cheb. Foto: HZS Karlovarského kraje
Vykolejení nákladního vlaku na trati Plzeň - Cheb. Foto: HZS Karlovarského kraje

(aktualizováno 22:09) Provoz na koridorové trati je Plzeň – Cheb je ochromen kvůli nehodě nákladního vlaku u obce Skláře. Provoz je zastaven v úseku Chodová Planá – Mariánské Lázně zastaven, vlaky nabírají značná zpoždění.

Na trati vykolejilo podle Drážní inspekce celkem třináct vagónů. Došlo současně ke zranění jednoho z pracujících dělníků. V úseku, kde došlo k nehodě, byla omezena rychlost kvůli probíhající rekonstrukci tratě. Šlo o nákladní vlak společnosti ČD Cargo, který vezl vápno z Berouna  do Nového Sedla u Lokte.

Drážní inspekce škodu odhadla na 29 milionů korun, z toho 20 milionů na samotném vlaku. Odstraňování následků nehody potrvá několik dní: zatím poslední termín otevření tratě je pátek 2.8. ve 12 hodin.

Podle stránek ČD mimořádnosti potrvá omezení nejméně do dnešní půlnoci. Vlaky dálkové dopravy jsou mezi stanicemi Planá u Mariánských Lázní a Mariánské Lázně a opačně nahrazeny autobusy náhradní dopravy.

I když vyšetřování nehody teprve začalo, příčinou bylo zjevně nerespektování pomalé jízdy. Na twitteru do uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda, podle kterého jdou škody do milionů korun. Rychlost měl strojvedoucí překročit trojnásobně.

U M. Lazni vykolejil nakladni vlak. Nehoda je bez zraneni, provoz na zeleznici uzavreny.

Gepostet von HZS Karlovarského kraje, www.hzs-kvk.cz am Sonntag, 28. Juli 2019

Text průběžně aktualizujeme

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Tuzemák
Host
Tuzemák

Aby toho nebylo málo, další nehoda. Někde u Opavy. Vykolejená Regionova vs. Kamion s vepřovým masem.

https://opavsky.denik.cz/zpravy_region/kamion-se-po-srazce-s-vlakem-postavil-na-zadni-20190730.html

5ppp
Host
5ppp

A říká někomu něco „zábrzdná vzdálenost“? Jestli to tam praskal 90 km/h (3×30), tak bych chtěl vidět jak mašiny a zbytek vozů zastaví na těch cca 100m…viz.video

Honzík
Host
Honzík

A kde nepomuzou tablety, tam se vyvesi cedule. Pročpak je tam asi comment image
Teď nebude chvíli potřeba

Xaver
Host
Xaver

Je tohle ve všech lokomotivách?

Petr Pospíšil
Host
Petr Pospíšil

Dobrý den. No, viděli jsme jen konec nehody. Uvidíme co přinese vyšetřování – kde skutečně došlo k vykolejení, jak byl strojvedoucí seznámen se změnou rychlosti v úseku, funkce brzdy, stav vozidel, stav tratě, … ? 🙂 Takže zatím doporučuji jít na pivo:-)

Martin
Host
Martin

Jasne, kam? 🙂

Marek Janík
Host
Marek Janík

Hledání výmluv není na místě … nenastudování měnících se TTP by se dalo lidsky pochopit a omluvit, ale „nevšimnutí si“ předvěstníku, to jsou prostě dvě kumulované chyby, které skončily velmi vážnou nehodou. Prací zedníka je skládat cihly, prací strojvedoucího je sledovat trať.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Teď je otázka, zda studovat TTP denně, co kdyby se nějaká pomalá zákeřně změnila v trvalou.

Gambleraalkac
Host
Gambleraalkac

Doufam, ze firove, co nezpomalujou na zaklade znacky, ale potrebujou na to zvlastni narizeni od spravce trati, nemaj ridicaky na auta.

