Na koridoru z Plzně do Chebu vykolejil nákladní vlak. Trať bude zavřená do pátku
Vykolejení nákladního vlaku na trati Plzeň - Cheb. Foto: HZS Karlovarského kraje
(aktualizováno 22:09) Provoz na koridorové trati je Plzeň – Cheb je ochromen kvůli nehodě nákladního vlaku u obce Skláře. Provoz
Aby toho nebylo málo, další nehoda. Někde u Opavy. Vykolejená Regionova vs. Kamion s vepřovým masem.
https://opavsky.denik.cz/zpravy_region/kamion-se-po-srazce-s-vlakem-postavil-na-zadni-20190730.html
A říká někomu něco „zábrzdná vzdálenost“? Jestli to tam praskal 90 km/h (3×30), tak bych chtěl vidět jak mašiny a zbytek vozů zastaví na těch cca 100m…viz.video
A kde nepomuzou tablety, tam se vyvesi cedule. Pročpak je tam asi
https://anduts.rajce.idnes.cz/Cedule#20190729_115717.jpg
Teď nebude chvíli potřeba
Je tohle ve všech lokomotivách?
Dobrý den. No, viděli jsme jen konec nehody. Uvidíme co přinese vyšetřování – kde skutečně došlo k vykolejení, jak byl strojvedoucí seznámen se změnou rychlosti v úseku, funkce brzdy, stav vozidel, stav tratě, … ? 🙂 Takže zatím doporučuji jít na pivo:-)
Jasne, kam? 🙂
Hledání výmluv není na místě … nenastudování měnících se TTP by se dalo lidsky pochopit a omluvit, ale „nevšimnutí si“ předvěstníku, to jsou prostě dvě kumulované chyby, které skončily velmi vážnou nehodou. Prací zedníka je skládat cihly, prací strojvedoucího je sledovat trať.
Teď je otázka, zda studovat TTP denně, co kdyby se nějaká pomalá zákeřně změnila v trvalou.
Doufam, ze firove, co nezpomalujou na zaklade znacky, ale potrebujou na to zvlastni narizeni od spravce trati, nemaj ridicaky na auta.
Oldo ty ses snad zbláznil? Co to tady meleš o ETCS ve vztahu k této nehodě??? To je jako kdybych se někoho zeptal kolik je hodin a on mi odpověděl, že brambory přivezou až zítra……. A až ti to ETCS zavedou v našich podmínkách a možnostech, tak už tady můžeš zastupovat opravdu jen to CD CARGO a Metrans… Nic víc
Tak vztah to má. Protože oblíbeným argumentem je, že „fira bude rychlejší“, proto je ETCS k ničemu a drahé a tady vidíme, že drahé je mít MU. A to můžeme být rádi, že to jsou jen materiální škody. Taková klika nebude provždy.
Hele, já nevím kdo jseš Joudo, ale rozhodně nemelu. A ke všemu nemáš vůbec pravdu. Jednak se už nedá ETCS nijak vyhnout a zrovna v tomto případě, pokud by bylo instalované, tak by skutečně pomohlo. Napiš mi na mail.
To ETCS klidně může být ve výluce – na Levelu 2 může být výluka zadána a) na stanici, b) na mezistaniční úsek a za c) na celou RBC, což třeba v případě úseku Brno – Česká Třebová znamená 91 km trati pro vlaky jedoucí v módu Nevybavený (= Unfitted) na Level 0 nebo v módu LNTC (= národní režim alias ), takže ta nehoda se klidně může stát po dobu té výluky, kdy nebudou ošetřeny nijak pomalé jízdy – to je zásadní si uvědomit, takže není pravda, že by ETCS něčemu zabránilo, to by tam musela být nižší verze Level… Číst vice »
Tak po vzoru toho co je žádáno pro řidiče co neoprávněně vjedou na přejezd, by měl dostat aspoň pět let natvrdo, několik set tisíc pokutu a doživotní zákaz činnosti, ne?
myslim, ze tady taky bude nejake setreni a postih. ma stesti, ze tam nevezl lidi. pak by to bylo „natvrdo“ tady a ted nemohu predjimat, bude zaviste taky od celkove zpusobene skody.
kdyby vezl lidi tak samozřejmě doživotí….
Jenže narozdíl od řidiče, který vjede na přejezd, zde ten trest bude daleko větší.
Když tak čtu místní diskuzi, tak mě to jen utvrzuje v přesvědčení že náš dlouhodobý tlak na urychlené zavádění ETCS v ČR je přes veškerou šílenou finanční a organizační zátěž prostě správný směr. Mimochodem, na podzim by mezi Břeclaví a Kolínem zkušebně měly začít pod ETCS jezdit dva naši z nejaktivnějších členů ŽESNAD.CZ, tj. ČD Cargo a Metrans Rail.
Oldo nesouhlas. Ale chapu, proc jsi to napsal…. vice osobne
Budu rád. A jsem rád, že chápeš, proč jsem to napsal. Napsal jsem to už výše, ETCS se nedá NIJAK vyhnout , tak v čem nesouhlas?
Ja by som sa možno bál, že v takýchto podmienkach (dočasné esíčko kvôli nejakej stavbe) by to ETCS bolo beztak vypnuté, bo nikto nebude chcieť platiť zmenu konfigurácie a jej preskúšanie.
To je pořád staré plácačkové myšlení. Stačí předpisy upravit tak, že „pomalá“ s trváním více než 24 h bude muset být indikována vlakovým zabezpečovačem. Když se vyplatilo přeložit kolej, musí se vyplatit ji mít zabezpečenou. Pokud vím, ETCS s pomalými jízdami počítá.
Také mě fascinuje, jak lisi umí vyčíslovat „kolik by to stálo“, když se jedná o prevenci a teď tady je škoda co by svou částkou pokryla lecos.
Lenže toto nebola klasická pomalá jazda. Tu je nejaká preložka s esíčkom. Takže zmena profilu trate. Toto nie je zapísanie nejakého riadka niekam do konfigurácie ale do databázy, ale baj vočko 200 človekohodín práce, dve jazdy meracím vlakom a náklady kľudne vyššie, než to samotné preloženie koľaje.
A na té přeložce pomalá jízda. Asi tam nebude na 2 hodiny, což? Ale spíš na 2 měsíce. Ta pomalá by se zavedla do ETCS velice jednoduše, nebo si ktomu k tomu dráha vymyslela schvalovací kolečko srovnatelné s homologací UL letadla?
No a ta trať po přeložení, až to bude hotové, bude na vyšší rychlost a ne naopak. Takže ikdyby se 2000 hodin muselo jezdit se starých rychlostním profilem, tak to stále bude na bezpečné straně, něž někdo do ETCS nabouchá a schválí zvýšení rychlosti po rekonstrukci. Ovšem to by se muselo myslet místo hledání důvodů, proč to nejde.
