Já netušil, že úpravy Esa na Rychlé ESO zahrnují i naklápění…
Pako
2 let
Myslím, že v současné době by bylo jednodušší uvádět krátký seznam tratí, kde nejsou výluky, havárie, (mimo)řádné události a kde se jezdí (jakžtakž) normálně. Mám obavu, zda by seznam obsahoval více jak pět položek.
Stepan
2 let
Asi se bude muset přijmout zákon, že do 50 metrů od trati musí být všechny skály odstraněny až do nivelety koleje.
Dneska se daří i mezi Prahou a Kolínem. Nejdřív policisté lovili sebevraha u Běchovic a pak se kvůli technické závadě uzavřela trať přes Sadskou. A aby si to cestující pořádně užili, tak dispečeři místo přes Lysou posílají všechny vlaky na Prahu přes Pečky. Takže to stojí na obě strany a zpoždění narostou o další hodiny. 🙄
„Jedna dobrá zpráva“ (konec citátu)
Které dvě (ze tří výše uvedených) nepovažujete za „dobré“?
MM3134
2 let
Tak pokud je počasí jaké je během posledních dní ,není se čemu divit. Myslím že problém bude i na jiných železnicích v Evropě. Počasí se mění v průběhu posledních let a infrastruktura nebyla na tyto anomálie v počasí stavěná . Podívejte se na problém u silnic. Zatopené úseky apod.
Jakože dřív skály nezvětrávaly? Ale notak. Naplavené horniny přinesla řeka a přinesla je odněkud, z místa proti proudu. Pražské Nové město stojí na naplavených štěrkopíscích.
Dan
2 let
Už v úterý najel vlak do zasypané tratě u Bezpráví. Paralyzovalo to dopravu na koridoru na celé ráno. Akorát poškození asi nebylo velké a hodně vlaků se obrátilo a jelo zpět, takže na Grappu to vypadalo celkem nenápadně…
Nastala situaci, již puristé jazyka českého nenávidí – hantýrkový nickolejný provoz …
Martin V.
2 let
Stav trati 171 je celkově podinvestovaný, nicméně – snad se blýská na lepší časy, je zpracován projekt na její obnovu a modernizaci, která postupně již probíhá. Modernizace celého úseku Praha – Beroun je rozdělena do etap, nyní probíhá modernizace úseku Praha Smíchov ( Barrandov) – Praha-Radotín. Následně bude modernizace pokračovat směrem k Berounu, kde jsou již vydána některá důležitá a potřebná povolení. Takže se v dohledné době dočkáme celkové modernizace i zabezpečení vytipovaných úseků trati před sesuvem zvětralého kameniva ze skal, které lemují některé části tratě. Velké štěstí bylo, že do vykolejené lokomotivy nenajel protijedoucí vlak od Berouna, nakloněné HV… Číst vice »
Jo kdyby třetím. Práce začaly už na podzim v roce 2019, takže již probíhají čtvrtým rokem, během podzimu se přehoupnou už do pátého roku. Mimochodem původně mělo být komplet hotovo už letos během prázdnin, teď doufáme, že to bude ještě v první polovině příštího roku.
Jóó kdyby to šlo celé zavřít, že by tam během stavby nic nejezdilo a mohly se tak vytrhat všecky koleje naráz, jako těch 17 km z Blanska do Brna, tak by to bylo za méně než 2 roky hotové, protože tam není ani jeden tunel k sanaci.
Jak za méně než dva roky? Pokud by se trhalo vše naráz na 4 km kde nic tak stavebně náročného není, očekával bych to hotové za jedny prázdniny. Ano s dodělávkami v delším horizontu, ale koleje tam a zpět + hrubé stavby podchodů a nástupišť z prefabrikátů + sloupy TV ze systémového řešení. Nechci číst komentáře, proč to nejde. Jezdím kolem skoro denně a vidím to zoufalství. Trvale pět/deset Ukrajinců na stavbě a dvě Tatry s bagrem, Po-Pá v čase 7-14 normy nestrhnou.
a 2 stavebni sezony z covidem jsou nic, valka na ukrajine stahujici zdroje taky nic?
stavebni firmy ridi kouzelnici, kteri jakekoliv externi problemy vykryjou?
Ten úsek se modernizuje za plného provozu … vy znáte nějaký způsob, jak provést práce rychleji bez přerušení dopravy a dodržení bezpečnostních předpisů a norem ? Poradíte ??? Postup prací byl projednáván, různě připomínkován a upravován; zabývalo se jím mnoho dotčených organizací, které požadovaly různé úpravy projektu, než bylo vše potřebné dohodnuto a schváleno … Třeba na modernizaci Barrandovského mostu, jež nyní probíhá, nebylo úřady povoleno pracovat v noci, a to kvůli hluku. Obdobná omezení jsou stanovena na rekonstrukci železniční trati … ale hlavně že nesmyslně kritizujete.
Matejicek
2 let
Koho by to napadlo ze zrovna na teto trati kde kameni pada i kdyz je sucho , ze se tam muze neco sesunout po silnych lijacich? SZ boduje kazdym dnem ! Nekdy i dvakrat !
Sucho 🤦🤦 vy jste blázen vždyť je po deštích zřejmě žijete v jiném vesmíru když se stane takovýhle sesuv tak to musí být solidně podmáčené tak nepište nic o suchu
Za komansu se údržba dělala ale potom to u některých organizačních jednotek šlo silné do kopru. Já byl taky u SŽDC u dráteniku( Studénka) práce to nebyla špatná ale ty peníze ..spíše almužna.
Údržba se dělala tak asi do roku 1968. Chce to prohlédnout staré fotky. V 70. a 80. letech se kalelo úplně na všechno, ani strategická uhelná magistrála neměla řádnou údržbu. Nemá cenu to rozepisovat. Mour všude, ZZ kvůli tomu v prdeli, všechny modernizace ZZ byly jen bastlírna. Sváry svařené nakřivo přímo z projetých styků, vadné nové kolejnice, ošizený beton, zahrabání odvodnění bordelem z čističky, při reko svršku se vše i s odpadlými pražci vyhrnuli do strany.
Za komansu se údržba dělala ale potom to u některých organizačních jednotek šlo silné do kopru. Já byl taky u SŽDC u dráteniku( Studénka) práce to nebyla špatná ale ty peníze ..spíše almužna.