Jouda
Host
Jouda

Oldo ty ses snad zbláznil? Co to tady meleš o ETCS ve vztahu k této nehodě??? To je jako kdybych se někoho zeptal kolik je hodin a on mi odpověděl, že brambory přivezou až zítra……. A až ti to ETCS zavedou v našich podmínkách a možnostech, tak už tady můžeš zastupovat opravdu jen to CD CARGO a Metrans… Nic víc

Y.K.
Host
Y.K.

Tak vztah to má. Protože oblíbeným argumentem je, že „fira bude rychlejší“, proto je ETCS k ničemu a drahé a tady vidíme, že drahé je mít MU. A to můžeme být rádi, že to jsou jen materiální škody. Taková klika nebude provždy.

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Hele, já nevím kdo jseš Joudo, ale rozhodně nemelu. A ke všemu nemáš vůbec pravdu. Jednak se už nedá ETCS nijak vyhnout a zrovna v tomto případě, pokud by bylo instalované, tak by skutečně pomohlo. Napiš mi na mail.

Dušan
Host
Dušan

To ETCS klidně může být ve výluce – na Levelu 2 může být výluka zadána a) na stanici, b) na mezistaniční úsek a za c) na celou RBC, což třeba v případě úseku Brno – Česká Třebová znamená 91 km trati pro vlaky jedoucí v módu Nevybavený (= Unfitted) na Level 0 nebo v módu LNTC (= národní režim alias ), takže ta nehoda se klidně může stát po dobu té výluky, kdy nebudou ošetřeny nijak pomalé jízdy – to je zásadní si uvědomit, takže není pravda, že by ETCS něčemu zabránilo, to by tam musela být nižší verze Level… Číst vice »

AAA
Host
AAA

Tak po vzoru toho co je žádáno pro řidiče co neoprávněně vjedou na přejezd, by měl dostat aspoň pět let natvrdo, několik set tisíc pokutu a doživotní zákaz činnosti, ne?

Dalibor
Host
Dalibor

myslim, ze tady taky bude nejake setreni a postih. ma stesti, ze tam nevezl lidi. pak by to bylo „natvrdo“ tady a ted nemohu predjimat, bude zaviste taky od celkove zpusobene skody.

AAA
Host
AAA

kdyby vezl lidi tak samozřejmě doživotí….

Dominik
Host
Dominik

Jenže narozdíl od řidiče, který vjede na přejezd, zde ten trest bude daleko větší.

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Když tak čtu místní diskuzi, tak mě to jen utvrzuje v přesvědčení že náš dlouhodobý tlak na urychlené zavádění ETCS v ČR je přes veškerou šílenou finanční a organizační zátěž prostě správný směr. Mimochodem, na podzim by mezi Břeclaví a Kolínem zkušebně měly začít pod ETCS jezdit dva naši z nejaktivnějších členů ŽESNAD.CZ, tj. ČD Cargo a Metrans Rail.

MG mG
Host
MG mG

Oldo nesouhlas. Ale chapu, proc jsi to napsal…. vice osobne

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Budu rád. A jsem rád, že chápeš, proč jsem to napsal. Napsal jsem to už výše, ETCS se nedá NIJAK vyhnout , tak v čem nesouhlas?

Jan
Host
Jan

Ja by som sa možno bál, že v takýchto podmienkach (dočasné esíčko kvôli nejakej stavbe) by to ETCS bolo beztak vypnuté, bo nikto nebude chcieť platiť zmenu konfigurácie a jej preskúšanie.

Y.K.
Host
Y.K.

To je pořád staré plácačkové myšlení. Stačí předpisy upravit tak, že „pomalá“ s trváním více než 24 h bude muset být indikována vlakovým zabezpečovačem. Když se vyplatilo přeložit kolej, musí se vyplatit ji mít zabezpečenou. Pokud vím, ETCS s pomalými jízdami počítá.