Ešte raz. Pomalá jazda sa do ETCS zadá veľmi jednoducho. Ale toto nie je pomalá jazda, ale zmena profilu trate. Prestanú sedieť polohy balíz a podobne. Defakto je to na celý medzistaničný úsek nové naprojektovanie ETCS.
Čekal bych, že pokud ETCS počítá s brutální nepřesností odometrie, pár metrů navíc ho zas tak nerozhodí (za předpokladu vhodné pozice vůči balízám).
A škoda pokryje baj vočko 3 mobilky ETCS L2.
A když se sečtou škody za posledních 5 roků, tak už to budou i 3 nové lokomotivy.
Takže 20-30 mobiliek z potrebných 1000. Super.
Však těch „železáren“ je více do roka.
Pokud náklady na prevenci přesáhnou hodnotu, ktrou chrání, pak je zcela na místě se na tu prevenci vykašlat. A jinak, než vyčíslováním nákladú to nezjistíte.
Ne každá nehoda či MU má jen materiální škody. Vlastně většina způsobuje nepřímé škody i jinde.
Nemá je jen materiální, ale vyčíslitelné budou.
Tak schválně, jakou hodnotu má ztracený lidský život? Naštěstí se netýká této konkrétní nehody.
A hele, tady někdo umí mávat ručníkem… :-/
Už se dostalo ven video z dronu kdy nekdo tu nehodu natočil live. Evidentně tam chlapec 30 nejel. Takže tohle je evidentně selhání jednotlivce. Sam jezdim , ale jezdim i autem a pokud někde presvihnu o dost rychlost a jsem viděn tak papiry do čistírny jdou. U tohoto prostě omluva neexistuje.
Ten „nekdo“ je pan Silovsky a medialni mrtky jako vzdy se na to video vrhly jak psi a neresily zadny autorstvi, nic. Doufam, ze autor si uvedomuje, kolik mohl na autorskejch pravech vydelat a ma dobryho pravnika. Ale zkuste si do svyho amaterskyho videa zakomponovat dve vteriny uryvku z nejakyho vysilani tech stejnejch medii a zablokujou vas na dozivoti za porusovani autorskejch prav. Nejabsurdnejsi stav potom je, kdyz jako amater zverejnite svoje video, ktery pak ukradou media, pustej to u sebe v televizi, a vy si pak to svoje video chcete nahrat na jutub nebo podobnou pakaz, a tam vas… Číst vice »
Linkovat videa není žádné porušení autorských práv. Pokud to autor prostě zveřejnil a média to linkují, tak to není žádný problém.
Praveze nelinkuji, ale uploaduji pod svym uctem a neuvadeji autora (minimalne CT to takto udelalo prvni a vydalo to za „amaterske zabery“), takze nez zacnes chytracit, Capitaine Obviousi, tak investuj 5 vterin do hledani.
Jsou lidé, kteří nechtějí být uvedeni jako autor, z jistých důvodů. Konkrétně v tomto případě ty důvody vím. Abych tedy shrnul celou debatu: video je legální, nedošlo k porušení autorských práv a pokud někomu radíte dobré právníky, pak Vám mohu poradit dobrého lékaře.
Nemate pravdu, pokud je video dostupne, zverejnene, muzete ho klidne linkovat, to neni zadna kradez, nebot jej muze kdokoliv verejne videt… dokonce ma tak autor hned vyssi sledovanost… Jenze to co vy pisete, ze chcete do svyho videa zakomponovat cast jinyho ciziho, uz kradez je, pac k tomu, abyste ho pouzil, musite mit souhlas autora… Jeste horsi je, ze by jste chtel takove video zpenezit, to je kradez jak vysita a jeste spojena z nezakonym obohacenim… Presnou pravni kvalifikaci vam jiste da pravnik… Abych to shrnul, verejne dostupne video muzete linkovat nebo sdilet, jak chcete, neni na tom nic spatneho…… Číst vice »
Doporučil bych vám nastudovat například podmínky, za kterých sdílíte svá amatérská videa na sociální sítě.
Pane Sůra, a Vám to přijde v pořádku, jak je to v tom Tweetu, který tady sdílíte? ČT neuvádí autora, nelinkují na jeho video, nic. Autor to zřejmě poskytnul hasičům a média si to prostě sprostě ukradla.
Kdybych to jako běžný smrtelník zkusil naopak, tj. vystřihnul bych nějaké video z televize a pak ho bez uvedení autora použil ve svém videu, tak se vytsavuji nemalému postihu
Je to poměrně jednoduché: pokud se to objevilo na twitteru, je to veřejné a je možné to uvést takto, jak jsme uvedli. Autor videa ho poskytl České televizi.
Že jej autor poskytl ČT jste si jistý?
Jinak podle výkladu českého práva, který provozují české soudy a je to možné prokázat na mnoha jejich výrocích, je i linkování na nelegální obsah nelegálním činem. Netvrdím, že s tím souhlasím, ale je to tak.
Nelze se přetvářet, že toto platí jen „běžné smrtelníky „, ale v případě médií že je to OK.
Pokud to média „ukradla“, tak se autor může soudit a v případě, že je v právu, tak to vyhraje. Nevím, proč si tak zarytě sedíte na nervu. Ostatně-vy jste autor? Jestli ne, nevím, co řešíte.
Doufám, že tuto diskuzi nečtou případní zájemci o toto nádherné a skvěle placené povolání , to by jim asi vzalo vítr z plachet.
Ať si kdo chce co chce říká, jako modelář mám pohledy „under the skirt“ (jak to vypadá zespodu) rád.
Diky bohu, ze to byl nakladak, jinak by se prepisoval zebricek nehod s nejvetsim poctem obeti.
Vypadá to na pochybení jednotlivce jednoho vlaku, ne na systémovou chybu (pomalá jízda označena, zpravena, …). Tak nevím co tady místní chytrolíni vymýšlí za nesmysly. 🙂
Takový dotaz, našel jsem na ŘSD o co nejspíš jde: link: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/200/infoletak_s21-trstenice-drmoul.pdf
Nevíte někdo, jak je tam světle malovaná přeložka trati, to se nějak výhledově plánuje? díky za případné komentáře.
Taky by mě zajímalo, co tam znamená ten zákres přeložky. Ten most se ale přítom staví v té původní stopě, ne?