Já nechci. Mně by stačily opravené, fungující stávající tratě, na kterých by dopravci dodržovali jízdní žád. I to je však utopie, natož VRTky. Skončí to drahými studiemi.( Alespoň na nejbližší léta).
To je ostuda, že bus z Prahy do Brna dojede rychleji. Základní páteřní VRT síť mezi velkými městy je potřeba jak sůl. A jistě nepovede VRT vedle padající skalní stěny
Někteří budou nadávat, že se to nikdy nepostaví, ikdyž už to bude hotové. Podobně jako nadávají na to, že se na jednokolejku do Budějovic pořádně nešáhlo, že to byla jenom oprava. .. aby to dali všem okolo sebe sežrat.
V Černotíně okolo skal se jezdilo 30 km/h. Asi 30 roků. Až při „koridorizaci“ se tehdejší SŽDC rozkývala k zadání zakázky na instalaci sítí, které mají padající kameny zachytit.
Instalace sítí je jedna věc, jejich následná údržba věc druhá.
V našich povltavských končinách se už začíná projevovat, že pouhá kumulace kamení dokud to sít udrží a nespadne to všechno najednou jaksi není úplně to ono…
Ano…ale asi to dopadne tak, že to ani SŽ, ani Lesy ČR (jakožto vlastník pozemků nad tratí) nedostanou k úhradě.
Vašek
2 let
Na této trati jsem dojížděl od r 1974. Po celou dobu padaly větve, stromy, kameny i trakční vedení a sloupy. Takže mimořádná událost? Spíš normální setrvalý stav. Posledních 6-7 let jezdím autem. Čekám hodně červených, ale musím být v práci včas.
No…a za 21 let budete, tehdy v 676 zpátky ve vlaku velice rychle, protože vás provoz auta vyjde na desetinásobek toho co předplatní na vlak a tramvaj…
O takových detailech, že bude do Prahy mimo IZS a zásobování zakázáno jezdit není snad potřeba se zmiňovat…
Hahaha, víte, kde já budu za 21 let?? Apropos, auto mne vyjde násobně dráž už dnes, protože mám tu mnohými záviděnou režijku. Ale je rozdíl jet dům- práce 35 min , nebo vlak + MHD 2 hodiny a více, dle zpoždění.
Tady v tomto úseku to byla jen otázka času, kdy k něčemu podobnému dojde..
Nejlepsi hláška asi měsíc pozadu, když mě volá karlštejnský výpravčí, ať jedu do Třebaně opatrně, že u předvěsti je nějaký kamení prý hlášeno, ale chlap už to tam šel kontrolovat.
No nebyla to velká hromádka, spíše jen splavená hlína. A schválně sem jel krokem už od mlýna až k vjezdu.
Jsem se těšil že moloch #mynic pošle dispečerák a ono nic😊. Asi stojící R na Karlštejně najednou nevadil…
Geralt
2 let
To je tady v komentářích zase denní dávka duševního průjmu. To jsme fakt národ takových omezenců?
Ne. To máme jen tak neschopného správce železniční infrastruktury.
Kdyby takoví úderníci byli u ŘSD, tak jsme velice ekologický stát – s naprosto nepoužitelnými dálnicemi…
Ondřej
2 let
A na Novinkách je u této zprávy spot s koloťukem 😀 Myslím, že spousta lidí ani nepochopí že to je reklama.
KarelMio
2 let
To nam to leto zas zacina.
Aleš Petrovský
2 let
Snad jsou všichni v pořádku. Nicméně je zde pěkně zdokumentováno tradiční dodržování řazení na R16 :-))
Jako za jakou pravdu? Že nějaký slinta tam mele cosi o nějakém řazení vlaku? Proč bych se měl „zlobit“, jako že tam je nějak jinak řazení vozů? Co s tím mám tak asi společného, mě to je úplně šumák, jen mě udivuje že tady se řeší MU a šmudla se podivuje nad nějakým jiným vozem. Proč jezdí vlakem, nikdo ho nenutí.
Tak nevím, na novinkách je video, kde je vidět téměř celý vlak. S tím řazením to nebude až tak špatné, krom prvního vagónu, kde je nějaké B249? místo plánovaného Bdmpee233 to sedí s plánem.
A to první B by díky téhle události mohli rozřezat na místě :-).
PM.
No tak tím, že vykolejil i první vůz, je v tomto případě skoro lepší, že tam bylo řazený Béčko, nicméně to nic nemění na tom, že Béčka by tam pravidelně neměla být řazená už asi tak 2 nebo 3 roky.
Mohu se zeptat jako laik, když se toto stane, jak reaguje strojvedoucí? Určitě jsou na to nějaké postupy, ale vypíná se třeba trolej, aby nedošlo ke srážce z proti směru?
Je na to nějaká vysílačka, nebo se řeší mobilem?
Hezký den. Toto vše řeší předpisy. Strojvedoucí mají čísla, kam každou mimořádnou událost hlásí. Takže vše se řeší vysílačkou a mobilem. Strojvedoucí to jistě ohlásil, takže k jízdě v opačném směru určitě nedošlo. Smůla by byla, kdyby v protisměru jel vlak právě v okamžiku, kdy k vykolejení došlo. To se na štěstí nestalo.
To já jako strojvedoucí samozřejmě vím, stejně jako nutnost změnit návěst na čele lokomotivy. Ale pan vreckam je laik, jak psal, nechtěl jsem zacházet až do takových podrobností a jen jsem mu všeobecně odpověděl, že strojvedoucí ví jak mimořádnost ohlásit.
Napřed bude muset stačit velké množství výbušnin, kterými se odstraní ohrožující části skal při mírném přetrasování.
V tu dobu už ale bude probíhat ražba řečeného tunelu, do kterého se pak dálková doprava osob i zboží převede.
Opravdu je to tak, že ochránci mají poslední slovo a neexistuje možnost zvrátit jejich rozhodnutí třeba u správního soudu? Jsem právní laik, takže se rád nechám poučit.
Právě že SŽ tam při reko chtěla sítě už dávno, ale ochranáři byli proti, protože je tam nějaká vzácná rostlina a něco tam hnízdí, tak byl dovolený jen nějaký žebřík nad trolejemi. Je to i tady někde v archivu.
Za stav skály odpovídá vlastník … tím jistě nebude SŽ(DC) jako Xtý právní nástupce České západní dráhy která trať v druhé polovině předminulého století postavila.