Také mě fascinuje, jak lisi umí vyčíslovat „kolik by to stálo“, když se jedná o prevenci a teď tady je škoda co by svou částkou pokryla lecos.

Jan
Host
Jan

Lenže toto nebola klasická pomalá jazda. Tu je nejaká preložka s esíčkom. Takže zmena profilu trate. Toto nie je zapísanie nejakého riadka niekam do konfigurácie ale do databázy, ale baj vočko 200 človekohodín práce, dve jazdy meracím vlakom a náklady kľudne vyššie, než to samotné preloženie koľaje.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A na té přeložce pomalá jízda. Asi tam nebude na 2 hodiny, což? Ale spíš na 2 měsíce. Ta pomalá by se zavedla do ETCS velice jednoduše, nebo si ktomu k tomu dráha vymyslela schvalovací kolečko srovnatelné s homologací UL letadla?
No a ta trať po přeložení, až to bude hotové, bude na vyšší rychlost a ne naopak. Takže ikdyby se 2000 hodin muselo jezdit se starých rychlostním profilem, tak to stále bude na bezpečné straně, něž někdo do ETCS nabouchá a schválí zvýšení rychlosti po rekonstrukci. Ovšem to by se muselo myslet místo hledání důvodů, proč to nejde.

Jan
Host
Jan

Ešte raz. Pomalá jazda sa do ETCS zadá veľmi jednoducho. Ale toto nie je pomalá jazda, ale zmena profilu trate. Prestanú sedieť polohy balíz a podobne. Defakto je to na celý medzistaničný úsek nové naprojektovanie ETCS.

a8n
Host
a8n

Čekal bych, že pokud ETCS počítá s brutální nepřesností odometrie, pár metrů navíc ho zas tak nerozhodí (za předpokladu vhodné pozice vůči balízám).

Jan
Host
Jan

A škoda pokryje baj vočko 3 mobilky ETCS L2.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A když se sečtou škody za posledních 5 roků, tak už to budou i 3 nové lokomotivy.

Jan
Host
Jan

Takže 20-30 mobiliek z potrebných 1000. Super.

Y.K.
Host
Y.K.

Však těch „železáren“ je více do roka.

MildaIV
Host
MildaIV

Pokud náklady na prevenci přesáhnou hodnotu, ktrou chrání, pak je zcela na místě se na tu prevenci vykašlat. A jinak, než vyčíslováním nákladú to nezjistíte.

Y.K.
Host
Y.K.

Ne každá nehoda či MU má jen materiální škody. Vlastně většina způsobuje nepřímé škody i jinde.

a8n
Host
a8n

Nemá je jen materiální, ale vyčíslitelné budou.

Y.K.
Host
Y.K.

Tak schválně, jakou hodnotu má ztracený lidský život? Naštěstí se netýká této konkrétní nehody.

Hajnej
Host
Hajnej

A hele, tady někdo umí mávat ručníkem… :-/

Hanzi
Host
Hanzi

Už se dostalo ven video z dronu kdy nekdo tu nehodu natočil live. Evidentně tam chlapec 30 nejel. Takže tohle je evidentně selhání jednotlivce. Sam jezdim , ale jezdim i autem a pokud někde presvihnu o dost rychlost a jsem viděn tak papiry do čistírny jdou. U tohoto prostě omluva neexistuje.

Tady na Moravě
Host
Tady na Moravě

Ten „nekdo“ je pan Silovsky a medialni mrtky jako vzdy se na to video vrhly jak psi a neresily zadny autorstvi, nic. Doufam, ze autor si uvedomuje, kolik mohl na autorskejch pravech vydelat a ma dobryho pravnika. Ale zkuste si do svyho amaterskyho videa zakomponovat dve vteriny uryvku z nejakyho vysilani tech stejnejch medii a zablokujou vas na dozivoti za porusovani autorskejch prav. Nejabsurdnejsi stav potom je, kdyz jako amater zverejnite svoje video, ktery pak ukradou media, pustej to u sebe v televizi, a vy si pak to svoje video chcete nahrat na jutub nebo podobnou pakaz, a tam vas… Číst vice »

Y.K.
Host
Y.K.

