Na tuzemské koleje vyjela první stejnosměrná lokomotiva původní československé výroby s ETCS
Lokomotiva řady 163 společnosti ČD Cargo po montáži ETCS. Foto: ČMŽO - elektronika
Na tuzemské koleje vyjela poprvé první stejnosměrná elektrická lokomotiva původní československé výroby (výrobce Škoda, rok 1985) vybavená funkční palubní částí
Eso?
Jen se zeptám
Plánuje se to na všechny lokomotivy co zde budou jezdit.. Ale jak to udělají třeba dhv lužna popř třeba saxi co má prasátko (u Lužné brejlovci bardotka atd). Upřímně narvat tam věc za 10 Mega je blbost. Takže…???
Až bude výhradní provoz ETCS na trati do Lužné, tak vy už tu, tatínku, nebudete…
Je mozne zarizeni ETSC instalovane v jedne lokomotive po jejim pripadnem odstaveni „vytezit“ do jine? I do jine rady?
Co si představujete pod „odstavením“? Čekání na opravu nebo na sešrotování?
V prvním případě je odpověď „ne“, be druhém „ano“.
Dá se očekávat, že se s vývojem elektroniky budou zmenšovat zástavbové rozměry bedny jménem ETCS? Potom by se nemusely tak moc upravovat strojovny které na to z výroby nejsou připraveny. Nemyslím teď až tak na CZ lokomotivy jako spíš Taurusy, starší Bombardiery aj.
Významné zmenšení se očekávat nedá, je to zabezpečovací zařízení.
No právě. v ČR je u žel. přejezdu potřeba domek někdy celý kontejner. Švýcarům na totéž stačí budka velikosti domovního rozvaděče. Mají jiné normy a tím je to navždycky dané.
Podle některých normotvůrců je bezpečné umístit domek do rozhledoveho trojúhelníku.
Při traťové rychlosti větší jak 100 km/h je opravdu rozhledový trojúhelník velmi důležitý … než se rozhlédnete, tak je vlak už pryč …
nevíte někdo, kolik osazení ETCS do takto staré mašiny stojí? Zrovna se říkám, že 35 let staré eso řady 163 osazením ETCS zhodnotí minimálně o desítky procent 🙂
Xapadlo: Řádově 9 – 13 milionů na lokomotivu, ale dodavatelem ETCS byla ČD Telematika a ta zpravidla nebývá nejlevnější (viz. wifi ve vagonech). Na druhou stranu lze získat dotaci až do výše 85 % nákladů.
Dotaci lze získat na 85% UZNATELNÝCH nákladů. Takže pozlacení kohoutku v hygienickém koutku ani dosazení automatu na slavičí jazýčky, byť provedené v rámci instalace ETCS, proplacené fakt nebude 🙂 .
Ta dotace je mimo těch Vašich 85% limitovaná i částkou max. 250 000 EUR na jedno vozidlo, což je nějakých bratru 6-7 mil. Kč na vozidlo a cena zástavby jednoho vozidla se pohybuje +/- v limitech, které uvedl noerf, čili v reálu to celkové „dotační procento“ bude pravděpodobně mnohem menší – to jen poznámka na okraj, aby to nevypadalo, že je to nějakej super unijní „prachy-chci-nejlíp-zadarmo-doják“:–)))
Koukám, že tu hodně lidí nežere maso 🙂 .
Tak si místo „pozlaceného kohoutku“ představte jednoduchý rám z jeklů, za který si ale dodavatel naúčtuje 50 tisíc. Doufám, že teď už chápete, co mám na mysli.
Jenže problém je to, že když to svařím já tak to přijde na 3-4000 i s prací. Jenže abych to dal do lokomotivy tak potřebuji udělat na ten rám shodu a další zkoušky takže v důsledku je těch 50000 Kč levných A když už to má všechny potřebné papíry, že se to smí do lokomotivy namontovat tak stejně to za další peníze musíte nechat jako celke ozkoušet v Velimi. Takže elektroniku bych viděl 30% z celkové ceny včetně výdělku výrobce, 30% všechny udělátka kolem včetně výdělku čdt a zbytek 40% platby všem testerům a dávačům razítek.
To nepočítám to, že ten kdo to nakreslí je schváleným kresličem pro drážní vozidla rozuměj konstruktér – projektant. a další a další takže minimálně 50% požere z ceny to, že se chce, aby to dělal někdo k do tomu rozumí (doufejme) a to holt cenu prodraží.
Jen pro tvoji informací lok. ř 163 není eso.
budeš se divit, ale mnohde se na netu pershing tak označuje, i když to eso opravdu není
Dokážete někdo odhadnout, kdy se lokomotiva, co právě vyjela, dopracuje až k poslední větě článku: „Poté by měla lokomotiva získat už certifikáty pro provoz.“?
Takže jestli to chápu dobře, tak teď je první etapa, kdy je ETCS vypnutý, tj. jako kdyby tam nebylo. Jak dlouho bude trvat, než začne druhá etapa a to ETCS se zapne??
Ano lokomotiva odjela s vypnutým ETCS jelikož ten se bude teprve schvalovat-např.musí absolvovat testy kompatibility pro ETCS
Malá terminologická: retrofit se píše s jedním „t“.
„první stejnosměrná lokomotiva původní československé výroby s ETCS“… A co taková 151 008? + vícesystémové ZSSK 350, 362 166?
