Na Karlovarsku se srazily dva vlaky Českých drah, dva mrtví a 22 zraněných
Srážka vlaků u Perninku. Foto: Policie ČR
Dva osobní vlaky Českých drah se dnes srazily v úseku Nové Hamry – Pernink. Nehoda si vyžádala 2 mrtvé a
V jízdním řádu tratě č. 142 snadno zjistíme, že vlak č. 17110 vyjíždí z K. Var ve všední den ve 14.05 zatímco v S, N a svátek o půlhodinu později jako č. 17112, čímž se ovšem mění i místo křížení s vlakem č. 17113 opačného směru z Perninku na Nové Hamry a naopak. Nevím proč k takovému posunu dochází – doufejme, že to má dostatečné odůvodnění kvůli přípojům aj. Nešťastný fíra z vlaku č. 17113 si zřejmě neuvědomil, že po svátečním pondělku je úterý už pracovní den a křížení tedy má být už v Perninku. Ať už ho na to… Číst vice »
asi jsem drobátko starší osoba, ale dříve toto bylo v pravomoci výpravčího, a ty někdo musel rušit, a nenahradil je tím správným a kontrolovatelným předpisem – anebo jsem zcela mimoň
Lidskou chybu vyloučit nelze. Lze vybudovat lepší zabezpečení. Vše je otázka peněz. Zda si to stát přeje anebo řekne že zabezpečení pouze lidským faktorem je dostatečné vzhledem k případně vynaloženým nákladům na zabezpečení technikou. O nic jiného tady nejde ani nepůjde v budoucnu. Peníze by musel vynaložit stát do Správy železnic a dopravci do vybavení vozidel.
Stat by mel penize vynakladat ucelne a trat, kde je jezdi 30 lidi je na zavreni a nahradu autobusem, takze stat by mel pridat penize silnicarum. To pomuze jak lidem bez auta tak i tem s autem.
Jo lidé Vám poděkují, až pojedou autobusem (který nikdy nebude tak pohodlný jako vlak) 40 minut místo 20 vlakem, v zimě v některých horských oblastech i déle.
Vlaky uz umi vyjizdet kopce co nejprimeji a nepotrebuji je dokola obkruzovat, cimz ujedou tak trojnasobnou vzdalenost, ale dle vaa za polovicni cas co autobus? A uz stavi lidem pobliz stredu obci, kam to miva nejvice lidi nejbliz? A proc teda uz nejezdi ty Moldavy a Vejprty denne a nahradil je bus? Proc lide neprotestuji?
Zase paušalizujete, neřekl jsem, že to je všude, ale jsou taková místa, kde v zimě je vlak nejlepším spojením.
Navíc, ten čas byl všeobecně na celou ČR nejen hory.
Navíc Most – Moldava se jezdí, navíc se jedná o obnovení přeshraničního provozu.
Napomádovanej Svoboda tam byl asi něco platnej… Na nějakýho takovýho tam asi bylo všichni zvědaví
Zavidis, ze bere vic nez ty? To vis, reditele nemuze delat kdejakej jouda, mel jsi se lepe ucit.
Smutné. Ale tolik mrtvých máme na pozemních komunikacích v průměru každé dva dny bez větší mediální pozornosti. Co s tím dělat se ví, politiky a společnost to nezajímá (kdy byla např. BESIP předvolebním tématem 🙄?).
Tak je důležité si uvědomit, ze to mohlo dopadnout podstatně hůře. To, že zemřeli, bohužel, jen dva lidé, je v podstatě velké štěstí.
A na osobolikometry se to nepřepočítává?
Moc tomu nerozumím, ale nemusel ten žralok na odjezdu z Prninku říznout výhybku?
Jsou tam samovratne vyhybky.
Děkuji, chápu…
Jen pořád přemýšlím — rozumím, že se splete jeden člověk, strojvůdce.
Ale co třeba vlakvedoucí? Ten nemá povědomí o tom, kde se jeho vlak s čím křižuje? Že mu nebylo nic divné a na Perninku dal souhlas k odjezdu… Jaká je vlastně v tomto případě míra zodpovědnosti vlakvedoucího? Může být i za tohle popotahován, nebo svým „souhlasem k odjezdu“ zodpovídá jenom za to, že, lidově řečeno, „všichni nastoupili a vystoupili a v zadních dveřích není přiskřípnutá babička“?
Vlakvedoucí prodává dnes jen jízdenky. Ze strojvedoucích udělali blbce pro všechno. Už jen schází, aby jím někdo nařídil a budou muset prodávat i zmrzlinu. Teď to půjde systémem padajícího to si už musí každý domyslet. Největší nápor bude na provozní zaměstnance ty se budou bát ,aby něco neprošvihli , protože to nejde jen o toho člověka kterému se to stalo , ale padá to všechny provozní zaměstnance. Tak teď se na chudákovi vyřádí a ne na těch kteří věděli za jakých podmínek se tam jezdí. Na mezistátní trati se jezdí podle drážních předpisů D3. To je hrozný!! Víc nemá cenu… Číst vice »
Ano, mate pravdu. Pokud dá strojvedoucí výzvu, vlakoš mu to odmává. Není jeho povinností vědět, jestli se křižují, bo ne nebo, zda je křižování posunuto do následující dopravny. Fíra volá s dispečerem přes TRS z kabiny a vlakoš to neslyší. Ale zase, když je vlakoš znalej, může upozornit. Taky sem jednou vjel do dopravny na jinou kolej, než sem měl a vlakoš mě taktně upozornil. Tak sem si na tajňačku zaposunoval a napravil to.
Ovšem autobusák, který udělá chybu … No už by ho věšeli.
Pokud jsem to spravne precetl ve zpravach, tak zadni jini zamestnanci CD nez dva strojvudci tam nebyli.
To je to slavné 00S… Ale hlavně, že se ušetřilo…
Na této trati je pouze D3, nikoliv 00S. Vlakvedouci tam být museli!!!
To jsi samozřejmě četl špatně.
Hrozné… Upřímnou soustrast pozůstalým. Ale… Předpokládám, že jedním zemřelým je strojvedoucí, ale jak mohl zemřít ten druhý člověk, když je zbytek vlaku za kabinou od pohledu v pořádku? Jezdím vlakem často a vždycky si říkám, že když si sednu trochu dál od předku, snad by to pro mě dopadlo dobře, ale vzhledem k počtu i vážně zraněných zde to evidentně podceňuju a neumím si představit. Kde je to nebezpečí?
Dle německých médií byl jeden ze zemřelých Němec, takže se jednalo o cestujícího.
Některá německá média ale uvádí 2 mrtvé Němce a 1 Čecha.
Podívejte se pozorně na poslední fotku. Ten Žralok posunul stanoviště strojvedoucího Regionovy do prostoru dvou řad sedadel pro cestující.
Nojo, už to vidím, díky.
Kritika ministerstva, nebo ministra asi není v tomto případě na místě. Bezpečnost v drážní dopravě řeší drážní úřad. Nehody vyšetřuje drážní inspekce. Dvě na ministerstvu nezávislé organizace.
A když DI ČR doporučí na regionální tratě radioblok, tak to úředníci z MD ČR smetou ze stolu s tím, že takové zařízení není interoperabilní (asi je třeba, aby RegioSharky a Regionovy jezdily z Hamburku přes Volary až do Janova ;-).
DI rozhodně Radioblok nedoporučí, protože ten instalovat na dráhu celostátní ani regionální nejde. Doporučuji bod 4.2 této ZZ http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Ronov_190304.pdf
Vlastní gól – zrovna v tomto bodu se píše: Přitom právě např. Radioblok je relativně levnou a efektivní variantou zabezpečení obdobných tratí, která mimo jiné umožní s minimálním zásahem do DV zvýšit úroveň bezpečnosti při provozování starších vozidel, pro které není instalace ETCS ekonomická nebo technicky řešitelná, do konce jejich životnosti. Zavedení takového systému, který sestává z traťové a mobilní části (např. Radioblok), má samozřejmě smysl pouze na tratích, kde budou veškerá provozovaná vozidla vybavena mobilní částí takového systému a zároveň kde se ani výhledově nepočítá s provozem vozidel s mobilní částí ETCS, tj. naopak se předpokládá, že výhledově dojde… Číst vice »
Musíte to číst celé – na trať celostátních a regionálních radioblok nedáte. Pokud lokálku přeřadíte do kategorie dráhy místní, tak už to problém není….
