Vlaky u Plané opět jezdí, oprava výhybky skončila
Lokomotiva Siemens Vectron v Plané u Mariánských Lázní. Foto: Jan Sůra
(Aktualizováno 6:15)Provoz na trati Plzeň – Cheb by se dnes ve dvě hodiny ráno vrátil do normálu. Správa železniční dopravní
Je to jenom ukázka jak bude fungovat i po modernizaci koridor na Budějovice, kde třeba mezi Zliví a ČB je i bude hustá osobka a stále jedna kolej. Občas výluky kvůli údržbě, občas výluky kvůli náhodné poruše, to vše u velkého města, takže zpoždění z výluky jako kráva – jako cílový stav tranzitního koridoru TEN-T.
Tak tady se výrobce výhybky vytáhl. Předopkládám, že polotovar dotvářejí za tepla, poté schladit, ale nesmí to být příliš rychle, což v takovém objemu železa něco času zabere. Za dopoledne hotovo, ještě domluvit dopravu a jedem. No jedem, cesta vede po D1.
Zato SŽDC zrejmě nechtěla na večer rušit hnízdící ptactvo. Škoda, mohlo se jezdit už v noci.
Spíš jestli se do polotovaru určeného pro určité rozpětí transformačních poloměrů nedohoblují drážky s požadovanými poloměry podle konkrétního tvaru…?
I to je možné, ale ani ten hoblík nepracuje způsobem „hop na krávu, už je tele“.
To taky netvrdím, navíc se tam ten hoblík rozhodně nenudí, takže je potřeba přeorganizovat výrobu.
Bylo by taky zajímavé vědět, jestli má výhybkárna archiv objednávek, nebo jestli to musí hledat správce infrastruktury u sebe.
Já bych čekal, že akorát nahrají příslušný výkres do CNC frézy, která už to jednou dělala. Archiv mít musí, tím spíš, když si tu pohotovost SŽDC platí. Ale možná si to představuju jako Hurvínek válku. 🙂
. „V případě vzniku mimořádné události na takovéto výhybce náhradní díl u výrobce objednáme…
Jako paní mluvčí SŽDC mluví o mimořádné události. Mimořádná událost je: Vážná nehoda, nehoda nebo incident. Fakt by mohl být tiskový mluvčí i Maďar bez znalosti cizích jazyků. Výsledek by byl stejný…
Co je to mimořádnost?
„Neplánovaná situace, která nastala vlivem nehody, technické závady na infrastruktuře nebo vozidlech, nebo povětrnostními podmínkami a má vliv na včasnost a vedení vlaků.“
Vůbec se tomu nedivím. Vždyť i na opravu normální výhybky na koridoru se čeká třeba i měsíc… A vše neustále zpomaluje – a je to nějakých vlaků. A ne tak u nějaké atypické výhybky. To by to holt na SŽDC muselo fungovat trožku svižněji….
Jestli si tohle dal dneska někdo z SBB do překladače, tak se bude smát ještě v neděli.
Tohle je typicka ukazak jak SZDC funguje. Totali zlovule statu bez jakekoliv moznosti se domoci nejake kompenzace. Trate jsou v podstate osypany pomalymi jizdami, i na tech nejdulezitejsich nejvytizenejsich tratich se na opravy ceka i tydny. Me by zajimalo, kolik napr. stoji oprava nejake vyhybky, klidne i nejaka narocnejsi a hodnota propalene energie na koridory kde tydny stovku a stovky vlaku museji ze 160 projizdet misto 50 a pak se zase rozjizdet. Spolecenskym tematem je, ze se resi, jestli mam doma zarovku na 10 nebo 20 watu a stouratka z papiru a pak zaleznice, ktera se prezentuje jako neco ekologickeho… Číst vice »
Doporučuji zkusit třeba autoservis za jak dlouho provedou neplánovanou opravu kde musí vyměnit jakoukoliv součástku. I běžný díl bude k mání nejdřív druhý den ráno. Pro stejnou situaci doporučuji něco atypického.
Srovnavate nesrovnatelne, dil na auto omezuje jenom majitele auta. Ja tu narazim hlavne na to, ze SZDC neposkytuje zadne kompenzace za pomale jizdy. Stav nasi zeleznicni site a zpusob jeji udrzby je takovy, ze uz tak pomale trate jsou dale omezovany nekonecnym cyklem zavad a pomalych jizd a stravu, ze byste projel klicove trate bez omezeni snad jeste nenastal. Navic vyhybka ma jiste nejakou stanovenou zivotonost casem a soucte, jejiho zatizeni a urcite namahane dily se v dobre fungujicim systemu nahrazuji za nove bez ohledu na stav stareho dilu. Jeho zivotnost je jasne dana a po stanovene dobe musi byt… Číst vice »
Je to srovnatelné, nikdo nedrží nekonečně mnoho typů náhradních dílů. A službu zapůjčení náhradního vozidla si samozřejmě platíte v ceně opravy. Servis který toto nenabízí bývá o polovinu levnější.
…mimochodem v mem pripade, pokud prijedu s autem do servisu a zavadu neni mozne odstranit jeste ten den, tak mi daji vuz nahradni obdobne kategorie a vybavy…..takze omezen nijak nejsem
Zkuste si pustit nějaké pohledy z vlaku na Slovensku, ať vidíte úroveň železnic států, které měly 1.1.1993 stejnou startovní čáru…
Z tohoto pohledu musím péči českého státu o železnice jen pochválit.
