Na jihu Čech vyjíždějí dopravci dle nových smluv, jsou na deset let

Autobusové nádraží České Budějovice, ČSAD Jihotrans (GW Bus). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářAutobusové nádraží České Budějovice, ČSAD Jihotrans (GW Bus). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Kraj v tendru upustil od plánů na nové vozy, stačí mu průměrné stáří vozového parku devět let.

V Jihočeském kraji dochází dneškem počínaje k velké autobusové výměně, když v sedmi okresech vyjíždějí dopravci podle nové desetileté smlouvy. Obslužnost kraje zajišťují na základě tendru nově tři společnosti.

Pět oblastí obslouží společnost ČSAD Autobusy České Budějovice (značka busem) z rakouské skupiny ÖBB-Postbus (Českokrumlovsko, Jindřichohradecko, Písecko, Prachaticko a Strakonicko). Českobudějovicko obhájila společnost GW Bus ze skupiny Jihotrans, Táborsko si připsal BusLine. Jako hlavní dopravci tak končí skupina ICOM (ČSAD Jindřichův Hradec), ČSAD STTrans a táborská firma Comett Plus. Mohou ale případně fungovat jako subdodavatelé, smlouva připouští zajištění části výkonů subdodavatelsky.

Jihočeský kraj vysoutěžil dopravní výkony za zhruba 7,4 miliardy korun. Kraj počítá s tím, že 2,4 miliardy zajistí tržby od cestujících, zbytek půjde z rozpočtu kraje. Smlouvy jsou brutto a riziko tržeb nese kraj. Podle kraje znamená výsledná suma zhruba miliardovou úsporu oproti předpokládaným nákladům.

„V drtivé většině případů zůstávají vaše spoje nezměněny, některé však doznaly dílčích časových posunů. Prověřte si, prosím, vaše spojení ve vyhledávači IDOS, kde je možné nalézt všechny spoje linek Jihočeského kraje,“ uvedl jihočeský organizátor dopravy Jikord.

„Pro přehlednost a jako příprava celokrajského integrovaného dopravního systému se budete setkávat již s označením linek ve formě trojčíslí, které uvidíte na autobusech, ale i na jízdních řádech na autobusových zastávkách. Trojčíslí je v rámci kraje jedinečné a je shodné s posledními třemi číslicemi oficiálního čísla linky,“ doplnil.

Kraj v tendru upustil od plánů na nové vozy jako v některých regionech a stačí mu průměrné stáří vozového parku 9 let, nejstarší může mít 12 let. Nepožaduje po nich ani přemalování do barev kraje, stačí pouze logo IDS JK. Třicet procent výkonů mohou zajistit subdodavatelé.

Podrobnosti na stránkách Jikordu.

Tagy Jihočeský kraj zajištění dopravní obslužnosti Jihočeského kraje
33 komentářů