Na jihu Čech vyjíždějí dopravci dle nových smluv, jsou na deset let

Autobusové nádraží České Budějovice, ČSAD Jihotrans (GW Bus). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářAutobusové nádraží České Budějovice, ČSAD Jihotrans (GW Bus). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Kraj v tendru upustil od plánů na nové vozy, stačí mu průměrné stáří vozového parku devět let.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Georg

haha, tak proto dnes v mlade vozici novotou vonici hrbata a nijak neoznacena sorka (jsem si rikal, kde to vzali) a naprosto zmateny ridic. skoda comettu, no…

Kolda

Tak, tak v J. Hradci z Mercedesu či Setry do SORu, to není krok vpřed, v nejlepším případě přešlapování na místě.

Georg

tenhle spoj (nedelni nahodny vystrel do pacova) je bozi, jezdilo tam za comettu vsechno mozny od mikrobusu, pres pid setru a jednou jsem tam s nadsenim vlezl do pomerne zachovale karosy. byval to velky zazitek, tak snad bude i nadale.

Ondřej

Celkem by mě zajímalo, jestli tím spojem někdy někdo jezdí. Náhodou jsem se s ním svezl loni, když jsem ho využil na cestu z výletu. Z Vožice vyjížděl o 10 min. dřív a řidič byl zjevně překvapen, že na něj někdo čeká 😀 …

blue

Super, takže dosud funkční systém dopravy se úspěšně rozsype… Ještě, že tam už nebydlím.

Kajman

Funkční systém dopravy? V Jihočeském kraji? Tak to už tu nebydlíte dlouho.

Georg

a ten funkcni system se odehraval presne kde?

Lysimachia

Jojo, tak tady se plánovači dopravy opravdu vyznamenali. Likvidace veškerých nedělních odpoledních spojů ze směru Stachy-Strakonice(-Praha) v době celkového volání po dostupnosti veřejné dopravy, to už chce fištróna.

Tomariero

Pokud vím tak tam to jezdilo komerčně bez dotaci kraje a asi už se to dopravcům nevyplatilo

Lysimachia

Možné to je (nestudoval jsem to), ale autobusy jezdily vždy plné. Naopak byl často problém v pátek sehnat místenky na neděli, takže autobusy rentabilní být spíš musely. Samozřejmě to může být i odveta STTRANSu za „potopení“ v krajem objednávaných relacích.

Jihočeský velkoměšťan

Snad bude konečně platit povinnost mít zapnutý informační systém pro cestující v autobusech, co ho mají. Do teď byl skoro zázrak ten monitor vidět zapnutý, natož slyšet hlášení.

Joker

Souhlasím. Vypnutý monitor, který tam je , ale nefunguje je buď nebetyčné šlendriánství nebo prostá demence.

Jarda V.

Me by třeba stačilo aby se eny v jízdním řádem projevili i jinak než v idosu a člověk by se na zastávce rád dočetl odkud a kdy mu to jede. Dám příklad třeba u nás ve Velešíně… InfoSystem na busaku katastrofa.

SaulGoodman

Průměrné stáří 9 let, to je docela nic moc teda…

noerf

Ono je to o tom, že maximální stáří je 12 let a dopravci mají průměr většinou nižší. Umožňuje je to přirozenou obnovu vozového parku. Pokud chcete nové autobusy na začátku smlouvy, tak na konci máte deset let ojeté autobusy, tady máte po celou dobu průměr okolo šesti let.

Marana_CZE

Dovolil bych si zde takovou jedovatou poznámku. Nebylo by lepší vytvořit celostátní IDS nebo alespoň pořádné celostátní standardy pro IDS? Přijde mi strašně, že co kraj to jiné služby (klima, WiFi, aplikace, aktuální zpoždění, jednotný tarif, rozumný minimální počet spojů)… Ono i taková cesta Praha – Brno je docela zajímavá. Dva systémy IDS na úrovni 21 století a ehm chyba zvaná VDV…

Marana_CZE

Prosím pěkně, rád bych slyšel od lidí co nesouhlasí, kde vidí problém. Všichni chceme, aby více lidí využilo IDS, bohužel děláme vše proti tomu. A aby v jednom IDS (VDV) nebyl schopen počkat autobus na vlak (i opačně), tak to mi přijde už absolutně za hranou všeho. To klidně zrušte IDS a vyjde to na stejno…

Kuba2

Když má každý kraj svůj IDS, tak se aspoň mohou porovnávat mezi sebou a srovnání s jiným, lépe fungujícím, může být motivující. Pokud by byl systém jeden, tak je velké riziko, že se udělá polovičatě a nikam se nebude rozvíjet.
Navíc s jedním IDS by nejspíš musela přijít i jednotná objednávka, což by znamenalo jenom spoustu nekompetentních rozhodnutí od lidí sedících stovky kilometrů daleko.

