Na Kolínsko míří nové autobusy SOR, dopravce OAD jich kupuje dvacet

Autobus SOR NS12. Foto: SOR LibchavyAutobus SOR NS12. Foto: SOR Libchavy

Společnost Okresní autobusová doprava Kolín (OAD Kolín) uzavřela tendr na dvacítku nových autobusů na zemní plyn. Vítězem se stal výrobce

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Za tyto ceny bych volil Scanii , bez debat . Při prodeji za deset let by nebyl rozdíl ani těch necelých deset procent a navíc lepší komfort jak pro řidiče tak i pro cestující . A jako bonus bezesporu nižší náklady na provoz a servis . V těchto rozdílových cenách by měl být SOR neprodejný .
Ta fotka u článku je pouze ilustrační .

Generální mandatář

Zřizovatelem okresní autodopravy je okres? Vždyť okresy jako samosprávní jednotky neexistují.

pozorovatel

Zaspal jste zjevně dobu: „Okresy“ stále existují, neexistují pouze „Okresní úřady“ …

Kuba

A hlavně do názvu firmy si v podstatě můžeš dát co chceš… to s tím nijak nesouvisí, jestli jsou okresy nebo nejsou. :p

Aslanex

Podle všeho půjde o příměstský typ CN12, tedy stejný jako jezdí u OAD Kolín do teď ve velkém. Takže to není taková novinka, jako sw tváří náhledový obrázek…

Aslanex

Tak nevím, teď jsem zase zaslechl, že to bude NS…

pozorovatel

To budou třídveřová vozidla? K čemu, mají-li sloužit ve venkovské „PIDové“ dopravě, kde je užitečnější mít raději víc míst k sezení a troje dveře rozhodně potřebné téměř nikde nejsou?

Erik

Prosím vás, jak jste přišel na to, že budou vozidla 3 dveřová.?
Budou to CNG 12 se dvoudveřové.

Mirvald

Koukám, že úplně stejný autobus jako prop Brno.

Erik

Těžko, CNG se ve verzi NS nedělá. Holt redakce nemá jiný obrázek.

Mirvald

A byl by problém vhodný obrázek získat?

Erik

Na to se ptejte v redakci. Já jsem čtenář. 😄

Jouda

Tak ať se to ne rozpadne alespoň cestou z výrobního závodu za zákazníkem. Vychytaný design mi připomíná první Hyundai v devadesátých letech. Fuj

Erik

Ano, proto běžně jezdí. Kdyby nedojeli, tak asi nejezdí co.? Něco inteligentního byste neměl…

Jakub

Ty SORy se zlepšují a zlepšují ale produkt Iveca je za stejnou cenu pořád úplně jinde. Je to škoda.

Jiří

To ano. Je škoda, že nejsou na úrovni alespoň Solarisu. Ti vyvážejí do celé Evropy. A ve velkém.

Jindra

Jen malý osobní postřeh z Plzně. Nové SORy nejsou špatné i pro cestujícího. Navíc právě v porovnání se Solarisem. Nechci rozporovat kvalitu, spolehlivost, design atd…, ale čistě z mého osobního pohledu je pro cestujícího Solaris prostě špatně. Po pár letech jsou podvozky strašně vymlacený, ergonomie interiéru je pro 180cm vysokou osobu strašná. Málo místa pro nohy, ne jen kolena, ale s botami velikosti 42 se málokam vejdu. Navíc je to horší u nové verze, kdy posunutím dveří a pozicí náprav to moc líp udělat nešlo. Alespoň již mají klimu. O tvrdosti podvozku nemluvím, to je špatně u všech nízkopodlažních busů.… Číst vice »

Y.K.

Po pár letech… není nejstarším Solarisům v Plzni něco kolem 9 – 10 let? Schválně jak bude vypadat jízda v SORce za 10 let. 🙂

Harapes

Přijeďte se podívat do Prahy.

PetrB

V Budějcích je do dnes v provozu Solaris 15 II. z roku 2002, dalsi pak z roku 2003 a 2004. Který z těch SORů to dá?

Erik

Desítky po celé republice.

Cestovatel

Jenomže Solaris má za sebou kasičku ve formě španělskýho majitele….
SOR jede za svý..

Jiří Kocurek

A ten španělský majitel nejede za svoje?

Vlad

SOR jede za svý?
Ve společnosti SOR Libchavy je jediným společníkem BAULIGA a.s., IČ: 271 51 191.
Ve společnosti BAULIGA je jediným akcionářem EP Industries, a.s., IČ: 292 94 746.
Ve společnosti EP Industries je jediným akcionářem EP INDUSTRIES HOLDING LIMITED, 1082 Nikósie, Agioi Omologities, Kyriakou Matsi, 16, Kyperská republika; Registrační číslo: HE310311; (přededa dozorří rady JUDr. DANIEL KŘETÍNSKÝ).
Takže má-li Solaris „za sebou kasičku“ ve formě španělského majitele, má ji i SOR – ve formě kyperského majitele.

Tomáš V.

Pokud by se vubec nezlepsovali, uz by tu nebyli. Je to proste produkt pro chudy vychodni trhy, asi neco jako gothaj v Tescu, tam zkratka kvalitu nelze ani ocekavat.

A nyni diky panu Kotasovi jeste osklivejsi. 😀

Jaroslav

Ámen.

Jakub

Souhlasím, jsou specialisté na výrobu nových autobusů za pakatel (podle toho to taky vypadá). Ovšem kvalitní autobusy vyrobit umí také, třeba pro Prahu. Záleží na rozpočtu zákazníka. Viděl jsem i SORky se stejným ošklivým designem ale na lepší platformě, s CNG a s klimatizací.

Kubrt

Které autobusy SOR pro Prahu máte na mysli jako kvalitní?

Filip

Taky bych rád viděl v Praze něco kvalitního. Bohužel to je furt tragedie.

noerf

Tomáš V: Vzhledem k tomu, že se jedná o příměstské autobusy, tak to bude busy typu CN12. Nikoliv NS12

Erik

Je to stejné jako Mercedes Conecto, také určen pro východní chudý trh.

Filip

Rozdíl ale mezi MB a SORem je 50 k €

Ondra

Já bych to viděl naopak, aspoň z pohledu cestujícího. Nemůžu teda hodnotit přímo autobusy, ale předpokládám, že s trolejbusy to bude podobné. Strávím několikrát týdně půl hodiny v trolejbusech od obou výrobců v Brně a musím říct, že jednoznačně lépe se mi cestuje v Soru. Z Iveca vystupuju polámaný, pořádně se nevejdu ani kolenama, ani botama (jak už psal Jindra), opěradla kolmé.. Aniž bych chtěl vychvalovat ojetiny, tak i ve 22Tr nebo i dokonce ve 14Tr se sedí líp.

Apollo

Se Zemek nějak rozjel