Ono to nakonec nebylo realizovano, …
Realizace v puvodni stope:
http://www.oplzni.eu/subdom/foto/albums/grafika/mapy/zeleznice/trat-plzen-cheb/rekonstrukce-plana-cheb_map.jpg
Nakres variant:
https://www.k-report.net/koridory/images/3k-2.jpg
Ale ruku do ohne za to nedam…
Nedávno tu byla nějaká nehoda, kdy fíra projel stůj nebo něco podobnýho a veřejné mínění se přiklonilo k tomu, že chudák za to nemoh, že je to pochybení na straně zastaralého zabezpečení dráhy. Osvěží mi někdo paměť? Jináč jestli tady byla pomalá skutečně tak hloupě hlášená, tak to ze strany provozovatele skutečně je sviňárna, o tom žádná. Ve všech oborech lidské činnosti se v současnosti hodně razí něco jako „risk management“, na každou blbost je potřeba bumážka od bezpečáka, pracovník v kanclu div si nemůže donýst hrnek kafe na pracoviště bez potřebnýho proškolení, že ho na sebe nemá vylít…a na… Číst vice »
„Ohlášená pomalá“ – nevím kolik toho víte o železnici. Ale v daném úseku je osazena TOR, určitě víte co to je. Na trati je jak předvěstní štít, tak rychlostník s rychlostí 30…. Takže je to jednoduché – jedu podle toho co vidím na trati…
Jiří Kokrhel – na dočasnou přeložku, jak tady už bylo napsáno TOR nepatří, patří tam dočasná pomalá včetně V rozkazu pro každý vlak (vzhledem k tomu že je to dočasné opatření) , jak bylo v minulosti běžné. Z velkou pravděpodobností by k MÚ nedošlo pokud by si SŽDC nezjednodušovala svou práci na úkor Dopravců .TOR je trvalé řešení traťové rychlosti pro daný traťový nebo staniční úsek.
Zeleznice – to je to jak si das nohy za hlavu a nekdo te olizuje? Jo, to znam.
Strojvedoucí nějak nevědí co vlastně chtějí. Když je v rozkaze cokoliv je to špatně, protože je to dlouhé a kdo to má číst, když se z pomalé jízdy udělá trvalá a zpravuje vše jen 21 dní je to špatně, že se nezpravuje jako pomalá jízda dva roky, protože jde o dlouhodobou změnu a není to havarijní stav.
Přesně. Když dostali po několika MU extra zvlášť upozornění na třebušickou stahovačku, tak zase hned chtěli i tu vedle pod Hněvínem, aby to bylo stejnocené. A když dostanou všechno, tak je to moc dlouhé a kdo to má číst.
No tak hlavně že nakonec za ty Třebušice a utrhané sběrače mohlo SŽDC, protože potřebu krýt elektricky nesjízdné místo nebylo označeno v souladu s předpisem SŽDC D1 a náležitě oznamováno rozkazem. Takže strojvedoucí měli zvlašť upozornění, ale vše následně a dodatečně odskákalo SŽDC a to díky práci jednoho pana strojvedoucího, který se nenechal zastrašit ani vlastním dopravcem, posláním na psychotesty, vytýkacím dopisem a další represí. Škada ho, že odešel ke Cargu, ze vzteku na vedeni národního dopravce, kde lidi, co to na něj hodili, tam beztrestně makají dál, fuj! Jako ukázka naprosté bezradnosti SŽDC s a nad vlastním předpisem ty… Číst vice »
Strojvedoucích je příliš na to, abyste mohl všechny házet do jednoho pytle. Jiný příklad ze života: mám dodnes vyfocený všeobecný rozkaz, kde se píše, že „zdické zhlaví osobního nádraží Žst. Beroun je celé elektricky sjízdné bez omezení“ i přes to, že toto zhlaví bylo poseto oranžovými tabulkami, informujícími strojvedoucího o tom, že kolej je ve směru doprava (doleva) elektricky nesjízdná – spojky mezi kolejemi. Takže, pane, pokud jste ze SŽDC, zameťte si před vlastním prahem, než tady zase bude házet hnůj na strojvedoucí. Protože takových drobných, i větších, chyb ze strany SŽDC je nespočet dnes a denně a PRÁVĚ ti… Číst vice »
Hlásit to máte vždy, to je vaše povinnost, pokud to neděláte, tak se nedivte.
A těch 50 hadrů hrubýho měsíčně máte mimojiné za to, že jezdíte podle návěstidel, ne traťovou po paměti rovnou do díry.
50.000 určitě nemají
Dobře, tak víc.
F.K. prober se, dej si pár facek 😀
hehehe, epickej stěr brácho, ty seš určitě chytrej až to bolí
Ty si je však nedávej, zato pozorně studuj nástrahy ve změnách TTP. 😉
Sice netušim v jakém případě by se takový rozkaz dával,ale budiž. Takže selhání strojvůdce jen selháním systému (nejlépe někoho jiného) a když u SŽDC selže jednotlivec je to selhání systému, rozumím. Ale jo strojvedoucí jsou chudáci furt musejí ostatní tahat z průseru a jim nikdo nepomůže.
Ono je taky zvláštní, že když byla nehoda u Křemže tak tady spousta diskutujících volala po zrušení soutěží a okamžitém odebrání licence dopravci. Teď, když to byl vlak toho správného dopravce ze skupiny ČD, tak nikdo po odebrání licence dopravci nevolá, jak neobvyklé.
A on to nebyl ten bulharskej fíra od arrivy v zácviku?
Trondo, prosimte nech si vyměnit prášky, uleví se ti a nám taky.
Copak, tobě došly prášky Hansi? Pouze srovnávám reakce na dvě MU.
Uvidíme, co přinesou závěry komplexního vyšetřování DI. Rozhodně to budou relevantnější informace než tady od dělnické třídy ala strojvedoucích, kteří ví všechno nejlépe.
Já jsem rád, že jsem v dělnické třídě, strejdo 🙂
Je-li to skutečně výsledkem akce „maskujeme pomalé jízdy TORkou, aby byla hezčí statistika“, tak mi tak nějak dochází slušné výrazy. Ba i neslušné. No tak snad se autorovi „zlepšováku“ bude dobře spát.
Moudrá správní rada SŽDC,složená z „odborníků“,určila jako jeden ze stěžejních ukazatelů pro osobní hodnocení mnoha vedoucích zaměstnanců počet a délku pomalých jízd. A tak se pomalé jízdy mění na trvalá omezení rychlosti a výsledek se dostavil. Není to první případ, kdy vlak vjel zvýšenou rychlostí na tuto přeložku,ale bohužel první, kdy to „nevyšlo“…
No, a řešil někdo ty předchozí události?
Zdravím zdejšího informátora od SŽDC. Pokud je poslední věta pravdou, neměl by to odpovědný zástupce provozovatele dráhy jít ohlásit vyšetřovatelům této MU ? SŽDC měla indicie a podklady, že to je problematický úsek a nikdo z nich nepřijal opatření ke zvýšení bezpečnosti? Vždyť i skutečnost že se musí nosit 21 dní všeobecné rozkazy automaticky neznamená, že je nelze nosit klidně dva měsice, v zájmu bezpečnosti z rozhodnutí třeba ředitele OŘ, nebo náměstka pro provoz. Dobu 21 dní tak vnímám jako nařizené minimum, které zároveň nelimituje dobu delší. Trošku to připomíná situaci jako když vjedete do jámy po deklu od kanálu,… Číst vice »
Takže má být na přeložce (opakuji: přeložce) ponechána traťová rychlost 95 zcela v rozporu s geometrií té přeložky, hlavně když tím bude dán důvod osadit pomalou…?