SŽ může jen žádat … nic víc, nic míň … náhradu škody lze teoreticky vymáhat po vlastníkovi, ten se zase teoreticky může hojit na tom, kdo mu zabránil v bezpečnostním opatření ….
Ne kašle se na to víc od doby plánování tunelu Smíchov Beroun. Z toho plyne, že tunel dlouho nebude. Kdyby se měl stavět a trať zrušit, tak před zrušením správná zpráva vše zrekonstruuje a opraví za miliardy….
Na druhou stranu buďme rádi, že je „jenom“ 5 lehce zraněných a že nejel v protisměru vlak. Mohlo to dopadnout mnohem hůř. 🙂
Facepalm
2 let
Štěstí, že to dopadlo takhle, tenhle úsek trati je opravdu extrémně špatně dostupný pro záchranáře.
Pamatuju, jak se tam někdy v říjnu 1989 srazil panťák s nákladním vlakem. Zraněno několik desítek lidí a záchranáři je museli vozit na lodičkách přes Berounku. A vykolejený vozidla pak „napřimovali“ na kola pomocí ženijních tanků a ocelových lan opět natažených přes řeku, prorože přímo na místo e nedostaly.
A rozsekanej čelní vůz žabotlamu se tam válel snad rok, než ho rozřezali a odvezli po kusech.
Šašek
2 let
Česká železnice se potýká s velkými následky silných dešťů a bouří z noci na dnešek. To chápu, ale jako laik mám otázku. Nebylo možné trať zkrontrolovat předem a předejít tak škodám? To kamení tam spadlo těsně před jízdou rychlíku?
To je hodně štěpná myšlenka. Jakože by každou hodinu byla v provozu půlhodinová díra, během které by vždy každý mezistaniční / mezizastávkový úsek proběhli proti sobě dva pochůzkáři? To by krom bezpečnosti výrazně zvýšilo i zaměstnanost.
Pane vachmajstr…
O tom kdo mluví…ale tím, že by jezdily jen expresy do Chebu (Mnichov je na draka), tak by ten provoz byl ihned méně hustý, a k té kontrole by byly lepší příležitosti…
Jako že by před každým vlakem procházel trať pochůzkář? Nebo jak si to jako představujete? V době, kdy se to stalo, tam jezděj po každý koleji minimálně 4 vlaky do hodiny a ten předchozí evidentně projel. Tedy byste tam asi musel nastavět stráže co padesát metrů, abyste dokázal zjistit pád šutrů během čtvrt hodiny. Nebo každejch 50 metrů trati kameru….
Kdyby se to stalo dřív, asi ba se to vědělo. Minimálně tak, že by vykolejil vlak předtím. Není problém, vyhledat si, kolik vlaků tam od rána projelo. Včetně protijedoucích.
Rozumím Vašemu dotazu tak, zda nebyla možnost PO BOUŘCE trať prohlédnout. Jenže muvka s osádkou se třeba bohužel zrovna nevyskytuje v okolí. Ono je to i dilema – zastavit provoz na trati po dobu kontroly po silném řádění živlů nesou nelibě dopravci i cestující.
V tomto konkrétním případě ale už úsekem jiné vlaky projely a tudíž strojvedoucí patrně sesuv nečekal.
Nic si z toho nedělejte, tady je každý po bitvě generálem. Nicméně, několik vlaků před tímto již od Berouna projelo a tudíž nikde v daný okamžik ani omylem nemohl předpokládat, že tam něco spadne.
Strojvůdce, aspoň za mě, udělal pro zastavení maximum, ve své podstatě, kdyby to nebylo v úseku mezi dvěma stanicemi, ani by mi pořádně nedošlo, že vlak vykolejil, kdyby jen krapet zaváhal, mohl to profrčet ve větší rychlosti a pak by to dopadlo krapet jinak.
K pochůzkářům, v dnešní době cca15 – 20 min taktu, holý nesmysl.
To by ani nestihl projít!
Nic si z toho nedělejte, tady je každý po bitvě generálem. Nicméně, několik vlaků před tímto již od Berouna projelo a tudíž nikde v daný okamžik ani omylem nemohl předpokládat, že tam něco spadne.
Strojvůdce, aspoň za mě, udělal pro zastavení maximum, ve své podstatě, kdyby to nebylo v úseku mezi dvěma stanicemi, ani by mi pořádně nedošlo, že vlak vykolejil, kdyby jen krapet zaváhal, mohl to profrčet ve větší rychlosti a pak by to dopadlo krapet jinak.
K pochůzkářům, v dnešní době cca15 – 20 min taktu, holý nesmysl.
To by ani nestihl projít!
Tak ono stačí použít rozum. Je to frekventovaná trať kde vlaky jezdí od časného (noco)rána po desítkách minut a toto se až někdy po šesté, takže už muselo projet několik vlaků. Nějaká opravdu varovná nadstandarní bouře s meteo výstrahami se nekonala, ale bouřky chodily od včera v jednom kuse, tak to asi podmáčelo svah a někde se kus utrhl.
Dneska je provoz trošku hustejsi než za císaře pána. A taky už není na každém kilometru strážní domek (nebo i víc než jeden), kde by bydlel někdo, kdo by trať pred každým vlakem zkontroloval. Kdyby měli tratě po každé bouřce kontrolovat tak by to do další bouřky ani nestihli…
Btw tuší někdo jak hustě ty strážní domky byly? Sem se nedavno koukal na katastrální mapu na trať z Budějovic do Plzně a podle ní to vypadalo na každých 150 m. To mi připadá hodně blízko.
Na stejném místě před 2 lety při bouřce jsem uvízl v pendolinu při pádu větví na vlak. Ano dá se kácet, sanovat, dělat odvodnění a udržovat. A nebo čekat na nehodu…
Při velmi nepříznivých povětrnostních podmínkách strojvedoucí dostávají rozkaz, podle kterého mají jet opatrně a tak, aby zastavili před překážkou. Ale v tomto případě by se asi muselo jezdit krokem celý den, obzvlášť v tomto úseku, kde pád kamení hrozí často. Takže kontrola předem asi opravdu těžko mohla proběhnout.
Samozrejme ze by bylo mozne trat zkontrolovat a treba jednou za hodinu ji projet i za cenu zpozdeni vlaku. ( ted po lijacich) To by ale musel nekdo u SZ umet vyhodnotit rizika a mit alespon zakladne vzdelani v oboru bezpecnosti provozu. V CR rizeni , koordinovani drazni dopravy spociva pouze v rozsvicovani navestnich svetel. Co se v realu deje na trati je vsem ukradeny.