Nejedná se o vlastní gól, jedná se o Vaše nepochopení textu.
výhledově dojde k oddělení takové dráhy od železniční sítě
s ERTMS. …
a do toho se skutečně nikdo nehrne
A proč bychom měli.. Ať se jde unie vycpat a nevymýšlí blbosti…
tak můžeme z ní vystoupit
Hm, a že se to nezabezpečilo za celá desetiletí co jsme v unii nebyli. Byrokratické výmluvy. Řešení existují, ale nechce se.
Proč oddělovat? V několika státech Eunie je vlakotramvaj, která po městě jezdí na oči řidiče bez jakéhokoliv zabezpečení, mezi auty.
Drážní úřad není nezávislý na MD, MD je nadřízeným správním orgánem DÚ včetně pravomoce atrakce.
Navíc zde nejde jen o správní rozhodování, ale o dopravní politiku v akci včetně modernizace infrastruktury.
Asi je to velké haló po celém Německu. Teď mně kontaktovali až z Mnichova, jestli mám podrobnější informace, jak se to mohlo stát.
Při srážce vlaků zahynul nejméně jeden německý občan. To je ten důvod.
Němci jsou precizní, ale také udělají chybu. Na rozdíl od nás ale pak nešvejkují a poučí se z ní. Hodně taky sází na prevenci, kterou jim štědře financují pojišťovny, zatímco u nás se z pojišťoven dodnes tuneluje (optimalizují se daně do zahraničí k matkam a do off-shorů) přes marketing, i když jsou pojišťovny soukromé subjekty.
Vše je důsledek nečinnosti a zkorumpovanosti odborů.
A takovéhle jsou finále!
Snad nám tu po téhle nehodě Němci dokáží zavést Ordnung und Disziplin!
Potvrdilo se, co kazdy vedel. CR je vychodni Evropa a jezdit tady vlakem neni o moc bezpecnejsi nez v Albanii.
Za to při jízdě autem je šance fatálních nehod 0%. Že ano? 😏
A v USA bijou černochy
No jo no, to víme všichni. Na druhou stranu Evropa to ani ČR moc nedává šanci řešit. Hlavně že se cpou a cpaly miliardy do přejezdů. Jako třeba Ostravice.
V Německu čelní srážky také umí. Takže jen blbě trollíte.
https://www.bbc.com/news/world-europe-36025951
Nehoda poblíž Bad Aibling, Bavorsko. 9. Února 2016. Úsek jednokolejné tratě. Ráno, tma, oblouk.2x Stadler Flirt 3. Dopravce: Meridian ( Bayerische Oberlan Bahn – BOB).
12 mrtvých, 89 zraněných (26 těžce).
Den svátku, jeden vlak mírně zpožděný (4min). Jeden signál v poruše, jízda na Zs1 ersatzsignal.
Dispečer provedl několik chyb. Zaměnil stanici křižování, špatně nastavil signály a při uvědomění si vlastní chyby vyslal špatné nouzové hlášení. Vlak č.1 v době nárazu 52km/h, vlak č. 2 měl 87km/h. Rychločinné brždění bylo aktivováno 1 sekundu před nárazem.
Viník: Dispečer. = 3,5 roku.
Modlím se za toho fíru, co šel do vazby. Je to člověk, co udělal chybu a bude si to do smrti vyčítat. Chyby dělá opravdu každý, bohužel tato měla velmi vážné následky.
Do vazby nešel a pravděpodobně nepůjde, podobné věci se vyšetřují na svobodě zpravidla.
Vazba má pevně dané důvody (možnosti útěku, ovlivňování svědků nebo pokračování páchání tč.), ani jeden si v tomto případě neumím představit. Tato chyba ho bude provázet do konce života (pokud je to tedy skutečně jeho chyba) a to je asi větší trest, než tři čtyři roky ve vězení. Jak říkáte, chyby děláme každý a každý, kdo někdy řídí auto, může udělat chybu, kterou odskáče někdo, kdo za to nemůže. I ti nejzodpovědnější z nás si určitě vzpomenou na situace za volantem, na které nejsou hrdí.
Do vazby nepůjde, ale pokud to u soudu (v případě jeho viny) uhraje na podmínku a zákaz řízení, bude moci mluvit o zázraku.
Děkuji za opravu, četl jsem o zatčení a rovnou jsem to chybně napsal jako vazbu, což je něco jiného. Nicméně podstata mého příspěvku platí.
https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/srazka-vlaky-brumov-bylnice-strojvudce-soud-odvolani-brno-zakaz-rizeni.A190410_110138_zlin-zpravy_ras
https://brnensky.denik.cz/nehody/srazka-vlak-strojvedouci-ridit-krajsky-soud.html
welcome to ČR & ČD
https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/srazka-vlaky-brumov-bylnice-strojvudce-soud-odvolani-brno-zakaz-rizeni.A190410_110138_zlin-zpravy_ras
+
https://brnensky.denik.cz/nehody/srazka-vlak-strojvedouci-ridit-krajsky-soud.html
Ale ridice kamionu byste ukamenoval.
No jo, s TSI a názorem, že naprosto všechny trati musí být ineroperabilní s předraženým ETCS na tyto poměry bude pravěk ještě 100 let.
Tak hlavne ze jsou nadrazi zamoreny zabradlim.
Samozřejmě, co kdybych spadl z nástupiště na trávník ve stejné výšce. To by byl větší průšvih, než jízda vlaků proti sobě
Tak Kalouska už v komentářích máme teď jsem zvědavej, jak se sem „vmontuje“ RJ.
V 21 století by systém D3 měl již být historií…protože k lidským chybám docházelo , dochází a docházet bude. Otázkou je, zda do trati , kde během dne ve dvou vlacích cestuje 30 cestujících je smyslu plné investovat. I když tady asi ano..horská trať , ty silnice tady nic moc. Likvidace trati v tomto případu představuje likvidaci regionu.
30 cestujících zase není tak málo, aby se ta lokálka hned rušila. Když by součástí investice bylo vždycky i zrychlení, tak to možná přitáhne i nové cestující.
Při nehodě zemřel minimálně jeden Němec. Z toho vyplývá, že trať se používá i pro mezinárodní přepravu. Kdyby se odstranily přestupy v Johanngeorgenstadtu (směr Zwickau), nebo aspoň se zkrátily přestupní doby, mohlo by to počet cestujících ještě zvýšit.
Na nemecke strane to speje k ukonceni provozu a zruseni trate. Ale klidne si delejte iluze.
Lžete.
Fakt odborník 😒
Autobus přes hranici provézt nelze? Já jen, že IDSJMK to tak praktikuje do Rakouska i na Slovensko.
Jezdíme auty většinou po jednom…jak dlouho to ještě vydrží???Potom se nám železníční síť bude náramě hodit….
k čemu? na páru? za kýbl nafty už nepojede ani šukafon, až ta nafta dojde
Jistě, třeba pro ty sanitky, aby obvezly zraněné.
Kdyz nejaky ridic zavini nehodu, navrhuji zde vlakofanatici same exemplarni tresty div ne popravy po arabsku a ruzna stredoveka muceni jako trhani konmi a tak. Doufam, ze i v tomto pripade budou merit stejnym metrem.
A není to právě pro to, že podobné tresty navrhoval soudruh Ťok pro strojvedoucí ?
Není. Pokud vím Ťok jen navrhnul bodový systém pro fíry. Netuším v čem by to měl být problém nebo snad trest.
Dostane podmínku a za chvíli může jezdit znova
to se klidně umínusujte, viz rozsudky z poslední doby
Až se dozvíme podrobnější info.
D3 + osobní přeprava … = selhání manažerů SŽ a politiků …
Co navrhujete? Aby SŽ přečíslovala svoje předpisy?
Stačilo by zrušit opravdu ale opravdu zjednodušené řízení drážní dopravy dle předpisu D3!!!! To opravdu do 21. století nepatří. Zvláště, když se zrovna na této trati jezdí opravdu dost.
Nestačilo jen zrušit, ale něčím nahradit Tak na lokálkách, kde celý den jezdí jeden motor, tak tam to rušit až jako poslední, začít tratěmi, kde je větší provoz a pravidelně se tam křižuje.
Jako zabezpečení se tlačí předražený systém ETCS, na který má monopol firma AŽD a přes tu hodlá vládnoucí klika dál tunelovat české železnice od dopravců až po majitele infrastruktury (daňového poplatníka).Dávno to mohli zabezpečit za setinu ceny ETCS, ale jsou to v tom zájmy monopolu.
ETCS je celoevropský systém. A předražený je u všech výrobců, protože je po něm poptávka. Profesor Já První by vám vysvětlil, že je to zákon trhu.