Dovedl bych pochopit, kdyby vznikla diskuse na téma, jestli je současný systém (půlměsíční změny TTP anoncované 21 dnů předem) dostatečný a pokud ne, tak čím by měl být doplněn. V některých TTP jsou změny značeny nejen postranními iXky a lomítky, ale i stručným shrnutím na konci souboru, ale bohužel to není všude. A třeba zrovna takováhle shrnutí předchozích změn by se tam mohla ponechávat jako jakási historie ještě po dobu, po kterou platí poznání.
Je-li to přeložka dočasná (což při dané rychlosti doufám je 🙂 ), tak by mě tam „trvalá“ PJ vůbec neurážela. Ale ano, ani postup přes TTP není úplně blbý, pokud by proběhla Tebou naznačená diskuse. Jenže dokud neproběhla, tak jsem jednoznačně za, aby se to označovalo tím „nejméně nenápadným“ způsobem, a to zkrátka je PJ. Problém taky je, že tohle je jasný příklad „mezi“ (něco jako nedávno stahovačka v Pardubicích třeba). Já bych byl pro 3 stupně: a) TTP – jen velmi málo termínů změn (tak 4x ročně), jen změny s výhledem existence „až na další nafurt“, asi by kolem… Číst vice »
Když jsem tím místem projížděl naposledy (v sobotu), proletělo mi hlavou něco jako: „Je jen otázkou času, kdy se do téhle pasti těch alibistů ze SŽDC někdo chytne…“ Bohužel, první do pasti spadl. Vážení cestující, pokud bude vlak na odjezdu opožděn, bude to možná tím, že, místo na mašině, budu sedět v místě mého nástupu na směnu a budu studovat změny v TTP, které obdržím aktualizací dat mého služebního tabletu se skvěle nepřehlednou služební aplikací MAPSIS, ve které je docela na dlouhé lokte zjistit, kde novinky najdu. Po této nehodě a předběžných příčinách si budu záda krýt ještě víc i… Číst vice »
tohle omlouvání a vymlouvání už je chlapci trapné.pokud se budete věnovat tomu čemu máte místo kecání po telefonu či se hrabání v taškách a dělání spousty dalších věcí,co mám možnost v práci zahlídnout,tak se takový věci dít nebudou.a ano,tento průser byl jen otázkou času… ukazuje se, že jste jen obyčejní lidi jako ostatní a ne šlechta,co ze sebe často děláte a v minulosti ještě více dělali
Aaaaa, další neomylný chytrolín… 😀
Možná ten neomylný chytrolín chce jen poukázat na to, že tady je vždycky naprosto jasné, že za všechny nehody na přejezdech může řidič, protože nerespektoval kříže.
Ale když udělá nehodu fíra protože nerespektoval rychlostník tak za to může SŽDC protože mu nedala rozkaz.
To není nic o neomylnosti.
Přijď se svézt na noční a pak můžeš tady vykládat jo?
Jezdit není med, ale tohle nebyla noční a fíra musel prostě leccos přehlédnout. To není zlehčovnání ani „posírání “ fírů. To tak prostě je. Blbý je, že opravdu je trend pomalé „maskovat“ TORkou… Ono to totiž pak na výsledovkách vypadá „hezčej“ a následuje poplácávání po ramenou na patřičných místech. Primárně ovšem tohle bude ležet na Fírovy. „cedule“ tam objektivně jsou.
To jakou máte aplikaci v tabletu, nebo to že nemáte čas na studování tabulek si proberte s vaším chlebodárcem. Za to SŽDC opravdu nemůže. To je věcí přípravy strojvedoucího a dopravce.
A co třeba jezdit podle těch značek, co jsou u trati?
Uvidíme co se zjistí, hlavně aby si to SŽDC nezačalo vyšetřovat samo, chce to od začátku vyšetřovat nezávisle také dopravcem a DICR. Za posledních 3/4 roku jsem psal formou hlášení strojvedoucího nejméně 8x upozornění na chybné označení pomalé jízdy, chybné zpravení o neoznačené pomalé jízdě, chybné kilometrické polohy v rozkazech, nepředvěstěné a nezpravované stahovačky, jízdy vlaků na jinou trať. Vše jasná vina SŽDC, vše na koridoru, vše odehráno do autu. Tak se pak nedivme. Také se na zdejší trati odehrála nedávno změna, kde se z pomalé jízdy a ne jedné, úderem půlnoci stala normální traťová rychlost a na místo všeobecného… Číst vice »
Mne by fakt zajímalo, kdo ze strojvedoucích je takový génius a pamatuje si to, co je v jednotlivých TTP. Zejména, když těch TTP, které by tedy podle některých jedinců měl beze zbytku znát, je hafo….
Pokud TONTR bylo správně předvěstěno, tak nemá cenu diskutovat. To je jako kdyby si strojvedoucí řekl, že na čtyřicítku na vjezdovém návěstidle nebude reagovat a jel plnou traťovou rychlostí.
Proč by si měl strojvedoucí pamatovat co je v TTP????? Snad jede podle toho co je na trati…. Vidím předvěstní štít na 30 a pak rychlostník 30, tak podle toho jedu…. Naprosto jednoduchá věc…. Co tady prosím Vás zase řešíte….
Takže když někdo ten předvěstník „3“ ukradne (nebo třeba „jen“ zaroste), tak tam zcela oprávněně všichni zahučí těch 90 a „nikdo za to nemůže“? Asi ne, co. 🙂
Zahučí, protože to by musel dotyčný strojvedoucí být opravdu génius s fotografickou pamětí, aby si tyto změněné věci v TTP pamatoval. Takových (skutečně dočasných) změn je na síti docela dost a proto by takové dočasné snížení rychlosti nemělo být jako TONTR, ale jako pomalá psaná v rozkaze. Je to prostě upozornění na to, že na trati je něco značně nestandardního a navíc něco, co tam v běžném stavu nemá co pohledávat a co bude za nějakou dobu stejně odstraněno a navíc se na tom již pracuje. Nemám tedy na mysli případy, kdy se omezení rychlosti bude vyskytovat s velkou pravděpodobností… Číst vice »
Ale, ale. Že se neozvala federace, když je někde taková chyba v systému.
No SŽDC je problémů ne na několik článků, ale spíše na několik knih. Každý OŘ se snaží „žít“ co nejlíp pro sebe, GŘ – to je neustálá „rotace“ ředitelů, pomalu na všech stupních… Obecně mi chybí dlouhodobá koncepce, která je jasná všem „úrovním“ a podle který vše „jede“.. tady se mění koncepce co chvíli, na jednu stranu „bombastické“ plány, na druhou stranu „nimrání“ se v marginalitách, na třetí stranu neskutečněj alibismus na všech úrovních.
Pořád tu čtu jenom o chybě strojvedoucího.nikdo nemluví o tom proč se ten vagon propadnul . podle mě nevykolejil ale propadnul se .nikdo neprověřuje dusledky stavební činosti která na tom náspu probíhá.Co jsem viděl násep je zpevňován na mnoha místech ,tak že s jeho stabilitou to nikdy nebylo dobrý.V místě nehody probíhá výstavba silnice a myslím si ,že stabilita toho náspu je touto činností narušena.Nelíbí se mi strojvůdce jako obětní beránek.