XYYY
2 let
Ve vazbě na plánovanou výluku poněkud drsné ….
Neporučíme větru ani dešti ….
Všichni odešli po vlastních, jen pro jednu starší dámu bylo třebas poslat nosítka a pokud jsem správně zaznamenal, nebylo to kvůli zranění, ale spíše problémům s mobilitou ….
Jako pozitivní bych označil i to, že cestující mohli jít rovnou sbírat zkameněliny a nemuseli se bát, že pojede nějaký rychlík. V CHKO se totiž smějí sbírat pouze uvolněné kameny, nikoli rubat rostlou skálu.
Buďme, rádi, že to takto dopadlo.
Já netušil, že úpravy Esa na Rychlé ESO zahrnují i naklápění…
Myslím, že v současné době by bylo jednodušší uvádět krátký seznam tratí, kde nejsou výluky, havárie, (mimo)řádné události a kde se jezdí (jakžtakž) normálně. Mám obavu, zda by seznam obsahoval více jak pět položek.
Asi se bude muset přijmout zákon, že do 50 metrů od trati musí být všechny skály odstraněny až do nivelety koleje.
A ty biliony na odtěžení celých skal vezmete kde?
Z prodeje štěrku.
Šotuoši nemají smysl pro humor. U mne špica!
Dneska se daří i mezi Prahou a Kolínem. Nejdřív policisté lovili sebevraha u Běchovic a pak se kvůli technické závadě uzavřela trať přes Sadskou. A aby si to cestující pořádně užili, tak dispečeři místo přes Lysou posílají všechny vlaky na Prahu přes Pečky. Takže to stojí na obě strany a zpoždění narostou o další hodiny. 🙄
Tak na odvoz suti by se jim teď hodilo pořádné auto. Třeba Jupiter od KAMAZu: https://www.autonews.ru/news/62b9817a9a79471a07ddc8bb
A kudy by tam asi Brumlo jezdil?
Hledáte logiku tam, kde není.
Jedna dobra zprava při těch špatných.
1. Nikdo nezemřel
2. Nerozflakal se nový InterJet
3. Neschytalo to Pendolino
4. naproti nejel Elefant, případně cokoliv jiného
„Jedna dobrá zpráva“ (konec citátu)
Které dvě (ze tří výše uvedených) nepovažujete za „dobré“?
Tak pokud je počasí jaké je během posledních dní ,není se čemu divit. Myslím že problém bude i na jiných železnicích v Evropě. Počasí se mění v průběhu posledních let a infrastruktura nebyla na tyto anomálie v počasí stavěná . Podívejte se na problém u silnic. Zatopené úseky apod.
Jakože dřív skály nezvětrávaly? Ale notak. Naplavené horniny přinesla řeka a přinesla je odněkud, z místa proti proudu. Pražské Nové město stojí na naplavených štěrkopíscích.
Už v úterý najel vlak do zasypané tratě u Bezpráví. Paralyzovalo to dopravu na koridoru na celé ráno. Akorát poškození asi nebylo velké a hodně vlaků se obrátilo a jelo zpět, takže na Grappu to vypadalo celkem nenápadně…
Zato Babitron se teď u vlaku dálkové dopravy směr Plzeň utesene červená….
To díky tomu, že jsou nově prováženy přes Rudnou, místo aby byly z Berouna do Prahy odřeknuty.
Nebyl to panter?
Ano byl 660 110
výluka začala o den dřív no…a výlukou všech vlaků….
Nastala situaci, již puristé jazyka českého nenávidí – hantýrkový nickolejný provoz …
Stav trati 171 je celkově podinvestovaný, nicméně – snad se blýská na lepší časy, je zpracován projekt na její obnovu a modernizaci, která postupně již probíhá. Modernizace celého úseku Praha – Beroun je rozdělena do etap, nyní probíhá modernizace úseku Praha Smíchov ( Barrandov) – Praha-Radotín. Následně bude modernizace pokračovat směrem k Berounu, kde jsou již vydána některá důležitá a potřebná povolení. Takže se v dohledné době dočkáme celkové modernizace i zabezpečení vytipovaných úseků trati před sesuvem zvětralého kameniva ze skal, které lemují některé části tratě. Velké štěstí bylo, že do vykolejené lokomotivy nenajel protijedoucí vlak od Berouna, nakloněné HV… Číst vice »
Bude, to se nebojte…
Při rychlosti prací, kdy se čtyři kilometry Z Barrandova do Radotína modernizují už třetím rokem, se do Berouna dostanou až v příštím století, možná.
Jo kdyby třetím. Práce začaly už na podzim v roce 2019, takže již probíhají čtvrtým rokem, během podzimu se přehoupnou už do pátého roku. Mimochodem původně mělo být komplet hotovo už letos během prázdnin, teď doufáme, že to bude ještě v první polovině příštího roku.
Slavnostní předání optimalizované koridorové trati 171 : Rok 2040+
😕
Jóó kdyby to šlo celé zavřít, že by tam během stavby nic nejezdilo a mohly se tak vytrhat všecky koleje naráz, jako těch 17 km z Blanska do Brna, tak by to bylo za méně než 2 roky hotové, protože tam není ani jeden tunel k sanaci.
Jak za méně než dva roky? Pokud by se trhalo vše naráz na 4 km kde nic tak stavebně náročného není, očekával bych to hotové za jedny prázdniny. Ano s dodělávkami v delším horizontu, ale koleje tam a zpět + hrubé stavby podchodů a nástupišť z prefabrikátů + sloupy TV ze systémového řešení. Nechci číst komentáře, proč to nejde. Jezdím kolem skoro denně a vidím to zoufalství. Trvale pět/deset Ukrajinců na stavbě a dvě Tatry s bagrem, Po-Pá v čase 7-14 normy nestrhnou.
a 2 stavebni sezony z covidem jsou nic, valka na ukrajine stahujici zdroje taky nic?
stavebni firmy ridi kouzelnici, kteri jakekoliv externi problemy vykryjou?
Tak jinak, proč to v Německu jde? Proč v Polsku jedou dálnice jak o závod? Proč jen v ČR se hned řeší že to nejde?