Linkovat videa není žádné porušení autorských práv. Pokud to autor prostě zveřejnil a média to linkují, tak to není žádný problém.

Tady na Moravě
Host
Tady na Moravě

Praveze nelinkuji, ale uploaduji pod svym uctem a neuvadeji autora (minimalne CT to takto udelalo prvni a vydalo to za „amaterske zabery“), takze nez zacnes chytracit, Capitaine Obviousi, tak investuj 5 vterin do hledani.

Martin
Host
Martin

Nemate pravdu, pokud je video dostupne, zverejnene, muzete ho klidne linkovat, to neni zadna kradez, nebot jej muze kdokoliv verejne videt… dokonce ma tak autor hned vyssi sledovanost… Jenze to co vy pisete, ze chcete do svyho videa zakomponovat cast jinyho ciziho, uz kradez je, pac k tomu, abyste ho pouzil, musite mit souhlas autora… Jeste horsi je, ze by jste chtel takove video zpenezit, to je kradez jak vysita a jeste spojena z nezakonym obohacenim… Presnou pravni kvalifikaci vam jiste da pravnik… Abych to shrnul, verejne dostupne video muzete linkovat nebo sdilet, jak chcete, neni na tom nic spatneho…… Číst vice »

Lokálkovej
Host
Lokálkovej

Doufám, že tuto diskuzi nečtou případní zájemci o toto nádherné a skvěle placené povolání , to by jim asi vzalo vítr z plachet.

czhunter
Host
czhunter

Ať si kdo chce co chce říká, jako modelář mám pohledy „under the skirt“ (jak to vypadá zespodu) rád.

gambleraalkac
Host
gambleraalkac

Diky bohu, ze to byl nakladak, jinak by se prepisoval zebricek nehod s nejvetsim poctem obeti.

D R
Host
D R

Vypadá to na pochybení jednotlivce jednoho vlaku, ne na systémovou chybu (pomalá jízda označena, zpravena, …). Tak nevím co tady místní chytrolíni vymýšlí za nesmysly. 🙂

libor
Host
libor

Takový dotaz, našel jsem na ŘSD o co nejspíš jde: link: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/200/infoletak_s21-trstenice-drmoul.pdf
Nevíte někdo, jak je tam světle malovaná přeložka trati, to se nějak výhledově plánuje? díky za případné komentáře.

zesp
Host
zesp

Taky by mě zajímalo, co tam znamená ten zákres přeložky. Ten most se ale přítom staví v té původní stopě, ne?

Martin
Host
Martin

Ono to nakonec nebylo realizovano, …
Realizace v puvodni stope:
http://www.oplzni.eu/subdom/foto/albums/grafika/mapy/zeleznice/trat-plzen-cheb/rekonstrukce-plana-cheb_map.jpg
Nakres variant:comment image

Ale ruku do ohne za to nedam…

Tady na Moravě
Host
Tady na Moravě

Nedávno tu byla nějaká nehoda, kdy fíra projel stůj nebo něco podobnýho a veřejné mínění se přiklonilo k tomu, že chudák za to nemoh, že je to pochybení na straně zastaralého zabezpečení dráhy. Osvěží mi někdo paměť? Jináč jestli tady byla pomalá skutečně tak hloupě hlášená, tak to ze strany provozovatele skutečně je sviňárna, o tom žádná. Ve všech oborech lidské činnosti se v současnosti hodně razí něco jako „risk management“, na každou blbost je potřeba bumážka od bezpečáka, pracovník v kanclu div si nemůže donýst hrnek kafe na pracoviště bez potřebnýho proškolení, že ho na sebe nemá vylít…a na… Číst vice »