To mi pripomelo havarii v San Bernardinu…
https://www.youtube.com/watch?v=RZHGAVQw91c
Tak jsem si párkrát pustil to video a porovnáním délky vlaku a ujeté vzdálenosti mi vyšla rychlosti asi 90 km/h (teda pokud opravdu není video zrychlené, k čemuž nevidím důvod)
Naprostá arogance a alibismus SŽDC Absolutní absence jakéhokoliv vlakového zabezpečovače . Viník je jednoznačně správce infrastruktury. Jezdil jsem v Česku dnes bych za to nevlezl, když pochybim jinde mě sundá magnet,LZB nebo ETCS. Tady naprostá arogance úředníků kteří spravují majetek státu za nadprůměrný plat a žádnou osobni odpovědnost.
Vidíte, hážete vinu na správce infrastruktury skrz chybějící ETCS. Hlavně že teď hlavně dopravci brečí nad povinným zavedení ETCS od roku 2025 na prvních dvou koridorech, že ani na pár HV nestihniu dát ETCS.
Já tam čtu i další možnosti. 🙂
LZB je z nášho pohľadu to isté, čo ETCS (naviac by som sa nezasmial, keby niekto naznal, že to je dočasné a na tú dobu tam ten VZ proste vypol, lebo výmenu SW v RBC nikto nezaplatí) a magnet je len taká polovičná poistka, pretože fíra si stále musí pamätať, na koľko musí spomaliť a kde vlastne.
Kdy konečně SŽDC bude respektovat legislativu a vlastní předpisy??? Umisťování návěstí atd…
Dobrý den. Normálně bych jsem nepsal. Ale jsem strojvedoucí, a na tomto úseku s pomalou jízdou jezdím běžně. Je tomu ani ne měsíc, když jsme se s kolegou bavili o tom, že jestli na tohle esíčko někdo zapomene, bude z toho pěkná hromada. No, a netrvalo dlouho, a bohužel se stalo. Abych trochu vysvětlil. Je na to vydán rozkaz, o tom v kterém kilometru to je. Jenže na rozkaze je dalších 10 věcí, a člověk neni robot. Zrovna od Plzně stačí přehlídnout tu předvěst pomalé jízdy, jede se kolem 100km/h a pak je oblouk zarostlej stromy. Ta pomalá jízda je… Číst vice »
než abyste přiznal, že váš kolega udělal víc než fatální chybu tak ho ještě omlouváte???doprava je o hromadě předpisů, které je potřeba znát líp než nazpaměť.vím o čem mluvím.už bezmála 30 let pracuji v provozu.jinak 3x!!! překročená povolená rychlost,jak byste to nazval??? já jednoduše… nevěnoval se pořádně tomu čemu měl.škoda cca 29 milionů
Nikde nevidím, že by to popíral. Jenom to vysvětluje.
Je to v TTP a vynávěštěno. Co víc ještě potřebujete?
A má to ještě v rozkaze. Nebylo to tedy jak rozumbrad Karol říkal. Je třeba si uvědomit, že je prostě léto a výluky v plném proudu, neboť stavební sezóna je krátká.To, že strojvedoucí opomněl, se prostě bohužel stává. Hlavní je, že se nikomu nic nestalo. Uvidíme, co tato nehoda přinese za zkušenosti které se stanou námětem pro zlepšení do budoucna.
Ne, v rozkaze už to není, banda z***ů ze SŽDC z toho udělala trvalou.
Píšou se rozkazy, fíři nadávají. Zavede se trvalá, zas je to špatně. Milí strojvedoucí, jste fakt trapní(aspoň ti zde píšící)-horší jak ženská která neví, co vlastně chce. Čest vyjímkám.
Tak pan Svoboda by si měl hlavně zamést před prahem chlívu zvaného SŽDC. Včerejší odpoledne na severovýchod od Prahy to bylo něco. Naprosto nepromyšlený souběh výluk kolem Boleslavi plus 020,231 a k tomu dvě mimořádky na straně správy a bylo vymalováno. Kaštani si fakt užívali.
Jo, okolo Mladé Boleslavi se dějí věci…. Dne 21.6.2019 projel strojvedoucí cestové návěstidlo po vypravení vlaku 8527 z MB hl.n směr Mělník. JOPka zavedla grnerální stop, stála celá skupina v MB a okolí. Inkriminovaný strojvedoucí jezdí vesele dál, opatřní žádné přijato nebylo a vypadá to na klasické ututlání /padák??/ alá Mladá Boleslav. /stát ve státě/.
Cokoliv kamkoliv? 🙂
Kolik se vybourá kamiónu denně v celé ČR?A kolik vlaku?
Kolik nehod kamionů zastaví provoz na klíčové dopravní tepně na mnoho hodin až dní?
To nevím ale to pořád někde na dálnici převráceny kamion a uzavře na dálnic e na několik hodin
Skoro nikdy se neuzavře v obou směrech. Každopádně na rozdíl od koridoru tu dálnici lze vždy někudy objet.
Kolik kamionu by s timto nakladem muselo projet pod vasimi okny a kolik by stali caste uzavirky kvuli opravam komunikace, a jak by se vam dychalo u takove silnice s detmi…
Co jsou to za zavádějící dotazy? Jak tyto souvisí s tím, co jsem napsal? Jestli mi tím chcete jako naznačit, že kamiony jsou zlo a že se má vše vozit po železnici, tak jste se namáhal zbytečně. Za prvé železnici podporuji, za druhé nepopírám fakt, že přetížené kamiony ničí silnice, vytváří smog atd.
Ale v rámci objektivity je prostě nutné napsat, že když se stane nehoda na koridoru, tak ten je na rozdíl od dálnice na dlouhou dobu zcela neprůjezdný a často se ani nedá jednoduše objet. To je prostě velká nevýhoda železnice.
Tady ani nejsou dva směry, i kdyby se to chtělo vysypat jen na jednu stranu. A objet by to šlo, kdyby byla vůle tu síť zacelit namísto zpřetrhat. I když by to bylo náročnější než kličkovat těžkými kamiony po „trojkách“. 🙂
Tak samozřejmě objet lze i koridor, jen to někdy bývá na rozdíl od dálnice třeba i 50 × delší 😉
Tak zas tak důležitá asi není, když se při opravě trati neobtěžovali přidat 2. kolej.
A zase jsme u toho, že na SŽDC není zabezpečovací systém, který by zabezpečoval. S ETCS ani s PZB by se to nestalo.
A do ETCS jsou zanesena všechna dočasná omezení (pomalé jízdy a vyloučené kde co všechno)? Nebo i na ETCS trati v budoucnu přinese výpravčí SŽDC strojvedoucímu kus papíru proti podpisu?
ETCS je znát bude. Spíš by mě zajímalo, jestli by tomu fakt zabránilo PZB. O přenosných magnetech jsem ještě neslyšel, byť představit si je dokážu.