Ale s touto nehodou nijak nesouvisí. Jen vám dal možnost plivnout si…
Ze je neco, po cem je poptavka, drazsi, je zakon trhu bez ohledu na Klause i kohokoli jineho. Pokud to stat nezastropuje.
hmm sem netušil že třeba Alstom patří pod AŽD
Jsem netušil, že Thales patří pro AŽD
Podle neoficiálních informací Os 17113 (shark) nepočkal na protijedoucí Os 17110 (regina). Odjel ze stanice a kousek za stanici se srazil s reginou.
už ho zadržala polícia
Jsou dvě možnosti, buď strojvedoucí nedodržel ohlašovací povinnost, kterou měl v Perninku nařízenou, což bude asi pravděpodobnější varianta, nebo dirigujici dispečer z KV dovolil jízdu vlaku, aniž by počkal na příjezd Os od Nejdku..Bohužel na D3 vše závisí na lidském faktoru a jsme jen lidi a děláme chyby…
Ja si tedy nedovedu moc predstavit, ze by podobne meli chybovat i letovi dispeceri, ano take mohou udelat chybu, ale proste je to uplne jiny pristup, ale tech poruseni predpisu je sakra hodne na nasich tratich…
Nekdy mam pocit, ze by rizeni provozu melo byt svereno japoncum…
ATC taky dela chyby, zrovna nedavno se malem srazily Emirates s S7 nad Rostovem. Novy ridici v zacviku a jeho kolega chybu nevideli, ale povedlo se tomu zabranit.
Na strane ATC to hlida software a v letadle TCAS. Na D3 je to o jednom strojvudci a telefonu…jinak jsou to ti sami lide, co delaji chyby. Kdyz ten sw nebyl, bylo vic kolizi letadel stejně jako u D3 vs moderni zabzar.
Ano, aj vim, ze i v letectvi jsou chyby, nepopiram to…
Ale tohle zabezpeceni si myslim uz patri do historie v dnesni dobe… na jednokolejnou trat proste nesmi vjet dva vlaky proti sobe, fakt uz to jde i levne zabezpecit, kdyby se chtelo hnout normou nebo radeji rovnou nejaky autoblok…
Zni to divne, ale za rekneme 20 let v 21. stoleti, uz trate zabezpeceny byt mohli lepe…
Koleje, na rozdíl od vzduchu mají tu „výhodu“, že vlaky navedou proti sobě s milimetrovou přesností. Nicméně i piloti chybují a občas vletí někam, kam nemají povolení a také není žádné zařízení, které by jim v tom nějak zabránilo (všechna letadla nemají TCAS a některá ani funkční odpovídač).
také není žádné zařízení, které by jim v tom nějak zabránilo
…. no já myslel že se mu říká Gripen 🙂
Když jednou jeden Atomstop na motorovém rogalu vletěl nad jaderku a vyhodil tam dýmovnici, tak mu nad rogalo nalétl vrtulník. Šel k zemi jako zralá hruška.
PS: Ostatní Atomstopi hned začali ječet, že kdyby měl pistoli, tak mohl prostřelit kontejment i reaktorovou nádobu.
PPS: Dron od DJI v blízkosti letiště nevzlétne, leda by ho hackli. Ale to je tako strčit výkolejku na trať.
Ale tady dispečeři chybu neudělali. Byl to strojvedoucí. I piloti dělají chyby. Lidskou chybu vyloučit nelze. Lze vybudovat lepší zabezpečení. Vše je otázka peněz. Zda si to stát přeje anebo řekne že zabezpečení pouze lidským faktorem je dostatečné vzhledem k případně vynaloženým nákladům na zabezpečení technikou. O nic jiného tady nejde ani nepůjde v budoucnu. Peníze by musel vynaložit stát do Správy železnic a dopravci do vybavení vozidel.
Bohate by stacilo zde gps, nebo sensor zaznamenavajici vjeti soupravy do useku…
Němec by tam měl PZB.
Projel tedy červené návěstidlo?
Tam žádné návěstidlo není.
Návěstidla tam asi nějaká jsou, ale semafor žádnej.
???? Semafor je až ve Varech na křižovatce !!!!!!
Dirigující dispečer má ještě šanci v tomto případě zabránit nehodové události,třeba přes mobilní telefon strojvůdců,když se mu nevyčkání vlaku pravděpodobně asi nikam nezobrazí? Ptá se strojvedoucí,jenž se před půl rokem dobrovolně zbaběle vzdal znalosti asi té nejjednodušší trati D3-totiž Kralupy-Velvary.
Bohužel nemá.
Teď jsem slyšel část živého rozhovoru na ČT s univerzálním ministrem Havlíčkem. Když vynechán, že tam zbytečně překáží záchranářům, tak opravdu ať se raději věnuje jednomu ministerstvu a pokud možno je dopravy. Na otázku jestli neselhal na železnici systém, tak odpoví, že systém IZS fungoval skvěle. To je hezké, že IZS fungoval dobře, ale kdyby byl systém skvělí na straně Správy železnic, tak žádný IZS nemusel zasahovat. Na otázku jestli neselhalo zabezpečení. Odpověděl, že ne, ale lidský faktor. Pane ministře kdyby tam bylo pořádné zabezpečení, tak lidský faktor při selhání může být včas zařazen. Na otázku o zabezpečení na regionálních… Číst vice »
Ministrom dopravy smie byť len zaslúžilý nádražák, všakže? Sám máte tiež rezijku, ze?
Ministr nemusí být železničář, ale měl by mít detailní přehled v případě ministra dopravy a dopravě a mluvit o přejezdech, když příčina nehody je traťové zabezpečení. To jako, když by jste v letecké debatě řešil, třeba radarové zabezpečení a odpovídal by jste třeba o kvalitě přistávací dráhy.
Takze rezijku máme a sme doma.
A co má být?
Ministr nemá mít detailní přehled o všech technických řešeních v jeho oboru, ale měl by ručit za to, aby všechny organizace řízené či ovládané ministerstvem byly kompetentně řízeny. A za ty organizace by se měli vyjadřovat odborníci a ne tiskoví mluvkové.
ministr, pokud se už vyjadřuje o mimořádné události s mrtvými, by mohl, minimálně ze slušnosti, v rychlosti si alespoň zjistit, o co jde. Různých „podržtašků“ má kolem sebe vagón. Tohle červenej svetr nekecá.
neokecá…
Ne ,ale někdy je mluviti stříbro a mlčeti zlato.
No proste kaspar Havlicek. Havlicek demisi, Havlicek z ministerstva ven. Hanba Havlickovi za ty nesmysly. Nechceme uz Havlicka! Kecal Havlicek. Vic keca, nez maka.
Rozhodně lepší než gauner Ť
A omlouvám se za překlep. Nemělo tam být je dopravy, ale NE dopravy.
Tak hlavně jestli se tím řídíte taky a radši sedíte někde v hospodě a nevyjadřujete se.
Takže viník nehody se našel, je to ministr dopravy.
Ovšem ne předpisově
Ministr sasek Havlicek a ten neschopny reditel Spravy zeleznic tam jeli s novym zabezpecovacem, aby osobne konecne trat zabezpecili nebo tam jeli jenom saskovat pro media? Kdyz si vzpomenu ty stupidni investice Spravy zeleznic jako novy beton na nastupiste a pod., jak se tu o tompsalo, tak predpokladam, ze policie zadrzela nekoho ze Spravy zeleznic a obvini je z toho, ze trat radne nezabezpecili. Jsou to jednoznacne spolupachatele.
Může to být impuls k razantním investicím do zabezpečení, když tu hrůzu uvidí na vlastní oči. Např. na Ejpovickém tunelu se proinvestovalo přes 5mld. Kč, aby se ve výsledku ušetřilo prakticky nepostřehnutelných asi 8 min času jízdy. Přitom investice do bezpečnosti by měla mít absolutní prioritu.
Tak dle vyjádření se bude investovat hlavně do zabezpečení přejezdů. U zmíněné nehody se jednalo o lidské selhání a nevypadá to na zásadní změnu postoje ve smyslu urychlení nasazení lepšího zabezpečení na lokálkách.
Predevsim tam jel autem, to neco vypovida o realne pouzitelnosti a z ni vyplyvajici uzitecnosti zeleznice v osobni doprave.
Zvláště ve směru Praha – Karlovarsko
mohli jet busem RJ, ale nevím, zda bylo místo… 😉
Je to špatné a zvlášť když dojde k usmrcení cestujících, dráha tím ztrácí reputaci bezpečné dopravy. A zrovna v době, kdy se cestující pozvolna do vlaků začali vracet.
k takovym nestestim jednou za cas dochazi a nemyslim,ze by to ovlivnilo reputaci drahy,stejne zadnou nema
Právě bezpečnost podle mě většina lidí u železnice stále uznává, když už cenově, rychlostí ani pohodlím lokálky autům ani autobusům už konkurovat nemohou.