Ten úsek se modernizuje za plného provozu … vy znáte nějaký způsob, jak provést práce rychleji bez přerušení dopravy a dodržení bezpečnostních předpisů a norem ? Poradíte ??? Postup prací byl projednáván, různě připomínkován a upravován; zabývalo se jím mnoho dotčených organizací, které požadovaly různé úpravy projektu, než bylo vše potřebné dohodnuto a schváleno … Třeba na modernizaci Barrandovského mostu, jež nyní probíhá, nebylo úřady povoleno pracovat v noci, a to kvůli hluku. Obdobná omezení jsou stanovena na rekonstrukci železniční trati … ale hlavně že nesmyslně kritizujete.
Koho by to napadlo ze zrovna na teto trati kde kameni pada i kdyz je sucho , ze se tam muze neco sesunout po silnych lijacich? SZ boduje kazdym dnem ! Nekdy i dvakrat !
Sucho 🤦🤦 vy jste blázen vždyť je po deštích zřejmě žijete v jiném vesmíru když se stane takovýhle sesuv tak to musí být solidně podmáčené tak nepište nic o suchu
Že tam předtím několik vlaků projelo bez potíží. Jak už dole někdo psal, to by tam musel stát vechtr každých 50 metrů.
Druhá věc je, že měli spoustu příležitostí ty svahy sanovat, ale čekalo se asi až zahřmí.
Jistého pana Zababu ….
A to chcete stavět VRTky…
Tak ono by stačilo opravit resp. modernizovat ty starší tratě, na které se 50 roků nesáhlo.
Za komansu se údržba dělala ale potom to u některých organizačních jednotek šlo silné do kopru. Já byl taky u SŽDC u dráteniku( Studénka) práce to nebyla špatná ale ty peníze ..spíše almužna.
Údržba se dělala tak asi do roku 1968. Chce to prohlédnout staré fotky. V 70. a 80. letech se kalelo úplně na všechno, ani strategická uhelná magistrála neměla řádnou údržbu. Nemá cenu to rozepisovat. Mour všude, ZZ kvůli tomu v prdeli, všechny modernizace ZZ byly jen bastlírna. Sváry svařené nakřivo přímo z projetých styků, vadné nové kolejnice, ošizený beton, zahrabání odvodnění bordelem z čističky, při reko svršku se vše i s odpadlými pražci vyhrnuli do strany.
To skoro vypadá jako popis práce železničního vojska = nekvalifikovaných branců.
Za komansu se údržba dělala ale potom to u některých organizačních jednotek šlo silné do kopru. Já byl taky u SŽDC u dráteniku( Studénka) práce to nebyla špatná ale ty peníze ..spíše almužna.
Za komančů se opravdu žádná údržba nedělala, bylo to řízené chátrání….
Nestačilo.
Já nechci. Mně by stačily opravené, fungující stávající tratě, na kterých by dopravci dodržovali jízdní žád. I to je však utopie, natož VRTky. Skončí to drahými studiemi.( Alespoň na nejbližší léta).
To je ostuda, že bus z Prahy do Brna dojede rychleji. Základní páteřní VRT síť mezi velkými městy je potřeba jak sůl. A jistě nepovede VRT vedle padající skalní stěny
No to nevadí…on to potom bude jezdit hodně draho kvůli prudce progresivnímu mýtu…
No ale výjezdy z Prahy a některé další úseky (Mor. Brána, Plzeň – Furth, Brno – Přerov) potřebují obchvaty. Nákladní vlaky nemají kudy jezdit.
Někteří budou nadávat, že se to nikdy nepostaví, ikdyž už to bude hotové. Podobně jako nadávají na to, že se na jednokolejku do Budějovic pořádně nešáhlo, že to byla jenom oprava. .. aby to dali všem okolo sebe sežrat.
VRT není rekonstrukce trati za provozu. SuVo je 20 km za 4 roky.
Kdyby tam byl alespoň takový systém
https://youtu.be/mzAfich6mow
V Černotíně okolo skal se jezdilo 30 km/h. Asi 30 roků. Až při „koridorizaci“ se tehdejší SŽDC rozkývala k zadání zakázky na instalaci sítí, které mají padající kameny zachytit.
A na 310 se minimálně v minulosti jezdilo v jednom místě 10 km/h právě kvůli skalám z obou stran.
Asi byly drahé trhaviny…
Instalace sítí je jedna věc, jejich následná údržba věc druhá.
V našich povltavských končinách se už začíná projevovat, že pouhá kumulace kamení dokud to sít udrží a nespadne to všechno najednou jaksi není úplně to ono…
Ano…ale asi to dopadne tak, že to ani SŽ, ani Lesy ČR (jakožto vlastník pozemků nad tratí) nedostanou k úhradě.
Na této trati jsem dojížděl od r 1974. Po celou dobu padaly větve, stromy, kameny i trakční vedení a sloupy. Takže mimořádná událost? Spíš normální setrvalý stav. Posledních 6-7 let jezdím autem. Čekám hodně červených, ale musím být v práci včas.
No…a za 21 let budete, tehdy v 676 zpátky ve vlaku velice rychle, protože vás provoz auta vyjde na desetinásobek toho co předplatní na vlak a tramvaj…
O takových detailech, že bude do Prahy mimo IZS a zásobování zakázáno jezdit není snad potřeba se zmiňovat…
Hahaha, víte, kde já budu za 21 let?? Apropos, auto mne vyjde násobně dráž už dnes, protože mám tu mnohými záviděnou režijku. Ale je rozdíl jet dům- práce 35 min , nebo vlak + MHD 2 hodiny a více, dle zpoždění.
Za věčný spozdeni může SŽDC a jejich chaotické opravy a neudrzba trati a kolem nich
A vo tom to je!
Tady v tomto úseku to byla jen otázka času, kdy k něčemu podobnému dojde..
Nejlepsi hláška asi měsíc pozadu, když mě volá karlštejnský výpravčí, ať jedu do Třebaně opatrně, že u předvěsti je nějaký kamení prý hlášeno, ale chlap už to tam šel kontrolovat.
No nebyla to velká hromádka, spíše jen splavená hlína. A schválně sem jel krokem už od mlýna až k vjezdu.
Jsem se těšil že moloch #mynic pošle dispečerák a ono nic😊. Asi stojící R na Karlštejně najednou nevadil…
To je tady v komentářích zase denní dávka duševního průjmu. To jsme fakt národ takových omezenců?