Samozřejmě nejsou, zrovna mám v práci na stole vytisklý Befehl z minulého týdne pro Railjet na zavedenou pomalou V = 60 km/h v Bernhadstalu v 1. TK a tam se jasně píše:
a) pomalá jízda platí i pro vlaky jedoucí pod ETCS
b) pomalá jízda zabezpečena PZB 1000Hz magnetem
v) pomalá jízda není systémem ETCS nijak zabezpečena
Každopádně fíra potřebuje být zpraven, jinak i s ETCS může klidně jet V = 300 km/h přes pomalou 30-ku někde na mostě a vyvalit se tam – to je jasné, pomalá jízda nemusí být v systému vůbec zadána..bohužel…
VRT trate nemate sanci byt zpraven ani to uridit, neuvidite ani navesti, vsechny informace musite dostat ze systemu primo na palubni terminal a to jeste vlak v pripade nedodrzeni automaticky musi zacit brzdit a zastavit…
Pro hlavni trate musi fungovat totez, pokud nefunguje, tak je to problem zabzar, ktery to neumi, nebo neumoznuje a nebo s nim SZDC ev. predpisy nepocitaji……
Jenže ta šedesátka v Bernhardstal leží mimo dosah ETCS. Proto ten Befehl.
Samozřejmě, že leží mimo dosah českého ETCS, když je to v Rakousku – to je logické, ale je tam ETCS Level 2 a to je plně funkční a jezdí se na ně, jen v něm nemusí být každá pomalá jízda.
I v Rakousku čekaj, až bude pořádná nehoda. Pak najednou nebude problém změnit legislativu, aby ty pomalé v tom ETCS byli povině.
To je hovadina. ETCS je neaktivní od Břeclavi až za vjezdové návěstidlo V Bernhardstalu a zmíněná Langsamfahrstelle se nachází před. Víš o tom prd, protože tudy nejezdíš.
Je tam zjednodušený HO, povolení k jízdě se dává od odjezdů z Břeclavi k vjezdům do Bernhardstalu a obráceně – pokrytý je tudíž dneska kompletně celý mezistaniční úsek, pokud tam kdekoliv zadá Rakušák nebo Čech pomalou jízdu do ETCS , tak normálně platí a v ETCS se zobrazuje a vlak hlídá – kdybys tam nejel na nějakém z prdele Vectronu nebo Traxu, ale na solidním měřícím voze AŽD nebo SŽDC s.o., tak bys to tam přesně takto viděl a není problém.
Pěkný den, jsem přesvědčen, že se jedná o systémovou chybu při informování strojvůdců o změně stavebně technických parametrů na dráze. Dříve byl strojvůdce zpravován všeobecným rozkazem o tzv. pomalé jízdě. Zpravování probíhá tak, že výpravčí přinese strojvůdci ve výchozí stanici všeobecný rozkaz (papír), kde jsou uvedeny pomalé jízdy (jízda nižší než traťovou rychlostí), kde stáhnout sběrač, atd. Strojvůdce toto stvrdí svým podpisem a výpravčímu odevzdá průpis. Na trati je pak tato pomalá jízda označena návěstidly pro pomalou jízdu (předvěstní štít, začátek pomalé jízdy, konec pomalé jízdy), tato návěstidla jsou značně odlišná (viditelnější, tabule začátek pomalé jízdy má žlutý podklad) od… Číst vice »
Já to asi vidím naivně, ale i když strojvedoucí není o pomalé jízdě/stahovačce/čemkoli zpraven dopředu, tak přece všechny tyhle věci jsou označeny příslušnými návěstidly. Strojvedoucí přece za jízdy sleduje trať a když vidí předvěst/začátek PJ, tak podle toho jedná, ne?
To je přesně ten rozdíl mezi myšlením silničářů a železničářů. Zatímco na silnici se osvětlují přechody pro chodce, budují dělicí ostrůvky, přechody jsou označeny reflexní barvou, staví kruhové objezdy, tak na železnici se řekne „proč ten strojvedoucí přehlédl návěst, vždyť měl na to tři sekundy“. Přitom i na silnici byste mohly vždy uvést jako viníka střetu řidiče. Tedy v případech, kdy je přechod neosvětlený, špatně značený, atd. Uvidíme, kolik let či desetiletí bude na železnici trvat, než si mocipáni uvědomí, že je nutné vytvářet takové podmínky, které snižují selhání lidského faktoru na minimum.
Neznám situaci na místě ale rychlost 10 km/h je ošemetná kolega se asi trochu zapomněl a průser je tady
by měl sledovat,ale dle toho co dost často vidím tak se zas tak moc často neděje,.. BOHUŽEL
Naprostý souhlas. Jinak rozkaz na A4? Před dvěma lety jsem měl rozkaz pro trasu Ústí nad Labem – Nymburk na 5, slovy na pěti stranách A4!!! . To není normální stav, kdy může strojvedoucí obsáhnout obsluhu vlaku, věnovat se dopravní situaci a navíc se podřídit tolika mimořádnostem. Toto je důvod vzniku mimořádných událostí, za které, bohužel, v drtivé většině zodpovídá jen a jen strojvedoucí.
Strojvůdce tedy není informován bezprostředně před jízdou, ale má za úkol si tohle zjistit jiným způsobem. Takových změn je ale na celé síti několik desítek každých 14 dnů a není možné si vše zapamatovat a vybavit.
Tohle je velka chyba, … nejde o tem papir, zarazi me pomery u drah, kdy si ma strojvudce zjistovat informace sam…
Je to v TTP a vynávěštěno. Co víc ještě potřebujete?
Celé to zjednoduším…. jedu podle toho co vidím na trati!!!!! Předvěstní štít na 30 a následně rychlostník 30!!! CO víc ještě chcete, aby na trati bylo????
Absence ETCS se tímto opět kapánek prodražila..
Odhadovaná škoda je na úrovni montáže mobilky do 2-3 mašin.
strojvúdce měl z p****e kliku, že „jel v klidu“ dál, jeho zdraví (myslím fyzické) zůstalo ušetřeno
Nejspíš protože má lokomotiva těžiště nízko, jen vykolejila, ale nepřevrátila se. Ty cisternové vagony mají naopak těžiště vysoko, proto se okamžitě začaly přetáčet. Jiný nákladní vlak by nehodu zřejmě ustál také jen vykolejením.
Těžiště má nízko díky trakčnímu transformátoru mezi podvozky
Nejen transformátoru, ony i trakční motory něco váží…
je fuk proč, hlavně že nebyl další raněný nebo dokonce mrtvý,
i když psychicky to na strojvedoucího bude asi taky drsný
No hlavne jestli si to uvedomil, kdyz tam vjizdel, tak to musel mit smrt v ocich… A ta rychlost vypadala desive na to omezeni…
Hezky, na ČT je k tomu i video s vykolejením.