Koľko sa v Krušných Horách zrazilo za posledných 30 rokov autobusov a ešte v cestou nedostupnom teréne?
Pardon, to malo byť na Michala.
V této otázce přece vůbec nejde o Krušné hory, ale obecné srovnání vlak vs. bus vs. auto po stránce bezpečnosti.
Ještě vám tam chybí trolejbus, to je taky drážní vozidlo, nemám pravdu?
Se zřetelem k tomu, že Česká republika je národ alkoholiků, nikdy to nebude hrozné
A tohle je důvod, proč bych v životě nešel jezdit na trať s D3.
Upřímnou soustrast pozůstalým a brzké uzdravení zraněným.
nejak nechapu jak muze fira odjet na takove lokalce ze stanice bez povoleni???jeste k tomu kdyz se v te stanici ma krizovat s protijedoucim vlakem
Lidská chyba, děláme je všichni, bohužel zde má fatální následky.
Kubrt: Máš pravdu, zároveň by se mělo zapracovat na lepším zabezpečení tratí s D3, kde dochází ke křižování os. vlaků.
Tím nemyslím tratě jako je Blatno – Bečov, kde je provoz v rámci ZDO jen velice drahý šotoúlet.
Jednou z možností je, že jel junior strojvedoucí v zácviku, jak dost často na motoráčkách vídám. Taky je otázka, zda se plně věnoval řízení, přeci jen jsou prázdniny a dětských zájemců o prohlídku stanoviště je jistě dost, důsledky jsou pak často fatální.
Smíchal jste dva pojmy dohromady. Strojvedoucí v zácviku, by rozhodně nejel sám, neb ten ještě není oprávněn vést/řídit vlak samostatně a musí (měl by) být pod dohledem služebně staršího a zkušenějšího kolegy či kolegyně.
Neberte můj komentář ve zlém, je to jen na vysvětlenou.
To je ale hloupý blábol :))
Když tu vedeme dohady, tak já si zase tipnu, že problém může být v tom že včera křižoval v Hamrech dnes v Perninku. Nikdy sem nepochopil proč se musí lišit JŘ v pracovní dny a víkendu.
Nejsmutnější na tom je, že tohle (nedodržení křižování) by dokázala ošetřit blbá appka s náklady na vývoj pár desítek tisíc korun v kapse telefonu fíry s použitím GPS a dat z GVD (v lepším případě on-line sledující vzájemné polohy vlaků na trati). Jenže to není certifikovatelné řešení.
Strategie je ETCS nebo nic a tak na D3 tratích není a nebude nic, což mi přijde jako perverzní model v době možností dnešního IT, kdy se blížíme k autonomním autům, ale „neumíme“ zjistit jestli náhodou nejedou vlaky proti sobě.
Tak existuje i lacinější varianta jak ETCS, D4 neboli radioblok. S tím by taky nedošlo k srážce.
radioblok od AŽD mi jako moc levné řešení nepřijde…
Rozhodně lacinější jak ETCS a účel taky splní, rozhodně nedojde k jízdě proti sobě.
Jenomže appka pro dopravce by stála maximálně 100 tisíc. Včetně držáku na tablet. Radioblok od AŽD hodně přes 10 miliónů.
A jak by ta appka zamezila nedovolenému odjetí ze stanice před křižováním?
Navíc to předpokládá vybavení strojvedoucích buďto chytrými telefony či tablety. Ano ČD a ČD-C (to je dokonce v tabletizaci dál jak ČD), ale nevím jak ostatní dopravci. Navíc to není zabezpečení ze strany správce infrastruktury.
Taky píšu, že si to má zajistit dopravce. A když fíra na mapě v tabletu vidí dva vlaky, tak mu to snad docvakne. Není to vyloženě zabezpečovač ale jen pomůcka. Pomůcka k tomu NIC, co je tam teď. Jinak cenově s radioblokem by téměř nastejno vycházelo PZB. A to je jiné kafe. Hlavně je to totiž FUNKČNÍ VLAKOVÝ ZABEZPEČOVAČ. A za pár roků už mu bude 100 let. Žádné Evropské nařízení nám v žádném případě nepřikazuje výhradní provoz pod ETCS. Toto dogma vzniklo jen v hlavách ministerských úředníků a jejich podržtašek/lobistů. V DE se až na jedinou výjimku (Vde8), vesele… Číst vice »
Obavam se, ze by to stalo , mnohonasobne vic nez 100k. Uz jen proto, ze na spouste trati a to i hlavnich koridorovych neni mobilni signal, takze on ten tablet nema odkud ziskavat aktualizace dat. A i kdyby bylo, tak pokod vim, tam SZ stale nema poradne zmapomavou vlastni infrastrukturu. I kdyz lepsi nez pred deseti lety kdy nebyly datove popsany ani nove budovane useky koridoru (rucne psany Word/PDF opravdu nelze povazovat za datovy popis). Ano mohlo by se to vyresit tim, ze by byla povinnost pri udeleni licence na frekvence pro mobily pokryt zeleznice a silnice signalem misto zisku… Číst vice »
Radioblok Dobrá správa spolu s MDČR nechce,neboť je to nesystémové.Pry jednou na D3 bude ETCS(to se dříve D3 zrusi).Kolik ještě bude nehod,než se Správa železniční probere??
No, ono to udělat jde. Klidně si tu appku muže udělat sam dopravce (jezdí tam nejspis jen jeden) a strojvedoucímu dat povinnost ji sledovat. Se systémy drahy to propojené být nemusí, tak nemusíš nic certifikovat. Když budou pochybnosti, tak nevyjizdet. Formálně to muže být D3, ale to neznamená, ze tam nemůže být něco navic, co upozorní na chybu.
A jak vyřešíte křižování s mimořádnými vlaky? Ty tam čas od času projedou taky, ať už osobní, nebo nákladní. Appku ať udělá SŽ.
Na vlaky ad hoc zná každá technologie systémové řešení…tady je problém rutina a chyba…
V nedávné nehodě na D3 trati u Čáslavi byla souvislost s přeloženým křižováním do jiné dopravny (rozkazem PvD3). Podobná příčinná souvislost je možná i zde. Musíme počkat na vyšetření nehody.
Bozužel, tlačí se předražené ETCS aby se mohlo tunelovat a pak nám umírají lidé. Dnes má kde kdo appku s polohou vozidla…MHD atd…i kdyby mělo sloužit jako pomocné…informativní, tak by ho to třeba ťuklo…
Aby bylo jasno, já souhlasím s tím, že se tlačí ETCS, je to systémové a po překonání začátečních křečí a nemalých investic (ale vybudovat železnici každou generaci něco stálo) to bude systém pro 21 století. Problém je, že není řešení pro lokálky.
A třeba neťuklo protože by neměl dobrej GPS signál. To je to proč se „appky“ nepoužívají na zabezpečení. Prostě to je o něco složitější a když máte dát hlavu na špalek za něco co má chránit životy, tak si tím musíte být sakra dobře jistej.
Nikdo neočekává, že by appka byla zabezpečovač, ale zase něco co fírovi připomene křižování, může být kritický moment na tato předpotopní zabezpečení a-la „poznámky v GVD“, kde se prostě lze splést. Prostě připomínač.
A že se tam za celých 50 roků nikomu nepodařilo nainstalovat ani ten pitomý počítač náprav, za to může kdo?
Otazka je, jestli tam je vubec signal. Co mam zkusenost, tak na tratich i koridorovych dost kolisa a nekde i vypadava.
Ano, nad tím jsem též uvažoval, proto ta poznámka v závorce.