Ne. To máme jen tak neschopného správce železniční infrastruktury.
Kdyby takoví úderníci byli u ŘSD, tak jsme velice ekologický stát – s naprosto nepoužitelnými dálnicemi…
A na Novinkách je u této zprávy spot s koloťukem 😀 Myslím, že spousta lidí ani nepochopí že to je reklama.
To nam to leto zas zacina.
Snad jsou všichni v pořádku. Nicméně je zde pěkně zdokumentováno tradiční dodržování řazení na R16 :-))
Je jedno, že ve vlaku jsou zranění, hlavně, že si točvolant kopl 🙂
Že nejsi na místě, abys pořádně seřval saniťáky – točvolanty, kteří pro ty zraněné jeli. To bys byl převelikým ….!
Ty to nemáš moc v hlavě v pořádku, zdá se….
za pravdu se každej zlobí, že
Jako za jakou pravdu? Že nějaký slinta tam mele cosi o nějakém řazení vlaku? Proč bych se měl „zlobit“, jako že tam je nějak jinak řazení vozů? Co s tím mám tak asi společného, mě to je úplně šumák, jen mě udivuje že tady se řeší MU a šmudla se podivuje nad nějakým jiným vozem. Proč jezdí vlakem, nikdo ho nenutí.
Jezdit nenutí, ale platit jo, i když vlak vidí jen na obrázku.
Tak nevím, na novinkách je video, kde je vidět téměř celý vlak. S tím řazením to nebude až tak špatné, krom prvního vagónu, kde je nějaké B249? místo plánovaného Bdmpee233 to sedí s plánem.
A to první B by díky téhle události mohli rozřezat na místě :-).
PM.
No tak tím, že vykolejil i první vůz, je v tomto případě skoro lepší, že tam bylo řazený Béčko, nicméně to nic nemění na tom, že Béčka by tam pravidelně neměla být řazená už asi tak 2 nebo 3 roky.
Že tam bylo řazené dneska neznamená, že tam jezdí pravidelně…
No…pondělky jsem je tam na R 755 viděl celkem často…
To tedy. Maximálně jako mezistátní vlaky… 😀
Taky mě to hned napadlo, že toho prvního Béčka škoda nebude.
Ještě že tak, vykolejilo B a nezničil se nějaký modernější vůz
Alespoň máš o čem žvanit
Jako že každý rok se stane jedna vážná nehoda, na to naváže jedna paní co spadne ve vlaku a pak začne pršet?
“Koridor” jedna z nejdůležitějších tratí…
Co to že? Tam je to rakousko-uhersko s tím, že se v roce 1973 dokončila elektrizace.
Jo, ale pořád to je hlavní trať Praha – Plzeň – Mnichov, i když vypadá jako lokálka.
Plzeň, Cheb, Kv, Klatovy
tohle nevypadá a to že bude místo odpoledne průjezdné… ten metrový zářez do kolejí se bude muset opravit….
CO koleje, ale ta skála se musí zabezpečit
Ta už spadla.
Nespadla celá. A pokud se neodstraní zvětralé kameny, tak spadnou za čas znova.
Nejlépe takovým jedním produktem ze Semtína…
Mohu se zeptat jako laik, když se toto stane, jak reaguje strojvedoucí? Určitě jsou na to nějaké postupy, ale vypíná se třeba trolej, aby nedošlo ke srážce z proti směru?
Je na to nějaká vysílačka, nebo se řeší mobilem?
Hezký den. Toto vše řeší předpisy. Strojvedoucí mají čísla, kam každou mimořádnou událost hlásí. Takže vše se řeší vysílačkou a mobilem. Strojvedoucí to jistě ohlásil, takže k jízdě v opačném směru určitě nedošlo. Smůla by byla, kdyby v protisměru jel vlak právě v okamžiku, kdy k vykolejení došlo. To se na štěstí nestalo.
Tak jako první věc je nejdůležitější použít nouzové volání a všechny ostatní zastavit.
To já jako strojvedoucí samozřejmě vím, stejně jako nutnost změnit návěst na čele lokomotivy. Ale pan vreckam je laik, jak psal, nechtěl jsem zacházet až do takových podrobností a jen jsem mu všeobecně odpověděl, že strojvedoucí ví jak mimořádnost ohlásit.
Vážně změnit návěst? Já na fotce vidím tři bílá světla a připadá mi to podobné tomu, jak svítí přední čelo normalně.
Narozdil od vykolejeni u Rikonina
Nemá možnost aktivovat GS ?
Dříve než se dovolá, může jet v protisměru jiný vlak ….
Trolej vypíná elektrodispecer.vola se výpravčímu a ten zastaví provoz.
V takovémto případě v první řadě vysílačka a nouzové volání k zastavení ostatních vlaků.
Kamení tam do kolejiště padá už dlouhou dobu. Podobně jako v úseku Beroun Karlštejn. A víte co se dělo? NIC…
To je koridorová trať
Ano, koridorová trať, na kterou už dloho prší kamení. A roky se na to sr*lo.
Hlavně, že zbylo na odměny pro ty nahoře.
No právě!
Kdyby padalo kamení na nějakou lokálku (třeba Tanvald – Harrachov) tak neřeknu…ale tohle je klíčová trať!
Mezi Tanvaldem a Harrachovem jezdí slušně obsaženy vlaky tak by bylo dobré aby tam nic nepadlo ale tam je teď slušná trať
A komu to kamení patří ?
Dost pochybuji, že České západní dráze > ČSD > ČD > SŽDC > SŽ ….
Tunel prosim, dekuji
Napřed bude muset stačit velké množství výbušnin, kterými se odstraní ohrožující části skal při mírném přetrasování.
V tu dobu už ale bude probíhat ražba řečeného tunelu, do kterého se pak dálková doprava osob i zboží převede.
Šúdružka, spametejte sa, ziaden tunel nebude. Teda okrem teho finančného!
Ještě že nejelo nic proti, provoz je tam hustý dost.
Děkujeme ochráncům přírody, že nedovolili na skály dát síť. Posíláme účet a klíčenku.
To je fakt, že tam není síť kvůli ochranářům? Pokud ano, sami se starají o to, aby slovo ochranář mělo sprostý podtext.
Opravdu je to tak, že ochránci mají poslední slovo a neexistuje možnost zvrátit jejich rozhodnutí třeba u správního soudu? Jsem právní laik, takže se rád nechám poučit.