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/
čas: 38,50 min
Bylo jen otázkou času, kdy do toho esíčka uprostřed staveniště někdo vlítne o trochu rychleji! Proč SŽDC přestalo psát fírům rozkaz na pomalou!? Udělali tam trvalou třicítku aby ušetřily na pár měsíců cár papíru? Strojvedoucího je mi upřímně líto, tuhle podpásovku nemohl čekat, pokud na té trati nejel déle jak měsíc. Zrovna takové nebezpečné místo. Vysoký násep, staveniště a přeložka! Jinde se píšou v podstatě zbytečné rozkazy a tady? Najdi si to v TTP vole…. Fakt DÍKY ŽE POUŽÍVÁTE MOZEK, vážení šéfové ze SŽDC!
Tak hlavně že už máš o příčině jasno ty namachrovaný chytrolíne!
Strojvedoucí má hlavně čumět před sebe a pokud vidí nějaké předvěsti či upozornění ke snížení rychlosti jízdy tak má jednat. Na to papír fakt není potřeba. Pokud na silnici cestáři přeznačí silnice z hlavní na vedlejší tak snad dostáváte taky nějaký papír od někoho? Ne prostě to chce čumět.
Ono strojvedoucí musí sledovat nejen rychlostníky a návěstidla pro řízení provozu, ale taky návěsti pro elektrický provoz-stahovačky, vypínačky, zákazy rekuperace…. Mnohokrát byla stržena trolej skrz opomnění strojvedoucího. Ale jsme lidi a tu a tam se takové události stávají. Hlavně, že se tady nikomu nic vážného nestalo. Počkejme si na oficiální výsledky vyšetřování a né na mistrsvětské myšlenky generála Kárla….
Je vidět, že jste nikdy v trati nebyl a nemáte páru o tom, jak to v praxi vypadá.
Ten soudce, který toho fíru bude soudit na té trati taky nikdy nebyl.
Strojvedoucí smí hlavně jezdit pouze tratě, na kterých má seznání. To asi na silnici ne, že? Srovnávat železnici se silničním provozem je hodně mimo…. I bych se rozepsal, ale koukám, že tady píše každej Honza co jde okolo. Tak dobrou
Jako strojvedoucí můžu říct za sebe že dělat nějaké esíčka nebo co tam je je zhovadilost určitě to šlo vyřešit i jinak ale naco by se SŽDC snažilo že?
Šlo. Například Wernstein. Vedle tratě se postaví podjezd a během 10-tidenní výluky (Passau-Schärding) se nasune na trať.
Plácy plác…. je to stavba a na ní kousek dočasně přeložené tratě. Nijak jinak se to vyřeščit nedalo.
Oproti silnici má vlak větší kinetickou energii a nezbrzdí rychlost na 10 km/h na pětníku. Pokud v tomto úseku strojvedeoucí nejel delší dobu, nemusel o snížení rychlosti ani vědět. Je sice možné si rychlosti a nejen ty nalézt v TTP, ale strojvedoucí by musel přijít do práce o několik hodin dříve, aby si stačil všechno nastudovat, nejlépe několikrát, aby si vše zapamatoval. Z vlastní praxe vím, že mnohé změny v TTP byly učiněny až po několika měsících. Držím palce fírovi, ať mu vše dobře dopadne. Jinak v jiném příspěvku byl uveden termí selhání lidského faktoru. S tímto hrubě nesouhlasím. Žádný… Číst vice »
Když udělám chybu v autě, mám možnost ještě relativně rychle zabrzdit, nebo udělat úhybný manévr. Strojvůdce těžkého vlaku nemůže ani jedno, pokud začne intenzivně brzdit v prudkém oblouku, tak ho to vyhodí také.
On se nemusí řídit rychlostníky?
(mimo téma)Celá ta předpotopní věc okolo TTP je šílená, to už měla dávno nahradit digitální verze přímo pro danný vlak. Ale co bysme se opičili po němcích, máme své chytré hlavičky..
V čem je digitální verze lepší jak papírová?
Špatně jste mě pochopil, dnešní digitální i papírová verze, je úplně stejná.
Já to myslel např. zavést jednoduchý systém jako je třeba Ebula.
Dá se oponovat tím, že ne každá loko nemá pro tohle display a připojení, ovvšem za sebe si myslim, že dnes každý strojvedouci má tablet, kde to může hezky sledovat. ( třeba )
Jenže v tom tabletu jsou jen SJŘ,kde musí jeden vlak strojvedoucí hledat několikrát.O tom,že by na jednom místě byly i stahovačky(ty jsou v tabulce v TTP),nebo rychlosti(ty jsou v jiné tabulce v TTP) je naprosté SciFi.V kanceláři mají čas hledat v několika tabulkách,strojvedoucí by si to asi měl nastudovat doma před jízdou,protože za jízdy už na to není čas.
U třeba i panterů a ježděním po ČR to naprosté scifi je, souhlas
Proč sci-fi? Když můžou mít piloti Electronic Flight Bag, proč by strojvedoucí nemohlí mít s sebou Electronic Rail Bag, kde budou mít všechno přehledně?
Tohle jsou věci, který by mohli řešit odbory. Jenže pro ně jsou dúležitější režijky… O tom že prvotně selhává stát jako regulátor se ani nebavím, pro ty je jednodušší jebat fíry za projetí návěsti, než pro ně něco udělat.
Dokážu si přestavit jednoduchý mapový systém v tabletu strojvůdce, který bude mít připojení na centrální systém, kde budou rychlostní omezení pro dané tratě a typy vlaků. Při překročení rychlosti v daném úseku tablet může okamžitě vydat varování. Systém by mohl obsahovat nejen rychlosti, ale i další důležité návěsti.
To si dokážu představit taky, ale jen jako sdělovačku a ne jako zabezpečovačku.
Je to v TTP a vynávěštěno, má seznání. Co víc ještě potřebujete? N +1 PJ?
Je ovšem také otázka zda byla ta 30 předvěstěna… Na 4. koridoru vím o pár místech kde nejsou předvěstníky…
proč by měli psát pomalou, když z toho na nějakou dobu bude trvalá a navíc předvěsti s rychlostí, která bude následovat, bývají v dostatečném předstihu.
Je to v TTP a vynávěštěno. Co víc ještě potřebujete? N +1 PJ?
Předvěstní štít na 30 a rychlostník 30 je Vám málo???? Proč by to měl hledat v TTP???
Na místě neprobíhá rekonstrukce tratě, ale výstavba podjezdu pro silniční spojku mezi přeložkou silnice I/21 a Marienbadem. Trať je vedená po krátké přeložce, tvořené prudkým dvojitým protisměrným esíčkem s 10km/h pomalou jízdou. Takže spekulace o nerespektování návěstí můžou začít 😉
Opravdu 10km/h? Já když jsem místem projížděl v expresu v úterý a středu tak jsme jeli minimálně 30 km/h
Byl jsem už mezitím zpraven, že nikoli pomalá jízda 10 km/h, ale „dočasně trvalé“ omezení standardními rychlostníky na 30 km/h. Ale někteří strojvedoucí z toho očividně neměli ani tak dobrý pocit, protože brzdili na mnohem méně, než bylo povoleno.