Jiří Kokrhel
Host
Jiří Kokrhel

„Ohlášená pomalá“ – nevím kolik toho víte o železnici. Ale v daném úseku je osazena TOR, určitě víte co to je. Na trati je jak předvěstní štít, tak rychlostník s rychlostí 30…. Takže je to jednoduché – jedu podle toho co vidím na trati…

Standa
Host
Standa

Jiří Kokrhel – na dočasnou přeložku, jak tady už bylo napsáno TOR nepatří, patří tam dočasná pomalá včetně V rozkazu pro každý vlak (vzhledem k tomu že je to dočasné opatření) , jak bylo v minulosti běžné. Z velkou pravděpodobností by k MÚ nedošlo pokud by si SŽDC nezjednodušovala svou práci na úkor Dopravců .TOR je trvalé řešení traťové rychlosti pro daný traťový nebo staniční úsek.

Tady na Moravě
Host
Tady na Moravě

Zeleznice – to je to jak si das nohy za hlavu a nekdo te olizuje? Jo, to znam.

On.
Host
On.

Strojvedoucí nějak nevědí co vlastně chtějí. Když je v rozkaze cokoliv je to špatně, protože je to dlouhé a kdo to má číst, když se z pomalé jízdy udělá trvalá a zpravuje vše jen 21 dní je to špatně, že se nezpravuje jako pomalá jízda dva roky, protože jde o dlouhodobou změnu a není to havarijní stav.

F. K.
Host
F. K.

Přesně. Když dostali po několika MU extra zvlášť upozornění na třebušickou stahovačku, tak zase hned chtěli i tu vedle pod Hněvínem, aby to bylo stejnocené. A když dostanou všechno, tak je to moc dlouhé a kdo to má číst.

F.Káčku
Host
F.Káčku

No tak hlavně že nakonec za ty Třebušice a utrhané sběrače mohlo SŽDC, protože potřebu krýt elektricky nesjízdné místo nebylo označeno v souladu s předpisem SŽDC D1 a náležitě oznamováno rozkazem. Takže strojvedoucí měli zvlašť upozornění, ale vše následně a dodatečně odskákalo SŽDC a to díky práci jednoho pana strojvedoucího, který se nenechal zastrašit ani vlastním dopravcem, posláním na psychotesty, vytýkacím dopisem a další represí. Škada ho, že odešel ke Cargu, ze vzteku na vedeni národního dopravce, kde lidi, co to na něj hodili, tam beztrestně makají dál, fuj! Jako ukázka naprosté bezradnosti SŽDC s a nad vlastním předpisem ty… Číst vice »

pako
Host
pako

Strojvedoucích je příliš na to, abyste mohl všechny házet do jednoho pytle. Jiný příklad ze života: mám dodnes vyfocený všeobecný rozkaz, kde se píše, že „zdické zhlaví osobního nádraží Žst. Beroun je celé elektricky sjízdné bez omezení“ i přes to, že toto zhlaví bylo poseto oranžovými tabulkami, informujícími strojvedoucího o tom, že kolej je ve směru doprava (doleva) elektricky nesjízdná – spojky mezi kolejemi. Takže, pane, pokud jste ze SŽDC, zameťte si před vlastním prahem, než tady zase bude házet hnůj na strojvedoucí. Protože takových drobných, i větších, chyb ze strany SŽDC je nespočet dnes a denně a PRÁVĚ ti… Číst vice »

F. K.
Host
F. K.

Hlásit to máte vždy, to je vaše povinnost, pokud to neděláte, tak se nedivte.
A těch 50 hadrů hrubýho měsíčně máte mimojiné za to, že jezdíte podle návěstidel, ne traťovou po paměti rovnou do díry.