Samozřejmě že síť na skálu je možné dát.
Nicméně SprŽel hledá záminky aby nemusela makat
A ta skála patří SŽ(DC) ?
To jsou jen výmluvy, kterými se zdůvodňuje nicnedělání.
Jen u posledního soudu:-(.
Není to spíš tak, že se na to v uplynulých letech kašlalo s odkazem na to, že se za pár let stejně udělá komplet rekonstrukce trati (včetně sítí).
Právě že SŽ tam při reko chtěla sítě už dávno, ale ochranáři byli proti, protože je tam nějaká vzácná rostlina a něco tam hnízdí, tak byl dovolený jen nějaký žebřík nad trolejemi. Je to i tady někde v archivu.
Za stav skály odpovídá vlastník … tím jistě nebude SŽ(DC) jako Xtý právní nástupce České západní dráhy která trať v druhé polovině předminulého století postavila.
SŽ může jen žádat … nic víc, nic míň … náhradu škody lze teoreticky vymáhat po vlastníkovi, ten se zase teoreticky může hojit na tom, kdo mu zabránil v bezpečnostním opatření ….
Ne kašle se na to víc od doby plánování tunelu Smíchov Beroun. Z toho plyne, že tunel dlouho nebude. Kdyby se měl stavět a trať zrušit, tak před zrušením správná zpráva vše zrekonstruuje a opraví za miliardy….
Tak v tom případě je přesun brněnskýho nádraží hotová vec. Jinak by ho neopravovali.
To je nepěkná, nehezká věc….
Na druhou stranu buďme rádi, že je „jenom“ 5 lehce zraněných a že nejel v protisměru vlak. Mohlo to dopadnout mnohem hůř. 🙂
Štěstí, že to dopadlo takhle, tenhle úsek trati je opravdu extrémně špatně dostupný pro záchranáře.
Pamatuju, jak se tam někdy v říjnu 1989 srazil panťák s nákladním vlakem. Zraněno několik desítek lidí a záchranáři je museli vozit na lodičkách přes Berounku. A vykolejený vozidla pak „napřimovali“ na kola pomocí ženijních tanků a ocelových lan opět natažených přes řeku, prorože přímo na místo e nedostaly.
A rozsekanej čelní vůz žabotlamu se tam válel snad rok, než ho rozřezali a odvezli po kusech.
Česká železnice se potýká s velkými následky silných dešťů a bouří z noci na dnešek. To chápu, ale jako laik mám otázku. Nebylo možné trať zkrontrolovat předem a předejít tak škodám? To kamení tam spadlo těsně před jízdou rychlíku?
Mysli!!! Zkus se třeba podívat do JŘ 🤯
Co s tím má dělat jízdní řád? Nepřízeň počasí způsobuje škody, proto je má otázka zcela na místě.
Třeba to, že před jízdou R 753 tam projelo bez problémů x dalších vlaků. Proto se tomuto dalo zabránit dost těžko. Zbytek už doplníte sám.
To jste dost optimista.
Takže probíhaly sázky, na který vlak se to vysype. Statik netřeba.
Co by tam dělal statik, skála není budova. Na tohle potřebujete geotechnika.
Ano, dík za opravu.
A dalo se pádu šutrů zabránit, viděl by geotechnik že je průser kdyby to prohlídl před pádem?
Je tam hustej provoz a není kdy to zkontrolovat.🤡
No bylo by…kdyby si někdo přiznal, že místo 2 expresních linek může jezdit jen jedna…
To je hodně štěpná myšlenka. Jakože by každou hodinu byla v provozu půlhodinová díra, během které by vždy každý mezistaniční / mezizastávkový úsek proběhli proti sobě dva pochůzkáři? To by krom bezpečnosti výrazně zvýšilo i zaměstnanost.
Pane vachmajstr…
Projeli, na šlapací drezine
O tom kdo mluví…ale tím, že by jezdily jen expresy do Chebu (Mnichov je na draka), tak by ten provoz byl ihned méně hustý, a k té kontrole by byly lepší příležitosti…
Jako že by před každým vlakem procházel trať pochůzkář? Nebo jak si to jako představujete? V době, kdy se to stalo, tam jezděj po každý koleji minimálně 4 vlaky do hodiny a ten předchozí evidentně projel. Tedy byste tam asi musel nastavět stráže co padesát metrů, abyste dokázal zjistit pád šutrů během čtvrt hodiny. Nebo každejch 50 metrů trati kameru….
Já z článku nevyčetl, zda se to stalo až před příjezdem rychlíku, nebo tam už mnoho spojů projelo. Dostalo se mi jen nadávek a mínusů…
Právě proto jsem Ti napsal MYSLI!!!!!!!!!!!!!
Tak to snad chápe i malé děcko, že mezi Berounem a Prahou nejezděj dva vlaky za den, ne?
Ale mohly by to být 5 vlaků za hodinu v každém směru (1 expres, 1 rychlík, a 3 osobní vlaky).
Kdyby se to stalo dřív, asi ba se to vědělo. Minimálně tak, že by vykolejil vlak předtím. Není problém, vyhledat si, kolik vlaků tam od rána projelo. Včetně protijedoucích.
To myslíte vážně, nebo si děláte legraci?
Je to Šašek….
Já v tom žádnou legraci nevidím. Stalo se železniční neštěstí, které se bude vyšetřovat.
Šašku, prostě to tam spadlo těsně před tím. Stačí? Zbytek s tebou nemá cenu.
Jestli to spadlo těsně před tím, tak to chápu. Z článku to jasné není.
eee, co neni jssne z clanku? z clanku je to naprosto ocividne.
nebo snad v clanku i ocekavate informaci, ze slo o vlak, a protoze ten jede po kolejich, se nemohl vyhnout?
V článku se nepíše, že tam projelo mnoho spojů a najednou spadlo kamení před rychlíkem.
Rozumím Vašemu dotazu tak, zda nebyla možnost PO BOUŘCE trať prohlédnout. Jenže muvka s osádkou se třeba bohužel zrovna nevyskytuje v okolí. Ono je to i dilema – zastavit provoz na trati po dobu kontroly po silném řádění živlů nesou nelibě dopravci i cestující.
V tomto konkrétním případě ale už úsekem jiné vlaky projely a tudíž strojvedoucí patrně sesuv nečekal.
MUVka není třeba. Stačí dát“prvnímu“ vlaku „větrný“ rozkaz.