Tak už rozumím překročení rychlosti o 300 % 🙂 🙂
Díky za upozornění, doplněno.
Pokud to amatérské video není uměle zrychlené, tak to tedy nebylo 10 km/h ani omylem. Mít takto železniční nehodu nafilmovanou, to se hned tak nestane.
Rychlost šíření oblaku prachu vypadá přirozeně, tak to asi zrychlené nebude. Jestli měl jet 10km/h, tak to bude mít megaprůšvih, nejen kvůli velké skodě, ale i pro zranění osoby.
Podle videa jel 80km/h nejmíň
Tak to je masakr. Několik vagónů na odpis. Tady je vidět nevýhoda železnice. Když sjede ze silnice kamion, tak je zničený jen ten jeden kamion, u vlaku stačí, že vykolejí jeden vagón a může to odskákat celý vlak.
Hloupější názor jsem ještě neviděl. 🙂
Co je na něm hloupého, tedy nepravdivého? Ale chápu, že zaslepené fanoušky železnice, co vidí v kamionech zlo, pobuřuje 😉
Tady je asi 15 vagonu na odpis, kdy byla naposledy takova nehoda? Kdyz je velka smula tak 2x-3x do roka? Kolik se za rok rozseka jenom na nasich dalnicich kamionu a kolik sebou vezmou zivotu? Tady je kopec vapence a nikomu se, dle zpravy, nic nestalo.
Dle zprávy stalo. Ale to je vedlejší. Nakonec nemuselo jít jen o nákladní vlak, ale klidně i osobní, že 😉 Nevím, kolik se rozseká za rok kamionů a vůbec jsem statistiku neřešil. Železniční doprava pravděpodobně vyjde jako bezpečnější (předkládáme statistiku množství nákladu nedovaženému díky nehodě vůči celkovému nákladu, jinak nemá smysl). Nicméně tady jde jen o ten prostý fakt, že když na železnici vůz vyjede z dráhy (= vykolejí), strhne s sebou zpravidla spoustu dalších. Když na silnici vyjede vůz z dráhy, žádný další s sebou logicky nestrhne. V tomhle je železnice jednoznačně v nevýhodě. Nic víc jsem tím nechtěl… Číst vice »
Řetězovou bouračku na dálnici jste zjevně ještě nikdy neviděl. (Není to sice vyjetí, ale technicky to je ekvivalentní.)
Nedopouštějte se argumentačních klamů. Stejně jako tu neřeším naráz dvou vlaků do sebe, stejně tak neřeším jakékoliv bouračky na silnici.
Vase predstava je velmi subjektivni. Naopak muzu argumentovat, ze bylo spousta nehod, kdy vagon diky tomu ze byl zarazen ve vlaku a zaklesnuty narazniky jel vykolejeny dlouhe kilometry a krome rozsekanych stovek prazcu a poskozeneho vagonu se nic nestalo. Toto je ve skutecnosti mnohem obvyklejsi scenar nehod. Dokonce jsou i systemy, kdy na ramu podvozku jsou instalovany specialni haky a lyziny a po vykolejeni se vagon zaklesne o hlavu kolejnice a pokracuje klouzanim v jizde. Mimochodem takto probehlo i vykolejeni pendolina v Klanovicich.
https://www.pozary.cz/clanek/8856-pendolino-vykolejilo-v-praze/
Sice hezký argument, ale na druhou stranu můžu argumentovat, že když sjede auto ze silnice, tak se mu taky často nemusí nic stát a dokonce ani nemusí být poškozeno, o nějakém poškození silnice vůbec nemluvě. Maximálně poškozená svodidla. Opět vlastně nevýhoda v neprospěch železnice. Tam se vykolejení skoro automaticky rovná poškození vagonu i poškození tratě případně i trakčního vedení a škody jdoucí do milionů.
Ad pendolino: Kolik vlaků u nás kromě pendolina má speciální lyžiny? Naprostá většina nic takového nemá. Každopádně tak jako tak i s lyžinami se vlak i trať poškodí.
řeknu to jinak, kolik vlaků vs. kolik kamionů má havárii za rok, obávám se, že ve výsledku je to spíš výhoda železnice než kamionu, ale to zase pobuřuje autofily 😀
škoda, že taková statistika není k dispozici, jestli se zničí víc na silnici nebo železnici
Nejde o to kolik, ale jaké procento z celkového množství přepraveného zboží a nákladu nedojede díky nehodě. Ano, železnice zřejmě vyjde lépe, ale tak jistý bych si tím nebyl. Zvlášť poslední dobou, kdy těch nehod je až příliš moc.
PS: připomínáte mi redaktorku ČT, která se po havárii ve Studénce ptala „kdy už konečně zmizí železnice, které se úrovňově kříží se silnicemi?“
Opravdu? Já jsem něco psal o mizení železnice? Jsem její velký příznivec, ale neznamená to, že jsem zaslepený šotouš, který nevidí nevýhody jako valná většina zdejších diskutujících 😉
A taky chápu, že pro mnohé je to zcela mimo jejich mentální schopnosti takto uvažovat, ale na to jsem si už zvykl 😉
právě pro to, že uvažuji, tak si říkám, jestli Vaše úvaha má dostatečnou vypovídací schopnost, jedna věc je mít informaci a druhá věc je její interpretace, aplikujme to na náš případ, Vámi uvedená nevýhoda je sice správná, ale já se ptám, co z toho plyne….
i když jste asi tak hluboko zajít nechtěl
Plyne z toho zamyšlení se nad tím, že ani jeden druh dopravy – silniční a železniční – není lepší než druhý. Oba mají svoje výhody a nevýhody a nesmyslné názory, že kamiony jsou zlo a vše na železnici a pod. jsou jednak zcestné už z podstaty charakteru obou způsobů doprav a jednak jsou mírně řečeno velmi omezené, protože neberou v potaz všechny možné faktory. Ale jinak jsem ten, který železnici podporuje, ale nefetišizuje si jí 😉 Btw. Možná je to i jistý povzdech nad tím, že se nevymyslel nějaký lepší systém než kolejnice + kolo s okolkem, který tak relativně… Číst vice »
pěkný guláš, dopravce je zase anonymní?
„Šlo o nákladní vlak společnosti ČD Cargo, který vezl cement z Berouna do Nového Sedla u Lokte.“
Vše sedí až na trasu, ta byla opačná. Ale to není až tak důležité 🙂
Byl to vlak z Berouna, ostatně je vidět, že byl plný cementu.
Teď ještě aby nedejbože přišla bouřka a mají z toho horu železobetonu…
ale ne, vápno není tak prudký jako cement….sranda bude až se těch tun vápna začne hasit…to bude hycu!
a jo on to byl cement.. neumím číst…. Omlouvám se…
Nakonec podle dostupných info mletý vápenec.
Vápenec
ČD Cargo