Milos
Host
Milos

50.000 určitě nemají

F. K.
Host
F. K.

Dobře, tak víc.

pako
Host
pako

F.K. prober se, dej si pár facek 😀

Tady na Moravě
Host
Tady na Moravě

hehehe, epickej stěr brácho, ty seš určitě chytrej až to bolí

F. K.
Host
F. K.

Ty si je však nedávej, zato pozorně studuj nástrahy ve změnách TTP. 😉

On.
Host
On.

Sice netušim v jakém případě by se takový rozkaz dával,ale budiž. Takže selhání strojvůdce jen selháním systému (nejlépe někoho jiného) a když u SŽDC selže jednotlivec je to selhání systému, rozumím. Ale jo strojvedoucí jsou chudáci furt musejí ostatní tahat z průseru a jim nikdo nepomůže.

Tronda
Host
Tronda

Ono je taky zvláštní, že když byla nehoda u Křemže tak tady spousta diskutujících volala po zrušení soutěží a okamžitém odebrání licence dopravci. Teď, když to byl vlak toho správného dopravce ze skupiny ČD, tak nikdo po odebrání licence dopravci nevolá, jak neobvyklé.

AAA
Host
AAA

A on to nebyl ten bulharskej fíra od arrivy v zácviku?

Hans
Host
Hans

Trondo, prosimte nech si vyměnit prášky, uleví se ti a nám taky.

Tronda
Host
Tronda

Copak, tobě došly prášky Hansi? Pouze srovnávám reakce na dvě MU.

IGCT
Host
IGCT

Uvidíme, co přinesou závěry komplexního vyšetřování DI. Rozhodně to budou relevantnější informace než tady od dělnické třídy ala strojvedoucích, kteří ví všechno nejlépe.

pako
Host
pako

Já jsem rád, že jsem v dělnické třídě, strejdo 🙂

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Je-li to skutečně výsledkem akce „maskujeme pomalé jízdy TORkou, aby byla hezčí statistika“, tak mi tak nějak dochází slušné výrazy. Ba i neslušné. No tak snad se autorovi „zlepšováku“ bude dobře spát.

Jiří Podolský
Host
Jiří Podolský

Moudrá správní rada SŽDC,složená z „odborníků“,určila jako jeden ze stěžejních ukazatelů pro osobní hodnocení mnoha vedoucích zaměstnanců počet a délku pomalých jízd. A tak se pomalé jízdy mění na trvalá omezení rychlosti a výsledek se dostavil. Není to první případ, kdy vlak vjel zvýšenou rychlostí na tuto přeložku,ale bohužel první, kdy to „nevyšlo“…

Radek
Host
Radek

No, a řešil někdo ty předchozí události?

Re Podolský
Host
Re Podolský

Zdravím zdejšího informátora od SŽDC. Pokud je poslední věta pravdou, neměl by to odpovědný zástupce provozovatele dráhy jít ohlásit vyšetřovatelům této MU ? SŽDC měla indicie a podklady, že to je problematický úsek a nikdo z nich nepřijal opatření ke zvýšení bezpečnosti? Vždyť i skutečnost že se musí nosit 21 dní všeobecné rozkazy automaticky neznamená, že je nelze nosit klidně dva měsice, v zájmu bezpečnosti z rozhodnutí třeba ředitele OŘ, nebo náměstka pro provoz. Dobu 21 dní tak vnímám jako nařizené minimum, které zároveň nelimituje dobu delší. Trošku to připomíná situaci jako když vjedete do jámy po deklu od kanálu,… Číst vice »

Hajnej
Host
Hajnej

Takže má být na přeložce (opakuji: přeložce) ponechána traťová rychlost 95 zcela v rozporu s geometrií té přeložky, hlavně když tím bude dán důvod osadit pomalou…?
Dovedl bych pochopit, kdyby vznikla diskuse na téma, jestli je současný systém (půlměsíční změny TTP anoncované 21 dnů předem) dostatečný a pokud ne, tak čím by měl být doplněn. V některých TTP jsou změny značeny nejen postranními iXky a lomítky, ale i stručným shrnutím na konci souboru, ale bohužel to není všude. A třeba zrovna takováhle shrnutí předchozích změn by se tam mohla ponechávat jako jakási historie ještě po dobu, po kterou platí poznání.