Miloš

můžete mi říci, jaký důvod dostane kraj, aby něco v tomto zlepšil? Když někdo dojíždí z Holic do Pardubic, tak tam asi nemá kraj riziko, že mu zákazník (cestující) uteče ke konkurenci (na Pardubicku nevyužije tarifu Ústeckého kraje) a pochybuji, že se bude někdo bude kvůli lepšímu IDS stěhovat do jiného kraje…. ,,s jedním IDS by nejspíš musela přijít i jednotná objednávka,, není pravda, např IREDO platí v pardubickém i hradeckém kraji a objednatelé jsou dva ,,což by znamenalo jenom spoustu nekompetentních rozhodnutí od lidí sedících stovky kilometrů daleko,, V čem je problém si pod sebe zaměstnat 14 místních technologů,… Číst vice »

Joker

Jsem jednoznačně pro, ale myslím si, že v tomto ohledu máme mezery hlavně v digitalizaci a politické vůli. Představte si jednotlivé hejtmany a lidi z krajského úřadu, kdyby se měli teď hned seřadit a vytvořit uniformní systém. Už by se totiž nemohly vykřikovat hesla pro voliče, jak tu dopravu v kraji strašně dobře zařídili.

Miloš

V případě existence jednoho IDS ČR by jako nemohlo být více objednatelů ?

Jarda

kdy budou konečně mít ten itegrovany system jako ostatní kraje? nejlepe s mobilní aplikací pro nákup jízdenky 😉

galek

asi stejne pozadu jako vysocina 😀

Joker

Kraj Vysočina si vytyčil zničení autobusové dopravy a veškeré logistiky, aby se stal izolovaným a nepřístupným skanzenem. Viz případ dopravců v případě cesty přes Pelhřimov, obchvatu Jihlavy, ……,….atd. Bohu dík za D1 !

PetrB

Během příštího roku

PetrB

Během toho také dojde k výměně všech označníků vyjma v oblasti kde nové označníky IDS již jsou (ve větší části okresu České Budějovice ) a ke změně grafiky jízdních řádů. Zda bude aplikace nevím, ale u GW Bus a ČSAD autobusy České Budějovice (Busem) lze platit kartou již nějaký ten pátek…

Jarda

tak snad se to pohne, když to zvladli i u nas u idolu 😉 taky mame appku, dokonce, tu „digitalizaci“ máme dřív než se vyměnili odbavovací strojky v busech, ve vlaku neni problem, ale v busech ješte není všude nová odbavovací mašinka, až bude, tak zaplatíte i kreditkou, nebo si odčipnete lístek z appky, zatím to funguje tak, že lístek vam zkontroluje řidič vizualně.
Naproti tomu u iredo appky dodnes neni možnost nakupu jízdenky… a největší průser je VDV kraje vysočina…

Karl vB.

Dovoluji si dát odkaz na článek, ve kterém před deseti léty jedna hlava pomazaná z Přibyslavi, která seděla na Krajském úřadu kraje Vysočina na pozici náměstka hejtmana pro dopravu, veřejně uvedla prudce inteligentní argumenty, proč u nich nemá význam IDS zavádět. Údajně, podle něj: – IDS na Vysočině by byl drahý – by bylo obtížně stanovit jednotný platební dokument – je Vysočina roztříštěná, má víc center a velký počet vesnic – železniční síť na Vysočině není na takové úrovni, jako v JM kraji https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/sejrek-se-napojil-na-brnensky-dopravni-system.A121210_1865000_jihlava-zpravy_mv Pokud na funkci, která má v gesci dopravu seděl člověk s takovým přístupem, tak ještě nějakou… Číst vice »

galek

Pevne doufam, ze uz to nyni pujde lepe… jako nejake plany maji, ale kdy je zrealizuji, to je ve hvezdach. Bohuzel tady nejaky pokus o IDS zacal az takhle pozde a na Vysocine se veci uz normalnich v ostatnich krajich dockame az na nekolik let. Doufam, ze aspon v odpovidajici kvalite (i kdyz tomu moc neverim)

Kajman

Ano, označníky, to je ten stěžejní problém. Teď už jenom jednotný smysluplný tarif, provázané linky, garantované přestupy vlak/bus a pár dalších drobností…

PetrB

Dokud na vedení kraje sedělo ČSSD nedělo se nic. Od té doby co nastoupil hejtman Kuba, vyházel vedení JIKORDu se začínají ledy hnout. Označníky jsou celkem problém, buď jsou pouze jen v jednom směru, nebo totálně zchátralé či dokonce jsou i zastávky bez označníků (ani v jednom směru). Mimochodem někde se začít musí. Začínat také musím tím, že někde musím mít vyvěšené informace o přestupech, tarifu a pod. pokud je nemám ani pomalu kde vyvěsit můžu mít provázané co chci, když dopředu cestující nebude vědět, který spoj na co navazuje.

Karl vB.

Tak nezbývá, než panu Jiřímu Kafkovi, novému řediteli Jikordu popřát při zavádění IDS v JČ kraji mnoho úspěchů a pevné nervy. To, co zanechali jeho předchůdci, by se dalo nazvat nanejvýš stopovými prvky jakéhosi pokusu o IDS. Podporu pana hejtmana Kuby mít bude, tak by se v následujícím období v oblasti veřejné dopravy mohl lidem usnadnit život. Konec konců příští volby do krajských zastupitelstev budou už za 2 roky.

Kajman

Tak to máte jistě pravdu, nicméně pořád si myslím, že v té hierarchii, co by se mělo urychleně dělat, nejsou označníky ta nejvíc urgentní záležitost.