Ano, tak to bylo myšleno. Zde nebylo možné trať po bouřce prohlédnout. Třeba i další kritická místa po celé České republice.
Nic si z toho nedělejte, tady je každý po bitvě generálem. Nicméně, několik vlaků před tímto již od Berouna projelo a tudíž nikde v daný okamžik ani omylem nemohl předpokládat, že tam něco spadne.
Strojvůdce, aspoň za mě, udělal pro zastavení maximum, ve své podstatě, kdyby to nebylo v úseku mezi dvěma stanicemi, ani by mi pořádně nedošlo, že vlak vykolejil, kdyby jen krapet zaváhal, mohl to profrčet ve větší rychlosti a pak by to dopadlo krapet jinak.
K pochůzkářům, v dnešní době cca15 – 20 min taktu, holý nesmysl.
To by ani nestihl projít!
To by toho pochůzkáře hned první den něco přejelo…
Nic si z toho nedělejte, tady je každý po bitvě generálem. Nicméně, několik vlaků před tímto již od Berouna projelo a tudíž nikde v daný okamžik ani omylem nemohl předpokládat, že tam něco spadne.
Strojvůdce, aspoň za mě, udělal pro zastavení maximum, ve své podstatě, kdyby to nebylo v úseku mezi dvěma stanicemi, ani by mi pořádně nedošlo, že vlak vykolejil, kdyby jen krapet zaváhal, mohl to profrčet ve větší rychlosti a pak by to dopadlo krapet jinak.
K pochůzkářům, v dnešní době cca15 – 20 min taktu, holý nesmysl.
To by ani nestihl projít!
Tak ono stačí použít rozum. Je to frekventovaná trať kde vlaky jezdí od časného (noco)rána po desítkách minut a toto se až někdy po šesté, takže už muselo projet několik vlaků. Nějaká opravdu varovná nadstandarní bouře s meteo výstrahami se nekonala, ale bouřky chodily od včera v jednom kuse, tak to asi podmáčelo svah a někde se kus utrhl.
Dneska je provoz trošku hustejsi než za císaře pána. A taky už není na každém kilometru strážní domek (nebo i víc než jeden), kde by bydlel někdo, kdo by trať pred každým vlakem zkontroloval. Kdyby měli tratě po každé bouřce kontrolovat tak by to do další bouřky ani nestihli…
Btw tuší někdo jak hustě ty strážní domky byly? Sem se nedavno koukal na katastrální mapu na trať z Budějovic do Plzně a podle ní to vypadalo na každých 150 m. To mi připadá hodně blízko.
Naštěstí „jen“ nehoda a nikoliv neštěstí
Já vážně nevěřím na uvolnění šutrů z důvodů, které nebylo možné dopředu zjistit, nemožnost skálu sanovat.
Na stejném místě před 2 lety při bouřce jsem uvízl v pendolinu při pádu větví na vlak. Ano dá se kácet, sanovat, dělat odvodnění a udržovat. A nebo čekat na nehodu…
Při velmi nepříznivých povětrnostních podmínkách strojvedoucí dostávají rozkaz, podle kterého mají jet opatrně a tak, aby zastavili před překážkou. Ale v tomto případě by se asi muselo jezdit krokem celý den, obzvlášť v tomto úseku, kde pád kamení hrozí často. Takže kontrola předem asi opravdu těžko mohla proběhnout.
Samozrejme ze by bylo mozne trat zkontrolovat a treba jednou za hodinu ji projet i za cenu zpozdeni vlaku. ( ted po lijacich) To by ale musel nekdo u SZ umet vyhodnotit rizika a mit alespon zakladne vzdelani v oboru bezpecnosti provozu. V CR rizeni , koordinovani drazni dopravy spociva pouze v rozsvicovani navestnich svetel. Co se v realu deje na trati je vsem ukradeny.
Ve vazbě na plánovanou výluku poněkud drsné ….
Neporučíme větru ani dešti ….
Asi to zrovna nacvičovali, a někde udělali chybu…
Zas další pr.er na dráze, ta nevyjde že cviku…
hluboká orba
Ti zemědělci už to vážně přehání.
Chlape 😂👏👏👏
Zase ta nekolejová doprava. Před vynálezem pluhu/ruchadla by se to nestalo. (ironie)
Štěstí v neštěstí.jeste že jsou všichni v pořádku.
Že nic nejelo v opačném směru…
Koukám, cestující měli asi pěkné štěstí … v kolejišti jsou pěkné balvany. To mohlo dopadnout hůř. …
No doufám, že prvotní informace se potvrdí a nebude nikdo zraněný….
Jedna paní pohmožděniny, jinak všichni OK, hasiči na místě po 25 minutách…
Alespoň něco pozitivního. A paní se snad pohmožděniny brzy zahojí…
Všichni odešli po vlastních, jen pro jednu starší dámu bylo třebas poslat nosítka a pokud jsem správně zaznamenal, nebylo to kvůli zranění, ale spíše problémům s mobilitou ….
Není se čemu divit, na místě zasahovali pouze hasiči SŽ, kteří jeli přes celou Prahu.
Přesně tak, hasiči SŽ jeli přes celou Prahu až do Zadní Třebáně, mohli si na pomoc zvednout třeba HZS ze Řevnic nebo okolní SDH, neudělali to…
ostatní hasiči údajně smějí zasahovat až po příjezdu drážních hasičů, protože trolej
tvrdil to jeden drážní hasič v článku v ČD pro vás
Nikdo jiný, než drážní hasič, neumí říct, že je trolej vypnutá? (Výpravčí ani elektrodispečer to neví)
Hasiči hasili hořící vagon v Plzni na nádraží aniž by tam byli drážní hasiči.
Samozřejmě, že v případě ohrožení můžou zasahovat libovolní hasiči.
A na to jste přišel jak …
Není se čemu divit, na místo jeli pouze hasiči SŽ, kteří jeli přes celou Prahu.
Jako pozitivní bych označil i to, že cestující mohli jít rovnou sbírat zkameněliny a nemuseli se bát, že pojede nějaký rychlík. V CHKO se totiž smějí sbírat pouze uvolněné kameny, nikoli rubat rostlou skálu.
A na lokomotivu dát logo trilobita
Lokomotiva 362…
Vzhledem k povaze události je jedno jestli 362 nebo 363
Jak jinak. 371 zde nejezdí, a „Vectroni“ jen na expresech.