No na to nepotřebuji vůbec žádnou techniku,za mého vlakvůdcování jsem na D3 se zásadně chodil s fírou hlásit ,nebo byl na stanovišti při hlášení a četl i rozkazy a dělali to i kolegové a fírové nám za to nenadávali ,protože jeden zapomene ,dva už ne ,dnes bohužel spousta štíplístků už dopravě nerozumí a i ČD tvrdě trestají přístup na stanoviště ,no tak to tady máme zřejmě přeložené křižování pro zpoždění a jeden s fírů na to zapomněl ,ale nevylučuji možnost ,že to posral dirigent ,ale je to nepravděpodobné ,jisté je že se stalo a život nikomu nevrátíš
Že, strašný problém. Podle GPS se naviguje na přistání letecká doprava. GPS navigace v autě umí dnes parádní věci, ale nádražákům není přesto něco pododného vhod. V 21. století asi strašný problém aspoň na těch jednokolejkách naprogramovat appku, co hlídá dva tablety jestli se nevydají proti sobě, v místech kde nemají. Zde by i ta „nepřesnost“ GPS na metry bohatě stačila. V 21. století strašný problém pomocí GPS, aspoň pomocí ofline mapy a bodů zájmu připomenout fírovi jste ve stanici xy je tolik hodin a dle grafikonu máte v této stanici vyčkat na protijedoucí vlak. Nečekáte?! Proč?! Víte opravdu co… Číst vice »
Píšete šifrované spojení a pár bytů. Mno šifrovací klíč mívá 512 B, ale za bezpečné se považují klíče s 2048 B. Sorry, že jsem si dovolil tohle znát z praxe.
Možná by stálo za to, aby si takovou, byť neschválenou, appku nechal dopravce vyvinout jen jako doplňkový kontrolní mechanizmus. Čas by ukázal..
Tak tipuju, že se nám Radioblok rozšíří.
U Vodňan se to muselo stát 3x než tam dali Radioblok.
Vysvteli mi nekdo, jaktoze zabezpeceni zavisi na lidskem faktoru. To se jako ekonomicky nevyplati tam dat nejaky zabezpecovac?
Přejezdy se sice na trati dálkově hlídají z Karlových, ale samotný provoz se řídí archaismem D3. Neschopnost našich železničářů vyřešit dálkovou výpravu vlaků na zakabelované trati je fakt dojemná.
Vozidla jako 810 a Regionova nemaji uz v beznem provoze co delat. A i v pripade historicke jizdy by mel byt zajistenbkahdy prejezd na naklady poradatele a na trati zcela vyloucen po dobu historicke jizdy provoz jinych vozidel. Jde sakra o bezpecnost lidi, ne o provozovani lokalek za kazdou cenu. Lide musi mit umozneno jet bezpecnym dopravnim prostredkem, pokud nemohou pouzit auto. A to 810 ani Regionova nejsou. Pro milovniky historie dodam, ze nejde o zadnou likvidaci. Nikdo prece nerika, ze musi probihat v cele trati a ze musi byt hlidano 30 prejezdu. Akorat trat musi byt po tu dobu… Číst vice »
Vy jste ale vyplodil moudro 😀 Jak souvisí přejezdy s touto nehodou? Ke srážce došlo na širé trati.
Takže milý odporniku vyradime i všechny city elefanty. A taky německou radu 628, nejspíš i Desiro a další?
A co sesrotovat všechna auta a busy starší 8 let, co vy na to? A všechny patrove busy…viz Nazidla.
Zkuste méně mimozne argumentovat.
Ještě bys tu měl hodit nějaký naučený předpis z manuálu ČD, aby to mělo grády. Jenže ono to zákazníka a daňového poplatníka vůbec nezajímá. Regionova na tratích už nemá co pohledávat.
Nejsem ajzenbonak. Takže drážní předpisy nemám důvod umět.
Pokud chcete něco lepšího a nemá to být řada 628/845…pak si prostě připlatíte, daňový poplatníku…
Na té trati jezdí i Regioshark, nasazování Regionovy je tedy managerská neschopnost státem vlastněné ČĎ.
Příspěvek smazán pro vulgární mluvu
Kdyz neni na lepsi nebo se nevyplati, tak nahradit autobusem.
Vaše vlakofobie je známá věc, ani nám to nemusíte už připomínat.
Kolik se ročně čelně srazí autobusů?
Alebo za posledných 30 rokov v Krušných horách?
No a nebo autobusy padají z mostu
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/2737271-autobus-spadl-v-melniku-z-mostu-tri-lide-jsou-zraneni
Kolik vlaků spadlo z mostu?
Napadá mě Metropol, roku 1970 v Řikoníně…
Ta otázka je špatně položená. Spíš se ptejte, kolik lidí běžně zahyne při dopravních nehodách, kde figuroval autobus.
Ne neni spatne formulovana, ridit autobus v horach je tezsi nez ridit vlak, ktery by casto svedla ridit i cvicena opice. A jinak se s vlakofobii mylite, mne nevadi vlaky, jen jejich financni abdalsi zvyhodnovani na ukor ostatnich druhu dopravy, ktere naprosto neodpovida jejich vyuziti. Jaky jiny dopravni prostredek s velmi nizkym podilem na preprave lidi a zbozi (10-15%) dostava kazdorocne desitky miliard na svou existenci? Do silbicni a letecke dopravy by melo jit aspon 500 miliard rocne, aby to odpovidalo tomu, co dostavaji vlaky. Vlaky jsou neskutecna dira na penize, co skoro nic neprinasi.
Autobusák prodává jízdenky. Chudák fíra je děvečka pro všechno, protože musí prodávat jízdenky. A navíc nemůže dostat hodiny, ani na sněhu.
Tak tak samozrejme. Clovece, vy jste tu jeden z mala rozumnych s nadhledem, nechcete dat nekdy rec? Vytvoril jsem mail pro kontaktovani „bezblabolu@seznam.cz“. Nemam popravde ted moc casu, ale tu a tam se nejaky najde. 🙂
Trolejbus do šaliny. Jenže obojí je drážní vozidlo a prasklé zavěšení kola je technická závada, nikoliv chyba řidiče.
v tom případě byste musel zrušit všechny vlaky mimo EC a IC
A ještě vyřaďte lokomotivni radu 150/151. Taky není TSI a mostem neprojela. I pendolino nesmetlo nakladak plný plechů…
Doufejme zejména, že se v běžném provoze nevyskytují takoví „odborníci“, jako jste vy.
Tvl už nehul, jaký přejezdy? Bez TSI zrušíte 97% HV v celý síti. Tady zřetelně nejde o žádný přejezd aleo to že se potkaly 2 vlaky. Čelně. minimálně jeden na daným místě vůbec neměl být. Fascinuje mne, jaký žvásty je schopen někdo vyplodit, i když ví úplný prd.
Velký prd blbečku. 814 má zesílenou konstrukci – především sloupků stanoviště proti 810.
Těch pár trubek to už fakt nezachrání. Tam se tu dávalo jen k tomu aby se zvětšilo stanoviště.
814 má zesílenou konstrukci
Jenže fíra je mrtvý. Moc mu to zesílení nepomohlo.
Souhlasím. Ta Regionova byl strašný křáp a ostuda ČD, to měl člověk dojem, že se to rozpadne za jízdy a jestli vůbec dojedem. Za stejnou cenu tam jezdí/jezdil obhodinu velmi příjemný Regioshark.
No…ona má regionova trošku jiný podvozek. Který prostě netoleruje rozmlacenou trat nebo nesvarovanou kolejnici…
Ale za stejné peníze jako žralok fakt nejezdí. Důvod – dražší údržba, odpisy dost vysoké pořizovací ceny a spotřeba.
Jezdím s Reginou i Žralokem a spotřeba je opravdu diametrální. S Reginou (dvojče) se dá jezdit i za 40l/100km, Žralok si pošmákne na 140l/100km (každý power-pack 70l) + add-blue, takže náklady na provoz jsou jednoznačně pro sestru 810 🙂 Ale je pravdou že je to křáp, pro fíru ještě půl bídy, ale cestující v 814 lituji.
Ano a na tyhle horský tratě se už vůbec nehodí…. teď v sobotu ve stoupání Nýrsko Špičák 35 minut sekyra a Max 30 km/hod…. bál jsem se že budu muset vystoupit a tlačit…
Týjo, a na pomalé jízdě 30 km/h se taky bojíte, že budete muset tlačit? Nebo myslíte, že by ten stoupák Regionova vyjela adhezně a k tomu navíc rychleji? Nehledě na to, že zpoždění se želznici nevyhýbá.
Tak jste si ulevil ?Jste směšný.
Píšete kraviny.
typické šetření na zabezpečení trati D3.. je paskvil.
V tom vlaku jsem klidně mohl sedět já, tu trať mám rád. Jen moje dojmy. Regionova, která tam jezdí na stejné trati a střídá se s RegioSharkem, je rozkodrcaná hlučná nevýkonná jednotka už dávno za zenitem, která často měla problém vůbec tu trať vyjet, zrovna v tomhle useku si pamatuji, jak ji prokluzovala převodovka a skoro na trati zastavovala. Vsadím se proto, že důvodem nehody je, že ten Regioshark, který jel ze shoda na tuhle jednotku nepočkal, protože ve stanici nebyla „na čas“. Druhý dojem je, že na téhle „zapomenuté“ trati jezdí ve vlakové četě snad nejlínější a nejnepříjemnější lidi,… Číst vice »
Víš co Véno, dej si přes hubu sám, než to udělá tvoje máme.
edit máma.