151 vznikla modernizací původních lokomotiv řady 150 – tudíž to není „původní výroba“ ale „modernizace“ :))
Ale ta 150 100% splňuje kritérium „původní čs. výroby“ 😉 .
A co taková 124 na VÚŽ, v té je také ETCS, nebo se tam snad zkoušelo.
A co třeba 362.166? Ta už má zkušebně ECTS taky pěkně dlouho 😀
A 9 lokomotív rady 350 zssk pôvodnej československej výroby (výrobca škoda plzeň), ktoré už majú ETCS zopár rokov sa nepočítajú?
🙂 dobrý postřeh…
Počítají, jen mi vypadlo slovo stejnosměrná.
„První stejnosměrná lokomotiva původní československé výroby s ETCS“ byla a navždy zůstane 124.601.
Druhou pak 151.008.
Tahle je tedy až třetí 🙂 .
Můžete z toho vybruslit doplněním „První stejnosměrná lokomotiva původní československé výroby s ETCS určeným pro komerční provoz“ 🙂
Mno teď babo raď. Je a nebo není VÚŽ komerční firma? Berou spousty komerčních zakázek.
Komerční provoz ETCS nemá nic společného s tím, jestli majitel lokomotivy je komerční cargo dopravce nebo výzkumná organizace.
KP ETCS je zaužívaný pojem pro stav, kdy je ETCS provozováno na běžných vlacích za účelem jejich standardního zabezpečení.
Kdyby si třeba RJ 🙂 pronajal 124.601 na vozbu svých vlaků a bylo při tom ETCS standardně využíváno, jednalo by se o komerční provoz ETCS. Naopak, kdyby MTR jezdil svým Traxxem (a klidně na svých komečních vlacích) za účelem provozních zkoušek ETCS, a třeba i za úplatu od SŽ(DC), o komerční provoz by se nejednalo.
Lokomotivy 350 mají jinou úroveň ETCS.
A v nadpisu či textu článku je úroveň někde zmiňována?
Proč byla zvolena řada 163 a ne 363.5 z důvodu konverze české sítě?
Na ní se pracuje také…jen 163 byla první
To že se někdy v příštím století přepne trolej na střídavinu znamená, že se už teď nemá počítat se stejnosměrnými loko?
Nejsem přesvědčen, že je potřeba ETCS montovat do starých lokomotiv. (Ani vícesystémovych).
Proč nemít smíšený provoz s tím, že všechna nově pořizovaná vozidla to musí mít? A na trať bez klacků holt budu čekat až na Štědrý den (abych po ní jel sám)
Zajímalo by mě, za co byl vyměněn LS, jen doufám, že ne za Mirel.
Druhá možnost je LS6,což je ještě horší.
Nic horšího než mirel neexistuje.
v čem je prosím mirel špatný? děkuji
Mirel měl hlídat strojvedoucího ale je přesně naopak 😀😀
Je to naopak sorry
Až budete jezdit větší část směny proti stůj a nebo mezikruží tak vám z toho hrábne.
Vyžaduje pozornost i na výstrahu, svévolně i na volno,nemluvě o tom, že se plazíte celé stanice 40 protože vás to více nepustí. Mirel nehlídá fíru, ale fíra mirel aby mu nestřelil.
Poslední verze Mirelu je ale pohodová. Na rozdíl od LS 90 ale musíš být opravdu ve střehu. A to je ten účel.
Přesně tak Mirel využívá co nejvíc stávající systém tzv.“českého vlakového zabezpečovače“.Protože ten zabezpečuje jen to,že strojvedoucí je při smyslech v takové míře,že dokáže zmáčknout a pustit tlačítko.
Jinak jako ukazovátko co je na příštím návěstidle je to dobrý.
Účel je dávat pozor na trať, návěsti,… ne na zabezpečovačku.
Zabezpečovačka má zareagovat když fíra chce udělat něco nebezpečného (projet stůj) ne když jede proti stůj v oddíle delším než 1km.
A pak spíše vina SŽDC než Mirrela – opakovač na desce má ukazovat skutečnou návěst (opakovací výstraha, rychlost xx) ne výmysly (stůj, rychlost 40). A opisování návěsti firou bezpečnost nemusí zvýšit.
Když systém LS vznikal, tak se do odbočky víc než 40 jezdilo asi tak v sedmi a půl případech v celém Československu. A „míchaná vajíčka“ existovala v podstatě jen v předpise D1. Takže v té době byla víceméně jediná nejednoznačnost žlutý kód – výstraha nebo očekávej 40.
Plus při posunu, při rychlosti nad 20 km/h vyžaduje potvrzování bělosti.
To mě osobně nepřijde jako špatný nápad v rámci bezpečnosti. Pak je tu prostě varianta jezdit při posunu do 20, stejně je to jízda podle rozhledu, tak nikdo nemůže prskat 😛 (pokud s tím má někdo problém)
Lokomotivu co vyžaduje rasovou čistotu jsem ještě neviděl.
Upsal jsem se dobře, ale zde to stejně neopravím.
Tak to zrovna za nešťastné označil hlavně při posunu strojvedoucí Andy v videu z posunu v přístavu Mělník.
Omyl,výše uvedený LS06🤯…..
přesně tak, je tam LS06
Dodavatel národního VZ je AŽD, takže …
… takže na většině nových vozidel je Mirel.
Protože Mirel je schválen v okolních zemích,VZ od Ažd né.