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Je-li to přeložka dočasná (což při dané rychlosti doufám je 🙂 ), tak by mě tam „trvalá“ PJ vůbec neurážela. Ale ano, ani postup přes TTP není úplně blbý, pokud by proběhla Tebou naznačená diskuse. Jenže dokud neproběhla, tak jsem jednoznačně za, aby se to označovalo tím „nejméně nenápadným“ způsobem, a to zkrátka je PJ. Problém taky je, že tohle je jasný příklad „mezi“ (něco jako nedávno stahovačka v Pardubicích třeba). Já bych byl pro 3 stupně: a) TTP – jen velmi málo termínů změn (tak 4x ročně), jen změny s výhledem existence „až na další nafurt“, asi by kolem… Číst vice »

pako
Host
pako

Když jsem tím místem projížděl naposledy (v sobotu), proletělo mi hlavou něco jako: „Je jen otázkou času, kdy se do téhle pasti těch alibistů ze SŽDC někdo chytne…“ Bohužel, první do pasti spadl. Vážení cestující, pokud bude vlak na odjezdu opožděn, bude to možná tím, že, místo na mašině, budu sedět v místě mého nástupu na směnu a budu studovat změny v TTP, které obdržím aktualizací dat mého služebního tabletu se skvěle nepřehlednou služební aplikací MAPSIS, ve které je docela na dlouhé lokte zjistit, kde novinky najdu. Po této nehodě a předběžných příčinách si budu záda krýt ještě víc i… Číst vice »

Jirka
Host
Jirka

tohle omlouvání a vymlouvání už je chlapci trapné.pokud se budete věnovat tomu čemu máte místo kecání po telefonu či se hrabání v taškách a dělání spousty dalších věcí,co mám možnost v práci zahlídnout,tak se takový věci dít nebudou.a ano,tento průser byl jen otázkou času… ukazuje se, že jste jen obyčejní lidi jako ostatní a ne šlechta,co ze sebe často děláte a v minulosti ještě více dělali

pako
Host
pako

Aaaaa, další neomylný chytrolín… 😀

Paja
Host
Paja

Možná ten neomylný chytrolín chce jen poukázat na to, že tady je vždycky naprosto jasné, že za všechny nehody na přejezdech může řidič, protože nerespektoval kříže.
Ale když udělá nehodu fíra protože nerespektoval rychlostník tak za to může SŽDC protože mu nedala rozkaz.
To není nic o neomylnosti.

Martin11
Host
Martin11

Přijď se svézt na noční a pak můžeš tady vykládat jo?

Dalibor
Host
Dalibor

Jezdit není med, ale tohle nebyla noční a fíra musel prostě leccos přehlédnout. To není zlehčovnání ani „posírání “ fírů. To tak prostě je. Blbý je, že opravdu je trend pomalé „maskovat“ TORkou… Ono to totiž pak na výsledovkách vypadá „hezčej“ a následuje poplácávání po ramenou na patřičných místech. Primárně ovšem tohle bude ležet na Fírovy. „cedule“ tam objektivně jsou.

michal
Host
michal

To jakou máte aplikaci v tabletu, nebo to že nemáte čas na studování tabulek si proberte s vaším chlebodárcem. Za to SŽDC opravdu nemůže. To je věcí přípravy strojvedoucího a dopravce.

Panelák
Host
Panelák

A co třeba jezdit podle těch značek, co jsou u trati?