Pupkáč hrdina za klávesnicí posílá na někoho mámu, přestože sám neudělá ani třicet kliků a neuběhne ani jeden km. 😉
Tak tomuhle aj verím. Tak si to predstavujem aj ja.
Vězte, že tý regionově určitě neproluzovala převodovka. Pokud na jednokolejce někdo nepočká,pak to dopadá takto, a jízdní řád s tím nemá co dělat.
Pocitově nám to tak přišlo. Každopádně vždy to k tomu, že ta Regionova měla problém ty kopce občas vyjet, například pokud bylo vlhko, nebo byl plný vlak. Zpoždění 5 – 6 minut jsem zažil nespočetněkrát.
Tak na pocity se při komentářích vykašli, když o pohonech víš prd. Regína umí klouzat, protože mizerná adheze na pouhou 1 nápravu, ještě k tomu 1 nápravu. pak stačí trochu bordelu na koleji a už bruslíš. Ale to jaxi zde nemá vůbec žádnou souvislost. 5ekneme po pravdě, že s adhezí zde opravdu nebyl vůbec žádný problém.
Tak pokud tohle zpomalení v Regionově dělalo zpoždění, a v tom Regiosharku se nic takového nestávalo, tak si myslím, že to problematické zpomalení asi bylo minimálně i pro nedodržování jízdního řádu.
Jízdní řád je jedno, vyjetí proti jinýmu vlaku druhý. A řekněme, krapet závažnější provinění.
Takže neprokluzovala spojka, ale kola. Hmm… Něco o vhodnosti vozidla na horské tratě.
„Ahoj Pepo, tady Franta, jedu dolu!“
„Jasne, mas volno“
Za 5 minut…
„Ahoj Pepo, tady Franta, jedu nahoru“
„Jojo, jed“
BUM
…a v ten moment si dispecer uvedomil, ze ten novy fira se jmenoval taky Franta…
D3 v kostce.
Velký hovno. Těžko něco takového proběhlo, když se zapomněl ohlásit.
Nevím, jak na jiných tratích D3, ale osobně neznám D3, kde by se takto jezdilo, například tratě Holice – Moravany – Chrudim, či například Vysoké Mýto – Choceň, tam opravdu musíte použít předpisové znění jinak smůla.
A pochybuji, že by si to na takovýchto tratích někdo risknul ošidit.
Všechny hovory s výpravčím jsou nahrávané a kontrolované. Jestli budete jeden celý den výpravčí takhle volat na vlaky, tak další měsíc už bude bez práce.
Aj bez rezijky?
Dnes, jo? Ddyž jsou všehcny komunikace se záznamem?
Zvyk je železná košile, říkávalo se.
No, podle té fotky zde https://www.pozary.cz/clanek/231573-mezi-perninkem-a-novymi-hamry-se-stretly-dva-vlaky-na-miste-jsou-mrtvi/#1714 lze řici, že žralok dostál své pověsti. Ony ty nové pevnostní normy mají něco do sebe.
a vďaka tomuto podľa idnes polícia zadržala jedného strojvodcu
druhý je evidentne po smrti, vyzerá že zrovna nie svojou chybou
Polsky shark sice mozna splnuje TSI, cesi ale maji prichystane eso v rukavu – sukafon s klimatizaci a biokompostovanim.
Sotva DI jednu nehodu vyřeší, stane díky neschopnosti SŽ zajistit bezpečný provoz na trati další. A vina opět padne na díru.
*Na fíru
Pokud tu vinu má, tak to na něj doufejme také padne a půjde sedět. Pokud vinu nemá, pak půjde sedět někdo jiný, třeba dispečer.
Vina opravdu v těchto případech padne na viníka, to se nebojte. Strojvedoucí i dispečer ví, kterými předpisy se provoz na dané trati řídí a podle toho musí také pracovat. Peníze za to berou dostatečné.
Doufám, že konečně odhalí systém Správy železnice, co se týká distribuce a zveřejňování Jízdních řádu ADHOC atd., kdy někdy ani výpravči neví jaké číslo vlaku má vlastně jet. Ptá se strojvedoucího. Osobní zkušenost, pro místní znalce. Na trati D3 o to horší. Stačí se malinko zaměřit na trať Trutnov střed – Teplice nad Metuji. V systému koluje jedno číslo vlaku , které se jeví jako oba platné ovšem každy je jiný.
Sprava železnice ? My máme všechno v pořádku howg.
To s tím nemá nic společného, srazily se dva pravidelné vlaky.
Na webe Českých dráh žiadna zmienka, zjavne im ich zlyhanie nestojí za pozornosť.
Já to v mimořádnostech našel. (A kde jinde by to mělo být?)
Na hlavnej stránke. Je to prejav úcty, ktorý zrejme u molocha nepoznajú.
,,Prejav úcty“ by byl, kdybyste možná sám chvíli mlčel.
Prejav úcty by bolo nechovať sa akože nič a dát na web ČD ihneď po nehode veľkú správu, ospravedlnenie a telefón na bezplatného špecializovaného psychológa, čo ale modré gumy nechápu, hlavné pre nich je mať rezijku a aby sa im na nej nesiahalo, lebo to je ich výsada. Nie ste náhodou od dráh tiež?
Som, a nejste Vy náhodou jedním z těch, kteří musí neustále připomínat režijku za každé situace, byť třeba s touto to zcela určitě nesouvisí?
Takže sme doma.
Keď ťa , pobratim , počúvam a ako Slovák Slovákovi , šak sme skoro rodina, ti tykám, tak by som ti to rád vytmavil. Ale na tvoju nenávisť nie je liekom ďalšia zlosť, ale iba ľúto mi ťa je.
https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/mimoradnost/26652/
https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/mimoradnost/26652/
Jako že by se během hodiny vydala závěrečná zpráva s označením viníka? Jinak to je pochopitelně dohledatelné v mimořádnostech.
No prostě zdravý sluch má špatný zrak 🤣
A odkud víte, že jde o selhání ČD? Docela klidně může jít o selhání Správy železnic.
S vysokou pravdepodobnosťou to bude zlyhanie niekoho, kto má rezijku.
:-))
Nebo třeba špatný sluch, že? Už to nepijte.
To není bezpečné vůbec zmiňovat, aby proti Vám odbory nevyhlásily válku 😂
Třeba z diskuze u článku o loňské srážce u Křemže, kdy většina diskutujících hned věděla,že za to může dopravce a bez jakéhokoliv vyšetření volala po odebrání licence.
A kdo myslíte že za tu srážku u Křemže, 2 vlaků jediného dopravce, mohl?
hzmm a kdo může za tuhle srážku vlaků, taky jediného dopravce?
To bol súkromník, to je niečo iné, to sa ľudový súd dovoľuje. 😂 Ale ako sa kritizuje modrý, to majú gumy hneď pohotovosť. 😁
Starej se o ZSSK jo ?
Teda jestli je pravda, co říká mluvčí záchranky na IDnes, jak nezranění cestující se vydali pěšky lesem na nejbližší nádraží, tak je v IZS někde chyba.
A co jiného byste asi dělal, kdybyste byl na místě a třeba nešel mobilní signál?
Já bych zůstal na místě a nechodil nikam přes les. Ať už kvůli vyšetřování PČR, ošetření raněných, atd. Sám nevíte, zda nemáte vnitřní zranění. Zavolat pomoc je věc jiná, ale to jsem pochopil, že proběhlo předtím.
Raněným sice můžete poskytnout nějakou první pomoc, ale stejně musíte přivolat zdravotníky (pokud jím sám nejste). Pokud v místě není signál, je zcela v pořádku dojít na nějaké místo, kde signál je, a odtamtud přivolat pomoc.
Podle této fotky nebylo moc kde zůstat, jen byste se tam záchranářům pletl.
https://www.idnes.cz/karlovy-vary/zpravy/vlak-nehoda-srazka-karlovarsko-karlovarsky-kraj.A200707_155159_vary-zpravy_pp
Možná že kdybyste byl v šoku, tak byste se tím lesem klidně vydal. Každý reaguje ve stresu jinak.
A pokud možno, i když máte akorát odrene koleno, zůstanete v horním vlaku. Nebo v lepším případě necháte hůře zraněné umřít, co by kdybyste si na sterkovem loži vymknul kotník…
Tam je to kousek na tu zastávku, Ono je to nepístupné pro auta, ale jinak hned kousek je shudná cesta.
a) Co by měla PČR vyšetřovat na cestujících?
b) jestli mám vnitřní zranění, tak asi sotva budu dávat první pomoc půl hodiny po nehodě
c) jak dlouho tam mám trčet po příjezdu IZS?
d) a proč vlastně IZS existuje, když jezdí po silnici, což je podle autobijců špatně.
On je tam docela nepřístupný terén, tam sanitka nepřijede za pět minut jako ve městě.
Složky IZS postupovaly směrem k nehodě také pěšky. Je to uprostřed lesa, ve svahu, tam nic jiného než ta železniční trať a les není. Dopravna Pernink je shromaždiště, takže cestující šli tam.
A co teprve jestli je pravda to, co říkala jedna snědá paní v parku před hlavákem….
Neřeště tu blbosti, prosím…
Tam moc času na nějakou reakci nebylo :-(. Hrozny.
Plánované křižování v Perninku, vlak dolů evidentně nepočkal…
bulharský strojvedoucí u soukromníka co šetřil za vysílačku?
Může za to liberalizace železnic a soukromníci, co vyzobávají rozinky.
Odkdy jsou ČD soukromník? Soukromník je třeba Arriva nebo RegioJet. A proč do toho taháte fíry? Pokud mu na odjezdu svítilo volno(zelená), tak nemohl vědět, že se něco stane. A je jedno jestli to je Bulhar, Vietnamec nebo Čech a jestli jezdí pod GWTR, Arrivou a nebo ČD. Tohle je chyba především výpravčích.
Zjistěte si o té trati něco, než začnete psát nesmysly.
Zelená svítila tady? už nehul….Máš tý zelený dneska moc.
ČD jsou stejný soukromník jako Arriva.
Ona ani Arriva není ryzí soukromník, když ji vlastní německý stát prostřednictvím DB.
Pánové, vždyť nejste ve při! 😀
Být vámi bych snížil pravidelné dávky vývaru ze švestek…
To byl evidentně sarkasmus. A docela se trefil, kritizuje tak časté svalování viny na ty, kteří se nehody nezúčastnili. Například řidiče autobusu. Ti přece zabíjejí cestující taky.
Tady jezdí ČD…..
A co si ještě vycucáte ze svého spravedlivě dementního prstu? Nebyl to náhodou útok z Islámu? Nemůže za to třeba Kalousek?
No to je jasný, Kalousek může za všecko přece. Bureš to onehdy říkal..
Přesně, kdyby si Kalúsek neulil ty miliardy, mohlo bejt na ETCS i pro lokálky.
GWTR jezdí o trať vedle (Sokolov – Kraslice – Klingenthal). Ti s tou nehodou nemají nic společného.
Ale jejich existence ruší osožákům jejich klid. Kdyby byla železnice jednotná… tak by se to ututlalo.
Podle Ministerstva dopravy je to na půl cesty mezi ŽST Nejdek Oldřichov a Pernink.
K takovým nehodám většinou dochazi díky selhání lidskeho faktoru
Přitom máme techniku, která tomu může zabránit.
No zkoušelo se řízení dle předpisu D4, tzv. radioblok. Ale nevím kde to zamrzlo. Snad tu někdo umí odpovědět.
Radioblok zamrzl na tom, že hlavy pomazané z MD vymyslely, že do budoucna bude povoleno instalovat jakožto zabezpečovač jen a pouze ETCS (které je na lokálkách ekonomicky neobhajitelné).
Koukám že radioblok umí používat i GPS, takže lze sledovat polohu vlaku. Určitě lepší než spoléhat jen na chybující lidský faktor.
Je zajímavé sledovat ten kontrast kdy si i na lokálku v horách můžu chvíli před odjezdem koupit lístek v telefonu online, průvodčí mi naskenuje kód a hned se mu načte jízdenka i průkaz. K tomu vidím aktuální zpoždění vlaku nebo obsazenost sedadel místenkami. Vedle toho (ne)zabezpečení trati kulhá o desítky let pozadu a to i na hlavních tratích.
Protože zabezpečení je od „bezpečí“. Vám když nepůjde v horách mobil a neuvidíte obsazení vlaku stane se velký prd. Ale zabezpečovací systém musí zabezpečovat pořád. Když nezabezpečuje, tak se nejezdí.
Onen Radioblok je také založen na GSM/GPS, takže v horách si ho můžete nabouchat někam
Ale máme systém, který vedou úředníci, kteří těmto nehodám přispívají.
Tak tomu ale bylo od znárodnění železnice před 1. světovou válkou. Mezitím… poslat zprávu z ČR do Austrálie trvá méně než sekundu.
Jasně, ETCS do každé lokálky!
Tam nemají generální stop?
Na tratích D3 je generální stop pouze v dirigující stanici (kde jsou odjezdová návěstidla)
Dirigující je schopen zastavit všechny vlaky na jím řízené tratí, pokud je pokryta signálem TRS.
Dle mapy SŽDC tam TRS systém je, ale je to trať řízená dle D3.
V čem vlastně to řízení dle D3 spočívá?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Zjednodu%C5%A1en%C3%A9_%C5%99%C3%ADzen%C3%AD_dr%C3%A1%C5%BEn%C3%AD_dopravy
celkem jasně vysvětleno
Děkuji, na lidskou chybu jak dělané, je zázrak, že takových neštěstí není mnohem více
V tom, ze strojvedoucí je i výpravčí v jednom. Pokud má v dopravně D3 ohlašovací povinnost (což měl strojvedoucí vlaku miriciho do Varu) musí se ohlásit dirigujicimu dispecerovi v Karlových Varech, který mu dovolí další jízdu do následující dopravny D3 (Nové Hamry). Na této trati se komunikuje pomoci TRS systému. A ta komunikace neproběhla a fira bohužel odjel bez svolení. To asi tak ve zkratce.
Děkuji
V Perninku neni vypravci? Koukam, ze nadrazi je tam ale krasne opraveno? Ta trat je cela rizena z Varu a nikde tam nejsou vypravci?
Velmi zjednodušeně: výpravčí, tedy dirigující dispečer řídí přilehlou oblast dopraven D3 sice na dálku, ale zároveň i naslepo a je odkázán na telefonování strojvedoucích z dotčených dopraven D3 s ohlašovací povinností a takto dovoluje další jízdu vlaku. Vzniklo kdysi na tratích s minimálním provozem jako snaha ušetřit za personál (výpravčí, signalista atd.)
Děkuji
Ano, D3. Komunikace s dirigujicim probíhá pomoci TRS.
Kde je nejlepší schovka na regionove při srážce vlaku?
200 m od hranic obvodu dráhy, bohužel.
Minimálně několik desítek metrů daleko…
Jestli ten druhý vlak byl Shark a srazili se při vyšší rychlosti, tak asi nikde. Ale tady není místo na humor. Upřímnou soustrast pozůstalým a rychlé uzdravení raněným.
Věř, že nikde. Mrkni co to udělá na fotky z Krouny ..
Rozhodně nejméně bezpečným místem jsou sedačky za stanovištěm v 914.
Nikde. Fíra je „první na ráně“ icméně rychlé zpomalení vás může zranit kdekoliv. obecně být adále od čela vlaku je často lépe i když to neplatí zcela univerzálně.
Na lodi uprostřed přehrady. Tam by to doletět nemělo.
Strašné. Upřímnou soustrast pozůstalým. 🙁
Na ČT24 běží, podle záchránářů nejméně 3 mrtví.
D3 prostě nejde, už to stačilo….
Je to tak. Ať žije zjednodušené řízení drážní dopravy dle předpisu D3. Snad už teď někoho konečně napadne tuhle nebezpečnou a riskantní šaškárnu zrušit!!!!!
Kolik těch srážek už bylo….
Jenže dnes je to bohužel buď ETCS, nebo nic. Něco takového jako je na tramvajové trati Liberec – Jablonec (jednoduché, ale funkční) bohužel budovat již nelze.
Pak to chce doufat, ze s vetsim rozsirenim etcs budou časem klesat jeho ceny na implementaci. A treba se objevi i nejaci jini dodavatele.
Nejsme jedina zeme v EU, ktera bude muset zabezpecit lokalni trate.
Mě by zajímalo co na tom stojí ty miliony. Kolik z toho je hardware? Kolik software, kolik certifikace nebo co ještě může sežrat tolik nákladů? Zvlášť když je potřeba tím vybavit tisíce železničních vozidel po Evropě, přece musí být levnější to vyrábět ve větších seriích.
