Na jihu Čech začala dostavba obchvatu Kaplice. Odvede dopravu z centra města
Zahájení stavby obchvatu Kaplice (duben 2024). Pramen: Jihočeský kraj
„Myslím si, že až teď se Kapličákům opravdu uleví,“ řekl starosta města Radek Ježek.
Mapka by nebyla?
Co to je za nový trend, kde papaláši klepnou do šutru kladívkem, zatímco se tlemí a nechají se u toho vyfotit? Nic trapnějšího jsem neviděl.
Vy jste toho asi neviděl víc, když to označujete za „nový trend“.
Vidím jenom 7 kladívek. Není to nějak málo? 😁
Tak buď špatně vidíte nebo neumíte počítat. Já jich tam vidím 6
No, já taky vidím sedm. Jedno tam leží bez poklepávače 🙂
já vidím dobře, vy si v pondělí zajděte na oční, ať Vám to přeměří 😀
Proč se to nemohlo napojit až za Blanskem? Bylo by to méně klikaté a ulevilo by se i tamějším obyvatelům.
Moc logické. A 20 let navíc skrz pozemky.
Když se na to dívám s vrstevnicemi, tak si říká, jestli by to stoupání nebylo příliš prudké. Počítám a bylo: 16 % stoupání je příliš (80m převýšení na 500 metrech).
https://mapy.cz/s/dovesemego
Pokud ale chcete aby to autobus jel na jedničku, cyklisté museli tlačit a v zimě tam kde kdo uvíznul a místní to raději rovnou objížděli, tak ano. Tohle přesně těch 16 % způsobí.
Dokonce se stalo, že šofér autobusu odmítnul takový kopec vyjet, dokud to správce nenasolí. Jelikož při první cestě dolů nedokázal zastavit v zastávce.
Taky se to nemuselo nacpat zrovna do tohohle údolíčka, ale klidně až do toho dalšího, kde vychází nějakých 12,5 % (https://mapy.cz/s/hucucucura), nebo šlo pozvolna obtočit ten kopeček (https://mapy.cz/s/panunanuma) a jsme na 7 %.
U toho obtočení máte příčné převýšení asi 2,5 metru při 7m šířce. To znamená zárubní zdi…
Nečekal bych že doprava směrem Novohradské hory může někoho svojí intenzitou obtěžovat, takže mě v první chvíli vůbec nenapadlo, že může jít i o jinou silnici než I/3…
Ale může, v létě dosti motorkářů (nejen) a průjezd Kaplicemi připomíná labyrint, místy koukáte z auta lidem do talíře.. A po dokončení D3 stoupne význam trasy na Nové Hrady jakožto dálničního přivaděče z oblasti.
No, bohužel. A pak, že neexistuje indukce. 🙂 Místo pořádné železnice s návaznými autobusy… (Nemyslím teď ty kochací se jízdy na motorkách.)
V Kaplici je nádraží několik km od města. Do Nových Hradů jezdí vlak z ČB (a nádraží je tam taky několik km od města). Kolem Kaplice to trochu znám, byli jsme na dovolené v Malontech. A doprava v Kaplici nebyla žádná sranda – na stávajícím průtahu neustále oči na šťopkách, v centru na náměstí je to to samé protože tam to centrum – na rozdíl od jiných měst – opravdu žije. Takže dejte pokoj s tou snahou všude nacpat železnici – tedy i do míst kde to nejde. Mě by jen zajímalo jak bude napojena II/158? Vznikne křižovatka v místě… Číst vice »
No jo, železniční obchvat už Kaplice mají. Už chybí jen to nádraží v centru.
Taky mi to vyjádření „veškerý provoz směr Benešov nad Černou a Malonty“ přišlo trochu úsměvné, já jsem zvyklý na 10 minut v koloně jen abych opustil naši obec. Ale věřím že zrovna tady je ten provoz také dost nepříjemný a nebezpečný.
Docela by mě zajímalo, kdy začne stavba posledního úseku jihočeské D3, která povede na úplně jiný Benešov.
U středočeské D3 se má jet najednou a ne salámovou metodou, takže si asi ještě počkáme 🙁
Na to se ale tazatel neptá (ostatně na to nikdo odpověď nezná), zajímá ho (a mě třeba taky), kdy začne stavba posledního JIHOčeského úseku D3, který už se měl dávno stavět. Průběh tendru tam paradoxně napadl vítěz tendru
no nepovede na úplně jiný Benešov….