..uz me ponekud unavuji berlicky, ze jinde je to horsi, co treba se podivat ze jsou mista, kde je to mnohem lepsi a inspirovat se tam. Projel jsem tisice a tisice km po japonskych zeleznicich, a nejsem si vedom, ze bych nekde projizdel nejakou pomalou jizdu. Krome zastavek jel vlak vzdy plynule maximalni danou rychlosti bez neskutecne otravneho neustaleho opakovaneho zpomalovani, bez ktereho se neobejde zadna moje jizda vlakem v Cechah.
ad JIP: Já projel tisíce a tisíce km na německých a rakouských železnicích, když vynechám slovenské a maďarské. Stav je proti české železnici lepší, ale není extra výrazně lepší…
Malokdo vsak vi,ze Japonsko je jeden z nejzadluzenejsich statu, sebevrazdy jsou zamestancu jsou na dennim poradku atd.,atd. To je druha strana mince.Za me je dobry zlaty stred. Jo a vzpomente na Svycary kdyz meli energeticky vypadek, ano jsou dal,ale stopro to tam taky neni 😀
Řešit výměnu srdcovky 2-3 dny s úplným zastavením provozu, to je prostě ostuda.
jenom takovej dotaz,za jak dlouho máte znovu pojízdné auto při zadřeném motoru
To je komentář úplně mimo mísu.
Známý měl smůlu, „potkal se“ mu motor 50 km od Benátek. Nebyly nad Jizerou. Do 24 hodin měl auto v servisu a náhradní vůz. Jo nebyla to Alfa, jak by se podle mohlo zdát podle „potkal se mu motor“, vůz i motor vyroben v ČR, auto v záruce. A co teprve takový zadřený motor na šalině? Po zbytek dne je trať i postižená linka mimo provoz. V noci šalinu přepraví do vozovny a druhý den ráno už šaliny jezdí, jen na postiženém kurzu jaksi spoj nejede − šalina je v dílnách. Třetí den ráno má šalina jiný motor a může… Číst vice »
Nekonspiroval bych o věcech, jimž nerozumím. Když má šalina, popřípadě tramvaj zadřený motor, tak se u klonů T3 rozpojí kardan, u nízkopodlažek se pak podvozek přizvedne a jede se do vozovny. Na postiženém kurzu něco jede, protože i v Šalingradě mají zálohy.
Mě se to zdá u netypické srdcovky jako hodně rychlé. Samozřejmě ideálem by bylo, kdyby u každé výhybky s netypickou srdcovkou byla náhradní uložena přímo u té pojížděné srdcovky, ale to nejde z mnoha jiných důvodů, kde krádež považuji za to nejméně pravděpodobné…
tak si vemte počet 534ks obloukových výhybek UIC60 to je cca půl miliardy naprosto k ničemu ležicích korun,u kterých zbytečně běží záruka jenom kvůli tomu že někomu se zdá,že oprava nejhlavnější součásti výhybky za dva dny je prostě ostuda
A kolik z těch 534 kusů je na jednokolejných tratích? Těch zas tak moc nebude. Je trochu rozdíl jezdit 3 dny po jedné koleji a nejezdit vůbec. Některé navíc můžou mít stejné poloměry (nebo aspoň s tak malým rozdílem, že to bude ve výrobní toleranci). Jo, a nespletl jste se třeba o řád? Fakt jedna srdcovka vyjde na milion? Není snad nutné skladovat celé výhybky. Jedině srdcovka je unikátní, zbytek je jen vytvarovaný do oblouku.
a co ste si myslel,že je srdcovka za pár korun zvlášť atyp,si klidně zavolejte do DT Prostějov kolik stojí nejběžnější manganová litá srdcovka 1:9 300 a jestli to bude okolo půl mega tak ste trefil do černého,to neni jako jít do krámu jít koupit šroubky a matičky,všechny chytráky bych nechal takovou výhybku opravit od začátku do konce a pak by se ukázalo kdo umí a kdo ne.
Při troše dobré vúle a nemalém obnosu peněz by se určitě dalo snížit množství typú těchto výhybek, aby se pro ně dali skladovat náhrady.
Petr Šimral: Ono by mohli být na traťových okrscích. Zpravidla je tam prostoru dost. Je otázka, zda-li na to mají traťovky techniku a kapacitu.
Spíš si říkám, že při koridorizaci měla být snaha tyhle atypické prvky pokud možno eliminovat.
Jinak – pokud se ta výhybka úplně nerozpadla, nešla přes to zavést PJ 10 km/h a dozor? Pořád lepší, než úplná výluka.
A dopadne to jak v Havlbrodě, kde se zapomněli domluvit, že z angličana vyndali jazyk a poslali vlak do štěrku…
Tohle řešení v podobě náhradní srdcovky ležící poblíž, často vidět v Anglii. Tam ale, pokud se nepletu, platí Network Rail pokuty za neplánované výluky dopravcům.
ad náklady: Pokud by se už v investiční akci objednala výhybka + 1 extra srdcovka , tak by potom nešlo o územněné peníze traťovky, ne?
Redakce: Mám dotaz mimo téma. Nevite, zda Regiojet nasazuje na trase Bratislava – Komárno ty dvoupatrové soupravy?
I když je to opravdu mimo téma…
Jedna patrová byla viděna na Smíchově před třemi dny: https://www.instagram.com/p/B16lXt0ooHd/?igshid=1u37w49f8qrb4
(Mimochodem, jak je to správně: Patrová nebo dvoupatrová?)
Správně patrová nebo dvoupodlažní. Jsem to špatně napsal.