Promítají se tam roky vývoje, nelevných certifikací, zkoušek, upgradů baseline. Tohle se neprodává po milionech kusů jako mobily, ale max po tisících ks, takže na jeden kus připadá obrovská režie. Navíc je poptávka obrovská, tak výrobci nemají důvod tlačit ceny na hranu.
Specifika… On ten systém asi stál hodně ve vývoji a je to tak nějak kusovka. Na každé vozidlo se to musí nějak upravit, aby si to s ním rozumělo. Pro nové Vectrony, Smartrony a další lokomotivy od Siemense to bude asi i levné, těch se dělají ročně desítky, do dalších se to asi dosazuje zpětně. Ale jak to budete proboha cpát do nějaké ř. 230? To budete muset asi vykuchat to co tam je a dosadit to nové skoro celé. To bude asi ten hlavní důvod u retrofitů, někde jsem četl že u některých lokomotiv by pro ně měla jednotka… Číst vice »
Samozřejmě kreativní… V Německu se tratě dál zabezpečují lokálním systémem a to i nad těch magických 100 km/h.
Problém je,že z těch zemí EU jsme jedna z největší hustotou těch regionálních tratí,podle pana Svobody těch tratí D3 je u nás 63 a něco z toho zrušit je politicky neprůchodné a nadto nesmírně administrativně náročné
pak asi raději nic a zrušit trať…
Vy nevíte, že i autobus se může snadno vybourat? Celkově je železniční doprava bezpečnější. A mohla by být mnohem víc bezpečná, kdyby se nešetřilo a byla ochota investovat.
Celkem 14 nehod při nichž zemřel více než 1 člověk od roku 1990 do roku 2001
Stačí hledat „nehody autobusů“
Autobusů je v ČR registrováno více než 20.000
Otázka je co tu nemožnost způsobuje, jestli je to technologické, z moci EU, nebo z kreativity našich úředníků. Mám tak nějak pocit že to bude spíš ta možnost č. 3. Na jednu stranu chápu že pokud by se nevystavila stopka čemukoliv jinému tak tu ETCS nebude a nebude, na druhou stranu je to pitomost blokovat modernější zabezpečení na tratích, které asi ani nemají šanci se v TEN-T objevit. Ví někdo o nějakém reálném důvodu proč by na tratě dnes v režimu D3 nešlo dát ZZ? Co tomu reálně brání? Jak nadnárodní předpis, tak technologie, tak to co to blokuje u… Číst vice »
A potřebujeme reálně to ETCS? Pokud by bylo tak skvělé, tak by se zavedlo „přirozenou cestou“ a nemuselo by se tlačit násilím.
No to nevím, tady je problém v existenci „národních dodavatelů“ zabezpečení, konzervativizmu železničních správ a tak. Takže tu bohužel ta násilnost třeba byla.
Pánové, D3 je o pravidelném provozu. Něco o tom vím. Nechci nikoho omlouvat, ale stačilo by nevymýšlet blbiny a udělat taktovou dopravu. Když začala D3 musel tam být vlakvedoucí a strojvedoucí, dnes stačí jen fíra.
Asi sem nechápavý, ale nechápu příspěvek. O jakem pravidelném provozu je D3?
Pravidelné vlaky, nákladní i osobní dopravy. Ne že bude vlak v pracovní dny v XX:XX a o víkendech a svátcích pojede 15 minut za tim v pracovní dny jako je to u tohoto křižování. Vlak do Varů v prac.dny křižuje v Perninku a o víkendech a svátcích v Hamrech. Nechci nikoho omlouvat, pozůstalým upřímnou soustrast a zraněným brzké uzdravení.
Faktem je, ze zrovna na teto trati je ten jizdni rad pomerne zbesily, rano a dopoledne jakysi pokus o cca dvouhodinovy takt, ale odpoledne a vecer naprosta strelba od boku, navic jeste jine casove polohy v kladiva a o vikendech…na rizeni podle D3 nic moc idealniho…Navic se dle zakona schvalnosti potkali v tom nejpitomejsim moznem miste – Regina jela rozhulena z kopce (pred Perninkem je nejvyssi bod trati) a proti Zralokovi nemela moc sanci…To je jako kdyz to S120 napali do Mkovyho medoura…
Děkuji za popis GVD a poměrů na trati. Neznám to tam, ale co píšete lecos vysvětluje.
Diky za vysvetleni, to krizovani o vikendech jinde nez v pracovni dny, to asi tvurce grafikonu nevi nic o praci strojvedouciho a je to cesta do pekel.
Strojvedouci dny nepocita pondeli az nedele ale podle turnusovych dni.Pokud nema rodinu tak ani neresi jaky den v tydnu je, za svobodna jsem to zazil mockrat.
Kdyz jsem jeste jezdil tak take nejvice projeti zastavek byly takove ty pripady: nekdy stavi vetsinou ne, napr.
-stavi pouze v patek v lichy tyden
– v patek stavi v Mokropsech v nedeli v Cernosich a v sobotu obe dve zastavky.
No a teď si představte, že vlaková četa zapomene nastoupit na spoj, který jezdí jenom v kladiva. Protože zapomněli, který je den v týdnu.
o tom že D3 si musí personál tak nějak zažít, byly doby kdy jel fíra a měl vlakvedoucího i v jednom šukafonu. Fíra vedl vlak, vlakvedoucí se staral mj. i o křižování a komunikaci s řídícím dispečerem. Tu je náhled jak to svého času vypadalo.
https://www.youtube.com/watch?v=lITu0BkgaLg
No furt lepší než provoz který byl pouze podle GVD. Ono bohužel těch lokálek v „režimu“ D3 je stále dost. Předělat to celý na kalsický zabezpečení, na to nejsou peníze. A rušení je taky nepopulární.
Kolik nehod je na D3 a kolik na ostatních tratích?
Je úplně jedno, zda na křižování zapomene strojvedoucí nebo výpravčí.
Popravdě řečeno si nevzpomínám, kdy naposled došlo k čelní srážce na „normální“ trati.
Plzeňsko, soukromník? Taky zrušený motorák…
Spálov??
Nejhorsi jen tak na rychlo: asi Steblova. To byla trat podle D2.
… a na jednotné dráze. Bez mobilů, které odvádějí pozornost.
Výpravčího jistí počítač většinou, fíru nic.
D3 je určitě fajn na tratích, kde jezdí jeden vlak tam i zpět. například trať 278,279.
Speciálně je mi na blití z toho že to zase nějakej buřt od dráhy bude obhajovat, vše se hodí na fíru, jištění žádný, ale je to „v pohodě“, pokud se teda zrovna neumírá. Je rok 2020, na každý vsi se dá streamovat video do telefonu za pár korun, ale tady „nejde“ nic mezi ETCS a smrtí…
Samozřejmě. Bohužel. Dle předpisů 100% fira.
Nebo taky dirigující dispečer…
Ani i to je možné, ale v SJR je uvedeno U vlaku 17113 ve sloupci 10 křižování s vlakem 17110 v Perninku. Čili i kdyby mi dal dispečer volno (souhlas k odjezdu) mělo by mě to trknout (pokud ovšem sleduju SJR a nejezdim podle paměti). Ale teď už je to jedno, životy zemřelých to nevrátí. Upřímnou soustrast pozůstalým.
Souhlasím. Po loňské sérii mimořádných událostí (kde většina nastala ihned po projetí stůj, ale byla tam i srážka šukafonu s kocourem na širé trati u Žlebů) jsem tady psal, kdy už někomu dojde trpělivost a vymyslí nějakou jednoduchou aplikaci – fírové se tam zcela dobrovolně a bez drážních razítek budou moct přihlásit a posílat ze svého mobilu polohu, a v takovém případě na ně pak telefon zařve „Nejedete náhodou proti sobě na jednokolejné trati?“ Někdo mi oponoval, že by to odvádělo pozornost od řízení drážního vozidla… ano, od řízení vozidla vstříc srážce.
Proč vymýšlet další věci, stačí rozšířit radioblok.
vendor lock-in?
Asi ano, ale protože ani toto se zatím neděje, jsme zpět u té pirátské appky.
Protože úřad je papežtější než papež a dráha dělá to, co vždycky: Dostala nařízeno a tak (ne)koná. Protože vlastní iniciativa je nežádoucí, raději budeme dodržovat neřízený nesmysl.
Sorry, ale vypadáte tak.
Však se nemusí nutně instalovat hned ETCS L2. Lze trať vybavit ETCS L1, který je výrazně méně nákladný a na tratích tohoto typu bohatě stačí.