SZDC_amen
Host
SZDC_amen

Uvidíme co se zjistí, hlavně aby si to SŽDC nezačalo vyšetřovat samo, chce to od začátku vyšetřovat nezávisle také dopravcem a DICR. Za posledních 3/4 roku jsem psal formou hlášení strojvedoucího nejméně 8x upozornění na chybné označení pomalé jízdy, chybné zpravení o neoznačené pomalé jízdě, chybné kilometrické polohy v rozkazech, nepředvěstěné a nezpravované stahovačky, jízdy vlaků na jinou trať. Vše jasná vina SŽDC, vše na koridoru, vše odehráno do autu. Tak se pak nedivme. Také se na zdejší trati odehrála nedávno změna, kde se z pomalé jízdy a ne jedné, úderem půlnoci stala normální traťová rychlost a na místo všeobecného… Číst vice »

Strojvůdce Příhoda
Host
Strojvůdce Příhoda

Mne by fakt zajímalo, kdo ze strojvedoucích je takový génius a pamatuje si to, co je v jednotlivých TTP. Zejména, když těch TTP, které by tedy podle některých jedinců měl beze zbytku znát, je hafo….

Pokud TONTR bylo správně předvěstěno, tak nemá cenu diskutovat. To je jako kdyby si strojvedoucí řekl, že na čtyřicítku na vjezdovém návěstidle nebude reagovat a jel plnou traťovou rychlostí.

Jiří Kokrhel
Host
Jiří Kokrhel

Proč by si měl strojvedoucí pamatovat co je v TTP????? Snad jede podle toho co je na trati…. Vidím předvěstní štít na 30 a pak rychlostník 30, tak podle toho jedu…. Naprosto jednoduchá věc…. Co tady prosím Vás zase řešíte….

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Takže když někdo ten předvěstník „3“ ukradne (nebo třeba „jen“ zaroste), tak tam zcela oprávněně všichni zahučí těch 90 a „nikdo za to nemůže“? Asi ne, co. 🙂

Strojvůdce Příhoda
Host
Strojvůdce Příhoda

Zahučí, protože to by musel dotyčný strojvedoucí být opravdu génius s fotografickou pamětí, aby si tyto změněné věci v TTP pamatoval. Takových (skutečně dočasných) změn je na síti docela dost a proto by takové dočasné snížení rychlosti nemělo být jako TONTR, ale jako pomalá psaná v rozkaze. Je to prostě upozornění na to, že na trati je něco značně nestandardního a navíc něco, co tam v běžném stavu nemá co pohledávat a co bude za nějakou dobu stejně odstraněno a navíc se na tom již pracuje. Nemám tedy na mysli případy, kdy se omezení rychlosti bude vyskytovat s velkou pravděpodobností… Číst vice »

Luba
Host
Luba

Ale, ale. Že se neozvala federace, když je někde taková chyba v systému.

Dalibor
Host
Dalibor

No SŽDC je problémů ne na několik článků, ale spíše na několik knih. Každý OŘ se snaží „žít“ co nejlíp pro sebe, GŘ – to je neustálá „rotace“ ředitelů, pomalu na všech stupních… Obecně mi chybí dlouhodobá koncepce, která je jasná všem „úrovním“ a podle který vše „jede“.. tady se mění koncepce co chvíli, na jednu stranu „bombastické“ plány, na druhou stranu „nimrání“ se v marginalitách, na třetí stranu neskutečněj alibismus na všech úrovních.

Dans
Host
Dans

Pořád tu čtu jenom o chybě strojvedoucího.nikdo nemluví o tom proč se ten vagon propadnul . podle mě nevykolejil ale propadnul se .nikdo neprověřuje dusledky stavební činosti která na tom náspu probíhá.Co jsem viděl násep je zpevňován na mnoha místech ,tak že s jeho stabilitou to nikdy nebylo dobrý.V místě nehody probíhá výstavba silnice a myslím si ,že stabilita toho náspu je touto činností narušena.Nelíbí se mi strojvůdce jako obětní beránek.

Martin
Host
Martin

To mi pripomelo havarii v San Bernardinu…
https://www.youtube.com/watch?v=RZHGAVQw91c

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll